<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Sokerirasitusessa jos ensimmäinen pika-arvo sormenpäästä otettuna on 8 tai enemmän otetaan 0h verikoe vielä ja sitten testi keskeytetään, mutta jos alle 8, niin jatketaan loppuun asti oli arvo "mikä vaan". Mutta raja-arvot on raskausdiabetekselle on: 0h= alle 5.3, 1h= alle 10 ja 2h= alle 8.6! Jos yksikin arvo ylittyy, niin saa saman tien rd -leiman :/

Täällä saatu lasten sairaanhoidon harkasta ihana flunssa :/ meneekin sit loppu viikko kotona lepäillessä (mikä kyllä on aika ihanaa, vaik nenä vuotaakin)! Kessin ympärys näytti: 104cm :D mittaatteko sen vaan korkeimmasta kohdasta?

BF & poitsu 25+2 (kaksplussan raskausviikko -osio, että mulla olis alkanut kolmas kolmannes nyt maanantaina, joko se nyt alkaa, kun joku laittoi, että "27+0 kolmas kolmannes alkaa"!?!)
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever Mulla noi arvot otettiin käsitaipeesta. Onko siinäkin eroja siis? Mulle tuo oli uutta, että tekevät jonkun pikatestin. Vkolla 12 oli vielä pahaa litkua ja ilman moisia pika-arvoja. Neuvolantäti kertoi, että saattaa tippua hiukan tuosta 6.0`sta. Tietääkö joku siitä? No kiinni jäätiin ilman noita kahta lukuakin..:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Ei pitäis olla eroa arvossa, otettiin sitten kyynärtaipeesta tai sormenpäästä. Näin mulle sanottiin kun kysyin. Ja tosiaan paastoarvot on aina ollut ihan samanlaisia kuin mitä saan kotimittauksessa. Mulla on aina otettu paastoarvokin kyynärtaipeesta, ja sitten siitä näytteestä saatu joku pikatulos paikan päällä.

MiiJane, aivan ihanan kaunis masu! Sikiön asennostaen osaa sanoa mitään tuon perusteella. Itsellä taitaa vauva pyöriä ihan väkkäränä, kun potkut tuntuu milloin missäkin. Inhottavimmillaan suoraan alaspäin. Keuhkot alkaa olla ihan lytistyksissä myös, välillä meinaa happi loppua. Välillä taas parempi. Ja kuten ekassakin raskaudessa, makuulla maha tuppaa sojottamaan oikealle. Hassun näköistä.
 
MiiJane: kyllä vois melkeen niin väittää tosta kuvasta, ihana!!

Mä en kyllä tiedä noista kolmanneksista.. Jossain oli että rv 29->.. mutta pikaisesti laskien40 jsettuna kolmella ois toka kolamnnes jotain rv 13+ -> ja vika kait sitten 26+ ->.. en mä tiiä.

(.) hiukan.. Tais se kaatuminen tänään olla huono homma, ja lenkki varmaan kans. Alamahaan jomottanuxsiitä lähtien ja häpyluu ratkeaa oikeesti liitoksistaan ihan just. Mun on tosi vaikea kävellä, vaapun kuin ankka! Ja tää maha kasvaa ihan silmissä, naapuri luuli että synnytän pian! Vaikka toi roikkuu tosi alhaalla, painaa se jo tonne ylös, että ei meinaa happi kiertää nii hyvin.. Ja närästys palailee kuvioihin taas. Mut tuo alakerranbtilanne jänskättää.. Viikon päästä lääkäri, liekkö tapahtunu taas jotain. Ainakin sinne painaa nyt enempi ku aiemmin (pää?). Mut ptäsköhän soittaa neuvolaan huomenna jos ei jomotukset yhtään helpota yön jälestä?

Ps. Sori kirjotusvirheet, netti pätkäs ja kännyllä sörkin kirjottaa :/
 
Miijane: kyllä ihan selvästi ois vauvan selkä tännepäin ja pää siellä ylhäällä =)

täällä ahterin mitta 88cm ja maha 104 =)
tääl myös herkut maistuu vähän liiankin hyvälle ja nyt oli painokin noussut melkein 500g per vk ja yhteensä tullut 6kg...en tod.harrasta mitään liikuntaa...
 
ainii neuvolassa sanottiin että oon jorvissa koko loppuraskauden tarkkailussa,eli mulla ei oo normilääkärineuvoloita jne siellä ois kaikkii käyntejä,liittyen siihen istukkaan ja syöksysynnytystaustaan sekä että vauva ei saa kasvaa yhtään isommaksi kun viimeks...=) ihan jees että tarkkailevat..meen nyt kuiteskin varmaan sinne ultraan Brunolle,vaikka ultra mulla ois jorvissakin rv 29+6......
 
Huomenta.. kylmää huomenta (yli 20 pakkasta :()

Mulla kyllä jatkuu tuo jomotus tuolla alamahalla ja häpyluu erityisen kipeä edelleen myös.. ehkä se revähti tai jotain eilen? (diagnoosi: luun revähdys :LOL:). Kävely tekee kipeetä. Yölläkin heräilin useampaan otteeseen näiden takia. Rusinalla ei tunnu kyllä olevan huolta, ainakin liikkuu, tai nykyään vain työntelee itseään, mutta kuiteskin =). Täytyy tässä nyt miettiä, mitäpä ne neuvolassakaan osaa tehdä/sanoa. JOtenkin on tosi iso kynnys ottaa neuvolaan yhteyttä.. Mulla on jotenki sellanen olo, että kun ootan jo neljättä, niin täällä se tarkottaa sitä, että ei tartte turhia käyntejä.. voi toki johtua siitä vähemmän empaattisesta neuvolatädistä nämä tunteet ja todellisuudessahan neuvolaan pitäisi olla matala kynnys, "tyhmiä kysymyksiä ei ole".. : /

Kirpeää pakkas-torstaita kaikille :wave:

Nelli&Rusina 27+2 :heart:
 
Hattiainen: Minulle määrättiin lähes jatkuviin päänsärkyihin/migreeniin kuukausi sitten Sumatriptan kohtauslääkkeeksi. Sen lisäksi estolääkkeeksi määrättiin Propral, mutta koska lääkäri mainitsi ääneen, että tuolla Propralilla on taipumus laskea vauvankin sykettä, minulle riitti. Sekä Propral että Sumatriptan jäivät hakematta. Sumatriptanista neurologi sanoi minulle ohjeeksi, että periaatteessa yksi tabletti vuorokaudessa pitäisi riittää. Onneksi päänsärky on alkanut ainakin toistaiseksi helpottaa. Viime viikonloppuna tosin otin alkavaan migreenikohtaukseen kaksi Panacodia TYHJÄÄN vatsaan, ja sain oksentaa vielä seuraavana päivänäkin, kun kostautui. En enää koskaan ota Panacodeja syömättä ensin jotakin.

Neuvolakuulumiset:painoa tullut +250g/vko, kaikkiaan alusta 5,4kg. RR oli hyvä ja Hb myös yllättävän hyvä 129, kun ottaa huomioon, että otan rautaa vain sen verran purkista, mitä Multitabsin raskausvitamiinissa on.

Masun kasvusta: Minun vauvamaha on kyllä kuin kopio MiiJanen masusta, malliltaan ihan samanlainen. SF-mittaa oli viikko sitten 29cm (rv 25+3 silloin) ja jos en juuri viikkoa aiemmin olisi käynyt lääkärillä ultrassa, olisi terkkari laittanut minut ylisuuren mitan takia eteenpäin sairaalaan. Siellä se mitta käyrällä siis huitelee yli yhden käyrävälin verran yläkäyrän yläpuolella, eikä terkkari osaa antaa asialle mitään selitystä, enkä tosin sitä kaipaakaan. Luulen, että kyse on omasta rakenteestani. Ultrassakin kun lapsivettä oli normaalisti, istukka oli normaali ja vauvan painoarviokin vastasi viikkoja.

Kultatiuku ja napero rv 26+3 (joutuukohan kukaan muu AINA tarkistamaan viikot kalenterista:D)
 
Joo mullakin sen kaatumisen jälkeen on jomotellu selkää ja häpyluu on ihan tohjona. Kääntyminen sängyssä herättää aina ja ilman tyynyä jalkovälissä ei tulis mieleenkään nukkua..

Pompula pyöriskelee ihan tyytyväisenä tuolla vaikka eilen aiheutti harmaita hiuksia taas illalla olemalla tosi vaisu. Heräsi sitten vasta 23 tienoilla tökkimään. Eilen ehdin jo riemuita et johko hän ois kääntynyt kun sydänäänet kuului tuolta alhaalta ja potkut on pari päivää osunu ylös, mutta yöllä taas tuntui jumpsutusta alas, että näinköhän siellä istuskelee vain.

Itse googletettuani noita kipuja ni ei niihin taida auttaa muut kun synnytys tai kipulääkkeet. Joskus lepo. Ja kipulääkkeitäkään ei tarttis ku karkkia syyä. Nelli; jos Rusina liikkuu ni kaikki on sen kaatumisen osalta varmaan kunnossa :)

Tuulentyttö ja Pompula 25+1
 
Niinhän se on, vaivat jää saliin sit.. Tietysti tollanen kaatuminen säikäyttää, mutta en mäkään usko että Rusinalla mitään hätää on. Mutta on tuskanen loppuraskaus tiedossa.. Kun tuo liitoskipu ollut aiemmin syy käynnistykseen, niin ei ole kyllä nytkään kaukana.. Mutta nyt haaveilen kotoa lähtemistä synnytyspuuhiin. Että en mä nyt mihinkää soittele. Lähden kaverille kahveelle =)
 
Kultatiuku kiva kuulla, että edes jollekin muulle on määrätty noita samoja. Mutta todella kipeä kohtaus saisi tulla, että uskaltaisin ottaa täsmälääkkeen. Yritetään nyt sitkuilla loppuun asti, ei tässä niin paljoa edes ole jäljellä.

Mitat mulla oli maha 88 cm navan kohalta (siinä ympärys isoimmillaan) ja takamusta 96, mutta sitä oli vaikee mitata :)

Vähän tuo "pieni" maha meinaa huolestuttaa, kun muilla tuntuu menevän niin, että maha on isompi kuin edellisissä raskauksissa. Vaikka alussa tuntui, että maha kasvoi vauhdilla, niin SF-mitta koko ajan ollut pienempi kuin ekassa (ekassa meni yläkäyrällä ja ylikin, nyt keskikäyrän alla). No, neuvolalääkärin mukaan ei pitäisi olla syytä huoleen, ihan hyvän kokonen vauva siellä mittausten mukaan köllötteli ja vettäkin oli tarpeeks. Joten turha kai murehtia...
 
En muista kerroinko että mulla on tuo Propral käytössä. Ei siis joka päivä vaan tarvittaessa (pari kertaa kuussa?). Ja voi olla, että se laskee vauvan sykettä, mutta pääasia kuitenkin että minä pysyn tolpillani. Kun ilman tuota vauva ei saisi lainkaan happea. En ota siitä stressiä, kahdesta pahasta on valittava vähemmän paha ja niin edelleen. :)

Tilastollisesti on ällistyttävää miten moni odottava äiti syö jotain lääkettä. Aina jos jostain kyselee vastaus tuntuu olevan "joka kymmenes odottava äiti kuitenkin syö tätä, ihan turvallinen". Miten kaikkea voi puputtaa joka kymmenes odottava äiti. Mä lupauduin tutkimukseen jossa raskauden päätyttyä kerron mitä lääkettä olen raskauden aikana syönyt. Pari kertaa kuussa Propralia nyt ainakin, kerran särkylääkkeen. Mitäpä jos noihin tutkimuksiin vastaavat henkilöt jotka ovat ottaneet asioista selvää ja sitä kautta myös tietävät tutkimuksesta ja tätä kautta osallistuu niihin? Ei ole ehkä luotettavaa kertoa "joka kymmenes vetää totakin paskaa" tällaisten tutkimusten pohjalta.

Ja sitten, tuli vastaan ihan muista asiayhteyksistä, napaveriasia. Sen voi synnytyksen jälkeen luovuttaa. Sen sisältämistä kantasoluista hyötyy ihan suunnattomasti esimerkiksi syöpäpotilaat! Mä haluaisin ehdottomasti luovuttaa meikäläisten istukkamössöt. Mitä järkeä heittää roskiin jotain joka voi pelastaa toisen ihmisen? Ainoa vaan että naistenklinikalla luin että synnytyksen jälkeen neljäntenä päivänä otettaisiin verikoe. Pitääkö sitä varten muka neljäntenä päivänä raahautua sairaalaan? Siihen tyssää hyvä tarkoitus. Onko täällä joku aiemmassa synnytyksessä törmännyt tähän asiaan tai jopa luovuttanut? Lisää tietoa esim täältä: SPR Veripalvelu - Istukkaverenluovutus

Naene 28+2

Ja mä muistan viikkoni vaan tämän palstan perusteella :D
 
Josrvissa eivät minusta ottaneet synnäripäivän jälkeen kyllä mitään kokeita, tai jos ottivatkin, niin sairaalaoloaikana, ei tarttenu mihinkään enää pienen vauvan kanssa haava persuksissa juoksennella. Siinä napaverihommassa ärsyttävää oli se, että vauvalla oli niin lyhyt napanuora, etten saanut vauvaa heti syliin ja se itkeä tihrusti siel mun jalkovälissä sit jonkin aikaa kun verta otettiin. Mut mä selvisin siitä. :D

Tääl poksui kans 27, sen kunniaksi kuva! Tosta mäkin voin vihdoin myöntää, et on se masu. Ja jalat näyttää ihan tikuilta ton massiiviberberin alla, vaik reidenympäryskin oli 62cm, kuten MiiJanella. (Pitihän sekin mitata joo)

katso liitettä 18376

Onpa likainen peili, hyhhyh..

Mä en muista miten noi kolmannekset menee, mut kolmen kuukauden kuluttua pitäis lasketun mukaan synnyttää, niin eiks tää nyt olis vika kolmannes? Niin mä ainakin aion sanoa, jos joku kysyy.

Oon tässä ajan käydessä vähiin taas panikoinut enemmän yövalvomisiakin, taperolla alkaa olemaan aika voimakas tahto nyt jo, vaikka ikää vasta 1,5-v. Mihin tässä viel joutuukaan jos koko yön ensin hyssyttää mahavaivoja ja sit koko päivän taltuttaa uhmaraivareita... Älä tule koliikkivauva, tule hyväuninen vauva, pliiiis!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Neuvolasta tuli soitto.

Arvot: Paasto 6/5.3, 1h: 6.5/10 ja 2h:8.0/8.6
Sain ensi viikolle ajan, jolloin haen mittausvälineet kotiin..

Vertailun vuoksi joulukuussa otetut arvot Paasto:4.9 1h:6.2 ja 2h:5.7
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Eilen siis kävin siellä äippäpolilla ja iiiiso helpotus!! Väärä hälytys. Eli pojat voi oikein hyvin eikä mitää hätää. Toisen painoarvio 920g ja toinen 900g. Oisko sitten viimeks mittaillu omiaan... Mut pääasia että nyt kaik hyvin <3. Seuranta jatkuu normisti kahen viikon välein toki. Toki eihä sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaa mut sitä turha murehtia nyt.

Ihana lukea että muutkin päässään pyörittelee näitä kropan muutoksia ja paino juttuja!! Mulla ei oo painoa tullu ku 4,5kg mut silti olo ei ollenkaa yhtään ihana eikä hehkeä. Ja liikuntaa ei oo tullu harrastettuu yhtää raskausaikana eikä nyt edes pysty. Hyvä jos selvii koirien kans pienen pienen lenkin.. Kipu alapäässä on järkyttävä ku liikkuu yhtää enempää. Kovalla istuminen myös aiheuttaa hirveät kivut. Ja kyllähä sitä koittaa ajatella niin että tämä kaikki muutos painossa ja kropassa kuuluu asiaan ja on normaalia. Ja aikanaan sitä taas palataa "normiin". Mutta silti on päiviä jolloin tuntee itsensä rumaksi ryhävalaaksi tms.. Kaikesta huolimatta ylpeänä mahani kannan nyt :)

Mulla maha ja perse samoissa mitoissa, oisko ollu 97cm vai 98cm :D. Ja juu, ei minuaka le pituudella pilattu, sellai huimat 158cm:p

Tsemppiä ja jaksuja meille kaikille :)

26+4
 
Paino ja herkuttelu ovat täälläkin suuresti mielessä ja epätyytyväisyyttä aiheuttamassa. Sokerirasituksen jälkeen homma karkasi täysin käsissä ja nyt en voi olla erossa suklaasta ja leivontasivuista. Tekisi mieli kaikenlaista hyvää kahvin kanssa. Olen täysin itsekuriton. Pelottaa, että turhaan kasvatan vauvaa, vaikkei raskausdiabetestä olekaan.

Vauvan liikkeet muuttuneet. Potkuja tällä hetkellä vähemmän, mutta muljahtelua senkin edestä.

Neminka, niiden uhmakohtausten ja koliikkivauvan kanssa kyllä pärjää, kunhan mies auttaa iltaisin. Meillä tytöillä on ikäeroa 1v10kk ja vauvan synnyttyä esikoisen uhma kasvoi potenssiin kymmenen. En halua pelotella, mutta toisaalta koin hyvänä, että esikoinen reagoi ja näytti ulospäin harmistuksensa huomion jakamisesta. Ja mä en todellakaan ole mikään hyvä hermoinen superäiti. Ei se kivaa ollut, mutta jälkeenpäin aika ei tunnu mitenkään erityisen rankalta. Tekisin saman uudestaan, niin hyvä parivaljakko suht. lyhyellä ikäerolla syntyneet sisarukset ovat.

Miijanelle
paljon tsemppiä!

Elselli, joka on liian laiska tarkistamaan viikkoja
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Viralliset rasitustulokset tuli tännekkin, 4.8, 6.9 ja 7.5. Huh, yks huoli vähempänä.

Vyötärö kyllä oli jo 113 cm. Muuta en uskalla mennä mittaamaan :D

Kävin hierojalla aamulla. Meinas, että alaselkä on keränny ihan kiitettävästi turvotusta, pelkkää nestettä siis. Jos alkaa paino ahistaan, ni lohduttaudun sitte vaikka sillä, että se on vaan pelkkää turvotusta :whistle:

kodehu 26+6
 
Ei ole ehtinyt kunnolla edes käydä täällä lukemassa kun viimeviikolla esikoisella oli mahatauti ja mies työmatkalla, lisäksi esikoisella tulee hampaita jotka hieman vaivaa... Yritän muistella mitä kaikkea tänne on kirjoiteltu kun olen pikaisesti lukenut ;)

painosta ja raskauden jälkeisestä painon tippumisesta täällä ei ole vieläkään paino noussut, edelleen ekasta punnituksesta joku kilo miinuksella, silti maha on iso. Itselle kävi esikoisen jälkeen niin että kiloja tuli vasta raskauden jälkeen, että ei ne aina "itsestään"sula pois. Pahoinvointi jatkui melkein läpi raskauden ja useat ruuat etoivat ihan loppuun saakka. Aamulla vauva syntyi ja jo samana päivänä ruokahalu palasi, ai että se sairaalatuokakin oli hyvää. Siinä sitten meni pari kuukautta hyvällä ruokahalulla ihan normi ruokaa syöden, ja kiloja tuli ;). Että joskus näinkin päin.
jostain luin että paino nousee ekan kolmanneksen 25% tokan 50% ja vikan aikana 25% siis koko raskauden aikaisesta noususta, että eiköhän se kaikilla kohta vähän rauhoitu :)

sokerirasituksesta ja rd:stä olin joku aika sitten ekassa rasituksessa. Ensimmäinen arvo oli 5.8 ja muut erittäin hyviä, joten nyt pitää sitten vähentää jokapäiväistä karkin syöntiä ja tuoremehun juomista. Muuten mulla olikin jo ihan terveellinen ruokavalio. Vielä kun sitä muistaisi aina mittailla noita sokereita. Neuvolassa sanottiin että tästä seuraa automaattinen vauvan painoarvio rv36, ei siitä mitään haittaa ainakaan ole. Ei kyllä pelota iso vauva, esikoisen piti olla iso sokerivauva kun mahakin oli iso. Syntyi sitten 3180g ja 51cm ja päivän yli lasketun, että se siitä jättiläisestä.

istukaverenluovutuksesta esikoisesta en saanut luovuttaa kun syntyi viikonloppuna, jolloin niitä ei lähetetä eteenpäin, nyt en enää taida saada luovuttaa vasta-aineiden takia

Eilen kävin pikaisesti neuvolassa vain verikokeissa. Vasta-aineet olivat nousseet niin paljon ettei ollut saaneet mitattua edellisestä näytteestä:(. Nyt sitten odotellaan taas viikko tuloksia. Kunhan nyt ei olisi niin paljoa nousseet että vauva pitäisi ottaa jo ulos. Eikä kyllä se sikiön hoitaminen kohdussakaan kuullosta ihanalta... Onneksi on vilkas esikoinen ja vauva bilettää mahassa niin ei ehdi murehtia.





Galluppivastauksia...

Oma aavistus sukupuolesta: poika
Sukupuoli ultrassa: Selvä poika
Syketaso: 140+
Mahan muoto: pyöreähkö
Näkyykö maha takaa/edestä. Edestä ja sivuilta
Vauva maha ylhäällä vai alhaalla. Ylhäällä
Alkuraskauden pahoinvointi: etova olo alkoi ennen testiä ja loppui kuin kirjoissa ekan kolmanneksen jälkeen
Närästys: Nukkumaan mennessä yleensä vain toisella kyljellä maatessa
Mieliteot: olut ja vissy
Iho, hiukset ja kynnet: suht normaalit, tukka välillä rasvoittuu helpommin ja pari mustapäätä on löytynyt
Linea negra: Ei
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: -
 
Viimeksi muokattu:
tuosta propral merkkisestä lääkkeestä: itse söin sitä koko esikoisen odotuksen ajan iahn joka päivä...mulle taas silloin sanottiin että voin syödä kyseistä lääkettä mutta vauva saattaa jäädä pienikokoiseksi..ja jäikin-oli vaan 3110g ! kun tämän jälkeen en enään ole syönyt lääkettä ja kaksi neljäkiloista olen sen jälkeen saanut...
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Hei pitkästä aikaa!

Viime viikko meni tiistaista eteenpäin sairauslomalla kotona, kun alko töissä olemaan niin tukala olo. Tuli supistuksia paljon ja aina seistessä/kävellessä oli kivulias paineen tunne alavatsalla ja supisti. Onneksi loppuviikon lepo auttoi ja nyt tämän viikko taas on oltu töissä. Huomaa kyllä, että loppupäivää kohti harjoitussupistukset ja alaselkäsärky pahenevat, mutta viime viikkoiseen nähden on siedettävä olo.

Keskiraskauden lääkärikäynti oli viime perjantaina:
kohdunkaulan tilanne rauhallinen supistuksista huolimatta, tiukasti kiinni. Lapsi melko pieni (1050g), todennäköisesti pienempi kuin edellinen (syntyi 39+4 3870 g ja 51cm)
hb tippunut 120->109, rautalisät siis käyttöön (huomaa kyllä väsymyksessä, on ihan poikki työpäivien jälkeen)
sf 24 (tuolloin oli siis 28+0), vaikka maha päälle päin näyttää isolta
rr 105/56
sykkeet 142

Viime viikon alussa potkut tuntuivat selkeästi alaspäin (aika epämukavaa kyllä), mutta loppuviikosta alkoivat tuntua enemmän ylhäällä ja lääkärin ultrassa selvisikin, että on kääntynyt pää alaspäin. Katsotaan asettuuko jo nyt pysyvästi noin päin. Esikoinen taisi näillä viikoilla asettua alaspäin, eikä enää kääntynyt.

Töihin olen kyllä niin väsynyt, vielä vajaa kuusi viikkoa ja sitten äitiyslomalle. Ja voihan se olla jos nuo supistukset lisääntyvät taas että jossain kohtaa pitää jäädä sairauslomalle. Ei tämä istumatyökään kovin hyvältä tunnu. Ja koska työterveyshoitajana otan asiakkaita vastaan en viitsi jumppapallonkaan päältä töitä tehdä vaikka mukavaa olisikin :D.

Birre86 ja Nyytti 28+6 (huomenna poks 29!)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
28+4!

Ei kauaa enää 30+0 viikoille, nyt löytyy oireita jos mitä! On närästystä, suonenvetoja, selkä ja lonkka kipuja ja ummetusta. Mutta niitä nyt on!
KUOPUKSEN hoidot jatkuu juuri maanantaina oltiin ja tänään päästiin pois, hiukset ovay lähes kaikki lähteneet ja vaikka poika on 2v hän sanoi: Hilviö vei hiuktet. Se riipaisi hirviö sana ja on selvästu todella surullinen :/ Onneksi ennuste on kohtalainen
Ultrassa oltiin, potki kovasti! Kilo on tullut murulle :)! Kuopus kun syntyi keskosena niin otetaan tarkempaan syyniin tämä mutta ei ainakaan vielä ole huolta.
Vaunut oon netissä tutustunut kaikkiin malleihin. Meille tarvitaan Kaksoskärryt tuo kuopus ei jaksa paljoa kävellä. Mutta kun ei tiedä mitkä, onneksi aikaa on jos vaikka huhtikuussa koeajaisi jossain kaupassa. Phil&Teds voidu käyttää ilman sisaristuintakin, Brio vanha kunnon merkki, EasyWalker oudompi merkki. Tarttis kulkea epätasasessakin maastossa.KOKEMUKSIA TAI EHDOTUKSIA!

Katsu ja N
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Häpimama Aivan ihana uutinen. :)

Itse liukastuin tänään, polveen tuli haava, sukkikset repesivät (hame päällä) ja koska en ehtinyt hakee eväitä sain jonkun ihan hirveen kohtauksen pari tuntia sen jälkeen. Hiki virtasi, naama punotti, kädet tärisi ja itketti.. Mies oli ihan paniikissa. Onneksi pääsin syömään n.½tuntia kohtauksen jälkeen ja olo parani -- nyt olo ok.
 
Ihanaa häpimama! On aina huojennus, kun saa kuulla saaneensa väärän hälytyksen. Etenkin kun kyse on lapsista.

(.) Terveisiä lääkärineuvolasta. Hb oli saatu nousemaan jokaöisellä raudalla 1000mg c-vitamiinin kanssa nautittuna 110->120, jipii! Paineet aiheuttivat naamankurtisteluja niin terkkarilta kuin lääkäriltäkin (69/97), mutta minä vaan totesin, että tuollaiset ne ovat aina olleet, olihan yläpaine suhteellisen hyvällä tasolla. Kohdunkaula oli pehmeä ja lyhentynyt (2cm), mutta kiinni eikä käteen funneloitumista tuntunut (viimeksi olin tässä vaiheessa vuodelevossa kohdunkaulan vuoksi). Vauva tuntui käteen sirolle. Jos istukkakontrollia ei olisi tulossa, olisi tullut ei-kiireellinen lähete ä-polille kahden edellisen vuoksi. Ja edellisen lapsen odotus oli saanut aikaan emättimen ja peräsuolen välisen seinämän repeämän ja siksi suoleen kertyy tavaraa ja sitä on vaikea tyhjentää auttamatta emättimen puolelta.
 

Yhteistyössä