<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

lilja: Periaatteessa gynelle voi mennä, mutta se riippuu siitä, että mitä sulle siellä on tarkoitus tehdä. Jos sulla on silloin kuukautiset, niin esim. sisätutkimus/ultraus voi olla hankalampi tehdä. Itse tekisin niin, että katsoisin alkaako ne menkat, jos tulee niin soita sinne ja kerro tilanteesta, siirrä aikaa, tai kysy että voitko tulla siitä huolimatta.
Samaa mieltä. Oon kans kuullut, että on viakeempi tehä se sisätutkimus jos on menkat. Mut oon joskus ollut niin, ku sanottiin ettei haittaa. Olin siis soittanut, et pitäiskö perua aika ku on menkat nii nsanottiin ettei se mitään haittaa ja kun olin lääkärillä niin hän sitte yllättyneenä totes, että sullahan on menkat. Ajattelin silloin vaan mielessäni, että niinpä, asiasta kyllä soitin. Mut kannattaa siis soittaa ja kysyä. Itellekin se on silti mukavampi mennä niin ettei ole niitä menkkoja juuri silloin.

Tekisi mieli testailla jo tänään koska näin viime yönä unta että tein rtestin ja siihen tuli kaksi viivaa mutta toinen oli aika haalee mutta punainen ja sitten tein vielä kaksi lisää ja sama kaikissa. Toisaalta en uskalla varman testata vielä koska täti ei ole myöhässä.
Mahassa on melkein joka päivä menkkamaisia kipuja mutta ne on niinkuin hetkittäisiä ja vähän kouristuksen tyylisiä. Huoh. Miks naisena oleminen on niin hankalaa :D

Viimeksi muokattu:
Täällä yhä odotellaan menkkoja alkavaksi. Viikon verran ollut ihan järkyttävää turvotusta ja nyt eilen vielä alaselkä kipeytyi. Seisoa pystyy ehkä jonkun 5 min, kunnes inhottava kipu lähtee säteileen alaselästä ympäri kroppaa. Alavatsan turvotus alkaa myös olla sitä luokkaa, että olis kiva päästä siitä eroon. Mietinkin, että jos tässä huomenna aloittais terot. Mitään varsinaisia menkkojen alkua ennakoivia tuntemuksia ei ole tuon turvotuksen lisäksi, joten tuskin ne sieltä itsellään on hetkeen muuten tulossa. Testaillu en oo jaksanut enää sen alkuviikon (dpo 18) negan jälkeen.

Päätin myös, että ensi kierto mennään täysin lääketieteen voimalla. Tähän mennessä kaikenmaailman "hömpötyksistä" (greippimehu, punaviini oviksesta dpo 5 asti, foolihappo, vitamiinit, vadelmanlehtitee, Gelee Royale...) ei ole ollut mitään iloa, joten ensi kierto mennään täysin ilman niitä.

Viimeksi muokattu:
Täällä olisi epäilys että olisikin ollut ovulaatio aiemmin mitä digillä pongasin... sillä rtesti näyttää edelleen suht vahvaa viivaa ja tänään taas digiovistesti hymyili, on myös huono olo ja viiniä oon juonut nyt lasin illassa niin tuntuu että se nousee päähän herkästi ja tulee melkein ylös... kahvikin tökkii. Mahassa tuikkii ja on vaan sellanen olo... en tiiä. kahtelen nyt ennenkuin meen lääkäriin kun sinne lääkärille on matkaa kun tälle tän paikkakunnan omalle en enää mee...
Miulla on oikeesti epäilys että olisinkin jo raskaana... mutta sitten sen ovulaation on pitänyt olla keskenmeno vuodon heti jälkeen siinä. en tiiä... ja juuh, elkäähä moralisoiko sitten, sillä se gynehän sano mulle että paikat on puhtaat eli kohtu siisti, kohdun kaula siisti, ei mitään ylimääräistä munatorvissa, mutta kun ei tullut kysyttyä follikkeleista että miltä ne näyttää... Että sillai taas... voihan olla että oon vaan vainoharhainen tai jotain :D mie oottelen mitä tuleman pitää. huh huh. lasillinen viiniä äsken ja tuntuu että oon ihan päissäni... ei oo normaalia tämä ei... :D ja itku herkkyys on palannut... :O Mutta tissi kipua ei oo, paitti sellaisia jänniä tuikkauksia läpi rintojen välillä... ne on outoja...

Naapurin tyttö Tuo sun tilanteesi on kyllä melkoisen omituinen :D. Ihan oikeasti, mä en millään usko, että r-testi voi näyttää selkeää positiivista vieläkin sulla mukamas oviksesta. Olisko mitenkään mahdollista, että siellä sun masussa oliskin sittenkin koko ajan ollut pieni mukana??? eihän tuo voi olla muuten mahdollista, tai toooooosi omituiselta kyllä kuullostaa :D. Tai sitten on vaan tosiaan tärpännyt heti km:n jälkeen??? Meneepäs jännäksi :)

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Naapurin Tyttö: Sen perusteella mitä kerroit siitä gynestä, niin en luottais kyllä mihinkään mitä se vanha kanttura sanoi. Otettiinko sulta verikokeet? Eikö yleensä muuten keskenmenon jälkeen kehoiteta odottamaan ainakin yksi kierto ennen kuin yritetään uutta raskautta? Tai tämmönen tieto mulla ainakin on...

"Keskenmenon jälkeen seuraavat kuukautiset tulevat yleensä n. 4-8 viikon kuluttua. Yleensä lääkärit suosittelevat odottamaan 1-3 kiertoa ennen seuraavaa yritystä. Tämä siksi, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on erittäin helppoa, mutta kohdun limakalvo saattaa olla liian huonossa kunnossa uutta raskautta tukemaan. Toisaalta myös edellinen raskaus saattaa sekoittaa hormonitoimintaa ja aiheuttaa ongelmia uudelle raskaudelle."

Hydrangea: Tosi kurja tuo sun tilanne :( Musta taas tuntuu, että vaikka nyt on kp 5, niin on jotenki semmonen vähän "himokas" olo, vaikkei oo ees ovista :D Eli liekö sitte täällä ainaki nuo Gelee Royalet saanu jossain mielessä hormonitoimintaa kuntoon. Jos mies suostuis tänään vähän peuhaamaan ihan muuten vaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huh huh mikä päivä, pää on niin täys hyödyllistä tietoa, ettei mitään rajaa. Ja voin muuten sanoa, et Tanja Karpela on ihana ihminen!<3
Nyt täytyy jotain syödä ja sit painua nukkumaan, huomenna alkaa puuhat koiran kanssa.

Niin ja tätiä ei vielä näy... :popcorn:

Mahtavaa! Voi tätä onnen päivää, kun menkat alkoi!!! :) Eli tälle päivälle sais laittaa kp1/28 ja yk17
Menin päivällä vessaan ja huomasin et menkat on alkanu ja ihan vahingossa mitään ajattelematta huusin kovaan ääneen JES! :D Mies oli vähän ihmeissään et mitä mä nyt tuuletan :D
On tätä päivää kyllä taas odotettu. Nyt saa mennä sitten apteekkiin ostamaan puregonia ja kp4 alkaa pistokset.. jaiks.. oon mä sitä kyllä odottanut, mut katotaan miten käy kun eka piikki pitää laittaa :) Mä päätin et haluun laittaa sen niin että oon yksin kotona. saa rauhassa keskittyä.
Tähän kiertoon aattelin kokeilla sitä greippimehua, koska mulla on ton limakalvonkin kanssa ollut ongelmia. Punaviiniäkin olis hyllyssä valmiina, jos sitäkin kokeilis sitte loppukierrossa :) Toivottavasti kaikki nyt menis hyvin ja siihen inssiin asti päästäisiin!!

miranenn: Hieno painonpudotus! Ovatko nuo Metut siis niitä 2-tyypin diabetekseen monesti määrättäviä lääkkeitä? Määrääkö noita ihan gyne tai yleislääkäri?

Jotenkin tuntuu, että oma lääkitys olisi saatava nyt kuntoon raskautta suunnitellessa. Nimittäin nuo astma- ja allergialääkitykset saattaisivat vaatia nyt päivitystä, kun yritetään raskautta... Mitä luulisitte, voinkohan mennä vain perhesuunnitteluneuvolaan vai pitääkö varata aika lääkärille? Samalla voisi kysyä lääkehoidollista tukea painonpudotukseen.

Naapurin tyttö: Erikoinen tilanne kyllä sinulla, mitä olen vähän seurannut. Ettei vaan olisi niin, että siellä olisi pieni pysynyt matkassa, vaikka km-vuoto olikin rajua?

• Tykkää
Reactions: miranenn
ralliruutu Siis sehän tässä onkin kummallista kun se gyne sano että siellä mitään oo kun ultras... ja rtestit haaleni negaksi välillä... Hassua... Niin ja nuo metut. Mulle tuo gyne tyrkkäs reseptin että siinä on jotta laihdut helpommin. Siis jos olen kanssa ymmärtänyt tuoteselosteen oikein niin niiden käytön vaikutuksia pitäs seurata eikä niitä pitäs noin vain tutkimatta ees määrätä. :O Mutta syön joka tapauksessa niitä. Sano se kuitenkin että nää ei haittaa mitään vaikka söiskin raskausaikana näitä... Sitä lausahdusta mietin kummasti... Epäilen että siellä olisi ollut irtoomassa munasolu tai jotain kun se niin sano... tai sit vaan se on oikeesti liian vanha. Kaveri joka on sairaanhoitaja sano että se on jäämässä eläkkeelle tässä jossain vaiheessa. TOIVOTTAVASTI pian että vois omalla paikkakunnalla mennä vielä gynelle...

miranenn, onnittelut upeasta painonpudotuksesta! Siitä on ihan varmasti hyötyä raskautumista ja raskausaikaa ajatellen. Itsestä huolen pitäminen on varmasti parhaita asioita, mitä voi tulevalle maha-asukilleen antaa. :)

Naapurin tyttö, hieman kyllä kummastuttaa toi sun tilanne. : / Ite ainakin kävisin vielä toisella lääkärillä tarkistuttamassa asian. Jos sulla on muuten noi metut käytössä, niin alkoholia kannattais välttää niiden kanssa.

ralliruutu, juu, metuja määrätään 2-tyypin diabetekseen. Niitä käytetään monesti myös lapsettomuushoidoissa esim. clomien tai muiden ovulaatioinduktiohoitoon tarkoitettavien lääkkeiden tukena ylipainoisilla. Lääkäri sanoi mulle, että koska pco yleensä aiheuttaa häikkää insuliiniasioissa, niin voi olla että saan ne kanssa käyttöön jossain vaiheessa, jos pelkistä anazoleista ei ole apua, vaikka oon ihan normaalipainoinen (bmi 20). Eka pitäis vaan käydä sokerirasituksessa.

miss_piggy, hieman kyllä ottaa päähän tää menkkojen odottelu. Muut vaan pääsee koko ajan uuteen kiertoon ja mä junnaan aina vaan tässä samassa... Toivottavasti sulle "poppakonsteista" olisi apua. Mä oon menettänyt uskoni täysin niihin kaikkiin.

Dana, onnittelut menkoista! :) Teillä onkin sitten jännä kierto tulossa.

• Tykkää
Reactions: miranenn
Heimoi,

oltiin pitkä viikonloppu miekkosen kanssa mun vanhempien luona ja nyt takasin kotona. Ihana viikonloppu, juhlittiin vähäsen mun valmistumista ja iskää tietty :) taitaa olla joku kp45, eikä menkkoja näy. Kyllä ottaa päähän ja surettaa!!! Ymmärrän täysin et tueuletit Dana veskissä käydessä, tekisin ite varmasti ihan saman!! Onnittelut tädistä ja jes, nyt pääsette eteenpäin. Sullaki Hydra kökköä, mut sulla on onneksi lääkkeet, joiden pitäis auttaa... Toivottavasti saa vuodon pian tulemaan sulle :)

Mä soitin viime to gynelle tästä kierron venymisestä..harmikseni gyne on tietty just tän viikon lomalla, mut viikon päästä kun tulee, lupasi mut ultrata ja ottaa verikokeet...nyt pitäis vaan jaksaa ootella vielä reilu viikko. Menkkaoireet tuntuvan menneen täysin ohi, joten en oikein jaksa uskoa tädin olevan ovella...siispä näillä mennään :( :(

en nyt ehi lukee...tuun pian takasi!

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT MA 12.11.2012

Vilijonkka....................26.................kp 45/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 41/28........................yk 2
Hydrangea..................26................kp 38/26.......................yk 9
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 37/28-29..................yk 2
Lilja87......................25................kp 32/30-44?................TJOT/yk 3

eläväinen................19..................kp 29/30-38.......................TJOT
pantera...................19.................kp 29/27-28.........................yk 3
empp......................21.................kp 23/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 23/28.............................yk 7

Lullaby89................23....................kp 19/31-36....................yk 13
Niiu........................26...................kp 19/27-31......................yk 4
ralliruutu..................23...................kp 19/28-32....................yk 2
Henrietta-.............. 25..................kp 16/38-49.......................yk 2
tuttikeiju...............22...................kp 15/28-35........................yk10
Kali85...................27....................kp 13/30-38.........................yk 5
Slallu...................25....................kp 12/28-41.........................yk2
Ensimmänen.............28....................kp 12/27-30.....................yk2
Fiinaliina.....................23................kp 11/33...........................yk 4

Miss_piggy..................31................Kp 6/29.......................... yk 7
maimai83....................29................kp 4/27-33...................... yk6
Dana-........................28.................kp 2/28........................yk 17

ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

Vilijonkka dpo 26
pantera dpo 15
naapurintyttö dpo3

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/

Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3

Viimeksi muokattu:
Dana onks sulla nyt maanantaina siis kp2? Siis päivitinkö oikein?

Naapurintyttö Todella outo tilanne sulla. Olisko mahollisuutta, että siellä ois ollut kaks ja toinen meni kesken ja toinen jaksoikin pitää kiinni? Toivotaan, että pian päse tlääkärille ja selviää tuo ihmeellinen juttu. Sen me kaikki ymmärretään ette sille samalle lääkärille enää mene, jola jo olit. Eikä toivottavasti joudu muutkaan meneen!

Nyt nukkumaan, unia!

Kiitos kaikille :flower:

Ralliruutu Joo tuo metformiini on yleinen hoito diabeteksessa, mutta nykyään sitä on käytetty myös PCO:n hoitoon. Se korjaa insuliiniresistanssia(?) ja auttaa monilla laihdutuksessa. Näin rakkulat munasarjoissa myös vähenevät ja jopa poistuu kokonaan. :) Miule määräs gyne lapsettomuustutkimuksiin kun päästiin laihdutuksen tueksi ja pco:n hoitoon :) Syön 2x850 mg päivässä. Luultavasti vois nostaa annostusta ku ei ole ollu ongelmia :)

Ajattelin, että testaisin kumminkin vielä keskiviikkona, josko mahdollisesti plussa. Edelleen vasemmalla alavatsassa tuikkii. Josko olis vaikka kiinnittymisjuttuja :rolleyes:
Eilen ja toissapäivänä nousi lämmöt 36,9 ja ylikin, tuntui jopa kuumeiselta, mutta meni sitten ohi. Ei ole nenä tukossa eikä mitään muuta kipeyden merkkiä. Helpompi olla testaamatta kun ei ole r-testejä kotona :LOL:

ralliruutu Hauska tapaus! Kiva muistella jos tärppi vaikka tulis :)

Dana- Ihanaa! Kyllä varmasti tuli kunnon tuuletukset myös ! :D

miranenn Ihanaa, että painosi on pudonnut ja tuntuu mielikin alkaneen paranemaan? :)

eläväinen ja pantera Plussatuulia +++++ :whistle:

miss_piggy Enteilisiköhän himot THE kierrosta ;)

Nopsaan omaa napaa: Viikonloppuna leireilyt meni hyvin ja oli tosi ihana ja virkistävä viikonloppu! Leiristä huolimatta joka toinen päivä-taktiikka pysyi. Perjantaina ovistikkuun tuli jo vahvempi viiva, mutta ei vielä ovisplussaa. Leirillä en tikuttanut, joten veikkaan, että ovisplussa olisi ollut joko perjantai-iltana tai lauantaina. Kotoutuani tikutin ja tuloksena oli enää haalea viiva. Uskon, että tämä kierto meni ihan hyvin :)

Nyt sitten voi jäädä hyvillä mielin odottelemaan. Testauspäiväksi tulee perjantai
23.11., koska silloin on pikkujoulut joissa olen nestelinjalla mikäli täti on tullut tai testi näyttää negaa :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

Tänään napattu ensimmäinen tero. Olis tietenkin voinu testata varmuuden vuoksi eka, mutta ei ollut testejä ja tuskin se nega sieltä dpo 18 testauksesta olisi plussaksi muuttunut. Testaan sitten, jos menkat ei teroilla ala. Hieman kyllä harmittaa, kun ei sitten ollut sitä ovista tässäkään kierrossa ja menkat ei alkanut itsekseen. Toisaalta hyvä, kun on noi terot kuitenkin valmiina, niin pääsee niiden avulla uuteen kiertoon ja vihdoin aloittaan anazolit ovulaatioinduktioon! Tuntuu siltä, että ehkä ensi kierrossa tässä yrittämisessä onkin jotain järkeä. :)

Ei kannata ihmetellä, kun mun kp:t vaan kasvaa ja jos musta ei kauheesti kuulu mitään taas seuraavan parin viikon aikana, kun ei tässä odotellessa varmaankaan kauheesti kerrottavaa tule.

Miuyy jokos kuuluu/näkyy menkkoja? Tai onko raskausoloja?

Pupuipupäivistä meillä mies on ehdottomasti se aktiivisempi osapuoli. Mulla on niin paljon työ- ja opiskelukiireitä että välillä kaikki illat menee tunteja suunnitellessa, mutta mies pitää kyllä huolen että sitä vauvaa koitetaan tehdä :D Mä en oo noita ovispäiviä testaillu, enkä enää laskeskellukaan, ku musta tuntuu että mä otan siitä sit ihan liikaa ressiä, eli pupuillaan kun mieli tekee =)

maimai83 kuukautispahoittelut :( toivotaan toivotaan, että tää olis se the kierto!

miranenn Onnea uuteen kotiin =) aivan ihanaa saada sisustaa uutta kotia mieleisekseen!

Dana- Sori, mulla on menny ohi, mitkäs nää oli nää pääsykokeet?? Niin ja onnea menkoista, eli nytkö teillä alkaa pistokset?? Ei taida enää kauaa mennä ku on raskausuutisii sinulla =)

ON: Täällä on ollu ihan luksusviikonloppu, mies on hemmotellu minuu, kun kauhee kiireinen työviikko takana (ja taas edessä). Ai että mä odotan että joulu tulee, saa hetken hengähtää =)

Fiina Lähihoitajaksi olis tarkoitus päästä opiskelemaan :) Jospa sitten sais kunnon työpaikankin itselleen.. Ja joo, tässä kierrossa alkaa pistokset. Toiveet aika korkeella, vaikka eka inssi ei usein tulosta tuotakkaan.. mut hienoa kun taas jotain tapahtuu..

• Tykkää
Reactions: lullaby89
Kävin tänään apteekissa koiralle hakemassa lääkkeitä, niin ostin sitten hyllyn tyhjäksi apteekin omista raskaustesteistä ja parit digitkin lähti matkaan.
Tein sitten 4h pidätyksen jälkeen apteekin oman ja tällainen tuli

aamulla teen kyllä digin... alan epäilemään että oon oikeasti raskaana. en ole kuullut että apteekin omaan tulisi nuin selkeää viivaa ovulaatiosta.
limaa tuli tänään mutta rupesin miettimään niin saattaa olla valkkariakin tai sit illan rakastelun jälkeisiä tuotoksia :D

oireita ei oo mutta mahaa nippailee varsinkin alavatsaa tuosta keskikohilta ja oksettaa. Hmmmh...

Naapurin tyttö Jotain kyllä nyt taitaa olla tekeillä, toivottavasti se olis se pieni kyytiläinen :). Jos ei olekaan niin jotain muuta ihmeellistä sun kropassa taitaa tapahtua kun noin selkeitä plussia näyttelee. Käy ihmeessä lääkärillä, jos ei ala selviämään.

Naapurin tyttö, oho, digitestiä kehiin! :) Olisko voinut olla, että edellisessä ultrassa raskaus oli vasta niin alussa, että masussa ei vielä näkynyt mitään? Tai sitten tosiaan oot tullut hyvin nopeeta km:n jälkeen uudelleen raskaaksi. :)

Yhteistyössä