Voi huh
Miijane, vai sulle vielä kaikkien vaivojen päälle rd:kin. Mites sulla meni ne muut arvot litkun juomisen jälkeen? Mäkin olin rasituksessa silloin positiivisesti yllättynyt sen litkun mausta ja määrästä.
Täällä myös maistuu kaikenlaiset herkut ihan liikaa. Ja se on kamalaa kun mieliteko iskee, en pysty mitään muuta ajattelemaan, kuin että nyt olis PAKKO saada just sitä suuhunsa! Tosin, ihme kyllä, täällä on paino noussut vasta noin 5 kg. Paitsi neuvolan vaa'an mukaan jo 9 kg, joten siellä saan varmaan kuulla asiasta
Suurimman osan ajasta mullakin on tosi seksikäs ja naisellinen olo, mutta välillä iskee kauhea itsetuntokriisi, mietin miten paksu olen, kuinka paksu mahdan olla raskauden jälkeen ja muutenkin mietin kauhulla, miten toinen raskaus ja imetys muuttaa kroppaani. No sen näkee sitten joskus.
Naene tosiaan nyt kun sanoit, niin mullakin ihan varmasti johtuu istumisesta se mahan aristaminen. Teen istumätyötä ja istun suurimman osan ajasta aika lysyssä, joten eipä kai se mikään ihme ole, jos kohtu painaa kylkiluita tai kylkiluut kohtua, miten päin se sitten onkaan.
Tuosta perätilasta vielä. Eilen sitten aloin googlettelemaan asiaa ja törmäsin tällaiseen tekstiin: "Perätilasynnytyksellä on myös omat riskinsä raivotarjontasynnytykseen verrattuna. Vauvalla on viisinkertainen riski happivajeeseen. Napanuoran sotkeutumisen riski on puolestaan kymmenkertainen. Perätilalasta ei tosin voi synnyttää riskittä, sillä myös sektio aiheuttaa huomattavia riskitekijöitä niin lapselle kuin äidille."
En sitten tiedä, kuinka totta tuo on, mutta ööö... Ei mulle ainakaan esikoisen kohdalla kerrottu mistään tällaisesta. Mulle vakuuteltiin, että voin ihan turvallisesti synnyttää alakautta. Ja kuinkas sitten kävikään.
Hassua, tämä synnytys ei ole vaivannut mua muutamaan vuoteen, mutta nyt vaivaa ihan sikana. Varmaan tämä uusi raskaus nyt laukaisi jotain.. : /
Linneat 25+3