<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

ralliruutu tiekkö, mä oon pohtinyt tuota samaa aina välillä. Nyt mies on kotona, muta kohta pian taas rekan ratissa ja viikot veks. Mullakin toi ovis ajottuu aina viikolle :/ Tai niin se nyt tässä puolisen vuotta ollu. Teen pitää tallettaa aina juust lähtö hetkellä ja heti kotiin tullessa, josko joku eläis sen verra pitkään , että ehtis hedelmöittää sun munasolun taikka sitten, et munasolu ois vastaanottavainen vielä heti perjantaina. Kyllä se tärppi sieltä tulee.

Pantera Voi ei, mut vielä o naikaa plussan ilmaantuu. Elpä huoli, sehän on vasta dpo11 sulla.

ONMä kans tosiaan sorruin nyt aamulla testaileen, ku pohdein eilistä iltaoloani. No olis ollu syytä jättää testailematta. Tyylipuhdas negahan sieltä tuli. Lopulta testiajan jälkeen ilmaantu ehkä jotain hyvin pientä viivanpaikkaa. Jos nyt ois tärppi kuitenkin käynyt niin oishan sillä vielä hyvin aikaa ilmaantuu, ku mulla vasta se dpo10. Mut ku lukee niin paljon täältä, että on jo näkynyt dpo8 jne. Nytkin vähän etova olo, mut tiedä sitten mistä johtuu. Tissitkin edelleen arat. Kaffi kyllä maistuu. Täti tulee 2-4päivän sisään.
Niin, kivaa nyt ku saatiin ne vuokrasopparit tehtyä niin mun tarttee alkaa ettoo vuokralaista mun omistuasuntoon, kun se sisko muuttaa sieltä meen kans kimppaan. Täällä ketään Porin suunnalta kirjottelemassa? Ois kaksio vuokralla :) Niin ja siskon tytöstä, kun oon teile kertoillut niin sitä oppii ite tässä kaikkia hoitojuttuja samalla, kun sisko kertoo.. Esim. liittyen miten voit saada vauvan oppimaan syömään jos se takkuaa ja jos ei sittenkään luonaa niin voipi päästä osastolle opettelemaan .Siellähän se tyttönen nyt on kuulemma kolme päivää. Opettelemassas yömään :) Sisko lähetti tytöstä niin rennon kuvankin eilen, että. Ei taho tytölle oikeen tuo maitokaan aina maistuu ja oottaa vaan, että sais letkun kautta. Mutta kohta puoliin siitäkin pitää luopua niin kyl se on niin, että ite pitää syyä ;) Sen tiesinkin, että sairaaloissa on unikoulua. Ja onneks kaveripiirissä on paljon hoitsuja (itsekin, mutta päiväkodissa terveenlapsenhoitoa :)). Saapi kysellä neuvoja, jos nyt joskus tarvii.

Mutta joo tällästä täällä pimeessä marraskuun aamussa kaffekupin ääressä...

Onhan tässä aikaa juu:) Mulla on maimai vähän sama juttu, sillä itekki testasin, kun joillain jo näillä päivillä jotain näkyny... Ja mulla on enää kaapissa davidin testi, täytynee laittaa pc:itä tilaukseen... Ja niitä ovistikkuja!

Täällä tulossa mielenkiintonen päivä, oon menossa miehen mukaan Järvenpäähän päiväks jeesaamaan Halavatun pappojen jossain elämysjutussa. Saa nähä millasta tulee, kun en oo silmällistäkään nukkunu yöllä... Nyt kahvia nassuun ja koittaa väsätä jotain aamupalaa :)

Danalle ja Vilijonkalle tsemppihalit pitkästä kierrosta :hug: Toivottavasti täti tulisi jo pian!

ralliruutu Se on kyllä ärsyttävää, jos ovulaation aikaan miestä ei ole mailla halmeilla :mad: Toivotaan, että saisitte pupuilut kuitenkin ajoitettua jotenkin näppärästi niin ei tarvitsisi kiertoa ihan missata :hug:

maimai Mun mies on Porista, mutta ei kylläkään olla kämppää sieltä ettimässä :) Pori on mun mielestä tosi kaunis kaupunki varsinkin kesällä!

panteralle tsemppistä päivän koitoksiin! Kuulostaa nuo Halavatun pappojen elämykset aika mielenkiintoselta :D

Täällä kp 15 (ainakin muistini mukaan) ja ovistikkuun ei ole ainakaan vielä piirtynyt kahta samanvahvuista viivaa. Alakerrassa kyllä on nippaillut ja nappaillut monta päivää ja joka toinen päivä-systeemillä edetty. Saisi se ovisplussa tulla aika pian kun olen koko viikonlopun taas poissa kotoa. Ettei taas menisi kierto hukkaan :( Lähettäkää mulle vähän ovisplussa-säteitä!! :D

miss_piggy
Mun menkat on taas tosi omituiset, ei oo eilisen aamun jälkeen tullu vuotoa juuri laisinkaan. En tajua ku välillä on tosi niukat ja kestää vaan sen pari päivää, ja välillä tuhruttaa, tiputtelee ja vuotaa heti kunnolla niinku viimekski, jolloin täti vierailiki 9 päivää.

miss_piggy Mulla on ainakin aina kun oon joutunut jotain apuja (provera, terolut) menkkoihin käyttämään, niin ne on ollu tosi niukat. Ja vuotoa on tullu vaan sillon tällöin. Loppuu yleensä illalla, yöllä ei tuu mitään ja aamulla kun on ollut hetken aikaa hereillä pieni vuoto jatkuu.. Mä olinkin iha ihmeissäni et mitä tapahtuu kun tuli ekat luomumenkat(tai no niitä periaatteessa avusti clomit kun ne toi oviksen) moneen vuoteen. Vuoto oli ainakin kolme kertaa runsaampaa ja vatsaan sattu ihan kauheesti.
Eli jos sullakin vaan toi vuodon niukkuus johtuu teroista?

ON Mä oon sit niin kyllästynyt tähän odottamiseen!! Voi helvetti mut ärsyttää. Tissit on ollu kipeet jo yli viikon ja eilisen päivän aikana naamaan ilmesty ainakin 10 finniä. Kyllä niiden pitäis jo pian alkaa.. Mä oon ollu ihan hirveen kiukkunenkin jo ainakin 2viikkoo. Joka asia ärsyttää. Jumppaankaan en eilen pässy ku vedin niin kovat treenit ma ja ti että en pysty vieläkään kävelee kunnolla ku jalat nii kipeet.. Voi olla et jää tämäkin päivä välistä. Ja sekin ärsyttää!
Mä en vaan mitenkään voi ymmärtää, et miks mä oon ansainnu tälläsen kohtalon. Mä oon ollut n.5v ku oon jo sanonu et musta tulee isona äiti.. Sitä mä oon koko ikäni odottanut. Enkö mä muka oo jo tarpeeks iso siihen? Synttäritkin kolkuttelee ovella.. Ensviikolla tulee jo 29v täyteen. Tässä olis sit enää vuosi siihen et tulee se 30 mittariin ja mä oon aina sanonu et haluun lapseni ennen ku sen täytän. Tulee pikkasen kiire.. Kun toi 30 tuo mukanaan jo paljon muitakin "kriisejä". Olis se nyt hienoa et olis edes jotain elämässää saavuttanut ennen sitä..

Kp on jo 42 ja viimisestä terostakin on jo 12pv.. Tiistaille viä odottelen ja jos mitään ei ole siihen mennessä kuulunut teen viimisen testin ja tuloksesta riippumatta soitan naisten polille ja kysyn, että mitäs nyt sitte tehdään!

Dana, voi harmi, kun ne menkat antaa odotuttaa sielläkin! :hug: Tuolla Clomittarissa useammalla on ollut ongelmaa terojen kanssa, että eivät enää pitkän käytön jälkeen ole käynnistäneet menkkoja. Kuulemma ovat sitten saaneet primot käyttöön vuodon aikaansaamiseksi. Jollekin oli myös sanottu, että terojen jälkeen ei kannattaisi viikkoa enempää odotella, koska tuskin se vuoto sitten hetkeen on edes alkamassa, jos siihen mennessä ei ole alkanut. Toivottavasti saisit pian apua asiaan.

dana.... Mäkin olin ajatellut, että mulla on lapsi enne kuin täytän 30. Alkaa oleen kiire täälläkin sen suhteen. Ei o,e tietoa äidiksi tulemisesta. Sitä paitsi, uskon tädin tulevan jo prin päivän sisällä. Sellaset on alamsun tuntemukset nyt ja pientä tuhjruakin havaittavissa :/

miss_piggy
Tein varmistustestin mutta nega se oli...Edelliset menkat oli kyllä toooosi runsaat ja kivuliaat, sillon kyllä otin ne terolutitki kp 15-24, nyt tässä kierrossa otin ne vasta 18-27, kun pelkään, että jos syön aiemmin,niin ovis keskeytyy tai ei kerkeä tulla kunnolla. Tässä kierrossa myöskään ei ollu rinnat yhtään kipeät, eikä maha myöskään, eli oisko niin, että jos ovulaatio on tapahtunu niin on jotain kipujakin, kun edellisiä menkkoja ennen tissit oli myös tosi kipeät, ja samoin elokuussa ennen menkkoja tiesin niiden tulevan, ku tissit oli älyttömän kosketusarat.

Ja viimeks ku mulla kesti se about 9 päivää vuoto, soitin neuvolaan ja kerroin tilanteesta, ja sanoin vielä että mulla on terolutit, niin siellä oli joku typerys, joka ei osannu sanoa asiaan mitään! Totes vaan, että en kyllä osaa sanoa onko tuo normaalia, kun ei meille täällä neuvolassa kuulu periaatteessa muuta kuin nuo e-pilleriasiat :O Siis mitä helvettiä! Ite oon olettanu, että neuvola hoitaa myös raskauteen liittyviä asioita, raskaaksi tulemiseen liittyviä asioita, osaa neuvoa hormonihäiriöiden suhteen jne, mutta ei näköjään. Anteeksi vain tyhmyyteni. Pah!:vampire:

Sanoinhan mää että se ovisplussa pärähtää tänään :)

Mahtavaa!!!

Ja viime kierrossahan rtesti anto plussan oviksen aikaan ja kattokaas, nytkin anto :D

Mullahan rtestit näytti jo negaa useamman päivän niin mahtava tuli nyt tuosta viivasta oviksen johdosta :D Miullehan ei oo hädin tuskin mitään viivaa rtestiin ennen ovulaation aikaan tullu, joten taitaa olla taas hyvä vahva ovulaatio :)

miss_piggy Eikö sulla ne gelee royalet aiheuttanu aiemminkin jotain erikoisuuksia kiertoon vai muistanko väärin?

Fiinaliina Kyllä tekin vielä käärmeksen saatte :) Eikä loppujen lopuksi paljoa tilaa vie, meidänki 40 neliöiseen kaksioon mahtuu loistavasti ;)

ON Ihmetyttää tuo minunkin kiertoni pituus, missähän vaiheessa pitäisi soitella jonnekkin? Mun äidillä on ollut aikoinaan vaikeuksia raskaaksitulossa, pcos ja kystia jos oikein muistan.

Olipahan päivä! Hauskaa oli ja tuli todettua ettei musta ihan heti mopokuskia tuu :D :D Liian raju kaasuranne...

Nyt meen jonnekkin sopivaan paikkaan makaamaan kaksinkerroin, tuskanhiki ottalla, ku iski kauhee kipu alavatsalle ja kohdunsuulle.. Ai prkl...

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 9.11.2012

Dana-........................28.................kp 43/28........................yk 16
Vilijonkka....................26.................kp 42/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 38/28........................yk 2
Hydrangea..................26................kp 35/26.......................yk 9
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 34/28-29..................yk 2

Lilja87......................25................kp 229/30-44?................TJOT/yk 3
maimai83..................29................kp 26/33...............................yk 5
eläväinen................19..................kp 26/30-38.......................TJOT
pantera...................19.................kp 26/27-28.........................yk 3

empp......................21.................kp 20/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 20/28.............................yk 7
Lullaby89................23....................kp 16/31-36....................yk 13
Niiu........................26...................kp 16/27-31......................yk 4
ralliruutu..................23...................kp 16/28-32....................yk 2

Henrietta-.............. 25..................kp 13/38-49.......................yk 2
tuttikeiju...............22...................kp 11/30-35........................yk10
Kali85...................27....................kp 10/30-38..........................yk 5
Slallu........................25................kp 9/28-41............................yk2
Ensimmänen.............28....................kp 9/27-30......................yk2
Fiinaliina.....................23................kp 8/33...........................yk 4
Miss_piggy..................31................Kp 3/29.......................... yk 7

ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Vilijonkka dpo 23
pantera dpo 12
maimai83 dpo 11

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/

Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3

ON Niinpä, ois vaan pitänyt olla testaamatta eilen niin ois säästynyt se testi. Tänään aamulla heräsin sellaseen normi menkkaoloon mahassa. Ei mitään kipuilua, mut sellanen tietty tunne. Ja kyl sielt väh'n jtoain tulikin eli jos ei nyt tänään kunnolla la niin varmaan huomenna viimeistään. Jääkin tää kierto vähän lyhyeks, mut olis ovis normia aiemmin. Tässä taas miettii sitä että ei ole varmaan itestäkään tulossa sitä äitiä ihan hetkeen aikaan. KOhta toi mieskin on taas tien päällä viikot ja sit voi sanoo kyl moro koko yrityksel melkein :/ Voihan murhe!

Tänään töissä kuitenkin on aika haipakkaa tiedossa...Ensin aamulla isille aamupalaa ja siitä alkaakin valokuvaus. Se on kyl aika rumbaa... :D Illalla nääkin vanhan työkaverin tai oikeestaan kaks. Pääsee höpisee illaks kaffekupposen ääreen :) Joten positiivista kuitenkin.

muoks...

Niin mites sujuu eläväinen ja pantera?

maimaille tsempityshalit :hug: Inhottavaa, jos se mies on just tärppipäivien aikaan poissa!

Miyy Kyllä mun mielestä voi lääkärillä käydä heti kun siltä tuntuu! Gynellähän pitäisi kuitenkin käydä säännöllisin väliajoin niin voi vaikka samalla kysäistä pitkistä kierroista :)

ON. Ällövaroitus! Täällä on melkoiset limailut käynnissä :D Ihan mahotonta menoa. Ovisplussaa ei vielä eilen löytynyt, tänään todella soisin sen pärähtävän tikkuun. Lähden koko viikonlopuksi leireilemään, joten miestä ei ole saatavilla. Tälle päivälle ollaan kuitenkin sovittu treffit, joten toivottavasti on ajoitus oikea :D

ON Elikkäs tulin päivitteleee. oliskohan tän mun viimekertasten outojen vuotojen ansiota että jotenki kroppas ns. puhdistunu tai jotain vai johtuuko vitamiini määristä mitä oon syöny ettäovistestin viiva alkaa näyttää vaan vahvemmalta.eilis iltanen melkein jo tasavahvat viivat. hmmm :confused: tarkoittaa siis sitäettä mun kierto saattas olla sen 28 pvää nyt taaspitkästä aikaan :) hyvä että rupesin testailee näin ajoissa. tässä kierrossa käytössä multivita, sinkki omega 3 ja greippimehu! :D

NaapurinTyttö Onnea uuteen yritykseen :heart:
maimai pahoittelut negasta! :hug:

Ja päivittäjälle tietoja että mulla menossa siis tänään kp 12/ 28-35

Viimeksi muokattu:
Ommoo nappoo päivitystä; eiline HCG oli vaan hyvin vähän noussut (60), vaikka olis pitäny periaatteessa tuplaantua. Tänään ultrassa kohdussa ei edelleenkään mitään, limakalvo paksuuntunut edelleen. Jotain näky oikealla puolella, ei kohdussa, mistä gynekin sano että ehkä on ehkä ei, nyt sitten keskussairaalassa ootellaan jatkotutkimuksiin pääsyä, kohdunulkosen epäilynä tänne päivystyksenä laitto :(

Tänne ei mitään kummosia, kipu meni eilen ohi 2x1g para-tabsilla... Jorviin olis pitäny lähtee, ellei ne olis auttanu :/ Onneks auttoi, tais olla vaan normaalia kovempia menkkakipuja, joten eiköhän se täti tuu. Eilen tein Davidin testin ja sekin puhdas nega, mutta eihän se mikään ylläri ollutkaan... Plääh.

Sanja :hug:

Mä en nyt tiiä mitä aatella, siis eilen kp 15 tuli hymynaama digiin ja kp 14 ei vielä tullut ja tänään kp 16 ei enää, MUTTA, minusta ovistikku (wondfo) on tummempi jos vaan mahdollista. Noh, sitten eilen tein rtestin kun halusin taas testiä että näyttääkö oviksen niinkuin viime kierrossa niin juuh näytti. Eilinen wondfon tikku ja tänään wondfon puikko rtesti antoi vahvemman viivan kuin eilen?!? voiko olla mahdollista tuommoinen ees? keskenmenon jälkeen hormoni poistui niin hyvin että testi näytti jo negaa eli ei voi siitä johtua. Alla kuvia:

ovistestit, ellä wondfo ja alla tietty digi :)

eilinen wondfon tikku rtesti

tän päiväinen ovistesti ja rtesti, alempi siis rtesti ja purettu wondfon puikkotesti.

tiedän että raskaustesti voi näyttää oviksen aikaan viivaa mutta ei nyt ihan noin vahvasti varmaan?!?! APUA :O

Ei sieltä ultrassa oikein mitään näkynyt, ja nyt jäädään seurantalinjalle koska ei ole kipuja eikä vuotoa. Maanantaina taas verikokeet, katsotaan vieläkö HCG nousussa vai onko kääntynyt laskuun, ja sitten päätetään jatkot. Jos laskussa niin seurataan edelleen, jos nousussa niin ensin koitetaan solumyrkyillä tyhjentää, jos ei auta niin tähystyksellä pois sitten.

Sieltä lääkärit sanovatkin, ettei yleensä ultrassa oikein kohdunulkoset näykkään, ja joskus saattaa käydä niin että itsekseen sulautuvat pois

Sanja Toivottavasti käy hyvin. :hug: Onneksi pääsit nopeasti hoitoon!

Niiu Soitin terveyskeskukseen, kun on menkat niin paljon myöhässä eikä vieläkään mitään merkkiä menkoista. Suosittelivat, että viikon verran odottelisin ja testaisin vielä uudelleen ja jos jää toiset menkat välistä niin sitten lääkäriin.

ON: Kylläpä oli tosi palveltu olo kun soitin neuvolahoitajalle ja kyselin kaikkea kuukautisten myöhästymiseen liittyen. Minulla kun ei ole ikinä ollut näin pitkää kiertoa. Tässä vähän keskustelua:
Minä: Voitko laittaa lähetettä verestä otettavaan raskaustestiin?
Terkka: Miksi et halua sitä tehtävän virtsasta?
Minä: Ai voiko virtsastakin määrittää pitoisuuden? Olen luullut että siitä tehdään yleensä vain raskauden osoitus.
Terkka: En minä tiedä. Odota mä kysyn, mun mielestä meilläpäin ei niitä tehdä. *10 minuuttia kuluu* Joo, ei niitä tehdä kun virtsasta, jollei ole keskenmenoa tai muuta vastaavaa.
M: No miten mun tulisi toimia, voiko olla jotain seurauksia kierukan poistamisesta? Poistuuhan kohdunulkoisen riski kun kierukka poistetaan?
T: En minä tiedä tähän hätään kun kysyit noin vaikeita. Milloin on ollut viimeiset kuukautiset?
M: 3. lokakuuta
T: Joo, no kyllä sen pitäisi testissä näkyä jo. Odottelet vain kuukautisten alkamista vai onko jotain raskausoireita?
M: Vasemmalta alavatsalta on pienessä, aina samassa kohdassa kipua, repivää ja pistävää ja asentokin vaikuttaa siihen. 30.pvä tuli hiukan veristä vuotoa, mutta sen jälkeen kohdunkaula nousi takaisin ylös.
T: Mistä sä sen voit tietää?!?
M: Käytän kuukautiskuppia niin väkisinkin tietää, että millaiselta se kohdunkaula tuntuu. Ja niitä kierukan narujakin piti välillä kokeilla...
T: AA, niin joo tietenkin. En minä noista tiedä.
M: Kuinka kauan mun pitäis vielä odotella kuukautisten tulemista jos raskaustesti näyttää edelleen negatiivista.
T: Nyt kysyt niin vaikeita, etten osaa tuohon sanoa mitään. Soita julkiselle puolelle.

Tällainen neuvolahoitaja. Todellakin vaihdan hoitajaa mikäli raskaudun vielä tällä paikkakunnalla asuessa....

• Tykkää
Reactions: miranenn
No onpas Miuyy:llä ollu ihme neuvolatäti :O

Pitää tuohon miun edelliseen tekstiin himppa lisätä, jotain positiivistakin tän päivän keikasta. Ainakin vaste noihin Clomeihin on ollu todella hyvä, jopa liian hyvä, vaikka annos oli vaan puoli tablettia! Kasvatellu munarakkuloita liiankii hyvin, toisella puolella 2 jättiä ja toisella 3 :O kuulemma ei tartteis kun yhen kasvaa, korkeintaan kaksi. Joten Clomit nyt tauolle.

Toinen positiivinen, rupesivat sieltä naistenpolilta itse puhumaan, jahka tää nykynen "vaiva" hoidetaan kuntoon, niin ehkäpä pääsee näillä puheilla tutkimuksiin että mikäs mättää kun ei onnistu =) ei tartte ensin oman lääkärin yms kautta mennäkkään, mikä olis hieno homma, pääsis julkiselle puolelle ehkä ilman älyttömiä jonotteluja :) Hyö sitä tuumi, että vaikka periaatteessa se ensimmäinen raskaus tuli alle vuoden yrittämisellä (8 kierrossa tärppi), nii siitä tähän seuraavaan meni taas se puoli vuotta, eli välit on pitkät. Ja tääkin tuli Clomihoidolla, eli joku häikkä on, joko miussa tai miehessä, tai molemmissa. Mut nyt on hyvä fiilis kun tietää, ettei tartte yksin taas märehtiä kun mitään ei tapahdu tai kaikki menee pieleen, tietää että nyt ainakin lähdetään tutkimaan :)

• Tykkää
Reactions: Miuyy

Yhteistyössä