<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Äitipolilta palailtu ja beibin sykkeet ok. Pieni notkahdus oli kun kävi satasen paikkeilla, muttei rytmihäiriöön viittaavaa. Eli to neuvola ja sitten ens viikon ke tarkemmin katsellaan tilannetta. Heinäkuulle menee tämän beibin syntymä. :/

Lauantaina grillasimme ekaa kertaa ja tosi hyvää oli. :p Eikä edes närästänyt..illalla innostuimme vielä käväisemään satamassa. Olihan se melkoista menoa kun itse selvinpäin oli ja vielä masu pystyssä. Lähinnä sai varoa kävellessä hoippuvia humalaisia ettei masulle käy kuinkaan. Musiikki pauhasi paikoin kovasti. Kotiin kun päästiin vaavi potki oikein urakalla. Pelkäsinkin jo aiheuttaneeni pahaa pienelle siellä metelissä.
Eihän meteli voi vahingoittaa kun kuitenkin pystyimme keskustelemaan ihan normaalisti puhumalla? :ashamed:

Onko muilla iskenyt "viime hetkeen paniikkia"? Siis kun mulle eilen ihan yks kaks tulikin sellanen olo et ei hitto kohta ihan oikeesti vaavi syntyy ja tää odotus loppuu. Oon ihan tosi kyllästynyt olooni ja näihin kipuihin, mutta jostain hiipi pelko ettei vielä haluaisikaan synnyttää? :eek: En tiedä pelkäänkö vain ettei kaikki menekään hyvin alitajuisesti vai mistä moinen. :/
Pesänrakennusviettiä ehkä hiukkasen alkanut olla..tai mieli tekisi tehdä kaikenlaista, muttei kroppa jaksa.

Hyvää vointia kaikille!

Tuuliina 36+3
 
Neuvolassa käyty taas :)

Oli joku sijainen, ihan Ok. Kaikki kunnossa. painoa oli tullu viikossa vaan 450g :D viimeks olikin kilo viikossa :p sanoi että vauva on kyllä niin alhaalla, että ihan lähtöä tekee :heart: sais kyllä syntyä jo, mä olen niin kypsä tähän valasmaiseen olooni :headwall: mittasin eilen tuossa mahan ympäryksen ja kyllä sitä muuten onkin! 123cm ...itellä kun pituutta se vajaa 160cm.. voisin kuvan laittaa mahasta jossain vaiheessa ;) Onneks painoa ei kuitenkaan oo tullut kun jotain 15kg.

Mulla on nyt muutaman päivän ollu pää orastavasti kipee, kuvottava/oksettava olo, mutta en kuitenkaan oo oksentanut. sitten on koko ajan kuuma ja muutenkin vaan huono olo. En tiiä mistä johtuu. verenpaineet, veriarvot ja pissa kuitenkin puhdas, ei turvotuksia tms. Toiset sanoo että tollanen voi enteillä lähestyvää synnytystä, mutta mä en oikein tiedä voiko siihen uskoa, onhan se heinäkuussakin tapahtuva synnytys lähestyvä
:LOL: että mikä siihen lähestyvään synnytykseen sitten lasketaan? Onko muilla ollut tämmöstä oiretta ennen synnytystä, aikasemmissa raskauksissa siis?

Mutta eipäs tässä muuta, eikun odottelemaan että jotain joskus alkais tapahtumaan..

Neitokeiju 36+1
 
Lähtölaskenta alkanut =) nyt siis viikko vielä käynnistykseen. Täällä jo malttamattomana odotan, että pääsisin näkemään neitin :heart:

Minä veikkaan, että vauva syntyy jo pe 19.6, siinä toivossa että neukassa tehty kohdunsuun tilanne tarkistus sen synnytyksen laukaisis... Juu ja tuosta käynnistyksestä vielä, et mie yritän nyt kuitenkin varauttua siihen että en välttämättä sinne synnärille vielä silloin ma pääse (siis eivät ota jos ei ole tilaa yms.) mut siis toivon et pääsis...

Ainiin oonkohan laittanut, mutta mulla on tosiaan tuo vyötärönympärys 107cm siis jotain viikko sit, nyt en oo mitannut..Hurjissa lukemissa siis kun pituutta on vaan 156cm :ashamed:

Piku ja Tintti 37+2
 
kasassa täälläkin! :kieh: pienenmoista viime hetken paniikkia on kyl ilmassa. tuntuu etten oo tehny mitään valmiiks enkä ehdi. oon kyl ostanu ja hommannu ihan kaiken tarvittavan mut silti tuntuu etten oo tehny mitään. sängyn, hoitopöyän ja turvakaukalon haen täl viikol tuttavien kotoa ni ehk se paniikki hellittää sit vähän sen jälkeen.
kassia ei oo pakattu, vauvan vaatteit ei oo pesty, tutitki pitäs keittää. apua! oon kyl toisaalt niin täynnä tätä odotusta et saa tulla vaikka nyt heti. en jaksa näit särkyjä enää yhtää!! torstaina äitipolille ultraan tarkistaa vauvan painoarvio uudestaan... jos olis vaik kasvanu. sillo selvii kans et käynnistetäänkö aiemmin vai ei.

jedvenna ja poju rv 36+4
 
coo
viikot poksuu ja kasassa ollaan vielä tääläkin =)
Kotiuduin osastolta, jossa olin korkeiden paineiden ja lääkityksen sivuvaikutusten takia tarkkailussa. Kaikki nyt ok, mutta kova väsymys vaivaa.
Synnytystä odotan kovasti, mutta muuten tämä odotuksen vika kolmannes on (kaikesta huolimatta) ollut itselleni sitä onnellisinta aikaa. Vauvan terveys toki käy aina aika ajoin mielessä ja sitä toivoo, että kaikki tosiaan on hyvin.
Sukupuolihan meilllä ei ole tiedossa ja sitäkin olen nyt yrittänyt miettiä, että onko jompikumpi olo, mutta ei niin ei.
Neuvolan tätsy jotain sääti kun olin viimeksi neuvolassa kesäkuun alussa (2 pv? en muista) ja varasi sitten seuraavan ajan vasta 1.7.. sovittiin kyllä yhdessä, että kun mulla oli 10.6 äpkl käynti niin en tule neuvolalääkäriin, mutta silti musta vaikuttaa, että meni viikolla pitkäksi ainakin toi seuraava neuvola. No 26.6 on äpkl käynti ja ainahan voi päivystykseen mennä jos jotain tulee.
Jos veikkauksia omasta synnytyksestä pitää heittää, niin kyllä mä meinasin sinne lasketulle päivälle malttaa eli synnytetään sitten 20.7 =)

Hyviä vointeja kaikille ja tsemiä kaikille sitä tarvitseville :hug:

Coo & Mirhami-Popcorni 35+0
 
Heissan kaikki. Tulin kurkkimaan että joko täällä porukka alkaa kahdentua :)

Itse ollut enemmän tuolla kerho puolella, välillä käynyt täällä lukemassa teidän juttuja, mutta en ole sitten kirjoitellut. No joka tapauksessa oma olo ollut hyvä ja raskaus mennyt hyvin. Kieltämättä alkaa itseäkin jo tuo synnytys jänskättään... Niinkuin olittekin kirjoitellut niin hassu olo että pian tämä raskaus onkin jo ohi ja vauva tosiaan syntyy!!! Sitä odotellessa...

Hyviä vointeja kaikille tähän loppuun!!!

Kukkaiskeiju ja napero 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliina84:
Onko muilla iskenyt "viime hetkeen paniikkia"? Siis kun mulle eilen ihan yks kaks tulikin sellanen olo et ei hitto kohta ihan oikeesti vaavi syntyy ja tää odotus loppuu. Oon ihan tosi kyllästynyt olooni ja näihin kipuihin, mutta jostain hiipi pelko ettei vielä haluaisikaan synnyttää? :eek: En tiedä pelkäänkö vain ettei kaikki menekään hyvin alitajuisesti vai mistä moinen. :/
Mulla ihan sama juttu :wave:
Toisaalta olisin ihan valmis jo synnyttämään, mutta toisaalta tää odotusaika on niiiiiiin ihanaa kaikkine vaivoineenkin :heart:

Hyviä vointeja meille kaikille näille loppumetreille :hug: =)

-MiNiA ja masu 35+5 :heart:

 
Neuvolasta kotiutuneena: Kävin antamassa streptokokki-näytteen+verikokeen synnytyssairaalaa varten. Painoa oli tullut yllättävän vähän: vain 400g/vko. Paineet oli 88/133. Hemppa 124, eli noussut kahden viikon rautakuurilla. Pissa puhdas. Vauvaa ei kuunneltu, eikä mittailtu, kun kävin eilen äitiyspolilla.

Sitten mulle annettiin uusi aika kahden viikon päähän.. Silloin mennään jo 38+ viikolla. Ei kuulemma tarvii tulla, kun on niin hyvin asiat.. Kysyinkin, että meinaatko, että olen pitkäänkin raskaana. Noh kai se on tämä kesä ja säästöt. Ei sillä, että haluaisin siellä huvikseni laukata, mutta ihmettelen vain... Jospa pääsisin synnyttämään ennen sitä, niin ei tarvii olla häiriöksi neuvolassa B)

Mureena ja papu 36+2
 
Mua jotenkin jännittää ajatus, että kuukautisten mukaan mulla oli laskettu aika 28.6, että jos se totuus onkin jossain sen ja nykyisen 12.7 välissä. Toivottavasti. Kun vauvakin oli kasvanut niin kauheesti nyt. Lääkäri oli sanellut eilen mun käynnistä, että sikiö tuntuu mahan päältä koettaessa reilusti isommalta, kuin ultran mitat antavat. Jotenkin helpottavaa, kun tähän saakka on puhuttu vain pienestä vauvasta ja vauvan paino mennyt alakäyrillä, nyt pompsahtanut omalla käyrällään reilusti ylöspäin..
 
Mun kuulumiseni on oikeestaan ennallaan, kotosalla olen saanut olla, kun olen käynyt n.joka 2.pv seurannassa (pissanäyte, paineet, sydänkäyrä ). Oma olotila on oikeestaan ennallaan, paitsi turvotus on entisestään lisääntynyt - eilen neuvolassa punnituksessa oli vajaalle vkolle tullut reilu 2 kg painoa :( Mä kerään ennen synnytystä nesteestä huimat painolukemat tätä menoa...
Vauvan liikkeet on oleellisesti vähentyneet, mikä huolestuttaa. Eilen olin toista tuntia käyrällä ja just sellaset 10 liikettä oli, illalla samaten kotosalla laskin liikkeitä ja just 10 sain.. Nyt oottelenkin tällepäivälle mitä tapahtuu, kun terkkarikin oli liikkeistä huolissaan (korkeat paineet vaikuttaa myös vauvaan), tänään kysyy äitipolin lääkäriltä mitä asialle tehdään vai vieläkö seurataan? Mullon sit lääkärin tarkistus torstaina, täälläkun käy sen 2 x viikossa äitipolilla Kys:stä gynegologi. Saas nähdä, tuntuu et tää on yhtä arpomista joka päivä mitä tapahtuu. Mä oikeestaan jo toivoisin et sanoisivat et nyt käynnistetään!

Täällä oli kysytty veikkausta synnytyksen ajankohdasta: mä oon sanonut et tää joko syntyy ensivkon loppupuolen, kun sillon just mun vanhemmat eli lapsenvahdit lähtee 4 päivää reissuun (toki varahoito on suunniteltu, mut mukavempi kaikille olis viedä koira+lapset mummolaan) tai sitten 4.7 jolloin, jos olen yhtä mahani kanssa, olisi tarkoitus osallistua kaverin pyöreille vuosille, saas nähdä...

Täällä oli toisilla ollut "pesänrakennusviettiä" ilmassa.. mulle on kans iskenyt hinku puunata ja valmistella, vaan kun ei kykene.. järki sanoo ettei oo tarvettakaan liinavaatekaappia nyt järkätä uusiks, vaan silti siltä tuntuu. Mies lupasi, et jos lähden synnyttämään sillein, et jää koti sekaisin- niin ennenkun palaan kotiin -hän siivoaa ja ostaa valmispullaa - mieltä lämmittävää, vaan eihän sen pullan tietysti tarttekkaan olla just mun leipomaani :D


Jaksamista kaikkien olotiloihin !

Kissansilmä+ rv 35.
 
neuvolassa olin tänään: kaikki ok taas kerran. nyt vauva on siis oikein päin, muttei vielä kiinnitynyt. maha on kuulemma valahtanut tosi alas jo :)
puhuitte tosta "viime hetken paniikista"... sitä on ilmenny täälläkin! vaikka kaikki on valmiina ja uhkailen joka päivä, että tänään alan kokeilee poppakonsteja niin silti en tee mitään asian eteen, että vauva syntyis :D kai mä sit alitajunnassa kumminkin pelkään, että voi ei, se oikeesti syntyykin jo ihan pian :D sit mua pelottaa, että alan turhaan kokeilee mitään konsteja, saan vaan supistuksia aikaan, mutta sit ne ei kestä kauaa...
vahva tune on siitä, että kesäkuun puolella syntyy tätä vauveli!! jotenkin se tunne on vaan niin vahva! en tiiä... toivottavasti pitää paikkansa... olo on tosi kurja ja kipee kokoajan. pää halkeemaisillaan ja ei pääse ylös millään kun kerran heittää kylelleen johonkin sohvalle :)
iltasin tulee monesti sellanen "helpottunut" olo, että vauva on vielä masussa ja saa touhuilla mitä lystää ja mennä rauhassa nukkuu :) hih.... mutta sit päivät menee kysellessä "miks tää ei jo synny, millon tää syntyy, syntyykö tää IKINÄ?" :D

annu & neiti 37+5
 
Heissan! Vielä en oo poksahtanut...

Käytiin viikonloppureissulla Oulussa ja eilen kotiuduttiin. Käytiin sukuloimassa. Mies on Oulusta lähtösin. Anoppi oli sitä mieltä, et tyttöä odotan, saas nähä sitten..

Neuvola oli tos aamusella. Sijainen oli paikalla. Paino oli noussut vain 300g/vk. Paineet hyvät, mut turvotus on lisääntynyt. Jalkapöytiin on turvotus tullut. Täällä kotona ei onneksi ole niin turvoksissa mitä oli Oulussa..
Pissa oli hiukan plussalla, joten joudun nyt seuraamaan kotona että nouseeko arvot..

Raskausmyrkytystä epäilevät hiukan. Tai sitten synnytys on lähestymässä.

Pojat syntyi viikoilla 40+5 (3850g) ja 39+3 (3550g). (Ite olen ollut 3490g ja syntynyt vk 38. Jos olisin syntynyt laskettuna niin varmaan olisin ollut 4 kiloinen).
Ekan kohdalla synnytys kesti 10 tuntia ja toisen 5 tuntia, joten saattaa olla et tää kolmas tuleekin sit 2,5 tunnissa.. Ja luulen et syntyy aikaisemmin (joskus kesä-heinäkuun vaihteessa).
Vk 20 ultran mukaan nyt olisi siis viikot 36+6, mutta eivät vaihtaneet aikaa eli viikkoja on siis 36+2.

Painoarvio tehdään kai vk 38, kun mulla verensokereissa on ollut heittelyä. Eli ruokavalion seurannalla tässä nyt mennään ja kolmesti viikossa mittaan arvot..

Eilen mies kasasi pinnasängyn kasaan ja laitoin sen valmiiksi, vaikka vaavi nukkuukin n. kolme ekaa kuukautta äitiyspakkauksen laatikossa.

Pinnäsängyn päälle laitan hoitotason, niin ei tarvi vessaan asti mennä vaihtamaan vaippaa jos on vain pissa. Löysin kirpparilta halvalla CAM:n ammehoitotason. Pitäisi saada se vain pestyksi...

Kämppäkin odottaisi siivousta ja tällä viikolla se pitäisi saada aikaiseksi. Lattiat luututtua ja ikkunat pestyä..

Jospa tässä levähtäisi hiukan ennen kauppaan menoa...

-Daria ja neito(?)perho 36+2-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Mä tosiaan kanssa ihmettelen, että mikä meitä pitää näin hyvin kasassa, että vasta yksi mukamas syntynyt. Luulen, muutama on jo putkahtanut maailmaan, muttei ole tänne meille informoinut. (Miten voi olla muutakin hommaa/elämää, kun tänne raportoida?) :LOL:
No niimpä! :eek: :D

:LOL:

 
Hei vaan!
Täällä ollaan ainakin vielä ihan yhtenä kappaleena, vaikka kirjoittamisesta onkin aikaa!
Ei vaan ole saanut aikaseks istuutua koneelle ja rueta kirjoittamaan, tuntuu että on niin paljon muutakin tekemistä. Kaikki alkaa ollakkin jo suht laitettuna ja hankittuna. Amme taitaa enää puuttua mutta se hankitaan kunhan tiedetään sitten varmaksi vauvan sukupuoli.
Kaikki menny ihan kivasti, suppareita en ole vielä tuntenut, luulen että ne kuitenkin tuntuisi selvästi.
Aika paljon on vaan sellaista menkkamaista jomotusta alavatsassa, en sitten tiedä mitä se on. Ei ainakaan ä-polilla sanottu mitään kun mainitsin?
Viime vkolla kävin siis äpolilla kasvukontrollissa kun pari vkoa aiemmin kävin kontrolliultrassa niin sanoivat silloin että vauva on aika pieni niin sitä tutkittiin ja tarkasteltiin mutta kaikki kunnossa, vauva hieman ka:ta pienempi mutta kasvaa normaalisti omia painojaan(painoarvio siis rv34+2 on 2100g).
Ja samalla käynnillä oli virtsassa hieman valkuiaista niin piti sitten käydä neuvolaan viemässä seuraavana aamuna näyte, mutta siinä ei sitten enää mitään näkynyt.
Nyt on vaan taas hiiva riesana! |O mutta jospa se menis nyt ohi, nlassa suosittelivat semmoista kolmen pvän kuuria, viimeksi käytin canestenin, se voide sekä yksi tabletti ja kuuri kun oli ohi, niin parin pvän päästä alkoi taas kutina.

Tälläinen pikapäivitys tämä, nyt on taas mentävä jotain tekemään, ei malta paikallaan olla, ihan hyväkin ehkä kun vielä jaksaa ja kerkiääkin!
Yritän käydä hieman aktiivisemmin, edes tämän loppuajan nyt. ;)

Tinnaa & Iita 35+1

Alkanut tulemaan aika vahvoja aavistuksia että Iita onkin Poju..
 
Lääkärineuvolasta päivää. :kieh: Painoa tullut kahdella edelliskerralla vain 200g/viikko, nyt sitten 900g. Voi peekeles sanon! No, mulla oli kyllä enemmän vaatetta kuin viimeksi. Nyt on tullut semmoinen 9 kiloa. Mahanympärys oli pari päivää sitten 97cm! Verenpaineet matalat, kuten aina. Lääkäri sanoi että kohdun ulkosuu on sormelle auki, sisäsuu kiinni. Kanavaa 2cm jäljellä ja hiukan pehmentynyt. Ei mitään radikaalia siis. Pääkään ei tunnu kovin alhaalla, joten ei tässä ihan huomenna olla synnärille lähdössä.

Olipa kiva kuulla kuulumisia harvemmin kirjoitteleviltakin! :wave: Ei sillä että itse olisin maailman aktiivisin kirjoittelija...

Mulla ei ole varsinaista viimehetken paniikkia, mutta kertaakaan ei ole myöskään tuntunut että voi elämä loppuispa tämä jo! Se totaalikyllästyminen olis ihan hyvä tulla, on sitten henkisesti valmiimpi synnyttämään. Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että vauva syntyy sitten kun itse on siihen valmis, ja sillä hyvä. Toisaalta mulla ei senkään takia ole kiire, kun voi olla että meille ei tämän jälkeen lisää vauvoja tule. Jospa nämä onkin mun viimeiset raskausviikot koko elämässäni... Täytyy muistaa nauttia!

Kivunlievitys synnytykseen... Yritän pärjätä mahdollisimman vähällä, mutta se mitä tapahtuu, tapahtuu. Pääasia on se, että pysyisin rauhallisena. Viimeksi touhusin hulluna koko päivän ettei supistukset loppuis, enkä sitten osannutkaan rauhottua/rentoutua koko synnytyksen aikana. Ei hyvä. Niin ja petidiiniä en halua, koska se panee pään niin sekaisin eikä edes auta kipuun. Tahdon olla tilanteen tasalla.

Nyt tarvis mennä pyykinpesuun ja tiskikoneen laittoon... Tylsää, mutta eipä auta.

Cassy rv 37+6 :heart: Huomenna *poksis*!
 
en tiiä onko kaikissa sairaaloissa näin, mut oon menossa lohjalle synnyttää ja kuulin tuttavaltani et jos vauva syntyis viikol 38 tai jos käynnistettäs sil viikol ni vauva vietäs naistenklinikalle ja mut jätettäs lohjalle ja myöhemmi lähetetää sinne peräs. onks tää ihan totta? mä en synnytä ollenkaa jos on :D mä en kestäis jos vauva vietäis samantien multa pois. toiv näin ei tehdä. sillonku synnytysosaston tutustumises kävin ni ymmärsin et vauva siirretään vaan jos on keuhkois jotaki tai hengitykses ym.
jännittää vaan tollanen kaikki kun mulla saatetaan käynnistää aiemmin vauvan pienen koon takia: viikolla 36 vauvan painoarvio 2087g !

jedvenna ja poju rv 36+5
 
Hei

täälläkin odotellessa. Pääosin syön ja nukun, kun veriarvot "romahti". Nyt oon syöny sitten rautaa paljon. Kätilö kävi kotona ja edelleen kotisynnytystä suunnitellaan, kunhan veriarvot paranisivat. Tosin sama kätilö tulee sitten kanssamme sairaalaan, jos sinne on mentävä. Oikein mukava kätilö hän on ja kivunlievitykseksi hänet on koulutettu synnytysakupunktioon. Jäi hyvä mieli hänen käynnistään. Ja nyt nurkassa on iso laatikko tarvikkeita, joita hän toi jo valmiiksi. Sitten hän vielä tuopi sairaalasta muut välttämättömät- sydänkuuntelulaitteet, happilaitteet, ompelu, puudutus yms. Tosin, jos alkaa syntyä ennen 37 vko, niin silloinkin sairaalaan.
Mun eka synty 40+1 ja toka 37+0. Toivon todella, että pysyisi vielä tovin. Silloin vauvan immuniteettikin aina paranee. Tosin viime yönä supisteli jo aika lailla ja nytkin, joten oon pysytellyt lepoasennossa enimmäkseen.
On tää TOSI jännää !!!
Täällä juhannusta ei silleen vietetä ja pojillakin on koulussa juhlat lauantaina, toivottavasti vielä sinne jaksaisin. Ens viikolla pääsevät sitten lomalle.

Paljon kärsivällisyyttä kaikille, huh vaikka tukalaa ois ja on..

mamarosa & masumaikkonen 35+5
 
Kivunlievityksestä tulikin mieleen, että eikös epiduraali ainakin laske vauvan sykettä? Oon yrittäny miettiä meille sopivaa kivunlievitystä enkä tiedä uskallanko ottaa mitään lääkettä vai vedänkö ihan luomusti...muutenkin kun nähtäväksi jää miten vaavin sydän jaksaa ulkomaailmassa.
Esikoisen kohdalla suunnittelin etten ota mitään lääkkeellistä kivunlievitystä, mutta lapsivesien jälkeen ei mitään muistikuvaa...olin karjunut kivunlievitystä kurkku suorana :LOL:
Eli mitään suunnitelmaa en kiveen hakkaa tällä kertaa. Jos käynnistetään niin etenkin silloin hankalampi sanoa millaisena kivut tulee. Toivoisin että ihan luonnollisesti lähtisi tulemaan.

Oma olo on jotenki paljon parempi nyt. Ei edes sitä tuskaista oloa että haluaisi jo eroon masusta. Tottakai odottaa pienen näkemistä innolla, mutta haluaa myös nauttia odotuksen viimeisistä hetkistä. :heart:
Mieliala vaihtelee välillä aika lailla. Etenkin aamuisin kaipaisi omaa rauhaa, mutta sitäpä ei juuri irtoa kun tuo viisivuotias paapattaa 24/7. :D En ymmärrä miten juttua voikin riittää ihan koko ajan...

Tuuliina 36+4
 
Minä täällä taas :wave: (palstaterroristi)

Närästyksestä: Nyt mä sitten nöyrryin ja kävin hakemassa sekä Rennietä, että GAVISCON nimistä närästyslääkettä. Tuo jälkimmäinen on loistavaa! Äitiyspolilla sairaanhoitaja suositteli sitä tyyliin: tätä me tyttöjen kanssa aina käytetään :LOL:

Se tabletti pureskellaan suussa ja siitä syntyvä vaahto nielastaan mahaan ja se vaahto estää mahahappojen nousun vatsalaukusta, mulla ainakin toimi. Kannattaa kokeilla, jos meinaa vaivan takia yöunet mennä. 20 tbl maksoi vähän yli 4?, että ei järin kallistakaan.

Mureena ja papu 36+2 :heart:
 
Kivunlievityksestä:
Mulla on aiemmissa synnytyksissä ollut passelit ilokaasu ja epiduraali joten todennäkösesti ne tulee olemaan myös tässä synnytyksessä.

On se muuten kumma et nyt ku vaavi sais syntyy ni nyt ei kyllä tunnu yhtää siltä et ois täältä ulos tulossakaa :| Tässä miettinykin et tuloskohan omana synttäripäivän 11.7 tai sit nuoremman synt.pv:nä 19.7.... toivon kyl et ei tulis tuolloin 19.7 et sais poika "pitää synttärinsä" :/

Ai niin masun ympärys 119cm :eek: Ite 162cm

joannah & poju rv 37+1
 
Heissan!

Täällä takana äitipoli käynti. Oli siis vauvan kasvukontrolliultra, raskausdiabeteksen takia. Edelleen vauvasta olisi ultran mukaan tulossa keskikokoinen. Painoi nyt 2800g ja jos pysytään samassa kasvuvauhdissa niin laskettuna aikana olisi noin 3500g, joka olisi mielestäni oikein sopivan kokoinen. Muutempa siellä ei paljon mittailtu. Kokeili se kohdunsuun tilanteen kun ite halusin. Sen verran oli muutosta, että suu väljästi auki yhdelle sormelle ja kohdunkaula pehmeä, mutta ei lyhentynyt.

Tänään on kyllä jonkin verran supistellut aamusta asti, mutta ei tiuhaan ei kipeästi. Sanoisin että ehkä tuntuvasti. =)
Nyt illasta vähän enemmän kun kotiutu reissulta ja on kaikenlaista touhunnut koko päivän. En ole kyllä oikeastaan itseäni säästellyt kun salaa toivon että pienet supistelut sais jotain aikaiseksi... Mun toiveissa olisi kesäkuun loppupuolen vauva. Vaikka sunnnutailapsi, 28.6. :D

Juhannuksen matkasuunnitelmillekaan ei siis ole mitään estettä ja maalle suuntaamme torstaina iltapäivällä ja sunnuntaina sitten taas kotia kohti. Sitten maanantaina neuvolaaan ja viimeistään sitten taas kuulumisia.

Vointeja kaikille äiteille!!! Ja hyvää juhannuksen aikaaa kaikille!

Josi ja Prinsessa-Pave 36+6 (huomenna taas poksuu)

PS: Tuli poksumisesta mieleen, että kummalista naksumista kuului mahasta toissailtana muutamia kertoja. Mitähän lie!?

 
Kivunlievityksestä, mä olin ihan valmis viime vuonna ottamaan kaikki mahdolliset, ja sainkin sit heti epiduraalin ko siirryttiin polilta synnärille. Sen jälkeen pistettiin oksitosiini juoksemaan, et en oikeestaa ees tuntenu mitään. Epiduraali oli niin hyvää, et veti mut kokonaan ihan puuduksiin, olin varpaista päähän asti ihan jäässä!! Tuntu ihan ko olisin saunasta pamauttanut talvipakkasiin, mut mies aina sit välil kokeili mun ihoa, ja sano et oon pikemminkin ihan tulikuuma :LOL: Samalla kaavalla toivon et tälläkin kertaa mennään, kaikki kävi kyl sit niin vikkelään sen oksitosiinin ansiosta, eikä sit tarvinu enää yhtää venailla "turhia". Kaikkeist kauheinta olis se, et en sais enää mitää kivunlievitystä ko mennään synnärille!! Mut veikkaan et tulee pitkä synnytys taas, vaik onki paikat kypsyny ihan eri tahtiin ko viime vuonna :/

Ihme oloja mulla on taas ollut, alavatta tuntuu ihan ko nahka repeilis ko teen jotai isompii liikkeitä.. Onneks ei muuten ole toi vattanahka arpeutunu yhtään tällä kertaa, mut vielä se kerkee, esikoisestakin repes vasta viimisen kuukauden aikana :( Varsinki ko ei ole painoo tullu ko pari kiloa, ja vatta on tosi iso taas..

Ja tosta ko ootte pikkasen haikeella mielin sit loppujen lopuks et ko se vauva ei sit kohta enää potkikkaan siellä vattassa.. Mä oon edelleen, ja entistäkin vakaammin sillä mielin, et meen lastenteko jää sit tähän, ni tajusin, et en tunne tämmöstä sit enää lainkaan!! Tuli ihan kauhee surku mieli tos päivällä, oon niin kovin ollu vaan kypsä ja ihan täynnä tätä touhua, mut enää me ei sit kohta ollakaan kolmestaan! Tietty kiva et meen peipi saa kaverin, mut jotenki semmone harmitus et meen neitillä ei ole mitään muistikuvaa millasta meillä on ollu keskenäs, ja aina joutuu kaikki sit jakamaan, ja.. Tyhmä aihe parkua, mut tämmösiä mä täällä oon miettiny :) Neiti on nyt kipeenä ja nukkuu paljon, ni saan vaan kattella sitä tääl tippa linssissä.. Kuumetta on tosin reilu 39 jo toista päivää, neiti on ihan surkeenas. Jokohan olis vauvarokko tulossa, ko oon sitä jo pikkase venaillukkin..

Nauttikaa ny hyvät mammat niistä "viimisistä" potkuista vielä ko voitte, se on niin outoa taas sit ko siellä vattassa ei enää ketää ookkaan!! Ja on tässä ajassa vielä se oma "rauhallisuutes" enneks joutuu heräilee monta kertaa yössä taas ja vaihtaa miljoona vaippaa päivässä ja kantamaan sitä pikkusta joka paikkaan, ja......ennen kaikkee, joutuu synnyttämään!! Kaikki ne on vääjäämättä edessä, ja kaikki me sitä varmasti odotetaan, mut on tässäkin hetkessä vielä se joku :D

Vointeja kaikille!

Ämpee 34+4
 

Yhteistyössä