<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

jadal
niinikki, täältä löytyy tuo, ah niin ihana iskias kipuilevana. iski sopivasti just muuton aikaan, kiva siinä muuttaa kun koko pakara, alaselkä ja reisi ihan tulessa.
Onneksi ei yhtä pahana ole ollut sen jälkeen, vähän silleen vaan ikävästi tuikkinut, mutta lonkat kyllä sen sijaan tahtoo välillä pettää. Onko se sitten just sitä nivelten löystymistä, mutta eilis ilta oli vaakatasossa oleilua, kun ei kestänyt istua eikä kävellä.
 
Iskiasta täälläkin.
Tosin sukuvikana joten siitä oon saanu "nauttia" jo muutaman vuoden...
Näin raskaana ollessa se pahenee ja aamusin pitää ihan miettiä miten siitä sängystä kampee ylös ilman viiltävää kipua.
Kauhulla odotan sen pahentuvan. Mulla usein raskaana olles iskias tulehtuu ja sit samaan syssyyn tulee vieläpä noidannuoli et sit ollaanki vuodepotilaana lähes viikko kun jalat ei kanna ja selkäruoto on ihan mutkalla.
Muistan ku odotin neljättä viimisilläni,se iski. Suihkureissut oli ihan hirveitä kun jouduin seisoon siis ihan vinossa ja kyyryssä ja kipu oli oikeesti pahempaa ku synnytyskipu koska se vaan jatku ja jatku ja jatku.... :(

Mistä sitten tulikin mieleen,että vaikka mä olenki "konkari" jo näissä synnytyksissä,mä tovon saavani kipuun tällä kertaa helpotusta.
Mulla supistukset tulee niin voimakkaina että mulla meinaa mennä niihin kaikki voimat ja sit ku pitäs ponnistaa,en enää uskalla vaan meen lukkoon.
Haluisin kokiella epiduraalia tai spinaalia,kumman mä saan ku en oo ensisynnyttäjä?
Mä toivoisin etten tässä synnytyksessä tuntis enää avautumiskipuja vaan saisin keskittyy vaan ponnistamiseen ja paineen tuntuun..

Samaten mua on alkanu jännittään tän paikkakunnan sairaala.....
kaveri sai vauva siellä muuama kk sitten,ja synnytyksen yhteydessä pojasta oli kuulunu sellane ääni et jokin meni pois paikoiltaan.
No asiaa ei sen kummemmin tutkittu,vasta nyt huomattiin että vauvan toine käsi ei liiku ja pää ei käänny sen käden suuntaan. : Lapaluu pois paikaltaan! Nyt sit he juoksee vaik mis et saatas käsi kuntoon....Pelottavaa..
Tosin,mä olen niin päällepäsmäri pitään omista huolta että jos jotain tollasta kävis,mä jäisin asuun sinne ennenku saisin selvityksen varmasti mistä ääni kuulu.. :D

Jaha,nyt täytyy mennä taas!

Ainiin,näin viimeyönä unta että olin jo synnyttämäs :) :)

nenna ja möykky 15+1
 
känkkäränkkä
Vieläkö mahtuu mukaan kirjoittelemaan :wave:

LA olis 12.7, synnärinä TAYS ja 4. olis tulossa

Tuosta iskiaksesta sen verran että itsellä se on ollut riesana jo monta viikkoa ja tukivyö on ainoa mikä pitää kivut loitolla.

Liikkeet olen tuntenut aikaisemmissa raskauksissa 15-18rv, niitä siis odotellessa:heart:

Nenna tämä konkari :LOL: on saanut joka synnytyksessä epiduraalin, koska menee kanssa kroppa niin lukkoon, eikä mulla aikakaan ole vienyt paineen tunnetta tai ponnistuksen tarvetta, että sitä suosittelen lämpimästi.

känkkäränkkä 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Nenna Mä olen saanut kahdessa aiemmassa molemmissa epiduraalin. Ensimmäisestä toimi tosi hyvin vei pahimmat kivut kolmeksi tunniksi täysin. Toisessa ei ehtinyt auttaa lainkaan, kun niin nopeasti eteni. Spinaali on nopeampi ja sopii siksi usein paremmin uudelleen synnyttäjille. Kätilö osaa aika hyvin arvioida synnytyksen etenemistä, omalla kohdalla vain meni tosi pieleen viimeksi kätilön vuoksi koko synnytys. Nyt siis ajatuksissa tuo spinaali, jos suinkin ehditään mitään antaa :whistle:.
 
Mä kammoon sitä neulaa millä se puudutus sitten tehdään,mutta jotenki musta tuntuu että sen kestää kyllä siinä vaiheessa.
No,mulla merkittiin että odotettavissa nopee synnytys,et voi olla ettei kerkee mitää saamaan.
Ne laski mun edelliset ajat : 8h,6h,4h ja 45min,että voi tulla melko nopeesti o_O

Ja tervetuloa Känkkäränkkä :heart:
 
Itsellä aivan kauhea piikkikammo, mutta ilokseni huomasin, ettei epiduraalin laitto tuntunut miltään. Ensinhän puuduttavat sen pistokohdan hyvin... Kummallakin kerralla meni laitto täysin kivuttomasti.

Mulla ekan synnytys kesti 14 h, toisen 4h 30 min, josta sairaalassa ehdittiin olla 1h. Epäilevät tämän tulevan aika vauhdilla ja käskivät jo tässä vaiheessa lähteä sairaalaan heti, kun edes epäilen supistusten alkavan lähiaikoina :LOL:.
 
Sutturalle onnittelut, ihanaa että kaikki on hyvin :)

Pihlamarialta ja muiltakin haluaisin kysyä tuosta zumbasta, mihin asti uskoisitte jaksavanne sitä?

Mun zumbaryhmä jatkaa ensi viikolla muutaman viikon tauon jälkeen, ja oon vähän kahden vaiheilla, kannattaisiko sinne enää mennä (ts. maksaa koko keväästä ja käydä vain muutama tunti, jos ei jaksakaan). Toki niitä hyppyjä voi olla tekemättä (meillä on ollut ainakin yksi sellainen tanssi, jossa tosi paljon hypitään ja nostetaan samalla jalkaa eteen tai taakse). Muutenkin ne tunnit on aika rankkoja, enkä omista sykemittaria, eli en tiedä, nouseeko syke yli sen 140. Ja missä vaiheessa niitä pitikään alkaa tarkkailla..?

Uimassa ja kävelyllä oon nyt viime viikkoina käynyt, kun nuo ohjatut liikuntajutut on olleet tauolla. Niitä nyt ainakin pystyy jatkamaan.

Liisakaisa ja Myyrä 13+4
 
Liisakaisa ja muut zumbaajat ym. Niinpä, tota olen itsekin pohtinut, että miten kauan mahtaa jaksaa zumbaa ym. tanssimista. Hartaana toiveena olis, että viime metreille asti, mutta kun ei voi koskaan tietää. Itse kävin viime raskaudessa äitiysjumpassa ja -joogassa loppuun asti, mutta käveleminen taas aiheutti niin paljon harjoitussupistuksia, että sitä ei hirveästi voinut harrastaa. Mä oon ymmärtänyt, että sykerajoja pitäisi alkaa seuraamaan rv 20 jälkeen. Silloinkin on tärkeää, että syke ei nouse pidemmäksi aikaa (olikohan yli 15 min.) 150:een. Korjatkaa joku, jos olen vääräjassä. Munkin sykemittarini toimii vähän niin ja näin, joten todennäköisesti olen oman arvion varassa. Neuvolasta saaduissa ohjeissa sanotaan, että sopiva teho on kun pystyy puhumaan puuskuttamatta. Liekö silloin sitten syke alle tuon 150..? Aion ostaa kymppikortin zumbaan (ei teillä sitten saa sellaisia, vai pitääkö ostaa koko kevääksi?) ja katsoa sitten, miltä tuntuu. Hypyt jätän varmaan jo nyt pois ja muuten koitan mennä omien tuntemusten mukaan, jos syke alkaa kohoamaan liikaa tai joku liike tuntuu huonolta, teen sitten rauhallisemmin. Uinti tosiaan ainakin sopinee useimmille raskaana oleville.
 
Paljon Onnea Sutturalle.. :) :heart:

Onnea myös kaikille joilla hyvät ultrakuulumiset.. :flower: :)

ON: Huomenna aamusta nvla.. saas nähdä miten paljon painoa onn tullu lisää.. :/ toivon mukaan ei hirveästi.. Ja kohta puolin pitääpi alkaa varailee sokerirasitukseen aikaa..:(
 
Eieieieieieiei!!!.kirjoitin piiitkän viestin ja se katosi!.Höh.

No siis onnea hurjan paljon sutturalle,ihanaa pojan odotusta:heart::flower:

ekaan viestiin jo hienosti sain kirjoitettua kaikki ajatukset.haluaisiko joku auttaa?.Painosta..
mulla on nyt tullut jo 4kiloa!!! ja kun se ei sais hirveesti nousta.mun päivän liikunnat:2km eskari matkat,vedän pieniä pulkassa tai työnnän tuplissa (tytöt painaa yht.25kiloa ja vaunyt varmaan saman,kotityöt-kokoajan liikkeessä,2-4 kertaa viikossa 1,5lenkki joka on aika raskas:reipasta kävelyä,ylä-ala makiä.hankea ym.
Syömiset: Aamupala:ruisleipä+juusto+makkara+kurkkua ja jukurttia. Välipala:ruisleipä/jukurtti/mehukeitto. päiväruoka:perusruokaa,kasviksia/salaattia(annoskoko normaali). Välipala:Leipä/mehukeitto.Viiden ruoka:sama kun päivä ruoka,ehkä vähän vähemmän.Iltapala:Salaattia/munia/leipä. Joka päivä en syö noinkaan paljoa.
Mikä on pielessä.Mulla on ihan järkyt liitoskivut jo nyt,siihen vielä iso painon nousu niin aika hankalaa tulee olemaan..

Mun synnytykset kestänyt eka:8h toka:4h 30min ja kolmas:vajaa 5 tuntia.:)
Ihanaa!Moni täällä tuntee jo liikkeet!.En ole edes ajatellut että kohta voisin ne jo tuntea:heart:
En yhtään muista miten edellisistä.En varmaan niitä ekoja ole huomannut,sitten vasta kun ne tuntuu todella eli vasta viikolla 17?:).
Mullakin on iskias ajoittain todella pahana.Nyt vaan pientä kokoajan.Lopussa on aina issias pahana ja siihen kovat liitoskivut,ei mukavaa.
mut nyt äkkiä pakko lähettää tämä ettei katoa :D.muita juttuja täytyy kommentoida myöhemmin kun käynyt läpi aiempia.mutta jos joku tosiaan osaisi kertoa mikä mulla tossa on niin pielessä että lihon näin paljon..nyt näytän lähinnä lihavalta,en niin raskaana olevalta(ellei ole mammahousut jalassa,resori tasoittaa mahaa)

mm itu 14+5
 
Mä en oikein osaa tossa paino asiassa auttaa..Kahdessa ekassa raskaudessa mullakin painoa tullut ihan hirmuisesti mutta nyt oon saanu jo melkein 4kg painoa alas ihan vaan terveellisemmällä ruokavaliolla,karkit ja sipsit pois ja juon vettä niin paljon kun pystyn,nälässä en ole ollut yhtään :) Mulla kans issias vähän vihoitellut mutta toivottavasti menee ohi jos saan tota painoa kuriin..kamala vaiva:kieh:

Mulla kans viime raskaudessa oli istukka edessä ja kyllä vauva monta kertaa sai mut hermoromahduksen partaalle kun en tuntenut liikkeitä,kaksi kertaa käytiin äippäpolilla ultrassakin kun en koko päivänä tuntenut yhtään mitään eloa tai liikettä: / Ja siellä sitten toinen pyöri tyytyväisenä ja kaikki oli hyvin:)

Ekassa synnytyksessä sain sen kohdunsuun puudutuksen ja ponnistaminen sujui tosi hyvin,synnytys kesti 1,35min ja tokassa sain saman puudutuksen ja ponnistaminen sattui ihan h*lvetisti:ashamed: Toivon että nyt saisin spinaalin tai epiduraalin koska toi ponnistaminen nyt vähän pelottaa..Toka synnytys kesti myös sen 1,30min ja supistukset alko tosi kovina heti kun kalvot puhkaistiin..Huusin miehelle "mä en sitten IKINÄ,kuulitko IKINÄ* enää suostu tähän uudestaan" Niin että synnytys sali vaan raiku :D ja tässä sitä taas ollaan ...:p

Ottoliina 11+6
 
Iltaa arvon naiset!

Meinas tänään kyllä tulla sellanen turhis päivä, mutta onneks sitten sain itseäni niskasta kiinni ja sain kuin sainkin ihanan lasagnen tehtyä ja siivottua koko kämpän. Ulkona tulee lunta enemmän kun laki sallii, mutta tästä naisesta ei enää tänään ole kyllä ulos menijäks...sen verran olen poikki jo tästä siivousurakasta. Mutta nyt on kiva miehen tulla töistä kotiin :)

Tervetuloa Känkkäränkkä! :wave:

Kukkis ja pieni 13+5
 
Hei

Olipas pakko tulla vielä tuosta iskiasesta kommentoimaan ku aamulla teiltä sitä tiedustelin. Kiitos vastauksista, mutta minulla olikin sitten pissatulehdus,että kiva. Nyt sitten selexid kuuri päällä ja kiva painatustunne alamahalla.

Kysymys:Onko teillä raskauksissa ollut virtsatietulehdusoiretta ja onko hoidettu???

Niinikki81 edelleen
 
NiQ
niinikki itellä ei oo ollu, mutta ystävälläni oli keskiraskauteen mennessä 6 virtsistä, jokaiseen antibioottikuuri, joka ei aina ees ensimmäisellä kerralla tehonnu... toivotaan että sulla tehoaa lääkkeet ja paranet pian :)
 
Sutturalle Onnittelut ihanista hyvistä uutisista ja terveestä pojanpalleron alusta! :heart:

MommysMonsters En osaa minäkään sanoa mikä pielessä. Itse tässä just kamalaa morkkista poden kun kävin asken vaa'alla ja +3 kiloa on tullut lisää. Lähtöpaino normaali mutta silti kauhistuttaa kun raskaus on kuiteskin vasta aika alussa :( Mutta mulla selkeästi ruokavalion suhteen parantamisen varaa. Ihan normaalisti kyllä syön mutta sen lisäksi kiskon myös jos jonkinlaisia herkkuja varsinkin iltaisin telkkaria katsellessa ja lähes päivittäin :ashamed:
Tähän tulee kyllä nyt joku roti ja toi veden juonti on kans yksi missä aion skarpata, esikon odotusaikana muistinkin juoda joka välissä mutta nyt en juuri lainkaan päivisin juo vettä.
 
Haippa mammat!

Onnea Sutturalle ihanista uutisista.

Tänään oli neuvola lääkäri ja oli hyvää ja huonoa kuulumista.
Pieni sydän siellä pompotti tasaisesi, syke 145.
Mutta sairaslomalle tuli käsky. Pahoinvointi on imeny mut nyt kirjaimellisesti kuiviin. Terkkarin ekat sanat oli, että "näytät tosi väsyneeltä ja sinertävän vihertävältä, onko sinulla huono-olo?" Juu, kyllä mulla on tosi huono-olo ja olen väsynyt...
Nyt lepäilen muutamia päiviä ja koitan saada syötyä ja ennen kaikkea juotua, ettei joutuis tiputukseen menemään. Eikö tämä oksentaminen nyt voisi jo loppua, pliis.

Muutenkin lääkäri topakasti käski hiljentää tahtia, kun on nuita kipuiluja ollut. Nyt on vaan pakko, ettei kävis niinku viimeksi...ei pakkolepoa kiitos. Olis vaan muutto tuossa kuunvaihteessa, niin lepäileppä tässä sitten, huoh. Muutenkin olis kaikkea hommaa ja haluis esikoisen kanssa touhuta mahdollisimman paljon...huono-omatunto kaikesta tekemättömästä.
Jotenkin tuli sellanen apea fiilis. Mun kroppaa ei vissiin ole lapsien tekoon suunnitelu, kun alkaa aina heti temppuilemaan. Ja minä ku haluisin vielä tän jälkeen ainakin yhden lapsen... Näinköhän se onnistuu. Kunhan selviäisi kunnialla nyt tästä raskaudesta ja saisi lapsen terveenä maailmaan.

soleriini ja pieni 15+5
 
Huomenta!!

MM: Katoin tossa mun edellistä äitiyskorttia niin esikoisesta oli tullu reilu kilo viikolle 14+3 mennessä ja viikolle 24 mennessä kiloja oli kertyny jo 7.. En siis tosiaan osaa auttaa sua ton painoasian kanssa, must tuntuu et omakin paino on taas karkaamas käsistä enkä usko et vaaka näyttää alle 80 kiloa kun synnärille astelen... Mä koitan nyt juoda enempi jos se auttas mun turvoukseen ja huonoon oloon ja närästykseen ja väsymykseen, uskon et se on niinkin pienestä asiasta ku riittävä vedensaanti kiinni.. Juotko päivisin tarpeeks?

Soleriini: Sit ei muuta kun lääkärin määräyksestä lepoa..tai terkkariko se oli..Onko sulla esikoinen hoidossa päivisin?

Omasta olosta sen verran et mulla tais alkaa se seesteinen keskiraskaus, nimittäin ihan kaikki oireeon kadonneet, ei yrjötä, kahvi maistuu, tissit normaalit....ehkä vähän pelottaakin kun niin totaalisen normaali olo, mut niin mulla oli esikoisestakin muistaakseni tässä vaiheessa, mahakin alkaa kunnolla näkymään varmaan vasta puolen välin tienoilla, kun kohtu on niin takana..Jos en satunnaisia muljahteluja ja muksahteluja tuntis niin väittäsin että en oo edes raskaana..

Huomenna olis enon tytön ristiäiset, tytteli oli hieman mini kun synty viikolla 26, paino alle kilon. Nyt on jo niin reipas tyttö, hassua kun on vastasyntyneen kokonen ja näkönen mut paljon pirteempi ja tarkkaavaisempi..

Mut ei se auta tässä homehtua, kotityöt kutsuu..

Possu ja pikkusaukko 15+6
 
Suttura onpa ihanaa, että terveen pojan kromosomit löytyi :heart: Saitte bonuksena tietää sukupuolenkin :flower: Toivottavasti rakenneultrassa on kaikki hyvin myöskin!

Painosta mulla on tullut n.2kg alusta, joka on paljon vähemmän kuin eka raskaudessa. Kattelin tuosta vanhasta neuvolakortista et viikoilla 10+ oli tullut 5kg ja rv15+ oli tullut jo 10kg!!! Kokonaispainonnousu olikin himppasen vajaa 35kg :ashamed:
Nyt oon syystäkin ollut tiukemmalla/terveellisemmällä linjalla ja siksi noin "vähän" kiloja. Sekin tosiaan on lipsunut nyt viime viikkoina.
Edellisessä raskaudessa paino nousi tosiaan järkyttävästi vaikka olin alussa normaalipainoinen. Mitään syytä sille ei löytynyt, raskausdiabetestä eikä raskausmyrkytystä tms. Vajaa vuosi kesti et olin takas lähtöpainossa. Nyt painoin kuitenkin 5kg enemmän kun viimeksi alussa, eli sen verran on tullut takaspäin 1,5 vuodessa.
Mun toive on et tulis alle 15kg ja mitä vähemmän sen parempi, mut niin mä taisin viimeksikin toivoa :LOL:

Asunnoista oli puhetta ja joskus ketjun alussakin taisin mainita et me muutettiin kesällä uuteen asuntoon. Tässä on 4h+k ja kun meitä on tosiaan tällä hetkellä 3 henkeä niin yksi huone on tyhjänä :xmas: Raskautta yritettiin melkein vuosi niin oli tarkoituksenakin ostaa isommalle perheelle sopiva asunto. Nyt tuo yksi huone on melkein tyhjä edelleen. On siellä matto, verhot ja yksi lipasto. Ja jos vieraita niin on ollut vierassänky siellä. Ajattelin alkaa sitä kohta sisustamaan, ihanaa :heart: Jos tuon sukupuolen tietäis niin uskaltaisin maalata ja ehkä tapetoida uudelleen... Kesällä sinne laitettiin ihana ja aika romanttinen kukkatapetti yhdelle seinällä ja muut on valkoisella maalattu. Jos tyttö tulee niin maalaan vaan yhden seinän tapetista napatulla vaaleanpunaisella ja jos poika niin varmaan tuo tapetti vaihdetaan johonkin vihreään/keltaiseen tms. ja sit kans maalaillaan :) Huone se odottaa omistajaansa!
Tekis niin mieli jo koota pinnasänky sinne ja laitetella lakanat ja nallet odottamaan mutta pakko malttaa vielä :D
Me nukutaan yöt kyllä perhepedissä kuitenkin mut mietin josko laitan pinniksen suoraan omaan huoneeseen päiväunia varten.

Olosta ihan ok välillä. Aamuisin kuitenkin oksennan edelleen vaikka eihän sieltä paljon tuu. Mut refleksi tulee kuitenkin kun vatsa on niin tyhjä. Kohtu taitaa kasvaa ja sen tuntee, jomottelevana kasvukipuna aina ajoittain. Päänsärky vaivaa edelleen ja se on melkein päivittäistä! Ja migreeni on vieraillut viikottain! Se on ihan kamalaa! Raskaus saa näköjään tuon migreenin ihan villiintymään ja sit pitäis välttää noita lääkkeitä :kieh: Oon kolme kertaa kuitenkin ollut niin huonona et olen joutunut sen lääkkeen ottamaan. Satunnaisesta käytöstä ei pitäisi olla vaaraa, mutta kovinkaan suositeltavia nuo ei ole. Tää vaiva taitaa olla loppuun asti...

Ihanaa kevätpäivää kaikille! :wave:

Cappuccino ja papunen 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Näin ne viikot vaan vierii. Ihan ei meinaa pysyä täällä kaikkien tapahtumien perässä, kun viestejä tulee niin paljon, mutta yritetään :)

Muuten on voinnit olleet hyvät, mutta myös mulle on ilmaantunut päänsärky vaivaksi. Taipumusta on muutenkin ja stressikin varmaan pahentaa tilannetta. Neuvolasta kehoitettiin vaan lepäämään ja rentoutumaan, miedoista särkylääkkeistä ei mulle oikein ole apua. Pitänee lääkärin kanssa palata asiaan, jos ei ala helpottamaan. Elämä opiskeluineen ja töineen vaan on tällä hetkellä sen verran hektistä, että täysin ei stressiltä pysty välttymään. Kovasti toivon, ettei migreeni pahenisi, sillä se vie pahimmillaan kokonaan toimintakyvyn.

Suurin osa onkin ilmeisesti jo ultrassa käynyt. Pahoittelut niille, joilla uutiset ovat olleet ikäviä. Meillä alkuraskauden ultra olisi viimeinkin maanantaina. Täytyy yrittää olla sitä kovin jännittämättä, vaikka helpommin sanottu kuin tehty..

Lupus 12+0
 
Sutturalle paljon onnea hyvistä kuulumisista :)

Ihanaa kun työviikko takana, jotenkin osaa nauttia näistä viikonlopuista ihan toisellalailla kun on viikot töissä ahertamassa :)

Ummetuksen hoitoon sain neuvolassa vinkin. Leseitä aamun illoin n. ruokalusikallinen, niin pitäis alkaa helpottamaan. Nyt oon muutaman päivän ajan niitä popsinut jugurtin seassa ja on alkanut jo helpottamaan.

Tänään olin niin reipas töiden jälkeen, että siivosin meidän huushollin. Viellä kun jaksaisi pyykit viikata, mutta ne taidan jättää suosiolla huomiseen.

Iskiaskivuista: Esikoisen odotusaikana se kipu alkoi jo alkuraskaudesta ja jatkui koko raskauden ajan. Autolla jos pitkästi ajoi oli ihan tuskaa!! Raskauden jälkeen tosi usein tuli noidannuoli oikealle puolelle alaselkää, sama puoli missä iskias vaivasi. Nykyään ei ole onneksi vaivannut, jotenkin uskon että selkälihasten vahvistuminen liikunnan myötä on helpottanut tilannetta. Tosin tämän raskauden alkumetreillä oli jonkin aikaa sellaista iskiassärkyä, mutta se meni ohi, onneksi :)

Nyt saunomaan!!

Muumi ja pikkuinen 16+1

Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
 
Pikainen tervehdys kaikille!
Lueskelen kyllä lähes päivittäin, mutta sanainen arkkuni ei vain avaudu näin kirjoittaessa :)

Tänään neuvolassa pieni sydän jumpsutti vimmatusti. painoa tullut lisää jo yhteensä viitisen kiloa :ashamed: en ymmärrä, syön paljon vähemmän ja terveellisemmin kuin normaalisti! Muuten kaikki kuitenkin hyvin.

Nenna77 kyseli jossakin vaiheessa meistä muista Lohjalla synnyttävistä, eli täällä ollaan, meillä taisi vielä olla sama LAkin? :)

Daffodil ja werneri 15+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä