<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Mä en muuten tajua ton Kaksplussan Nimikoneen logiikkaa. Joo en sitä muutenkaan tosissani ottanut, kunhan kokeilin, mutta syötin siihen omani ja mieheni molemmat nimet ja lapsen nimivaihtoehdoksi laitoin poikien nimet ja kotimaiset nimet. Sanotaan että mun toinen nimeni on vaikkapa Jenni (ei se ole) niin kone tarjosi pojalle nimeksi "Pekka Jenni".
 
Miten Naenen remontti etenee? Saatteko kaiken valmiiksi ennen vauvan syntymää?

Meillä on makkariremontti kesken ja eristeitä odotellaan saapuviksi tällä viikolla. Sitten "vaan" lattia, seinät ja katto + pintatyöt. Vähän jännittää, että tuleeko valmista :O
Tekis mieli itsekin puuhastella, mutta enhän mä voi mitään tehdä. Lattialankkujen asentaminen meniskin vielä, mutta sit tarttis päästä kyykkyyn. Seinien levytyksessä voin sentään olla apuparina. Maalaushommatkin jää miehen harteille, kun tosiaan liuotinpohjaisia maaleja ei saa maalata. Yritin kyllä tälle asialle hakea hyväksyntää pariltakin maalarituttavalta, mutta tuli niin ehdoton ei, että jääkööt sitten mun osalta tekemättä. Jotain pienempiä juttuja olen kyllä maalaillut vaikka oliski liuotinpohjainen. Jos nyt nopsaan sutii ja sitten poistuu muualle hengittelemästä niitä höyryjä, niin tokkopa se ihan kamalaa on. Kokonaisen lautalattian maalaaminen taas ei ehkä ole kovin hyväksi.
Meillä on muutenkin huusholli aivan sekaisin. Makkarin tavarat on kannettu olohuoneeseen ja sänky takkahuoneeseen. Lattialaudat on sen verran pitkät, että ne yltää keittiöstä eteiseen asti. Kohta pitäis varata aika neuvolantädin kotikäynnille ja hävettää jo valmiiksi. Sais nyt ees ne lattialaudat pois siitä keskeltä kämppää.
Harmittaa aivan vietävästi, että kevät tuli niin myöhään eikä päästy eristeitä purkamaan suunnitellussa aikataulussa. Nyt onkin sitten 5vkoa LA:han ja kaikki totaalisen levällään. Toivottavasti tämä vauva ei synny ennenaikojaan. Tarvii varmaan viimeiset viikot seistä päällään :D
Onneksi mies on sentään nyt jo hoksannut, että vauva tosiaan tulee. Silläkin meinaa iskeä paniikki kaiken valmistumisesta, joten puhkii remonttia yötä myöten. Noh, josko saatais nopsaan valmiiksi ja sitten ottais totaalilepoa ennen vauvan syntymää :)

Synnytyksestä ei onneksi ole merkkejäkään ja raskaus on tällä hetkellä tosi "vaivaton", jos ei laske mukaan yöllisiä vessaheräämisiä ja nilkkaturvotusta. Sehän tästä stressistä vielä puuttuis, että olis merkkejä alkavasta synnytyksestä. Noinkohan ne päästäis mua laitokselta vauvan kanssa kotiin, kun tietäis miten vaiheessa kaikki on :D *tähän kohtaan vähän pelon sekaista naurua*

-iitu 35+0

Ps. Eilen mulle ennustettiin sormustestissä poikaa, jännä nähdä kumpi tulee! :)
 
Tänne taas tullut kovasti tekstiä, mulla viikonloppu mennyt helteistä nauttien! :) Ja tosiaankin nauttien, koska olen niin kesäihminen ja tykkään lämmöstä! :heart: Vaikka kyllähän tuo on vähän enemmän jalkoja ja sormia turvottanut... Viikonloppuna sain urakalla pestä vauvanvaatteita ja petivaatteita sekä kuivata ne pihalla, ihanaa!!! :) Ei jäänyt enään naapureillekaan epäselväksi, että meille tulee vauva... Sanoin vaan miehelle, että taitaa kyllä sukupuolikin paljastua, kun muutamia sinisia vaatteita jo... :LOL: Asutaan vanhalla asuinalueella, jossa ei paljon nuoria perheitä, vaan enemmän vanhempaa väkeä. Kyllähän niitä onnitteluita sitten vloppuna tulikin, kun muorit huomas vauvanvaatteet... ;) Varmaan olivat jo ikkunoista kyttineet, kun käyn koirien kanssa lenkillä, että tuolla on maha kasvanut! Mutta ihanaa kyllä oli, kun kaikki iloisesti onnittelee! :D
Nytkin onneksi paistaa aurinko! :heart: Ei kuitenkaan niin kuuma kuin vloppuna...

kotiinlähtövaatteista Mulla yks 50cm vaatekerta ja 56cm vaatekerta, jonka aion ottaa mukaan! Sit mulla olis sellanen 30 vuotta vanha villa-asu, jonka mun äiti on tehnyt mulle sairaalalähtövaatteeksi! :heart: Siitä ajattelin, että vaikka kesävauva niin kai se pitää ainakin malliksi villatakki laittaa ehkä myssy... Jos housut jättäis kuitenkin pois... ;) Olis niin ihana, kun sais tulla samoissa vaatteissa kun minä 30 vuotta sitten!

Sheivaamisesta Täällä on sokkona höyläilty haarovälistä! :LOL: Vielä ainakin selvinnyt ilman haavoja....

Tänään sitten eka perhevalmennuskerta, saapa nähdä onko enemmän hyötyä vai haittaa... Mutta avoimin mielin yritän sinne mennä! :)

Juliet & Pirpana 34+0 POKS POKS!!! :heart:
 
Jestas täällä alkaa olla jännät paikat monilla. Eiköhän niitä vauvoja kohta ala tulla liukuhihnalla. Kuinka sitä malttaa pysyä pois sitäkään vähää kuin nyt? Koska mähän täällä varmasti olen juhannukseen saakka.

Eka vuorokausi takana ja beibi on tajunnut pysyä asennossa. Välillä tulee paniikki, kun alkaa enemmän liikkua -nyt se kääntyy kääk- painan heti peppua heti ettei pääse liikkumaan. Turhaahan tuo on, koska kuulemma todennäköisimmin kääntyy mun nukkuessa. Miehen mielestä käännös oli niin kakunpalanen, että voin sen tarvittaessa tehdä itsekin.

Jännä nähdä, mitä Terese sulle sanotaan, kun mulle jäi vähän käsitys, että poikkitilavauvojen kohdalla katsotaan tarjonta suunnilleen vasta, kun tullaan synnyttämään ja sen mukaan edetään. Varmaan suunnitellun sektion saa, mikäli sitä pyytää, mutta mitään lantiomittauksia eivät ainakaan alkaneet tässä vaiheessa tekemään.

Voi jestas, miä logiikka tuossa on,ettei kättärillä ole synnytyssalipaikkoja lisätty yhtään, kun kaikki naistenklinikankin synnytykset on sinne keskitetty. Eipä sitä perhehuonettakaan saa, jos paikka on koko ajan sulussa. Kökkö sentään.
Eilen illalla tuli totaalinen blackout, kun yritin muistella ponnistusvaihetta. Tuntu, etten todellakaan saa tästä plösökropasta työnnettyä mitään ulos. Kai sitä vaan itestään osaa tositilanteessa toimia ja saa ponnistuksen suunnattua oikein. Jotenkin vaan tuntuu, etten osaa synnyttää. Kokoarvio tehtiin eilen ja syntymäpaino on hiukan alle neljä kiloa. Joten ei tarvita 50 senttisiä vaatteita tällä kertaa.

Jospa nyt katsoisi eilen aloittamani leffan loppuun.

Elselli36+3
 
rv 36 poks ja synnytystapa-arviossa käyty jossa painokontrolli ja istukkakontrolli: no ensinnäkin istukka on 1.5cm päässä kohdunsuulta eli alatiesynnytys ois mahdollinen! normaalisti lapsivettä..raivotarjonta..kohdunsuuntilanne: olen auki väljästi sormelle,pehmeät paikat ja ultralla mitattuna kaulaa 2cm! vauvan paino tällä hetkellä 3,2kg..ja sain vajaan kolmen viikon päähän mahdollisen käynnistysajan eli 10.6 viikoille 38+6..mutta jos jorvi on täynnä jään osastolle tai kotiin odottelemaan seuraavaa päivää tai sitä sitä seuraavaa =P
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
ruska79 juu en tajua mäkään tota nimikone juttua! Ihme ehdotuksia sieltä tulee! Ei sillä, meillä nimet jo aika hyvin päätetty :)

Evamaria82 Sullahan on jo hyvä tilanne!

Kukahan se mietti sitä käynnistystä että onko pahemmat supistukset... Mulla on yksi käynnistetty tableteilla ja ehkä v-mäisintä oli ne lääke supistukset, joita rupesi aika nopsaa tulemaan.. Voisi verrata helvetillisiin kuukautiskipuihin. Ne ei tietty mitään saanut aikaan mutta kun oikeat supistukset alkoi niin en kyllä huomannut että olisi ollut jotenki ylitsepääsemättömän kovia. Pahinta oli kun osastolla yöllä ollessani supistukset koveni ja jossain vaiheessa olisin jo miehen halunnut tueksi niin en saanut häntä soittaa sillä osastolle ei kuulema miehet saa yöllä tulla! Siinä sitte puhelimessa itkin kivuista miehelle. Vasta synnärille sain soittaa miehen mukaan...
Mutta ei se käynnistys ainakaan omalla kohdallani kovin paha ollut. Aamulla aloitettiin, illalla olin jo todella kipeä, seuraavana aamupäivänä vauva oli maailmassa :)

(.)
Täällä meinas jo todellisuus iskeä eilen! Terkut vaan kättäriltä. Aamusta rupesi tiputtelemaan jotain housuihin ja vaal. Punaista nestettä se oli. Menin tarkistuttamaan tilanteen ja kätilökin oli sitä mieltä että voisi vettä olla. No vesitesti osoittautui negatiiviseksi ja lääkärin kautta kotiin. Paikat on pehmeät, sormelle auki, ja kanavaa jäljellä. Huoh! Kätilö jo rupesi puhumaan kuinka jään sisälle ja 12h kuluttua alettaisiin käynnistellä... Paskat! Että näin... Mä oon vielä joulunakin kasassa!!

Vihdoin sain pestyä vauvan vaatteita! Kotiinlähtövaatteet on valittu ( tosin voi olla että vaihtuu vielä moneen kertaan). Pinnasänkykin on petivaatteita vaille valmis!! Jee!

Sitkeäsissi & muru 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Ruska, mä nauroin kans niille nimikoneen ehdotuksille joku aika sitten. Ja kokeilin niillä harvinaisilla nimillä, niin tuli kyllä niin outoja että jos sellasen antas ni lapsi varmaan vaihtas nimensä itse heti kun mahdollista :D

Juliet, täällä sama. Nautin helteistä täysillä! Viikonloppu meni pihalla toppi päällä ja shortsit jalassa ni ei kellää ohikulkijalla enää epäselvää tilastani :) annoin mahankin nauttia ihan vapaana auringosta :D

Elselli, enköhän minäkin täällä roiku vielä heinäkuussa. Paikat tiukasti oli vielä viikko sitten kiinni, viimeyönä bongasin ehkä ekan kipeän supparin.. Siis ehkä? Kylkeä kääntäessä pisti kipeästi alavatsaan.. Luulen sen olleen supistus :)

Yöt menee mullakin miten menee. Toissa yönä valvoin klo 2-5 ja viime yön taas nukuin 11 tuntia. Toki pissalla käyn 4-5 kertaa yön aikana.

Iitulle tsemppiä remppaan, vuosi sitten elin kolme viikkoa keskellä remonttia, ja sekin aika tuntui ikuisuudelta!

Miijane, mikä vointi?
Tsemppiä, ja tsemppiä myös muille supistelijoille!

Ja sitten muutama kysymys liittyen hankintoihin:

Tarviiko vauvalle ostaa auinkolasit?

Onko kellään kokemusta mm. Bebesillä myynnissä olevasta Weleda synnytykseen valmistautumisöljystä?

Aurinkoista päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
kärhö uskoisin ettei välttämättä tarvis vauvalle laseja.. Sehän kuitenki varjossa pysyttelee ja kopassa suojassa. Automatkat tietty on sit erijuttu. Hmm,nyt pisti miettimään. Meillä ei tosin tolla 1v. Ole kun ei niitä suostu pitämään...
Siitä öljystä en osaa itse sanoa mitään mutta voihan se olla että siitä jotain apua oliski :) no johan muuten oli paljon apua näistä mun kommenteista! Olis voinu ehkä olla hiljaakin kun eipä kovin viisaita neuvoja tullut :LOL:

Sitkeäsissi & muru 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: kärhö
Iitu kiitos kysymästä, remppa etenee joka päivä vähän mutta ei tää valmiiksi tule ennen vauvaa. On sentään nyt lattiat ja seinät paikallaan :LOL: Tsemppiä sinne remontointiin, itsehän muun muassa kittasin seiniä ja vasta jälkikäteen tiesin sen olevan väärin tehty. Toivottavasti on terve vauveli silti.

Meillä tosiaan tuo pesukone meni rikki, ramppaan taloyhtiön pesutuvassa peseskelemässä kunnes tulee uusi kone. No nyt siellä pyörii kaiikki vauvanvaatteet mitä meillä on <3 tuli mieleen että tosi monessa on se lappu jossa lukee pesuohjeet ym melko iso, ja se on vaatteen sisäpuolella. Oletteko leikanneet sen lapun irti? Vai kutiseeko irtileikattu lappu enemmän kuin paikoilleen jätetty? Hjälp!

Siellä nyt on tosiaan joka ikinen vauvan vaatekappale pyörimässä. Mä laitan ne sinne kuivaushuoneeseen kuivumaan. Pelkään ihan hirveesti että joku pöllii ne, vaikka miksi pöllisi. Pelkään silti sen verran että meinaan sitten mennä siihen pesutuvan eteen istuskelemaan aurinkoon, otan mukaani varmaan jonkun kirveen että jengi pysyy kaukana :LOL: on niin kallisarvoinen pyykkilasti.

Joudun tosin poistumaan vahtipaikaltani neuvolaan mutta neuvolaan on matkaa sellaiset 300 metriä! Sanon sille tädille että pyykki on kesken eiköhän se ymmärrä pitää hoppua :D

Naene 38+0 (OH SHIT!!! 8 päivää jäljellä)
 
Elselli eikö Kättärin juuri pitänyt lisätä ENITEN niitä synnytyspaikkoja? Ite olin Naikkarille menossa ja rempan takia Kättärille tulossa, mutta Naikkarilla nyt hoidetaan suunnitellut sektiot joten pääsinkin sinne minne halusin. Rempan keskelle ihan kun tässä ei tarpeeksi remppaa olekaan ollut. Kaveri pääsi Kättäriin perhehuoneeseen, mutta hän sanoi että he jotka ovat ensisynnyttäjiä ja joilla on ollut esim rankka synnytys saavat etusijan. Mä luulin ettei perhehuoneita ole ollenkaan.
 
Sitkeäsissi,mielipide kuin mielipide :LOL:

Naene, jospa siellä ei roistoja päiväsaikaan liikkuisi.. Säre vaikka pesutuvan lukko lähitessäsi ;) joutuu sinne menijä huoltomiehen soittaa ja sit tietää kuka sinne on menny :D ja meneehän siinä korjauksessa aikaa niehdit käydä neuvolassa sillä välin... Haha.
 
Noita aurinkolaseja minäki oon miettiny. Ja jos ne tarvii olla, ni mitkähän niille olis hyvät ominaisuudet/minkälaisia suosittelette?

Kovasti jännäilen minäkin muiden puolesta, täällä tuskin tapahtuu mitään moneen viikkoon. Toisaalta oon niin väsynytki, tuo kutina vie yöunet niin, että viime yönäki nukuin maksimissaan tunnin pätkissä sen 11 tunnin aikana, kun sängyssä makasin. No, ehkä ens yönä sitte nukuttas?

Muuten, en muista kuka kyseli, mutta soittelin OYSsiin loppuraskauden ultraäänitutkimuksesta, joka niillä on meneillään. Tutkivat sikiön ja istukan verenkiertoa lähinnä, jos löytäisivät jotain uutta seurattavaa asiaa sieltä. Samalla tehdään perusmittauksia ja kokoarviota. UÄ kestää 30-45 minuuttia ja tehdään 38+ viikolta alkaen, mielummin myöhemmin. Mulle varattiin sitte aika 10.6. jolloin olis 39+3. En kehannu sanoa, että en kyllä sillon enää aikonu olla raskaana. No, jos sinne asti mennään, ni pääsee ainaki vauvaa kurkkaamaan :LOL: Lisäksi tutkimukseen kuuluu myös se napaverinäyte, joka otetaan napanuorasta synnytyksen jälkeen. Siitä tutkitaan perusasioita, mm. kilpirauhasarvot. Olikohan siinä muuta.. kuulosti puhelimessa siltä, että oli opeteltu ulkoa hirveä litania asioita, joka sitten vaan suollettiin luuriin, ni osa saatto mennä vähän ohi.

kodehu 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Moikka leidit!

Tässä tosiaan jännätään seuraavaa poksahtajaa :) Nellikin kovassa vetokärjessä Naenen kanssa, kuin myös Hattiainen ja Kesähaave.

Tulin samalla poksumaan 38+0 teidän seuraan.

Jäin ihmettelemään myös MiiJanenelle sanottua alapään tilaa, että olis jossain asteella käynnissä. Mulle kun viimeksi eilen sanottiin että täysin epäkypsä tilanne, kahdelle sormelle auki ja noin pari senttiä pehmeetä kanavaa. Käynnistystä loppuviikoille mietittiin, kun on lievä raskausmyrkytys, mutta koska tilanne on pysynyt viikkoja kohtuu samassa, niin eilisellä osastomakuutuksella ja tutkimuksilla tilanne katsottiin epäkypsäksi alkaa käynnistelemään vielä. Tays on niin turkasen täynnä että yhdeksi kotiuttamisen syyksi luulen senkin.... Polilla lääkäri oli sitä mieltä että päästetään tuskasta, kun tilanne voi äkkiä huonontuakin, ja tähän kun ei muu auta kun synnytys, mutta osaston lääkäri e ollut samaa mieltä. Ota nyt näistä selvää. Vituttaan ihan suoraan sanottuna jäi silti.

Pakko siis jaksaa tän turvotuksen kanssa raahustamista. Painoa tullut pelkän toukokuun aikana kymmenisen kiloa....eli kahden kympin raja rikottu aika päiviä sitten. Illasta olo niin karsea, että itkuun oon pillahtanut pari kertaa. Yöt tuskaisia, juilii, supistaa ja repii, ja vessassa ramppaaminen ei todellakaan helpota asiaa.*

Vauva rt, ja painoarvio 3,2 kg eli ei pieni, muttei suurikaan. Kaikki on valmista vauvalle, että come on baby! Supistelee kyllä päivittäin, mutta se tietty napakkuus puuttuu. Yhtenä yönä supisteli 8 mn välein muutaman tunnin, mutta sitten hain särkylääkkeen ja nukahdin. Eli se siitä.

Kypsä Aamukaste 38+0
 
Olenkohan mä sitten käsittänyt väärin sen synnytyssalien määrän Kättärillä. Kun siellä infossa vaan sanottiin että perhehuoneita on lisätty. Eivät maininneet että synnytyssaleja olis lisätty ollenkaan. Tiedotteen mukaan kuitenkin näissä kolmessa (NKL, KOS, Jorvi) on yhteensä vain yksi sali vähemmän kuin ennen HUS - Naistenklinikan remontti ei vähennä kätilöitä eikä hoitopaikkoja

Taidan ottaa sanani takaisin! Taitaa päivittäiset sulut olla tavallisia muutenkin. Mä teenkin sitten niin että soittelen hyvissä ajoin Kättärille ja jos on sulku päällä niin ajetaan sinne eteen ja soitan sinne aina puolen tunnin välein uudelleen :D

MUOKS. Tai no pitää muistaa että osa synnytyspaikoista on lisätty Jorviin joten ei Kättärille kaikkia. Monikohan Naikkarille muuten menossa ollut menee mieluummin Jorviin ja moniko Kätärille, se siinä ratkaisee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Kohdunsuun tilanneSitä mä täällä olen itsekin miettinyt, kun lukenut netistä noita kohdunsuun tilanteita. Kuten jo eilen mainitsin, lääkäri oli mielestäni täysin osaamaton. Mm.vauvan koko pienentynyt kahdessa viikossa. :/ Mietin myös sitä, etteikö naisen omat antennit hälyttäneet, kun koko arvio pieneni.. Mä tosiaan en luota kuin Brunon arvioihin. Keskimmäisen kohdalla Kättätin ylilääkärin arvio heitti 1.5kiloa..

Ensi viikolla taas kokoarvio, toivottavasti on parempi lääkäri mittailemassa.

Tää makaa lepolassessa ja ottaa arskaa.



Kaveri sanoi, että mun napa on kuin peruna..
 
Viimeksi muokattu:
Kodehu Mistä sait tiedon tuosta tutkimuksesta? Vois kiinnostaa itseekin... :) Täällä pienellä paikalla ei nimittäin pääse edes synnytystapa-arvioon, jos ei mitään syytä! :( Vaikka on ensimmäinen lapsi tulossa! Eli kokoarvio tehdään siinä kun menee synnyttämään... Toki viimesellä lääkärineuvolakäynnillä th-lääkäri vähän arvioi kokoa käsikopelolla, mutta ei varmaan kovin luotettava... Olis kiva siis saada tuollainen ylimääräinen käynti! :D

Voi, että kun täällä monet on jo pitkällä ja jännät paikat meneillään! :) Niin paljon oireita... Täällä ei sit juuri mitään, mutta ihan hyväkin, kun vielä 3 viikkoa täysiaikaisuuteen. ;) Täällä ollaan kans ihan varmasti vielä juhannuksenakin kasassa, LA:han on vasta 2.7.! :LOL: Mutta ihana seurata teidän muiden tilannetta ja jännätä mukana! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Mulla alkoi eilen illalla nukkumaan mennessä polte alaselässä ja -vatsalla. Sellainen jatkuva, ei kovin paha, sen kanssa pystyi nukkumaan ja sen unohtaa kun touhuaa jotain. Se on kuitenkin yhä jatkuvana. Onko kellään ollut tällaista, tai onko synnytys joskus alkanut näin?
 
Evamaria - en saa tuosta kortista selvää, mutta ei ainakaan nimikirjaimet ala S'llä. Tosin en tiedä, kirjoittiko kätilö nuo tiedot. Nuorehko, pieniluinen ja ruskeat hiukset. Ja silmälasit. Ei oikeasti kivaa, kun ei voi luottaa lääkärin tekemiin tutkimuksiin..
 
Juliet83 perhevalmennuksessa tuosta tutkimuksesta mainittiin ja sitte seuraavalla neuvolakerralla kysyttiin, että kiinnostaako ja annettiin yhteystiedot. Voin pistää ne sulle yksärillä, jos tahot? Ei meilläkään oo mitään sen kummempaa synnytystapa-arviota, mulla oli eilen viimenen lääkärineuvola, katto vaan, että raivotarjonnassa on, koosta ei puhunu mitään. Eli aika yhtä tyhjän kanssa :D
 
Neuvolassa käyty.
Paineet ok
Pissa puhdas
Raivotarjonta, pää alhaalla, ei kiinnittynyt. Kaulaa kolmisen senttiä, pehmeää, mutta paikat kiinni.
Painoarviota ei suostunut käsikopelolta antamaan, menevät arviot kuulemma aina niin pieleen. Mulla ei pitäis olla huolta liian isosta vauvasta, joten voisin olla huoletta. Niin meinasinkin olla.
Painoa tullut kokonaisuudessaan 19 kg. joten 20 menee taatusti rikki tällä kertaa.... Ei voi mitään, jätskilinjalla taidan jatkaa kaikesta huolimatta. :)

Tänään on mieli niin hyvä, että ei tässä voi muuta kuin nauttia nätistä ilmasta ja hymyillä. Kahdet vauvauutiset olen jo tänään kuullut, toiselle kaverille tulee kolmas lapsi ehkäisystä huolimatta ja toiselle kaverille pitkään toivottu esikoinen. Jännää on tää elämä...

Dynamite ja pikku-Telle 35+6
 
Ruska mä olen kanssa suuntaamassa kättärille, joten ollaan sitten yhdessä pommittamassa kättärille että onko tilaa! Ja tarvittaessa juostaan kilpaa niistä ovista että päästään varmasti sinne synnyttää :LOL: Tönitään hitaampia köpöttelijöitä pois edestä :LOL: Meillä LA niin lähekkäin :)

Sitkeäsissi & muru 36+3
 
Tässä hyvät tutkintasivut.. Myös keskustelua julkisista ultramittauksista ja Brunolla käynneistä..

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216685-sikiomitat-crl-bdp-hc-ac-fl-vastaako-mitat-viikkoja-tassa-laskuri/

Fetus Growth Measurement Percentile Charts Graphs Calculator for Fetal Weeks Gestation, Fetal Weight, Growth Percentile EFW CRL MSD BPD OFD HC AC FL HL, Ultrasound sonogram scans

Meillähän neiti on ollut kasvuaan 8 päivää edellä, eilen siis mitat pieneni ja painoarvio oli hieman pienempi kuin 2 viikkoa sitten mitattu.. Mä tässä arvon, tilaanko Brunolle ajan vai en.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Tättädädää, 39+0! Kuka seuraavaksi-vedonvälittäjille tiedoksi, että jos perätila pysyy, niin ei anneta mennä yli 41+3. Eli max 2,5 vkoa jäljellä! Paitsi tietty jos Vauva päättää kiepsahtaa rt:n ja alkaa sitten viivyttelemään... :)

Maha on aivan järjettömän kokoinen. Tai ainakin aivan eri kaliiperia kuin edellisessä raskaudessa. Vauva ei oo laskeutunut, ja harrastaa sellaista ihme kääntyilyä - välillä meinaa pää tulla läpi kyljestä, välillä tuosta rintalastan alta. Ikinä ei oo närästäny, mutta nyt välillä taitaa olla ruokatorvi rytyssä kun on niin kauhea olo siellä(kin) päin.

Eli en usko, että vauva ois sen isompi kuin edellinenkään, mutta tuo tarjonta... Ja kaikkien mielestä maha on laskeutunu tosi paljon, vaikka oikeesti vauva majailee ties kuinka ylhäällä. Mitäköhän tästä vielä tulee?

Remonteista, supertsempit kaikille remontin keskellä eläville! Ootte kyllä tosi urheita, minusta ei olisi tuohon.

Ja Naistenklinikan remontista, oon henkisesti valmistautunut siihen, että tässä voi päätyä vielä ihan minne vaan. Ja toki aikaisemminkin on ollut noita sulkuja. Mutta kyllä jaksaa kvartaalitaloudessa toimijaa hämmästyttää, miten tarvittavien resurssien määrä tuntuu aina yllättävän Kaupungin. Esim synnyttävien määrästä luulis olevan aika hyvät viikko- ja kuukausitason tilastot saatavilla, kun käytännössä ihan kaikki on ensin sen melkeen 9 kk neuvolan seurannassa...
 

Yhteistyössä