<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Täällä meni yö taas ihan vituiksi. Oksentelin koko yön. On tää kumma raskaus, en ole koskaan ennen synnytystä oksennellut ja muutenkin n.10 kertaa koko elämäni aikana. No tässä muutaman päivän sisällä tuo 10 on kyllä tuplaantunut..
 
Täällä ei tarvi pesukonetta pestä kun käytössä Allegro - Kotimainen pyykinpesuaine | Allegro Suomi :)

Miltsu meillä ne neuvoi perhevalmennuksessa ostaamaan varoiks muutaman korvikeen kaappiin jos maito ei kotiin tullessa heti nousekaan niin ei tarvitse kauppaan raahautua. Itse meinasin ostaa ja meillä kun tuo Ainu Medela Alma / Tuotteet / Etusivu - Ainu niin ei pitäisi imetystä haitata. Ostin tuon siis isää varten, voin pumpata maitoa niin ukkokin saa ruokittua <3

Miijane mikä turvaistuin? Itsellä tuli ongelmaksi kanssa viimeinen vaihe maxicosin cabriofixista, löysin youtubesta videon jossa neuvottiin irrotus ja siinä sanoikin ja vielä tämä vaihe johon kaikki jäävät jumiin... :D oli niin yksinkertainen loppujenlopuksi ja minä kun mietin ja mietin. Ärsytti oikeen kun näki ratkaisun tähän älykkyystestiin kun ei itse tajunnut :D
 
Jänniä nuo teidän plussaus vs sukupuoli-jutut! Me ei tiedetä kumpi on tulossa, haluttiin pitää yllätyksenä kun esikoisellakin oli yllätys, mutta kyllähän se mietityttää ja pistää arvailemaan. Kaikki klassiset ennusmerkit meni ihan metsään esikoisen kohdalla. Nyt oon yrittäny arvailla onko samanlainen vai erilainen raskaus... Rehellisesti sanottuna ei aavistustakaan!

Asennosta, viime yönä tuntui niin selkeä hikka tuolla vasemmassa alareunassa, että haaveilen ja toivon josko vauva ois kääntynyt!?! Oon yrittäny koko aamun tunnustella, mutta ei tuosta kyllä ota selvää. Pää? Jalat? Ääh. Toivottavasti ei oo pelkkää toiveajattelua... Suurimman osan ajasta tuntuu ihan samalta kuin ennenkin.

MiiJane, aivan kamalan kuuloista tuo oksentelu, tsemppiä! Itse oon kanssa sitä tyyppiä, että tosi harvoin tulee oksennus, eikä oikeastaan koskaan ilman pöpöä. (koputan puuta!) Niin se tuntuu vielä tuplasti kurjemmalta, kun ei ole yhtään "tottunut". Tai enpä tiedä, kurjaa se on kaikilla. Toivottavasti joku troppi auttaisi!
 
Eulalie Mekään ei tiedetä sukupuolta eikä ole mitään ajatusta, kumpi vois olla. Poikaa kaikki veikkaa juuri klassisten merkkien puolesta. Ja toivotaan että sun vauva ois rt:ssa =)

MiiJanelle Jaksamista ja hermoja :hug:. Ihan kamalaltahan tuo kuullostaa. Ite kans tyyppiä, joka ei oksenna, kun oksennustaudissa.

Tulipahan siivottua! Nyt hyvä mieli. Melkosen paineen tekee siivoilu alapäähän. Supistikin äsken niin, että ihan piti heijailla nojatuolia vasten lantiotaan, kun sattu. Mut ne on näitä yksittäisiä, toiv. kypsyttäviä suppapreita =)
 
Viimeksi muokattu:
elba kiitos pesuaine vinkistä :p nyt etenkin kun pitäisi se uusi kone ostaa, niin minun äitinikin sanoi, että sitten ei enää kannata käyttää zeoliittia sisältävää pesuainetta, et on koneelle huonoks! Ni tuohan kuulostais kyllä oikein hyvälle!! Ootko itse käyttänyt tuota Allegroa kuinka kauan? Olet siis ollut tyytyväinen? :)
Minä ajattelin ostaa Aventin Natural -tuttipulloja, mikä on myös suunniteltu muistuttamaan paljon äidin rintaa... :)

Minä plussasin dpo 11 (eli 11pv ovulaatiosta) ja se oli 3pv ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa!!
 
Heipat kaikille :)

Perätilasta on ollut kovati puhetta, itsellä siis kaksoset synt rv 36+4 (tänään 36+4, jännä juttu :) ) a auva rt ja b vauva oli poikittain, ikäeroa vajaa 40 min kun odoteltiin josko kääntyisi itse ja laskeutuisi alaspäin, ulkokäännöstäkin vähän koiteltiin, perätilassahan se tulla lumskahti. Tai oikeataan spagaatissa, jalka edellä. Lonkat tietysti kuvattiin mutta kaikki oli ok. Painot 2450g ja 2510g, yhdeksän päivää vierähti bilirubiinien taka. Häpimamalle tsemppiä tulevaan. Itselle jäi tosi rauhallinen ja seesteinen kuva synnytyksestä, sikäli mitään ny enää muista ;) pääsivät osastole heti, eli ei keskolaan tarvinut mennä. Episiotomia tehtiin, ja tikit aukes, ja paraneminen kesti vähän kauemmin, mutta silti taisin ihan hyvin pystyä istumaan.

Nyt jännittää enemmän kun yhtä lähden synnytämään :O Vauva on pää alaspäin mutta kylkiasennossa, ei ihan kunnolla kiinnittynyt. Perjantaina kävin neuvolassa ja nyt näytää että kehittelee raskausmyrkytystä ! Paineet 150/100, turvotus +++, pissa +. Lähete Tayssiin läks, maanantaina uudestaan neuvolaan heti aamusta tarkistukseen ja ootella aikaa sairaalaan. Painoa pompsahti nyt yli 3 kg viikossa, edellisllä viikollakin oli jo piss plussalla ja kilo viikossa. Saapi nähdä mitä tästä tulee.

Kaikki valmista mitä tässä nyt jaksanut tehdä, loput hienosäädöt vauvan tultua. Ei edes muista milasta se vauvan hoito onkaan :)

Kesäkanatkin on eilen haettu, kahdeksan ruskeaa kanaarouaa ja tomera kukkopoika :) ja ekat munatkin kerätty. Meilläkin muuten on myös kaksi pupua, koirien lisäksi, leijonaluppatytöt jotka ulkona nyt seikkailevat kesän.*

Ekoille vauvoille jo syntäripäivä luvattu :) vautsi, ja täysiaikaisia on jo joukossa, kyllä se on niin että kuka tahansa meitä voipi tämän poksahtelun aloittaa :) ei enää kauaa haikaran odottelua, uskomatonta! Ensin aika menee hitaasti ja sitten niin nopsaa.

Aamukaste rv36+4

Muoks* kirjoitusvirheitä vilisee kun kännykällä näpyttelee...sormetkin niin paksut että tulee kolme kirjainta kerralla, hih
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Elba, lähteekö tolla tahrat hyvin? Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja kokeilemisen arvoiselta, mutta sitruunahappo oli hyvä muistutus, jospa ensi viikolla minäkin saisin pyykkikoneen laulamaan.

Miijane, saitko mitään kunnon närästyslääkettä lääkäriltä, vai oletko mennyt renniellä? Mulla renniet auttaa, mutta yöllä näinoksentamisunta ja heräsin mielettömään poltteeeeem kurkussa. Muutaman kerran kävin hakemassa rennieitä yölläkin. Mä en ole huomannut mitään logiikkaan närästyksen ja ruoka-aineiden välillä. Välillä menee parikolme päivää ilman mitään oireita ja välillä närästää tosi paljon jo ennen aamupalaa.

Eulalie, pidän peukkoja, että vauva tajunnut kääntyä. Sain viikon päästä maanantaille ajan äitiyspolille. Eilen oli kyllä maha niin pinkeänä ja tuntui, että halkean. Toiveikas olin, että toinen tekisi käännöstä, mutta liikkeet tuntuu samoissa paikoissa kuin tähänkin asti. Turha oli toivo täällä.

Sukupuolesta ei hajuakaan. Koko ajan olen ajatellut tätä aika sukupuolettomana, koska ennakkoaavistuksia ei ole.

Ihana sää. Ensimmäisen kerran t-paidassa tulee kuuma, vaikka meidän pihalla käy aina pieni tuulenvire.

Suloista lauantain jatkoa kaikille!
 
Aamukaste huii!! tsemppiä paljon, kyllä tuollainen varmaan aina pelästyttää :hug:

Babyfever meillä ollut käytössä varmaan muutaman vuoden jo. Aloitettiin sen vuoksi että ukolla kauhea kutina aina boksereista ja öisin lakanoista. Todella tyytyväisiä ollaan oltu! Alkuun tuoksu oli todella raikas mutta siihen on jo niin tottunut ettei pyykki tuoksu enää miltään. Ukon kaverin jotain paitoja kerran pesin niin sanoi että onpas raikas tuoksu eli kyllä ne vieläkin raikkaalle tuoksuu, ei vaan itse enää erota :D Meillä tuo 8kg pönikkä kestää hurjan kauan eli on todella riittoisaa myös. Joskus talvella tilasin ja vielä yli puolet purkissa jäljellä. Me ei kyllä pestä pyykkiä kahdestaan kun muutaman kerran viikossa. No sekin tulee lapsen myötä lisääntymään.

Ja tahroista vielä, mielestäni tulee puhdasta. Paketin mukana tulee pesun tehostajaa/valkaisijaa ja sitä saa myös tilattua erikseenkin. Tehon pystyy määritellä itse aineen määrää säätelemällä. Huuhteluainettakin saa ostettua erikseen jos haluaa.

Silloin kun vaihdettiin pesuainetta ja puhdistettiin kone pesuainejäämistä vaahtoaminen oli todella rajua, vaikka meillä ei sillon ollut kun vuoden vanha kone. Eli kyllä sinnekin oli vaan kertynyt jo kauheat saostumat. Jouduin koneen pysäyttämään kesken kun vaahtosi niin paljon. No nykyään on puhdas kone :)
 
Viimeksi muokattu:
Elba hyvä pesuaine vinkki, olen törmännyt tuohon merkkiin joskus aiemminkin ja
nyt sitten tilasin kun meille jouduttiin vaihtamaan uusi pesukone n. pari kuukautta sitten.
Sikäli vaihto oli hyvä juttu kun tähän uuteen mahtuu paaaljon enemmän pyykkiä kuin
entiseen ja sikäli huono, että melkein 2kk meni ennenkuin selvisi mikä vanhassa koneessa
oli vikana ja että se tosiaan on vaihdettava (ei kannata korjata).:kieh:

Täällä alkanut jostain syystä hikoilu :( Esikoisesta en moista muista mutta eilen illalla
nukkumaan mennessä jouduin avaamaan ikkunan ja ekat kolme tuntia nukuttiin ikkuna
raollaan, ilman peitettä ja oli ihanaa.. :heart: Päivällä myös pidän (muiden iloksi tai suruksi)
ovea auki kun muuten tämä mamma ylikuumenee.. Liekö sitten lisääntyvät hormonit syynä.


Mikaela. & Pikkuruinen 35 + 3

Niin ja hyvää äitienpäivää kaikille mammoille
(nyt jo oleville tai pian tuleville) hiukan etukäteen :hug: !
(voi olla, että huomenna en ehdi koneelle, niin siksi toivotukset nyt etukäteen)
 
plussauksesta: täällä tuli plussa tikkuun sunnuntaina kun vasta torstaina ois pitänyt menkat alkaa,eli ajoissa tuli tosiaan plussa..ja arvelin heti jo alussa että nyt ois tyttö sit tulossa ja niinhän se onkin..
hyvää äitienpäivää näin etukäteen!! mä lähen tästä nyt ystävän kanssa laivalle (viroon) ja toivon että en synnytä matkalla =D huomena kotia sit illalla...nyt 34+4
 
Elba laitoitko muuten pesukoneeseen pyörimään cabriofixin turvakaukalon päällysen? Meillä meni muutossa kaikki ämpärit paskasiksi enkä kyllä jaksa käsin pestä :D Laitan tuon koneeseen jos joku muukin uskaltautuu, heh... (ja kiitos youtube-vinkistä en olisi itse keksinyt miten tuon saa irti. En tosin usko saavani sitä takaisinkaan :LOL:)
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
elba onko sulla tuo normaali Allegro vai tuo plus, vai jopa eko?! :)

Turvakaukalon päällisen pesusta, meillä Britaxen baby-safe plus shr II. Pesin päällisen ohjeiden mukaan koneessa ILMAN linkoa, joten kuivui myös päivän pari kylppärissä, mut ei myöskään kutistunut :)
 
Mä jynssäsin eka käsin ku en saanu irti sitä kokonaan :D sit kyllästyin ja painelin koneelle ettii miten saan sen irti. Sit löin sen käsinpesuohjelmalla koneeseen ja hyvä tuli :)

Meillä muistaakseni Allegro plus, en oo nyt kotona ni en voi tarkistaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Höhö kyllä mä vaan kanssa iskin sen pesukoneeseen. Nostin sitä sieltä ulos niin on pikkusen tota muovivaahtoa tai miksi tota nyt kutsutaankaan. Painaa ihan kiitettävästi ja valuu vettä ämpäreittäin. Koko kylppäri lainehtii. Ois ollut helpompi jättää pesemättä vaan. :LOL:

Siis mulla on nyt niin järkyttävä väsymys ettei ikinä ole ollut tällaista!! En tiedä syyttääkö tätä pöpöä, nyt lähti kolmas viikko käyntiin tän paskan kanssa, vai syyttääkö raskautta. En osaa syyttää raskautta jos ei alkuraskaudessakaan ollut tällaista. Listeriatestin tulokset saan tiistaina mutta jos ne on puhtaat niin en sitten enää tiedä.
 
Onpas ollu päivä. Ruoka ei maistu ja selkään ja jalkaan särkee ihan kauheesti. En tiiä, pitäiskö tässä huolestua. Tosiaan kuopuksen kanssa ei supistellu, oli vain tälläinen jalka/selkäsärky.. Tosin vesin menon jälkeen alkoi supistukset.

Mies on siellä hornan tuutissa ja täällä vasta huomenna iltapäivällä myöhään. Tekisi mieli peruuttaa huomiset kuopuksen synttärit, mutta en raaski. Ei ole voimia kuin istua suihkussa ja toivoa, että lämpöinen vesi hellittää jomotusta.

Grillasin lapsille, ei pystynyt itse syömään - tai no näykkäsin pikkasen kanaa ja hyi olkoon. Olen nyt sitten juonut pillimehuja, jotta sokerit ei tipu liian alas.

Esikko lupasi huomenna mennä siivoamaan meidän kodin ennen vieraita. Ei se likainen ole, mutta imuroimaan ja pyyhkimään pölyt.

Ai joo, mies soitti aikasemmin Norjasta. Syy, miksi se ex on niin katkera taitaa olla siinä, että eukon pienin lapsi on sairas.. Enpä olisi hänelle moista suonut, mutta anteeksi, että sanon näin "pahaa saa aina palkkansa." On tehnyt niin paljon tuhoa ympärillään (varsinkin mun miehelle), että en voi välttyä tuosta ajatuksesta. Toisaalta, lapsen sairaus pysäyttää aina ja en olisi toivonut lapsen kärsivän. Kuulemma 90% noista abortoituu itsestään. Aika paukku: Isosiskolla Aspergerin syndrooma ja pienellä sitten tuo. En viitsi sairautta kirjoittaa, ettei ihan tunnisteta. ;)Ei kuiteskaan mitenkään kuolemansairas tms, eräänlainen oireyhtymä.

Mutta minulle lauotut "kikkarapäiset neekerilapset, joku kumma olio, ei miehen lapsi"-lauseet ovat siis jotenkin ymmärrettävissä. Tosin en mä kellekään silti moisia laukoisi.
No se siitä. Lämmittelen just saunaa, joskos auttaisi tähän oloon.

MUOKS: Norjasta kuului mielenkiintoista. Akka ei ollut kertonut nykyiselle miehelle raskaudestani ja pojille oli sanonut, ettei tämä lapsi ole sukua teille, koska tod.näköisesti se ei ole isänne. WTF?? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Mä täällä herkistelen, vaavin sänky on nyt koottuna paikoillaan. :heart:

Vielä kun saisi hommattua lipaston vaatteille, niin voisi tehdä vaatteille pesut ja silitykset, sitten melkein kaikki olisikin valmista. Kiitti tuosta pesuaine vinkistä, olenkin ihmetellyt mikä kumma haju pestyissä vaatteissa oikein piilee, nyt sekin sitten paljastui. Täytyy ottaa uusi aine tilaukseen ja kokeiluun.

Synnytyksestä. Näin kun ensikertalainen olen, netistä surffailtu ja lueskeltu kaikkea synnytykseen liittyen. Itse olen ajatellut ja toiveena onkin niin pitkälle kuin suinkin mennä luonnollisilla kivunlievityksellä. Muhun on täysillä uponnut bebesinfon kirjoitukset, myös synnytysvalmennuksessa kätilö totesi, että mitä vähemmän puututaan keinotekoisesti sen parempi se on. Käsitän sen, että omalla kohdalla voikin käydä niin, että heti ollaankin huutamassa kaikki mömmöt tänne. :LOL: No sen aikanaan sitten näkee ja kokee miten meni. Myös episiotomia kauhistuttaa ja toivottavasti sitä ei tarvita. Kaverilla oli imukuppisynnytys, eppari leikattu ja silti hirmu repeämät ja paraneminen oli kestänyt kauan. Sanoikohan, ettei pystynyt kuukauteen istumaan.

Kärsin myös ajoittain närästyksestä. Renniet ei tehoo mulle lainkaan, mutta gaviscon auttaapi hyvin, vaikka sen koostumus onkin ällö.

Nyt koirien kanssa lenkille nauttimaan aurinkoisestä säästä, kun se vihdoinkin saapui!

Vanilla Tea 33+4
 
  • Tykkää
Reactions: rakkauslapsi
Ehtoota

Hikoilusta Mä hikoilen kans niin kamalastiu, tai pukkaa soijaa ihan pienestäkin ja käy ahdistaa. Meillä on jatkuvasti vähintään välieteisen ovi auki, autossa kaikki ilmastoinnit päällä. Saunan jälkeen ihan tuskaa ja alushousut jalassa pystyy olemaan :D. Syytän hormoneja ja tätä läskiä. Yleensä palelen aina ja villasukista luovun ehkä juhannuksena korkeintaan.

Mites MiiJane voi? Menikö jomotukset ohi?
aamukasteelle tsemppiä ja toivotaan että paineet ja turvotus helpottaa. Onneksi olet noin hyvillä viikoilla, jos tarvii käynnistellä tmv.

Mä pyöräytin tossa kaakkupohjan valmiiksi huomista varten. Kauheen ukonilma oli ja sen jälkeen koitti aurinkoinen sää. Käytiin vähän lasten kaa korista heittelee.. ei oikein ole meikäläinen iskussa tän oman pallon kanssa :LOL:. Saunat päälle, niin kivastihan tuo tuikkii kun sukkapuikolla pistelis tuonne alapäähän.

Illanjatkoja ja ihanaa äitienpäivää nykyisille ja tuleville äityköille :heart: :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Mikaela.
Naene ei mulla vaan valunut vettä yhtään :D meillä kylläkin kuuluu linkous hitaammalla nopeudella tuohon käsinpesuohjelmaan.

ja tuosta Allegrosta vielä niin meillä on sitä Plussaa. Katselin niiden sivuja niin sieltähän saa pahemmille tahroille jotain sappisaippuaa. Täytynee ostaa seuraavan kerran kun tilaa niin on sitten varalla jos joskus tarvitsee.
 
Ihanaa Äitienpäivää kaikille! :flower:

Kolotukset lieventyneet, nukuin 12h tosin heräillen vähän väliä. Luulen, että perjantain huhkimisella oli osuutta asiaan. En ole oksennellut, koska en ole syönyt mitään oksentelun jälkeen.
 
Oikein ihanaa äitienpäivän jatkoa kaikille!

Täällä äitienpäivä on ollut mukavan leppoisa ja hyvin on äidin toiveet huomioitu koko päivän. Muut ovat ulkona, mä jäin lukemaan kirjaa sisälle.
Nyt tulee kiittämätöntä omanapaista valitusta. Mä olen niin kypsä tähän kaiken tiellä olevaan mahaan. Ei tee mieli kuin istua sohvalla ja tuntea vauvan liikkeet. Kaikkinainen muu tekeminen on kurjaa ja saa olon masentuneeksi. Olen niin kömpelö, eikä päälle mahdu mitkään sään mukaiset vaatteet. Luulen, että kaikki suunnitelmat kodin kunnostuksesta unohdan ja keskityn välttämättömään ja muun ajan nukun.
Ikinä ennen raskauksissa ei ole ollut tällaista, vaan toimintakyky on ollut hyvä viimeiseen asti, enkä muista mahan häirinneen millään tavalla. Nyt en halua lähteä edes kävelylle, koska olo on niin kömpelö. Kivut ei ole esteenä, vaan oma mielikuva itsestä norsuna. Ti edän, että on tosi väärin edes ajatella näin, kun pitäisi iloita siitä, että vauvalla ja itsellä on kaikki fyysisesti kunnossa.
Ja mitäpä muuta sitä tekemättömyydestä seuraa kuin huonot fiilikset ja itseinho, kun ei saa mitään aikaiseksi. Mä niin ihailen teitä, jotka kivuista ja vaikeuksista huolimatta taivutte uskomattomiin suorituksiin.

Miijane, loistavaa, että okseltelu on loppunut, toivottavasti pystyt vielä syömään jotakin.

Aamukaste, toivotaan että raskausmyrkytys ei ihan vielä vaadi käynnistystä. Muistahan juoda paljon vettä!

Synnytyksistä vielä. Jokainen tietysti tyylillään, mutta mulle ei ole avautunut joidenkin raskaus/synnytysblogien synnytysalttarit ja mandalat (ihan kuin niitä olisi pakko lukea). Sairaalakassinkin tärkein tavara tuntuu olevan huivit, joilla saa monitorit ja laitteet peitettyä. Itselle laitteet ja mittarit luovat turvaa ja varmuutta siitä, että vauvalla on kaikki hyvin.

Nyt lähden sohvan nurkkaan murjottamaan ja yritän kasata itseäni parempaan huomiseen.
 
:)Plussauksesta: KP 27 kävivät hajut jo työpailla nenään mutta KP 29 testasin
vielä negan, samoin KP 30. KP 32 rupesi kahvi hikoiluttamaan töissä, silloin tiesin, että nyt voi olla tärpännyt kun esikoisesta oli sama juttu :heart: KP 32 illalla sitten
testasin plussaa ja silloin oli viikot 4 + 3.

Tulossa on poika, asia selvisi rakenneultrassa ja sitten vielä uudemman kerran rv 28 + 0 ultrassa, jolloin tarkastettiin, että paikat kiinni kun silloin supisteli.
Listalle voisi siis päivittää melko varman poikalupauksen !
Tämä onkin sitten kolmas samaa lajia tulossa :heart: (jos lasketaan miehen edellisestä liitosta oleva poika mukaan), pysyy siis jatkossakin äidillä kunto kohdillaan.. :whistle:
 
Itsekin plussasin melko aikaisin, jotain kolmea päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Haaleita toki olivat, tummenivat sitten.

Viime yönä heräsin ja vauva ei myllertänyt massussa, valvoin sitten varmaan tunnin siinä ja odottelin liikkeitä, jotka sitten alkoivat. Mutta on odottavan aika pitkä.

Olo on mullakin jo melkoisen hormonaalinen ja ärtynyt. Yritän kyllä vaan muistuttaa itselleni, että vauvaa ollaan yritetty ja toivottu niin kauan, että ei sais valittaa. Miel vaa tekisi.

Lonkan ja liitosten kivut on aika mahtavat, samoin maha painaa ja on iso ja matalalla. Kävely on hankalaa, samoin vaatteiden päällepukeminen. Ja mulla on se työmatka vielä ens viikolla. Uskoisin että fyysisesti selviän vielä ihan mahtavasti, mutta psyykkinen puoli on hankalaa. Ahdistaa lähteä yksin reissuun ja jättää lapset tänne. Pelottaa kauheesti et jotain käy mulle tai vauvalle tai täällä kotona kun olen poissa.
:(

Töitä on viikko jäljellä, kengät puristaa kun jalat on niin turvonneet. Toisaalta mietin et mitenköhä mie osaan olla kotonakaan ilman mitään muuta tekemistä kun siivoaminen. En tiedä että onko teille tullu selväksi se, että en ole mikään kodinhengetär :D

Tuntuu, että täällä on yhdellä sun toisella vähän sitä sun tätä menossa ja pinnaa kiristää. Itsehän kuuntelen ja autan ihmisiä ammatikseni, ja on kyllä ilo huomata miten tämänkaltaiset palstat toimii ikäänkuin henkireikänä monelle.

Nyt haluankin vastaan vinkkejä: Miten te mammat kulutatte aikaa äippälomalla ennen vauvan syntymää? Mulla on jotenkin niin vaikee keskittyä mihinkään, istun vain sohvalla ja kuuntelen vauvan liikkeitä.. Mies osti mulle äitienpäiväksi uuden kirjan, joten voisin kokeilla lukea sitä... Tällä hetkellä äitiysloma melkei pelottaa kun tuntuu että ei oo mitään mielekästä tekemistä ja vauvan tuloon on vielä monta viikkoa. :D

Ihanaa äitienpäivää kaikille

Tuulentyttö ja Pompula 33+4
 
Mä aion nauttia kesäsäästä lepolassessa niin paljon kuin mahdollista. Luen ehkä kirjaa, mutta en kiirehdi minnekään.

Täällä on ollu vieraita koko päivän ja lisää tulee. Lapsille tilasin ne lupaamani pitsat/kebabit, ettei tarttenu vielä ruveta ruokaa vääntää.

Niin pesin mä lisää 56cm vaatteita. Niitä on sitten reilu kaksi koneellista, iso pesukone. Tajusin ostaneeni vääriä harsoja, joten mies saa niitä huomenna Stockalta noukata töiden jälkeen.

Keitin loput tutit, rintapumpun osat ja muutenkin nyt taitaa kaikki olla valmista, paitsi se turvaistuimen päällinen. Oli muuten Gracon.

Vielä ei ole ruoka maistunut. Voinee johtua tästä lämmöstäkin. Koskaan kesälläkään mulla ei ole nälkä.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa että mitä äitiyslomalla? Palautin eilen opparin ja nyt on enää pari koetta ja muutama hassu tehtävä alkavalle viikolle niin sit on opiskelut jotakuinkin pulkassa :) Mutta mitäs sitten? Niiden vauvavalmistelujen lisäksi meinaan neuloa. Mulla on viimeistelemättä vauvalle pipo ja villapaidan kainalot ja sitten villahousut vielä ihan vaiheessa. Sitten miehen perheellä on sellainen turistikauppa, joka on auki vain kesäisin ja meidän kaikki omaisuus on siellä kaupassa tällä hetkellä varastossa (kun asutaan appiukon luona). Ne kamat pitäis roudata sieltä pois ja siivota kauppa ja sen jälkeen laittaa kaikki myytävät jutut paikoilleen yms. et voidaan avata toukokuun lopussa. Sit oon siellä töissä varmaan niin kauan kunnes en enää kykene :D Onneks se on vaan semmosta kevyttä myyntityötä, ulkoiluvaatteita ja islantikamaa. Et ei täs aika pitkäksi tuu.
 
Tuli mieleen kirjoista ja Islannista, tilaa Miltsu itelles Vuoden Mutsi-kirja, toinen kirjoittajista on suomalainen ja asuu Islannissa :) Oon lukenut vaan ehkä 10 sivua siitä mutta vaikuttaa varsin osuvalta opukselta. Loput luenkin sitten sairaalassa niin pistän sen säästöön. Sairaalassa se aika vasta pitkäksi meneekin! Täällä on äitiyslomalle niin paljon hommaa ettei kaikkea saa millään tehdyksi. Yritän olla ressaamatta. Aika on tosi rajallista etenkin kun tietää syntymäpäivän kolme viikkoa etukäteen. :p

Käytiin kokeilemassa paikallista nepalilaista. Ai että kun ei mahdu sitä ruokaa niin paljon kun pitäis, ja mun normaalisti rakastamani tulinen pöperö ei mene. Mutta kiva oli käydä vaikka piti mietoa puputtaa. Vedän kolmen chilin annoksen heti kun pääsen sairaalasta 8)

Naene 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87

Yhteistyössä