Pitkästä aikaa jaksoin kirjautua - lukenut olen jonkun verran mitä nyt mammavapaakiireiltä on ehtinyt. Pesänrakennusvietti on nostanut päätään ja neulon, virkkaan, pesen, puunaan ja järjestelen paikkoja ihan järjettömyyteen asti.
Viikonloppuna tehosiivottu, pyykätty kaikki vauvalakanat, sitterin- ja vaununpäälliskankaat. Mun puolesta beibi saa tulla anytime!
Mulla oli esikoisesta, poika,
linea negra jo noin vkolta 15-20 ihan ylös asti. Nyt ilmestyi (luvatusta tytöstä) vasta noin vkolla 33 ja on aika hailakka, mutta ylös asti kiipesi. En näe logiikkaa.
Vika
lääkärineuvola oli viime viikolla ja siellä todettiin, kuten ennenkin, että vauva on raivossa, nyt pää kiinnittynyt - selkä vasemmalla - ja alhaalla, kohdunsuulla ei sellaisia muutoksia, että voisi olettaa vauvan tulevan kovasti etuajassa. Sf oli ekaa kertaa laskenut, ollen nyt 30,5cm, eli vauva lienee matkalla alaspäin. Painoa tullut nyt 10kiloa.
Tällä viikolla
synnytystapa-arvio ja näkee taas beben ultralaitteilla, plus saadaan eka kunnon kokoarvio.
Hei mä oon yrittänyt muistella, milloin kannatti alkaa syödä
jättihelokkiöljykapseleita? Olikse vasta kun vauva on täysiaikainen eli vkolla 38? Niitähän ei suositella raksaudne alkuvaiheessa, koska voivat laukaista keskenmenon. Toinen minkä ajattelin tsekata on homeopaattinen arnica, jota nautin ennen ja jälkeen esikoisen syntymän. Tuli sektiolla, mutta verta mulla vuosi kaikkiaan vain 1dl, mikä aiheutti suurta ihmetystä kätilöissä ja muussa hlökunnassa. Päätin, että se oli arnican ansiota
Häpimama, hienosti sulla on sujunut tähän asti tuplien kanssa! Tsemppiä jatkoon! Oma kummilapseni syntyi toisena kaksosista vkolla 34, sektiolla ja oli 43cm ja noin 2200g. Äitiä oli makuutettu noin kk sairaalassa ja kotona, vauvojen keuhkoja valmisteltu lääkkein. Kuukaudessa sain kilon painoa, ellen väärin muista, ja voi oikein hyvin nyt kolmen kuukauden iässä.
TT 35+6