<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

AAM
mamiti87 :wave: absolutely, kirjoitan sut omaan manuaaliseen listaani.. voin vaikka laittaa yksäriä vielä kaikille sit lähempänä ajankohtaa..
Mukaan vaan 10.03. ollaan sanomatalossa tosiaan ja kellonajalle ei oo vielä päätöstä tullut.. ehkäpä lähempänä ajankohtaa sit.. kun tietää varmat tulijat.. ettei kukaan oo pungertamassa :D :LOL:

SS nou stress.. eksä päivitä jotai toista pinotusta nii sieltä me osataan sut löytää :) :hug: ja kirjuuttelet omia kuulumisia ko ehit..

mä mietin kans ko oon tuolla kakkosodottajissa ja km:n jälkeen raskautuneissa ja huhtimassukoissa niin muistanko jaksanko kaikkia seurata mutta pakosta aina joku pino jää huomioitta :) tai tulee kopsattua tekstit laiskuuttaa :D :LOL: mut en mä ainakaan paa pahakseni

Am & hippunen 29+6
 
mamiti tosi ihania ja hellyyttäviä kuvia pikkuisesta ootte saaneet :heart:

ziki täällä kanssa vessassa juoksija :wave: ja inhottavinta siinä on se että ei saa unta sen vessareissun jälkeen :kieh:

allusmamma voi kun meillä oli samankainen tilanne tänään :LOL: mutta minäpä pääsinkin tarkastelemaan lähemmin valtavaa vehjettä :p oli kyllä ihanaa, pitkästä aikaa, eikä yhtään supparia :D kyllä sitä silti sai käyttää mielikuvitusta ja himmentää valoja että sitä pystyi tosissaan touhuamaan :LOL:

joku kirjotteli siitä kuinka ihmettelee kun toiset valittaa rahasta.. no mä saan just sen vajaa 900e/kk ja se kun on n. 400e vähemmän kun normaalisti niin kyllä se tuntuu!!! mulle esim. 20 euroa on sellanen raha että sillä pärjää ihan hyvin pitkäänkin! siis nyt kun ei ole töissä ollut. mutta esim. miehellä lounas, kahvi ja valitettavasti tupakkarahat on vähintään sen 10 euroa päivässä :/ minkäs teet :ashamed: eri juttu musta on se jos normaalisti tienaa sen lähemmäs kahta tonnia ja sitten valittaa rahojen vähyydestä, mutta mulla muutenkin pieni palkka.. :ashamed: ja pakollisia menoja aivan liikaa!! nämäkin asioita, joista pystyis kiistelemään jatkuvasti..

JJ-t ja peukkis 31+2
 
Mulla on kohtu ihan edessä ja on jo pitkään painanut rakkoa. öisin juoksen 2-4 kertaa vessassa. tosin mulla on muutenkin esikoisen jälkeen jäänyt toiminnallinen häiriö rakolle joten on aikoja että juoksen vessassa vähän väliä muutenkin sitten taas parempia päiviä että on normaali olo.

mulla on sitten lahjakkaasti pinniksen pultit hukassa.. ei saa kasattua ennen kuin ne jostain löytyy tai sitten pitää mennä ostamaan uus pinnasänkykin :(

pesinpä sitten valkoisen pinnasuojan koneessa vaikka ei ollu minkään näköstä pesulappua hienopesulla perin 40c ja siitä tuli vaaleanpunanen vaikka mitään muuta ei samaan aikaan ollu koneessa :eek: no saapi meijän rinssi sitten nukkua vaaleanpunaisen pinnasuojan kanssa :D

mulla on jotenki tosi ahistava olo tuola alapäässä, turvotus ja ahistus ja jomotus. liitoskivuiksikin noita kai kutsutaan :kieh:


 
Heipsan taas. Noomilla on ainaki sama sairaala ku mulla ja Haikaranpesä toivelistalla. Toivotaan ettei tää pyri aikasemmin ulos, ni olis toiveita sinne päästä :D

Tottakai sitä miettii raha-asioita kun taas kotiin jäämässä, mutta sen olen oppinut, että pienelläkin rahalla tulee todellakin toimeen kun osaa karsia tarpeettomat pois ja keskittyy olennaiseen. No, mutta myös siitä saa päänsärynkin.

Onko kellään ideoita kun jouduin vuodelepoon enkä todellakaan osaa vaan olla. Mitä ihmettä sitä keksii? Ajattelin näin aluksi vuokrata muutaman videon ja jos jaksais alkaa kutomaan jotain, en tiedä. Supistaa NIIN kipeesti, että KETUTTAA
:'(
Ihanaa...10viikkoa +-2vko :D
Superheppuli ja "Helena" 30 poks poks
 
superheppuli Leffat, kirjat, käsityöt tulis ekana mieleen... Onko sulla kipeesti supistellu jo pitkään, ovatko lääkärit osanneet syytä sanoa??

Minun pitäs varmaan hankkia pinnasuoja, ekan aikana oli muistaakseen lainassa mut ne vauvavaatteet+muut vauvatavarat on tietenki palautettu! Hirveesti tykkäisin vaikka tehä ite, mutta kun on tuo pikkunen touhuiita, neiti 1v.kohta 9kk. että ei oikeen oo kun päikkärit ajat sitä omaa aikaa, ja sillonkii oon yleensä töissä, ja ei hirveesti kehtais ompelukoneella sillon päristellä, ja se pitäs mummilta lainata, ellen sitten kävis päivä hommana siellä tekemässä sillein että joku kahtos neitin perään :)
 
...iik iik! Mä alan saamaan mun nimiehdotusta läpi! :D aluksi se tyrmättiin täysin.. tänään tuo isäntä sanoi et kyllä se hänelle käy mut onko muita vaihtoehtoja. Sanoin et ei. :D Esikoisen nimi on isännän ehdottama kun minun ehdottamat ei kelvanneet.. pitäähän sen miellyttää molempia. Nimi ei oo kuitenkaan mikään "outo", ihan kalenterista löytyy.
 
Joo toi oli hyvä että vuokraan koko tuotantokauden, kiitti. Täytyy iltapäivällä ku mies tulee töistä ni käydä kattomassa, jos pystyy.
Mä olin siinä bussionnettomuudessa, jossa lansin kaidettapäin koko painollani ja siitä kaikki alkoi. Ultrassa näkyi perjantaina muutsta kohdunkaulalla ja pakkolepoon vaan. Se kaatiúminen oli täysin sen kuskin syytä ku lähti niin äkisti. Tiistaina tää sattui ja keskiviikkona lääkäri totesi että paramaxilla pärjää. perjantaina siis takas ku supparit voimistu ja kävely ei enää onnistunut ilman kipuja. Onneksi levossa ei niitä ainakaan vielä oo tullu.
Eli olkaahan varovaisia tyttäret :D
Superheppuli ja "Helena" 30
 
Ihana fiilis, tultiin just punttikselta! Mä tein enimmäkseen kaikkea kevyttä ja sellasta mikä ei ota mahan päälle. :D Ja sit saunoin parikyt minuuttia. :D On oikeesti ihan sairaan hyvä olo! :D Mahtavaa!
Ens viikolla uudestaan jos en saa megasupistuksia ens yönä! :LOL: Jos sais vähän ylläpidettyä tätä liikuntakykyä. ;)
 
Enstöikseen Superheppulille iso hali ja syvä huokaus sen perään - onneks ei käyny pahemmin kuitenkaan ja mikäli toinen ois jo tulollaan niin onneks ollaan suht hyvillä viikoilla jo.

Sit narisen tässä tähän perään pahoittelut JÄLLEEN siitä, etten oo täällä palloillu. Jostain syystä vain jää - tosin oon ollu hiukan kipeenä ja sit pari palstaa vieny tän lisäks oman aikansa. Siitä nähen en oo teitä unohtanu :heart:

Oma napa ja suoraan pikkukakkosista tänne.. noloa harrastaa tämmöstä kopiointia, mut se on tää ku ei jaksa ja on niin laiska :snotty:

Itellä kaikki olosuhteisiin nähen ok. Sokereita seurataan. Kilpparilääkitystä nostettu ku niissäki arvoissa oli heittoa vajaalle.
Huomenna lääkäriin lonkan takia. Kuljen meinaan keppien varassa nyt ulkona - sisällä en pysty, ku on tuo 1.5v. keppiapina kotona =) Tiä sit mitä sanovat ja mitä seuraa käynnistä. Fysiatrian osastolla ja äippäpolilla nuo uhotteli. Tiistaina ois taas neuvola ja keskiviikkona pelkopoli, jonne varasin ajan ku neuvolalääkäristä ei ollu mitään iloa. Oikeesti kaikki jäi auki ja siinä samassa tuli olo, et nyt on varattava aika. Lähinnä muksun koko, kivunlievitys ja henkilökunta-asiat taas pinnalla. Kivunlievityksessä se, et en halua epiduraalia ollenkaan vaan jotain muuta. Nyt en oo sit perillä laisinkaan, et mitä meijän sairaalassa on tarjolla nykysellään, saati sit lääkäreistäkä perillä ku ainoostaan kätilöillä käytättäneet.
Tänään muuten tuli ensmäisen kerran parit tipat rinnoistaki.. Herättelee toivoa, et tän kakkosen kohalla vois imetyskin ehkä lähteä paremmin mitä esikoisen kans. Ja niin.. supistelluki on kovasti kivuttomasti, parina päivänä menkkavihlontaakin, mut ei pahempaa onneks.

Näillä eväin mennään.

raihnanen pietu- ja oikku kuittaa :wave: rv 30+5 tälle erää..
 
Uutta pinoa! Kiitos ziki! Heti ekana helmikuun päivänä kaks sivua, aikamoista tahtia mammat! :D

Vaikka täälläkin omat vaivat on, niin täytyy kyllä koputtaa puuta, että oon näköjään kuitenkin aika vähällä selvinnyt. Jaksamista oikeesti kaikille raihnaisille ja kipujen kanssa kamppaileville. Ei oo paljoa aikaa enää. Luulen kyl, et mut on pelastanut viime aikoina se, että oon ollut jo viikon etätöissä. Muuten olisin varmasti jo sairaslomalla ja ties mitä suppareita ja kramppeja olis, kun nytkin on sitä huolimatta jonkin verran.

Hah, sainpas venytettyä puolen yön yli, niin pääsen laittamaan juuri muuttuneet viikot:

ventti ja viuhti 31+0 hui....
 
Superheppuli voimia sinne :hug: .et olllut siis dösässä kerinnyt vielä istumaan?mä olen kironnut tässä raskaudessa ja esikoisen odotusaikana myös, kaikki kanssa matkustajani, siellä sitä sitä joutuu ruuhka dösässä seisomaan ja heilumaan mahapystyssä, vaikka raskaana oleville on erikseen varattukkin niitä penkkejä. ymmärrän kyllä jos maha ei näy, mutta kyllä talvitakin takaa mulla ainakin masun selkeesti erottaa ja esikoista ootinki viimisillä kesällä, mutta kun ei käytöstapoja niin minkäs teet. :kieh: :kieh: mulla kiehuu aina yli kun täää suomen tuppisuu kansa tuijottaa ikkunoista ulos eikä oo huomaavinaankiaan, että joku tarttis penkkiä heitä enemmän. itse muistan kerran antaneeni naiselle penkin joka seisoi KEPPIEN kanssa jalkapaketissa ja piteli kiinni kaiteesta!!mä oli vielä kaukana siitä matamista ja muut istu sen vieressä Inva paikalla (ruuhkajuna siis)..prkl.

meillä sai mies oikein kunnon potkuja eilen kätösiinsä.masukki tunki jalkaansa mun kyljestä niin että sen ihan selkeesti erotti pikku tassuksi.ihana.. :D

ajatus ei vielä ihan kulje.jatkan siiten myöhemmin.
 
Superhepuli - Voi kurja toi mitä sulle on käyny :( Voin kuvitella miten rankkaa on pysytellä levossa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette Haikaranpesään suunnitelmien mukaan - tiedä vaikka törmättäs siellä sitten :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja likka -90:
superheppuli Leffat, kirjat, käsityöt tulis ekana mieleen... Onko sulla kipeesti supistellu jo pitkään, ovatko lääkärit osanneet syytä sanoa??

Minun pitäs varmaan hankkia pinnasuoja, ekan aikana oli muistaakseen lainassa mut ne vauvavaatteet+muut vauvatavarat on tietenki palautettu! Hirveesti tykkäisin vaikka tehä ite, mutta kun on tuo pikkunen touhuiita, neiti 1v.kohta 9kk. että ei oikeen oo kun päikkärit ajat sitä omaa aikaa, ja sillonkii oon yleensä töissä, ja ei hirveesti kehtais ompelukoneella sillon päristellä, ja se pitäs mummilta lainata, ellen sitten kävis päivä hommana siellä tekemässä sillein että joku kahtos neitin perään :)
Mie tekasin itte suojuksen ja verhon..Meillä mukuloita on kaks villiä kossia mut ihme ja kumma sain tehtyä silti :D Ainut ongelma oli et kun tein sen vanhasta petauspatjasta niin oli aika paksu ja just ja just mahtu jalan alle koneeseen kun siihen päällyskankaat laitoin.. kolme kertaa sain neulan katkaistua mut sainpahan ommeltua ompelukoneella :LOL: laitanki kuvan niistä,mut niitä ei ole kuvassa vielä pesty eikä niitä kuvioita ole ommeltu kii vielä...

Sit laitan vielä siitä liinasta kuvan jonka tein hoitotädille kiitokseksi


Yöllä pisulla hyppääjät...
Täällä yks lisää..Mulla ei oo oikeestaan koko aikana helpottanu toi veskissä käyntien määrä..

Nyt alkais sitten kotiarki ihan tosissaan kun poijjaat jäi hoidosta kotiin..
Oli niin hellyttävää ku pikkumies halas kaikkia hoitopaikan porukkaa ja anto sumpitki kaikille..Se on ollu niille sellanen päivänsäde..Isompi anto halit kans mut ei ruennu sumpitteleen..Itkut päästettiin hoitajan kaa ku meistä tuli niin hyvät ystävät,mutta onneksi asutaan suht lähekkäin niin voidaan käydä joskus niiden pihassa leikkimässä niin saadaan olla yhteyksissä..mahtaa siellä olla tänään hiljasta ku niiden oma sijari vain ja vähän yli vuoden ikäinen tyttö hoidossa..

Supistuksista..
Millon te aloitte seuraan supistuksia? Kun olen käsittänyt että teillä joilla ajoissa niitä on tullut olette puhuneet vain päivän aikana tulleiden määrästä,mut mulle neuvolassa sanoivat että sitte jos ne on säännöllisiä niin saa huolestua..Enmä ainakaa jaksa kellosta kytätä et miten tiheesti ne tulee..On kuiteski välillä ainaki varmaan se 10min väli,mut välillä on taukoa pidemmästi ja välillä tuntuu et lyhemmästi.. Niin ja pikkasen alkaa jo tuntua sellasta menkkamaista jomostustaki mukana..Ennen on neki tullu vasta sitte ku on alkanu tuleen oikeita suppareita..
Onneks on torstaina se lääkärin neuvola niin saa tietää et onko ne vaikuttanu mitenkää.. Ja jos samalla sais vielä siitä sukupuolestaki varmistusta..

Vieläkö on muita joilla tuntuu että ultrassa näkynyt sukupuoli ei pidä paikkansa???
Eilen miehellekki sanoin että oikeestaan toivonki et tää ois poika kun kavereillekki nyt syntyny/syntyy poikia ja kun noita vaatteitaki on vähä siihen mallinn tullu hommattua et ois poika tulossa..Mut silti musta vain tuntuu et en uskalla enempää ostaa poikien vaatteita enneku varmasti tietää et tää on poika..nyt kuiteski pojalle on sen verran vaatetta et pärjää jonku aikaa.. Sit aika paljo kuiteski on sellasia et mitä voi käyttää tytölläki,mut on kyllä vähä poikamaisia..Et jos typy tuleeki niin mies vaan sit äkkiä jotai pinkkiä ostaan :D

Voi kun tän nyytin saiski jo syliin hoidettavaksi..Onneks ei enää hirveen kauan ole siihen..

Eilen taas iski hirvee karkin himo ja piti sit siwasta ostaa siwasäkkejä ja fazerin parhaat pussi et on aina välillä jotai makeaa suuhun laitettavaa :p Mut varmaan kannattais vähä kattoo miten paljo ja mitä syö..

Juu mutta nyt pitänee lopetella ku alkaa olla puuron aika ja sitte pihalle leikkiin poikien kaa..Jos vaikka pysyis itekki pystyssä..Meinaa taas huipatakki reilummasti...

Mutta hyviä vointeja kaikille massumammoille!

Vaavimasu ja napukka 29+5
 
Vaavimasu
Supistuksien seuraamisesta kyselit, en minä kato miten tiheesti tulee, joskus tiheemmin ja joskus harvemmin. Pari kertaa oon kyllä joutunu kahtomaan kellostakii ku supistus kestää, kestää ja kestää, mutta välejä en vielä oo "joutunu" laskemaan. Siis ei oo tullu niin montaa peräkkäin lähekkäin että oisin huolestunu, ja siihen kiinnittäny huomioo.

Pitäs varmaan tänään käydä kelalla palkkatodistuksien kanssa, mutta hitto vieköön siellä on varmaan taas ihan jonkimoiset jonot!!! :headwall:
Ja jos kehtais nii lävis kyselemässä niitä vaatekaapin hyllyja ja niitä "pidikkeitä" hyllyille. Pääsis sitten laittamaan lasten vaatteet omaan vaatekaappiin!! =)
 
likka-90 oli pakko alkaa katsomaan synnytyssairaalalistasta että olithan sä jostain savosta tai p-karjalasta... kielesi paljasti sut.. :LOL: Eikun, "jos kehtais..." -kommentista tulee turkulaiselle ekana mieleen että mitäs kehtaamista siinä on, mutta kun täällä tuo kehtaaminen tarkottaa sitä että joku hävettää jos ei kehtaa... Ja siellä kehtaaminen on viitsimistä... :LOL: Ihanaa kun suomen kieli on hauskaa!

) .) Kiva kun itse pääsee helpolla, kun KELAn minimiäitiyspäiväraha on jo enemmän ku mitä on tähän mennessä tienannu, niin ei tarvii stressata palkkatodistusten tai vastaavien kanssa. :LOL:

Tällä viikolla pitäs äitiyspakkauksen tulla, sormet jo syyhyää!!! :D

Kohta alan lukee tenttiin, ihan varmana alan... :whistle:

Laiska Laala ja aktiivinen Punkero. rv28+6 :LOL:
 
ihania tekeläitä vaavimasulla... :) jaahas se olis arki taas alkamassa.. ite oon tosiaan kotona ja olis kyl ollut tosi kiva olla viel miehen kans enemmän vapaa päiviä.. oli nii ihana olla vaan toisen kaunalossa aamuisin..:)
JJ-t tiedän kyllä tarkkaan mitä tarkoitat tolla rahatilanteella.. oltiin tossa pitkän aikaa JOPA alle 20e vko ku mies oli työtön ton laman takia ja pisti kuule puremaan hammasta..:( onneks pääsi nyt töihin nii helpotti taas et sai jonkunlaisen balanssin tähän arkeen..
nii teillä kenellä jäänyt lapsi kotiin päivähoidosta niin oon miettinyt meiän maaliskussa 5 täyttävän pojan kanssa ihan samaa kun tuntuu viihtyvän kotona paremmin mut sitten taas kun on meillä ainut lapsi nii seuran puutehan siinä tulee helposti..:/ niin oon vähän kahen vaiheilla mitä sen asian kanssa tekis... tänäänki kuorsattii pojan kans makeasti yheksään asti mikä on sinänsä IHME kun yleensä poika pomppaa jo kasilta ylös ja sen jälkeen mulla ei oo toivoakaan et saisin unta..:) ja yölliset pissareissut alkaa tulee jotenki rutiiniks.. oon yrittänyt jotenki pysyä tietyssä horroksessa kun käyn pissalla ettei piristyis nii hirveesti...tietty se vaara siinä on ettei törmäile ovia päin ku on silmät puoliks ummessa... :LOL: mut tähän asti toiminu ihan hyvin nii ei oo nii kauheasti piristyny..:) ootteko miettinyt ketään et käyttäisitte jonkunlaisen rentoutumispäivän/vkol ennen lapsen syntymää? ite oon miettinyt et pitäiskö sellainen pitää kun varmasti teillä kenellä on ennestää lapsia tiedätte millainen rumpa on edessä... :D ei sillä etteikö sitä odottais mut homma siinä ei lopu niin itseni mielestä ainakin olis hyvä pitää jonkunlainen ressitön rentoutushomma itselleen ja miksei perhekin voisi olla mukana mut sit olis itelle joku rentoutumis setti siinä samalla vaikka vain ihan muutama tuntinen...esim.rentouttava hieronta ym.. ja tietty te ketä odotatte ensimmäistä suosittelen tälläistä rentoutumista teillekkin täydellisesti kun ollaan me kaikki aikamoiseen pissa kakka leikkiin lähetty.. :D tietty on siinä PALJON ihanaakin.. :heart: mut mä lähen tekee pojan aamupalaa nii tuun taas päivän mittaa kurkkii ja kirjoittelee...:)

mamiti ja VaaviPrinsessa 28+2.. :heart:
 
nonniiin
Nyt on etusivulle laitettu suuntaa antavaa listaa sairaalakassin sisällöstä, jokainen tietysti soveltaa omalla tavallaan niitä "varusteita" :)

( . )
meillä oli koko viikonlopun koeajossa yks auto ja rakastuttii siihe ihan täysin :heart: siin on turbo ja kaikkee :p et tälläselle tulevalle kotiäitille iha sopiva :D farkkumalli tietenkin.. nyt pitäs pankilta saada vaa ruinattuu rahaa et saatais ostettua se :D noh, toivotaa et myöntyis mei toiveisii :)

ainii vaavimasu kyseli ketä epäilyttää ultrassa sanottu sukupuoli, täällä yksi!! miul on iha poikaolo.. :wave:

:hug: haleja kaikille kipuilijoille!!! jaksuja!

ziki ja "mimmi" 28+3
 

Yhteistyössä