<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

millipilli
Kiitos vielä kaikille onnitteluista ja isot tsempit kaikille loppuaikaan!

Ja vinkkinä ainakin siihen vaiheeseen kun kotona oottelette sairaalaanlähtöä niin mulla ainakin suppareita helpotti ykkösenä kuuma suihku! Jumppapallosta oli myös apua ja kauratyynystä!

millipilli & Aamu 3vrk
 
Onnea vaavin viereensä saaneille.Ja niille kovasti tsemppiä jotka tosi hommissa ovat :hug:

Nyt on käyty kaupassa ja oottelen vaan että tää pv menis ohi,väsyttää kun yö meni pipariksi mutta nukkua ei voi kun kaveri tulee hakemaan hyllyn meiltä joten hereillä pitää kituuttaa.Mutta kauppareissulla palkitsin itteeni ko leivät hain leipomosta ni otin herkkukahvin ja makeen tsydeemin sen kanssa.Vähän olen lipsunut mun terveellissitä tavoista kun paino ei tosiaan ole noussut sitten joulukuun.Liikaa ei saisi antaa periksi..

Tekis ihan älynä mieli pannariakin vielä,mutta jos mä yksin kotona ollessa teen pellillisen niin senhän tietää kui siinä sit käy;) Joten en tee kuiteskaan.

milky 37+6...huomenna vihdoin se maaginen 38
 
Onnea vauvautuneille :flower: (en taas muista ketä oon onnitellu jo)

mä tuun hulluks ennen kun tää vaavi syntyy suppareita kyllä tulee noin 10min välein mut en yhtään haluis mennä taas turhaa synnärille ja taksikin kun maksaa aika hunajaa täältä asti :headwall: ja rahaakaan kauheemmin ei oo kun liksa vasta tiistaina. suihku on kyllä tänään ollu mun paras kaveri :heart:

hitto toi ruskee lima on ällöä kun sitä tulee ja tulee.. aina sillon kun supistaa silleen että ei voi kun täristä paikallaan johonki nojaten niin sitä tulee aina läjä.
 
Onnea täältäkin jo vauvautuneille!! :heart:

Ja tsemppiä supistuksien kanssa kärvisteleville, joista Nellah tulee ensimmäisenä mieleen!

Äsken kävin neuvolassa, mutta eipäs siellä mitään ihmeellistä ilmennyt. Vauva on jonkin verran laskeutunut (kiinnittymisestä ei puhuttu mitään) ja jonkun verran on alkanut ilmenemään supistuksia sekä menkkakipuiluja. Mutta ei tositoimista ole vielä puhettakaan, vaikka aika varhaisista viikoista huolimatta olisin jo niihin valmis :)

Nauratti, kun neuvolassa terkkari kysyi, olenko muistanut syödä (paino oli pudonnut edellisviikosta kokonaista 100 grammaa). Ihan kuin koskaan eläissäni olisin unohtanut syödä! Herkuttelusta puhumattakaan....

Tinkatar ja Pikkiriikki 37+5
 
Onnea JJ-T ja Amalia :flower: :flower: Ihanaa, kun täälä poksuu yks sun toinen näin hyvis ajois, antaa itellekin tsemppiä, et eiköhän tää täältä jossain vaihees tuu :)

Ja Nellahille voimia, toivottavasti pian pääset tositoimiin, kauan oot jo joutunu kärvisteleen :hug:

Täälä poksahtaa tänään sit 40+0 mittariin!! :eek: Kauheen suuret odotukset on, mutta toisaalta ei tää päivä kauheesti tunnu eilistä kummosemmalta... Mitähän sitä keksis, et sais tähän kroppaan kunnon supparit aluilleen?? Parinakin päivänä tullu tunnin verran sellasia ahdistavia ja hikeäpukkaavia suppareita suht mukavasti ja on ehtiny kuvitella, et tästä se vois lähteä, mutta eihh... :kieh: Mihinkä se mun kärsivällisyys oikeen on kadonnu :headwall:

No joo, onneks muilla tapahtuu ja aivan yli-ihania vauvelikuvia ootte laittaneet, kiits!! :heart:

Mä koitan nyt saada jotain tehtyä. Tulee vaan notkuttua ja ihmeteltyä, kun ukkelikin vielä töissä. Mitähän kivaa ja erikoista keksis tälle odotetulle päivälle?? =)

Zukkis ja Pötkö 40+0, jiihaa :)
 
mulle kyllä Nellah sanottu että JOS supparit äityy kovaksi, niin näytille, JOS alkaa tulemaan ruskeeta/veristä vuotoa niin synnärille, JOS alkaa tuntumaan että lapsivettä tihkuttaa, siinä vauvalla suuri infektioriski kuulemma, että synnärille vaan kiiruusti..kumma että sut vaan pistetään kotiin, en mie nyt ymmärrä yhtään ideaa :kieh:
mä en nyt muista mut oliko sulla jo paikat auki?! voimia voimia edelleen :heart:
 
Neuvolassa käyty täälläkin. Protskut oli plussalla taasen, pitää käydä labrassa pissalla... vasta tiistaina sitten, ellei satu tulemaan lähtöä sitä ennen. Naama on turvoksissa ku pultsarilla, varsinkin aamuisin on tosi hehkee olo.
Viime yönä oli tosi kovia supistuksia, repi selkääkin ihan kunnolla ja tuntu ettei henkee saa. Parinkymmenen minuutin välein tuli, mutta aamuyöstä loppu ku seinään... :headwall:
Vauva on tosissaan valahtanu alas, terkka sano et ylämahassa on oikeen sellanen "tyhjä kohta".. sf-mitta oli 34.
En panis pahakseni vaikka tämä jo syntyisi. Hirvittää että kasvaa kamalan isoksi, miehen sukuun kun tuntuu syntyvän vain jättiläisvauvoja...
Esikoinen tuli 38+2...

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Susse + Veikko-Vilhelmiina 37+6 =)
 
voi nellah mä en ymmärrä miksi ne ei ota sua sisään. sun kertomas tilanne on ihan samanlainen mitä mulla oli synnärillä pari tuntia enne ku vaavi synty ja synnytys oli siis hyvin käynnissä. kyl mullakin siinä alussa vähän aikaa kesti enne ku rupes 3cm:stä aukee sit nopeesti kokonaan 10cm.

nyt meet sinne ja VAADIT päästä sisälle. roikut siellä vaikka jossain oven kahvassa ;)
 
juu mullakin esikosta oli lapsivesien mentyä paikat vasta 2cm auki, mutta sisälle jäätiin, ensinnäkin suht pitkän matkan takia, ja kipujen, sain epiduraalin, jotta hetken sain nukuttua, ja kerättyä synnytystä varten voimia, fiksua minusta!! en ymmärrä miksi nyt sut nellah uuvutetaan noilla kivuilla!! siksihän kivunlievitys on keksitty perkules!!! :kieh:
 
Aurinkoista pääsiäisen alkua kaikki!

Neuvolassa käyty. RV 38+4.
Paino nyt 78+4,laskenut viime viikosta kun oli 78.7(no olipa huima lasku :LOL: )
RR 134/79
Pisu miinus ja miinus.
SF 35(VOI HERRAN JESSUS!Se kun pysytteli siin yhes vaihees 33!)
Lapsivesi N.
RT
Syke 120-135
Liikkeet ++

Nyt sitten onko muilla tuo vauvan syke samoissa luokissa ollut kun mulla?Kysäsin tosta ja sanoi että ihan perussettiä tuo on,mutta siltikin kiinnostas jos muillakin samaa lukemaa saatu? :wave:

Ja sitten se neuvolantäti pamautti mulle kuulkaas että hänellä on sellanen kutina että vois syntyä tässä pyhinä tuo meijän vauveli!Jaa että vai niin..kyllähän näitä menkkakipuja tässä on ollukkin ja sellaset kuulema enteilee synnytystä..Mutta enteilee-niin millä aikavälillä..
Antoi myös vinkkejä mulle tuohon supistusten määrittämiseen että mistä sitä tietää mikä on supistus ja mikä on muuten vaan jotain samanlaista tuntemusta,eli esim.mähän oon kova jännittämään yleisestikin,niin sillon saattaa tulla sellanen maha kuralla-tunne,enkä mä välttämättä edes ite tajua jännittäväni,niin nyt osaa jotenkin (ehkä)erottaa ne toisistaan.

Onnea kaikille nytyn saaneille muutes juu =) :flower: :heart: Ja kiitos kuvista myös!
Nyt mä ainakin jännitän tota Zikiä että miten sillä hommelit edistyy varsinkin sen takii kun meillä on ollut samoja vaivoja..uutisia odotellessa..

Nyt partsille juomaan kahvit ja kärtsää naamaa auringonpaisteeseen(ei taida pahemmi tarttua)-mut anyway..

Heidi ja Yömöyhijä 38+4.
 
Heikku: Meijän vauvan sykkeet on tota luokkaa! Viime neuvoloissa ne on ollu keskimäärin 120. Liikkuessa nousee 150 ja levossa voi olla lähellä sataakin. Eli jos se huolettaa niin ihan turhaan :). Voi ku mullekki oltais noin sanottu neuvolassa! (siis että tulis pyhien aikana)

Kokkailin tossa äsken massu paljaana ja poltin mahani kaks kertaa. Ei oo oikee uudet ulottuvuudet vieläkään hallussa :whistle:

Persiissä ollu tänää vähän jomotusta ja täs toivonki et enteilis jotain. Tää on just tätä ku yrittää pienistäki kolotuksist keksii, että nyt synnyttää :D
 
heikku;meillä yleensä sykkeet aina melko korkeet eli 135-150.Mutta sekin kuulemma ihan normaalia.

MUlla on ollut aika outoja tuntemuksia tänään;alaselkä tosi kipee,ja sit sellasia joita en osaa sanoiksi pukea.Välillä ainakin koittaa punkee alakautta läpi.
Mutta mähän vielä siivosin autonkin sisältä ko kotona kaikki jo laitettu ja pihaakin siivottu .Loppuu niinko nää paikat käsiin.Ruokaakaan ei tartte laittaa ko eilistä lasagnea olisi jäljellä :p
 
AAM
Niinnulle ja perheelle onnentoivotukset pikkuisesta :) :heart:

Neuvolassa:
hemppa: 114
liikket ++
turvotus+
paine 122/70
RT
sf 35,5cm
lirkki ok
vauvan syke 145-155

kaik ok siis ! ensi tiistaina taas meno ja siihen asti tuota rautaa juodessa..

Mitäs muut pääsiäisenä ?
jos mies ei oo töissä eli ei ole ylitöitä tarjolla niin möksälle mutta jos on duunia niin sitten kotosalla kärvistellen :| :whistle:

Alhaalla juilii kivasti mut ei liian kipiästi, pari megatuikkaria on tullut nivusiin ja alaselkään päivällä ko oltiin liikenteessä ja muutenkin on ollut semmoi kävelyiltapäivä joten.. x:)x

am & hippunen 39+3 :heart:
 
Eiköhän se AM sieltä kohta tupsahda :) Mulla supistukset tuntui pitkään vaan selässä.
Olin tilannut etukäteen parit carriwellin ja h&m:n imetysliivit ja paitoja ja nyt niitä sitten käytetään ahkerasti. Pidän öisinkin...En jaksa vaihtaa vaatteita itseltäni juuri ollenkaan. Samat verkkarit jalassa painetaan.

Tsemiä kärvisteleville!
 
Meille syntyi suloinen pikkuprinssi sunnuntaina 5.4!! raskausviikkoja oli 37+0. Painoa pikkumiehellä oli syntyessään 2785g ja pituutta 48cm. Niin suloinen hän on ettei silmiä meinaa irti saada! :) :heart:

Pikkasen synnytyskertomusta..
Eli ensimmäisiä supistuksia rupes tulemaan lauantai-sunnuntai yönä, ei kuitenkaan mitenkään kipeitä, että sain tosi hyvin nukuttua koko yön. Sunnuntai aamupäivällä niitä rupes taas tulemaan, nyt pikkasen tuntuvampia, ja kävi kyllä mielessä että tänäänkö tulee lähtö laitokselle. Mutta olin varma että nää on vaan jotain kohdun valmisteluja.. Noh, kahen aikaan kun tultiin Plantagenista ostoksilta niin rupesin kirjottelee aikoja ylös. Varttia vaille viis rupes tulemaan sellasta 5 minuutin välein, mutta sanoin miehelle ettei nää todellakaan oo mitään sellasia kipeitä että mihinkään sairaalaan lähtisin. Lähettiin sitte käymään puoli kuuden aikaan lähikauppaan kävelle, mutta ei päästy kuin vähän matkaa niin meni lapsivesi. Luojan kiitos oli mustat housut jalassa :LOL: Ei muuta kun takas kotiin ja viimesiä tavaroita pakkailemaan. Sitte rupes supistukset yhtäkkiä voimistumaan kipeiks niin että sai kiireellä laittaa tavaroita ja sitte piti pysähtyä odottamaan supistusta välillä. Sairaalassa oltiin puoli 7 ja käyrien ottamisen jälkeen kun kattoi seittemältä niin olin 3cm auki. Siitä sitten synnytyshuoneeseen ja heti menin suihkuun ja helpotti kyllä tosi paljon. Tuli puoli kaheksan aikaan ottamaan uutta käyrää, mutta ei tutkinu sitten ollenkaan kuinka oli auennu. Rupesin olee aika kipee ja kysyin onko mahollista saada epiduraalia, mutta sanoi että ei vielä. Noh, menin suihkuun ja en oikeesti pysyny enää jaloilla pystyssä supistusten aikaan. Puoli makasin siellä suihkun lattialla ja olin niin samperin kipee. Taas otettiin sen jälkeen käyrää ja kun kärsin siinä tuskissani niin kätilö sanoi että tutkitaanpas paljon on auennu. Kätilön ilme oli kyllä näkemisen arvioinen kun sanoi että herranen aika sä tyttö synnytät pian, tää on täysin auki. Ja kello oli silloin vajaa puoli kymmenen. Eli aukesin 3cm:stä 10cm:iin 2,5 tunnissa. Ponnistus vaihe kesti 21 minuuttia ja pienimies syntyi siis 21.46. Kokonaiskestoksi merkatiin 5 tuntia 6 min.. siis ihan uskomattoman nopee!! Luomuna siis menttin lukuunottamatta ilokaasua viimeisiin supistuksiin. Kaikki tuska ja kipu unohtui kuitenkin täysin siinä vaiheessa kun sain ihanan pikkuprinssin rinnalle! :heart: Voi sitä tunnetta!! Siinä nyt oli päällisin puolin.. Olikohan hiukka sekavaa tekstiä kun kiireessä kirjottelen..

Kaikki on menny hyvin ja tänään ollaan kotiuduttu ja ruvetaan totuttelemaan vauva-arkeen! :)

En yhtään oo ehtiny lukemaan kirjotuksia sitten viime lauantain, mutta oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: ja voimia loppumetreille vielä odotteleville!! :hug:

Sannismami ja pikkuprinssi 4 vrk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä