<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

Naapurin Tyttö, voi ei :( mä olen niiiin pahoillani. Mutta ainakin nyt on todistettu, että raskautuminen on siis mahdollista, toivotaan että tärppäisi pian uudelleen. Monethan ovat sanoneet, että nopeasti keskenmenon jälkeen ovat raskautuneetkin sitten jo uudestaan =)

empp kuparin väriset hiukset on kyllä aivan ihanat!

ralliruutu tervetuloa, toivotaan, että yrityksenne olisi yhtä nopeasti maalissa kuin nimimerkkisi kertoo =)

Niiulle ihanaa, ''uus'' auto on aina käyttäjälleen uus ! Niin ja ONNEA, onkos synttärisuunnitelmia? Juhlimista kenties?

buffy
wau, Intiaan! Mikset sie lähe miehen mukaan?

Vilijonkka täällä pidetään varpaat ja sormet pystyssä että masukki olis muuttanu teille =)

ON: joku tais kyselläkin oloista ja me siis tosiissaan pidettiin täällä juusto ja viini-ilta jolloin tein ensimmäisen raskaustestini ja negaa näytti, eli ei tuloksia tässä kierrossa. Mun puolesta ei ole siis jännäiltävää!
 
miss_piggy
Niinjoo, en muista mainitsiko joku että on vasta lopettanu e-pillerit, mutta e-pillereiden lopettamisen jälkeen saattaa mennä puolikin vuotta, ennen kuin keho alkaa toimimaan suht normaalisti ja hormonitoiminta palautuu "luomuksi", tai sitten se ei palaudu, ja joutuu ottaa avuks jotain lääkettä, esim. terolutit.
 
E-pillereiden lopettamisesta: Mulla meni itellä vuosi ennen ku alko suurinpiirtein tasasin väliajoin tulla menkat. Lopetin pillerit tammikuussa, menkat oli sinä vuonna vaan yhesti kesällä ja toisen kerran ennen joulua. Siitä muutaman kuukauden päästä seuraavat menkat, jonka jälkeen niitä onkin sitten ollu tasasesti, mutta kierto lyhentynyt koko ajan, nyt tosin näyttää tasoittuvan tuohon 30 päivään. Sillon en vielä vauvasta haaveillu niin ei haitannu, mutta tosiaan varmaan kannattaa käydä gynellä juttelemassa jos tuntuu, ettei kroppa ala toimiin kunnolla. :) Yksilöllistähän tuokin toki on, mutta mun kokemus oli tällanen.
 
Viime yönäkin pyöri raskausunet päässä, aamulla on pää ihan pyörällä ja tekis mieli testailla :LOL: Jos nyt ei kuitenkaan vielä, oviskin on vasta ensi viikon alussa :D

Meillä muuttopäivä varmistui tiistaiksi, ei tässä oo enää pakkauspäiviä jäljellä kun neljä... Viikonloppuna lähetään miehen isän luokse pakkaamaan hänen tavarat ja ne tulee sitte tiistaina. Pisti kyllä nyt jännittämään, tää alkaa oikeesti olemaan totta!!

Ja tervetuloa ralliruutu!
 
Hydrangea mutta kun mulle gyne määräs et mun kuuluis aloittaa ne terot kp 15, kp 24 asti ja toivottavasti kroppa sit tajuis alkaa ite lyhentää kiertoa normaaliks. Meneeköhän sit vielä enemmän sekaisin jos nyt aloitan ja sit tulee menkat niin aloitanko sit uudelleen kp 15???
Henrietta, itse ainakin aloitin ne ekan kerran keskellä pitkää kiertoa. Söin sen 10 päivää ja vuoto mulla alkoi 3. päivänä viimeisen ottamisesta. Sitten siitä ekasta vuotopäivästä laskin normisti uuden kierron alkaneen ja söin niitä jatkossa aina kp 15-24. Tällä systeemillä kierron pituus asettui siihen 26 päivään ja oli sitä niin kauan kun söin niitä. Joten tuskin sunkaan kannattaa enää odotella, kun kierto venynyt jo noin pitkäksi, niin aloita ne vaan heti ja sitten jatkossa aina kp 15-24. Kuinka pitkäksi aikaa sait terot?
 
miss_piggy, mä ainakin ymmärrän, mitä tarkoitit tuolla mielipiteelläsi, etkä mielestäni tarkoittanut mitään pahaa. Yhtälailla sullakin, niin kuin kaikilla muillakin, on oikeus omaan mielipiteeseensä. Me kaikki ajatellaan asioista niin eri tavalla. Mielestäni on myös täysin hyväksyttyä pelätä lapsettomuutta jo heti yrityksen alkuvaiheessa, koska nykyään se on ikävän yleistä. Tietenkin kun me ollaan jo hieman pidempään yritetty, niin ainakin mulla pelko on hieman kasvanut, kun kierrot vaan lisääntyy ja mitään ei tapahdu.
 
naapurin tyttö, :hug:

olen juurikin niitä jotka on vasta lopettanu pillerit ja tottakai tiedän että voi mennä aikaa ennenku kierto tasaantuu, mut ei se muuta sitä tosiasiaa, että ärsyttää ja ahdistaa odotella. Varsinkin ku esim pco ja endo on melko yleisiä, ilman menkkoja ei tiedä yhtään missä mennään, ne on kuitenkin tavallaan merkki siitä että systeemit toimii ainakin jollain tasolla.
Mut ei kenenkään tarviis tuntee syyllisyyttä omista tunteistaan ku on tällasesta asiasta kyse, joka on kaikille täällä pyöriville ihan yhtälailla sydäntä lähellä ja kaikki sitä lasta kaipaa. En halua omilla jutuillani kenenkään mieltä pahoittaa, mutta monen muun tavoin itellenikin tää on ainoo tapa purkaa omia ajatuksia.

pahoittelut uuden kierron alottaneille :heart:

Ja hei, Niiu, onnea! :)
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö Pahoittelut :hug:. Varmasti vaikeaa kun on jo ehtinyt iloita raskaudesta. Jaksamisia ja toivottavasti pian saatte uuden kyytiläisen

miss_piggy En tarkoittanut tuota kirjoittamaani sinulle henkilökohtaisesti, vaan yleisesti tuohon aiheeseen josta täällä keskusteltiin. Enkä tarkoittanut myöskään että kauan yrittäneiden tunteet olisi väärin, ei todellakaan. Päin vastoin. Tarkoitukseni oli sanoa että mielestäni kaikilla on juurikin oikeus omiin tunteisiin. Ymmärrän tasan sitä tuskaa ja kipua jota pitkään yrittäminen aiheuttaa. Anteeksi, jos otit tuon kirjoituksen henkilökohtaisesti, se ei ollut ollenkaan tarkoitukseni :(.

Ja päivitellä saisi tänne Kp 1, yk 13, kierrot venyy ja paukkuu...
 
Viimeksi muokattu:
Niiu Hyvää synttärii! Miten on päivää juhlistettu?

Lullaby No niin, kivaa pääsit viimein uuteen kiertoon!

Täällä on selkä niin pirun kipee et ei mitään rajaa. Viimeks ku tälleen kipuili niin olin kunnon kuumeessa. Nyt mittasin varuiks lämmön niin se oli 36.8. Mulla normisti on se 35.8 eli tosi alhanen. Joten taitaakin tuo mun selkä kipu liittyy osittain siihen. Tosin tätä selkäkipuu on ollut kyl nyt jo kohta viikon. Nyt myös nukuttaa, mutta unetkin on kyllä jääneet kovin vähälle tällä viikkoa. Tänään meen kyllä ajoissa nukkumaan. Vielä tarttis mennä siskoka moikkaamaan ja lupasin mennä antamaan Olivialle perunaa, kun se on sitä harjoitellut. Ei oikein suju kuulemma ja mä lupasin olla tällä viikkoa se maistattaja :)

miss_piggy uskon ja ymmärrän kyllä sen ahistuksen minkä tuottaa ihan yrityksen alussa olevien panikointi lapsettomuudesta. Ei meilläkään yritystä vielä ole niin paljon, mut joskus ku oikeen paha mieli on niin sitte sitä ajattelee ettei taätä vissiin tule mitään. Mut onneks täällä on niitä kuten baby, joka antaa toivoa. Mites, kun tiet ettei sulla ole kaikki kunnossa niin onko teillä suunnitelmaa tuon raskautumisen avitukseen? Anteeks, jos oot jo kertonut siitä ja en muista.

Tää on myös hyvä palsta sikskin, ku saa just vinkkei ja tietoo paljon toisilta, jotka on jo kokeneet paljon enemmän yrittämisen tiimoilla.

Toinen toistaan tukien
 
maimai Sanos muuta, vihdoin. Nää venymiset olen laittanut ihan näistä lapsettomuushoitojutuista sekä opparista stressaamiseen piikkiin. Voi kun oliskin Off-nappula josta ne vois lopettaa :). Voi, ihana kun sulla on Olivia :). Varmaan toisaalta lisää myös sitä oman käärön kaipuuta :). Itselläni on ystävällä maailman suloisin tyttölapsi ja kyllä sitä vaan aina tulee mieleen, että voi kun itselläkin olisi joskus tuollainen pieni rakas :)
 
Niiu, synttärionnittelut! :flower:

lullaby89, kiva, että vihdoin pääsit uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen. :)

maimai83, toinen toistaan tukien. Näin teemme. :) Toivottavasti selkäkipuilut helpottaisi. Ihanaa, kun sulla on tuollainen tädin oma mussukka. Mä oon niin iloinen pikkusista kummilapsistani.

ON: Mahassa nipistelee ja mielikuvitus laukkaa.
 
miss_piggy
Lullaby: En ottanu henk koht :D

Maimai: Kyllä oon ajatellu, että jos nyt ei tärppää, niin otan sitte suoraan yhteyden ens vuoden puolella samaan yksityiseen gyneen joka nuo terolutitkin määräs... Pelkään vaan että ei tuu helppoa olemaan, oma äiti ei oo saanu muita lapsia ku minä, ja aikoinaan ku olin 10-14v, niin yrittivät kakkosta saada alulle...kävi kaikenmaailman tähystyksissä ja tutkimuksissa mutta mitään syytä ei löytyny miks ei tärppää :(
Lähinnä ite epäilen sitä, että ovuloinko ollenkaan, kun ei mulla oo ollu mitään ovistuntemuksia, ja tuo pco sekottaa varmaan jonkunverran noita oireitakin, että hankala ite sitä ovistakaan bongailla, edes ovistesteillä.
Jos sitten sais clomit tms, kun lääkäri sanoi muistaakseni että kokeillaan sitte jotain muuta lääkitystä ja jos ei auta niin jatkotutkimuksiin.

Noista pilsuista vielä, ite lopetin siis e-pillerit viime helmikuussa, ja menkkoja ei näkyny pariin kuukauteen, julkisella gynellä kävin sillon huhtikuussa, ni se suurinpiirtein naureskeli päin naamaa kuten oon kertonukki, ja sen mielipide oli että ilman menkkojaki voi tulla raskaaks (mitä en ite kyllä usko tosiaankaan), no sitte yhet menkat tuli toukokuussa, ja sen jälkeenpä ei tullu taas mitään, niin heinäkuussa menin sille yksityiselle, ja ultrassa löytyi sitten se pco.

Sen siitä varmaan sai ku 10 vuotta söi pillereitä, ja vaihtoi monesti merkkiä. Kokeilin minipillereitä ja yhdistelmiä ja milloin mitäki ku joku tietty merkki sai aikaan välivuotoja jne..
 
Hei vaan kaikille, täällä olisi uusi kuumeilija. nyt yk 2 ja kp 19/29. Pupuiltiin ovulaation aikaan ahkerasti eli tuossa viikonlopun aikana ja alkuviikostakin. Nyt sitten tänään on tuntunut epämiellyttävää nippailua tuolla kohdun alueella ja äsken pupuilun jälkeen vihlo muutaman kerran tosi kipeesti. Voisko nämä kertoa jotain kiinnittymisestä?

Toinen "oire" on tänään alkanut etova olo ruokailujen välillä. Tuntuu, että pitäis koko ajan jotain pientä syödä ettei etois.

Viime kuussa testasin siis negan. Parempi onni tällä kerralla :)

Plussatuulia puhallan teille kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy Toivottavasti saat pian apua. Oliks ne clomit jotain sellasii, et ne auttaa ovuloimaan? Mulla ei näistä kyl ol nii kauheesti tietoo vaikka täällä niiistä onkin puhuttu? Jos niiden avulla kävisi tärppi... Ja varmaan suo kaihertaa kovin mieltä se sun äidin tilanne. Ja mikä ärsyttävintä,. jos mitään syytä ei milloinkaan hälle löytynyt. Pian vaan gynelle aikaa ja varmasti suosit yksityistä. Aika ihmeellinen lääkri ollut sulla kunnallisella. Mut niitä nyt voi olla millasia vain siellä, valitettavaa. Varmaan kyllä niitä hyviäkin. Siks mäkin halusin käydä nyt yksityisellä niin tietää, että ottaa asian eritavalla ku kunnallisella. tai niin mä ajattelen. Mut rahaahan nekin siitä saa.

Fiinaliina Juu Olivia on jo ens kuun 15pvä 6kk :) Iso tyttö. Sisko on koittanu tsille välillä niitä kiinteitä annella, mut se ei oikein ota innostuakseen niistä. Tai perunaa ja porkkanaa se on vaan koittanut. Ei ole helppoa. Enkä tiedä miten sesen halkuin kanssa onko helpompaa vai vaikeempaa... Velliä se on vähän sekoitellut maitoon, että sais ees vähän "tuhdimpaa" ruokaa. Tyttö on myös tajunnut, että ei ole pakko syödä pullosta, kun saa letkun kautta ruan jos ei huvita ite syödä. Kyllä ne noin pienetkin oppii.. Mut kohta pitää "pakosti" osata syödä sitä kiinteepääkin, kkun tuo puol vuotta lähestyy. Mut on se vaan niin ihana! Ja huomenna Olivia tuleekin yökylään <3 Onneks on tuo tädin muru jota saa välillä hoitaa. Olivia oli muuten aivan paras, kun näki meen koiran. Ja aina kun se tajus, että siinä on Ruu (tajus se sitten olleskaan mikä se on mut kuitenkin) hirvee naurun remahdus alko :)

Pilkesilmäkulmassa tervetuloa joukkoon. Lyhyttä vierailua toivotan sulle täällä. Siis pikaista tärppiä ;)

Hydra toivottavasti ei olis pelkkää mielikuvitusta vaan sitä itteään ;)

Nyt tää menis punkkaan tai ainaki nalottaan vähän sukkia Olivialle ja viimeistään puol 10 sammutan valon ja matkaan höyhensaarille. Jos huomenna ois ees piirun verran pirteempi! Unia siis!
 
Tilasinpa sitten halpatestistä 35kpl wondfon ovistestejä, 14kpl digiovistestejä, ja päälle sit muutamat kappaleet raskaustestejä :D

Huomenna soittelen tonne yksityiselle gynelle. voi kyllä olla että sanoo että jos vuoto jatkuu ja kivut niin eiköhän se ulos tuu ittekseen.

Vuoto onneksi on pysynyt aisoissa mutta kivuista ei voi sanoa samaa :( oon muutaman kerran kokenut saman menkkojen aikaan eli, olisiko niin että on enemmänkin ollut noita kemiallisia...

saisiko päivityksen tuonne listaan kp 1/29 ja plussanneitten tietoihin sulkuihin (km)
yv:n voi vaihtaa jo 11, tuli täyteen toissa päivänä...

En tiiä, en mie lannistu, jotenkin oon positiivisin mielin kun tiiän että voin sittenkin tulla raskaaksi :)

Kysyn gyneltä samalla olisiko seuraavaa tärppiä varten jotain apuja siihen että se kiinnittyis kunnolla yms... miulla voi olla taipumusta veritulppiin kun oon keuhkoveritulpan kokenut...

Nyt syön tupla annosta royal jellyja koska ne tasaa hormooneita, josko kivut hieman hellittäis niitten avulla :)

kyllä mie uskon että vielä me onnistutaan, ehkä nopeammin kuin uskommekaan, tän vauvan ei vaan kuulunut vielä tulla meille, se lensi enkelinä veljeni luo.

Keijulapsesta tuli enkelilapsi <3 äiti olisi rakastanut sua paljon <3

mutta sitten:

tervetuloa uusille, tsemppiä ja plussa tuulia ja oliko plussanneita? onnea heille! :)
 
Mua himottaa noi testit. Tuskinpa raskaana tässä ollaan, mutta vähän hassuja noi vihlaukset kohdun suulla, mitä on tässä ollu ihan kiitettävästi... Heti pyörii päässä muutaman yön unet ja se et "Entä jos?". Saiskohan sitä mielensä maltettua vai pitääkö sitä uhrata yks testi mielenrauhan takaamiseks...

Mitäs mieltä työ ootte? :LOL:
 
Miekin näen enneunia, mie näin muutamana yönä ennen tätä plussaa että plussaan ja sit kun plussasin niin oliko heti seuraavana yönä näin unen jossa vuoto alkoi melkoste samalla tavalla kun nyt.. minun kohdallani monet unet pitävät paikkansa, toki on niitä unia jotka tulee stressin ja liian ajattelemisen myötä mutta nämä muutama selkeä uni piti paikkansa, ja olen oppinut tulkitsemaan niitä. Meidän suvussa nähdään paljon enneunia. minä taidan olla se joka näkee vahviten niitä paikkansa pitäviä. siskontyttö taas (2v) osaa ennustaa ihan hereillä. se siis jotenkin tuntee asioita ja kertoo että nyt se ja se tulee kylään tai soittaa ja 10 min sisällä näin tapahtuu :D hassua. Se on muutenkin aikaansa eellä oleva ihmelaps :D oikeasti. osaa paremmin käyttää tietokonetta kun minä vaikka itekin oon tekniikan ihmelaps (kuulemma) :D

Vuosia sitten näin usein unta että olin raskaana mutta en koskaan synnyttänyt, sitten rupesin näkemään unta että synnytin mutta en ikinä nähnyt unessa lastani, lopulta minulla oli lapsi mutta en sitäkään nähnyt siinä unessa. Olen kerran unessa nähnyt poikalapsen n. vajaan vuoden vanhan ja se oli minun poikani. Komea pienimies :) sen unen jälkeen tiesin jollain tasolla että se on minun poika tulevaisuudessa :) sitä en tiedä olenko itse hänet synnyttänyt.
 
NT Ihanaa kun olet niin positiivinen! Ja vaikka nyt kävikin pienelle huonosti, niin varmasti helpottaa tietää, että raskaus on mahdollinen :) Mä toivon teille niiiin paljon pikaista tärppiä!!

Tervetuloa PilkeSilmäkulmassa! :wave:

lullaby, me päästäänkin tässä kierrossa kulkemaan samoilla päivillä :) Teidän vuoro olisi kyllä jo, toivottavasti tämä on se onnekas kuukausi!!

ON Kiitos kaikille synttärionnitteluista!! Olette ihania :heart:

Päivä on koostunut töiden teosta, treeneistä ja kohta nukkumisesta. En oikein tällä iällä jaksa hötkyillä aina kun lisää vuosia napsahtaa mittariin, ei siinä kuitenkaan mene kuin pari silmän räpäytystä niin on taas synttärit :D Kaupasta ostettuja lempparikeksejä vein sekä töihin että laulutreeneihin ja mies oli ostanut mulle kukkia kotiin tullessa. Tänä viikonloppuna tulee vanhemmat meille kyläilemään ja ensi viikon alusta mies vie mut treffeille ;) Siinäpä sitä onkin riittämiin!

Täytyy kyllä sanoa, että oisin mä voinut vähän hehkeemmänkin synttärilahjan ottaa kuin kp 1 :sen :LOL: Mutta jos tämä nyt olisi se Ilon ja Onnen kierto sitten ;)
 
  • Tykkää
Reactions: maimai83
Naapurin tyttö :hug:
Joo, lääkärissä kävin näiden käsien kanssa niin oon saanu jonkun ihmeellisen allergisen reaktion vissiin siitä aineesta. Nyt tämmöset puuvilla hanskat käessä joutuu kolme vuorokautta olemaan. Polttaa niin julmetusti käsiä. Ei ois saanu töihin kuulemma tulla ku on niin iso tulehusriski näissä, mut minä tulin ku ei ois enää ku tämä yö jäljellä. Sitte viikonloppu vapaa oman rakkaan kanssa :)
Joku kyseli tuossa, että kauan mies on reissussa ja miksen lähe mukaan niin tarkkaa aikaa ei osaa sanoa millon tulee takas ja mukaan sinne ei oikein voi lähteä ku on tietty itelläki oma työ mikä pitää hoitaa sillä välin ja mies joutuu melkein koko ajan olemaan töissä siellä.! Nyt on kuitenkin meillä tämä viikonloppu taas aikaa olla yhessä. Huomasi kyllä tänään miten ikävä taas on sitä ollu. Kaks viikkoa oli nyt yhteen menoon pois kotoa ja tuntu aamulla, että ihan hirveällä vauhilla piti kotiin päästä ja viereen :) Ei keretä kihlautua ennenku se sinne reissuun lähtee, mut reissun jälkeen me pakataan tavarat ja suunnataan rukalle mökkeilemään :)
 
Naapurin tyttö Oon niin pahoillani teidän puolesta :hug: Mut hienoa, että sulla on noin positiivinen asenne kaikesta huolimatta :heart: Kyllä teidänkin aika vielä tulee!

Tervetuloa uudet haaveilijat :)

Ja ONNEA kihlauksesta byffy :)

Onnittelut myös kaikille synttärisankareille! :flower:

ON Mulla ei taaskaan mitään mainittavaa.. Tätiä tässä nyt vaan odotellaan. Teroja pitäis vielä popsia pari päivää ja sitte taas vaan odotellaan :/ Jotain ihme nippailuja on vähän väliä tuntunut vatsassa, mut niistä nyt ei ole koskaan ottanut selvää. Taitaa olla vaan jotain pco:n temppuja?!
Vähän on taas sellanen luovuttajafiilis, eikä mikään kiinnostais.. Tekis mieli lopettaa koko homma ja antaa vaan asian olla, mut nyt ollaan jo niin pitkällä, et ei voi enää perääntyä. Välillä on vaan sellanen olo, että me ei ikinä onnistuta. Tähän on jotenki jo turtunu kun niin pitkä aika on mennyt ilman mitään tulosta. Se vielä että entisen miehen kanssakin yritettiin 1,5 vuotta, eikä sillonkaan tullu viivan viivaa yhteenkään testiin. Tuolla miehellä on jo lapsi joten ei siinä ainakaan mitään vikaa ollut.. Ei vaan voi jotenkaa tajuta, että miten voi olla näin huono tuuri, että ollaan molemmat miehen kans "viallisia". "luontoäidillä" on kyllä tosi huono huumorintaju :D
Mut ei kai se muu auta ku mennä kaikkine vikoinensa vaan eteenpäin niin pitkälle kun pääsee..
Että sellasta tänään. Jospa tuleva viikonloppu vähän piristäis mieltä.
 
empp kun päivität, voisitko plussanneista poistaa 2011 vuoden plussanneet kun tuo esikoishaave linkki odottajien puolellekin on nykyään 2012-2013 :)

ON:

Kivut on jotain sanoin kuvaamatonta ja vuoto on runsaantunut ehkä hieman... kyllä tää tästä...
 

Yhteistyössä