<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Täällä ollaan vielä linjoilla :wave: Vaikkakin hiljaiseloa on ollut kirjoituksien kanssa...Sori!

Mulla on unirytmi ihan syvältä ollut vähän aikaan, kun yöllä supistelee kauheesti ja päivät sitten pyörin täällä ihan kuutamolla tajuamatta mistään mitään. Perskeles, että alkaa jo nyppii tää olotila! ( Niinkuin varmaan monia muitakin )

Täällä paino vaan NOUSEE loppua kohden sairasta vauhtia! Mut, kyllä tää syökin :whistle:
Raskausarvilta oon onneksi säästynyt...Huomasin just, että niitten reisitreenien lisäksi tää tarttee kyllä tälle takalistollekin jonkinmoisen liftingin, tsiisus!

Onneksi vauvalla kaikki ok, painoarviokin nousu 3,5kg, jos loppuun asti päästään...Tahtoo jo nähdä oman mini miin!!!! Vauva liikkuu tosi paljon, että oikeesti välillä ihan SATTUU!

ONNEA kaikille joilla haikara käynyt jo kylässä :flower:


Heidi ( Mamma-1 ) 37+5
 
Liikkeistä...eikös se mene niin että kun lapsen tila masussa pienenee niin liikkeet vähenee ja on tuntuu enempi puskemista ja kiehnaamista ja synnytyksen lähestyessä lapsi hiljenee "ikään kuin valmistuakseen tulevaan" =)
 
Kivoja neukkukuulumisia lumi-enkeli =)

Täälläki on neuvolassa käyty :)


Rv 38+3[color]

Paino 75,4kg eli -117g/vko Nyt yhteensä 8,7kg

Turvotus +/-

Hemppaa ei mitattu

RR 132/94, toisella mittauksella 131/91

Pissa puhdas

Sf 32cm

RT

Syke + 160
(aina korkeat sykkeet, oisko neuvolasykkeet sitten vaa pienellä :D)
[color]

Pää oli siis suht ylhäällä vielä ja oli kylkeään kääntäny. Eli vielä ei oo laskeutunu laisinkaan eikä asettunutkaan siis kunnolla :D
 
39+0 POKSPOKS Hui, kuinka paljon niitä viikkoja yhtäkkiä on kertynyt, aika lensi siivillä tähän asti ja nyt vaan venaillaan..

Tänne ei ihmeempiä kuulumisia, tosin viime yönä pääsi ekaa kertaa kellottaan suppareita. Puoltoista tuntia tuli ihan viiden minuutin välein ja sit lopahti kuin seinään. Meinasin jo miekkosen herättää, mut samantien olikin supparit ohi. Vaavi alko sen jälkeen melskaan ihan urakalla, oli ollu koko päivän tosi hiljanen, et sain ihan kuulostella liikkeitä, mut taisi keräillä päivän voimia. Tuli kyl sellanen olo et vois jo oikeasti lähteä synnyttään, joten tämä aamu aloitettiin perinteisen S:n merkeiss, jos se vauhittais. ;)

Onnea kaikille vauvaantuneille, ei malta odottaa et sais oman kevätkääryleen sylkkyyn! :heart:
 
Isot kiitokset kaikille onnitteluista.
Ja kiitos, suloinen meidän pikkuneiti tosiaan on =)

Vauvan syntymästä ja sektiosta olen hyvin toipunut. Tänään poistettiin tikit, mikä kyllä helpottaa oloa jo kummasti kun ei kiristä enää mahaa.
Särkylääkettäkin olen enää tarvinnut vain yötä vasten.


Enpä olekkaan koneella pariin päivään käynyt. Tyttö kyllä nukkuu hyvin että sen puolesta kerkiäisi, mutta ei vaan ole jaksanut keskittyä.

Allusmamma, onneksi tosiaan pääsin leikkaukseen ajoissa. Ei kerennyt sattua mitään.
Eivätkä vieläkään kieltäneet lasten tekoa. Mä olen varmaan ainut hullu joka jo leikkauspöydällä kun vatsa just saatu kursittua kasaan kysyy että saako vielä tehdä lapsia.
Mitä lie lääkäri ajatteli. Mutta ei kieltänyt, käski kyllä odotella muutaman vuoden ja senkin jälkeen otettava raskaus hyvin varovaisesti.
Ei meillä kyllä ole neljättä suunnitteilla ihan heti. Mutta ihanaa tietää että se mahdollisuus on vielä olemassa. Kun ikää kuitenkin vasta 25v niin on tässä vielä aikaa saada vauva.

JAAHASSULLE hurjan isot onnittelut pienestä pojasta.


Raskauskiloista, mulle tuli niitä hurjat 6kg ( mikä on ihme koska aiemmissa tuli 20kg ja ne myös jäivät suurimmaksi osaksi) Nyt viikko synnytyksestä ja tuo 6kg on tippunut, ainakin melkein kokonaan. Sais mun puolesta lähteä enemmänkin....

HEMULI9 paljon onnea myös teille pienestä tytöstä.

Vauvan kotiutumisvaatteista. Meillä pikkuneidillä oli päällään body+puolipotkari sekä paksummat potkarit. Tarkoitus oli siihen päälle laittaa toppapukua, mutta neiti hukkui siihen 50cm pukuunkin. Eikä siinä olisi häntä mitenkään saanut mukavasti kaukaloon. Eli hylättiin se ja onneksi kassissa oli mukana myös villapuku niin se sitten puettiin ja kaukaloon. Lisäksi vielä viltti päälle.
Olisi toisaalta voinut olla enemmänkin kun tyttö niin pieni ja jäähtyy nopeasti. Mutta tuntuipa hän tarkenevan ja oli autossa kuitenkin lämmin.

Nappi1984 isot onnittelut teillekkin pienestä pojasta.

Nellah, teidän pienihän nyt pitää pesästään sitkeästi kiinni. Hällä ei ainakaan kiire ole... toivotaan että pian pääsisit tositoimiin ja olo helpottaisi sitten.

Kiva lukea vähän jaahassun vauva arjesta.

Ja samoin tutsan.

Kadakille isot onnittelut pojasta. On tainnut tulla tähän mennessä poikia enemmän kuin tyttöjä??

Ihana ollut lukea muiden synnytyskertomuksia.

Voi, onnea myös Minskille pojasta.


Hurjasti onnea kaikille vauvan saanneille. Kaikille tositoimissa oleville ja jännäilijöille. Sekä kovasti jaksamista erilaisten vaivojen kanssa kärsiville.
Nauttikaahan kaikesta huolimatta masuistanne tämä loppuaika.


Omaa napaa, tai vauvan napaa ;) Meidän neidillä on ikää nyt 1 viikko.
Pissaa ja kakkaa tulee ja tyttö on hyvä nukkumaan. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja maitoa tulee. Vähän liiankin hyvin, ei tyttö jaksa sitä tahtia mun rintoja tyhjentää kun maitoa tulee. Sen ansiosta sitä on saanut pakkaseenkin....
Tyttö syö mun mielestä liian harvoin kun neidin mielestä hyvä syöttöväli voisi olla neljäkin tuntia. Mie kyllä tuputan tissiä vähintään kolmen tunnin välein hänelle kun on niin pieni. Välillä se sitten onneksi kelpaakin. Mutta saisi syödä useamminkin....

Tänään kävi th meillä kotona. Neidillä painoa nyt 2530g vielä alle syntymäpainon mutta nousemaan päin kuitenkin.
Tyttö vähän kellertää, ei onneksi paljoa ettei tartte sairaalaan lähteä. Nyt pitää antaa valohoitoa nukuttumalla ikkunan edessä että saa luonnon valoa.
Ja eiköhän toi keltaisuus muutenkin helpota kun ikää tulee kokoajan lisää.

Onhan kyllä niin ihana pieni hurmuri. Voisi vain ihastella toista ja unohtaa muun maailman täysin.
Täydellinen pieni tyttö. Ja niin suunnattoman rakas.

Meni tämänkin kirjoittamiseen varmaan parituntia kun välissä olen imettänyt ja vaihtanut vaippaa ja muuten vain sylitellyt ja hellitellyt tyttöä.

Isänsäkkin kietonut täysin pikkusormensa ympärille. Samoin isosisko ja veli ovat ihan rakastuneita ja ihailevat vain pikkusiskoa ja ylpeänä hänestä kertovat kaikille. Ainakaan vielä ei siis ole mustasukkaisuustta ollut yhtään.

Mutta nyt taidan ottaa hänet taas syliini rakastettavaksi :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


t. Solina ja pikkuneiti 7vrk
 
Onnea hirmusesti vauvaantuneille! :heart:

Täällä tännään kyty neuvolas ja sieltä vähän kuulumisia:

RR:Ekalla:142/95 toisella 142/81
Paino: +1500/vko
Turvotus:+
Pissa:+-
Tarjonta:Rt (Ei päätä löytäny tosta päältä ku kokeili ku jo niin alhaalla)
:heart: :+140
Liikeet:++

Käyn tässä kuulumisiani kirjoittelemassa kunhan jakselen taas kun meinaa taas olla melko väsyny olo ku unta viime yön' vaihteeksi 3h... :(

iitu89 ja Väpä 38+3 :flower:
 
En tiedä oliko se tässä pinossa puhetta siitä vauvan laskeutumisesta ja lapsiveden menosta, mutta kummiskin.. Ku jollekin on sanottu, et ambulanssilla heti sairaalaan jos vauva ei oo laskeutunu ja vedet menee.. Toiselle taas oli sanottu et ei tarvihe mennä. Ja mie ny kysyin sitä neuvolasta itsekin ku jäi mietityttämään (meidä vaavi ei oo laskeutunu). Ja sanoi, että ei todellakaan tarvitse. Että perätila onkin sitten eri juttu. Jos siis on RT niin ei huolta.
 
Ja taas lisää vauvoja! =) Superonnittelut jälleen kerran uusille vauvoille! :flower: :flower:

Mulla oli tänään neuvola, siellä kaikki ok sen tarkempia selittelemättä.

Meidän neuvolantäti sanoi että jos menee lapsivedet niin on aina mentävä ambulanssilla.. Mut täältä onkin lähimmälle synnärille yli tunnin ajomatka, et hyvinkin mennä lanssilla jos menee vedet.
 
Happy onnittelut typystä.
Zikillä ihana masu..
Solina ihana että siellä alkanut arki sujumaan hyvin ja maitoa riittää..
Täällä istusekelen taas koneella kun pojat päikkäreilä..samalla ajattelin vähän kellotella suppareita kun tuntuu että tulee,mutta välillä tulee sen verran löysiäkin että tuntuu ettei varmaan tarttis etes laskea..
mut huvikseni kellotan et pysyy tasalla eikä sit vaan yhtäkkiä hoksaakki et piru näähän on tullu 5min välein..

tylsää niin tylsää..
Tosta vaavin hiljenemisestä että mä kans olen kuulluet hiljenis ennen synnytystä ja tänään viimeks yks kyseli et onko hiljentyny ja pakko sanoa että kyllä on..

mut nyt iskee mahoton nälkä ja kun on pakko laittaa pizzat tänään ruuaks niin vois laitella uunin päälle ja herkutella jo ite.. Ostin kaupasta pizzat et joku pv saa syödä,mut ehtivätki sulaa niin pakko laittaa tänään..
 
Luin tän koko maaliskuun pinon läpi viikossa, tosin vaan joka toisen sivun ja selaillen. Ei ollu tullu vähään aikaan käytyä täällä. Onnea kaikille jo jakautuneille. =)

Vuffilla oli tuolla joitain masukuvia, ei mun mielestä näyttäny kovinkaan isolta ajatellen että kaksosmaha. Mun maha on samaa kokoluokkaa, sf oli viikko sitten 36cm. Tänään kävin kokoarviossa, tän hetkinen koko n.48cm ja 3,7kg.

Oli muuten typerää sillon kun joskus vkolla20 supisteli ja maha sattu/vihlo niin ettei pystyny töitä tekemään, niin lekurit sano että ei se tosta ainakaa helpota. Jaa että ei vai? mulla ei oo viimeseen kolmeen viikkoon tullu ensimmäistäkää kipeetä supistusta...

Muuten samoissa fiiliksissä täällä ku moni muukin, sais alkaa jo tulemaan..

Rv 37+2
 
Usvis: samanlaiset fiiliket täälläkin, tuntuu ettei oikein enää taivu tuon 1v7kk rasavillin hoitopuuhiin. :/

vaaveli75 ja Nellah: pikaisia paranemisia! :hug: Ei ois kiva synnyttää kippeenä ei :/ .

Oih, olipa ihana lukea teidän vauvantuoksuisia kuulumisia Solina! :heart: Ihan tuli sellainen olo että tahtoo pian oman nyytin! :heart: Hyvä juttu että kaikki mennyt teillä hyvin ja olet toipunut hyvin synnytyksestä :).

Omassa ( , ) :ssa ei ole mitään ihmeitä tapahtunut, odotellaan odotellaan. :whistle:

Hei minäkin mainostan vielä sitä Huhtimammojen kuntoklubia tuolla kerhon puolella! Eli vaikka vauva on vielä massussa/vasta syntynyt niin käykäähän silti siellä ilmoittautumassa keitä kiinnostaa kuntoilu ja painon pudotus "porukalla" sitten jossain vaiheessa :wave:. Toki alussa itse kunkin otettava alussa varovaisesti että ehtii hyvin palautua synnytyksestä ja saa imetyksen sujumaan, mutta kiva jo etukäteen vähjän fiilistellä... ;)

Talvitie 39+5



 
AAM
Happy79: lle onskukset tyttelistä :D :hug: :flower: pukkaahan s.kertomusta kun ehdit ja Solinalle kiitokset vauva-arjen valotuksesta :heart:.. villitsee enempi vaan intoa pukata pikkunyytti syliin :LOL: ainakin minulla :whistle:

teppanalla ja zikillä komiat kuulat :D rykäisen omani tuohon loppuun vielä kunhan ladattua saa aijaasta..

mamma-1 ja outison, möyriäinen ja tiive :wave:

talvitie kohta sulla on la.. :) :hug: kukas se tässä päivitteli että me "kakkoslaiset" nellah, talvitie ja minä ja muutkin sinnitellään kohdussamme pikkasia yli lasketun todnäk.. :whistle: no mut onhan tässä vielä aikaa..

37+6
 
Onnittelut HAPPYlle vauvasta :flower: :flower:

Täällä samaa rataa. Yöllä nukuin ehkä n. 3h ja selkää poltti ihan hulluna. En muista moista olleen muissa raskauksissa. Olis nyt edes supistellu kunnolla, mut ei. Pääsin kuitenkin ulos ekaa kertaa viikkoon ja teki hyvää vaikka en olekaan vielä täysin parantunut. Oli vaan pakko päästä pois...

Täällä lapsukaiset odottaa ihan intopiukassa että koska se vauva oikeen tulee ja voiko se jäädä äidin sisälle ja kaikkia ihania kysymyksiä...Mä lopetin se ressaamisen ja toivon että saisin nukuttua nyt töni ennen synnytystä, mutta taitaa jäädä toiveeksi.

Kaikkille viimemetriläisille tsemppiä ja jaksuja...ei kai täs muu auta :LOL:

Ihana lukea noita synnytystarinoita joita ihmeen kivasti ihmiset jaksaa kirjoittaa vaikka pikkunyytyt jo maailmassa :D Kiitos niistä.

Tää lähtee nyt siivoomaan ku saan tytön kummitädin kylään pitkästä aikaa...
Superheppuli ja "Helena" 38+1
 
Onnittelut Happylle :flower:

wee... mulla olis tänää 40+0 jos ultran mukaan laskettais :whistle:

meenpä tänäänkin saunaan ja katotaan onko siitä jotain hyötyä.. eilen tuli kokeiltua sitä siivoomista ja toissa päivänä sitä kolmatta ässää... jos tänään kokeilis sitä vielä uudestaan kun poitsukin menee yökylään :whistle:
 
AAM
Nellah vedä vielä ikkunanpesut päälle.. selän venyttely ja sellai liike kuulemma tehostaa sitä ässä vaikutusta :whistle:
mä yritin eilen imuroinnilla, selkäni vain sain hieman kipiäksi :kieh: saunassakin heitin hulluna löylyä niin että taju meinas lähteä mutta ei pari hassua kivuliaampaa sain "pallkinnoksi" siinä puoli kahdentoista aikaan ja niitäkin tosiaan muutaman ja sit otti neiti zetaa.. :headwall:
tsempit sut löylynheitolle, kiskohan urakalla ;)
 
Terveisiä äitiyspolilta. :D Nyt on sekin stressi takana. :)
Punkero oli ihan oikeassa asennossa, pää alhaalla, mut kuulemma niin syvällä että on vaikee tunnustella. :)
Sykettä otettiin käyrällä, vaihteli 130-200 välillä, riippuen oliko vauhti päällä vai ei. :LOL:
Sit ultrattiin, painoarvio nyt 3200g pienellä.
Viel lääkäri testas sen lantion, sanoi että hyvin mahtuu tulee alakautta, että on tosiaan tilaa. :) Ja mikä mielenkiintoista, mulla on nyt 10 päivässä lyhentyny kohdunkaula 3cm:stä n.1cm:iin. :eek: Iiiks jotain tapahtuu siis tuolla alakerrassa vaikka en oo mitää suppareitakaa huomannu. ;) No mut siis kohdunsuu edelleen kiinni.
Mitähän muuta?
Mulla pissa puhdas ja verenpaine 116/77, eli oikeesti tosi hyvin kaikki. Toivottivat lopuksi tervetulleeksi synnyttämään normaalisti alakautta! :D

kuntoklubin salasanapyydöt joo mulle yksärillä, en muuten huomaa kelle kaikille pitää tiedottaa. B)

Laala ja Punkero rv36+6
 

Yhteistyössä