<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Äippäpoli kuulumisia

Koko arviot 1271g ja 1274g. Hyvin tasoissa menevät :). Kohdunkaulaa tarpeeks, kohdunsuu ei kiintee eikä pehmee. Mutta sisäsuu sen verta paineen alla jo että on alkan aukee. Joten lepoa lepoa lepoa. Mun painosta huomautti, sitä kun ei hirveest oo tullu. Jospa se nyt makaamal alkaa nousee :D :D. Kahen viikon päästä taas kontrolli. Jos rupee supistelee yms niin herkäst pitää lähtä sairaalaa. Ku nyt eka selviäis näist tän päivän tutkimusten aiheuttamist kivuist yms ees :)

28+3
 
Minulle maistuisi kylmä puolukka-karpalolonkero. Jos menee samanlailla kun edellisillä kerroilla, niin sitten kun saa taas juoda, niin ei sitä tee enää mieli. Lasillisen juo ja se riittää. :)

Mulla tais viimeksi 38 viikolla vasta rinnat ruveta erittämään nestettä. Maito nousi 2vrk päästä synnytyksestä.
 
Mulla tekee mieli kaljaa :D normaalisti juon viiniä tai siidereitä... Nyt kun sanoin niin kyllä se siiderikin menisi. Pitänee huomenna miniloman kunniaksi korkata rekon mansikka-lime alkoholittomana, niitä kun kaapissa vielä on tallessa niiltä sjoilta kun ei ollu vielä kertonu raskaudesta kellekään pikkujoulujen aikaan :)
 
Ai juu, maidosta ja tisseistä. Mulla ne kasvaneet jo useita kuppikokoja (aluksi oli B) ja ternimaitoa tullut jo aika kauan, lisääntynyt kylläkin viime aikoina.
Palautuvat sitten rukkasiksi imetyksen jälkeen.

Kyllä mä ilmakuivattua kinkkua vetelen nytkin, nams. :)

Syön kuulemma liikaa hedelmiä -- max.400g päivässä. Niin ja nyt oli eka kerta kun painoa ei ollut tullut kiloa per viikko.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsulisvei:wave: Vaikka viime kerran lupasin lueskella jakirjotella ahkerammin
niin se vaan on jäänyt:ashamed:
Ihanan akteevisesti on tänne kirjoteltu:)

Mulla kans tulee jotain nestettä rinnoista tai oikeestaan se ei edes ehtinyt loppua tuon
esikon imettämisen jälkeen.

Meinaa alata kyllä iskee jo jotenkin paniikki kun oon vasta nostanut vauvan vaate laatikot
pois vaatehuoneesta. Tuntuu,että miten tässä oikeen ehtii laittaa kaikki. Sänky meillä
tulee olemaan semmonen vanha joka vaatis korjausta ja maalia ja en oo edes viellä
alottanut:O

Evamarialla on kyllä ihana masu:)

Täällä olis kohta taas sype käynti. Onko teistä joku käynyt sypellä? Ootteko kokenut
että olis apua?

Mulla on ollut olo ihmeen hyvä olo...edellinen raskaus olikin yhtä kärvistelyä:/
niin hyvä näin:)


Paljon jaksamisia niille joilla on murheita ja kipuja:heart:

muffi 29+4
 
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki muuten hyvin, mutta poika muljauttanut itsensä nyt poikittain. Noh, vielä on aikaa kääntyä takaisin pää alaspäin :)

rv 30+0
paino 485g/vko
RR 122/70
U-Prot -
U-Gluk -
HB 116
Sf-mitta 29
Syke + (n.130)
Liikkeet ++

Sf mitta oli pysynt nyt ihan samana kuin viimeksi, mutta todennäköisesti johtui vauvan asennosta. Sopivasti tuli kivuton supistuskin neuvolassa. Enpä olisi sitä itse edes supistukseksi tiennyt ja samanlaisia on jo muutaman kerran tullut. Itse luullut että poika vaan välillä tuntuu niin pinnassa. Ohjeeksi tulikin, että jos eivät meinaa hellittaa, pitäisi jäädä sairaslomalle.

Tällä viikolla tuntuu että kaikki yrittävät saada sairaslomalle, töissä kyselevät kuinka kauan ajattelin jaksaa vielä. Kieltämättä on päiviä kun tuntuu ettei työreppuakaan jaksaisi mukanaan raahata, mutta korkeintaan kerran viikossa. Eipä tässä enää olekaan kuin kolmeviikkoa töitä! =)

Hemoglobiinikin oli kumma kyllä noussut vaikka rautatabletin olen vain n. kolmekertaa viikossa saanut otettua, mutta parempi näin :)

Täällä pinnasänky odottaa vielä kasausta, ensin pitäisi vain meidän sänkyä siirtää että mahtuu pinnasänky paremmin sängyn viereen.
 
Helou naiset!

Alkuun, kiva huomata, etten ole ainut, ketä haluttas nauttia alkoholia!! Ai että se kahden ciiderin tai punkkulasin jälkeinen rentoutunut olotila.. :p

Hinkeistä Mun B70 on nyt D80.. ja jos menee kuten ennen, imetysliivit saa ollakin jo E tai F kuppia.. Ne on jotain järkkyä, miten ne voikaan sillai kasvaa :O!! Viimeksi ostamani jostkut reippaat D-kupin imetysliivit eivät inahtaneetkaan, kun kotiuduin sairaalasta vauvan kaa.. Sit ne valuu, yöllä saa vaihtaa sata kertaa märkiä rättejä ja sängyn saa vuorata muovifroteilla..

(.) Rankka päivä! Aamulla oli pakko kiertää pari kirpparia, jotta löytäs jotain takkia, mihin loppuajan mahtuis.. tuo toppakolttu alkaa pukkauttaa soijaa jo nöillä keleillä, ei pysty pitää kauaa enää, löytypäs! Sit oli kaikkee säätöö koko helvetin päivän ton yliaktiivisen 5-vee pojan kaa. Illasta veinkin lapset teatteriin katsomaan Pelle Hermannia.. no, menihän se, jotenkin :whistle:, melkee osas tuo poikakin käyttäytyä. Nyt onkin nivuset ja alamaha tulessa, mutta kaikki nukkuuvat ja on niin rauha maassa, joten khyl tää tästä.

Nelli&Rusinante 29+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kärhö, kävin edellisessä raskaudessa neuvonnassa, ja ruokapäiväkirjaa alkaa olla nyt yhteensä ties kuinka paljon... Siinä on isoja vaihteluita miten eri ihmiset reagoi ruokiin, mulle jostain syystä ei maitotuotteet sovi yhtään, jogurtti ja marjat nostais mulla arvot ihan kattoon, etenkin aamiaisella. Sulla taitaa tuo "sieto" olla parempi, toivottavasti pysyykin! :)

Paastoarvo on mulla aina alle 5, mutta rasitusarvot, etenkin aamiaisen jälkeen, heittää jos ei oo tarkkana. Eilen täysjyväruisleipä juustolla ja tee ilman mitään nosti sokerit 7.4, eli just ei yli mutta close enough... Ankeeta! Rakastan ruisleipää! Ja kokemuksen mukaan tuo mun "sietokyky" heikkenee ja heikkenee, mitä pidemmälle raskaus etenee. Eli kohta tosiaan aamiainen on joku muna-pekoni-pihvi. :)

Juomista! Nikolai 0,0% on oikeesti ihan hyvä lager (oikeat kalja-asiantuntijat, älkää hirttäkö mua), ainakin tässä kohtaa elämää... Mutta punkkua ja skumppaa on ikävä, eikä niistä ole olemassa mitään alkoholittomia versioita, joita viitsisi maun takia juoda. Ja joka tapauksessa se ihana rento fiilis kun juo lasin tai kaksi, jää puuttumaan! :) Joo ja kiitos kaikki asiaankuuluvat tapakset sun muut siihen viereen! Muutama mätileipä myös.

Eli jos jäi jotenkin epäselväksi niin rakastan hyvää ruokaa ja juomaa! Kaikenlaiset rajoitukset ahdistaa ja ärsyttää ihan suunnattomasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Mulle on toi tissikoon muutos yhdentekevä, on ollut aina isotissi ja tykkään käyttää ihan pelkästään vaan urheilutissiliivejä joten sullon nämäkin tissit ihan vaan sinne litistämispusseihin kuten ennenkin. Arvistakaan ei väliä, mä sain tisseihin raskausarvet silloin teininä. Vielä ei raskauden takia ole tullut yhtään, teiniaikojen skraidut muistuttavat siitä että eiköhän niitäkin vielä tule.

Se mua pelottaa, että tulen aina raivon valtaan normirintsikoista. Ja imetysrintaliivit on näköjään melko normaalinmallisia. Onko missään urheilurintaliivien tapaisia imetysrintsikoita? Painijaselkämys on ihan helvetin tärkeä, normirintsikoita en käytä sen takia että niistä ei vaan ole tukemaan mitään ja hermot menee niiden olkaimien kanssa alta aikasekunnin. Ja tissiä tursuaa yli kaikkien laitojen. Olkoon vaikka miten asiantuntija-avun kanssa etsityt liivit, kyllä urheiluliivit on ainoat joiden kanssa olen kyennyt toimimaan. Oon tasan tarkkaan alasti jos ei löydy napakoita imetysliivejä joissa vahva tuki ja painijaselkä. Oon jo valmiiksi turhautunut ja vihainen kun kävin kokeeksi sovittamassa jossain lindexissa ja hm:ssä. Turha sinänsä edes kokeilla, tiedän jo raivostuvani vaan. Mutta pakko se on jotain käyttää. Ärh.

Muffi mikä on sype? Lyhenteet ei oo tällaiselle hönölle helposti aukeavia :)

Ja joo, se alkoholi. Kyllä on saattanut vähän vituttaa ja kiristää vannetta ja voi hitto kun tekisi mieli vähän jotain juoda. Asiaa ei auta pätkän vertaa se, että toimiston sisäpihalle ollaan rakentamassa päivittäin panimoravintolaa! Panimon tykötarpeita ei näköjään saa katutasolta heivattua sisäpihan puolelle, vaan ne nostetaan katon yli sisäpihan puolelle. Tänään töissä katsoin sitten kun ikkunani edestä nousi ylöspäin panimon tykötarpeita, kuten se sellainen kuparinen sammio vai miksi sitä nyt kutsutaan, ja muita oluen panemiseen liittyviä tykötarpeita. Mä suu napsuen siinä katselin kaikkea ihanaa mikä ohitti ikkunani (elämäni), ja ajattelin että haistakaahan kaikki jo vittu. :LOL:

Naene 30+1
 
Jep minäkin tykkään punkusta, sushista, puoliraa'asta lihasta, homejuustoista, ilmakuivatusta kinkusta... :p mhhhmm... Ja tänään teki mieli tupakkia. Palo hermo miehen kanssa.

Haluaisin olla polttamatta myös raskauden ja imetyksen jälkeen, mut pelkään et tulee tommonen repsahdushetki (sit joskus) ja painelen sivasta hakemaan vihreen kentin. Aika näyttää miten tota punkkua esimerkiksi voi nauttia ilman tupakkia. En kyllä haluaisi aloittaa sitä tapaa enää uudestaan. Menee rahat ja terveys.
 
Naene, mä en oikein uskalla sulle kommentoida liiviasiaa, kun lähes tissittömänä mun tuen tarve on hyvin erilainen. :) Itse oon allerginen kaikille liiveille paitsi toppimallisille urheiluliiveille, joita käytän urheillessa. Kaaritukia vihaan erityisesti! Niinpä käytän sellaisia perus h&m trikootoppeja liivien sijaan, ja oikeita rintsikoita vain jos asu sitä vaatii (valkoiset paitapuserot, ohuet neuleet jne...)

Mutta mulla on toiminut imettäessä ihan tavallisten urheiluliivien kanssa, että nostan liivin alaosaa ja imetän "alakautta". Mutta tosiaan oisko niin, että onnistuu vaan jos on hyvin lättänä rinta? Muutenkin mulla hommat hoitu viimeksi kaikenlaisella vaatteiden raotteluilla, lopulta käytin hyvin vähän mitään varsinaisia imetysvaatteita. Että kannattaa miettiä ja testailla, ennen kuin investoi hirveesti spesiaalikamoihin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin kuvitella ehkä yläkautta raottavani jonkunmallista ei-niin-jämäkkää urheiluliiviä, mutta alakautta ei varmaan onnistuisi kun sen kuuluu puristaa jotta tuki pysyy :p tykkään liiveistä jotka puristaaa niin etten melkein saa henkeä, ettei tissit liiku kauheasti. Noi Carriwellit on tosi hyvän oloiset! Oon toiveikas! :)
 
Teillähän on kehittynyt tänne tissi- & juoma"kriisejä" sitten edellisen lukukerran :D

Munkin täytyy kiittää tuulentyttöä tuosta linkistä! Täällä kanssa yks jättidaisari, joka tarvii extratukea. Nyt on tissit kasvaneet ehkä yhden koon, mutta taitaa ne tuosta vielä kasvaa. Muutenkin laihtumisen seuraksena tuntuu tissit roikkuvan navassa (no ei nyt ihan! :D ).

Eilen kävin ultrassa. Masumatkaaja vastaa ihan viikkoja, mutta pää kuulemma vastaa viikkoa pienempää. Lääkärin mukaan viikko on sallittu vaihteluväli, eikä ollut huolissaan asiasta. Tarkemmin kun ajattelee, niin itse olen pienehkö päinen eikä tuo ukonkaan pää mikään iso ole.
Masussa matkustettiin ainakin eilen poikittain. Mä olenkin ollut tuntevinani liikettä molempien lonkkaluiden alla yhtä aikaa. Mikäs siinä jos vielä mahtuu pyörimään :)
Mitat:
BM 64
HC 240
AC 245
FL 48
Painoarvio 1080g

Seuraava ultra rv36.
Soittelin myös neuvolasta sokru- ja kilppariarvot. Ne oli hyvät :)

-iitu 27+2

Edit. Verivirtaukset katsottiin myös ja ne olit normaalit. Kohdunkaula oli kiinteä ja 3cm, harkkasupistukset ei siis ole vaikuttaneet mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Naene sype= synnytyspelkopoli
Mä ihan tykkäsin noista Anitan imetysliiveistä:) Loppuajasta oli kyllä semmonen olo ,että kaippas jo urheiluliivejä kun en oikeesta mitään muista käytä. Siis täällä kans ihan normistikkin isot rinnat omaava:D
Noista urheiluliiveistä: ostin syksyllä semmoset kun shock absorber merkkiset liivit
ja on kyllä niin tukevat,että en oo koskaan omistanut niin tukevia liivejä:D
Ne on kyllä niin napakat,että niitä ei imetysliiveinä voi käyttää:D

iitu olipa hyvä,että ole vaikuttanut mitään:)
 
Iitu, meilläkin oli tytöllä juuri päänkoko alakäyrän tuntumassa, kun muut mitat sohi keskikäyrällä. Lääkäri vain totesi, että mitta"virheitä" tulee helposti jos vauva perätilassa. Pää voi olla vinossa tms. Tarkemmat päämitat saadaan kuulemma raivotilassa. Eli jos ei heitä paljon suuntaan tai toiseen ni ei huoleta. Kuulemma suuripäisyys on paljon pahempi kun voi viitata vesipäisyyteen tms. Ja mun miehellä ja mulla on molemmilla aika pienet päät muutenkin :D

No carriwelin liivit on siksi hyvät (minusta) kun ei maksa paljon ja tukee ihan kivasti. On muuten hämmetävää kun imetys käynnistyy ja tissit turpoo jalkapallon kokoseksi. Itse olen sirorakenteinen ja pieni rinnanympärys ni on koomista kun tissit ei "mahu" tohon rintakehään kunnolla :LOL: Olen ollut myös onnekas siinä suhteessa, että rinnat ei oo imetyksistä liiemmin kärsinyt. Saa nähdä miten nyt käy.
 
Ihania liiviehdotuksia!! Ei olekaan niin toivotonta tissitulevaisuus kuin jo stressasin :p
Ja shock absorber on tälläkin hetkellä päällä, niistä en imetysajan ulkopuolella luovu! Valkoisten näkymättömien löytyminen työpaidan alle on työn takana kyllä, mutta eipä tartte enää kauaa miettiä sitä.
 
Tisseistä ja liiveistä itselläni tälläiset normit D/C ei ole kyllä muuttuneet miksikään vielä, eikä muuttuneet esikoisen aikanakaan, tosin ei tullut maitoakaan kunnolla. Mutta mulla on taas ajoissa noussut maha tosi ylös (tai siis elimet yms.) että on alkaneet liivit ahdistamaan. Olen jo kolmisen kuukautta käyttänyt urheilutoppia, joskus muutaman tunnin vain normi liivejä.

alkoholista ja syömisestä alussa ärsytti tuo viinittömyys ja ruokarajoitteet enemmän, jouluna varsinkin. Lähinnä koko raskauden mun on tehnyt paljon mieli olutta, vaikken sitä juo kuin maks yhden saunassa. Nyt olen tyytynyt holittomiin, ne on ihan ok kun laittaa pakkaseen hetkeksi. Viiniä join yhden lasin pari viikkoa sitten. Viime aikoina on tehnyt enemmän mieli vuohenjuusto caesar salaattia, ravintolan sellaista. Olenkin tuota vuohenjuustoa sitten pari kertaa syönyt. Ravintolan vuohenjuustoa ei tietääkseni saisi syödä, kaupasta kyllä löytyy vaihtoehtoja.

sokereiden seuraamisesta mulla on ollut huono viikko seuratessa, ei käynyt virpojia, niin on pitänyt syödä sitten niille tarkoitettuja suklaita ;) ja pääsiäinen tulossa muutenkin. Lisäksi olen kipeä on pitänyt tuota sokerimehua juoda. Mulle on ainakin sanottu nyt ja viimeksi että hedelmiä yksi annos päivässä. Viinirypäleet ja banaani kiellettyjä ja sitrushedelmät nostaa enemmän sokereita. Nyt olen sitten syönyt omenan päivässä joskus lisäksi appelsiinin.

Pääsiäinen tulossa ja parin tunnin päästä lähtö mökille ja sieltä lapsen kanssa sitten loppuviikoksi mun vanhempien luokse.
 
Nyt on tuplat tilattu, ja Easywalker Duot tulee meille. En vaan tiedä mihin noita vaunuja/rattaita saa mahtumaan kun tilaa ei niin järkysti ole.

Mun pitäis varmaan kanssa tilata jotkut imetysliivit, mutta vähän vaikea tilata kun ei tiedä mikä koko sit synnytyksen jälkeen on ok. Viime raskaudessa ostin ennen synnytystä yhdet sellaiset toppimalliset kun niitä mainostettiin just sitä aatelleen että niissä on kasvuvaraa tarpeen mukaan. Mulla ei sitten tisseille oikein mitään tapahtunut synnytyksen jälkeenkään viimeksi, mutta saattaahan se olla nyt tilanne on eri.. Vaikeeta. Haaveilen Boobin imetystopista, mutta perhana kun ne on niin kalliita.

Terese ja pikkutyttönen 28+4
 
alkoholi ja syöminen Mulla taas ei oo minkäänlaisia himoja alkoholia kohtaan. Päinvastoin, oon miettiny, että voi olla etten enää ikinä tuu käyttämään alkoholia! Ällöttää viinalta haisevat ihmiset ja säälien katon telkkarista humalaisten sekoilua. Jotenki tullu tosi tiukkis-asenne alkoholia kohtaan, vaikka ennen kyllä silloin tällöin otin muutaman ja baarissakin tuli välillä käytyä.
Mä olen ruuista välttänyt oikeestaan vaan graavikalaa. Suomalaisia tuorejuustojakin oon syönyt, samoin vuohenjuustoa ym. Maksan syöntiä oon rajottanu, harvemmin kuin kerran kuussa tulee syötyä sitä.

tissit ja imetysliivit No ei oo pelkoa, että ei mahtuis tissit liiveihin :LOL: Mulla on onnettomat AA-tissit, ja mulla on imetysliiveinäkin ollut topatut versiot. On kivaa, kun imetysaikana on ees pikkusen uhkeempi. Silikonitisseistä haaveillaan täällä :) Joten mulle voi vinkata, jos joku tietää, missä olis myynnissä kivoja tapattuja imetysliivejä :)
Esikon imetysaikana mulla ei ollut yhtään imetyspaitaa, mutta nyt tuntuu, etten mitenkään pärjää ilman sellaista. Boobin imetyspaidasta mäkin haaveilen, ehkäpä yhden sellaisen raaskin ostaa.

Nyt on alkanut tulla alapäähän vihlovaa kipua (häpyluun kipua?) etenkin liikkuessa. Tosi herkästi supistaa ja alaselkää särkee. Tänään otin sit huilipäivän töistä, ens viikolla sit lääkäriin, jos lisää saikkua tarviin. On kyllä ihanaa, kun alko pitkä pääsiäisvapaa :)

Dynamite + pikku-Telle 28+1
 
Kiitos kaikille, jotka vastaili rinnoista tulevan tuotoksen kuvailemiseen! Helpotti kuulla, että joillakin tuotos on samanoloista kuin minulla. Täällä onkin näemmä alkanut kirjaimellisesti rintapähkäilyt sitten viime kirjoittelun!

Itselläni on joka raskaudesta etenkin rintakehän ympärys muuttunut muutamalla sentillä pysyvästi, eli imetyksen jälkeen ei ole palautunut sentit "ennen raskautta-sentteihin". Taisin esikoista odottaessa käyttää 75B liivejä, ja nyt ostamani imetysliivit ovat 90C, joten muutosta on odotusten myötä tullut. Itselläni uskon rintojen tyytyvän tuohon C-kuppikokoon sitten imetysaikana, nyt liiveissä on hieman väljää, mutta uskon että nyt viidennelläkin kerralla rinnat käyttäytyvät kutakuinkin samalla tavalla kuin aikaisemminkin.

Itse olen ostanut Triumphin liivejä jo ennen raskautta, kun muut ei tunnu kivalta päällä, eivät omalle kropalle jotenkin vain muut tunnu istuvan. Nytkin olen imetysaikaa varten sitten napannut kahdet Triumphin imetysliivit, kun sopiva koko on sattunut olemaan kaiken lisäksi 50% alennuksessa värivirheen takia. Huvittavinta asiassa on se, että värivirhe katosi kummastakin liivistä heti ekan pesun jälkeen, joten halvalla sain kahdet liivit, jotka on itselleni mieleiset.

Koska tavoitteena on tälläkin kertaa pitkä imetys (edelliset 21kk ja 17 kk), aion ostaa vielä parit Triumphin imetysliivit pitsiversiona, nimittäin kun pitkään imettää, alkaa pelkkä normi-imetysliivi koruttomine linjoineen latistaa naiseutta kummasti.

Teillä on ollut puhetta myös alkoholista. Täällä ei ole moisia mielihaluja sen suhteen, mutta koiralle olen välillä kateellinen. Se kun saa syödä maksalaatikkoa ja minä en! Joka raskaudessa sama juttu. Varmaan synnäriltä palatessa syön maksalaatikkoa heti kun vaan käsiini saan.

Napakoruista: Oletteko joutuneet jo luopumaan korun käytöstä? Minulle sanoi yksi lääkäri jo varmaan 18 raskausviikolla, että kannattaisi ottaa pois, kohta muuten repeää. Siihen totesin, että otin edellisissä kahdessa raskaudessa korun pois synnärille lähtiessä, joten tuskin aiemmin otan nytkään.

Ilmeisesti olen joustonahkaan luotu, kun melkoisen vähän on raskauksien jäljiltä seepraraitoja kehossa, enkä ole koskaan ollut mikään aktiivirasvailijakaan. Ne arvet, jotka on tullut ja tulee, kannan ylpeydellä.

MiiJane: Onpa vauvallasi tosiaan jo kokoa, joskin vähän samaan kaavaan minunkin edellinen kasvoi. Tämä tuleva ainakin toistaiseksi pienempi.

Hyvää pääsiäistä kaikille teille!

Kultatiuku ja vauva rv 28+3
 

Yhteistyössä