<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

miranenn pahoittelut siitä negasta. Toivotaan, että viikko menee nopeesti ja saat varattua sitä aikaa sinne polille. Miksi et jo nyt varaisi sitä?

buffy Oi miten ihanaa <3 Voin uskoo, et tuon haluis huutaa koko maailmalle! Tuli jo pian hetki, että miehes tulee kotiin.

ON tiettävästi testasins en negan. Ostin eilen digin, mutta en sitte halunnutkaan käyttää sitä. Eilen ajattelin et tehdäänpä se niin se ainakin varmasti näyttää sen "ei raskaana". Mut aamulla pohdein asiaa ja pääduin pd:n liuskaan. Ja oon kyl ihan tyytyväinen. Säästy paras testi sitten tulevaisuuteen. Ovistestikin on haalenemassa... Ovikseen en kyllä usko, että se oli silloin viikonloppuna ellei ne kipuilut ollut ovistuntemuksii. Erilaisia vaan olivat kuin ennen. Aika näyttää missä mennään. Ehkä tää on vaan joku hormonihäiriö niinku Vilijonkka meinas. TOivotaan ainakin...
Nyt vähän aikasemmin töihin ettei ihan kielivyönalla tarvii mennä.. Eilen tein enkat ja aika täpärälle meni toi polkeminen... Mukavaa päivää!
 
Fiina, ninni, dana, niiu, vilijonkka ja slallu miten menee? Onks mitään oireita mihinkään suuntaan? Muistaisin, et slallu teki tällä viikkoo testin ja niiu? Muutamii päivii viel ennen ku tädin pitäis saapuu...Sallullu toivottavasti pian plussa testiin!
 
byffy, isot onnittelut! :) Alatteko nyt sitten suunnitteleen häitä?

postimerkki, mielestäni jokainen on oikeutettu omiin mielipiteisiinsä ja tunteisiinsa näissäkin asioissa. Toisaalta tällaisena pitkään yrittäneenä, tutkimuksiin ja hoitoihin lähteneenä ja ensimmäisen ovulaation nyt vasta bongaanena välillä ärsyttää juuri yrityksen aloittaneiden lapsettomuus-pohdinnat. Yritystä aloittaessa itse en osannut ajatella, että tässä voisi mennä näin kauan. Välillä on päiviä, jolloin ajattelen, että ei meille varmaan koskaan sitä vauvaa suoda, mutta välillä taas on hetkiä, jolloin uskon että viimeistään rankempien lapsettomuushoitojen avulla meille vauva tulee. Toivottavasti teillä kuitenkin tällaiset pohdinnat olisi tarpeettomia ja tärppäisi pian. :)

kali85, miranenn ja maimai83, negapahoittelut. :hug:

Sattuiko kukaan teistä katsomaan eilen Avalta 11 tapaa jättää nainen? Oli kyllä erittäin koskettava jakso. Siinä eräs nainen oli tullut kertomaan oman tarinansa, kun vuosien yrittämisen ja pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen mies jätti hänet sanoen, että haluaa naisen, joka voisi antaa hänelle biologisen lapsen. Mielestäni tämä olisi ehdottomasti pahinta, mitä oma mieheni voisi tässä tilanteessa tehdä. Tälle naisella oli kuitenkin lopulta käynyt onnellisesti. Hän oli tavannut uuden miehen ja saanut luomu vauvan, vaikka hänelle oli sanottu, että ei voi biologisia lapsia saada. :) Tsemppihali kaikille! :hug: Kyllä mekin vielä onnistutaan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Buffylle onnea! :flower: Sitten vaan suunnittelemaan häitä! ;)

Negatestanneille voimahali :hug:

maimai, mä ajattelin tehdä eilen aamulla testin, mutta tulin järkiini ja jätin tekemättä. Eilenhän alkoi jo tiputella ja tänään varmaan myös, joten kp 1 on luultavasti huomenna tai viim. ylihuomenna. Tämä ei kuitenkaan tästä ylläri, joten innolla odotan, että täti tulee kunnolla ja pääsee uuteen nousuun!! :)

Mun on pakko hehkuttaa, että ostettiin uusi auto! Tai käytetty se on, mutta meille uusi :D Annetaan vaihdossa meidän iänikuisen vanha kottero ja vaihdetaan vihdoin tälle vuosituhannelle! Ajatelkaa: Auto, jossa on sähköinen lukitus, penkinlämmittimet, toimiva bensamittari ja takaluukku, joka aukeaa!! Meille ihan ennenkuulumatonta teknologiaa! :D :D
 
Ainiin ja postimerkki: Kyllä täällä myös on välähdellyt pelko lapsettomuudesta mielessä. Mulla on monta ystävää, joiden kanssa tätä teemaa on käyty läpi ja käydään edelleen ja ehkä tämänkin takia sitä ajattelee omalle kohdalleen herkemmin. Yritän kuitenkin pysyä positiivisena ja ajatella, että se on kuitenkin pieni todennäköisyys, että lapsettomaksi jäisi. En halua tehdä tästä yrittämisestä elämän ykkösasiaa vaan elää ihan normaalia elämää ja siinä sivussa yrittää. Tällä tavoin pysyy näiden asioiden omassa päässä vatvominen minimissä ja mielenrauha paremmassa kunnossa :)
 
postimerkki Mun mielestä kans jokaisella on oikeus tuntea niin kuin tuntee. Vaikka kyllähän se saattaa tuntua hieman ikävältä niistä, jotka ovat yrittäneet jo paljon kauemmin. Mutta jokaisella on se oma tilanne ja sitä on turha miettiä että vasta sitten kun yrittänyt vähintään vuoden, olisi muka lupa tuntea pelkoa lapsettomuudesta.

Buffy Oi!! Ihanaa että miehesi kosi sinua! Onnea!!
 
Pitikin mennä googlettaan! :headwall:

"You have recorded a positive OPK result on your chart. Ovulation Prediction Kits detect a surge of LH (luteinizing hormone) in your urine. This is last hormone to peak before ovulation. In most cases, you can expect to ovulate the day following your positive OPK result. You may, however, ovulate later the same day, or the following day.

To maximize your conception chances, keep considering yourself as fertile for several days after seeing a positive OPK result. If you are also checking your temperature and cervical fluid, consider yourself fertile until you also see a sustained thermal shift and cervical fluid has dried up.

OPKs tell you that ovulation is likely imminent and you are most fertile. In most cases, ovulation soon follows after a positive OPK result. A positive OPK result, however, does not indicate ovulation with certainty, nor does it pinpoint your ovulation day to within a narrow timeframe. Only your temperature sign which reflects a rise of progesterone after ovulation, will confirm and pinpoint ovulation for you."

Lisäys. Ei ehkä hätää sittenkään? Joillakin nousu myös vain 0,1-0,2 astetta, että jää helposti huomaamatta.
"While most women will have a small rise in their body basal temperature after ovulation, there is a small percentage of women who do not get one. You may be one of them!

In that case, the only way to know if you're ovulating is to have ultrasound confirmation that ovulation is taking place(or your doctor may order a blood test during what would be your two week wait) to check for progesterone levels. (Progesterone levels should be higher during the two week wait, if ovulation took place.)"

"In most cases, you are able to see a biphasic pattern on your chart after ovulation has taken place. That is, you will have lower pre-ovulation temperatures and higher post-ovulation temperatures. Your temperature may rise slowly in increments, or quickly, or it may even rise and fall slightly over several days. The rise in temperature is usually about 0.4 degrees Fahrenheit or 0.2 degrees Celsius, but the rise may be as slight as 0.2 degrees Fahrenheit or 0.1 degrees Celsius or even less in some cases. Great variability is possible. " (fertilityfriend.com)
 
Viimeksi muokattu:
Buffylle Suuret onnittelut, ihanaa!

Niiulle: onnittelut myös sulle uudesta autosta. Mekin vaihdettiin n. kk sitten ja kyllä nyt on ollu mukava ajella :D

Postimerkille: Jaksamisia, mutta koita muistaa, että alkutaipaleella vasta olette ja mahdollisuudet, että se vauva sieltä pian tulee on tosi hyvät! Yritä olla vielä murehtimatta!

Hydrangea: en katsonu..kerran oon sitä ohjelmaa sattumalta kattonu, muteti oikein vakuuttanu..tai ainakin se jakso oli tylsä eikä oikein edenny. Ootko osannu olla lämpöjä mittaamatta ;)? onko mitää oireita tullu?

Maimai Hyvä et pystyit säästämään parhaan testin, jotta se voisi tulevaisuudessa näyttää jotain ihanaa :D koska sulla on se gyne? tsemit siihen ja tuuhan kertoon sit miten meni!!

ON: ei niin mitää täällä. dpo7 meneillään ja kaippa täs pitäis mahdolliset kiinnittymiset olla käsillä...ei vaan oo mitää tuntemuksia (paitsi olla oviksen jälkimaininkeina tissiherkkyyttä..). Plääh...
 
Vilijonkka, no mittasin taas tänään aamulla. :ashamed: 36,1 näytti mittari. Eilen 36,2. Joten ehkä sen 0,1-0,2 astetta vois olla koholla. Tai sitten ei. Äh, täytyis lopettaa tää vatvominen. Mulla ei oo ikinä ollu mitään tissikipuja. Eikä oo nytkään. Eikä mitään muitakaan erikoisia tuntemuksia. Alavatsassa hieman painontunnetta, kuten aina alkaa olla noin viikko ennen menkkoja.
 
Viimeksi muokattu:
buffy onnea :D

postimerkki Ei ole minusta tyhmää ajatella että ei ikinä saisi omaa lasta. Minullakin se on joskus ollut mielessä vaikka nyt on vasta kolmas kierto ilman ehkäisyä menossa, mutta aina kun menkat alkaa niin iskee se epätoivo ja pieni masennus pariksi päiväksi. Ja joskus jo aikoja sitten ennen kuin edes alettiin yrittää vauvaa niin ajattelin attä jos ei ikinä saadakaan omaa lasta ja minusta se olisi pahinta mitä voi tapahtua. Varmasti moni nainen myös ajattelee että on pahin mitä voi olla on että ei ikinä saa omaa vauvaa. Minun suuri unelma on ihan pikkulapsesta asti ollut, että tahdon miehen ja paljon lapsia :D

ON Tänään yksi kaveri sai vauvan. Aamulla syntyi. Onhan se iloinen asia, mutta olenko itsekäs kun en ihan niin iloitse kuin muut. On lähinnä semmonen ihan kiva juttu fiilis. Kun itse ei ole edes raskaana. Huoh. Ja sitten yksi tuttu sai kans pari viikkoa sitten vauva. Kauheesti on tuttava piirissä näitä vauva juttuja ja raskaus uutisia.
Ainiin. En myöskään ole kovin iloinen siitä että pikkuveljeni tyttö ystävä on raskaana. Ne on seurustellut puolivuotta ja raskaus on jo viikolla 20 kait. Veljeni ja sen tyttö ystävä on 16. Myöskään kummankaan vanhemmat ei ole iloisia asiasta. Mutta kai se tästä. Ja tyttö on vielä lastenkodissa kaiken lisäksi.
Toivottavasti ette ajattele että olisin kauheen itsekäs mutta tosiasiat huomioon ottaen on vaikea iloita asiasta. Veljeni on vasta aloittanut ammattikoulun ja kaikkee.
 
Buffy, onnea :flower::heart: Miehellä on täällä kans jotain kosinta aikeita, ei suostu kertomaan mitään :D Kuulma suunnittelee tms! Jäiks.

Pahoittelut negoista testanneille :hug:

ON: Tsiisu mikä yö! Koko yön näin yhtä ja samaa unta, olin raskaana. Kaikki oli muuten hyvin, mutta lapsen sijainti oli vasempien kylkiluiden alla ja tunsin sydämen sykkeen pitämällä kättä kyljen päällä :LOL:
Laskujen mukaan nyt alkais tärppipäivät ja maanantaina olis ovis... Joten talletukset alkakoon...
 
postimerkki Minulla on myös tullut semmosia ajatuksia mieleen vaikka yritys ei ole pitkällä. Surun tunnetta ja sitten myös sellaista itsesuojelua, koittanu keksiä että mitä sitten elämässä tekee jos ei lapsia tulekaan vaikka niistä on aina haaveillut ja pitänyt itsestäänselvyytenä.

eläväinen On ihan ok ettei aina jaksa innostua, mutta älä vaan möläytä niille tutuille sitä. Huonoilla tuntemuksilla on yleensä tapana mennä ohi. En yhtään ihmettele ettei kukaan iloitse pikkuveljesi seikkailuista. Ymmärrän kyllä, mutta ei tyttöä kannata lastenkotitaustasta tuomita. Se on luultavammin hänen vanhempiensa huolimattomuutta että on päässyt sinne.
 
Miuyy jep. Mutta se tyttö tulee asuun lastenkodissa niin kauan kunnes täyttää 18. Lisäksi veljeni on toisella paikkakunnalla opiselemassa eli näkee tyttöystäväänsä vaan viikonloppuisin ja kun lapsi syntyy niin sitäkin vaan silloin. On se tyttö ihan mukava ja kumpa aikuisruisi vähän raskauden edetessä. On vielä aika teini ja sen todellakin huomaa. Edes tupakin polttoa ei voi lopettaa koska veljenikään ei lopeta. Se on kuulemma yhteinen päätös. Ja muutenki kun välillä joku kertoo tän tytönpäähän pistoista niin ei voi kun huokaista että v*ttu mikä teini.
 
postimerkki Minulla on myös tullut semmosia ajatuksia mieleen vaikka yritys ei ole pitkällä. Surun tunnetta ja sitten myös sellaista itsesuojelua, koittanu keksiä että mitä sitten elämässä tekee jos ei lapsia tulekaan vaikka niistä on aina haaveillut ja pitänyt itsestäänselvyytenä.
Todellakin! Nuorempana oon ollu niin naiivi (silloin kun lapsen hankinta ei olis tullu kuuloonkaan) ja ajatellut että lapsettomuus olis harvinaista (en oo kyllä ollu pensselin terävin kynä) mutta kun nyt on hieman aikuisempi ja realisistisempi... Ja varsinkin kun ystäväni kertoi se yksi päivä kahvilla että ovat vuoden yrittäneet kovasti eikä nappaa. Minua harmittaa niin kovasti tämän ihmisen puolesta koska hänet on kuin luotu äidiksi! Juuri sellainen ihminen jolta itse menisin kysymään neuvoa about kaikesta. Lapsettomuus on perseestä.

Mä oon kyl sanonu miehelle et joko saan vauvan tai karvavauvan, eli koiran :)
 
miss_piggy
postimerkki, mielestäni jokainen on oikeutettu omiin mielipiteisiinsä ja tunteisiinsa näissäkin asioissa. Toisaalta tällaisena pitkään yrittäneenä, tutkimuksiin ja hoitoihin lähteneenä ja ensimmäisen ovulaation nyt vasta bongaanena välillä ärsyttää juuri yrityksen aloittaneiden lapsettomuus-pohdinnat. Yritystä aloittaessa itse en osannut ajatella, että tässä voisi mennä näin kauan. Välillä on päiviä, jolloin ajattelen, että ei meille varmaan koskaan sitä vauvaa suoda, mutta välillä taas on hetkiä, jolloin uskon että viimeistään rankempien lapsettomuushoitojen avulla meille vauva tulee. Toivottavasti teillä kuitenkin tällaiset pohdinnat olisi tarpeettomia ja tärppäisi pian. :)
Olen kyllä vähän samoilla linjoilla, ite en vielä sillon ku oli yk 1 ois kehdannu täällä edes valitella että voivoi kun en koskaan tuu raskaaks, kun huomas miten toisilla oli yritystä takana jo vuosikausia ja nyt itelläki tulee helmikuussa täyteen se vuosi eikä mitään oo tapahtunu...ja hoitoihin todennäköisesti joutuu myöskin kun ei vehkeet pelaa niinku pitäs.

Jokaisella on tietysti oikeus omiin mielipiteisiinsä ja tunteisiinsa, mutta koittakaa ymmärtää myös niitä joita tuollanen ärsyttää, lapsettomuus on arka ja vaikea asia, etenkin sellasille joilla sitä yritystä on takana oikeesti tosi kauan niinkuin Naapurin Tytöllä...
 
eläväinen onhan se aika järisyttävää varmasti ollut kuulla, että veljen tyttöystävä on tullut rakaaksi. Mun mielestä nyt vaan pitää tukea ja auttaa sitä teinipariskuntaa, kun voat päättäneet ottaa vastuun. Eikä se oikeesti ole musta huono asia. Ovathan he tosi tosi nuoria ja ymmärtää vanhempien närkästyneisyyden. Mutta entä jos tää oiskin heidän ainoo mahollisuus siihen? Kun koskaan ei voi mistään mitään tietää. Ja onhan niitä teiniäitejä ja isiä ja lalspsita on kasvanyt ihan normaaleita ihmisiä. Etenkin jos tukiverkosto pelaa ympärillä. Mun luokalla oli ala-asteella tyttö, jonka äiti oli ollut 14, kun oli tullut raskaaks ja kelpo nainen siitä kasvoi :) Mutta sellasia tietty suututtaa vielä enemmän, jotka yrittävät itse lasta, mutta mitään ei tapahdu. Eikä se tosiaan ole mikään huono juttu jos asuu lastenkodissa. Mahtaakohan asuminen muuttua kun lapsi syntyy? Kun on tukiasuntoja jne.... Ja sama se mistä syystä tämä nuori sinne lastenkotiin/nuorisokotiin on joutunut... Hän kasvaa siellä ihan samanlailla ja ehkä isompana arvostaa eriasioita eritavalla kuin me jtoka ollaan kotona omien vanhempien luoina kasvettu. Mun sisko on ollut ysillä viimisen puol vuotta nuorisokodissa ja se kyllä kasvatti sitä. Vaikka olikin vaan sen puol vuotta. Nopeesti syy.. Sisko ei mennyt kouluun, kotiin yöksi ja mitä vanhemmat voi tehdä?? Ei ne voi lukita huoneeseen eikä kädestä pitäen vielä kouluun... Mut joo, nyt sisko on jo viisas ja töpeksinyt töpeksimisensä ja kasvattaa omaa tytärtään.

ON gynellä oltu eikä nähnyt mitään pco:hon viittaavaa. Ultras siis myös. Aika halpaa ettenkö sanoi, nou vei! Onneks ei ihan joka kuukaus tartte käydä, huoh! Eikä se mitään muutakaan ihmeellistä huomannut. Kaikki ok. Ainakin nyt näin. Ja sitte juttelin just tosta ovistestistä jne. Niin siihen se sitte nsanoi, ku ihmettelin sitä vahvaa viivaa, että ei ne aina ole luotettavia. Tarttis varmaan olla vaan niitä kalleimpia. Mut joo hyvillä mielin mennään, mutta jääköön nyt sitten arvoitukseks mistä oli kyse. Ovista bongaillessa siis :D kp10 menossa et kaippa se tässä viikon sisään jo löytyy :)
 
miss_piggy Ymmärrän kantasi ja mielipiteesi, mutta eikö tämän keskustelupalstan ja ketjun ideana ole, että täällä saa puhua kaikista tunteistaan, peloistaan ja ajatuksistaan. Ainakin itse olen ollut kiitollinen siitä, että täällä saa kysellä mieltä askarruttavia asioita ja puhua tunteistaan ja peloistaan. Mielestäni jokaisen tilanne, oli niitä kertoja 1 tai 11, ovat yksilöllisiä eikä kenenkään tilannetta pitäisi verrata toisten tilanteeseen ja kilpailla siitä kenellä on eniten oikeus surra lapsettomuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
samaa mieltä lullabyn kanssa. Etenki siks tää on kiva, kun ei itelläkään kauheesti ole tota juttu kaveria asiaan liittyen jqa musta on mukavaa, että voi jutella myös ihan muistkain asioista. Kenenkään ajatukset eivät ole "vääriä" tai mitään sellasii. Ihan yhtälailla niidenkin, jotka suuttuvat tai pahottavat mielensä siitä, että joka pelkää heti alussa lapsettomutta tai mihin sitten asia ikinäkään liittyy. Oliks se joku lapsellinen, jonka komennti oli vähän eikä mitään vähään ilkee. Mut joo kenenkään mieltäpahottamatta... Näähän on sitä varten nää palstat että omaa mieltä saa purkaa :D Kiitos siitä!
 
Kaikille toivotaan voimia yritykseen ja plussatuulia! Minusta on ihanaa kun täällä on ihmisiä joilla on asioista enemmän kokemusta kuin minulla. Helpottavaa kun tänne voi tulla puhumaan asioista mitä ei miehen kanssa voi jutella.

Tilasin juuri raskaustestejä. Kirjoitin jo tuolla haaveilijoiden puolella että tänään lounaalla tuli kesken syönnin semmoinen etova olo vähäksi aikaa mutta meni nopeasti ohi.

Minulla on edelleen pillereiden lopettamisesta ollut runsasta valkovuotoa, what what?
 
Apuaa, mitähän oon menny tekemään. Mulla oli kirkkaan punaiset hiukset päältä ja mustat alta, nyt iskin tohon punaiseen värinpoiston ja yritän saada sen punaruskeeksi. Ollu monta vuotta punaiset hiukset, niin jännittää vähän lopputulos. Ja muutenkin tää koko värjäysoperaatio, mies yrittää tuossa autella, mutta saa nähä mitä tästä tulee. :D
 
  • Tykkää
Reactions: maimai83
maimai lullabyn, kanssa vähän samoilla linjoilla itekin, vaikken kaikkea ihan lukenutkaa. Asiat on niin henkilökohtaisia ja ihmiset kokee asiat niin eri tavalla. Ja niille jotka ovat lähipiirissään kokeneet lapsettomuutta, tai esimerkiksi näillä keskustelupalstoilla, niin empaattinen ihminen siirtää muiden ajatuksia ja tunteita myös itseensä ja omaan tilanteeseensa. Vaikka olisi vasta yk1 tai ei yritystä vielä laisinkaan. Tieto lisää aina samalla myös tuskaa ja pelko lapsettomuudesta voi olla mukana jo heti yrityksen alkumetreillä tai sitä ennen. Varsinkin jos on läheltä seurannut toisen tuskaa lapsettomuudesta ja tukenut ja tsempannut häntä (heitä).

Maimai ihan loistavaa, että kaikki ainakin päällisin puolin kunnossa! =) nyt saa ainakin vähäsen huokaista=)

Buffy koskas häät?
 

Yhteistyössä