<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Heipsis!

LittleOnen innoittamana tuunasin tuon oman mummopyöräni peliknutoon ja nyt ois pyörälenkki takana. HUHHUH! Oikeesti melkee säälittää Rusinan pää, kun "hakkaa" satulaan. Pehmustin satulan kyllä tosi hyvin ja mulla tollanen vanha mummomallin TUnturi, nin ajoasento pysty ja satula leveä. Yhtää etukenossa ei pystys olee. Viimesen ylämäen vedin seisaalteen ja täysiä.. varmaan melkonen näky tän mahan kanssa :LOL:

Peräruiskeesta vielä.. Mulla se on vauhdittanut synnytystä, miksi se on hyvä, mutta en mä pahitteeksi laita, että suoli tyhjenis ja ei tarviis pöydälle kakkailla. Kätilöt mua ei haittaa tai muutenkaan hävetä.

Nelli&Rusina 36+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Tasan 1 kk laskettuun aikaan. Jotenkin se tuntuu nyt pitkältä ajalta?!

Kauhee vitutus ollut koko päivän. Ukkokin aamulla vaan käänsi kylkeä ja sääti herätyskellon herättämään myöhemmin uudelleen. Ja millähän oikeudella helvetti! Annoin sen nukkua ja marttyyrinä hoidin esikoisen aamutoimet ja sit pääsisinkin avautumaan ukolle, kun se suvaitsi herätä.
Tarviisin jonkun levähdystauon jossain vaikka yksinään hotellissa ennen vauvan syntymää. Olen ihan poikki ja vielä ois vaikka mitä tehtävää ennen vauvan tuloa.

Dynamite ja pikku-Telle 35+4
 
Taisin päästä liitoskipujen makuun eilen tai jotakin kun ennen viisuja kokkaillessa alko sattumaan selkä ja lantio tooosi paljon. Onneks loppui kuin seinään kun pääsin istumaan telkkarin eteen. Hassua ettei tuntunut aikaisemmin päivällä pahalta kun haravoin pihaa. Aikasemmin ei ole tullut semmosta kipua vaikka touhuillu kaikkea. Ehkä munkin kroppa on oikeesti alkamassa valmistautumaan synnyttämiseen jee!

Joskus kynelle mennessä vähän nolottaa se jalkojen levittely mut nyt synnyttämään mennessä en osaa ajatella sitä niin. Levittelen ihan kelle vaan kuka haluaa jostain syystä sinne katsoa :D täällähän ei oo tehty yhtäkään sisätutkimusta vielä et en ees tiiä kohdunsuun tilanteesta mitään. Mutta tuskinpa siellä on mitään tapahtunu kun ei supistele.

Kakkahommat täytyy kattoo sit kun jotain alkaa tapahtumaan. Luulen että en ota ruisketta jos suoli tyhjenee itestään eikä se sit mitään vaikka sieltä vähän jotain tuliskin.
 
HUH hellettä! Täällä pukkaa kunnon lämmintä taas ja mulle se pukkaa soijaa! Sisälläkään ei ilma kierrä vaikka mikä läpiveto ois. Kohta heitän alasti ja kekkuloin pihallakin nakuna :D. Silti piti käydä vielä uusi pyörälenkki heittää, melko epämiellyttävääv se istuminen, mutta kyllä alapää siihen pian turtuu :LOL:

Kauheeta tuo Leijonien peli.. taidan lähteä pihalle, ei kehtoo ees kahtoo.

Arskaa kaikille :cool:
 
Hööpi Minä vedän ihan lotolla höylällä tuolta jalkovälistä karvat.. sivuilta yritän jotenkin nähdä ja epiloida ne, mutta juu, ei ole mikään ruusutarha täälläkään :LOL:

Vinkee olo meinoo olla nyt.. Liekkö pyöräilys sai aikaan? Onko muilla kohdunsuulla jotain muljahduksia/napsahduksia? En osaa selittää tärkemmin, mutta jännää painetta ja muljahtelua tekee, ja sitä sukkapuikkovihlontaa tekee. Eikä vauvan pää siellä kyllä enää liiku. Toki kun vauva liikkuu muuten, niin kyllä se pää siellä vähän nytkähtelee, mut nää tulee muulloin kun vauvan liikkuessa. Mitähän ovat?
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Pe
Te keillä vauva perätilassa, missä liikkeet tuntuu ensisijaisesti? Mulla kun ei selvyyttä miten päin tuo vaavi on. Joku kirjoitti siitä että inhottaa alapään paljastelu, ymmärrän sua. Mua ahdistaa myös se, jopa synnytyksessä, kivut ei oo ollu niin pahoja ettei siinä ole välillä ehtinyt miettiä miltä alakerta näyttää yms. Sen takia ahdistaisi ajatuskin perätila vauvan synnyttämisestä alateitse, iso lauma ihmisiä tuijottamassa kun itse makaa jalat levällään. :x

Pe 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: hunajapuu
Mulla oli ekan lapsen synnytyksessä paikalla varmaan 7 ihmistä kun oli kätilö harkkareita ja lääkäriopiskelijoita :LOL: Ihmisparat. Kyllä ne tais multa kysyä et sopiiko se, että tulevat yytsimään ja ilmeisesti se sitten mulle sopi.

Olen onnistunut sheivaamaan ihan käsikopelolla. Olen entinen voimistelija, ni jalka nousee korkeelle automaattisesti :LOL: Kyllä ne siellä synnärillä sitten ajelevat sen mikä pitää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Hööpi
Äh, pitäiskö tässä sitten vielä yrittää.. Oon jollain pirkka-höylillä raastanut säärikarvoja ja niitä en kyllä arvaa viedä lähellekään jalkoväliä. Kai se täytyy vielä joku Venus käydä hakemassa ja yrittää sillä. Voin sitten tiistaina painella synnytystapa-arvioon persaus ruvella. :D
 
Hööpi, en kyllä Pirkalla itsekään uskaltaisi. :D Miehen Mach 3:n otin joskus omaan käyttöön. Raasu on suosiolla ostanut uuden. Mun mielestä miesten höylät on parempia kun naisten vastaavat. Jotenkin tehokkaampia?

Viime yö oli aika mielenkiintonen ku tytteli tunki varpaitaan mun kylkiluun alle, sillai et nousi ihan kunnolla.. Nytkin mellastaa tuolla niin että hädintuskin voin kirjoittaa. Onko teillä vauvoilla kovin erilaisia päiviä massussa?

Nyt töihin. Viimonen päivä. :heart:
 
Hassua muuten, mustakin miesten höylät on parempia, ja useammalta mieheltä kuullut, että tykkäävät lainata vaimojensa höyliä, että ne ovat parempia. :D Mä saan viel bikinirajan jotenkin itse, mut ihan tonne haaroväliin en ole enää vaivautunut. Esikoista odottaessa pistin miehen asialle, nyt en ole vain jaksanut piitata.

Napsumisesta oli puhetta. Mulla on napsahtanut kerran, tais olla jo joskus puolivälin tienoilla. Sama ääni, kun kuminauha katkeaa. Eipä siinä sen kummempia tapahtunut ja olen tuosta lukenut aiemminkin.

Kohdunkaulaa vihloo juu välillä todella jäätävästi. Kyllä se jotenkin vauvan liikehdintään kuitenkin liittyy, mulla ainakin. Vähän kiinnostais tietää, mikä alakerrassa on tilanne, kun multa se lääkäriaika peruuntui, enkä ole toista varannut. Enkä varaa, en mä sillä tiedolla oikeasti mitään tee. Tuliskin joku faksi, että hei huomenna sitten, mut ei. Ei auta kuin odottaa ja järsiä kynsiä.

Hitto, vieläkö pitäis rypistää loput vauvakamat.. Koska se hysteerinen siivouspiikki tulee?
 
Sheivaamisesta olen luopunut aikaa päivää, kun en ole enää ylettynyt mahan ohi. Toisekseen, kun tuo mahan alaosa on mallia "evamaria", ovat ylimmät karvat jossain niin syvällä sen poimun sisällä, ettei sinne uskaltaisi mennäkään. Tulisi siis parhaimmillaankin siistittyä pöheikkö ja silti jäisi yläpuolelle viehkeä karvaraita ;)
 
Kakkajutuista :D Mullakin on jonkinlainen pelko kakkaamista kohtaan, kärsin aina ummetuksesta ja pystyn tekemään sen yleensä vain kotona. Mutta Kärhö voin lohduttaa, että ainakaan itse en synnytyksessä muistanut edes murehtia koko asiaa, koska siinä on niin kiinni siinä itse tapahtumassa. Mulla tosin suoli tyhjeni itselleen pari viikkoa ennen synnytystä, pisti ihan ripuliksi melkein joka päivä, joten en tiedä tuliko sinne salin pöydälle loppujen lopuksi edes mitään.

Mäkin olen sokkona sohinut tuota alapäätä höylällä. Ja kyllä pisti viimeksi vituttamaan, kun yhtään mitään ei näe..
Käytän myös miesten höylää, mach 3 on mustakin paras. Mutta varmaan loppuraskauden annan rehottaa, kun ei tuosta ajelustakaan mitään tule.

Täällä ollaan vihdoin äitiyslomalla!!! Lauantaina oli virallisesti ensimmäinen päivä, mutta kotona olen ollut torstaista asti. Menin torstaina ensin töihin, mutta pomoni katsoi minua ja sanoi, että lähde kotiin. Olin taas valvonut koko edellisen yön näiden minun helvetin käsien kipujen kanssa ja varmaan näytin aika kurjalta.

Kurja olo on ollutkin. Mä olen ihan loppu. Tosiaan mun yöt menee siihen, että ensin saatan nukkua pari tuntia ihan hyvin. Sitten herään joko käsien puutumiseen tai siihen helvetilliseen särkyyn, jonka jälkeen istuskelen suurimman osan yöstä ja vaeltelen ympäri kotia. Ajattelin viedä esikoisen parina päivänä viikossa vielä päiväkotiin, jotta saisin päivällä edes joskus nukuttua. Sekin on vaan niin hiton vaikeaa, kun mulla aika nopeesti makuuasennossa puutuu noi kädet.
Olen jotenkin ihan poikki ja rikki. Varsinkin öisin, siinä valvoessa, iskee epätoivo ettei tästä tule mitään, en millään jaksa enää montaa viikkoa näin.

Ja tunnen itseni ihan hirviöksi, mies oli mennyt eksänsä kanssa sopimaan, että miehen lapset voisi parin viikon päästä tulla tänne koko viikoksi, koska minä olen kotona (silloin rv 37-38). No minähän rupesin itkemään, mulla on vaikeuksia jaksaa ton yhdenkin lapsen kanssa päivät täällä, en millään jaksa hoitaa kolmea lasta viikkoa, kun en saa öisin nukuttua. Jotenkin iski ihan hirvee paniikki, että uuvun loppuun ja jos synnytys alkaa, menen sinne ihan loppuunpalaneena. Olenko ihan hirveen itsekeskeinen paskiainen, kun en ottaisi tänne nyt kolmea lasta?? :'(
Synnytyksen jälkeen voivat mun puolestani tulla kuinka pitkäksi aikaa vain, koska sitten mieskin on kotona.

Linneat 35+1

Ai niin, mulla tuli lauantaina yksi kipeä supistus, siis sellainen joita tulee kun synnytys alkaa. Onko muille käynyt niin, että tulee tasan 1 supistus ja sen jälkeen ei mitään? :D Noita harkkasuppareita nyt tulee ihan koko ajan, varmaan kymmeniä kymmeniä päivässä, tuo oli ainut todella kipeä.
 
Sheivauksesta Olen laittanut miehen asialle.

Pöydälle paskaamisesta Keskimmäisen kohdalla olin 9cm auki, kun menin Kättärille. Jouduin työntää viiden päivän paskat siihen pöydälle, ennen kuin oli mahdollista työntää vauva ulos.. :/ Paskojen työntäminen otti voimille enemmän kuin pojan työntäminen ulos..

Mua supistelee sen verran, että taidan soittaa Jorviin. Yöllä tuli kunnon supistuksia ja nyt selkä tulessa. Haluan nyt varmistuksen tähän, koska nuo synnytykset tosiaan olleet nopeita ja supistuksia vasta sitten tullut, kun olen ollut melkein 10cm auki..
 
MiiJane Voi että! Jännät paikat siellä! Jäämme odottelemaan mitä tapahtuu :)

tyhjennyksestä on ollut puhetta.. Mä en ole koskaan saanut mitään peräruiskeita ym. Mutta keskimmäisen kohdalla pyysin edellisenä iltana jotain pehmennystä sillä aamulla alkaisi käynnistys. Kolmannen kohdalla kävin loppuvaiheessa paskalla, joka sitte vauhditti niin että avauduin täyteen 10cm siltä istumalta :D mutta pelkään kyllä siinä ponnistusvaiheessa juurikin tuota paskomista :ashamed: Olenkin kysynyt aina että tuliko sieltä muutakin kun vauva :LOL:

sheivaaminenei täälläkään (yllätys) onnistu kovin mallikelpoisesti. Vähän olen yrittänyt siistiä ja mä muutenkin joka suihkukäynnillä vetäsen noi rajat kuntoon.

napsumisesta siis mulla naksahtelee lähes päivittäin tää maha! Ja ei liity raskausarpiin sillä arpia ei ole vatsaan tullut yhtään... Tosiaan ei tunnu mutta kuuluu! Ja se on inhottavaa ja mä välillä säikähdänkin sitä ääntä :D

Täällä on supistellut eilisestä asti ja olo on jotenki outo... En osaa selittää mutta outo olo... Kovia nuo supistukset ei ole mutta inhottavia kuitenkin...

Nyt kuulostelemaan oloa ja odottelemaan mahdollisia tilanne päivityksiä :)

Sitkeäsissi & muru 36+2
 
Linnea, kiitos lohdutuksen sanoista :) mulla on kans sellanen "kotimaha", saattaa ulkomaan reissuki (viikko) mennämettei maha toimi kunnola, väkisin pitää jotain yrittää saaha ulos! :O raivostuttavaa.

Sheivauksen oon unohtanu, oon yrittäny miehen partakonetta käyttää mut sekin alkaa olla vaikeaa. Teriä en uskalla enää alapään lähelle viedä, se tästä puuttuis ku joutuis vielä tikattavaksi :D
 
Te keillä vauva perätilassa, missä liikkeet tuntuu ensisijaisesti? Mulla kun ei selvyyttä miten päin tuo vaavi on.
Täällä perätilavauvan potkut tuntuvat alhaalla, ylävatsassa enemmänkin käsien möyrimistä. Hikka tuntuu kanssa tosi alhaalla.

Himmee kiire iski nyt kyllä, mun lapsi syntyy 9 päivän päästä. Ihan oon hukassa että mistä edes aloitan kun olin sopinut joitain hommiakin tekeväni tän rempan ja valmistelun lisäksi, mutta pää lyö tyhjää. Onneksi nyt ei paista arska! Sitten kaveri soitteli juuri että hänellä olisi jotain oikeudellisia ongelmia että voinko vähän jeesiä. Onneksi jengi ymmärtää että ei ihan ehkä nyt nappaa jeesiä muita kuin ihan tätä omaa kuviota eteenpäin.

Että se joka ei halua jotain miehensä lapsia hoitaakseen viikoksi juuri ennen laskettua - mielestäni olet erityisen kiltti kun et saanut paskahalvausta pelkästä ehdotuksen kuulemisesta! Mä saattaisin olla haulikko kädessä että toistappa se mitä äsken sanoit, I dare you :D

Naene 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Kättärin keikka heitetty. Vauva kääntyi nätisti oikeinpäin, kääntäminen oli tosi nopea ja helppo toimenpide. Vauva oli täysin poikittain ja olo helpotti kääntämisen jälkeen tosi paljon. Maha tuntuu nyt paljon siedettävämmän kokoiselta. Lääkäri tosin sanoi, että luultavasti vauva ei noin kauaa pysy, kun mulla on lapsivettä reilusti ja vauva mahtuu hyvin kääntyilemään. Jospa sille joku muistijälki jäisi, kuinka kuuluisi olla. Kääntävät kuulemma tarvittaessa uudestaan. Nyt vain pitäisi itse tietää, mikäli vauva kääntyy poikittain.

Mä en ainakaan viimeksi päässyt heittämään vessakeikkaa, kun olin melkein täysin auki, vaikka paskomisen tarpeen tunne oli suuri. Kätilö sanoi, että kyse ponnistuksen tarpeesta. Mulle ei ole kyllä tullut mieleenkään kysellä onko sieltä lapsen lisäksi tullut muuta. Ammatinvalintakysymys kätilölle. Mieskään ei ole aihetta kommentoinut. Jotenkin olen ajatellut, että eiköhän sieltä tule kaikenlaista kamaa joka reiästä, joten ei se paska siinä yksikseen niin erotu.

Sheivaaminen sujuu käsituntumalla, tulos ei kovin kummoinen ole, mutten muista että olisivat synnytyksen yhteydessä sairaalassakaan karvoja poistaneet. Minä vannon venuksen nimeen.

Linnea, et tosiaankaan ole itsekäs, jos haluat nyt keräillä voimia. Mulle neuvolastakin sanottiin, että viime viikot pitää levätä ja kuunnella omia tarpeitaan.

Miijanelle tsemppiä, jos pääset jo tänään tosi toimiin.

Mukavaa äitiysloman alkua nille, joille se on ajankohtaista!

Elselli 36+2
 
Heips

Elselli Hienoa!! Jospa vauveli nyt vaan pysys rt:ssä!

Monella alkaa olee jo jos jonkinlaista olotilaa, tosi jännää!!! Tuuhan MiiJane kertoo, mitä sanovat ja sitkesissi kans =)

Äitille tossa soittelin ja kerroin, että oon pyörällä ajellu. Kertoi, että siltä kielleettiin heti, kun vauva laskeutui. Kehoitti mua miettimään ja mietti, tuleeks Rusinalle joku aivovamma, kun pää tosiaa ottaa ihan omiinki sormiin, kun koittaa. No, nyt sit ihan paska olo, huono-äiti olo ja pitää nyt soittaa neuvolaan, kui väärin oon tehny kun oon ajellu. On vaan ollu niin helppoa päästä nopeeta paikasta a paikkaan b! Tosi helppoo. Just käytiin uimakoulukeikka pojan kaa heittää fillareilla. Lapsetkin nauttii, kun en ole täysin kyvytön liikkumaan.. kävely ei onnistu.

Nelli&Rusina 36+6 :heart: (huomenna täysiaikainen vauva, wuhuuuuuuuuu!!!!)
 
Jeps, ei pyöräilyä enää! Soitin neuvolaan ja sanoi, että ei! Ihan sen laskeutumisen takia ja aina on riski, jos kaatuu.. no kyllähän mä sen tajuan ja hiljaa meninki. Nooh, toivottavasti en saanut Rusinan päähän tuhoja aikaiseksi. Tämä siirtyy taas kävelypeliin..
 
Linneat et todellakaan ole itsekeskeinen kun kieltäydyt hoitamasta enemmän lapsia, myös täällä on suuria vaikeuksia hoitaa tuota yhtäkään.

Esikoinen on tänään virallisesti ekaa kertaa anopilla hoidossa päivän. Saatiin vihdoin jotain sovittua. Oltiin viikonloppuna miehen kanssa vähän ihmeissään kun molemmat oltiin kuviteltu että anoppi hoitaa lasta kun jää vuorotteluvapaalle. Alunperin piti siis aloittaa hoitaminen ja minun työt, mutta tämä raskaus muutti hieman. Ei kuulema halua hoitaa jokapäivä kun minä en ole töissä. Onneksi sillä ei ole väliä että täällä vähän väliä vaivaa selkä, supistelee kivuliaasti, väsyttää niin että nukahtaa pystyyn tai on muuten vain voimat pikku uhmaajan kanssa vähissä. Odotan kovasti mitä lääkäri sanoo keskiviikkona. Oli jo viimeksi sitä mieltä että pitäisi esikoiselle katsoa hoitopaikkaa. Vähän mietittiin eilen jos saatais palkattua tänne kotiin hoitaja, joka auttaisi mua täällä sen 4-5 tuntia ennen kuin lapsi menee päikkäreille. Ei vaan ole mitään hajua mistä sellaisen saisi. Kun tässä nyt pärjättäisiin pari kolmeviikkoa, että remontti ohi ja vauvalla hyvä tulla kotiin. Sitten saakin jo syntyä ;).

tyhjennyksestä mulla alkoi viimeksi luonnostaan tyhjennys pari päivää ennen synnytystä ja muistaakseni vielä tehostui vesien menon jälkeen. Ja tosiaan siinä vaiheessa kun vauva oli tulossa ei paljoa kiinnostanut mitä sieltä tulee, kunhan vauvakin ;). Tosin koska aina oksennuksen aikana, joka mulla läpi synnytyksen, tuli samalla pissa, oli sitä myös sängyllä. Tämä oli välillä ällöä, kun huomasi että makaa märällä. Tosin sekään ei lopulta kiinnostanut kun olin niin väsynyt.

Oliko se täällä kun joku kertoi jostain luontaistuotteesta joka ehkäisee veren hukkaa? Mua kiinnostaa paljon, kun viimeksi lähti litra joka piti hemoglobiinin alhaalla todella kauan.
 

Yhteistyössä