*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tilulilu: Eipä mulla siitä stressittömyydestä tullut mitään. :oops: Tarkoitus oli olla tikuttamatta ym., mutta niin sitä vain tuli kaivettua taas tikut kaapista. Jos joskus saan lapsen, olen ainakin elävä todiste siitä, että stressi ei ole ratkaiseva tekijä siinä hommassa. ;) Ovistuntemukset ovat olleet selkeämpiä tässä ja viime kierrossa. En tiedä, voisiko vyöhyketerapialla olla vaikutusta tähän...

Pientä tuhruttelua jo, joten menkat tekee tuloaan. Tällä kertaa otin asian melkoisen tyynesti vastaan. Ei itkua, ei musertavaa surua. Tällä kertaa jotenkin tyydyn helpommin siihen ajatukseen, että teimme taas kerran kaikkemme eli sen mikä meidän käsissä oli eikä enempää voi.

Yrityksestä olemme kertoneet vain molempien parhaille kavereille. Se on luontevinta ainakin minulle niin. Miehellä en usko olevan juurikaan tarvetta asiasta puhua, koska hän ei ole tilanteesta huolestunut ainakaan vielä.
Monet läheiset ovat varmaan jo luopuneet meidän osalta vauvatoiveista, kun olemme olleet jo iät ja ajat yhdessä ja naimisissakin. Onneksi kukaan ei suoraan kysele vauvoista. Se tuntuisi etenkin tässä tilanteessa ahdistavalta. Ehkä kolmenkympin rajapyykin jälkeen vauvoista kysytään muutenkin harvemmin ellei suhde ole jotenkin ns. tuore tapaus.
 
Huomenta kaikille!

Täältä päivitystä kp10/29 ja yk2 siis kohta jo oviksenbongailuvaiheessa. Ihan helpottavaa oli saada ensimmäiset ehkäisyn jälkeiset menkat kohtuuajassa, nyt on sitten luomukierron pituudesta jo jotain arvioita. Pahoittelut ja lämpimiä ajatuksia menkkakanssasisaruksille, kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu!

Työmatkat ovat viime viikot vieneet mennessään niin, etten ole ollenkaan kartalla tapahtuneista, täytyy viikonloppuna muuttohommien lomassa ottaa kiinni tilanteista.

Aloitin tässä kierrossa greippimehun juomisen, mutta mitenkäs niiden vaikutusten kanssa olikaan, vahvistiko se nimenomaan kohdun limakalvoa?

Täällä en ole kertonut yrityksestä kellekään. Ex-suhteen aikana ehdin jo ilmaista ettei jälkikasvusuunnitelmia ole, eipä ole ollut sitten kyselijöitäkään. Mies on meillä innokkaampi puhumaan aiheesta lähimmilleen :).

Jokos täällä on peitonheiluttelijoita liikkeellä? ;)
 
3.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lennis………….…..30v…....kp 6/28.................yk 7..............luomu
Mustikk4...........28v......kp 6/26-29............yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 7/24-28............yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 8/27.................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 10/29................yk 2..............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 22/30-32...........yk 9..............luomu
Miu84...............30v......kp 25/29...............yk 20............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Jenifer: Noniin.. :) En usko, että se stressaaminen (ts. asian ajatteleminen!) lapsensaantia estää.. Enemmän minä ainakin stressaisin sitä, että en saa stressata! :LOL: Kun kuitenkin asia pyörii mielessä koko ajan.
Hyvä että menkkojen mahdollinen alku ei ahdistanut hirveästi. Ihan virkistävää, kun välillä on noita ns. helpompia kuukausia sen suhteen. Jos aina romahtaisi totaalisesti, ois tää vielä hirveen paljon rankempaa..:(

Hupikonnalla lähti kyllä kierrot aika loistavasti käyntiin! 29 päiväähän on ihan melkein optimi (y) (mulla meni 3kk pillereiden lopetuksesta..) Työkiireet on kyllä hyvä keino saada ajatukset pois tästä aiheesta. Just alkukierrossa oiskin hyvä olla kiireinen, kun ne tylsät päivät ennen ovista matelee niin hitaasti :D Sama sitte oviksen jälkeen.

Muistaakseni greippimehu lisää niitä ovislimoja, liekö siis samalla sitä kohdun limakalvoakin?

Eilen testasin CleraBluen kaksoishormoni -ovistestillä, mutta eihän se tietenkään vielä mitään näyttäny. Se mittaa siis sekä estrogeeniä ja sitä LH:ta, ja näyttää ensin ne korkean hedelmällisyyden päivät kun estrogeeni kohoaa ja sitten ne maksimaalisen hedelmällisyyden päivät kun LH on huipussaan. Tajusin tietty vasta jälkikäteen, että eihän se mulla tuota ekaa näytä (vielä), koska syön sitä Letrozolia joka laskee estrogeenitasot matalaksi. Pitänee aloittaa se tikutus vasta parin päivän päästä. Hukkaan meni nekin rahat :D
..onneks postissa tuli 30 raskaustestiä (halpisliuskat) :ROFLMAO: Ne ei mene hukkaan! Oli puoleen hintaan, muuten en ois ostanu tuollaista määrää (enpä..) :whistle:
 
Mistä te tilailette noita halpoja testejä?

Nyt on outoo. Mulla on aika säännöllinen kierto ja tänään ollu menkkamaista tuntua alavatsassa ja ihan pientä haaleaa paperissa kun käy vessassa. (Ja siellähän tietty ravaan alvariinsa ihmettelemässä)
Ei tosiaan vielä pitäis alkaa. Kuin ny näin heittelee :(
 
Miu84 Mä tilaan raskauskeijusta testini.

Täällä oli kans niin tiukka työviikko, että imi kyllä mehut pois, joka päivä vähintään 11h töitä :eek:. Onneks oli just toi Tilulilun kuvaama tylsä viikko niin meni nopeesti, nyt alkaakin sitten se kivoin viikko :p

Olen kyllä kaikki teidän tekstit lukenut, mutta ei vaan iltaisin aivot enää pelanneet niin että olisi saanut mitään kirjoitettua :D

Mukavaa viikonloppua arvon 3-kymppiset ensikertalaiset :)
 
5.9



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lennis………….…..30v…....kp 8/28.................yk 7..............luomu
Mustikk4...........28v......kp 8/26-29............yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 9/24-28............yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 10/27.................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 12/29................yk 2..............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 24/30-32...........yk 9..............luomu
Miu84...............30v......kp 27/29...............yk 20............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Päivitin taas listaa. Meinasin vaihtaa meille tuohon uuden kuvan, mutta en osannut! :LOL: Yritin Aijaa.comin kautta lisätä, mutta ei vaan tullut kuvaa näkyviin tuohon.

Miu84, jännää jos menkat nyt jo sit alkaa. Mutta kai se on ihan normaalia, jos parilla päivällä joskus heittää kierto? Muistan joskus jostain lukeneeni.
Mä oon kanssa raskauskeijusta tilannut testit. Itseasiassa juuri torstaina tilasin sieltä testejä ja sitten sitä pre seed-liukuvoidetta, onko kukaan teistä käyttänyt sitä? Lueskelin et joillakin se on ollut plussakierrossa käytössä, niin päätin, et kokeillaan nyt sitten sitäkin. Onpahan sitten kaikki yritetty. :rolleyes:

Hyvää viikonloppua sullekin Blackcat! :)
 
Kyllä nyt pikkuhiljaa alkaa sylettämään tää kierto taas.Menkat 4 päivää+ 4päivää jo tiputtelua.:poop: Eli kakka kierto.
Ehkä pitää maanantaina soitella jonnekin ja päästää muutama kirosana kun aina se vastaus on vaan "voivoi,odottele nyt rauhassa".
Jos ei ois vauvahaaveita,niin ois aivan sama miten tää kroppa toimii ja vaikka ei ois menkkojakaan.Sit huhtikuun jälkeen ei paljo normikiertoja ole näkynyt.Oon äärimmäisen väsynyt tähän.:mad:

Testeistä,tilasin viimeeks kokeiluna halpatesti.fi:stä.Testeille jäi hintaa 0,67e kpl.Plussaa ei tullut,mutta ei harmita tuhlaus.
Muutoin menny kaupan testeillä.
 
Mulla on kans parissa viimeisessä kierrossa tullut ihmeellistä tiputtelua kuukautisten viimeiset päivät, niinkuin Lennis sullakin. Ennen mulla saattoi kuukautiset kestää 4 päivää ja loppua ihan kuin seinään, mutta nyt on ollut tätä tiputtelua ja se on siis sellasta ihan tummaa verta. Mulla on siis tänään myös kp8 ja tänäänkin on vielä ihan vähän tiputellut. Mitähän se tarkoittaa?
Täytyy varmaan mainita sille gynelle ensi viikolla.
 
Palaan tänne kuumeilemaan reilun kuukauden päästä eli minun rivin perään voi päivittää km. Meidän onni ei sitten kestänyt muutamaa viikkoa enempää, vaan aloin vuotamaan reilu viikko sitten. Nyt perjantaina verikokeella todettu varhaisvaiheen km. Tiistaina menossa klinakalle, mutta kovasti toivon että itsellään tyhjenisi. Tällä hetkellä ainakin näyttää siltä, tosin ihmettelen kun kivut hyvin maltillisia. Odotin, että kivut olisivat todella voimakkaita mutta voi toki vielä tulla. En tiedä, että miten lasketaan tarkka km ajankohta mutta jotain 6+ viikolla se tapahtui. Onneksi on vielä pakkasessa alkioita. Poistun taka-alalle 'kuumeilemaan', kun nyt pitää kropan antaa palautua.

Kaikille tsemppiä syksyyn ja toivon paljon plussauutisia :love:
 
Miu84,harmi että menkat alkoi eikä tullut sinnekään plussaa :(

Halaus ja jaksamista Vilijonkka! Oon pahoillani keskenmenosta.Palaudu rauhassa,oottelemme sinua täällä :barefoot:

Mustikk4,miun gynen oppien mukaan anovulatoriset vuodot johtuu munasolut kypsymisen ongelmista ja keltarauhasen vähäisestä määrästä.
Kannattaa ehdottomasti ottaa gynen kanssa puheeksi!Täälläkin on menkat saattanut pitää päivän tauon ja sit jatkuu sillä tiputtelulla.
Soitan kans itse gynelle maanantaina ja toivon kannanottoa tähän.
 
Terve taas naiset!

Ei tainnut tulla plussaa kellekään viime kierrossa? Vai mikä on Keinuilijan tilanne tällä hetkellä? Vilijonkalle suuret tsemppihalit tilanteen keskellä ja palaudu rauhassa kokemuksesta.

Mulla on taas olo, ettei tästä mitään tuu. Menkkoihin aikaa vielä viikko, mutta tuntuu etten jaksa tätä menkat-ovis-menkat-ovis-menkat -rumbaa... Millastahan ois olla raskaana, kun tarvisi kytätä oviksia? Tai jos/kun joskus on lapsi/lapset tehty? Tilalle tulee luultavammin jotain muuta stressaavaa, koska mähän en osaa ottaa rennosti.

Mustikk4, mä en ollut kuullutkaan tosta pre seedistä ja innokkaana kävin katsomassa mikä tuote on kyseessä. Nyt tekisi mieli hankkia sitä ensi kiertoon. Apteekistakin taitaa saada, mutta en ehkä kehtaa ostaa :D ja en ehkä kehtaa tilata netistä, kun sitten mulle tulee taas joku hämärä kirje tai paketti. On yks tuttu töissä postilla ja luultavasti käsittelee just mulle tulevia posteja...

Mä olen tilaillut testejä mammaksilta ja raskauskeijulta.
 
Vilijonkka voimia ja jaksamista! Itse jotenkin haluaisin uskoa, että kaikilla vastoinkäymisilläkin on aina joku tarkoitus, vaikka näissä tilanteissa sitä on välillä TODELLA vaikeaa nähdä. Anna itselle aikaa palautua ja koita nauttia syksystä!

Danniella täällä ei ole mitään tuntemuksia, eikä oireita (n) Olo on niin normaali ku vaan voi olla. :p Viime viikolla olin tosin kiukkuinen kuin ampiainen ilman mitään järkevää syytä, mutta se nyt voi olla vaan stressiä työstä yms.Nyt vaan sit odotellaan mitä tapahtuu... Oon aika samoissa fiiliksissä sun kanssa, enkä oikein jaksais tätä rumbaa. En jotenkaan usko raskautumiseen, ku olisihan se sit jo tapahtunut :D Mä olen kyllä niin malttamaton!

Mä olen tilannut kans kaikki testit raskauskeijulta!
 
6.9



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lennis………….…..30v…....kp 9/28.................yk 7..............luomu
Mustikk4...........28v......kp 9/26-29............yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 10/24-28............yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 11/27.................yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 13/29................yk 2..............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 25/30-32...........yk 9..............luomu
Miu84...............30v......kp 2/28..............yk 21............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Viljonkka, tosi ikävää, että meni kesken. :( Paljon jaksamista ikävässä tilanteessa ja voimia!

Ja Miu84lle pahoittelut menkkojen alkamisesta. Se on aina yhtä p*rseestä, kun tajuaa niiden taas alkavan!

Daniella, tämä oviksesta menkkoihin eläminen on niin niiiin raskasta! Tuntuu, että aina menkkojen alkaessa sitä jo ensimmäisenä katsoo kalenteria, et koskahan tärppipäivät taas alkaa ja mihin seuraavien menkkojen alku osuu. Tuntuu, että ennen elämä oli syyskuu, lokakuu js marraskuu-nykyään se on yk9, yk10 ja yk11 jne... Hohhoijaa!

Olen miettinyt samaa, että miten OUTOA se elämä sitten on, kun ei tarvitse odottaa ja pelätä menkkojen alkua tai sitten kun ja jos on lapset saatu, ei enää kiinnosta koska ovis on! Eiköhän se niin kuitenkin mene, että uudet stressin aiheet tulee vain tilalle sitten. :rolleyes::LOL:

Mä tilasin kanssa siksi tuolta raskauskeijusta sitä pre-seediä, ettei tarvii apteekista hakea. :D Sulla on kyllä vähän paha, kun on tuttu siel postissa töissä. No, joku päivä vaan otat ja rohkaistut apteekista ostamaan! Varmaan sieltä on jotkut nolompiakin lääkkeitä ja juttuja ostellu, kun tuo. ;) En usko, että ne siellä apteekin kassalla muutenkaan mitään miettii.

Lennis onneks tuli toi asia esille, en varmaan olis muuten puhunut tosta gynelle! Ehdottomasti sanon sille tuosta, kun menen. Oot siis aiemmin puhunu gynen kanssa tuosta ja onko se silloin sanonut, että voiko sille tehdä mitään?
 
Huomentaa!

Olin pari päivää humputtelemassa tuolla pk-seudulla, siitä radiohiljaisuus ;)

Vilijonkalle pahoittelut ja suuuuuuret halaukset!! :(:( On se niin väärin kun se kauan odotettu onni viedään pois.. Mut kyllä se onni vielä tulee pysyväksikin, ihan varmasti!! :love: Tervetuloa takaisin kunhna oot siihen taas valmis.

Miu84: Menkat :mad::mad: Ärsyttävää.. No, säästyipähän tikut, kuten sanoit. Ja kohta sulla on jo parempi mieli ja ajatukset uuden kierron mahdollisuuksissa!

Lennis ja Mustikk4: Mullakin oli ihan sama ongelna! Menkat kesti kaikkinensa 8 (!!!) päivää! Ennen oli 1-3.. Viimiset neljä päivää vuodin sellaista ihan kirkasta (tuoretta) verta, ei paljoo, mut kuitenki sen verran ettei voinu sanoa menkkojen täysin loppuneen. Itse epäilen tuon nyt johtuneen siitä mahdollisesta kemiallisesta, mut ei voi tietää..
Jos ootte lääkäriin yhteydessä niin kyselkää ihmeesssä sen mielipidettä. Minuakin kiinnostaa! :)

Ja sama täällä: jos lapsihaaveita ei olis, mulle ois aika sama millaiset kierrot mulla ois tai oisko menkkoja ollenkaan :cautious: Nyt tässä tilanteessa taas... pienetkin muutokset kierrossa/vuodoissa stressaa! Tosiaan sitä lapsiprojektin jälkeistä aikaa odotellessa! Mitähän sitä silloin stressailisi :D (varmasti jotain, parempi ehkä ettei vielä tiedä!)

Testeistä: Oon nyt viime kerrat tilannu testit Raskauskeijulta. Nyt otin niitä 25mIU raskaustestejä, kun niitä herkkiä (10 mIU) on haukuttu huonoiksi. Ja nuo testit oli (ja on edelleen!) puoleen hintaan, joten yhdelle jäi hintaa 0,52e. Halpaa kuin saippua :D

Danniella ja Keinuilija: Malttia ja jaksamista teille tähän projektiin! :) (Paraskin sanomaan täällä..) Onhan tää tosi raskasta kuukaudesta toiseen mennä samaa menkat-ovis-piinailu-romahdus -kaavaa. Ja kieltämättä mullakin on käynyt mielessä, et jos se vauva ois tullakseen, niin oishan sillä ollut jo 17x mahdollisuus tulla! Mut eihän tässä auta muu kuin olettaa, että se vaatii vain sen 18:nnen kerran.. Mutjoo ymmärrän, turhauttavaa monesti! Onneks täältä saa vertaistukea :love:

Oon nyt testaillut sillä kaksoishormoni -ovistestillä joka aamu (sen ohjeissa käsketään tekemään aamun ekasta pissasta!) ja tänään oli 4. perättäinen 'vilkkuvahymynaamapäivä'. Eli odottelen sitä pysyvää hymynaamaa. Himotestaaja kuitenkin testaa siinä rinnalla tavallisilla liuskatesteillä, ja eilen se liuska oli lähes plussa! Tänään taas tosi haalea. Että oiskohan se LH-huippu kuitenkin menny jo eilen illalla, kun noita digejä teen siis vain aamuisin. Tai sit se on vielä tulossa, who knows. Nyt on kuitenkin vasta kp 12 ja viime kierrossakin ovis tuli vasta kp 14 ja silloinkin piikillä avitettuna. Nyt vaan ois kiva saada se plussa kiinni niin tietäis koska pistää taas tuon Pregnylin o_O Jos tänään tissit kipeytyy niin tiedän sen olevan myöhäistä. Mut panelia on nakuteltu ahkerasti, että jos tuo piikki nyt jää tässä kierrossa pistämättä, niin parhaamme ollaan tehty kuitenkin makkarin puolella (y)
 
Täytyy kyllä sanoa,että tuo ovistestailu ei oo mitään helppoa!Varsinkin jos Tilulilu,oot testaillut eri testeillä ristiin rastiin ja tolkkua ei tuu :LOL: Luulisin jotenkin sen digin olevan varmempi,kuten raskaustesteissä,mut ei se sit ovulaation kanssa ookkaa niin yksinkertaista.o_O

Soitin tänään sinne gynelle.Terkka oli ehdottomasti sitä mieltä,että lääkäriin selvittelyihin ja oli myös minun kanssa samalla kannalla,että ovuloinnin kanssa on varmaan jotain häikkää.Kysyi sitten,että onko raskaustoiveita,sanoin sille et kohtahan se vuosi tulee täyteen.Se väläytti vähän et keskustelisin lääkärin kanssa,et oisko nyt jo sit aihetta lisätutkimuksiin lapsettomuuden osalta,vaikka oli se tuulimuna.Sen jälkeenhän nää ongelmat vasta alkoi.
Kahden viikon päästä lääkäri,joten katsotaan mitä sanoo.
Ajoin kaupasta tänään kotiin,alkoi ihan ahdistamaan matkalla.Ei perhana jos tässä pitää oikeesti jotain hoitoja aloitella.Eikö nyt yhtä lasta ees luomuna voi saada aikaan!? Tässä tapauksessa lasken hoidoiksi lääkkeellisen hoidon inssin ja muiden rinnalla.
Mies otti ihan kevyesti asian,sano et sillähän se selviää.Vaikea myöntää,että itsessä vois olla jotain vikaa ja apua tarvitsee.:(
 
Lennis, saitko varattua ajan lääkärille siinä terkan kanssa jutustellessa vai varaatko sen erikseen? Toivottavasti sulla alkaa selkenemään kierrot/ovikset lääkärikäyntienn myötä. Kuka tuo sun terkka oli tarkalleen ottaen? Siis oliko terveyskeskuksen joku puhelintyyppi vai soititko gynen omalle terkalle? Mulla on vähän hakusessa nää termit, kun oon viime vuodet käynyt yksityisellä, kun terveyskeskuksen gynellä käynti oli hankalaa. Sen takia utelen, kun itsellekin olisis ajankohtaista soitella, mutten tiedä kelle (n) (ja sen painonkin pitäisi pudota ekaksi).

Tilulilu, jopas on haastavaa noi testailut. Ehkä viisainta on vaan nakutella tasaiseen tahtiin, niin eipä pääse ovis livahtamaan ohi :D. Oikeesti ymmärrän kyllä oviksenmetsästystuskan, kun testit näyttää mitä sattuu ja milloin sattuu ja siltikään ei voi olla varma mistään.

Mustikk4, mä pelkään siellä apteekissa, että vastaan tulee joku työkaveri tms jonka en haluis tietävän meidän puuhista, niin siksi arastelen sen luonnollisen, normaalin tuotteen hakemista apteekista :ROFLMAO:. Muttamutta, pitää nyt katsella miten hoidan sen hankinnan, sillä onhan mulla tässä pari viikkoa aikaa.

Omista piinailuista sen verran, että tänään mulla alkoi jo kunnon turvotukset, jotka tuntuu yleensä muutaman päivää ennen menkkoja ja niiden pitäisi alkaa aiksisintaan viikonloppuna. Mutta olihan mulla tässä kierrossa ne ekat menkkakrampitkin ennen ovista, joten voihan mua turvottaakin näin etuajassa :LOL:.

Katselin tuota listaa ja näyttäisi olevan ovisaalto tuloillaan, joten nyt vaan peittoja pöllyttämään kunnolla kanssasisaret! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Niin.. Se ongelma ehkä onkin siinä, että testaan monilla testeillä yhtä aikaa.. :whistle: Pitäis vaa luottaa yhteen - ja nimenomaan tuohon digiin. Tosin digiä ei viitsis tehdä montaa kertaa päivässä, tulis melko kalliiksi.
Tänään on ollu sellasia tuntemuksia tuolla alhaalla, et tuntuu, että ovis tuli ja meni. En oo koskaan oikee mielestäni ovista tuntenut, mut nyt oli niitä samoja tuntemuksia mitä siinä oviksen JÄLKEEN (DPO7 eteenpäin) kun piinaillaan sitä raskausplussaa! Eli niitä ihmeellisiä vihlaisuja jne. En siis tod. oleta, että nyt oiskin yllättäen DPO7 tms., mut jospa vaikka olikin ovistuntemuksia tällä kertaa! Saa nähdä, huomenna voi jo tulla pysyvä hymynaama digiin ja nää spekuloinnit on turhia :D

Hyvä Lennis että sait soitettua ja asiat eteenpäin! Älä ahdistu hoitoajatuksista, voihan se olla ettette joudu edes lääkkeelliseen hoitoon vaan asiat korjaantuu vielä itsestään! Ja vaikka saisitkin jonkun lääkkeen, ei se tarkoita, ettetkö luomuna olisi voinut saada lasta. Lääkkeellä asiaa vain helpotetaan!
Ymmärrän, että ajatus saattaa ahdistaa. Kyllä minäkin aikoinaan hetken tunsin olevani jotenkin vajavainen kun ei raskautuminen onnistunut. Mut nopeasti sitä vaan tottuu ajatukseen ja on tyytyväinen, että saa apua yritykseen! :love:

Danniella: Mulla on tuo sama apteekkikammo :LOL: Todennäköisyys sille, että joku tuttu tulisi vastaan, on erittäin pieni, mutta pelkään sitä silti! Siksi tilaankin kaiken netistä. ;) Mut mulla ei ookkaan tuttuja postissa! :LOL: Kinkkinen tilanne o_O
 
7.9.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84...............30v......kp 3/28..............yk 21............luomu
Lennis………….…..30v…....kp 10/28.................yk 7..............luomu
Mustikk4...........28v......kp 10/26-29............yk 9..............luomu
BlackCat...........29v......kp 11/24-28............yk 14.............luomu
Tilulilu..............34v......kp 12/27...............yk 18.........lz+pr+l+ins
Hupikonna.........32v.....kp 14/29................yk 2..............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 26/30-32...........yk 9..............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Danniella,meillä on täällä ehkäisy-ja perhesuunnitteluneuvola,jossa hoidetaan aika pitkälle näit gynen juttuja.Tosin,se luokitellaan vielä perusterveydenhuollon puolelle.
Sain samantien sen lääkäriajan,se on kahden viikon päästä.Et on tässä aikaa miettiä näitä asioita.
Mut siis terkka ottaa siellä ajanvaraukset ja hoitaa kaiken muun siinä samalla.Ja onneks soitin sille terkalle jolla on 35 vuoden kokemus.Auttoi paljon sillon keskenmenon jälkeen ku soittelin milloin mitäkin huolta :LOL:

Yritetään tässä kuitenkin,millähän tuo hiukan kuumeisen miehen kellistäis sänkyyn? :sneaky:
Jos sanon sille et se auttaa flunssaan,tutkittu juttu :X3:
 
Kiitos Mustikk4 ja Tilulilu listan päivityksestä!

Nyt kun tuo ovistestaaminen on täällä tapetilla niin uitanpa minäkin tikkuni kuppiin (kjehkjeh ;)) - ensimmäistä kertaa. Tikutin ensin liuskoilla haalean plussan la kp12, sitten su kp13 vähän vahvemman (ei silti tasavahvoja viivoja), ja uskaltauduin sitten testaamaan heti perään digillä sillä seurauksella, että hymyhän sieltä irtosi :). Panelia oltiin nakuteltu sunnuntaina pari tuntia ennen hymyn digutusta ja uudestaan eilen kp14 illalla. Eilen aamulla liuskatesti näytti vielä plussaa, mutta samana iltana sekä liuska että digi olivat blankkoja.

Tällaisia kokemuksia ovistestaajanoviisilla, ymmärrän nyt hyvin esim. Tilulilun spekuloinnin eri testejä tehdessä, kyllähän tuo aikamoista minuuttipeliä tuntuu olevan. Ärsyttävä tunne, kun töissä kokoukset venyy ja kiehuttaa, kun paneloimaan pitäisi päästä :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
Kumman pitkiä vuotoja teillä ollu?! Mulla nyt jo oileestaan lopuillaan. En tiä onks näin lyhytkään ihan normaalia...

Tää on taas tällanen henkinen idiotismi, mut jos tilaan ison kasan testejä, niin onko se manaus niiden tarpeesta. Oon tähän asti aina elelly toiveessa et enhän mä ny tätä yhtä laatikkoa enempää tarvi...

Viljonkka ei o kivaa ei. Tsemppiä uuteen puhtiin sit kun se on taas ajankohtaista. Kurjaa kun hetken jo saa huokaista ja sit taas mennään :(
 

Yhteistyössä