*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Heipähei!

Piiitkän tauon jälkeen onkin hurrrja määrä viestejä luettavana.

Ensimmäisenä tärkein: Ricardina Mä olen todella pahoillani :( Kuten myös Samour Voimia! Huumori auttaa selviämään oli se sitten hurttia tai ei. Jokainen käsittelee asiat eri tavalla ja minusta siihen ei kellään ole mitään arvostelemista.

Uutukaisille jännäilijöille tervetulo toivotukset!

Merope Ikävä se oli mullakin tänne! Mutta nyt oli sen verran hässäkkää ja jotenkin luonnollisesti osui sitten sopivasti ottaa pieni aikalisä palstailuunkin. Nyt täällä taas :)

Iitukka Onnea odotukseen! Olkoonkin sitten hauvavauvaodotusta, mutta kuitenkin :D

ON: Lomakierto oli ja meni. Talleteltiin ja oviksen sain tikkuun normaalisti, mutta kuten niin monesti aiemminkin täti tuli kellontarkkaan ja ei tarvinnut jännäillä mitään. Tähän alkaa nyt jo niin kyllästyä, että siksi pidin tosiaan palstalomaakin samalla. Vauvauutisia tuli myös lähisukulaiselta ja kuin hitosti se vihlaisikin taas...

Listaa saakin etsiä tuolta jostain todella kaukaa! Kääk! Mä yritän kursia sitä jotenkin kasaan, mutta laitelkaa vaikka nyt ajantasaisempia lukemia kaikki niin mun ei tarvitse palikkamatematiikallani ryssiä jokaisen päiviä ihan sekaisin. :D Omat toki ehkä... saan laskettua kun ei ole tullut taas laiteltua mihkään ylös.
 
samour: Mun mielestä osoittaa tervejärkisyyttä, että pystyy asiaan suhtautumaan jossain määrin huumorilla tai ehkä lähinnä kertomaan asian "kevyesti". Ihan hurjasti jaksamista sinne kuitenkin!

Iitukka81: Oivoi, ihanaa (ja ONNEA) että tulee pieniä hauvavauvoja!

Hironea: JEEE, u r back! :wave: Ja niin samat fiilikset, että tähän alkaa jo niin kyllästyä. Jotenkin kierrot menee turtana, vaikka kyllähän se toivo ja pettymys siellä taustalla ovat. Ja niin, täällä tuli kahdelta läheiseltä vauvauutisia. Arvatkaas, mikä oli musta törkeää: tämä toinen on yrittänyt nyt puoli vuotta. Tietää, että me ollaan yritetty yli vuosi.. Niin hän laittoi tosi kohteliaasti itse viestiä, että anteeksi ettei kertonut ja niin edespäin ja että miettii mitkä mun ajatukset nyt on. MUTTA sitten hän laittoi, että jos mä olisin ensin kertonut, että meillä onnistui, niin hänestä olisi tuntunut tosi pahalta. Mun mielestä tuo oli jo veitsen kääntämistä haavassa. Me sentään ollaan jo tuplat yritetty..

Eli täällä nyt yk 13, kp 20/28-30, dpo 4.. HUH, ku aika menee..
 
Merope EIKÄ! Voiko joku olla oikeasti noin ajattelematon?! Tai mä jo kyllä sanoisin ihan suomeksi, että törö... :( Jos kerta on tiedossa niin ei sitä tarvis hangata sontaa naamaan. On eriasia ihmiset jotka ei tiedä yrityksestä ja sen vaikeuksista niiltä nyt tulee "vitsin" muodossa aina lokaa niskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
samour Olen pahoillani =( Jaksamista kovasti!

Iitukka81, paljon rapsutuksia tulevalle mammalle :heart:

Merope, olipas kyllä hieman ikävästi sanansa valinnut, mutta ehkä hän yritti pehmentää asiaa niin, että ymmärtää jos/kun sinusta tuntuu pahalta. Viesteihin niin helposti valitsee sanat vahingossa väärin : /

ON: Aika kuluu kamalan hitaasti. Nyt vasta viides päivä inseminaation jälkeen. Ohhoi. "Onneksi" on lääkkeet, joiden piikkiin voi piinapäivien kaikki oireet laittaa, niin ei turhaan mietiskele, että mitä jos...
 
Täällä menossa kp14 ja ovis on ovella...

Iitukalle onnea koiravauvojen odotukseen! Vielä se pieni löytää sinunkin matkaasi.

Merope: Aika tyypillisiä kommentteja. Toivottavasti napautit hyvin takaisin...

Keskenmenoihin tosiaankin jokainen suhtautuu omalla tavallaan ja se on täysin sallittua ottaa huumorilla. Mulle ne ovat olleet suuria suruja ja sekä henkisesti että fyysisesti rankkoja. Molemmilla kerroilla olen siis joutunut leikkuriin asti. Lisäksi ikä painaa minua jo ja pelkään, että aika loppuu kesken. Välillä menee ihan hyvin ja osaan olla iloinen siitä, että luonto hoiti pois vialliset. Mutta silti se ei poista sitä suurta kaipuuta, joka näin ensimmäinen lasketun ajan lähellä on. Toivon vain, että kolmatta keskenmenoa ei enää tule.
 
Tuutunen80: Näin mäkin yritin ajatella, mutta itse ainakin olisin paljon varovaisempi. Tuo kuulosti mun korvaan vaan siltä, että onneks me ensin ja et teilhän ei oo onnistunut (ei sillä et olis sitä ees kysynyt.) Lisäks laitto, et "tuntuu susta miltä vain, mua ei haittaa." Tuonkin voi ottaa niin monella tapaa. No, nyt on siitä(kin) shokista selvitty. Ei muuta ku pää painuksissa kohti uusia pettymyksiä. Ja ihan varmaan aika kuluu hitaasti ku nyt on kuitenkin suuremmat todennäköisyydet ja varmasti toivo on kova. Täällä pidetään peukkuja!
 
Huumori on tietenkin vain yksi keino, jolla voi vähän vääristää todellisuutta silloin kun ei ole varaa romahtaa.. Huutoitkua, vertaistukea, tiedonhakua ja puhumista olen myös käyttänyt, ja käytän toki vieläkin.

Vauvatoiveinen, toistuvat keskenmenot ovat varmasti vielä jotain paljon kaameampaa kun mitä minä tällä hetkellä koen. Ikävää että toisten täytyy kulkea noin rankkoja teitä. Tsemppihalit ja pysyvän plussan tuulia sinulle <3
 
Viimeksi muokattu:
Ette arvaa! Olin tänään kävelyllä niin ala-asteen kaveri käveli vastaan vatsa pystyssä ja niin ylpeänä. No, kertoipa sitten että toinenkin ala-aste kaveri nyt odottaa. Niijuu. Vieläkö jollain olis märkiä rättejä, joilla lämäyttää päin mun naamaa?
 
Voi Merope,mä niin voin ymmärtää miltä susta tuntuu. Mulla oli tollasta monta monta vuotta. Nyt kun muutin aivan uudelle paikkakunnalle, jossa en tunne ketään, ei tarvitse katsella tuttujen vauvamahoja. Oikeasti todella vapauttavaa. Muistan jo pelänneeni yiettyjä tilaisuuksia ja tapahtumia, missä olisi voinut kuulla vauvauutisia.
 
Tiistai 2.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto


Hironea.................35v.........kp 5/26...............yk 9.............luomu
Metsäläinen...........34v.........kp 6/28-30...........yk
haavetta pienestä..28v..........kp 7/26-28..........yk 6
Norna...................30v.........kp 9/30...............yk 2..............luomu
vauvatoiveinen......37v..........kp 15/23-30.........yk 1(yk 20)...luomu
Merope.................29v..........kp 21/28-30........yk 13...........kilppari
Tikru-78...............35v..........kp........yk.............luomu
kaisaek................32v...........kp........yk.............luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

vauvatoiveinen.......dpo 0...... 15.9
Merope.................dpo 5



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
samour_.........30v.......yk 3.....2.8. km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, mä nyt aamupirteänä aloitin askartelemaan tota meidän listaa ajantasalle. Päivät voi olla ihan miten sattuu joten TARKISTAKAA KAIKKI OMAT RIVINNE!

En alkanut sen tarkemmin laskemaan tai selailemaan älyttömän vanhoja viestejä eli jos joku uusi unohtui listalta niin pyydän anteeksi! Ei ole tarkoitus syrjiä ketään, mutta tuolta viestiviidakosta jää todella helposti huomaamatta. Nyt vaan sitten kaikki päivityspyynnöt punaisella niin ei häviä muun tekstin oheen.

ON: Mulla on tylsää... loman jälkeinen kiire on saatu selätettyä ja paluu tavalliseen leppoisaan arkeen on tapahtunut. Kiire on mukavaa varsinkin töissä. Päivät sujahtaa ohi ettei ehdi kelloa juuri vilkuilla ja päivät tuntuu tosi lyhkäsiltä. Nyt kun hiljenee niin tuntuu, että aika matelee ihan sikana ja päivät on niiiiiiin pitkiä. Tuntuu, et mä oon iltasin paljon väsyneempi nyt kun on hiljaisempaa kun silloin kiireen aikaan kun työpäivä oli vaan sellainen hetken rypistys ja pääs kotiin. Tai sit mä oon vaan outo :D
Täti oli hyvin niukkasanainen ja lyhyt vierailussaan. Oviksen kuitenkin sain tikkuun, joten en oikein tahdo uskoa etteikö sitä nyt sitten olis ollutkaan. Nyt tuntuu, että tän kierron puuhastelut ei oikein ota innostaakseen. Mulla on nyt taas menossa kausi ettei tee mieli laskea miestä 10m lähemmäks. Olen vähän joka asiasta ärtynyt ja mieli tekee olla vaan yksin. Ehkä tää tästä alkaa elämäks taas muuttua kohti ovista... toivottavasti.
 
Minä en tiedä miten tuo yrityskertojen määrä nyt lasketaan, kun on välissä kaksi peräkkäistä keskenmenoa. Nyt on YK1 tuon toisen keskenmenon jälkeen ja kokonaisuudessaan yritystä on ollut jo jotain 20 kertaa... Minut voi laittaa piinailijoihin, DPO 0 tänään, I hope so. Testaan ehkä 15.9.

Samour: Yksikin keskenmeno on liikaa... Kiitos tsempeistä! Kyllä me ne nyytit vielä saadaan!
 
Hironea: Huuuh, onneks jollain muullakin on tunteita, ettei halua miestä välillä päästää 10m lähemmäksi! Mä vihaan itseäni kun aina joskus alan katsomaan miestä tosi negatiivisesti ja kaikki sen tavat vaan ärsyttää. Sillon mun on aina pakko ottaa aikalisä, käydä jumpassa/kävelyllä/jtn ja saada ajatukset taas kokoon. Tsemppiä kuitenkin, josko se ovis sais taas miehen näyttämään erittäin haluttavalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Mulle voi päivittää kp3/28-31 yk7

Pohdin tuossa edellisessä kierrossa että ovista ei tainnut tapahtua tai keltsi ei toiminut oikein, kun lämmöt sahasi loppukierron. Menkat tuli ihan puun takaa kaksi päivää etuajassa, joten viittaisi ihan keltarauhaseen. Meillä menee nyt tämä ja varmaan seuraavakin kierto muuttoruljanssin parissa, joten ei varmaan ehdi/jaksa kovasti keskittymään tähän prokkikseen :-/ no, loppuvuodesta sitten uudessa kodissa :D

Kiva Hironea kun oot täällä taas! :)
 
Kiitos Hironeapäivityksestä!

Merope kylläpä sua nyt koetellaan noitten muitten vauvauutisten ja tahdittomuuksien kansa... :hug:

Mulla oli ennen km:a 16 yrityskierrosta ja nyt siis neljäs km:n jlkn. elikkäs sehän tekee vissiin sitten yk20? Onhan tuossa jo... Joulukuussa tulee kaksi vuotta... Sen verta tän kuun tohinoista, että mun varsinainen kesäloma alkaa kolmen päivän päästä ja mennään mökkeileen. Eli jos en täällä huutele, niin johtuupi tästä syystä. Jee. Ihanaa päästä lomalle. Enkä aio kai tässä kuussa kauheesti miettiä mitään kierronvaiheita. Nyt otan ihan lunkisti ja nautin ansaitusta lomasta!
 
Hienoa Merope, on jotain mitä odotraa. Vaikka ehdithän sä viel plussaamaankin :)
Tikrulle mukavia muuttopuuhia. Kivahan se on sitten uudessa kodissa you know ;)
Täällä ovis tuli ja meni ja mies reissussa. Eli ei tartte jännäillä. Jotenkin hyvä. Tuntuu vaan et so what, ei kiinnosta. Eli keskityn kasvattamaan koiran vatsaa. Kyl tässä oikeesti miettii, et hitto toi piskikin pamahtaa kerrasta paksus. Ja ite ei edes siitä 100 kerrasta.
 
Keskiviikko 3.9.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...............35v..........kp 3/28-31........yk 7.............luomu
Hironea.................35v.........kp 6/26...............yk 9...........luomu
Metsäläinen...........34v.........kp 7/28-30...........yk 20
haavetta pienestä..28v..........kp 8/26-28..........yk 6
Norna...................30v.........kp 10/30...............yk 2..........luomu
vauvatoiveinen......37v..........kp 16/23-30.........yk 1(yk 20)..luomu
Merope.................29v..........kp 22/28-30........yk 13..........kilppari
kaisaek................32v...........kp........yk.............luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, tamariini, Tilulilu, samour_

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

vauvatoiveinen.......dpo 1...... 15.9
Merope.................dpo 6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä