<3 Kolmatta Odottavat 2010 <3

Tässä pino kolmatta kullanmuruaan odottaville!

Meitä on 25 odottajaa!

Nimimerkki............LA......Synnäri....Ikä....Edelliset lapset

BridgetJones.........8.10.....NKL.........25....tyttö 06/07, poika 12/08
mamiti87..............13.10...TYKS.......22....lapset 03/04 ja 09
snowangel............19.10...?.............?......tytöt 05 ja 07
Mintukas...............22.10...LS...........?......lapset 05 ja 08
saduli...................26.10..OYS.........33....poika 03/01 ja tyttö 03/03
Ella-83.................28.10...K-HKS.....26....lapset 7 v tyttölupaus

Bad Virgin.............1.11....KOKS......?......tytöt 10/06 ja 05/09
Gitta85.................14.11..VKS.........25....tyttö 11/07, poika 03/09

jääräpää..............2.12.....TAYS......36....tytöt 06 ja 08 tyttölupaus
stigu123...............13.12..JS...........38....tyttö 07/05, poika 03/07
ylläripylläri............22.12..TAYS.......?......lapset 06 ja 09
anve.....................23.12..OAS........30....tytöt 03/08 ja 12/09

mussu81...............3.1.....OAS........28....poika 03 ja poika 08
Tarkse...................6.1......?...........30....kaksoset 09 tyttölupaus
kääkkis.................24.1....PHKS.......27....tytöt 08/06 ja 05/08 poikalupaus

Hippu35................6.2......?............?.......?
commander77.......16.2....KYS........?......lapset 05/05 ja 04/07
memmiliini.............17.2....PKKS.....33....tyttö/01 ja poika/04

maamo79..............4.3......PKKS.....30...tytöt 05 ja 08
Sssalla..................15.3....TYKS......23...poika 08/06 ja tyttö 11/07
gammi...................23.3....KYS........31...lapset 03 ja 09

leena77.................17.5....OYS........33...tyttö 01, poika 02

Jessi75...................?.6...KOKS..............?.....pojat 05 ja 08
Rixutin...................25.6...?..............?.....lapset 06 ja 09

MimSe...................12.7...KHKS..............29.....tytöt 02 ja 04

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huonoja uutisia kohdanneet ystävämme:

Lilein :hug:
Keffeli :hug:
äiti88 :hug:

Synnyttäneet:

2010

23.2. HubaG 3848g 53,5cm (poika 4/96 ja tyttö 2/01)

7.3. Ilo81 3615g 50cm (poika 7/03, tyttö 10/08)
19.3. ompus 2825g 47,5 cm (poika 5/04, poika 6/07)

24.5. tatomira 2960g 46,5cm (lapset 03 ja 04)
25.5. Rapu82 4180g 54cm (tytöt 04 ja 07)

30.7. lolu 3890g 51cm (tytöt 03/06)

24.8. Poni06 3030g 46cm (tyttö 08/06, tyttö 08/08)

15.9. smur-ffi 3570g ja 51cm (poika 12/05 ja tyttö 06/07)
20.9. Miita1969 3330g ja 48cm (tyttö 01/01, tyttö 08/03)
21.9. Heppuli3 4380g ja 55cm (pojat 10/04, 03/07)
24.9. VicHo 3780g 52cm (pojat 03 ja 05)
29.9. m a r z a 3480g 48cm (lapset 06/07, 03/09)
29.9. Epeti 3860g 53cm (pojat 09)

1.10. unikeiju 4380g ja 52cm (tyttö 01, poika 02)
2.10. Hyväsetti 4095g 52cm (poika 02, poika 04)
4.10. Hilarius tyttö (lapset 3 ja 6 v)
7.10. Zeena 3860g 52cm (lapset 2v ja 4v)
17.10. sutulii poika (pojat 01, 04)

5.11. Pilkkis 4250g 52cm (lapset 07 ja 09)
8.11. äitijapojat poika (pojat 99 ja 03)
9.11. Miu Mau 4100g 53cm (poika 07/01 ja tyttö 03/03)

Aiemmat keskustelut:
kolmatta odottavat?
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1626487-kolmatta-odottavat-2010-a/

KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT kuumeilupuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1867276-kolmatta-kaipaavien-marraskuu/

Viimeksi muokattu:
Tässäpäs uutta ketjua meille! Epetin hyvin hoidetulla listalla olikin hyvä jatkaa!
Kaikki oli hyvin ultrassa eilen. Pieni oli oikeassa paikassa ja sykekin näkyi. Tarkkaa mittaa ei saanut otettua eikä lähtenyt laskettua aikaa vielä muuttelemaan näin varhain, ensi kerralla näkee paremmin sitten. Kylläpä helpotti huolta tuo sykkeen löytyminen :heart:

äitijapojat; Tsemppiä mahdolliseen synnytykseen!!

Miu Maun pikkuinen saisi myös jo syntyä!

Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä pitkästä aikaa... On ollut niin kamalan kiirettä koko syksyn ajan, etten muka ole ehtinyt kirjoitella.
Onnea kaikille jotka ovat jo pienen käärön syliinsä saaneet:flower::heart:

Voimahalit kaikille, joita suru on kohdannut:hug:

Rixutin: kiva, että ultrassa kaikki oli hyvin!

(.) Rv 11+1 oli nt-ultra, kaikki oli hyvin. Ja aivan ihanaa oli nähdä pienoinen heiluttelemassa käsiä ja jalkoja:heart: Laskettuaika mulla siirtyi neuvolan ja ultran jälkeen päivän aiemmaksi, eli 17.5. ois L.A.

Rv 11+3 oli lääkärineuvola, olin siihen kyllä pettynyt. Semmonen liukuhihna-meininki... Lääkäri totes vaan, että olet perusterve ja aiemmat raskaudet sujuneet hyvin..eli eipä tässä kummempia. Vauvan sydänääniä, ei saanut kuulumaan (yrittikin ehkä minuutin...) Siihenkin totes vaan, että ei hätää, kun paripäivää aiemmin ultrassa kaikki ollu hyvin. Ja seuraavan neuvola-ajan sain vasta 9.12. Mielelläni oisin käynyt aiemminkin kuuntelemassa niitä sydänääniä...

Mut sellasta tällä erää... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Rixutin: KIITOS uudesta pinosta!!

Äitijapojat: toivottavasti synnytys on lähteny näppärästi käyntiin jo yöllä tai viimestään nyt käynnistyksellä!! Onnea matkaan näin virtuaaliteitse jos oot synnärillä!!

Ja toivottavasti Miu Mauki pääsee pian nyytin hakuun!!!

Mul menee tämä närästys taas ihan karseeksi, en tiedä mitä söis ku pelkällä piimällä ja maustamattomalla jogurtillakaan ei voi kovin pitkälle elellä. Maanantaina neuvola ni pitää kysästä suostusko lääkäri kirjottaan jotain reseptilääkettä tähän. Vaikuttaa jo kaikkeen tämä jatkuva polte, ku ei saa nukutuksi kivun ja poltteen takia.. ei tiedä mitä uskaltaa syödä ja sit kiukuttaa :/ Vielä kuitenki viikkoja jäljellä ennen ku helpottaa..

Kiitti rixutin:wave:
Mulle iski ihan vuosisadan flunssa, jee:snotty: Kokoajan yskittää ja aivastuttaa ja nenä tukossa...Ja tuntuu, kun yskii, et mahaa repii hirmuisesti... Menis äkkiä ohi!
Mut nyt täytyy lähtä lepäilemään..
-leena ja murmeliini 12+4

:wave: Heippa tänne uuteen pinoon! Meille syntyi pe-aamuna suloinen tyttönen. :heart: Mitat 52cm ja 4250g. Eilen illalla päästiin kotiin, tänään iltapäivällä käydään vielä kontrollissa. Tyttö on ollut vähän levoton ja itkuinen, mutta suloinen nyytti silti. Hyvin sitä rakkautta riittää vielä tälle kolmannellekin.. :heart: Synnytyksen kesto oli yhteensä 8h, josta 3h oltiin salissa. Mulle iski ennen saliin menoa joku viime hetken pelko synnytyksestä, mut kätilöllä oli homma hienosti hallussa ja oli tosi hyvin mun tukena. Niin kuin mun mies tietenkin myös. :) Sain spinaalin ja kokemus olikin mukava ja suht helppokin. Ponnistusvaihe kesti ruhtinaallisen minuutin. :D

Nyt totutellaan kotirutiineihin ja nuuhkutellaan vauvaa kaikessa rauhassa! :heart:

Pilkkis ja tyttö 2pv

kääkkis
Onnea Pilkkis :flower::heart:

Rixutin: Kiitos uudesta pinosta :) Voitko päivittää mun iäksi 28 ? Kiitän jo etukäteen :)

Jessi: Tervetuloa porukkaan :wave:

anve: En tiedä mitä kaikkea olet närästykseen kokeillut, mutta mulla on nyt toistaiseksi auttaneet kalsium- tabletit, joita olen pureskellut heti, kun on alkanut vähänkään poltella. Nukkumaan mennessä olen ottanut niitä ihan useamman. Toivottavasti saat vaivaan helpotusta :hug:

Kyllä tää maha alkaa jo vaikuttaa elämään, huh heijaa... Yritän etsiä kaikkia hyviä puolia ja nauttia, koska saattaa olla viimeinen raskaus, mutta luulen, etten hirmusti pidä viimeisinä viikkoina olostani.
Huomenna taas poksutaan :)

kääkkis ja "osku" rv 28+6

anve ollaan oltu helmissä samaan aikaa, mä olin toisella nikillä sillon, ilmottelen sen vaikka yynä kun mulla on syyni pitää se salassa. kiva että löyty tuttuja =) teillä onki huimaa vauhtia tullu lapset :O :) miten oot jaksanu pienten kanssa?? paljos se nuorin nyt tällä hetkellä on? mua arveluttaa jo toi reilun 3 vuoden ikäero junioriin kun on niin vaativa ja tempperamenttinen lapsi.

Jessi: meil on nyt nuorin 10½kk. Valehtelisin jos sanoisin ettei täs ois välistä ollu raskaita päiviä ja tulevaisuus ei huolettas, mut sit on taas hirveästi niitä ihania ja sisarus rakkaita päiviä.
Meil nämä kumpanenki on nyt omassa vaativassa iässään, esikoinen jolla alkaa 3v uhma olla "parhaimmillaan", minä-ite ikä ja sit tämä nuorempi joka kävelee ja kiipeilee. Mut saatiin tytöt siirettyä tuossa kuukaus sitten pois meidän huoneesta ja on miehen kans nautittu kahenkeskisistä öistä :D

Mua kans mietityttää tämän vajaan 3v:n kans se et miten ottaa uuden tulokkaan, pikkusiskonsa vuos sitte otti mitä mainioimmin vastaan, mut miten nyt ku niitä onki kaks.. ja sit taas tämä pienempi on varmasti ihan seurattava ettei kovin pelmuuta vauvaa.. mut nyt ruuan laittoon :D

Heippa taas ja terveisiä kättäriltä!
Täällä sitä vielä mahan kanssa kirjoitellaan, mutta huomenna sitä mennään reippaana käynnistykseen. Koska tilanne tuolla alhaalla sen verran kypsä, että mahdollisesti kävelen suoraan saliin ja kalvot puhkaistaan tai sitten kypsytetään jollain ballonki menetelmällä vielä tilannetta. Asiasta päättää vuorossa oleva lääkäri. Onkohan tuollainen käynnistys sitten minkälainen?
Apua miten sitä alkoi miettiä, että onhan kaikki valmiina ja mitä ihmettä sitä nyt tarvitsee sinne mukaan ja pää on sekaisin. Huoli tietysti miten nuo vanhemmat lapset ottaa sen, että äiti ei olekaan aamulla lähettämässä koullun ja tuon koirankin pitäisi päästä ulos... Ihan hassuja ajatuksia :)

No, nyt pitää leipäillä tämä päivä ja kerätä voimia tulevaan. Illaksi meinasin kuitenkin kehitellä jotain pientä kivaa puuhaa tälle porukalle, kun kohtahan meitä on yksi enemmän :)

Teksti varmasti varsin sekava, mutta sanoin jo aikaisemmin, että pää on ihan sekaisin. Kirjouittelen meidän kuulumisia jälleen, kun siihen on aihetta.

Miu Mau ja Rimpula 41+5

Miu Mau: hui.. kuulostaapa jänskältä :D Onnea matkaan..

Neuvolassa pyörähdetty. Vauva rt ja kaikin puolin ok pulssi heilu siellä 140-150 välillä, kovasti th meille tyttöä povailee. Saas nähä miten käy, sormustesti näyttää poikaa.

Mut selvis syy tälle mun jatkuvalle voimattomuudelle, väsymykselle ja huimaukselle. RR 110/70 (vaik en ollu kerenny yhtään istahtaa) ja hb tippunu 110 (ollu koko raskauden ajan yli 130). Pitää käydä huomenna/ylihuomenna hakeen luontaistuotekaupasta sitä nestemäistä rautavalmistetta, ku tiedän jo kokeilematta et nuo retafer/maltofer/obsidan ei mulle käy, yks ummettaa, toinen tekee ripulia ja kolmannesta oksennan.. pitäs vain muistaa yölläki nousta rauhallisesti ylös. Varmaan tuoki et yöt on risasia laskee tuota verenpainetta entisestään. Painoa oli tullu + 300g/vk et ihan kohtuu hyvin sitäki, mut minkäs teet ku ruoka maittaa. :/

Kääkkis: tuota kalkki tpl juttua en olekkaan kokeillu, sitä voisin kyl kokeilla seuraavaksi. Th lupaili et saisin reseptillä jotain tuhdimpaa jos en tän kans pärjää.. ehotteli et kokeilisin gavisconia, mut muutaman kerran sitä oon ottanu ni on meinannu tulla saman tien ylös, on se niin pahaa :/

Anve ja tonttulapsi 33+6

Tänään oli lääkärineuvola ja kuten arvasinkin, niin en päässyt ultraan. Lääkäri oli varma että tällä hetkellä vauva on pää alaspäin kun tunsi sen alakautta sormillaan. Oli kuulemma jo aika alhaallakin. Kohdunkaula oli sentillä lyhentynyt eli nyt se oli 2 cm ja se oli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuu kuitenkin onneksi kiinni. Kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjälle näillä viikoilla. Koosta hän ei suostunut sanomaan mitään muuta kuin että ehkä ei kuuitenkaan ole jättiläinen. Ota tuosta koosta nyt sit selvää, taitaa jäädä yllätykseksi. Hemoglobiini oli nyt jo 125 ja edelleen vedän tuplarautaa. Verenpaine oli jotain n. 65/117? Mulla kun tuo yläpainekin on välillä ollut alle sadan niin pelästyin et kuis se noin on noussut mut kovasti kehui hyväksi mun paineita. Paino oli LASKENUT reilulla kilolla. Mut koska olin nyt eri paikassa neuvolassa niin väitti vaakojen antavan eri lukuja. No, täytyy nyt puputtaa pullaa naamaan niin kai se siitä. Ja rd:tä ei noteerattu mitenkään eli kokoarvioita on mun turha kuvitella saavani tälläkään kertaa. Niin ja pissa onneksi puhdas...pelkäsin et olis sokereita kun join aamulla raudan kanssa taas tuoremehua. Ens tiistaina taas neuvolaan mut lääkärineuvolaa ei sitten enää ole.

Tänään rv 36+5.

Uskaltaisinkohan minäkin nyt ilmoittautua tänne kolmatta odottavien joukkoon, vaikka pelko persiissä olenkin... Laskettu aika olisi siis 12.7, eli vasta 5+1 mennään... Synnäri KHKS, ikä 29v ja tytöt 02 ja 04...

Mites kolmatta odottavat...? Onko teidän vatsa näin alkuraskaudesta "turvottanut" kovasti?
Itselläni siis etenkin iltaisin aivan hillitön pallo tuossa alavatsalla ja kyllä huolettaa... melkoisen hoikka siis olen varreltani ja aiemmissa raskauksissa tällaisesta vatsasta on saanut nauttia vasta joskus rv12-16... Kovasti siis huolettaa tuo vatsan koko... kohtu sinällänsä ei tunnu olevan mitenkään erityisen suuri (kun olen sitä tietysti yrittänyt painella, kun niin huolettaa...)

No, valoisammin ajatuksin kohti huomista :)

Mimse 5+1

:)
Synnyti kolmannen poikalapseni maanantai aamuna klo 5.20, pitkän, mutta onnellisen synnytyksen saattelemana maailmaan :) pe menin ä-polille ja sieltä suoraan osastolle käynnistettäväksi (ballongilla) ja odottelin jotain tapahtuvaksi, supisteli koko pe illan.. kohdunsuu aukesi puoleen yöhön mennen n. 3 cm:iin. lauantaina puhkaistiin kalvot s-salissa--supisteli--oksitosiinia peliin.. supiseli.. la ei synnytys lähtenyt käyntiin vaikka supisteluita oli koko päiväi, illan ja yön.. nukuin reilun parin tunnin yöunet s-salissa.. sunnuntaina aamulla aloitettiin taas tipalla käynnistelemään.. supisteli.. kivun kanssa pärjäsi syvähengitys menetelmällä, kuitenkin su iltana piti ottaa ilokaasu ja muut puudukkeet kun synnytys vihdoin käynnistyi.. epiduraalin otin kun kohdunsuu oli 6 cm auki ja olo kovin kipeä. sain nukuttua reilun pari tuntia, aamu neljältä tuli ponnistuttava olo, sain luvan ponnistaa. tässä vaiheessa olin jo niin väsynyt etten enää toivonut muuta kuin että saisin ponnistaa lapsen sängyssä, ensin ponnistin kyljellään, ei hyvä, sitten kontallaan, ei hyvä, lopuksi puoli istuvassa asennossa. ponnistin 1 h20 min, olihan tämä minun ensimmäinen alatie synnytys :) Sain maailman ihanimman poikalapsen rinnalleni klo 5.20 <3 (rv39+2)
kätilöt ja lääkärit ehtivät vaihtua tuon tuossa viikonlopun aikana, mutta yllätyin kun suurin osa minun synnytystä hoitaneista ihmisistä kävi minua ja vauvaa onnittelemassa osastolla, olin kuulemma äiti, jolla oli asenne kohdallaan alatie synnytykseen, kahden sektion jälkeen.

voittaja olo ja onnellinen kolmen pojan äiti :)

Mimse: onnea raskauteen ja tervetuloa mukaan!!!

Mul ainaki alussa maha turvotteli tosi paljon, tosin edellisestä raskaudestaki olin niin vähän aikaa et varmasti siksiki, sai tosissaan miettiä mitä päällensä laittaa.

Nyt jo alkaa ärsyttään se ajatus ku vauva on syntyny ja on vain läskit jäljellä :kieh::kieh::kieh:

Viimeksi muokattu:
Rimpula on täällä :heart:

Poika syntyi 9.11.2010 ja tuli maailmaan komeilla mitoilla, painoa oli 4100g ja pituutta 53cm.

Eilen tultiin kotiin :)
Kirjoittelen paremmalla aikaa hieman synnytyksestä kuulumisia ja muista kokemuksista. Nyt pitää mennä aamulypsylle, niin saa pienelle maitoa pakkaseen.

Yhteistyössä