*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Hei murulaiset.. Minulla on taas yksi kysymys.. Kun saatiin nyt julkiselta lähete sperma-analyysiin.. Niin miten te ootte maksanu? Onko kunta antanut maksusitoumuksen vai oletteko saanut vaan Kelakorvauksen?

Kommentoin paremmin tietokoneelta aiempia juttuja..
 
No voi Norna. Nyt rökität tädin ja sanot, että ensi kuussa ei oo teille tulemista.

ON (jälleen kerran. Pahoittelut): en kuitenkaan enkä usko siihenkään, että ovis olisi ollut vasta viikko sitten, kun silloin 11.8. oli kuitenkin sekä ovistikun, useamman päivän mahakipuilujen että limojen perusteella kohtalaisen selvät merkit. Tietty voin olla väärässäkin.

Tuolla himotestaajissa käydään keskustelua greippimehun vaikutuksesta "kosteuteen". Pitäis varmaan itekin koittaa, jos se auttas vielä paremmin tunnistaan kosteustilanteen ja limojen perusteella missä vaiheessa kiertoa mennään. Etenkin just ovulaatioajankohtana. Juuri nyt mennään kohtalaisen kuivissa keleissä, vaikka ulkona sataakin...

Olen edelleen oireeton. Menkkatuntemuksia ei ole, mutta voihan ne sitten hyökätä puskista yhtä aikaa vuodon kanssa. Yhtä kaikki pitkä kierto tulossa. Näinkö mullakin alkaa näät kierrot mennä miten sattuu... :(

Kaikesta huolimatta hyvää alkanutta syksyistä viikkoa kaikille! Mennään ilolla etiäpäin! :D
 
Norna: uuteen nousuun! Voimia. Täti ei oo kiva.

Merope: me saatiin polilta se lähete ja testit oli myös siellä. Ei maksanut mitään.

Metsäläinen: Peukut on pystyssä, jotta saisit nyt testiin plussan!

Kaikille plussaneille onnittelut!

(.) Ei kuulu uutta. Kp 7 ja en tikuttele ehkä ollenkaan ovista. Kellistän tuon miehen joka toinen päivä, niin taatusti sattuu kohdalleen... Tänään kävin verikokeissa ja pian tiedän onko kilppariarvot kunnossa. Jännittää kyllä, jos plussaan.
 
Kiitti vinkeistä kuinka saa nimimerkit tummennettua, mutta tabletilla en kyllä saa. Pitää koittaa koneella toisen kerran, se nyt ilmeisesti `tärkeemmässä` käytössä. Sillä etsitään moottoripyörään renkaita :O

Norna: :( menkat on välillä niin syvältä, mutta se tarkoittaa myös että sinulla taas uusi kierto täynnä mahdollisuuksia edessä. Toivotaan että se olisikin juuri SE kierto!! :)

Merope: Jos olette siis saaneet lähetteen sairaalan polilta, niin sieltä kautta pitäisi kyllä tutkimuksin järjestyä. Yksityisellä tehtynä lääkäri voi tutkimukseen sen kela-korvaus lapun kyllä myös tehdä. Mutta julkiselta puolelta vaan kaikki hyöty irti :) (itse sairaalassa töissä)

Itsellä tänään kp 25/26-28. Välillä aivan varma tunne että menkat alkaa, sitten taas ei mitään. Tissit ihan tosi kipeet, melkein jo menemistä haittaa. Tänään olin päättänyt juosta lenkin, mutta vettä vaan sataa... Siivottiin sitten oikein romanttisesti autotallia.

Ja kiitoksia vielä juoksukommenteista, on kyllä aika veto maratoonata kun jo vauvamasukin mukana. Hui!

Mukavaa viikon alkua kaikille ja tsempit hilkulla oleville, jos vaikka plussaa tulisi johonkin osoitteeseen!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki! Kyllä se nyt uskottava on, että raskaana ollaan. Sunnuntai kuukautisten alkamispäivä meni ohi ja tänään kun testasin, niin rfsu:n ja pregcheckin viivat olivat vahvistuneet ja digitesti ei jättänyt arvailun varaa.



Nöyrästi poistun takavasemmalle ja tietenkin luikin takaisin, jos huonosti käy. Toivotan hirmuisesti onnea ja syysplussia teille kaikille! Uskon, että tässä foorumissa on taikaa :)
 
Säihkiss :heart: :heart:
Kiitos paljon kauniista sanoista ja onnen toivotuksista :heart:
Täytyy sanoa, että kyllä se usko välillä tähän touhuun oli pahasti hakusessa mutta silti sitä aina kuitenkin jaksoi sen positiivisen asenteen jostain sielun sopukoista esille kaivaa ja sillä asenteella tahkottiin reippaasti eteenpäin =)
Niinkuin aikaisemmin jo kirjoitin, niin kyllähän tää vieläkin niin uskomattomalta tuntuu vaikka tätä asiaa on ihan just sulateltu jo 7 kuukautta :)
Vaikka vatsa on aikas iso jo ja poitsu potkii ja möyrii iloisesti, niin varmaan tän asian todellisuuden tajuaa lopullisesti sitten, kun vauveli on sylissä =)

Ihanaa oli kuulla sinunkin kuulumisia ja et tiedä kuinka mulle heti tuli sellainen fiilis, että tää vois nyt olla se teidän syksy :heart:
Mä niin sydämessäni toivon, että noilla apukeinoilla, mitä nyt on käytössä, teille se toinenkin viiva testiin piirtyy ja pääset nauttimaan tästä ihanasta (jos pahoinvointia ei lasketa, yök! :x ) raskaus ajasta ja tulevasta vauvasta :heart:
:attn: Nyt on teidän vuoro!!

Kaikkea hyvää ja iloa sinunkin elämään Säihkiss :heart:
...jään odottelemaan niitä PIAN siltä suunnalta tulevia plussa uutisia... =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Tänne on kirjoiteltu niin ahkeraan, että en enää pysy mukana kuka mitäkin on kirjoittanut =) Onnea kuitenkin Viiu :flower: Ihanaa, että plussauutisia aina välillä ilmaantuu!

Norna, voi kökkö :( Mutta uusi kierto on uusi mahdollisuus!

Metsäläinen, minäkin tuota greippimehua yhden kierron litkin. Ostin hedelminä ja puristin niistä mehua. Oli jopa oikein hyvää, parempaa kuin valmismehut! Toivottavasti auttaisi sinulla!

Merope, meitä ohjeistettiin ensin menemään yksityiselle analyysiin, josta olisi sitten maksaessa saanut Kela-korvauksen. Jostain syystä kuitenkin polilta tulleessa kirjeessä oli sitten ohjeet varata aika heille, eikä näin ollen mennytkään kuin polimaksu.

Mukava kuulla, että lääkärikäynti meni hyvin, eikä rutinoita tarvinnut lääkäriltä kuulla =) Ja todella, yksityisyyden rajat joutuvat koetukselle kyllä tällä taipaleella. Joskus niin suututtaa se "epäreiluus", että toiset saavat lapsia romanttisen kanssakäymisen seurauksena. Itse saa (jos saa) levitellen kinttujaan toimenpidehuoneessa ties kuinka monelle lääkärille ja opiskelijalle tilanteissa, joissa ainoa romantiikan hetki on mies pitelemässä kädestä sängyn päädyssä. No, nämä kortit on jaettu, joten näillä mennään. Eikä siis millään pahalla niille tämän ketjun kirjoittajille, joiden ei ole tarvinnut hoitoihin lähteä! Kovasti toivon, ettei tarvitsisikaan =)

Meillä on nyt huomiselle varattuna inseminaatioaika. Kolmas ja viimeinen kerta siis edessä. Lähtökohdat näyttivät ainakin tänään ihan hyville. Eletään toivossa =)
 
Mahtavaa Viiu! Onnellista odotusta sinulle! :heart:

Tuutunen ei varmasti ole helppoa kuvailemasi tilanne. Toivon kuitenkin, että tämä kerta toden sanoisi ja saat tulla tänne plussaa poksumaan! Kaikkea hyvää.

Onko muuten väliä syökö koko greipin vai pitääkö siitä nimenomaan puristellaturistella sitä mehua? Taitaa olla vähän hölmö kysymys...
 
Metsäläinen, ei ole olemassa hölmöjä kysymyksiä =) En usko, että suoranaista väliä on syökö kokonaisina vai puristaako mehuksi. Sulaahan se ruoansulatuskanavassa ja ravintoaineet imeytyvät molemmilla tavoilla. Enemmän saa ainakin kuitua, jos syö kokonaisena =) Sitä en kyllä muista, että puristinko päivässä yhden vai kaksi greippiä saadakseni lasillisen mehua. Ja verigreipin totesin olevan parempaa kuin tavallisen greipin. Sitä en tiedä, onko sillä eroa lopputuleman kannalta, kumpaa syö.
 
Viiulle onnellista odotusta :heart:

Tuutuselle tsempit huomiselle :)

Ihana kun täällä käy vanhojakin palstalaisia moikkaamassa, itse olen vielä suht tuore täällä niin en teitä muista, mutta kiva silti lukea kuulumisia. Kaikkea hyvää teille jatkossa :) ja Säihkikselle myös!

Mulla on oviksen jälkeen ollut outoa lämmön sahaamista, pari kertaa käynyt ihan normilukemissa missä on ennen ovista :-/ iltaisin on kuitenkin yli 37 joka on mulle paljon, kun normilämpö 36 pinnassa, ja oviksen jälkeen yleensä ollut 36,6-36,8 luokkaa. Olisko ovis sit kuitenkin jäänyt tulematta. Jännätään nyt kuitenkin, tänään dpo6. Jos menkat myöhästyy, niin silloin voi olettaa oviksen jääneen tapahtumatta.
Tein huvikseen tänään pc testin kun oli kaappiin jäänyt edellisestä kierrosta. Mä oon niitä pitänyt suht luotettavina kun joskus oon onnistunut ihan täysin puhtaan negan niillä saamaan (siis täysin blanko). Nyt kuitenkin antanut pari viime kiertoa viivanpaikkaa tarkoittamatta mitään. Taaskin tuli tällainen ja vaikka se ovis oliskin ollut, ei näillä päivillä vielä mitään pidä näkyä.

DPO6
 
Hei toverit. Tulen hetkisen päästä kanssanne uudestaan kuumeilemaan... Tänään ultrassa selvisi että raskaus on mennyt kesken ihan alkumetreillä. Löytyi vain litistynyt raskausontelo. Viikkoja pitäisi olla jo 7+ eikä mitään mahdollisuuksia muuhun kun.. No tiedättehän te. Mitään merkkejä ei itsestään km antanut, paitsi lauantaina tuhrutteli vähän. Helpostihan tuo tärppi meillä kävi, joten toivoa (kai?) on onnistumiseenkin vielä. Toivon että alkaisi pian vuotamaan pois. Positiivista on se, että raskaus alkoi ja oikeassa paikassakin vielä. Paska juttu kun kohdalle osuu, mutta minkäs teet.
 
Onnea Viiu! Ihanaa odotusaikaa sinulle!

Ja halaukset Samourille! Harmi!

Metsäläinen Höh, mutta toisaalta juuri noin, jos ne menkat on tullakseen niin hyvä että tulevat sitten aikanaan niin pääsee taas uuteen yritykseen.

Itsellä tänään kp 2 :( ja yk 6 lähtee... Tänään naistentautien polille kliininen kontrolli aiemmin todetun oikean puoleisen munasarjan tukkeuman vuoksi. Pelottaa mitä siellä saa kuulla ja toisaalta toivoo, jos vaikka jotain apua meille antaisivat. Onneksi tuo ihana mies lupasi lähteä mukaan.

Eilen kun ne menkat sitten alkoi, niin kävin juoksemassa enimmän ketutuksen pois. Teki kyllä hyvää, varmaan joku kymmenisen kilsaa tuli mentyä. Ja siihen puolentoista viikon päästä olevaan puolimaratooniinkin voin nyt sitten ilmoittautua.

Mukavaa torstaita kaikille.

Joo, gynellä käyty. Oli oikein mukava naislääkäri. Erikoislääkäri, lapsettomuuslääkäri. Harmi vaan, sattui nämä menkat päälle, ei tehnyt tutkimusta. Mutta huomenna aamulla labrat.. Kilpirauhasta, hormoneja jne ja stautitestit tietty. Vähän ne kyllä jotenkin etova ajatus kun tietää että kaikki kunnossa mutta kuuluvat asiaan. Sitten KP 10 alkaen pitää kotona testailla ovikset. Ja seuraavien menkkojen alkaessa soitto polille, niin varataan aika munasarjojen aukiolotutkimusta varten heti menkkojen jälkeen. Sehän jo siis vuosi sitten tehty mutta haluaa nähdä itse sen tämä lääkäri. Eihän siinä mitä tietty, minulla se tutkimus vaan viimeksi sattui ihan todella paljon. Mutta sattuu se kai synnyttäminen ja sitähän tässä koitetaan saada aikaiseksi jossain vaiheessa. Miehelle ei toistaiseksi tutkimuksia. Pää ihan tyhjä. Tavallaan hyvä että tutkitaan taas ja asia etenee mutta taas pitää yksi kierto odottaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs ihmisille kuuluu?

Täällä ovis taisi olla ja mennä. En saanut sitä tikkuun vangittua, mutta testasin vain kerran iltapäivällä/päivä. En tiedä, voiko se niin nopeasti mennä ohitse. No, tämä aika kuitenkin hyödynnettiin ja viime yönä näin tietenkin suloisia unia meidän vauvasta.. Miten se tuhisi kantokopassa ja kaikki kävivät sitä katsomassa.. Mä olin onnesta soikeena.
 
Täällä piinailu jatkuu vaikka edelleen on sellainen olo, että ovista ei tässä kierrossa tullut tai keltsi ei toimi, koska lämmöt sahaa koko ajan.

Merope, se LH huippu voi mennä nopeasti ohi, ja varmaan sulla jäänyt bongaamatta sen takia :) mulla kans nyt tässä kierrossa sain melkein plussan. Testiviiva oli siis tumma, mutta ei ehkä ihan niin tumma kun vois olla, ja seuraavana päivänä jo haaleampi. Limat loppui kun seinään melkein plussasta seuraavana päivänä ja lämmöt nousi.

Rfsun tikkuun tuli tänään ensin hentoa hailuraa, sitten hetken päästä haaleni, mutta kuivuessaan näytti tältä (linkin takana yksi kuvista tikku märkänä, loput kuivana). Nyt siis dpo9, mut ei nuo rfsun tikut kyllä luo toiveita ollenkaan.
 
Tikru-78: Kiitos, mä kans olin muistelevinani, että ovishuippu saattaa mennä nopsaankin ohi. Tässä kierrossa on sitten hormonikoekin, jotta tiedän, oliko ovista vai ei. Kunpa niissä kokeissa kaikki olisi ok! En saanut sun linkkiä auki, mutta hailura kuulostaa kuitenkin lupaavalta. Vielä pitäisi hetki odottaa, jotta voi saada varmempia tuloksia! Mä pidän peukkuja!
 
Kiitokset kaikille onnitteluista!

Tikru: Ihan kuin jotain viivanpaikkaa/haaleaa näkyisi. Otin muuten selvää tuosta rfsu:n testistä. Se on esimerkiksi pregcheckiä epäherkempi, eli kun pregcheck-testin herkkyys on 25, niin rfsu:ssa se on 50. Mullahan näytti dpo 11 tosi haaleaa rfsu:ssa, joten epäilen olisiko näyttänyt dpo 9 mitään vielä. Eli odottele rauhassa ja jos mahdollista, kannattaa ostaa niitä herkempiä testejä jos ei malta odotella :)

Samourille jaksuhali ja osaanotot!
 
samour: Otan osaa :(

ON: ..täällä ollaan, yk 5 ehkä menossa. Tässä kierrossa pitäisi syödä vielä viimeinen Terolut-kuuri. Otin nyt ekaa kertaa ovulaatiotestit käyttöön (ihan vain mielenkiinnosta.. joopajoo :p) ja ajattelinkin, että jos tuo viiva tuossa sopivasti vahvistuu niin aloitan Terolutit pari päivää ohjeistusta myöhemmin, eli vasta ovulaation jälkeen. Viime kierrossa nimittäin tuntui, että ovulaatio oli 4 päivää myöhemmin kuin mitä oletin.

Ja ne finnit joita viime kierrossa kaipailin.. Voi kyllä! Täällä ovat! :stick: Eipä oo vuosiin ollut tällaisia paiseita naamassa.. :O
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanat <3

Viiulle onnittelut!

Jaksan olosuhteisiin nähden ihan hyvin. Vuoto alkoi spontaanisti tänään, mistä oon tosi tyytyväinen niin ei tartte lääkkeitä ym. inhottavaa välttämättä. Tietysti oltiin just remonttikamaa hakemassa. Totesin sitten vaan ukolle että tonne se meijän esikoinen nyt tuli Bauhausin vessaan. (Tiedän, aika mustaa juttua mutta mua sellanen auttaa, toivottavasti kukaan ei pahota mieltään ku tämmösiä tänne kirjottelen).

Ja kyllä mä vielä sen pysyvänkin plussan saan! :)
 

Yhteistyössä