*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Jeeeee PikkuPöllö, kiva kun tulit listalle! :) Harmi tietty että oot samassa alkukierron veneessä kuin moni muukin meistä.. :unsure: Aika synkassa tuntuu moni meistä menevän kierron suhteen!

Ja saa PikkuPöllö kysyä, en lyö! :D Ainakaan kovaa :LOL:
En oo kyllä laskenut rahanmenoa, taisin just heittää kuititkin pois kun ois tullu vaan paha mieli niitä ynnäillessä o_O

Mut jos suunnilleen laskee, niin tähän n. 8 hoitokuukauteen on mahtunut ensikäynti, kevään aikana kolme follikkeliultrakäyntiä, munanjohdinten aukiolotutkimus, siemennestetutkimus ja viimeisimpänä yksi inseminaatio, johon kuului taas siemennestetutkimus (+pesu) ja seurantaultra. Näihin on mennyt hinnaston perusteella yhteensä about 1200e. Voi olla vähän vähemmänkin, kun en muista onko esim. aukiolotutkimuksesta ja follikkeliultrasta laskutettu erikseen kun tehtiin samalla kertaa. Voipi olla, että siitä on saanut jonkun könttäalennuksen :D Tähän päälle sitten lääkkeet, eli 8kk Lugesteronia, 5kk Clomifenia ja 3kk Letrozolia. Nuo lääkkeet on melko halpoja, varsinkin Letrot! Että jos pyöreästi 200e laskisi niille.

Eli joo, rahaa on mennyt! Ja vaikka sanoin, että oisin valmis tekemään vaikka 12x inssin, niin en kyllä yksityisellä :LOL: Siinä vaiheessa siirtyisin jo julkiselle halvempien hoitojen perässä.. Ollaan laskeskeltu, että ehkä 3 inssiä vois vielä tehdä tällä 'kalliilla' tavalla. Nyt vielä asutaan kaupungissa, jossa julkisella ei tehdä inssejä vaan pitäis mennä niitä varten aina lähimpään yliopistolliseen sairaalaan. Yksityisen hyvä puoli on kuitenkin nopeus ja jonkinlainen joustavuus. Siksi sinne alunperin hakeuduttiinkin.. autuaan tietämättöminä siitä, että meidän 'vierailu' venyy ja venyy ja venyy.. :eek:


..kyselit myös, onko kenelläkään mitään kivaa kerrottavaa? Ei nyt kyllä äkkiseltään tuu mieleen, sori :D
Oisko Miu84:llä jotain kivaa kerrottavaa? Ootko vielä hyvällä ja raskaanaolevalla mielellä? :)
 
Ei voi olla totta MamaBoo! :cry:
Halaus ja jaksamista! Oliko siulla jo se ensimmäinen ultra kun kun todettiin vai kävitkö aiemmin ultrassa?

Kiitos Tilulilu hoitojen informaatiosta.Tippu yksi kivi sydämeltä,sillä olin luullut niiden lääkkeiden olevan kamalan kalliita. (y)

Jos jotain hyvää,niin saan aloittaa primolutit tänään,joten ei vuotohäiriöitä tiedossa tässä kierrossa.:cool:
 
Pahoittelut MamaBoo ja tsemppiä. Tiedän kokemukseta et on raskasta.
Täällä niin jäätävät PMS oireet että pois alta tai tulee pataan :LOL::LOL::LOL: En oo koskaan kokenu moista. Pillereitä syödessä ei mitään. Tässä aloin perjantaina miettiin et mikä hitto mua vaivaa ku kaikki vituttaa tai itkettää mutta sit googlasin tän ja kuulemma 3-4vuotopäivänä loppuu (y) Onko jollain ollu samoja kokemuksia kun lopettanu pillerit? En tunnista itteeni tämmösenä. Ukkokaan ei onnistu tekeen mitää oikein:whistle::whistle:
 
Lennis olin yksityisellä, viikkoja oli 8+4 ja alkio vastasi 6+3. Sitten vielä varmistettiin verikokeella hcg kehitys, joka ei ollut normaali. Oon tyytyväinen, että tää todettiin ennen neuvolaa, ettei ehtinyt luoda vielä mielikuvia jatkosta. Nyt kaavinta edessä kun lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut.
 
Pahoittelut mamaboo. :(

Ainoat hyvät uutiset tähän hetkeen on ettei töissä yt-neuvotteluissa osunut arpa mun kohdalle. Eli työt jatkuu mun kohdalla toistaiseksi. (y)

olipa muuten oudot menkat. Vuodon määrä sama kun kierukan kanssa...
 
Mamaboo Voi ei :cry:. Elokuun plussat ei näköjään ollut pysyviä. Ja vitsit sentään, kun menee vielä tuolla tavoin pitkän kaavan mukaan. Jaksamisia kovasti sinulle *hug*.

En tiedä itsekään olenko vielä selvinnyt km:stä vai tuleeko kuitenkin jotain takapakkia... Tein lauantaina r-testin ja ihan selvää viivaa edelleen pukkaa. Vuoto jo loppunut, nyt vaan pitää toivoa hcg laskee itsekseen. Mun puolesta sais jo seuraava kierto alkaa, en jaksais tällaista odottelua enää yhtään.

Ei näytä nyt oikein plussapuhurin tulevan tähän ketjuun, harmi juttu :confused:. Kaikille tasapuolisesti jaksamista. Mä jatkan edelleen huuteluja täältä taustalta, kun en tiedä miten mun kierto tästä alkaa vai mitä ihmettä tapahtuu :eek:.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. :) Kyllä otti koville nämä menkat taas. Huh huh. Sitä niin toivoi, että jospa nyt viimein.. mutta ei. Ryvin kyllä niin itsesäälissä silloin kierron ensimmäisenä päivänä, mutta sitten tajusin, ettei se auta mitään vaan pahentaa entisestään oloa. Nyt on toisaalta helpottunut olo, sitä tuntuu olevan niin hulluuden partaalla silloin piinapäivinä, kun vaan odottaa ja odottaa.

Eniten mua surettaa se, että mulla ei ole enää montaakaan ystävää jolla ei olisi lapsia. En nyt tietenkään tarkota, että ne ei saisi saada lapsia, kun minä en nyt saa. Mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan. Mun hyvä ja läheinen ystävä toivoo kanssa esikoistaan ja me ollaan pitkään puhuttu, että miten ihanaa olis olla yhtä aikaa raskaana ja sitten käydä yhdessä kaikissa kerhoissa lasten kanssa jne. Kyllä mua se jännittää, että muuttuukohan meidän ystävyys jos hän saa lapsen ja minä en. Luulen että hänestä tuntuu samalta jos tilanne olisi päinvastoin. Vaikka olen kyllä oikeasti iloinen jos ja kun hän saa lapsen, oli meille sitten tulossa vauvaa tai ei. Ehkä menen nyt asioiden edelle, kun mietin tälläisiä, mutta väkisinkin näitä alkaa ajattelemaan tässä vaiheessa yritystä.
Onko teillä muilla yhtään samanlaisia ajatuksia?

PikkuPöllö, kiva kun tulit listoille. Ja toivotaan että jospa sua miu84 onni potkaisisi nyt, sulla näyttää olevan nyt kierto pisimmillään. Hyvä kun on ollu hyvät fiilikset. :)

Mamaboo voi ei! :cry::( Ihan kamala juttu! Paljon jaksamista!

On kyllä tosi kurjasti mennyt tässä ketjussa jo pitkään. (n)
 
MamaBoolle osanotot :(

Voisin tulla listalle mukaan, kun tätä ketjua kuitenkin lähes päivittäin seuraan. :)
Infinity 36v kp19/28 yk1 luomu.
Kierron pituus tosin on täysi arvoitus, mutta oletetaan tuota ja korjaillaan tarvittaessa myöhemmin. Näköjään vien listan vanhimman paikan, mutta en tunne kuitenkaan kuuluvani vielä tuonne nelikymppisten joukkoon.
 
29.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

PikkuPöllö..........32v......kp 4/26-30...........yk 4...............luomu
Mustikk4...........28v......kp 4/26-29............yk 10............luomu
Tilulilu...............34v......kp 4/29................yk 19.........lz+pr+l+ins
BlackCat............29v......kp 6/24-28...........yk 15............luomu
Kicumisu...........31v......kp 7/25-28............yk 2.............luomu
Hupikonna.........32v......kp 10/26-29............yk 3.............luomu
Keinuilija...........31v......kp 15/30-34...........yk 10...........luomu
Lennis………….…..30v…....kp 16/17-31...........yk 8.............luomu
Infinity..............36v......kp 19/28................yk 1............luomu
Miu84...............30v......kp 25/28................yk 21...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
MamaBoo eiiiii... :cry::cry: Tuota ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan! Aina vähän pelottaa, kun näkee, että joku jo plussanneista on kommentoinut jotain.. :( Inhottavaa vielä tuo kaavintaan joutuminen. Ihan ku ei muutenki olis jo tarpeksi kärsittävää.. Voimia!!

Infinity lisätty listalle! (y) Kiva kun en oo enää vanhin! ;)

Mustikk4: Mun kaikilla ystävillä on jo lapset. Oon se viimeinen.. Ymmärrän hyvin nuo sun tunteet. Onneks paras ystävä sai lapsensa ennen tätä meidän projektia, muuten oisin varmasti ihan samoilla tuntemuksilla kuin sinä! Tottakai onnellinen toisen puolesta jos raskautuu, mut se tuntuis kuitenkin niiiiiiiiin pahalta. Nyt voin vaa pelätä kavereiden 'iltatähtiä' - jos nyt joku keksiikin tehdä vielä yhden yllätyksen. :eek:

Lennis: Niin, mulla on ollut nuo halvat lääkkeet onneksi käytössä. Sitte on niitä pistoshoitoja, joissa rahaa menee yhdesssä kierrossa jotain tyyliin 400e o_O Kokemusta ei siis oo, mut jotain tosi isoja summia kuitenkin! Mut jos vaikka tätä Letrozolia syö, maksaa se jotain 9,50e /100kpl!! Eli ei mitään! :LOL:

..nythän monessa paikassa hehkutetaan Letroja, että ne on se uusi juttu ja korvaa Clomifenit joilla on enemmän haittavaikutuksia jne. Noh, pari päivää sitten julkaistiin tutkimus, jossa näkyi, kuinka raskautumisprosentti Letroilla oli todella paljon alhaisempi kuin Clomifenilla ja varsinkin gonadotropiineilla (Menopur ym.??). Letrozolilla raskautuneiden määrä oli puolet siitä gonadotropiinilla onnistuneiden määrästä!! :eek: Toki tuo gonadotr. aiheutti sitte enemmän monikkoraskauksia, mut tällä hetkellä tuntuu, et sekään ei haittais pätkääkään. Vaik onhan niissä monikkoraskauksissa kuitenkin omat riskinsä..

No, ens viikolla meen tänne uudelle klinikalle, pakko kysyä tuosta tutkimustuloksesta. (Oon varmasti ihan unelmapotilas googletteluineni :whistle:) Eilen aloitin kyllä Letrot, joten tän kierron suhteen ei nyt ainakaan mitään muutoksia aiheeseen.

Tässä linkki jos joku oikeasti haluaa lukea: :D

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1414827#t=articleBackground

Kicumisu: Onnittelut työpaikan säilymisestä! :) Onhan se aina parempi, ettei tartte lapsiasian lisäksi stressata työpaikankin vuoksi! Vaikka ethän sinä välttämättä vielä tätä asiaa stressaakaan kun vasta ootte aloittaneet yrityksen? :) Yritä ainaki pitäytyä coolina mahd. pitkään, ei tää hötkyileminen johda ainakaan mihinkään hyvään :D

PikkuPöllö: En huomannut mitään muutosta missään kun lopetin pillerit :) Finnejä tuli enemmän joskus puoli vuotta lopettamisen jälkeen. Sitä kesti ehkä 5-6kk. Nyt ei taas mitään. Tietty mieheltä vois kysyä samaa ja ois täysin eri mieltä :ROFLMAO: Jaksamista sinne sulle ja miehelle! :LOL:

Vilijonkka: Toivottavasti se HCG siitä laskee ihan oikeaan tahtiin.. Ootko jossain seurannassa sen suhteen? Kunhan ei nyt pitkittyisi turhaan tuo juttu! Tylsää.. :(
 
tilulilu onpas jännä tuo tutkimus noista letroista ja clomeista. Itse olen paukuttanut ovulaatioindukaatiot ja inssit letroilla eli kokemusta löytyy olen takaa. Mulla ne ei tuottanut tulosta, mutta ei kyllä varmaan olis clomitkaan kun ohut limakalvo ja clomithan sitä vielä ohentaa. Letrot kuitenkin mun mielestä tällä hetkellä se 'suuntaus' eli ainakin meillä päin niitä määrätään eikä clomeja.

Juu, olen 'periaatteessa' seurannassa, kun seuraava hoito alkaa vasta kun menkat alkaa. Km:n jälkeen tehtiin noin viikon päästä ultra, jossa ei näkynyt raskausmateriaalia, mutta pullea limakalvo. Siitä vielä vuosinkin rilun viikon runsaasti. Just tuolla km-puolella oli keskustelua, että viis viikkoakin voi näyttää plussaa eli vielä en menetä toivoa. Ja ehkä vähän testi jo alkaa haalistumaan eli toivoa on. Silti vit***taa, kun mun mielestä pitäis päästä uuteen yritykseen heti!!
 
Kiitos Tilulilu tutkimuksen linkistä myös.
Minä oon kyllä sitä mieltä,että täällä suomessa ollaan jossain asioissa vähän jälkijunassa ja käytetään vanhoja metodeja uusien sijaan.Tutkimustulokset ei ehkä saavuta meitä tarpeeksi ajoissa. :rolleyes:
Kerrohan sit mitä gyne vastaa tähän näkemykseen :D

Ja tervetuloa Infinity :)

Täällä ei mitään.Jos nyt sattuis vaikka vahinko-ovulaatio,niin pyhällä hengellä mentäis,ainakin melkein.Panelointihommat on ollu minimissä,mutta yritetty kun on oltu yhtä aikaa hereillä.Menny työvuorot aivan ristiin tässä viikon ajan.
Mitään en kuitenkaan jätä sattuman varaan,yritystä on lääkärin olemattomasta luomuraskausprosentista huolimatta :p
 
Tilulilu: ei ressiä vielä havaittavissa asian tiimoilta. Mut monta vuotta kun miettinyt kyllä vai ei. Sit kun päätin et kyllä. Tahtoisin kaiken heti nyt. :) ole kärsimätön luonne. Mies on kärsivällisempi (y)
Mustikk4: mulla on yksi kaveri jolla ei ole lapsia eikä kai koskaan tulekaan. Näin on sanonut. suurimmalla osalla jo yläasteikäiset. Ovat olleet nuorina ahkeria. :D mä oon viettänyt ns.vapaata elämää...eilen kuulin ystäväni odottavan esikoistaan. En edes tiennyt heidän yrittävän. Ollaan siis toosi läheiset ystävät oltu kauan n.16 vuotta. :rolleyes: kohteliaasti onnittelin. Vielä ei hirveän pahalta tuntunut. Mutta ymmärrän kyllä tunteesi. :D
 
Jei,edistystä! Posti ei vielä ole tuonut kirjettä kotiin,mutta sain tietää et mein ensikäynti-aika on kahden ja puolen kuukauden päästä! :ROFLMAO: Tuuletusta!

Että tänään ois tehnyt mieli vetää työkaveria kansiolla päähän.Puhuin toisen kanssa,kun kysyi,että hoidot odottaa.Se perkele kehtas kysyä et "syötkö tarpeeks monipuolisesti lihaa ja kalaa?"
Siis mitä vit?!?! Avauduin sille et kyllä,kyllä syön.On myös syöty Omegaa,foolihappoa,sinkkiä,monivitamiinia ja macaa jota käytetään perussa lapsettomuushoidoissa.Oon myös litkittäny greippimehua ja yrittänyt kikkakolmosia,et eiköhän vika oo jossain muussa ku ruokavaliossa,varsin kun sattui olemaan maksalaatikkoa eväänä! :ninja:
Puh.Pikkasen piti nieleskellä.
 
Ootko Lennis nyt varppina syöny tarpeeks kalaa :ROFLMAO: Ei helkkari olisit paukauttanu päähän :LOL: Nuo on just niitä muka kaikki tietäviä... Jos ei mistään tiiä ei kannata sanoa mitään.

Tilulilu Ehkä vähän helpottaa nää oireet nyt.
En tiiä sit..eilen olin niin maassa et ihan aloin itkeen ku tulin kotia. Sanoin miehelle et on semmonen epäonnistunu olo kun nää 2keskenmenoa ja sit jotenki muutenki epävarma olo et toinen lähtee pois mun luota vaikkei tosiaankaan mitään semmosta ole. Varmaan nuo menkat ku alko se otti niin raskaasti kun en oo oikein surenu noita menetyksiä sillain niin sit kaikki tuli vaan kerralla eilen. Nyt varmaan ehkä jo parempi mieli.

Tollo tein r-testin vaik menkat oli ja meni 3päivää vaan kesti. Munasarjoissa juilii välillä niin pakko oli testata. Negahan siellä.
Ovista ootellessa. Laskeskelin et varmaan 6.10-17.10 saa ahkerasti touhuta ku ei oikein tiiä mihin sattuu ku tää kierto yllätti lyhyydellään(olipa vaikea sana:LOL:). Oon kyllä ollu kärppä ne bongaan ennen mut jotenki nyt tuntuu et tässä kuussa se tapahtuu ja jopa miettiny haenko o-testejä. Joopase joo:whistle:
 
1.10



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

PikkuPöllö..........32v......kp 6/26-30...........yk 4...............luomu
Mustikk4...........28v......kp 6/26-29............yk 10............luomu
Tilulilu...............34v......kp 6/29................yk 19.........lz+pr+l+ins
BlackCat............29v......kp 8/24-28...........yk 15............luomu
Kicumisu...........31v......kp 9/25-28............yk 2.............luomu
Hupikonna.........32v......kp 12/26-29............yk 3.............luomu
Keinuilija...........31v......kp 17/30-34...........yk 10...........luomu
Lennis………….…..30v…....kp 18/17-31...........yk 8.............luomu
Infinity..............36v......kp 21/28................yk 1............luomu
Miu84...............30v......kp 27/28................yk 21...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Heipä hei! Musta ei oo hetkeen kuulunut, vaikka lukemassa oon kyllä kirjoituksianne käynyt. Jotenkin ei vaan oo ollut mitään sanottavaa :unsure:
Kävin tänään yksityisellä gynekologilla. Se ultrasi kohdun. Kaikki oli niinkuin pitää! Oikealla puolella oli hyvännäköinen johtofollikkeli ja gyne epäili oviksen olevan ihan näinä päivinä :) Kohdun limakalvo oli myös kolmikerroksellinen. Kovasti hän vaan tsemppasi jatkamaan yritystä. Verikokeisiin kehotti kuitenkin vielä menemään. Niistä katsotaan kilpirauhasarvot ja joku toinen...

Jotenkin olo on tosi helpottunut, mut sit toisaalta taas ei :confused: Olisiko ollut helpompaa jos hän olisi löytänyt jonkun jutun mitä olisi voinut vaikka lääkkeillä hoitaa? Entä ehkä vika onkin miehessä :( Jos siittiöissä on vikaa, niin millä niitä voi korjata? Nyt musta tuntuu, et mun pitää lähettää hänet heti johonkin tutkimuksiin, että asioihin saadaan selvyys. Tulenkohan mä hulluksi?! :LOL: Niin ja voihan tää nyt olla sitä selittämätöntä lapsettomuutta!! Huomatkaa olen jo päättänyt olla lapseton :LOL::LOL:

Anteeksi tää vuodatus vaan omista jutuista. Oli vaan pakko päästä purkaa nää ajatukset.
 
Pikkupöllö: onko sua tutkittu keskenmenojen vuoksi tai selvitetty syytä,? Itselläni on kohonneet fosfolipidivasta-aineet jotka voi aiheuttaa tukoksia ja mm.keskenmenoja.
Ei ole tutkittu vielä mitään semmosta. Ainoastaan gynellä käyny et kaikki ainaki Näyttää hyvältä. Sit jos kolmannen saan niin sithän pääsen jo tutkimuksiin.
Mitä ne tuommoseen ongelmaan sit määrää vai joutuuko sen kans vaan elämään?
En ehkä kestä enään kolmatta km:a ku nää menkat sai mut sekoon ihan täysin. Jotenki vasta nyt meni kaaliin et 2keskenmenoa tuli ja nyt ei tärpänny. Harkinnassa jopa saikku..tai mies sitä ehdotti ku vaan itkettää ja ahistaa..jotenki semmonen olo etten saa lapsia ku ne vaan viedään pois. Mut toistaiseksi hommat jatkuu normaalisti töissä siis.
Oletko saanu keskenmenoja? Vai onko tuo tutkittu jonku muun syyn takia?
 
ei
Ei ole tutkittu vielä mitään semmosta. Ainoastaan gynellä käyny et kaikki ainaki Näyttää hyvältä. Sit jos kolmannen saan niin sithän pääsen jo tutkimuksiin.
Mitä ne tuommoseen ongelmaan sit määrää vai joutuuko sen kans vaan elämään?
En ehkä kestä enään kolmatta km:a ku nää menkat sai mut sekoon ihan täysin. Jotenki vasta nyt meni kaaliin et 2keskenmenoa tuli ja nyt ei tärpänny. Harkinnassa jopa saikku..tai mies sitä ehdotti ku vaan itkettää ja ahistaa..jotenki semmonen olo etten saa lapsia ku ne vaan viedään pois. Mut toistaiseksi hommat jatkuu normaalisti töissä siis.
Oletko saanu keskenmenoja? Vai onko tuo tutkittu jonku muun syyn takia?
Ei ole ollut keskenmenoja. Mut tutkittiin kun lähipiirissäni oli paljon tukoksia ja siskot saaneet keskenmenoja. Sit löysivät verikokeissa reilusti kohonneet arvot. Tällä hetkellä ei mitenkään hoideta paitsi et pitää välttää mahdollisimman paljon pitkiä paikallaanoloja. Kun plussaan saan käyttöön verenohennusläkkeet jossain muodossa. Joko suun kautta tai piikkeinä tai molempina. voi siis istukkaan tulla tukoksia. ja muuallekin. Nyt kun mulla se on tiedossa hoidon voi aloittaa heti. Tuli vain mieleen kun olen googletellut vaivaani jokapaikassa mainitaan keskenmenot. Ja jos on saanut monta on hyvä tutkia vasta-aineet verestä. helposti selviää verikokeella. labrapyyntö lyhenne b-trombot eli tukostaipumuspaketti. Kunnallisella ilmaiset yksityisellä maksaa noin 500 €
 

Yhteistyössä