<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

NiQ
Yliliikkuvat nivelet omistan myös :( molemmissa jaloissa todettu plantaarifaskiitti joka kohtuu liian löysistä nilkan nivelistä. Puoli vuotta taistelin tuossa pari vuotta sitten monellakin eri yksityisellä lääkärillä eikä apua saanut, aina vaan saikkua kouraan ja kortisonipiikkiä, kunnes ihana hierojani joka on siis fysioterapeutti koulutukseltaan käski mun mennä teettämään tukipohjalliset ja syömään magnesiumia. SIllä lähti kivut! Nyt vaan kun ei raskauden takia saa syödä tuota magnesiumlisää niin alkaa taas vaivaamaan :( toivottavasti ei pahene tästä kun alkaa painoa tulemaan lisää...

NiQ & Pena 13+5
 
Mulla vasta ens viikolla se eka ultra..Ja päivää aiemmin lääkäri nvla..hermot varmaan menee ennen sitä,yritin soitella neuvolaankin mutta eipä sieltä kukaan vastannut että oltais ennen tota lääkäri neuvolaa kuunneltu että onko tuolla mahassa ees ketään elossa..kiva shokki sitten kun ei sieltä kuulukkaan mitään :( no joo..ehkä taas panikoin turhaan. Joku ihme näppylä tullut kurkkuun,ällöttävän tuntunen kun koko ajan sitä tunnustelee vahingossa..

Ottoliina 11+4
 
Minut voi poistaa pinosta! Tänään olisi ollut niskapoimu-ultra, mutta vauvalta ei enää sykettä löytynyt, oli menehtynyt n.rv10. Sain ensimmäisen lääkityksen heti ja torstaina menen osastolle saamaan cytotecit ja toivon että tyhjennys onnistuu sillä ettei tarvitse kaavintaa tehdä.
 
G: Näkyykö teistä normaalissa vaatteissa että olette raskaana? Vai näyttääkö vain että olette lihoneet? Käytettekö julkisesti, esim. töissä tunikoita tai muita kaapuja, joilla yritätte peittää mahaanne? Milloin olette anteneet mahan näkyä ja ihmisten huomata raskaus?
Mietin kuinka kauan jaksain verhoitua tunikoihin ja milloin laitan tiukemman paidan päälle (siis paljastan läskipömppöni). Ei jaksais enää salailla/peitellä.

Anna+Urmas 12+4
 
Sanlelle osanotto ja hali, tiedän miltä susta tuntuu koska olen kokenut saman, rv 14 oli kuollut vauva ja oli ollut 2 viikkoa kuolleena kohdussa ennen kuin se huomattiin :'(

Istukkabiobsia meni hyvin, pelkäsin ettei näytettä ois saatu ku on istukka takaseinämäs mut lääkäri sanos et on sen verran hyvässä paikassa et se saatiin. Hiukan se sattus aluksi ja tuntui oudolta kun otti neulalla sitä nukkaa istukasta kahteen kertaan, eilen ja tänään on jomottanut mahaa mut töissäkin pystysin olemaan. Pitää vaan ottaa rauhassa muutama päivä, koska keskenmenon riski on. Tuloksen saan viikossa..

Kiitti kaikille, olen myös kuullut et on ollut vääriä hälytyksiä ja niin se lääkärikin sanos.
 
Ulltrassa käyty ja valtakunnassa kaikki hyvin!!!!! Vauva heitteli kuperkeikkaa ja liikkui tosi paljon... (mikähän duracel sieltä on tulossa...:LOL:)...Ultra näytti vauvaa hiukan isommaksi, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Varmuuden vuoksi kävin vielä ultran jälkeen verikokeissa, kun ultratäti tuumas, että lähes kaikki kuulemma kä (en ole kyllä aikaisemmin käynyt). Nyt tuntuu, että ei tarvi enää peitellä yhtään ja tekis mieli huutaa kaikille...MEILLE TULEE VAUVA!!! :heart:
Pahoinvointikin näyttää helpottavan, jo kaksi päivää pelkästään yhdellä oksennuksella!!!

Minttu-82 ja Ilmari 11+5 :heart:
 
heissuli.

Anna79: mä sain vihdoinkin työmammahousut kun ne on meillä duunin puolesta. Ihana tunne vetää ne jalkaan kun maha sai olla rauhassa, mut se vaikutus niillä oli et kaikki töissä nyt tietää tästä raskaudesta eli korosti kyllä vähän turhankin hyvin tota mahaa. Jopa asiakkaat kyselee ja kattoo, yks inkkarimies sano rukoilevansa mun vauvan puolesta ja oli tosi innoissaan mun masusta, aika hassua.

Sanlelle voimia!!

Edelleen vaivaa huono olo, koska tää oikeen helpottaa..yöks.

Ja lonkat on täälläki kipeet, muistaakseni esikoisen odotusaikana kipeyty paljon myöhemmässä vaiheessa. Ainut mikä auttaa ni on se et sormella painaa noita hermoja reiden yläosassa tai sit se et mies HELLÄSTI nyrkillä muljuttaa alaselän sivusta. Viimeeks loppuvaiheessa kivut oli niin kovat et mies joutu aika kovaakin muljuttaa, kaupassa ihmiset katto kauhuissaan ku mies "hakkas mua nyrkillä"..

Sutturalle hermoja odottamiseen, on varmaan raastava viikko.

Possu ja pikkusaukko 15+jotain
 
ja niin joo, piti vielä vastaa siihen et täälä on pari puhunu siitä ettei tunne mitään uutta vauvaa kohtaan.

Sama täällä, mut niin oli esikoisestakin. Raskausaika ei oo mun juttu, oon liian malttamaton, inhoon sitä isoa mahaa ja kipeitä tissejä. Vauvan liikkeet loppuvaiheessa ahdistaa kun potkii kylkiluut kaarelle. Rakastan esikoistani niin kuin vain äiti voi lastaan rakastaa, mutta yhteys lapseen odotusaikana on aika olematon, odotan vain synnytystä, siitä hommasta tykkään koska tuloksen näkee heti ja odotan että saan vauvan syliin.

sitä piti muuten vielä kysästä et onko kellään kipuja ihan emättimen suulla, tai voisin kuvitella et kohdunsuulla, todella alhaalla? Inhottavia, aaltomaisia kipuja. Pitää varmaan neuvolassa kysyä et mihin liittyy..
 
Sanle :hug:

Tänään oli neuvola. Kaikki oli hyvin. Hb oli 146, eli hyvä. Verenpaineet oli ok ja painoa oli tullut paljon. Nyt täytyy siis ottaa itseään niskasta kiinni ettei tää mee ihan överiksi. Sydänäänet kuunneltiin ja siellähän se pikkuisen sydän löi (syke 145). Neljän viikon päästä uudestaan ja samalla viikolla on sitten se rakenneultra.

Unista: On ruvennut näkemään hirveesti unia. Ennen näin todella harvoin unia tai en ainakaan muista niistä mitään. Nyt on unet joka öisiä ja tosi selviä, muistan kaiken kun herään :D Muuten nukun kyllä yöt tosi hyvin, joskus saatan aamuyöstä käymään vessassa mutta harvoin.

Muuttaa ei meidän tarvii. Ollaan kohta 8 vuotta asuttu tässä omakotitalossa ja tilaa on viellä ihan hyvin kolmen lapsen kanssakin. Tykätään tässä kauheesti asua :) On omaa pihaa, sopivan matkan päässä keskustasta, uimarantoja lähellä ja hyvät lenkkimaastot. Talo on vanha ja remontoitavaa riittää, mutta kun pikku hiljaa tekee niin ei tule tressiä. Puolitoista vuota sitten tehtiin kylpyhuone ja sauna remontti ja kahden pienen lapsen kanssa se teki vähän tiukkaa. Jouduttiin pari kuukautta kulkemaan mummoloissa pesulla ja pyykinpesussa, mutta siitäkin selvittiin.

Viivi ja vagner: Kiva kun on tuttuja tässä ketjussa. Täytyy kirjoitella kuulumisia paremmalla ajalla :)

Muumi ja pikkuinen 15+5
 
Osanotot Sanlelle ja tsemppiä Sutturalle! :hug:

Anna-79, Mulla on entuudestaan tätä ylimääräistä niin näytän lähinnä yhtä pyöreältä kuin muutenkin. Ostin kyllä nyt housut jotka saa vedettyä aika ylös ja mammapaidan niin ne päällä vatsakin näyttää siltä että odottaisin vauvaa. Niitä on mukava pitää päällä kun massu on niin nätin muotoinen. :) Kotiin tultua verkkarit heti jalkaan. :D Rohkeasti vaan tiukempaa paitaa päälle ja oot ylpeä mahastasi. :)

Possurulla, Mulla on kipuja välillä kanssa alhaalla, ne tuntuu ehkä just kohdunsuulla. Välillä vihlaisee kauheesti ja tuntuu siltä kuin joku ois puukolla pistäny sinne. Ei mikään häävi tunne. : /
 
Osanotto Sanle:hug:

Ja Sutturalle voimia tulosten odotukseen, toivottavasti kaikki on hyvin!

Omaa vointia: Tänään olin neuvolassa, oli ns. ylimääräinen käynti. On ihanaa, että siellä ymmärtävät tarpeeni ja pelkoni. Toukokuisen keskenmenon viikkoihin on kuitenkin vieläkin
matkaa. Toki tällä kertaa kaikki näyttää ja tuntuu hyvältä, mutta ajoittain ahdistaa tosi paljon!
No kuitenkin hemoglobiini oli ok(122), verenpaineet hyvät. Laihtunut olin 2kg, mutta terkkari sanoi
että on hyvin tavallista että alussa paino laskeekin ja lohdutteli että kyllä se nyt pahoinvoinnin lähes loputtua alkaa nousta. Maha minulla kuitenkin on kasvanut, mutta no, kai se näinkin voi mennä. Ja Nappulan syke löytyi helposti, oli 159:heart: Nyt taas rauhallinen ja levollinen mieli =)
Tyyppi myös kuulemma potki doppleria!heh!

Unista: Näen nykyään todella sekavia unia, yksi yö taistelin sarjamurhaajan kanssa rappukäytävässä(voitin:D) ja vanhempieni kodin vieressä olevassa järvessä olin tsunamissa!

Kertomisesta:
Raskaudesta tietävät siskoni, muutamat ystävät ja viime viikonlopun jälkeen myös vanhampani. Mies ei ole kertonut kenellekkään, mutta kaikki aikanaan!

Niin ja eilen tuli kirje labrasta, että down-riski tulos normaali.

Onnittelut muuten kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta!:flower:

Hjannah ja Nappula rv 13+0
 
Voi Sanle :hug:

Mun oli pakko tulla hehkuttamaan taas kun olin tuon nuorimmaisen kans päikyillä,ja sitten mut herätettiin,meinaan Möykky :heart: Hirvee myllerys kävi ,voi että :heart:

Että ei tässä sen kummempia :)
 
Sanie :hug:

Sutturalle kovasti voimia odotukseen

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Rumpnissekö se kysyi emätintulehduksen tutkimisesta? Totta on, että vaginiitti on aika tavallinenkin raskaudessa, ja saattaa hankalana olla jopa riski raskaudelle. Sitä ei kuitenkaan automaattisesti seulota kaikilta raskaana olevilta, mutta jos oireita on, kuten kutina, poikkeava valkovuoto(paha haju, kokkareisuus, poikkeava väri; RUNSASTUNUT, muuten normaali valkovuoto sen sijaan kuuluu normaaliin raskauteen) testataan ja tarv hoidetaan. Jos siis oireita, kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan.

( . ) Meilläkin tänään np-ultra, ja kaikki hyvin!:heart: Kaveri voi oikein hyvin, vilkutteli ja rapsutteli sormella otsaa ja yritti vältellä mittaamista kääntelemällä kylkeä. =) LA vaan muuttui, ja on nyt 1.8. Jos sallitte, jäisin kuitenkin tähän pinoon vielä! Osasin kyllä arvatakin tuon la:n muuttumisen, kun kierto oli hieman epäsäännöllinen, ja plussa tuli vasta viikolla 6+0, jos kk:sta laskee, ja 5+0 oli vielä nega! Kätilö kattoi huolella myös rakenteita siltä osin kun ne nyt tässä vaiheessa näkyy, ja mm sydän, aivot, munuaiset, raajat, mahalaukku, selkäranka ja vatsanpeitteet sellaiset kuin niiden tässä vaiheessa kuuluukin olla. :heart:

Kirppiina ja Tirris 11+1 (HIEMAN takapakkia menneenä) :D
 
Sanlelle voimia suruun :'( :hug:

Sutturalle nopeasti kuluvaa viikkoa!

Itse olin äsken vatsatanssissa, pari kertaa sillai vihlas niin otin sitten vähän höllemmin. Vaatetuksesta mun piti sen verran kommentoida, että mä pidän sellasia "normi" löysysiä, eli ei mitään telttoja, mutta ei nyt makkarankuoriakaan... Kaverit näkee kyllä ja nyt näkee jo muutkin, pullahti viime viikolla esiin niin hyvintuo massu :) Tuntemattomat voi vielä ehkä arvuutella, varsinkin jos on huppari tai joku... Jahka ilmat lämpenee niin kyllä mulla on paidatkin hivenen ohuempia ja tyköistuvampiakin, eli sitten ei olekaan enää arvailun varaa muutenkaan :) Meillä on muuten vatsatanssi esitys huhtikuun alussa, mietin, että mahtaa olla aika hauska tanssia isolla mahalla :D Viikkoja sillon jotakuinkin 25...

Lista ajantasalla taas :)
Kukkis ja pieni 13+3
 
Sanle Voi että :'( Osanotto suruunne :hug:

Sutturalle Paljon voimia viikon odotteluun ja toivon todella teille hyviä uutisia ja väärää hälytystä!

(.) Täälläkin oltiin tänään ultrassa, kaikki oikein hyvin ja niskaturvotus 1.0. Oli tosi ihana nähdä maha-asukki ruudulta, odotus konkretisoitui rutkasti :heart: LA heitti kuudella päivällä, vauva vastasi viikkoja 12+1 mutta täällä ei kuulemma muuteta aikaa jos ei heitä vähintään viikolla, eli neuvolan laskuilla mennään ja odotellaan uutta perheenjäsentä heinäkuun viimeiseksi päiväksi :heart:
Niin onnellisia hyvistä uutisista oltiin että samoin kuin esikon np-ultran jälkeen niin nytkin käytiin ostamassa muutama pikkuinen vaate kaappiin odottamaan:heart:
Muuten aiotaan tarvittavat hankinnattehdä sitten joskus rakenneultran jälkeen kun odotus on vielä pitemmällä ja varmemmalla pohjalla.

Kertomisesta Haluttiin siis odotella tänne nt-ultraan asti ja samalla kun haettiin poika anopilta hoidosta niin näytettiin kuvat ja kerrottiin, hän tosin olikin jo arvannut =)
Omalle äidilleni kerron kun kerron, tiedän ettei hän ilahdu uutisesta yhtä läheskään yhtä paljon kuin anoppi joten en pidä kiirettä =) Muutama muu sukulainen miehen puolelta kanssa tietää ja pari mun ystävää, ovat kaikki iloisia puolestamme.

Ottoliinalle kanssa kovasti kärsivällisyyttä ultran odotteluun, vaikka on varmaan juu hermoja raastavaa! Toivottavasti saisit neuvolasta jonkun kiinni jos kuuntelisivat sykkeen jo tällä viikolla, rauhottaisi vähän :hug: Mäkin olisin kyllä pelännyt ultraa enemmän jos en oisi kotidopplerilla kuullut sykettä jo aiemmin, sellainen stressaaja olen.

Onnea muillekkin hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Jasmin ja Siiri (työnimi löytyi, ei mitenkään sillä että prinsessaa odoteltaisiin :whistle:) 11+2 (12+1)
 
[/URL][/IMG]

Laitetaan toi tohon alkuun nyt vaiks ei pitänyt... mut ku kerranki onnistuin :D

Eli pyöreesti voidaan, välillä ahdistaa tää maha kun ei tiedä onko "kaksiossa" kaikki hyvin vai olenko vain lihonnut näin paljon.: /

Ollut töitä taas ihan liikaa tai liikaa ja liikaa eilen ilta, tänään ilta, huome aamu ja loppuviikko vp...

Perjantaina pääsee neuvolaan, toivottavasti saadaan :heart: äänet kuulumaan :D

Osanottoni Sanlelle:hug: Meillä ensimmäinen raskaus päättyi samaan :'(

Sutturalle voimia odotteluun :hug:

Muille parempia vointeja miten täällä päässä voidaan. Aika loppu alan olemaan kun en tiedä mitä ajattelis ja tosi kiukkuinen kaikesta. mur... ei kiva:ashamed:

Nyt täytyy mennä nukkumaan :wave:

Yöt Kun ei suju täällä, ei ollenkaan. Nälkä,jano,pissahätä, maha tiellä, ilmaa vatsassa, jalka puutuu tai selkä särkee... :headwall: Jos sitten joskus nukkuu :D (yliarvostettua hommaa) hahahah!!

Niisku-rouva+pirpanat 12+6:heart::heart:
 
Kauheaa, kun vieläkin ikäviä uutisia tulee! Jaksamisia kaikille tippuneille!

Itsellä oli kauhea pelko tuota ensimmäistä ultraa kohtaan, kauhulla odotin, että elääkö pieni ensinkään :(. Eilen sitten käytiin ja onnellisena sain nähdä kaiken olevan juuri kuten pitääkin, kyynel vierähti poskelle, kun pieni meuhkasi ja pyöri kauheaa vauhtia eri suuntiin =). Niskaturvotus oli 0,8. Kätilön mukaan viikkoihin nähden erityisen pieni. Myös nenäluu näkyi kauniisti, hyvä merkki kuulemma tuokin, en ollut aiemmin sellaisesta kuullutkaan.

La muuttui 28.7, 6 päivää pienempi oli, mutta tätä osasin odottaakin, ensimmäinen raskaustesti näytti negaa kp 32...

Ihanaa, ihanaa, ihanaa, jospa nyt uskaltaisi jo hengähtää. Ensimmäisiä vaatteita ostettu kirppikseltä, on ne sitten vaan pieniä :heart:.

Knox ja Papu 11+6
 
Voih taas surullisia uutisia!

Sanle: kovasti voimia ja jaksamisia

Unista ainaki on ollut puhetta: minun unet on kyl tosi sekavia ja hassujaki, ja niitä kyl näkeeki useammin kuin ennen :D

Kävin eilen neuvolassa (eilen 15+6 terveydenhoitaja merkkasi kyl 16+5 en tiedä sit laskiko väärin vai!?) Sain influenssa rokotteen ja nyt on kyl käsi niin kipeä että! :D
PIKKUINENKI kyl säikytteli pahasti ku ei saatu sydänääniä kuulumaan, terkka kyl sanoi että on normaalia näillä viikoilla kun sikiöllä on paljon tilaa ja jos rasvaa edessä niin ei vaan saada kuulumaan, noh onneksi käytiin katsomassa ultralla ja siellähän se pieni hypähteli ja sydänki sykki HUH. :D nyt voi kyllä varmuudella sanoakki että kaikki liikkeet mitä on tuntenut jo noin viikon verran on ollut liikkeitä ku ultrassa näkyi kuinka pikkanen liikahti ja samalla myös tunsin sen. :)

MULLA tuliki nyt hirveä himo kertoa ihan kaikille mun odotuksesta Facebookiin kirjoitin vaan eilen että odottavan aika on pitkä <3 olispa jo kesä. :D

Niin ja mies oli mukana neuvolassa ja sanoi että näytti ihan pojalta muka meidän vauva.. :D mulla taas on ollut tyttöolo suurimman osan ajasta. :p

SOKERIRASITUS OIS HUOMENNA 7.40 huh kuin sitä jaksaa herätä. :p

sispi ja pömpiäinen 15+6
 
Heiiiips :)

Tänään käyty neuvolassa.. Kaikki kunnossa, paitsi et joudun ensviikolla sokerirasitukseen pco:n takia.. Voi plää! Mä kuolen nälkään ja janoon ennen sitä ku joutuu oleen niin pitkään syömättä ja juomatta : /
Pikkusen syke oli 146 :) Hyvä ja vahva kuulemma. Lihonu olin 3kg :D Musta tuntuu kyllä pikemminkin 13 kg :LOL:
Lähetettä kirjoteltiin rakenneultraan, ja ajan pitäis muutaman viikon sisällä tulla postiluukusta kotiin :)
Sukupuolenki kuulemma saa tietää jos ultraaja sen suostuu kertoon, ja pikkunen sen näyttämään.. Toivottavasti meillä olis tosi mukava ultraaja, joka kertois.. Ollaan sitä ihan täpinöissä miehen kanssa jo pitkään jänskätty ja mietitty! :> Sykkeen mukaan tyttö :D

Pian on jo puoliväli :O Mihin ihmeeseen tää aika menee?! Onhan se kiva et kuluu nopee, nii se kesäkin sieltä tulee :heart: ..mutta jotenki alkaa kauhistuttaan, että ehtiikö sitä kaikki tekemään ja hankkiin loppuun mennessä. :D Ihme juttuja mäkin stressaan!

*Muoks muoks*

Emilien ja pikkuinen 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei!

Sanlelle ihan aluksi pahoittelut :(

Hyvistä ultrakuulumisista onnea taas kaikille!

Vatsalihasliikkeet minulta siis "kiellettiin" ensimmäisessä neuvolassa, olikohan viikko 8 tai 9. En sitten lähtenyt sen kummemmin kyselemään, mitä kaikkia olisi saanut tehdä ja mitä ei, mutta sanottiin, että varsinaisten vatsojen tekeminen on kielletty, mutta ei haittaa jos ne muun treenin ohessa "treenautuvat" :D Oliko tarpeeksi epäselvä sepostus :D

Minä nukun muuten ihan OK, mutta 1-2 kertaa herään vessaan, ja välillä jalkojen särkyyn/kuumotukseen. Unet ovat villejä jatkuvasti.

Anna kyseli näkyykö raskaus jo. Periaatteessa maha ei vielä näy, jos ei osaa katsoa, itse tosin sen huomaa. En ole myöskään aikaisemmin ollut kova turpoamaan :D , mutta nyt olen, joten se on ainakin selkeä ero.
Töissä joutuu käyttämään aika nakinkuoripaitoja, tai sellaisia perusistuvia T-paitoja. Mielummin olisin pitänyt vielä vähän löysempää vaatetusta, ja olenkin valinnut käyttöön kaikkein isoimmat koot.

Suttura, hyvä että biobsia meni hyvin, nyt vaan otat aivan rauhassa ja odottelet. Toivotaan hyviä tuloksia :)

Kertomisesta sen verran, että uutinen on nyt levinnyt aika lailla, enkä itse ole kertonut moneen viikkoon kenellekään. Eli siis varmaan puolet heistä jotka asiasta tietävät, ovat kuulleet sen joltain muulta... Nooh, eipä se oikeastaan minua enää haittaa, kaikki ovat suhtautuneet asiaan hyvin. Eikai tätä voi ikuisesti salailla, vaikka kuinka pelottaisi että jotain käy.

Olin eilen parin saikkupäivän jälkeen töissä, ja jo muutaman tunnin seisomisen & alle kymmenen kilon taakkojen nostelun jälkeen alkoi vatsaa juilia ja vihloa. Vähän sellaisia menkkamaisia kouristuksia, joita ei nyt tänään vapaalla ole tuntunut ollenkaan. Vähän tietysti huolestuttaa, onneksi perjantaina olisi edessä neuvolalääkäri, jos saisi siellä vaikka vähän neuvoja tilanteeseen.

Nyt pitäisi vähän siivoilla, ja katsoa alkaako maha taas juilia. Olkaahan siskot varovaisia, ihan kauhean liukkaat kelit!!

Sillis 15+1
Kuulin muuten, että meillä töissä on 3 muutakin henkilöä raskaana! Ja kyseessä ei ole tosiaankaan iso yritys, meitä on alle 30 henkeä. Hassu sattuma, mutta ihan mukavaa :)
 
Tervehdys.

Täällä taas yhdestä työpäivästä selvitty kunnialla. Jes:LOL:

Sain viimeyönäkin nukuttua suhteellisen hyvin, ei tarvinnut nousta kertaakaan. Huomenna On vapaapäivä minulla ja miekkosella ni saadaan olla koko päivä keskenämme, kun ei sitä yhteistä aikaa ole juuri aljolti nyt ni ei sitä kyllä kesälläkään lisäänny ;)

Kertomisesta mä haluaisin niin paljon jo kertoa kaikille Fb mut ei ni ei... en mä vaan uskalla kun mietin jatkuvasti et jos perjantaina ei ne äänet kuulukkaan, ehkä sitten pe neuvolan jälkeen :whistle:

Mulle se sydänäänien kuuleminen taitaa olla se juttu et sen ku kuulee ni uskoo kaiken olevan hyvin;)

Niisku-rouva+pirpanat 13+0 poks poks :)
 

Yhteistyössä