<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Onnea Katta2 :flower: :heart:

Mun vorokausi rytmi on kääntynyt ihan sekaisin, tämmönen aika ja ei meinaakkaan väsyttää!
Kiitettävästi tänään tuota hellettä riittänyt taas, turvotusta löytyy reippaasti myös täältä.. :wave:

Viimeyön nukuin tosi hyvi, seittemän aikaa heräsin vessaan ja siitä posotin vielä yhteentoista :ashamed: Tytöt kun menivät anoppilaan yökylään, niin kävästiin siinä illasta isännän kans syömässä ja elokuvissa ja ajeltiin vaan joutavia ympäri kaupunkia, että meni meillä kyllä vähän normia myöhempäänkin.. Mutta teki hyvää saada useempi tunti kerralla unta putkeen... vaikka huono omatunto tuleekin, kun menee puoli päivää hukkaan :D ikään ei oo kaikki hyvin :D Muuten olossa ei vieläkään mitään synnytykseen viittaavaa, no ehkä pikkasen suppareita enemmän, muttei järin kipeitä vieläkään.. Joten niistä turha varmaan innostua sen enempää..

Lämminruoka maistuu, mutta toisaalta voisin elää vaikka vesimelonilla ja mehujäätelöillä :whistle: ja joku kyseli sairaalamatkan pituutta, niin meillä on sellanen 4 km. et ei paha.

pakko kai se on lähteä nukkumaan, ainakin yrittämään.. kuuma tuppaa oleen täällä sisällä...

jaksamisia kaikille!

Hanttapuli ja myysy 38+1
 
Heipä hei!!

Me kotiuduttiin sairaalasta perjantaina ja tyttöhän sieltä tuli, kuten odotettiinkin. Eli syntymäpäiväksi tuli tosiaan tuo tiistai, 23.6. ja kellonajaksi 8.38. Painoa tytöllä 2860g ja pituutta 47cm. Päänympärys 33,5cm.

Leikkaushaavaan kirpasee vielä, mut olin siihen jo varautunutkin, että tulee sattumaan vielä jonkin aikaa. Aivastelu ja yskiminen on kaikkein pahimpia.

Tyttö voi hyvin ja nyt on alottanu tankkaamisen. Sairaalassa paino oli laskussa joka aamu, mut niin vaan kotiin päästiin, onneks. Maanantaina tulee neuvolatäti kotikäynnille, niin kuulee miten painon on käynyt. Ihmettelen, jos vielä vähemmän, kuin syntyessä.

Mutta nyt nukkumaan, kun muu perhe jo nukkuu.

Merlin ja Tiuhti-tyttönen
 
Merlin paljon onnea! :flower: =) Ja tsempit haavan parantumiseen ja tytön painonnousuun!

Cassylle tsemppiä myös, hui että :D minäki haluun :wave:

Jaa et mitä tähä aikaa tekee valveilla.. no kuuntelee sadetta ja semmosta, ei minkäänmoisia merkkejä lähdöstä. Kuuma vaan on huh..

- Jousku ja Pertsa 38+1
 
aamuja!
mä valvon ja ajattelin tulla kattoon oisko mitään tapahtunu täällä päin ja onhan sitä.

ensinnäkin merlin onnea paljon tytöstä :flower:
ja cassy meinas lähteä hakeen nyyttiään, tsemppiä. toivottavasti kaikki menee hyvin.

itsellä ei merkkejä kait. joka paikkaa kyl särkee yms. mut niin taitaa melki kaikilla tehdä :)
 
Silmät ristissä toivottelen huomenia! Tää julmee kuumuus häiritsee muitten vaivojen lisäks mun untani..
Täälllähän ei meinaa enää perässä pysyä, kun lapsia alkaa tulla maailmaan =) Onnea Katta2 & Merlin! ja Cassylle onnea koitokseen!

Olotila on yhtä karsea kun aiemminkin, synnytystä odotellessa. Kumma että suppailee kyllä ja välillä napakastikkin, mutta sitten ne laantuu - voi miks-miks? Mä oisin niiiiiin valmis, vaan ehkäpä tää ipana vielä kokee haluavansa vielä "haudutella.

Joo ruoka, etenkään lämmin ei oikein maistu, oikeestaan mikään ei meinaa maistua :/

Vkot on [/b]36+6 vaan välillä kyllä mielummin ajattelen et 37+6, kuten ne olis oikeesti, jollen ois antanut vaihtaa niskapussi-ultrassa kun päivät heitti 1-2 ja kätilö ehdotti ajan vaihtoa myöhemmäks -> jotta saan olla vkon kauemmin ä.lomalla... Tyhmä minä! Nyt sitten koko ajan lasketaan viikolla myöhäisempää aikaa :/
 
Onnea Katta2 ja Merlin ja Cassylle tsempitykset matkaan!!!

Mulla ei varmaan mitään toivoa päästä matkaan, kun koko ajan on niin mainio olo siihen nähden mitä on viikkoja ja jaksaa puuhastella niin paljon. Eilenkin siivousta, shoppailua, rannalla oleskelua, pyöräilyä, saunomista ja kaikenlaista muuta. Illalla tuli muutama suppari kymmenen minuutin välein, mutta ei sattunut juurikaan ja heti kun meni maata, ne loppu kokonaan.... :(

Tänään olisi tarkoitus lähteä tytön kanssa vauhtipuistoon, saa nähä miten siellä jaksaa olla, jos on järkyttävän kuuma.

Voimia kaikille heinäkuisille!!! Enää kolme päivää ja sitte on meidän kuu!!! B)

Josi ja Prinsessa-Pave 38+4
 
ihanaa, onneks olkoon merlin :)

täällä oli viime yönä jännät ajat. 23.45 alko kipeesti supistelee. supistuksia tuli ihan 10 min välein. sit ne lakkas mut tuntu niinku olis joku hemmetin kestosupistus ollu pitkään täällä. lähin 00.45 ulos kävelee ja aika kipeetä tekin kun meniin sit tohon naapuriin kaverin luo istuskelee. 01.45 tuli supistuksia 7min välein ja sitä kesti 45 min. tulin kotiin ja mies tuli kans töistä... täällä oli jännät paikat. kokoajan niin kovasti painetta ja kipua.... sit se alko hellittää ja alkoi väsyttää ja VI**TAA!!!
eli siis nukahdettiin ja niin vaan heräsin äsken omasta sängystä ilman nyyttiä... :/
olin ihan sata varma yöllä, että jess, nyt se syntyy...
ei oo niin jänniä hetkiä vielä ollut minun elämässä ennen :D
nyt tosiaan kun heräsin äsken niin heräsin supistukseen.
mulla on outoo kipua vasemmalla lonkkaluun yläpuolella.... ihan kosketusarka...
mut mitään vuotoja eikä muita on näy niin kai tää ihan normaalia sitten on...?
täytynee nyt salaa olettaa, että synnytys pian lähtee käynnistyy.. luulis ainakin......

39+3
 
Olipas taas tullut tekstiä sitten viime käymisen. Kiva kun pino on aktivoitunut loppua kohden =)

Paljon onnea Merlin perheineen :flower:

Tsempit Cassylle :hug:

Näin viime yönä unta, että synnytin tytön. Tää oli vasta toinen vauvauni koko raskauden aikana. Viimeksi synnytin pojan jolla oli pitkä valkoinen krepattu tukka - se oli järkytys :LOL:

Nyt alkaa pikku hiljaa tajuamaan että se synnytys on kohta mullakin edessä, laskettuun aikaan 9 päivää enää :eek: Eli viimeistään reilun 3 viikon päästä on nyytti jo kainalossa. =) Eilen kokeilin tylsyyttäni niitä käsien akupisteitä painella ja tulikin muutama kipeämpi supistus. Ei hajua johtuiko noista pisteistä (tuskin) vai siitä että olin eilen pariin otteeseen reippaalla kävelylenkillä ja koko ajan liikkeessä =)

Nyt juomaan kahvetta ja jos hiukan painelis vielä niitä pisteitä, jos kuitenkin niistä olis apua :D

MammaMaraMöhkäle & Kirppu 38+5
 
Huomenta!
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä muille!

Täälläkin masu työskentelee, mut ei tarpeeksi. :(

Nyt molemmat jälkapöydät turvoksissa.. Elefantti minusta on kai tulossa :whistle: Vai alanko kenties muistuttamaan enemmän muumimammaa?

Tiistaina kuulee onko masu viimein laskeutunut vai onko sf-mitta taas kasvanut...

-daria ja neito(?)perho POKS 38-
 
SusSoo
Merlin :flower: paljon onnea pikkuisesta tytöstä. Lähes samankokoinen oli kuin meidän kakkonen syntyessään. Semmoinen söpö Baby born-nukke =)

Cassy :wave: tsemppiä matkaan! Taitaapi kyllä olla jo tositoimissa ellei jo synnyttänyt.

Nannuz :wave: toivottavasti sun vuoro olis sitten seuraavana. Ihan hyviä merkkejä ainakin on lähdön suhteen.

MammaMaraKisu =) Tuollainen kreppitukkainen vauva vois olla kyllä aikamoinen yllätys! Tulis epäilys, että syntyykö sieltä vielä vauvan perässä ne kreppiraudat ;)

(.) Täällä tuli yöllä tunnin verran kipeitä supistuksia kymmenen minuutin välein. Loppui ja nukahdin. Nyt ei sitten taas mitään. Joten näyttää myös siltä, että kyllä tuolla alakerrassa alkaa jotakin vähitellen tapahtumaan. Viikon verran on aikaa siihen kun meidän kakkonen syntyi, joten katsotaan miten nyt käy.

Sussoo ja Suloinen 37+2 :heart:
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä niille jotka ovat lähdössä jo hakemaan!

Tääl tukehdutaan tähän helteeseen!!! En jaksa tätä kuumuutta nytkin oon aamulla parkunut kun en jaksa mitään tehdä ja harmittaa esikoisen puolesta kun ei jaksa hänen kanssaan mitään touhuta olisi valmis lähtemään synnyttämään, mut ei oo mitään merkkejäkään siihen :'( Itkettää vain....

38+2
 
Onnea taas teille onnellisille jo synnyttäneille! (kateus :D)

Olen jo kahtena yönä ollut varma, että tännekkin ois tullut lähtö, mutta ei! Ekana yönä supisteli 6 tuntia 4-8 min välein, ja oli kivuliaita! Parin tunnin jälkeen menin kylpyyn, auttoi ihanasti, ja sitten soitin synnärille, mutta käskivät ottamaan kaksi 500mg panadolia! Sitten saa tulla kun ei enää niidenkään jälkeen kestä olla kotona. Olin jo lähdössä, mutta sitten, pitkän ja tuskallisen 6 tunnin jälkeen supistukset vain loppuivat!
Ja seuraavana yönä sama homma. Tosin kestivät 5 tuntia, ja synnäriltä sain samat ohjeet vaikka kerroin edellisen yön supistuksistakin.

Nyt ei ole ollut kuin satunnaisia ja kivuttomia supistuksia, sekä inhottavaa paineen tuntua alapäässä ja sellaista kamalaa vihlontaa.

Neuvolassa kerroin supistuksista, niin terkkari kauhisteli tuota panadolin "suosittelua". Ensi kerralla pitää kuulemma lähteä käymään ainakin tarkistuttamassa paikat, vaikka ne sanoisi synnärillä mitä, on sen verran supistellut kuitenkin.

Anteeksi "minäminäminäminä", oli pakko purkaa!

-mimi 39+2
 
Onnea Merlin :flower:

Tsempit Cassylle!

Onpas jännää!

Viime yö meni huonosti nukkuessa, koko yön taas särki mahaa ja selkää ja lonkkia. Muttei yltynyt sitten tarpeeksi. Ihana jotenkin vain ajatella, että ne kaikki ennakoi tulevaa.

Mureena ja papu 38+0 POKS :heart:
 
Onnea merlin! :flower:

Cassylle tsemppiä/onnea, mikä tilanne onkaan menossa :D Ei saa tulla laittamaan tänne tuollaisia lyhkäisiä ilmoituksia, arvaa miten täällä jännätään :kieh:

Mä olen niiin kade teille jotka saatte noita kipeitä suppareita! Vaikkei ne vielä nyyttiin ole johtanutkaan niin varmasti tekevät alakerrassa jotain - mäkin haluan supistuksia! |O

Täällä tullut niitä "sähköiskuja" taas aamusta alkaen, etenkin kun olen istunut tuolille niin sen jälkeen aina vähän aikaa, mitä ihmettä ne on?

Täällä jalkapohjat tosi kipeät turvotuksista johtuen, myös sormien niveliä särkee ja pullottaa :/ Ei sais valittaa kun kerrankin hienot ilmat, mutta miksi ikinä ei voi kesällä olla hyvä vaan aina ääripäät: joko +15 niin ettei kesävaatteista puhettakaan tai sitten tälläiset helteet ettei näistä nauti kun ei voi tehdä mitään :/
Onneksi miehellä energiaa silti touhuta esikon kanssa vaikka onkin hellettä..

Täällä maha toimii surkeasti :| Hätä niin kun ois, mutta mitään ei tuu, sori :ashamed: Ja tuo rautalisä varmasti vielä vaan pahentaa asiaa...

Asiaa ois taas vaikka kuinka, mutta nyt ei pysty kun hikoiluttaa :headwall:

LEAL & poju 37+1
 
Niin juu ja sellainen mulle on tullut mieleen, että jos etukäteen kovasti pumppaa tai lypsää rintoja niin voiko olla ettei lapsi sitten saa niitä tärkeitä ensitippoja josta saa sitä vastustuskykyä yms...? Vai kehittyykö sitä koko ajan lisää vauvan syntymään asti..?
Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä, mutta munkin tekis mieli kokeilla tuota pumppaamista mutten ole "uskaltanut" kun olen ajatellut että jos tuleekin pumpattua turhaan ulos ne tärkeät ensitipat...? :ashamed:

Äsken vessassa istuessa tuli pari sellaista "kestosähköiskua" ja ne tuntui kyllä jo tosi ikäviltä, eivät varsinaisesti kipua ollut, mutta kuitenkin... Ajattelin, että soitan noista synnärille jos jatkuvat vielä pitkin päivää, häiritsee niin kovin mitä ne on :p En varsinaisesti kyllä supistuksiksi ajattelisi... voikohan olla jotain hermoihin liittyvää?

LEAL samoilla viikoilla :)
 
mulle tuli mieleen sellainen asia, et kyselettekö te aina synnäriltä saaks sinne tulla?
mä oon ain vaan menny sinne, en ole soitellu. ekasta tosin meni vedet niin menin tarkistaan tilanteen 6 h jälkeen vesien menosta ja tokassa oli jo kamalat kivut et ei ois kotona pystyny oleen jos oisivat käskeneetkin.
meinasin tänkin kanssa tehdä niin et lähden synnärille kun siltä tuntuu, en tosiaan aio soittaa. suuttuvat sit siel jos suuttuvat :LOL:

kaikille kovasti tsemppiä näihin helteisiin, tiedämme varmaan kaikki miten kamalaa tää on!!

pääryskä
 
LEAL:
Tuo maito jota nyt heruu on esimaitoa...maito jonka vauva saa ensi imetyksellä on ensimaitoa, jota alkaa muodostua ja herua VASTA kun synnytys on käynnissä. Tämä on aika yleinen ajatus ensisynnyttäjillä, joskin ihan looginen.

Eli esimaito on vain kunnon rintamaidon "harjoitus" vedos...rinnat treenaavat. Ensimaito (ternimaito) taas on sitä ehtaa tavaraa, joka säilyy rinnassa kauan, jos vauva ei sitä heti pääse syystä tai toisesta imemään ja sehän sitten sisältää paljon energiaa ja hurjasti vasta aineita.

Joten ihan rauhassa voit pumpata...sitä en sitten osaa sanoa, onko järkeä säilöä tuota esimaitoa, että miten ravinnepitoista se on verrattuna lopulta nousevaan maitoon, mutta aika monesti rintojen stimulointi ja lypsäminen saavat aikaan supistuksia, kun elimistö tuottaa tuolloin oksitosiini hormonia =)

paapelo 26+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Minäkin Haluun!!

Yö oli taas vaikee. alamahaa vihloi tosi ilkeesti, ei voinut muuta kun olla kyljellään ja kun koitti jalkoja laittaa suoraksi, vihlasi mahasta. mutta supistuksia ne ei kuitenkaan ollut.
Parina aamuna kun on noussut sängystä, on lirahtanut jotain kirkasta nestettä, en tiedä mitä on ja sitä tosiaan tulee vaan yön jäljiltä tai jos on päivällä makoillut parisen tuntia päikkäreillä, niin sitten voi lirahtaa kun nousee ylös. No huomenna on neuvola, jos siellä osais asiaan jotain sanoa.

Nyt ottamaan aurinkoa, tänään on vähän parempi päivä, ei kiukuta ihan Niin paljoa kun eilen ;)

Neitokeiju 38+
 
Täällä ihan hiljaista.. ei oo tähän mennessä supistellu eikä edes harkka suppareita. HMMM... Pirteenä vielä ollaan, ja käytiin viime viikolla lääkärillä ja siellä ultrattiin. Ultrassa näkyi et pikkunen on pää alaspäin ja Paino oli 2700g, jolloin syntymäpainoksi arvioitiin 3500g. Ja tyttö siellä kai on.)) joten ootellaan nyt synnytystä.

Anna ja masukki 36+2
 

Yhteistyössä