<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

En tiä onko aikasemmin jo ollut puhetta mutta kuinkas teillä muilla uudelleen synnytäjillä on nuo synnytysten kestot menneet? Siis millä viikolla syntynyt ja kauan synnytyksen kesto ollut? Paljon väliä synnytyksillä?
Heti mä rupeen täällä pommittaa synnytyskysymyksillä :LOL:
 
Teppana meillä on vakuutus Pohjantähdestä, ja samantien saatiin tietää että vakuutus saadaan pienelle, joten ei tarvinnu stressata sit enää paperien laatimisen jälkeen, vaikka pari viikkoa meni laskujen kotiin tulemisessa...

Hani- :hug: Voi kauheeta... Kävikö miehelle jotain?

) .) Koulua koulua... :whistle: Ei siitä sen enempää. Taas stressaa kun miehen työpaikalla liikkuu aina ihan ihme (pakkoloma-, irtisanomis-, alasajo-)huhuja.... :kieh: Täytyy vaan taas toivoa että huhut on yhtä "luotettavia" ku tähänki asti.... Ärsyttävää kun haluais rauhassa olla raskaana eikä stressata turhia.

Laala ja Punkero rv29+1
 
Teppana Meillä meni alle viikko kun lähettivät kielteisen päätöksen Fenniasta.. Luulis et toimivat nopeesti vaan kielteisissä päätöksissä ja jos vakuutus hyväksytään ni ei kiirehdi, lasku tulee vasta vähän ennen la:ta.

Ja siis esikoinen synty 39+1, synnytys kesti käynnistettynä 5,5 tuntia (ei tarvinnu kun yhden murusen kohdunsuulle niin heti lähti rullaamaan) ja siis synnytyksille tulee väliä 1,5 vuotta. Saapi nähä miten käy kakkosen kanssa, meilläkin olis tilaus että heti huhtikuun alkuun kiitos ja nopealla synnytyksellä =)
 
Hani, oi kamala!! jaksamista sinne :hug: varmasti vie aikaa ennenkuin toipuu järkytyksestä :(

Solina ja muutkin, noista imetysliiveistä piti vielä kysyä, että onko nuo "luukulliset" kätevämpiä? ja missä liikkeissä noita carriwellin liivejä myytäis? en uskaltais netistä ostaa kun en oikein tiedä kokoa noista..
 
heipsan.. eli neukka kuulumisia.. kaikki arvot ym.. oli normaalit mut vauveli oli laskeutunut jo mutta ei kiinnittynyt....mulla ei oo kokemusta ollenkaan tälläisestä kun ensimmäisestä raskaudesta laskeutui ja kiinnittyi vasta synnärillä... eli tää laskeutuminen on tapahtunut ihan muutaman päivän sisällä ja sen ansiota sf-mittakin pomppas roimasti alemmas... :eek: onko kellään kokemusta tälläisestä?

mamiti ja VaaviPrinsessa 28+4... :heart:
 
Sannismami mun mielestä noi luukulliset on ollut käteviä, tosin kait se riippuu mistä tykkää. Yleensä noi on kyllä sellaisia hyvin mukautuvia että on "liikkuma varaa", mullakin kun vasta synnytyksen jälkeen rinnat "räjähtäneet" maidonnousun myötä.

Meidän pojat on syntyneet viikoilla 39+5 ja 33+3 ensimmäinen maaliskuussa 06 ja toinen tammikuussa 08. Ekan synnytyksen kesto noin 9h ja toinen pikkusen vajaa kaksi tuntia, mitenköhän tää kolmas ? Kunhan nyt vaan menis yli 36 viikon (mun säkällä syntyy joskus viikolla 42)
 
Sannismami Mä liputan luukullisten liivien puolesta. On tosi kätevät ja tukee mielestäni paremmin kun semmonen toppi-mallinen vaihtoehto. Mut tää taitaa olla ihan makuasia.. Itse ostin ekat liivit ennen synnytystä ja otin kokoa isommat, vaikka raskausaikanakin toi utareiden kasvu oli valtavaa ja kaikki lisälääni tulikin tarpeeseen sillä tissit turpos kyllä ihan älyttömästi kun maito nousi. Parit toiiset liivit kävin sitte ostamassa ihan ajan kanssa kun tissikoko oli vakiintunut :D

Mamiti87 Ei se laskeutuminen merkkaa mitään muuta kun et on helpompi hengittää :) Mulla laskeutui esikoinen kanssa joskus viikolla 32 ja kiinnittyikin oikein hyvissä ajoin, samoin kun kohdun suu aukesi, pehmeni ja lyheni ennen viikkoa 36. Silti tuo vaan sitkeesti pysyi masussa vaikka joka viikko äippäpolilla sanoivat et eipä taideta enää ensi viikolla nähdä :) Nähtiinpä hyvinin.. Ja siis laskeutuminen ei suinkaan ollut syy käydä kontrolleista vaan mulla oli se hepatoosi. Eli ihan huoletta vaan.. Toki se voi viitata aikaisempaan synnytykseen, mutta takeita ei ole siitäkään..

Ja Hanille :hug: toivottavsti mies kunnossa..
 
käytii eile varaamassa Emma bestar combi vaunut, tietääks kukaan millaset vaunut ne on?? miust vaikutti ihan kivoilta.. mein kukkarolle sopivan hintaset :ashamed: ei se vauva onneks tajua työnnetääkö sitä tonnin vaunuissa vai halvemmissa.. :ashamed:
 
hellou..
ihan alkuun tervetuloa uusille :flower:

neuvolassa käyty tänään
rv 29+1
paino +700/vko (aikas paljon:))
RR 114/63
B-Hb 114(piti alkaa syömään rautaa)
kohdunpohjan korkeus 25
rt
sykkeet+
liikkeet++
vasta-aineet neg (olen -verinen)
pissa puhdas

täytettiin samalla esitietolomakkeet sairaalaan ja sain ultra-ajan ens viikolle ja sitä seuraavalla viikolla tavallinen neuvola :D

nyt alan lukeen teidän tekstejä läpi...voipi mennä tovi :)

lumi-enkeli+masuasukki 29+1 :heart:
 
Meillä esikko syntyi 38+4 ja toinen 37+6 , illasta/alku yöstä alkoi molemmista synnytyspoltot, esikosta meni vedet sponttaanisti sairaalassa ja kakkosesta kalvot puhkaistiin. Aamulla tuli sitten valmista yön tuskien jälkeen. Kakkonen laskeutui vasta synnytyksessa.

Olen tästä päätellyt että voi alkaa rv 37 odottamaan synnyttämistä ja laskeutumista ei tarvi odottaa. Katotaan vaan niin käy niin että odotan käynnistystä vauvan pää jalkovälissä mollottaen lasketun ajan jälkeen :D
 
Hani: :hug: Hurjan kuuloista. :eek: Onneksi mies selvisi. :hug:

Teppana: :hug: Itse en voi vakuutusasiassa auttaa kun ei sellaista olla otettu.

nippis: Mulla esikoisen synnytys kesti reilu 10h ja aikaa siitä on liki 13 vuotta. :whistle:

Sannismami: Ihanaa, kohtalotoveri herkuttelija. :D
 
no voi kökkö. Nyt soittivatkin äippäpolilta että kun olin vko.lopun siellä osastolla ja lauantaina ottivat pissanäytteen niin siinä olikin jotkut arvot koholla. Luultavasti tulehdus. Mutta se näyte ei ollut täysin puhdas niin ei voi varmaksi sanoa... joten pitää uusintanäyte antaa.
Sovittiin kyllä että kerran mulla ei oireita ole niin voin antaa sen sitten tiistaina kun menen sinne. Mutta jos mitään oireita tai ongelmia taas tulee niin sitten se pitää ottaa heti.

Ärsytys nyt jos tuolla jotain onkin. Toisaalta jos se olisi sitten niin helposti kuin antibiooteilla hoidettavissa niin hyvä niin.

Silloin tiistaina otetaan siis nyt uusi pissanäyte, pitäisi kyetä olemaan 3 tuntia pissaamatta siihen. Huh huh... voi tehdä tiukkaa. Ja samalla ottavat sitten jonkin B-??kokki näytteet....


Luukkuliiviestä mie ainakin tykkää enemmän kuin toppimallisista. Tai nuo toppimalliset ovat tosi kivat yöllä kun ei tartte tukea niin paljon. Mutta päivällä luukkuliivit.

Joku mainitsi aikaisemmin hajuhimoista. Täällä yksi ilmoittautuu. Kynsilakat, bensa kaikki sellainen tuoksuu aivan taivaallisen hyvälle. Joka raskaudessa ollut näin.
Tekisi mieli istua avonaisen maalipurkin ääressä tuoksuttelemassa sitä. Mutta järki kieltää tuollaiset nautinnot.

Himskatti, nyt sitten tuntuu kokoajan siltä että jotain oireita mulla taitaa olla/tulla sittenkin että pitääkö tässä se näyte lähteä jo aiemmin antamaan. Mutta voipi olla vain luulosairautta kun alkoi sopivasti puhelun jälkeen. Joten enköhän vielä huomiseen katso että onko jotain oikeasti. ( verenvuoto, kovat kivut yms on tietty toinen juttu jos niitä tulee) Mutta nämä että vähän vatsaa nippaa ja jotain tuntuu alapäässä ehkä hassulle taitaa olla vain luulosairautta.

t: Solina ja Menninkäinen rv 29+3
 
Minäkin sain äitiysraha- ja vanhempainrahapäätökset.Verotoimistoon olen koko päivän yrittänyt soittaa (turhaan) kysyäkseni myös tuosta veroprosentista.Kun päätöksessä lukee että peritään kaksi prosenttia enemmän kuin palkasta, kuitenkin vähintään 20.Näinkö tosiaan menee että pienemmästä tulosta peritään enmmän veroja??Ei mene taas ymmärrykseen, tässä sitä yritetään lamaa torjua lapsia tekemällä niin verottaja vie perheen maitorahat.. :kieh:
 
Mun käsityksen mukaanveroprosentin voi käydä myös muuttamassa pienemmäksi verotoimistossa... Sillon pitää viedä Kelalle muutosverokortti. Systeri kävi muuttamassa oman veroprossansa nollaan viime marraskuussa kun oli vielä äippälomalla, nyt sitten alkuvuodesta käy taas nostamassa sen korkeemmaks kun meinaa loppuvuodesta mennä takas töihin.
Ja minimi veroprossa Kelan tuista on aina sen 20% ellei sit tosissaan hae tota muutosverokorttia... Mut nää on vaan mun käsityksen mukaan :D Huomenna olen viisaampi kun ajattelin ittekkin käydä sen muutosverokortin hommaamassa.

[/b]NK30+3
 
Helou kaikille!

Nyt posahti sitte 30vkoa täyteen!!!Ja taas lueskelin kaikki tulleet läpi ja mielessä oli paljo kommentoitavaa,mut sitte kuiteski kaikki unohtu..
Synnytyksistä joku kyseli niin eka synnytys 37+6 kesti yli 23h ja vedet meni vasta ku kalvot puhkastiin ja ponnistus oli aika nopee mut en nyt muista aikaa.Toka synnytys 37+5 ja kesti 7h 29min ja myös nopea ponnistus mut aikaa en muista..

Hyi ku jotenki jännittää huominen lääkärin neuvola.. miettii vain et jo sonki kohdunsuu alkanu aukeen tms..No mut se selviää huomenna..Nyt ei jaksa kummemmin kommentoida,mut pistän kyllä masukuvat 30+0



Jaksamisia kaikkien oireiden kaa kaikille! ja uusille tervetuloa!

Vaavimasu ja napukka 30+0
 

Yhteistyössä