*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Siis what!? Mitä kropassa taas tapahtuu! :eek:
Ensin ei tapahdu mitään ja nyt aloin sit vuotamaan.Kp 17/28.Ei nyt ihan kirkasta,mutta ei mitään kovin vanhaakaan saastetta. (n)
Ovulatorisia vuotoja ei oo ollu ikinä.Heittääks tää kierto nyt iha omiaan?
Katellaanhan mihin suuntaan vuoto lähtee.Ei kyllä oo menkkaoireitakaan.
Arrrggghh...:devil:
 
Mulla oli kaa joku vuos sitten erikoinen pari kuukautta. Tuli kolmet menkat vajaa kahen kuukauden aikana. Syytä tälle ei koskaan löytynyt ja sen jälkeen ollu normaalia...

Mistäköhän tuo sulla Lennis johtuu?
 
14.9



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84...............30v......kp 10/28..............yk 21............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 17/28.................yk 7..............luomu
Mustikk4...........28v......kp 17/26-29............yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 18/24-28............yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 19/27...............yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 21/29................yk 2..............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 33/30-32...........yk 9..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Päivittelin listaa taas, sanokaa jos sekoitin jonkun kiertopäivät. Aina näin useamman päivän jälkeen, kun listaa päivittelee joutuu jo vähän laskemaan, että mikä kiertopäivä on kelläkin. :)

Kurjaa jos Keinuilija sulla alkaa menkat! Oot ihan oikeessa, että olis kiva kun tulis joltain hyviä uutisia. Mä oon myös aina ajatellut haluavani kolme lasta, mutta alkaa epätoivoiselta kyllä niin montaa saada, kun ei tämä ensimmäinenkään tule! :mad:

PikkuPöllö, mä oon myös lukenut muistakin joilla on käyny noin, että sit onkin tärpänny luomukierrosta, kun on hoitoihin päästy, tai että on laitettu lähete jo niihin hoitoihin, mutta sit onkin tärpänny ennen niihin menoa. Mä elättelin toivoa, että jos mulla stressitasot laskis tuolla gynellä käynnin jälkeen, mutta enpä tiiä. :LOL: Toisaalta on helpottunut, mutta sit taas toisaalta alkaa vaan olla jo niin toivonsa menettänyt.
Mulla ei ollut oikeen selkeitä oireita oviksesta, muuta kun valkovuotoa tullut enemmän. Varmaan se tapahtui, koska gyne niin sanoi. En ole nyt tikuttanutkaan. Saa nyt sit nähdä, odotellaan vaan taas. :rolleyes:
 
PikkuPöllö,mie oon aatellut,että ei ne vitamiinit varmaan pahasta olisi,mutta en oo monivitamiinia kyllä syönyt.Foolihappoa syön kyllä,koska sehän todistetusti vaikuttaa alkuraskauden rakennepoikkeamiin.Ja saa syödä jo 3kk ennen ku siit on hyötyä.
Sit meillä kummallakin maca käytössä,alotettu jo alkuvuodesta.Vaikka ei meillä raskautumiseen ookkaan auttanut,niin jäi käyttöön kun on niin paljon terveysvaikutuksia.
Kikkakolmosista en enää viis veisaa,kun ei omalle kohdalle ole niistä apua ollut.
Peukut pystyyn sinne nyt talletuksien tuloksille! :p

Mitä Tilulilu on puuhaillut viikonlopun?

Olitpa Keinuilija hillitty tämän kierron,kun pystyit olemaan testaamatta! Samaa viileyttä tännekin kiitos :ROFLMAO:
Kyllä mieki niitä foolihappoja syön. Lähinnä mua kiinnosti just se et ne jotka syövät niitä kalliita mama vitskuja jo ennen plussaa et onko siinä joku syy ja miks ei odota plussaan asti, että onko mulla menny joku tieto ohi :D Nimittin se mama oli melko tyyristä verrattuna samaan kamaan a-vitamiinilla :)
 
Ajattelin just tulla päivittämään listaa, kun se tosiaan on aika sekavaa jos on monta päivää väliä :D Joo, osaan laskea esim. 17+4 mut on se silti jotenki vaikeampaa kuin jos joka päivä päivittäisi! :LOL: Kiitos Mustikk4 siis päivityksestä!

Täällä on siivottu muuton jälkiä ja laitettu tavaroita paikoilleen. Hirvee homma! :eek: Onneks on tekemistä niin ei ehdi stressaamaan. Näin kyllä viime yönä unta, että saatiin plussa :rolleyes: Ja tänään kun oli hetken 'tylsää', tein laimeasta pissasta raskaustestin - ihan vain tarkistaakseni toimiko se Pregnyl (kun se siis vaikuttaa raskaustestiin 10 päivän ajan) :LOL: Eli (feikki)plussaahan se näytti (nyt DPO4) - ja kyllähän se näyttää ihanalta :love: Voi jospa viikon päästä näkis samanlaisen..

Mullakin tunteet tän yrittämisen suhteen vaihtelee hirveesti. Nyt on sellanen vaihe, että vaikken muuten oo heittäny kirvestä kaivoon, niin lapsia en jotenkin kestä tavata. Kummilapsen synttäreillä oltiin ja ahdisti jo etukäteen ihan itkuun asti. Juhlat meni ok, mut tänään taas tuli olo, että en halua/pysty olla lasten kanssa tekemisissä! Siis ihan suoraan sanottuna kyse on kateudesta, mutta tuon ahdistuksen aiheuttaa kyllä varmasti myös suru ja pelko tästä lapsettomuudesta! En nyt vaan tässä elämänvaiheessa oo lapsiyhteensopiva :cry: Pakko taas sanoa, että en koskaan oo muutenkaan osannut lasten kanssa olla. Se ei tuu multa luonnostaan. Mut nyt tän jutun takia se on vieläkin vaikeampaa..

Täällä syödään just niitä raskausmonivitamiineja. Ihan törkeen kallis purnukka!! Pitää miettiä mitä seuraavaks ostaisi. Söin reilun vuoden pelkkää foolihappoa, sekin ilmeisesti riittäis tässä vaiheessa. Varsinkin jos syö terveellisesti ja monipuolisesti. Tästä päästäänkin siihen dieettiaiheeseen - se mun "uusi elämä" joka alkoi silloin joskus, loppui jo pari viikkoa sitten. Tänään uusi startti. :D(y)

Ehkä sulla Lennis on kuitenkin ovulaatiovuotoa? Sopis niinku kiertopäivien perusteella. Ehkä se kroppa ja sen toiminta hakee uomiaan vielä.
Mulla on tullut nyt myös tuota ovulaatiovuotoa kolmessa kierrossa, mutta minä yhdistän sen tuohon Letrozoleen jota oon näissä kierroissa napsinut. Mulla se on sellasta kirkasta, tuoretta verta. Tässä kierrossa sitä tuli kerran pyyhkiessä. En tiedä paljonko muilla tulee, mut jos sulla on kohta jo menkkoihin verrattavaa niin ehkä sit kyse on jostain muusta.. o_O

Minäkin tunnen parin, joka oli yrittänyt pari vuotta lasta tuloksetta ja tutkimuksissa todettiin, etteivät voi luomuna lasta saada. Ensimmäistä IVF-hoitoa odotellessa luomuplussa tuli. On se kummallista.. (n)

Stressivapaata aikaa teille kaikille plussaa odottaville! :)
 
Hei kaikille!

Vieläkö mahtuu uusi esikoisesta haaveileva joukkoon?

Olen sopivaa ketjua täältä yrittänyt itselleni löytää, jossa saisi jakaa ja lukea tuntemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :)
Ikää mulla 36 vuotta ja miehellä muutama vuosi enemmän, joten tässä alkaisi olla jo vähän kiire asian kanssa. Suurinosa ystävistä on jo perheensä perustanut ja vauvavaiheen ohittanut tai päättäneet pysyä lapsettomina, joten keskusteluapua omista kavereista ei hirveästi ole. Itsellä jäi ensimmäinen pitkä parisuhde lapsettomaksi, asia ei silloin tuntunut ajankohtaiselta.

Nyt on elämä kuitenkin sillä mallilla, että yhteistuumin miehen kanssa päätettiin jättää ehkäisy pois. e-pillereitä olenkin syönyt lähestulkoon ilman taukoja 17 vuotta ja hiukan jänskättää, että miten se kroppa reagoi ja toimiiko mikään enää niin kuin pitää.
Muutenkin jännittää ja pelottaa ja hirvittää ja kuitenkin myös samalla tuntuu mahtavalta ja hyvältä.
Toivotaan parasta.
 
15.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija...........31v.....kp 1/30-34.............yk 10..............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 2/17-31............yk 8..............luomu
Miu84...............30v......kp 11/28...............yk 21............luomu
Mustikk4...........28v......kp 18/26-29...........yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 19/24-28...........yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 20/27................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 22/29................yk 2..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Infinitylle tervetuloa! :) Todellakin mahtuu joukkoon!

Tuttuja tuntemuksia sulla. Luulen, että aika monella on noita ristiriitaisia tunteita. Onhan tässä isot asiat kyseessä :) Lasta haluaa niiiiin kovasti ja sitte kuitenki samalla pelkää, että onko minusta siihen tms. Mutta oon kuullut jo lapsensa saaneiltakin sitä samaa, että viimeistään kun sen plussan siihen testiin saa, voi tulla sellainen paniikkifiilis. Ihan normaalia siis! :LOL:

Toivotaan todellakin parasta! :love:

Minä söin pillereitä yhteen putkeen 16 vuotta, eikä menkat alkaneetkaan sitten ilman lääkitystä. Hetki voikin mennä, että kroppa tajuaa mitä sen pitää tehdä :LOL: Mutta uskon kyllä kun sanotaan, että pillerit eivät aiheuta mitään pysyvää haittaa. Tuon 16v aikana kun on voinut tapahtua paljon muita muutoksia, jotka eivät vain ole näkyneet kun oon käyttänyt pillereitä. (Itse mm. laihduin 10kg just ennen ehkäisyn poisjättämistä, mikä voi aiheuttaa kierto-ongelmia) Ja onko se nyt mikään ihme, jos kuukautiset/kierto ylipäätään ei oo enää sama ku teininä :D Tässä ollaan kuitenki jo kypsässä iässä.. ;)

No enivei, tervetuloa ja onnea yritykseen! (y) Kerro jos/kun haluat mukaan listalle!


Lennis: Voi kökkö :poop::cautious: Varmasti rasittavaa! Toivottavasti löytyy joku järkevä selitys noille vuodoille..
 
Tilulilu,joo-löytyi selitys vuodolle.
Menkat. Kp 2/17-31. Laitetaan listaan nyt noin kun ei tässä oo enää tolkkua.
Mahaan koskee,selkään koskee ja närästää.Taian olla ihan hetken hiljaa tämän v****n kanssa.
 
Täällä alkoi aamulla kunnon vuoto eli mulle voi merkitä kp 1/30-34

Koko päivän on ottanut oikein kunnolla aivoon ja olen päätynyt itsesäälissäni lukemaan kaikenmaailman lapsettomuussivustoja :(
Toisaalta ne jotenkin tuo toivoa, mut toisaalta lisää paniikkia. Käykö joku muu lueskelemassa esim. jotain vauvakuume blogeja?

Kävin äsken koirien kanssa lenkillä ja hain kaupasta kasan herkkuja :p Mies on iltavuorossa, joten aion käpertyä sohvalle herkkujen kanssa ja katsoa ensitreffit alttarilla :D Kai tää tästä...

Lennis Tsemppiä! Menkat on :poop:
 
Keinuilija voi eiiii sinnekin :eek::poop: Tuossa vaiheessa saakin vähän v******a ja syödä herkkuja :(

Minä ilmoittaudun lapsettomuusblogien lukijaksi! (y) En seuraa mitään tiettyä, mut aina menkkojen alkaessa kahlaan itsesäälissäni läpi kaikki mahdolliset tarinat netistä. Valitettavasti aina tulee ne samat vastaan, oon ehkä lukenu jo kaikki :p Kyllähän ne tosiaan lisää toivoa, mut tavallaan just ahdistaakin jos se plussa on tullut vaikka vasta kuudennella IVF:llä.. Kun itse niin kovasti toivoisi selviävänsä ilman niitä rankempia hoitoja :eek:

Ei oo kovin positiivisesti tää syksy tällä palstalla alkanut.. Plussa-aaltoa odotellessa! (y)

Päivitän tuon tänpäiväisen listan nyt teidän alkukiertolaisten osalta!
 
Tervetuloa Infinity joukkoon! Ihanaa kuulla, että olette päättäneet antaa pienoiselle mahdollisuuden tulla :love:

Lennis, leuka ylös ja päättäväisesti eteenpäin! Hetken v*****aa, mutta me annetaan täältä laitatukea ja tönitään kohti tavoitetta. Tsemppiä!

Keinuilija, täällä ollaan yrityksessä vielä niin alkutekijöissä, ettei lapsettomuusblogeja ole tullut luettua. MUTTA, olen koukussa 40+ so what?? -keskusteluun! Siellä on huikea tsemppi päällä ja mainio tunnelma, usealla yrittäjällä ikää kymmenenkin vuotta meikäläisiä enemmän. Hieno palsta, suosittelen!

Täällä eletään jännittäviä hetkiä. Tuolla jo pari sivua sitten hehkuttelinkin, että löysin digillä ekan ovishymynaaman ja jos se pitää paikkansa, sattui nakuttelut ihan hienosti oviksen kieppeille. Eilen ja toissapäivänä (7 pv oletetusta oviksesta) tuli valkovuodon seassa vaaleanpunaista/-ruskeaa vuotoa, joten konnahan hyppäsi heti tutkimaan netistä mistä voisi olla kyse. Aika coolisti otan, ei tunnu mitään (kuviteltuja) oireita ja hyvä niin! Pari työmatkaa viikon sisään, katsotaan ehdinkö testailla ennen menkkoja.

Mukavaa päivää kaikille!
 
16.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija...........31v.....kp 2/30-34.............yk 10..............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 3/17-31............yk 8..............luomu
Miu84...............30v......kp 12/28...............yk 21............luomu
Mustikk4...........28v......kp 19/26-29...........yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 20/24-28...........yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 21/27................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 23/29................yk 2..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Daniella, unohdin vastata sulle aiemmin, että käsitin tosiaan että alkaisitte tjottailemaan, enkä niin, että laittaisitte yrityksen katkolle. Me itseasiassa miehen kanssa juteltiin tästä yrityksestä jokin aikaa sitten ja mies sitä sanoi, että jos laittaisi yrityksen vähäks aikaa katkolle. Sen vuoksi, kun tää on ollut mulle niin raskasta, niin voisi hetken antaa olla. Ihmettelen, nyt miten minä voin sanoa näin, mutta välillä kun oikeen ajattelee, niin se ei ole yhtään huono idea. Kuinka ihanaa se toisaalta olis, kun ei tarvis pelätä alkaako ne menkat taas. Mutta sitten taas.. Toisaalta se on vaan ongelman siirtämistä eteenpäin. Kuinka se sitten ärsyttää, jos vaikkapa puolen vuoden päästä yritettäisiin uudelleen ja sittenkään ei vaan tärppää ja tavallaan on puoli vuotta mennyt vaan hukkaan. Eli ei, mutta ajatuksena ei yhtään huono. Jokuhan voi tähän sanoa kunnon neronleimauksen, että pitäisi elää vain niin, että ne menkat alkaa, mutta kun aina on se pieni mahdollisuus, ettei ne alakaan ja sehän tästä hommasta tekee niin raskasta, kun joutuu siinä jatkuvassa epätietosuudessa elämään! :(

Keinuilija, ymmärrän niin hyvin sun fiilikset, niin kuin tietysti me kaikki. Ja inhottavaa Lennis että kierto heittelee noin, onneksi pääset sinne lääkäriin. Molemmille voimahalit!

Tilulilu, ei varmasti ole helppoa olla lasten kanssa. Se kun koko ajan muistuttaa siitä, mitä ei ole itse vielä saanut.

Tällä viikolla tuli yhdet raskausuutiset taas lisää läheiseltä ystävältä. Ilonen olen hänen puolesta alku yllätyksen jälkeen, kun tiedän miten hänkin on lasta toivonut. Mutta kyllä sitä taas vaan alkoi miettimään omaa tilannetta, että koskahan meille se lapsi suodaan. Kamalaa olla niin kateellinen toiselle. :(
Mulla on jotenkin tosi odottava mieli ensi vuoden suhteen, kun tiedän että silloin ratkeaa tämä asia, ainakin jossain määrin. Joko mennään hoitoihin tai tulen raskaaksi. Inhottavaa vaan sinäänsä, että on tosi vaikeaa nauttia elämästä nyt, kun tää yrittäminen vaan varjostaa koko ajan elämää. Tuntuu, että sitä vaan odottaa ja odottaa koko ajan. Huoh.
 
Heipä hei taas odottajien puolelta. En pääse tästä teidän palstasta eroon, luen melkein päivittäin ja mielessäni tsemppailen. Ootte te vaan upeita naisia kaiken keskellä. (y)

Mustikk4 Oli pakko tohon kommentoida, että mulla auttoi henkisesti ihan hirveesti olotilaan, kun miehen kanssa yhdessä ääneen päätettiin, että nyt yritys tauolle määräajaksi. Ei siis otettu ehkäsyä käyttöön enkä lopettanut täysin kierron seuraamista, mutta jotenkin se epäonnistumisen mahdollisuus ei tuntunut enää niin pahalta kun tiesi, että toinenkaan ei edes odota mitään. Eikä ollut huono omatunto jos just tärppipäivinä ei tehnyt mieli jne. Eli vaikka mitään oikeeta muutosta ei varsinaisesti tehty, niin silti se sopiminen asiasta helpotti mieltä. Ei välttämättä huono kokeilu. Meillehän se toi sen plussan heti (pyhästä hengestä). :D Toki meillä ei noita yrityskertoja niin kauheasti ollut, vaikka aikaa olikin mennyt sen 7-8 kk yrityksen aloittamisesta... Mutta silti. Ja koitin silloin ajatella, että 3-4 kk yritystauko suhteutettuna koko projektin pituuteen (puhumattakaan sen projektin onnellisen lopputuleman eliniästä) on aika pieni. Jopa vielä meidän iässäkin.

Tsemppiä taas kauheasti kaikille! Mä niin oottelen teidän plussia. :love:

tamariini ja hukkis 26+1
 
Tamariini, hyvä kun te pystyitte miehen kanssa tekemään tuommoisen päätöksen ja se kaikenlisäksi kannatti. :) Mulle on jotenkin kamalan vaikeeta tuo, että antaa vaan olla. Löydän itseni aina vahtaamasta niitä tärppipäiviä oviasta, vaikka kuinka päätän, että nyt en seuraa niitä. Pitäisi lopettaa menkkojen ylösmerkkaaminen ja jotenkin vielä unohtaa, koska ne edelliset menkat alkoi, jotta pystyis olemaan seuraamatta mitään päiviä. :LOL:

Mä näin viime yönä unta, että tein positiivisen raskaustestin. Tein niitä vielä kaksi siinä unessa, kun en uskonut ensimmäisestä. :D Toivotaan, että oli enneuni. :LOL:
 
17.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija...........31v.....kp 3/30-34.............yk 10..............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 4/17-31............yk 8..............luomu
Miu84...............30v......kp 13/28...............yk 21............luomu
Mustikk4...........28v......kp 20/26-29...........yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 21/24-28...........yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 22/27................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 24/29................yk 2..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tamariini: Niin tuohan auttaisi jo, jos pystyisi olemaan ottamatta paineita asiasta. Ei kyttäisi tärppipäiviä ja menkkojen alkaminen ei olisi maailmanloppu. Jotenki vaan on niin vaikea päästää irti tästä kaikesta kierronvaiheiden seuraamisesta ja oireiden spekuloinnista.. :( Voi jospa joskus onnistuisi!

Hupikonnakin ottaa ihan lunkisti vaan siellä.. :D Ihanan cool olet! :LOL: Tsemppiä ja toivotaan parasta! (y)

Mustikk4: Tuttu tunne tuo, että tää lapsiasia varjostaa kaikkea mitä tekee. Tahtomattaankin miettii, että voiko suunnitella esim. keväälle matkaa kun jos vaikka.. Mietin monesti farkkuja ostaessani, että ei kannata ostaa kun ei ne sitte raskauden jälkeen kuitenkaan enää mahdu päälle (positiivista ajattelua painosta, eikö?). Vaatekaappia siivotessa säästän liian isot ja roikkuvat vaatteet, kun ne on hyvä sitten raskausvaatteina.. Ja näin niitä matkoja ois tässä kahden vuoden aikana ehtinyt tehdä vaikka kuinka monet, ostamatta jääneet farkut ois jo ehtinyt kulua puhki ja niitä raskauden varalle säästettyjä vaatteita on säilötty laatikoissa ja muutettu jopa tänne uuteen asuntoon! o_O Toivottavasti tää kaikki säätäminen vielä joskus palkitaan! :rolleyes:
Mut ymmärrän siis tositosi hyvin mitä tarkoitat! Toivoisi, että sais jotain selvyyttä asiaan. Jos joku nyt vaikka kertoisi, että raskaudun ens vuoden syyskuussa, se ois enemmän kuin ok! Ei haittaisi, että on vasta vuoden päästä, kun saisin kuitenkin tietää että näin tulee tapahtumaan! Ois paljon helpompi nauttia tästä elämästä ennen raskautta :) Voimia! :love:
 
Tilulilu Ihan sama juttu, kestäisin (odotuksen) odottamisen jos vaan tietäisin varmasti että kyllä se plussa sieltä tulee.. Vaan kun kukaan sitä ei pysty lupaamaan :( Mullakin alkaa ja loppuu uusi elämä päivittäin, huoh! Miten se nyt onkin niin vaikeeta...

Lennis Miiiiitäh?? Onpas sulla nyt outo kierto ollut :eek:

Hupikonna Iiik, nyt kuulostaa hyvältä nuo verituhrut :)

Infinity Tervetuloa joukkoon :) mukavaa saada uutta porukkaa mukaan keskusteluihin.

Keinuilija Plääh, harmi että uusi kierto alkoi. Mutta peukut siitä, että pystyit odottaa tulosta ilman turhaa testailua!

PikkuPöllö Ei olla vielä menty kunnalliselle kun mulle tuli tossa viime vuonna yli puoli vuotta kestänyt tauko terveydellisten ja vähän työjuttujenkin vuoksi. Tänä keväänä aloitettiin yritys uudelleen, mutta olen noi YK:t laskenut yhteen ennen taukoa ja taas alkaen keväästä. Siksi olenkin vielä kahden vaiheilla lähtisikö sitä lääkäriin vai antaisiko vielä aikaa luomuihmeelle..

Mustikk4 Harmi että sulla on niin huono mieli yrityksestä :( Noi "aallon pohjat" on kyllä tosi p******a... Täytyy sanoa että itselläni se yli puolen vuoden tauko ei ollut hyväksi, samassa veneessä tässä soudetaan edelleen, haaveillen ilman plussaa :( Toki tauko ei ollut suunniteltu ja yhdessä sovittu, vaan enemmänkin pakon sanelema. Ehkä suunniteltu tauko voisi tuoda stressittömämpää aikaa ja sitten plussankin.

Tamariini Kiva kun käyt aina välillä valamassa toivoa meihin :)

Itsellä kova työtahti jatkuu, ei ole pahemmin ehtinyt edes kuuntelemaan kroppaa ja tuntemuksia, hyvä niin :) Saapa edes hetken rauhaa näiltä toiveilta ja haaveilta...
 
Viimeksi muokattu:
18.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Keinuilija...........31v.....kp 4/30-34.............yk 10..............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 5/17-31............yk 8..............luomu
Miu84...............30v......kp 14/28...............yk 21............luomu
Mustikk4...........28v......kp 21/26-29...........yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 22/24-28...........yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 23/27................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 25/29................yk 2..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
No just, äsken hehkutin cooliutta mutta nyt alkaa kierrokset nousta... En yhtään tiedä mitä tuolla konnan kutupussissa tapahtuu! Viidettä päivää turhuttaa hennon vaaleanpunaista runsaan valkkiksen seassa! Välillä ihan olematonta, nyt taas näkyvämpää. Jos on menkkojen alkamista niin onpahan outoa. Kierto vissiin kuitenkin vielä sekaisin, vaikka ensimmäinen niin mallikkaasti menikin. Onko kellekään sattunut vastaavaa? Alkoi siis viikko ovishymynaamasta. Taisi olla vino se hymy digipuikossa... :cautious:
 

Yhteistyössä