<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

LEAL:

Me "ärsytettiin" niitä pisteitä aina n.10min kerralla ja sitten siirryttiin toiseen akupisteeseen ja sitä 10min ja sitten 10min tauko ja kahta pistettä samaan aikaan...eli minä hieroin siskon jalkojen pisteitä ja hän rutisteli käden pistettään :D
Mutta edelleenkin on mysteeri että aloittivatko nuo toimet sen limatulpan irtoilun ja lopulta käynnistymisen vai oliko ihan puhdasta ja onnellista sattumaa ;)
 
Oho, menipä aika nopeasti.
Oon mä aina muistanu käydä lukemassa juttuja, mutta kirjottaminen on sitten jäänyt vähän vähemmälle (eli nollaan).

Raskausajan diabetes sitten iski tuossa toukokuun lopussa. Äitipolilla on tullu ravattua joka toinen viikko. Onneksi vauva on kunnossa ja kaikki mitat menee nätisti keskikäyrää :)

Seuraava lääkäri aika olis sitten laskettuna päivänä 3.7. ja sitten katsotaan aletaanko käynnistelemään vai tajuaisko pieni tulla ite ulos :)

yritetään sit tulla ilmotteleen mitä sieltä massusta tulee ja milloin :)

onnea kaikille odottajille ja odottaneille :) hirmu mukavat helteet on ollu. yöt on oikein tuskaa!

t. sompa ja pikkunen .... 39+3? (meneeköhän viikot oikein)
 
Tyttö tuli! :heart:
Ehti lauantain puolelle, 00.26 syntyi, mittoinaan 3500g ja 51cm, pipo 34cm. :)
Täällä ollaan onnesta sekaisin, tuijoitellaan vaan pientä prinsessaa, päästiin eilen jo kotiin.

Synnytys kesti 8h, aikamoisen kipeää teki mutta kaiken vaivan arvoista! :heart:

Kaikille tsemppiä loppuun, ei sitä meinaa tajuta ettei tässä enää raskaana olla! :D

illuusia&"Viivi" :heart:
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä ollaan yhä yhdessä paketissa. Toivoisin vauvan syntyvän keskiviikkona, kun meillä olisi silloin vuosipäivä :heart:
Tuskinpa kyllä, supistukset ovat kadonneet tyystin. Vauva tuntuu painavan _tosi_ alhaalla, kävely alkaa olla hankalaa...
Kotona ei ole koskaan ollut näin siistiä :D Ässät ei siis tunnu toimivan täällä...

Jaksuja kaikille!

Puddin 39+2
 
Paljon onnea Illuusian perheelle :flower:

Täällä on särkenyt nivusia ja alaselkää eilisestä illasta asti. Myös alavatsaa juilii välillä niin ku olis menkat tulossa. Supistuksia on tullut muutamia eilisen ja tämän päivän aikana, mutta en jaksa uskoa että ne tosta voimistuis ja sais mitään aikaiseksi. Sais kyllä enteillä synnytystä tai loppua kokonaan, tällästä välimuotoa ei jaksais |O
Huomenna neuvola, saa nähdä onko meen vauveli jo tajunnut laskeutua alaspäin vai vieläkö köllii tuolla ylempänä =)

MammaMaraMöhkäle & Kirppu 38+6
 
onnea illuusia :flower:

kuuma!!!huomenna olis sitten neuvola ja perjantaina se äippäpolikäynti,niitä odotellessa..

eilen illalla tuli ihan kamalia supistuksia n,7min välein,menin sitten suihkuun ja päästin vettä tuonne alaselkään,sit ne helpottikin hetken päästä.

limatulppaa mulla on nyt irronnut,toivottavasti enteilee synnytystä(niinkuin esikoisesta)!

babjuska+bömbbis 37poks
 
Huh hellettä!!

Niiiiin ihanaa kun heinis vauvat tulevat jo :) Oikeen paljon onnea äideille ja iseille myös!! :flower:

TYKS: n ei ainakaan tarvitse soitella ennen kun menee.. Niin meille sanottiin neuvolassa, mutta saa soittaa jos yhtään on epävarma olo!

Viime viikolla sanoivat neuvolassa että pää on kiinnittynyt ja jo alhaalla, mutta ei ihan piilossa.. saa nähdä mitä nyt torstaina sanovat :) Ei malttais odottaa.. kaikkea muuta paitsi seksiä ollaan kokeiltu.. mies ei oikeen innostu! :(

Tänään pitäis vähän siivoilla.. Ettei pikkuinen tule sotkuiseen kotiin!! :) Ollaan oltu mökillä ja jotenkin tuntuu että täällä sotkee joku sillä välillä :D

 
illuusia :flower: paljon onnea tytöstä.

eilen ja tänään ollut aikas levoton ja kipeä olo. ei supistuksi, mut muuten kaikenlaisia kipuja on. nyt en sit tiiä oisko alkanu ihan pikkasen vuotamaan lapsivettä, oli päikkäreiden jälkeen märkä läntti pikkareissa ja sen jälkeen on ollu sellanen olo et kohta lorahtaa, mut täytyy nyt vaan tarkkailla. huomenna neuvola... poju kyl liikkuu tosi ylhäällä ja aikas vilkkaasti mut sit välillä on ihan hiljaa monta tuntiakin. outoa. ei tainnu syntyä meille kesäkuun vauvaa vaik niin kovasti sitä povasin...

kiitti kaikille kun vastasitte tuohon sairaalaan soitto- kyselyyn.

pääryskä ja poju 37+5
 
Voi harmituksen harmitus..
Koitin tuossa iltapäivällä nukkua päikkäreitä ja sitten alkoikin supistelut. Niitä tuli pari tuntia säännöllisesti ja kipeesti :) Noh, kun sitten nousin ylös niin eikö ne mennyt loppumaan ja nyt ei sitten enää mitään tuntemuksia :headwall: Miten voikin olla näin että levossa tulee tosi kipeitä supisteluja ja kun nousee ylös ne loppuu samantein. No pitää koittaa ajatella positiivisesti ja toivoa että saisvat jotain edes aikaseks. Mä kun en muutenkaan tiedä mikä tilanne tuolla alakerrassa on kun viimeks on olllut lääkäri viikolla 32 ja eipä mulla siis lääkärikäyntiä enää ole... Mutta illalla sitten taas kaikenmaailman Ässien kokeilua :p jos ees pieniä tuntemuksia sais aikaseks ;)

Ja vauvaantuneille Onnittelut :flower:

Neitokeiju 38+1
 
KAikille uusille ihanille perheille ja pienoisille hilveesti ONNEA!! :heart:

Viikko sitten kaikki oli vielä hyvin kohdussa, mikään ei vielä viittaa lähestyvään synnytykseen ja minulle sanottiinkin, että harvoin vauvat syntyvät vielä rv:lla 36. Tänään viikkojen taas poksahdellessa, olen alkanut tuntemaan suppareita. Ensimmäisiä tän loppuraskauden aikana. Hui kun alkaa jänskättäää... Mutta toisaalta, ehkä lapsi on nyt vasta laskeutumassa?

Millainen mieliala teillä on ollut vauvan suhteen? Minulla on mieli vaihdellut hirveesti laidasta laitaan, monena iltana olen ollut voisko sanoa masentunut - mä en osaa hoitaa vauvaa, mä en pärjää sen kanssa, miten mä jaksan hoitaa sitä, entäs jos se itkee koko ajan yms. :'( Ja kaikkea kauheeta muutenkin mietin. Mies on osannut suhtautua asiaan ihanan positiivisesti, nämä taitaa kuulua tähän hormoonimyllerrykseen, minä autan sinua vauvan hoidossa ja minä otan siitä vastuun. Ihanaa! :heart: Onko teillä samanmoisia tuntemuksia ollut?
Nuutti ja Ville Vallaton 37
 
Täällä saunottu kunnolla - ei mitään vaikutuksia :headwall:

Pari tuntia maha tuntunut hirveän kireälle tuolta vasemmalta puolelta, mitähän mahtaa olla? Tosi epämukavan tuntuista, en tiedä voiko supistukset olla näin toispuoleisia...?
Alakertaa myös vihlonut muutamaankin otteeseen...

Täällä taas toivotaan tapahtumarikasta yötä, vaan tuskimpa sitä saan :(

Nyt katsomaan nauhalta Greyn anatomia ja syömään triojädeä :p

LEAL & Poju 37+2
 
:heart:

Tuulinna84.. Kys on ihan jees paikka :) Harvassa sairaalassa isä voi enää yöksi viereen jäädä. Kun on tilan puute niin on. Mutta kyllä Kysissä isukki saa olla synnytyksen jälkeen äidin ja vauvan kanssa ihan rauhassa. Ei pelkoa. Sitten yleensä kotiin lähtee isukki nukkumaan jos mahdollisuus. Minun mielestä sieltä löytyy myös isien lepohuone. Kannattaa tutustus kysin TUTUKS palveluun! On ihan ymmärrettävää ettei isä voi osastolle siirryttyä jäädä oikein äidin kainaloon kun sängyt pieniä, huoneissa usein monta äitiä ja isälle sängyn antaminen vie yhden sängyn joltain joka sitä todella tarvitsee, ja toisaalta muille äideille pitää taata intimiteetti suojat ym, joten se isän yötä vieressä olo on aika vaikea homma toteuttaa näin nykyaikaisilla lainsäädännöilläkin jo :) Ite oon aatellut, että en siitä ressiä ota, tarviin kuitenkin synntyksen jälkeen pajon lepoa, niin eipä siinä meiän ukolla oo kivaa kattoa kun mamma vaan nukkuu :p
Meilläkin Kysiin matkaa n.60km, mutta nopeasti tuo ukko täältä Varkaudesta aina sit ajelee meitä kattelemahan. kaksi päivää ollaan sit vaavin kanssa ainakin automaattisesti sairaalassa tuon diabeteksen takia..

tanjuska ja väinö 36+1
 
SusSoo
Illuusia
onnittelut tyttövauvasta!

(.) Mulla alkoi alkuillasta mukavasti supistella 3-5 minuutin välein. Kävin hetkeksi makuulle, joka sitten lopetti supistelut. Käväisin kasvimaalla, ja sillä reissulla taas alkoi supistella. Katsotaan nyt miten yö tästä sujuu
Luultavasti taas yksi uneton yö lisää...
Neuvolassa kävin myös minä tänään. Painoa tullut viikossa lisää yli 500g :whistle: Laitettiin turvotuksen piikkiin. Verenpaineet hyvät 114/74 ja hb 136, vaikka rautaa en ole syönyt moneen viikkoon!

Kyllä tätä pinoa on mukava käydä vilkaisemassa vähän väliä, kun ei koskaan tiedä kuka on saanut vauvan syliinsä


S & S 37+3 :heart:
 
Hei leidit! Se lähtö tosiaan tuli sitten, täsmälleen samoilla viikoilla kuin esikoisesta: 39+4. Klo 02:05 sunnuntaina olen kirjoittanut tänne, pikkumimmi oli maailmassa klo 04:52. :whistle: Voin kertoa että aikamoista rytinää oli, synnytyksen kesto jälkeisineen 2h 58min. Mutta siis kaikki kunnossa, lapsen mitat 49,5cm ja 3090g. :heart: Pisteet 9/10/10. Kerron lisää ja teen päivitykset myöhemmin!

Tsemppiä kaikille! :wave: :heart:

Cassy ja pikkuneiti vajaa 2 vrk :heart:
 
paljon onnea cassylle :flower: :heart:
olipas nopeaa toimintaa!!

täällä supistellut 5min välein ja saunassa+suihkussa äskön käväsin niin hieman olo helpotti,suihkussa vaan meinas taju lähteä ja mies joutui tulla avuksi :(
no nyt olo ihan ok,mutta mun puolestani supistelut ois saanut jatkuakkin!!selkää+alamahaa vaan jomottaa.

tää on todella ärsyttävää kun ei tiedä koska oikein pitäisi lähteä..

babjuska+bömbbis 37+0 vieläkin :LOL:
 
Onnea Illusia ja Cassy!! :flower: :flower: :heart:

Cassylla aika vauhdikas toimitus :whistle:

Nuutti; mulla ihan samanlaisia fiiliksiä, plus että murehdin etukäteen tuota imetystä ( aivan turhaa, tiedän, ei se sillä kummene.. ) Mutta samat oli fiilikset pikkukakkoseltakin, joten taitaa kuulua kuvioon =)

(.) Tänään oli neuvola ja kilo!!! oli tullut painoa viikossa. :/ tosin turvotukset sitä luokkaa että neuvolan tätsky sanoi ettei tarvi miettiä mihin se kilo on tullut :eek: Hiukan sai vielä vauvan päätä "kitkutettua", joten täysin kiinnittynyt ei kai sitten vielä ole.. ?!?
Hiukan menkkamaista jomotusta, päänsärkyä ja omituinen ( ohimenevä ) näköhäiriö vasemmassa silmässä-- Siinä tämänpäivän saldo. plus mielen tila :'( johtuisko jo osittain tästä helteestä...

Jaksuja ja jakautumista kaikille :D

Hanttapuli ja myysy 38+3
 

Yhteistyössä