<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 12 <3<3

Voisin liittyä listoille :)
Ite 25, mies 26, 6½ yhteistä vuotta takana. Vihdoin ja viimein sain luvan lopettaa pillerit, ehdin syömään reilut 5vuotta. Ite oon vauvvaa haikaillu jo montamonta vuotta, nyt ehkä lähipiirin vauvabuumin takia myös mies innostu asiasta :)
Eka luomukierto nyt meneillään eli pituutta voi vaan arvailla. Kp14 tänään. Ov on ollu tällä viikolla kipuilusta päätellen, päivästä paha mennä sanomaan. Ollaan kyllä oltu siinä määrin aktiivisia ettei olis ihme jos natsais :p
Eilen kävin terkkarin kanssa keskustelua aiheesta, ku oon syöny virtsatieongelmiin antibiootteja, sain luvan syödä raskautumiseen saakka. Tuli ihan kumma fiilis ku puhu asiasta jollekin, miehen tahdosta ollaan ihan hissuksiin alkuun. Alkuun mennään fiilispohjalta, mutta syksyyn tähtäillään silti. Sanohan tuo terkkaritäti että voi mennä aikaa ennen ku laitteisto asettuu pillerien syönnin jälkeen mutta sen näkee mennessä :)

Mikä on tää greippi ja punkkujuttu? :)
 
pantera, teillä onkin nyt ihanat ajat käsillä: uusi asunto ja vauvakin tulossa. :)

Dana, tsemppiä aukkariin. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä turhaan jännitä. Kannattaa kuitenkin varautua menkkakipujen kaltaisiin tuntemuksiin ja tosiaan se katetrin paikalleen laitto saattaa hieman nipistää, ei mitään sen pahempaa pitäisi olla tiedossa. Paineentunne kyllä helpottaa, kun tutkimus pääsee kunnolla käyntiin ja sehän ei kestä parhaimmillaan kuin muutaman minuutin. Mulla ne menkkamaiset jomotukset tosiaan kesti vaan se pari minuuttia ja kotiin tullessa oli ihan jo normaali olo. Toivottavasti tekin saisitte nyt hyvät ohjeet miten edetä. :)

Tervetuloa Slallu! :wave: Greippimehun uskotaan vahvistavan kohdun limakalvoa ja punkkua monet juo dpo5 asti, kun sen uskotaan parantavan kohdun verenkiertoa ja siten mahdollisuutta alkion kiinnittymiseen.

ON: Tänään en jaksa enää tikuttaa. Ultrassa kun näky vaan pieniä rakkuloita, niin tuskin se ovis on sieltä tulossa. Lääkäri myös sanoi, että pcolaisilla testit näyttää herkästi plussaa useamman kerran kierron eri vaiheissa, joten tikutan taas sitten kun siihen annetaan folliultrassa ohjeet. Mulle siis määrättiin Anazolit, kun lääkäri epäili clomien ohentavan mun ohutta limistä entisestään. Ajattelin niiden olevan jotain clomien tapaista lääkettä, kun niitä samoina päivinä syödäänkin, enkä sitten niistä paremmin tajunnu taas kysyä. (Miks en ikinä tajuu kysyä mitään. :D) Googlellakaan en löytänyt niistä mitään ovulaatioinduktioon viittaavaa juttua. Tuolla Clomittarissa mulle sanottiin, että ne olis femarien tapaisia. Luin sitten femareista juttua ja ne on kai monella toiminut tosi hyvin, jos clomeilla ei ole saatu vastetta. :) Toiveet on siis korkealla, mutta ehkä pitää yrittää pysyä jalat tukevasti maassa, että en taas putoa liian korkealta. Suunnittelin myös lykkääväni terojen aloitusta parilla päivällä, niin osuu sitten kp 10-12 tienoo jolloin pitäis mennä folliultraan parempaan kohtaan.

Niin ja pitääkin vielä kerran palata tähän finnijuttuun. Mulla on ollut paha akne teininä. Lääkäri kysyi tästä asiasta eilen, kun akne usein liittyy hormoniepätasapainoon (testosteronia erittyy liikaa) ja pco:seen.

Lisäys. Katsoin, että mitä noi femarit ja anazolit mahtais maksaa. Noi femarit näyttäis olevan ihan törkeen hintasia (103 e/30tbl). Onneks noi mulle määrätyt anazolit on halvempia (vajaa 8e/28tbl). Jotkut todellakin joutuu tekeen rahalla lapset... :(
 
Viimeksi muokattu:
Että on taas koko yön kiukuttanu! Masussa tuikkii välillä siihen malliin ettei oo saanu nukuttua. Heti kun kipu lakkaa, niin pitääkin nousta käymään vessassa. Kuinka rasittavaa onkaan herätä yöllä törkeeseen pissahätään?! Uutta ja niiiiiin ärsyttävää :D

Avokki kuorsaa vieressä, mä lupasin sen parin tunnin päästä herättää et ehitään käymään sossussa. Niittenkää ajatuksen juoksua eeeen ymmärrä...

Tuo mies on kovasti koittanu saada mua irti tupakasta, mutta vielä se ei oo jääny kokonaan pois. Vähentyny kyllä. Jotenkin tunnen huonoa omatuntoa tästä, mutta siinä vaiheessa kun saan kunnon plussan niin sitten loppuu. Huono äiti olo :/
Enemmän mulle kyllä huolta aiheuttaa tää ruokahaluttomuus. Ruoka ei maistu ja etoo ajatellakki syömistä. Mutta pakkohan sitä on jotain suuhun pistää vaikka pahaa tekee.

Anteeksi omanapailu ja avautuminen, nyt tuntuu taas vähän paremmalta...
 
Pantera ja emppuli Hyvältä vaikuttaa :popcorn: ja tsemppiä pantera tupakoinnin lopettamiseen.

miss_piggy Ootko koittanu vähentää hiilareiden syömistä, jos se auttas painon pudotukseen? Ite oon joskus koittanu pari viikkoa, ja ainakin tuntui että jotain tapahtui. Tuttuni tosin sanoi että noin lyhyellä aikaa se johtui vain hiilareiden aiheuttaman turvotuksen poistumisesta. Ja niinhän paino ja kaikki palasi ennalleen kun aloitti leivän syönnin. Jotenki leipäki vaan on niin hyvää ettei ilman osaa olla : /.

Slallu tervetuloa joukkoon.

ON Täällä nyt dpo 4. Punkkua en taida ottaa kun se on niin hirveen makusta :D.
En tiedä silti onko mahkuja tärppiin, kun ei pupuiltu ovispäivänä eikä sen jälkeen. Ollut niin stressiä ja väsyä että ei oo innostanu. Ovista edeltävänä päivänä tuli peittoja heiluteltua joten toivotaan että se riittää. Oviksen huomasin selkeesti, kun pääsin maanantaina töistä kotiin niin nippasi niin pirusti oikeelle puolen mahaa, piti oikeen kaksinkerroin olla hetki :)
 
postimerkki kuin kauan ehdit käyttää pillereitä?
Jännittää että millon täti tulee, jos tulee ku terkkari vahvasti painotti että voi kestää ku useempi vuos pillerien nappailua takana. Vihaan menkkoja, mut ne on yleensä kuitenkin merkki toimivasta kropasta ni ahistaa jos niitä ei tuukaan. Tietty se plussa ois kivempi mutta silti. Haluan että miun laitteisto toimii niinku pitääki :)

en haluu vielä oviksen tikutteluun lähtee, mut noi luomukikat kuulostaa hyvält. greippimehu on kyllä pahaa ja punkku ei välttämättä sovi miun vatsalle mut mitä sitä ei tekis oman vauvan eteen :D
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 5.10.2012



miranenn..................23................kp 86/28-?............yk 12/yv 3
kaiku<3...................22.................kp 50/32......................yk 5
emppuli83.................29................kp 33/28?...................yk 3 (4)
Miuyy.......................21................kp 32/28.........................yk 1



Henrietta-.................25................kp 30/38-49....................yk 1
Lullaby89..................23................kp 29/31-36....................yk 12
eläväinen..................19................kp 28/30........................TJOT
Marpa.......................24................kp 28/30..........................yk 8
Naapurin tyttö...........28................kp 25/29-?......................yv 10
Piimis.......................24................kp 24/31-36....................yk 4
Lilja87......................25................kp 23/44?...............TJOT/yk 2
miss_piggy................31...............kp 23/27.........................yk 5



maimai83..................29...............kp 21/27-33......................yk 4
Babyfever1................26...............kp 18/31..........................yk 12
pantera.....................19...............kp 17/27..........................yk 2
buffy.........................23...............kp 16/28..........................yk 6
empp........................21...............kp 15/30-35......................yk 6
Hydrangea................26................kp 13/26..........................yk 8



Fiinaliina...................22................kp 8/33...................yk/TJOT 3
Niiu..........................25................kp 8/27-31....................yk 3
Dana-......................28.................kp 8/28.........................yk 16
Vilijonkka..................26................kp 7/29-35....................yk 8



HAAMUJENGI/RKTT
Pantera 3.10.2012 yk 2

TAUSTALLA KUUMEILEE
pienestäkii
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2


 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy, miten olis karppaus? Luepa tää ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2188681-hiilihydraatit-pitkat-kierrot-ja-ovuloimattomuus/ Sitähän sanotaan, että pcolaisilla saattaa riittää jopa vain muutaman kilon pudotus säännöllistämään kiertoja. Täältä: karppaus.info mä katselin ruokaohjeita kun karppasin. Lisäksi täältä: Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos - Fineli löytyy helposti tietoa eri ruoka-aineista ja niiden hiilaripitoisuuksista.
 
Pantera onnea plussasta! Toivottavasti saat tupakoinnin pian loppumaa :wave:

Slallu Tervetuloa kuumeilemaan meidän kanssa! :flower: Vinkkinä sanon, että älä menetä heti hermoja jos menkat ei ala. Mulla meni 90 päivää ennen ensimmäisiä luomumenkkoja (olin syöny pillereitä n. 7 vuotta).
 
Slallu tervetuloa mukaan :) Mulla pillereiden jälkee tuli parit menkat n.kp30, mut sit alko kierrot heittelee ja seuraava olikin yli 60.. Mut mulla todettiinki sitte myöhemmin pcos et siitä se tais suurimmaks osaks johtua.. Tsemppiä yritykseen ja pitkiä hermoja, jos ei heti tärppää :)
 
postimerkki kuin kauan ehdit käyttää pillereitä?
Jännittää että millon täti tulee, jos tulee ku terkkari vahvasti painotti että voi kestää ku useempi vuos pillerien nappailua takana. Vihaan menkkoja, mut ne on yleensä kuitenkin merkki toimivasta kropasta ni ahistaa jos niitä ei tuukaan. Tietty se plussa ois kivempi mutta silti. Haluan että miun laitteisto toimii niinku pitääki :)

en haluu vielä oviksen tikutteluun lähtee, mut noi luomukikat kuulostaa hyvält. greippimehu on kyllä pahaa ja punkku ei välttämättä sovi miun vatsalle mut mitä sitä ei tekis oman vauvan eteen :D
Noin neljä vuotta. Joo luomumenkat tuli aivan normaalisti, krampit oli vaan kamalat parin päivän ajan. Vuotoakin tuli minulle se norm 4 päivää eli vielä elän ihan kuin pilleri-aikaan. Laskeskelin että ovis mulla oli 16-18. päivä mikä olisi otollista koska 15.päivä on mieheni syntymäpäivä (minulla on tänään mutta enhän minä voi vanheta :D) joten ei muuta kuin vink vink.
 
(.) Ovistikun testiviiva heikentynyt melkein olemattomiin jo, Eli ovis oli ja meni ja se hyödynnettiin mutta, ihmetyttää kun ei oo ennen nännikipua ollut ja nyt sattuu nänneihin, siis ne on kosketusarat ja vatsallaan kökköä nukkua kun sattuu ja melkein kiljaisen jos jokin hipaiseekin nänneihin... Näin ei ole IKINÄ ennen ollut, tissit on kyllä olleet kipeät mutta ei nännit... :eek: Ja vatsassa on sellaiset nippailun nappailut meneillään että on ihan uutta mulle, alaselkä taas kipeä ja se säteilee alavatsalle ja nivusiin asti... välillä oikein puhalluttaa...
Edelleen etova olo on ja jotkut hajut ällöttävät.
Edelleen ollaan tukossa.
Yöllä saa ravata pissalla useaan otteeseen joka ei ole mulle sekään normaalia. Oikein ärsyttää kun ennen on saanut nukkua kunnolla niin ei nyt...
Olikohan muuta mitä olen nyt ihmetellyt...
Nyt ei oo hajua mikä dpo olis. olettaisin että 2 tai 3 mutta en oo todellakaan varma koska niin monena päivänä tuli niin vahvaa testiviivasta ovistesteihin... Mie tosin sanoisin että dpo -1 olisi ollut se päivä kun rtestissäkin oli se selkeä haamulainen En sit tiiä...
 
Naapurin tyttö oireitahan siellä on vaikka kuinka paljon! Kiinnittyminen tapahtuu kuitenkin vasta noin viikko ovulaation jälkee eli jos sulla on vasta päivä pari oviksesta niin...
hih ja eipä muuten kateeks käy, sulla on noita oireita kyllä niin paljon, että toivottavasti olisit raskaana, olis kurja kärsiä noin monesta oireesta, jos ei olis raskaana :D

maimai mä mietin kauan, että puhutko sä oviksesta vai raskaudesta:D ajattelin et se on nyt se raskaus ku sulla oli siin ne dpot. No mut ehkä tää oli enne nyt sitten ja sä ootkin raskaana :D

Slallu
Tervetuloa!

Pantera Näin psykologian opiskelijan näkökulmasta haluan antaa sulle ekstratsemppaukset tupakanlopetukseen!! Vauva kiittää kun äiti ei polta =)
 
Viimeksi muokattu:
Fiinaliina Kun ei oikein tiedä oviksen ajankohtaa, siis, nyt voi olla dpo 6 jopa meneillään :D Noh eiköhän se viime 2 viikon sisällä selviä :D Mullahan on flunssa mutta tuskin se nänneihin vaikuttaa, muut oireet voi johtua siitä mutta nännikipu ei :D

Tuo tupakanpolton lopetus muuten ei ole vaikeaa :) Itse olen vuosia polttanut ja kun tupakat loppu en ostanut lisää ja se siitä :) Sama pätee isännän kohdalla :) Sitä pystyy kun unohtaa vaan aina ostaa sit lisää niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö, mulla oli ovis alkuviikosta, mutta koko viikon on masu kipuillu siihen malliin, etten ihan uskois et ovis kipuilee näin pitkään ja vahvasti?

Ääh en tiiä... No pari testiä on tulossa, voihan sitä parin viikon päästä huvikseen testailla...
 
pantera pahoittelut nyt tosta. Ei ole kivaa tippua noin korkealta, kerran jo haamuakin näytti :/. No mutta jos oireet jatkuu niin kannattaan testata uudelleen muutaman päivän päästä.

Naapurin tyttö Mulla kans kävi tuo tupakoinnin lopettaminen tosi kivuttomasti vaikka kotonakin olis ollut koko ajan tupakkaa (melkein täysi aski jäi). Päätin vaan olla polttamatta.

Tervetuloa Slallu!!!

Täällä vietelty taas hetki hiljaisuutta kun on sattunut ja tapahtunut taas. Elikäs meillä oli se suunnittelukäynti lapsettomuuspolilla. Tulikin lievästi sanottuna ikäviä uutisia kun lääkäri sanoi ettei meitä pystytä erään syyn takia hoitamaan kunnallisella eikä myöskään yksityisellä omilla sukusoluilla. Itkuthan siinä tietysti tuli ja melkein epätoivokin. Kävi mielessä jo luovutetuilla sukusoluilla hedelmöitys yksityisellä. Tosin mies ei kovin valmis siihen ollut. Onneksi lähdin kuitenkin soittelemaan ympäri Suomea yksityisille josko meidät voitaisiin jossain ottaa vastaan. Ja ONNEKSI Helsingissä väestöliitto toivotti meidän tervetulleiksi. Tietysti sitten eteen tulee kustannus-ongelma. Kuten varmaan olen sanonut, me molemmat olemme vielä tällä hetkellä opiskelijoita, joten ei ihan helppoa repiä rahaa yksityisen mikrohedelmöityshoitoihin. Soittelin vielä sitten lapsettomuuspolille ja kyselin mahdollisuutta maksusitoumukseen yksityiselle, koska he eivät meitä pysty hoitamaan, mutta löysin paikan joka pystyisi. joten mielestäni olisimme oikeutettuja maksusitoumukseen. Vielä ei ole tullut tietoa saammeko sitä, mutta toivon niin kovasti että saisimme. Muuten en tiedä enää mitä mahdollisuuksia meillä on :(... Pelkään ihan romahtavani ihan täysin jos saadaankin kielteinen vastaus. Että näin täällä. Onneksi on litra suklaajätskiä pakastimessa, ei ole asiaa mihin se ei auttaisi tai ainakin vähän asiaa hetkellisesti helpottaisi :)
 
Tännepä on nyt tullu ikäviä uutisia.

Voi pantera, mä kun ihan varmasti näin sun testissä sen punaisen viivan ja oireesikin vahvasti kuulosti siltä itseltään. Harmittaa niin sun puolesta! Ehkä voisit vielä testata varmuuden vuoksi parin päivän päästä uudestaan aamupissasta, jos saisit sillä varmuuden. :hug: Jaksamista!

lullaby89, ikävä kuulla, että suunnittelukäynti ei mennyt hyvin. :( Toivottavasti saisitte maksusitoumuksen ja kaikki kääntyisi vielä parhain päin. Päästäis sitten vaikka yhdessä jännittämään hoitojen onnistumista. Jaksamista myös teille. :hug: Mullakin suklaa/suklaajätski toimii lähes aina. :)
 
pantera ei voi olla totta :( oon tosi pahoillani! :hug:

Edellisestä plussasta on jo aikaa vaikka kuinka, nyt tytöt plussa aaltoa kehiin!

lullaby onpas kamala tilanne :( mutta jotain positiivista, joku paikka sentään löytyi! Ja me ollaan ainakin saatu helsingin väestöliitossa tosi mahtavaa palvelua, lääkärit ja hoitajat ihania ja asiat hoituu niin nopeesti että oikeen itseäkin hirvittää :)
Ja meilläkin siis juurikin toi mikrohedelmöitys takana...

ON sen verran että täällä tosiaan on tapahtunut, ke oli punktio ja tänään haettiin kaveri kyytiin! Oikeen hyvä alkio oli ja pakkaseenkin saatiin useampi odottelemaan. Nyt on sitten pitkät pari viikkoa kun odotellaan pysyykö pieni kyydissä :)
Laskukin maksettiin tänään, ja voi luoja :D ei riitä että vauvaan menee sitten rahaa, me joudutaan tällaset summat maksamaan ennen koko vauvaa :D
 

Yhteistyössä