<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

misStar: :hug: voin lohduttaa että melkoisen samanmoiset tunteet täälläkin... :wave:


Pikkasen lohtua antaa että äsken tuli sentäs sellainen pikku klönä sellaista limaisempaa valkkaria (sorry ällöpuheet), jospa tää mun hautomani muna vaikka alkais pikkuhiljaa ilmotella tulostaan ;).


Talvitie 41+0 (toivottavasti viimoset tasurit |O )
 
Mä sain mutsilta huutia ko vkl pesin ikkunat vaikka äiti oli luvannut ensi vkolla tulla tekeen sen.Sanoi ettei mun pitäisi niin kovasti rehkiä. :LOL: mutta tahtoo tahtoo.

Nyt suunnittelin meille hyvät pääsiäissafkat jeiko kauppaan ja kauppahalliin hakemaan ainekset.Toivottavasti perjantaina olisi näin hieno keli niin voisi mennä kattomaan tuttujen heppoja raveihin=)
 
ONNEA TAAS VAUVATUNEILLE :flower: ihania vauvakuvia :heart:
Zikille tsemppiksiä, tais se siivous sitten tuottaa tulosta :) meikäläinen tekee huomenna Zikit, ja siivoo kämpän lattiasta kattoon, kun mies tulee kotia, sekä ehkä vielä lenkki päälle!!

neuvolassa käyty:
vauva laskeutunut TOSI alas, neuvolatädin oma mielipide olikin, että PIAN tapahtuu, jännittääääää!!
sykkeet oli vahvat, verenpainetta tulee seurata kotona oli 129/ 89, mulle tosi korkee, ja ei saisi nousta mun munuaistaudin takia korkeemmalle just, paitsi että epäili että tuo korkee verenpaine voi olla yksi merkki synnytyksen lähestymisestäkin. hemppa 137, ei enään oteta kuulemma :D ens vkolla sain ajan, mutta epäili että kerkeen käydä välissä synnyttään!!

kipeitä suppareita tulee, ja paljon..peukut pystyyn nyt että vauva vielä huomiseen viihtyy mahassa!!!

niin JA TÄNÄÄN POKSUU VKO 37 :heart: eli täysaikaisuus VIHDOIN täälläkin saavutettu!!!
 
millipilli
Kiitos kaikille onnitteluista :)

Eli meidän rakas pieni tyttäremme Aamu syntyi 6.4. klo 3.31. Sairaalassa oltiin klo 2.20 ja salissa ehdittiin olla alle puoli tuntia... nopeeta, kipeetä ja äänekästä oli :D Tyttö on aivan ihana :heart: :heart: tänään kotiuduttiin jo ja isoveli on mustasukkainen isolla M:llä...

muoks. ja voinen sen verran paljastaa, että JJ-t:n kanssa eilen synnärillä kahviteltiin ;)

tässä vielä pari kuvaa Aamusta


 
neuvolassa käyty.

verenpaine: 126/82
sf:30 jihuu nousi sentillä!!
oma paino: -200g nyt yht.6.6kg
vauvan syke 140+
pää vielä heilu
arvio kooksi n.3kg
pissa puhdas

eli kaikki ok ja viittaa siihen ettävauva on vielä masussa jonku aikaa... ei kiirettäpikkusella pois!! =)

kuulemma oon th:n mielestä sen näkönen että ensviikollaki tavataan ;) mikäs siinä!!

ja säde mulle taas on sanottu että vauvan paino on samaa luokkaa ku itse on ollut syntyessään... nooo samapa tuolle =) ja verenpaineet mullaki ollu koko raskauden ajan samaa luokkaa.

ja huh ku millipillillä tullu melkein kiirus synnärille :D huh... :whistle: ja suuuren suuret onnittelut :flower:
elikkä JJ-t taitaa olla myös "hommissa??????" :D

pai ja nuppu 39+1
 
:'( tämä on meidän kylältä...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904080131918_uu.shtml
En vielä tiedä ketkä on kyseessä, jotenkin karseaa, kun tämä on niin pieni paikka että oikeastaan kaikki tietää/tuntee toisensa. Tai ei voi sanoa et kaikki vaan "kaikki".

Me käytiin poijan kanssa kylällä pyörimässä pari tuntia, kirpputorilla ja parissa kaupassa. Yritin oikein reippaasti kävellä ja muutenkin oon yrittäny nyt olla oikein ahkerana ja touhuilla et synnytys käynnistyisi. Oma mummuni soitti eilen ja sano et hänellä kaikki kahdeksan synnytystä alkaneet vesien menolla ja noin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Yhden kerran ku oli illalla vedet menny niin vielä oli pitäny lähteä 8km talsimaan johonkin taloon soittamaan, kun "ei sitä ollunna kännyköitä". On se ollu hurjaa ennen vanhaan. Ja ensmäinen lapsi syntyny perätilassa, sanoi et ihan hyvin se silti syntyi. Oliko et kaks vai kolme lasta vaan synnyttäny sairaalassa, muut kotona. Meiän äiti oli syntyny vähällä ladun varteen kauppareissulla! Kiireellä kotiin hiihtäny ja just oli kerinny niin sit oli äiti syntyny!

Pitää illalla käydä pojan kanssa vielä ennen saunaa vaikka kävelyllä.. huomenna isännällä syntymäpäivä ja sit olis se "minun" pitkäperjantai, kovasti tahtoisin silloin synnyttää! :D

usvis 38+5
 
Huoh... tänään sitten vietetty päivä kättärin päivystyksessä.. kipeitä suppareita tulee epäsäännöllisesti silleen että meinaa taju lähteä. ja lonkkaa särkee. joo huikeesti 3cm paikat auki mutta kanaavaa vieläki jäljellä. kätilö totes että sit kun se päättää tulla niin ei se oottele vaan tulee nopeesti. ihan ku en olis sitä osannu aavistaa. :headwall: en nähny koko 6h aikana lääkäriä ollenkaan ja se vaan oli kätilölle sanonut että ei voida edistää synnytystä. en kyllä tajua miksi, mulla on helvetilliset kivut eikä edes vahvoista särkylääkkeistä ole sen enempää apua kun et sain 15min nukuttua. ainoo selitys oli että koska vauva voi hyvin ei ole mitään syytä edistää synnytystä (siis mitää? mun voinnilla ei oo mitään väliä?) olisin päässyt osastolle mutta en halunnut, koko päivän jo ollu syömättä ja hulluks oisin sielä tullut kun mitään ei saa/voi tehdä siel lojuessa. pitää kuulemma soittaa ja mennä takas jos olo menee huonommaksi..
 
millipilli
Nellah, kuulostaa lupaavalta!!! Mähän olin kanssa sen synnytystä edeltävän päivän käyrillä TAYSassa kolmeen kertaan... supparit kipeitä ja säännöllisiä (n. 10min väli), mutta kanavaa jäljellä 1,5cm ja vaan kahdelle sormelle auki. Mitään edistystä paikoissa ei tapahtunu päivän aikana. Illalla kotona tuli sellasta veriviiruista limaa vähän ja yöllä neiti sitten jo syntyikin. Kovasti tsemppiä!!!

 
AAM
Nellah :kieh: :kieh: sun puolesta tulee kyllä ihan vihaiseks !! kummia tyyppejä kyllä.. alat kuule narua hyppäämään siellä että valahtaa loputkin kaulat pois.. :| jos se limatulppa on nyt kokonaisuudessaan valunut poes kans sekin... :x

Jj:t:lle ja millipillille :hug: :flower: :flower: s.kertomuksia odotellessa :whistle:

Piin & Säde oli virkistävä saada seuraa vaihteeks :D

kävin vielä Olarin itsepalvelu kirppiksellä tuhlaamassa 14 euron edestä tavaraan, tytölle pääasiassa vaatetta ihan sikasiistejä löytyi ja nättejä :heart: ja pojalle rekkaauton ja kirppupelin ja miehelle Kalle Ankkoja :D :LOL: ne on oikeesti löytöjä ko sieltä saa, kaupassa maksaa sen 5 vähintään ankat siis :snotty: |O

nannulille toivottavasti siivouspuuska ikkunanpesu saa tulosta aikaan... :D

Usvis.. voi ei :( :'( onhan se kauheeta ko tapahtuu ihan lähineipörhuudissa tuommoista..

Am & hippunen 39+2 :heart:
 
millipilli
No synnytyskertomusta sitten

Eli sunnuntaina 5.4. laskettuna aikana oli supistellut jo vuorokauden verran. Supparit alkoi olla kipeähköjä, mutta väli laiska n. 10min ja enemmän. Lähdettiin käymään kuitenkin näytillä TAYSassa. Käyrillä olin kolmeen otteeseen ja välit liikkeessä. Supparit koveni, mutta paikoissa ei tapahtunut mitään. Kanavaa 1,5cm ja kahdelle sormelle auki. Kotiin tuli passitus.

Kotona sain pari tuntia nukuttua ja suihkussa kävin välillä... viimeisellä kerralla pesin saunan lattian tosiaan :D supparit koveni, mutta väli melkeinpä koko ajan pysyi siinä kymmenessä minuutissa. Välillä oli 7min, mutta palasi taas 10 minuuttiin. Puolenyön jälkeen kivut alkoi olla kovat ja vähän ennen kahta sitten väli tihentyi yhtäkkiä viiteen minuuttiin. Herätin miehen ja lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa oltiin 2.20. Eka otettiin käyrää ja supparit oli KIPEITÄ... ääntä alkoi lähtee jo... kävin pissalla ja sitten katottiin paikat ja olinkin 3cm auki. Siitä siirryttiinkin saliin.

Hissimatkan aikana suppareita ehti tulla kaks tai kolme ja ääntä myös... salissa ääni koveni :D ja aloin pyydellä kivunlievitystä. Olinkin sit jo 7-8cm auki joten en ehtinyt saada muuta kuin kohdunkaulan puudutteen josta nyt ei kauheesti apua ollut. Ilokaasusta tuli paha olo. Sitten yhtäkkiä tuli tunne, että vauva tulee ja on pakko ponnistaa. Äkkiä tutkittiin paikat ja annettiin lupa ponnistamiselle. Miehen mukaan kuulosti ku sikaa olis tapettu... se huuto vaan tuli jostain. 6min kesti ponnistus, neiti syntyi nyrkki poskella mutta mitään repeämiä tms. ei tullut eikä yhtään tikkiä. Salissa pystyin heti istumaan ja olo on muutenkin ihan loistava :heart: :heart: ja 3.31 oli se syntymäaika

muoks. ja viikothan oli 40+1
 
Taas oon jääny niin jälkeen ku vaan voi, kirjotatte niiiiiiiin paaaaljon... :ashamed:

Onko ZIKI siis lähteny synnyttämään, vai ymmärsinkö väärin säde|:n jutun?

Mulla nuo "koko mahan" supistukset on muuttunu enemmä tuonne alamahalle, ja alaski vihloo mukavasti välillä. Oonkoha minä nyt ihan terve ku sanon että mukavasti ja tarkotan sitä?? :whistle: Ehkä se johtuu siitä ku tietää että jotaki SAATTAA tapahtua tuolla alhaalla... Toivon sitä vaan niin kovasti, että ehkä vaan kuvittelenki :LOL:

Yks työkaveri oli eilen illalla saanu tytön sektiolla, eli mulla on vielä muutama "lisäpäivä" aikaa keretä laitokselle samaan aikaan!!! :LOL:
 
Millipillille onnittelut vauvelista! Aika sähäkästi meni synnytys sitten loppupeleissä! Ja Nellah, ihan peestä tuo sun kohtelu! Antaisivat jo punnata beibin pihalle. Voimia & jaksamista!

Meillä kävi neuvolatäti kotitarkastuksessa. Vauvan paino oli noussut hienosti ja on jo 2 610 g. Kohti kolmosta mennään...

Hemuli ja pikkuhemuli 12 päivää
 
meidän täsmällinen poikamme tuli maailmaan torstai-perjantai yönä klo 00.34 juuri laskettunapäivänä :heart: synnytys oli jotain ihan kamalaa, mutta siitä myöhemmin. ollaan kotiuduttu tänään ja pojat katselee jääkiekkoa niin äiti pääsi koneelle :D

vauva voi hyvin, mutta korkeista bilirubiiniarvoista johtuen vietetiin sairaalassa pari ylimääräistä päivää. nyt kotona vaan seurataan vauvan syömisiä ja ainakin tähän asti poika syö hyvin. oli jo eilen ylittänyt syntymäpainonsa :heart:

painoa kaverilla oli 3300g ja pituutta 50cm. pipo 35cm :saint: siro ja virkeä poika! tähän asti meillä on ollut ihan helppoa, mutta eihän sitä tiedä minne sitä joudutaan. muutos oli tietty rankka kun viimein iski että tässä sitä ollaan äiti sellaiselle olennolle joka tarvitsee huomiota joka hetki. tunteet menee vuoristorataa :'( nytkin itken ja silkasta onnesta tietysti!!

isi on onnensa kukkuloilla myös eikä malttaisi antaa pikkuisen nukkua sängyssään vaan ottaa tämän aina viereen/syliin :heart: poika on pissanut isin päälle jo useaan kertaan :LOL: äidin ei vielä kertaakaan.

synnytyskertomusta tulen laittamaan, jahka ehdin. nyt taidan yrittää hieman nukkua, mitä ei tässä viikkoon ole tultu tehtyä |O

millipilli oli tosiaan osastolla samaan aikaan ja oli mukava siellä kahvitella :D hänellä aivan ihanan suloinen tyttö :heart:

SUURET ONNITTELUT MYÖS KAIKILLE MUILLEKKIN, JOTKA OVAT VAUVAUTUNEET!!!! :heart:

JJ-t ja Joona 6 vuorokautta :heart:
 
AAM
Jj:t:n pojalla onkin hauska syntymäkellonaikakin .. :) 00.34 ja kolmas neljättä.. ja ihan tasan laskettuna päivänä, aika kärppä jätkä :) :heart:
Onnea siis täältäkin koko perheelle :hug: :flower:

am & hippunen 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamiti87:
elikäs Ziziki on lähtenyt eilen yöllä kahdentoista maissa synnyttää kun vedet menneet.... =) eli ei ole pinoa täällä päivittelemässä et jos joku on halukas tekee uuden pinon...:) yhdessä kasassa oli vielä aamulla ja tosi väsynyt oli joten toivottakaamme tytöt paljon voimia sinne matkaan... :heart:
Eli on lähteny :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Ruttana: :hug: vaan sinnekin! Milloinkas KOS:ssa on eka yliaikaiskontrolli? Minä täällä jo nimittäin henkisesti valmistaudunn toiseen pääsiäispäivään...
Mulla oli tänään eka yliaikaiskäynti, tosin varhennettuna. Joten se ns. normi on kai KOS:illa 41+5 ja sinne sain itselleni nyt toisen ajan. Tosin osastolle.


 
Eli tänään tuli sitten kättärillä käytyä ja vauvalla kaikki hyvin. :)
Painoarvio 3,6kg. Käynnistykselle ei terveydellisiä edellytyksiä ollut (pelkkä oma olo/perussairaukset ei tosiaan oo tarpeeksi niinkuin Nellah myös aiemmin sanoi) ja tilanne epäkypsä. Ja oli kuulemma se päivystysosastokin täynnä kun lääkäri sinne soitteli.
Uusi aika siis maanantaina ja osastolle koska poli tietty kiinni. Jos nyt sitten omassa olossa tulee muutoksia pääsiäisen aikana niin sitten vaan päivystyksen kautta. Oli sentäs jotain muutosta tullut eli sisäsuukin on nyt viikossa auennut sormelle. No joo.. vaikka onhan toki tyhjää parempi tuokin muutos.

Nyt on sitten tullut ruskeaa tuhrua, joten jospa tää tästä lähtis ennen maanantaita käyntiin. :saint:
 

Yhteistyössä