<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

Jep, Maimai, niin mennään :) todellista vertaistukea! Aattelin et yritän välttää testailuja ihan liian aikasin...jos joskus dpo 12 tekis testiä niin luulis et sillon jo näkyy jos on näkyäkseen..Millon sä olit aatellu? Mua ihan jänskättää ku odotukset on jälleen kerran korkeella oviksen bongauksen ja hyvän hyödyntämisen takia :) Puitteet on kunnos, mut saa nähä...Mut toi juiliminen on varmaan hyvä merkki kuules..jos siellä kiinnittymiset alkais.. Jännää!!!!! Kumpa plussattais yhdessä ja tietty kaikki muutki!
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Viljonkka mun mies on vähän juro. Ja meillä ei siis kukaan tiedä että lapsi olisi tervetullut. Ukon on tosi vaikee tajuta että mä olen sellanen, että täytyy saada puhua ja jakaa asioita toisten ihmisten kanssa. Luulis että sekin ois sen oppinu jo tässä 7,5 vuoden aikana, mutta ei vielä. Hän ei siis ole tottunut omassa perheessään puhumaan tunteista.. ja meillä halataan ja puhutaan ja kerrotaan vähän väliä, että rakastetaan toisia.

Mä oon kans esikoinen ja mun hulttioveljistä ei oo isiksi ihan hetkee ja ne on mua aika paljon nuorempia (16 & 18)
 
Noniin.. Eipä tarvinnu testejä tuhlata tähän kiertoon... Hanat aukes oikeen kunnolla töissä ja mulla on ehkä suurimmat menkkakivut ikinä!!!! Nyt voin kyl sanoo, et pikkasen vituttaa! Eli tänään siis kp1/28 ja yk 14 :(
No olishan se nyt ollu aika ylläri jos olis heti ekasta clomikierrosta plussannu, mut kyl mä silti sitä odotin, kerrankin kun se oviksen sain näin pitkän odotuksen jälkeen..
No lääkkeet sentään toimi ja menkatki tuli ajallaan..
Jos sitte tää kierto olis jo SE!!!!
 
Vilijonkka mikä sinusta tulee? :) On kyl hienoa, kun voi puhua asiasta äitis ja siskos kanssa! Periaatteessa itekin haluis kertoa, mut haluun vaan niin mielummin sit yllättää ne joskus hyvillä uutisilla!! :p oon kyllä kertonut parhaimmille kavereille yrityksestä! Ja sama täällä, et en kyllä mieheltä kysynyt siihen lupaa :D eli nyt sit jännätää seuraavaks sinuu ja maimaita plussaamisen suhteen (ellen nyt ihan väärässä ole...)! :p jännää jännää!
lenkkari mietin ihan samaa kun plussasit, et oliskohan mullakin tuo yk10 vasta se THE KIERTO :D toivotaan niin!! Ja jotenkii ihana nyt kun on omat menkat, ni saa lapsikin alun ihan luomusti, ilman mitään pilsuja! Tai siis tiedä häntä, et jos nyt ei ala kuulumaan mitään, ni sit saattaa kyllä joutua ottamaan lisäapuja. Miehelle jo vähän vihjailin simppojen testaamisesta tulevaisuudessa, ni se itse ehdotti, et jos vielä pari kertaa yrittäs ja sit vasta alkais testaamaan niitä!! :p ihana tietää ettei sitäkään ahdista testit ja kokeet..tai ainakaan paljoa :D tai et mun/meidän takia sinne on valmis menemään!! :heart:
Marpa tunnen kyllä tuon tyyppisiä miehiä ja kyllä niitä on muitakin tässä maailmassa kun vaan sun juros :D varmasti se kolahtaa miehuuteen, jos ei pysty siittämään lasta ja et vika olis vaikka sit vaan siinä miehessä. Varmaankin vaan pelkää sitte sitä, just et "kaikki" tietää teidän ongelmista..tai vaikka se olis vaan sun äiti, ni sekin on liikaa :( mut toivottavasti täällä purkautuminen auttaa edes vähän :heart: :)
Dana no voihan kakka, kuulosti kyl jo liian hyvältä ollakseen totta!! :( mut nyt mennään samoissa päivissä taas, ni tästä se uus kierto taas lähtee ja jännätään sit taas yhdessä ja testaillaan oviksia ;) eiks vaa?? :p ja kyl tää kierto vois olla SE ;)
 
Voi, Danalle tätipahoittelut, höh!!

Babyfever: musta tulee puheterapeutti.Oon kyllä tykänny työstä ku tänä kesänä päässy ekaa kertaa kunnolla sijaistamaan. Meidän alalla ku on aika tarkkaa se koska saa sijaistella epäpätevänä ja koska ei...
Hui, mäki aloi oikein miettiä sitä ennen kertonu miehelleni et saanko sanoa äitille ja siskolle. Mulla kans semmonen perhe et näytetään tunteen ja puhutaan kaikesta niin en osannu ees aatella...miehen perhe myös täällä sitte siinä mielessä erilainen...kerrotaan niille sitte ilouutiset yllätyksenä kun aika on ;)

Marpa: se on välillä hankalaa asioita toisen vinkkelistä ku ollaan niin erilaisia. Ite ajatteleen että ksoka kyse on vain sun äidistä niin en voi ymmärtää miksei sais puhua, mutta ehkäs miehes ajattelee et se on helpompi rajata sillei et ei sit puhu kellekää :) ja se ei ehkä voi ymmärtää sun tarvetta puhua..ei meilläkää miehellä oo sellasta tarvetta ku mulla. tsemiä ja jaksamista, pura täällä meille niin paljo vaan ku mieli tekee!!!
 
Marpa mä kyllä ymmärrän sinua, että olis ihana puhua asiast, varsinkin omalle äidille ja jakaa tuokin kokemus yhdessä. Ja äitiin voi aina tukeutua, tuli mitä tuli! Ymmärrän kuitenkin hyvin myös miestäsi, eipä ainakaan innokkaat kyselijät kokoajan huohota niskaan, että koskas ja joko, tai eikö vieläkään. Vaan lapsenhankinta on teidän kahden yhteinen ''projekti'':heart:. Myös meillä mies (mutta oikeastaan myös minä) haluaisi pitää vauvahaaveet salassa vielä raskauden alkumetreilläkin ja kertoa vasta kun pieni on tarrannut kunnolla kiinni. Me ollaan kyllä kuumeesta kerrottu muille, muttei mitään yrityksestä/sen aloittamisesta. Sen takia on kyllä niin terapeuttista kirjoitella täällä teille, kanssasisarille ja jakaa iloja ja suruja ja kysyä välillä vähän tyhmiäkin kysymyksiä :)

ps. mekun ollaan vauvahaaveista joillekuille (lapsettomille uraputkille) kerrottu, niin ovat vaan myhisseet ilkeyttään, että miksi ihmeessä, lapsen myötä loppuu oma elämä. Mun mielestä tuo on niiiiiiiiiiin loukkaavaa ja mun sydän repeytyy kun joku voi edes sanoa tuolla tavalla. Meille lapsi olisi lahja ja siitähän se elämä vasta alkaa, uusi elämä. Tärkeysjärjestys ehkä muuttuu ja lapsen etu on aina ensisijainen. Mutta ei se meidän elämää mitenkään pysäyttäisi, jos lapsi saataisiin. Tietty arjesta tulee hieman rankempaa, mutta kun on perusta kunnossa ja puolisot tukee toisiaan niin perhe-elämä antaa varmasti moninkertaisena takaisin!

Tsemii kaikille testaajille.... täällä odotellaan edelleen menkkoja alkaviksi, muttei näy ei kuulu. plaaahh.
 
Babyfever: Kiitos :) mäki oon kyllä tulevasta ammatistani niin innoissani etten malttaisin gradun parissa enää väkertää..olitko aikuisten vai lasten puheterapeutin matkassa? Jos koko maata ajattelee niin "meistä" on huutava pula..pienemmille paikkakunnille ei tahdota välttämättä saada ketään..sitte isommissa (kuten täällä Helsingissä, missä ite oon) tilanne on parempi ku täällä meitä koulutetaan ja moni jää sitte tänne töitä tekemään...mutta toivotaan että saan töitä, oli sitte pienokainen masus tai ei. Tällä alalla on kyllä se hyvä puoli et miehiä ei käytännössä oo ollenkaa et ne ei voi mennä hedelmällisten naisten ohi ;) Onnea THE KIERTOON ;)!!!!!!!
 
Vilijonkka olin aikuisten puheterapeutin mukana ja se oli mies. En tiennytkään et miehet tuossa ammatissa on harvinaisia :O No niin vähän ajattelinkin, et luulis teille töitä löytyvän! Haluisitko itse olla lasten vai aikuisten kanssa tekemisissä? ja Helsingissäkö mieluiten? :) ja todellakin peukut pystyyn et saat heti töitä!! :)
 
Syökö teistä muuten joku/jotkut jotain ravintolisiä, nyt yrityksen aikoihin?

Mä sorruin tänään ostamaan tälläst Bio-Selen + Sinkki -valmistetta, minkä pitäis olla hyväksi iholle ja hiuksille (pillereiden jälkeen vois olla hyväksi) sekä kilpirauhasen toimintaan ja hedelmällisyyteen.

Foolihappoa ajattelin myös jossain vaiheessa alkaa syömään.
 
Ei antanu mies lupaa kertoa äidille. Perusteluna oli nyt se äiti on kova puhumaan ja ei luota äitiini että hän ei kertoisi eteenpäin jollekkin meidän yrityksestä saada lapsi. Ja vaikka äitini on kyllä kova juoruamaan niin tämä ei ole sellainen asia.

Meillähän tosissaa oli yhteinen idea, että kerrotaan sitten kaikille kun on raskaus on turvallisilla vesillä. Noh nyt mies on sitä mieltä, että jossain on vikaa kun ei ole vielä onnistunut.

Ja mä olen nyt niin...jotenkin ärsyyntynyt.. Voihan kettu..
 
Vilijonkka En ol kans ajatellut mitään milloin testais ekaa kertaa. Ootellaan nyt jos jotain oireita ees tulis enemmän, että vois vaikka uskoo tärpin tapahtuneen. Ens viikkoon asti nytainakin pakko koittaa olla testaamatta :D

Marpa Sun pitää nyt tyytyy sun miehen toiveeseen. Vaikka kuinka kurjatla se tuntuisikin. Toivottavasti pian tulis tärppiä niin saisit huutaa vauvasta koko maailmalle niin ettei tarttis pelätä mitään. Mäkin oon miettinyt kyl sitä, et jos sais plussan niin tartteis olla ihan hissuksiin pitkään ennen kuin kelleen kertois. Vaikka mä tien etten siihen pystyis. Arvostan mun siskoo, että se oli ihan hiljaa koko ajan ja vaan läheiset ihmiset tiesi. Ei huudellut missään facebookissa tai muuallakaan. Mut mä oisin varmaan ihan liian innoisani olemaan hiljaa ;) Siinä mielessä se ettei yrittämisestä kovin kerro, on ettei sitten sulta kysellä että joko ja millos jne.... Mun mummo mulle sanoi just alku viikosta, et sunki tartteis saada tollanen käärö, kun oltiin siskon ja tytön kanssa vierailulla. Niinpä, ei niitä niin van tuu vaikka "tarveisinkin". Sanoin mulle sitten vaan, ettei nyt vielä. Vaikka mun mummo on se ihminen jollek kaiken aina oon kertonut, ehkä jopa enemmän tai aiemmin kuin äidille. Paras mummu ikinä <3

Dana ei muuta, ku leuka ylös ja kohti uutta kiertoa, joka on toivottavasti parempi.

Nyt itse nukkumaan... Vietin illan Stand uppia katsellen ja sooda juoden. Eikä onneks kukaan kysellyt mitään. Menee varmaan laihduttamisen piikkiin ;) Vatsassa edelleen samat olot vähän voimakkaammat tuolla vasemmalla puolella. Ja enne keikalle lähtöä tuli oikeen pahaolokin. Johtu ivarmaan siitä ettei ollut ehtinyt syömään ku olikin kiiru ehtoo päivä. Joten kahtellaan taas niit oloi ku heräilee...
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 13.7.2012



miss_piggy..............30.................kp 61/36-48.................yk 2
Cheer115-..............20.................kp 36/28-65.................yk 8



Marpa....................23.................kp 25/23-31....................yk 6
maimai83................28.................kp 25/27-31....................yk ?
Vilijonkka...............26................kp 24/29-30....................yk 5
empp.....................20................kp 23/32-44...................yk 3



Lullaby89................23.................kp 16/32-45.................yk 10



Babyfever1..............26................kp 2/32.....................yk 10
miranenn................22.................kp 2/27-?............yk 12/yv 2
Dana-....................28.................kp 2/28......................yk 14
iitahoo...................25................kp ?/?..........................yk 1



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Fiinaliina
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
Sati
Teps
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
jenninoora





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10


 
Juuh täälläki hanat aukes eilen ku puskista.. Kivuilta oon ihme kyllä säästyny. Vaikka normaalisti viimeaikoina saanu olla viisinkerroin sängyssä itkua tuhertamassa ku koskenu niin perkeleesti.. Eli jospa se tarkottais sitä että kroppa ehkä toimis ees vähäsen? :D Ku nyt oli sitä tissikipuaki ekqa kertaa ikinä.. Nooh.. Nyt tuleeki eka teroton kierto puoleen vuoteen.. Ja tää kierto varmaa venyy sinne syyskuun polikäyntiin asti.. Plaah.. Kattelen päiväl tein juttuja enempi.. Nyt ei jostai kumman syystä jaksa keskittyy..
 
Voi vitsit Dana ja miranenn..meillä kaikilla on nyt sama kierto menossa, mulla vaan tietty pikkasen pidempi ku teillä, mut silti :D ja toivotaan miranenn ettei se sunkaan kierto nyt niin paljoa venyis!!! otetaan tästä kuusta tripla-plussaus ;) ja dana mullakin oli paljon normaalia kovemmat menkkakivut..ihan joutu särkylääkettä ottaa ja lepäämään. Varmaakin johtuu siitä, et oli ne luomut! Mut onneks miranenn säästyi kivuilta :)

Aiai, kun on hyvä fiilis, työpäivänlyhennys tänään ja viikonloppu tulossa ja menkatkaan ei haittaa yhtään, oon vaan niin onnellinen näistä luomuista :D (kyl mie jaksan hehkuttaa, sori) !! :D
IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE JA PLUSSATUULIA KOVASTI!! :p
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Ei miestä kannata heti johonkin simppakokeisiin raahata jos ei tärppää, toisilla ottaa vaan aikansa, ja kuten vanhassa viisaudessa sanotaan, hätäilemällä tulee vaan kusipäisiä lapsia :D Mulla ainakin tulee varmaan olemaan tosi hankalaa tuo raskaaks tuleminen.... Edelleen tässä noita luomumenkkoja odottelen. Toivotaan että alkaa nyt kun parin päivän päästä lopetan ekan terolut-kuurin.
Ennen simppa-kokeita voi muuten käydä esim. verikokeessa, josta näkee testosteroni-arvot.
Mua kyllä niin raivostuttaa, joitaki vuosia sitte kävin gynellä kans ja sillon ultrattiin "värkki", tällöin ei mistään pco:sta näkynyt mitään merkkejä, tai ei ainakaan maininnu...ois pitäny lopettaa pilsut jo monta vuotta sitte, ku nyt sitte on tuo pco riesana...

Oli alunperin vähän pidempi vuodatus mut muokkasin vähän nätimmäks, kun tän mun pilsujen vasta hiljattain lopettamisen taustalla on muutakin kuin vain se, että en ole halunnut tulla raskaaksi, sanotaanko näin, että yhden ihmisen tekemät päätökset ja vaikutukset minun ja mieheni elämään sai mut jatkamaan pillereiden syömistä ihan liian kauan...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En tiedä tarkoititko miss_piggy minua tuolla miestä simppakokeisiin raahamisella, mutta kyllä luulen, että jos vuosi on yrittämistä takana, niin voisi jo päästä simppakokeisiin! Ymmärrän ettei liian aikaisin pääsekkään, eihän kukaan sitä lähetettäkään edes kirjoittaisi. Mutta eikö se pidäkin olla vuosi yritystä takana, kun pääsee aloittelemaan lapsettomuushoitoja?! Minulla myös on jo tutkittu verta sen epäsäännöllisen kierron takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
miss_piggy
Siis tarkotin ylipäätänsä kaikkia että ei kannata hätäillä vaikkei se raskaus heti tärppääkkään, onhan mullakin yritystä jo takana puoli vuotta. Ja vaikkei mitään fyysistä vikaakaan löytyis niin saattaa mennä useita vuosia ennenku tärppää.

miranenn: Ei tää elämä tosiaankaan oo reilua, ja välillä on pakko vuodattaa..:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
no niin, uus yritys ku viime kertanen kirjotusjävis johki...elikkäs se olis menossa KP25/28-32 menossa. Tänään ollut sellassii normi menkkakipu. Zumpatessa tissit ilmotti olostaan ainaku tärähteli vaikka omaan pienet rinnat. Mut nyt ehtool tuli verta paperii ja ajattelin, et tässäkö se sitten oli tää kierto. Kahtotaan nyt mitä huominen tuo tullessaan.. VILIJONKKA...... Mites siellä? Harmittaa ittiä kylä, jos oli tää. Tarttisvarmaan alkaa tilaan uusii ovistestei.. Vinkki mintä kandee?
 
Heissan tytsyt, välillä tulen täältä taustalta huutelemaan. :)

Piti tulla kommentoimaan tuota opiskeluasiaa. :) Itse oon jo yhen AMK-tutkinnon opiskellut, mutta koska töitä on huonosti tarjolla (toivon kyllä saavani nykyisen alan töitä) ja oon jo pitempään haaveillut uudestaan opiskelemaan lähdöstä, hain keväällä opiskelemaan kätilöksi. (Sattumaako, että täällä moni tuntuu olevan hoitoalalla? :D ) Pääsin kouluun, ja nyt opiskelupaikan hyväksymiskirje odottelee postitustaan lipaston päällä. Aloittaisin tosin vasta tammikuussa, kun nykyinen työsuhde kestää pitkälle syksyyn. Tuntuu kyllä kieltämättä hieman siltä, että tuo opiskelun aloittaminen (+ muutto ym. aiheeseen liittyvä) sotkee tätä meidän lapsentekopakkaa, vähintäänkin aiheuttaa reippaasti ylimääräistä stressiä joka raskaaksi tulemista ihan varmasti häiritsee... Mutta voihan se jokatapauksessa olla, että meillä menee vielä jokunenkin aika siihen, että nyytti meille suodaan, joten fiksuahan se vain olisi kun nyt aloittaisi opiskelun kun kerran paikan sai... Hassua, kun tuosta opiskelusta on jo pitkään haaveillut, ja nyt kun kouluun pääsi, ei oikein osaakaan riemuita asiasta. :headwall:

Sitten tuohon ravintolisäasiaan: Itse söin alkuvaiheessa "yritystä" foolihappoa... En muista söinkö tuolloin muita lisiä... Foolihappoa kannattaisi tosiaankin siis syödä jo ennen kuin tulee raskaaksi, koska alkio tarvitsee sitä ihan raskauden alkuvaiheessa kehittyäkseen normaalisti. Jos foolihapon syömisen aloittaa vasta sitten, kun on jo raskaana, siitä ei ole enää samaa hyötyä... (Tosin tuskin kaikki raskaana olevat ovat foolihappoa syöneet ja silti vauvasta tulee täysin terve. :) ) Anyway, nykyään mie popsin raskaus & imetys -Multitabseja, niissä on melkeinpä kaikki tarvittavat ravintolisät (foolihappo mukaan lukien) yhdessä tabletissa, joten helppo vaihtoehto miulle. :) Purkissa vielä todetaan, että soveltuu myös raskautta suunnitteleville. :) Sit mie syön vielä lisäks kalkkitabletteja (vähäisen maidonjuonnin takia), kalaöljykapseleita + rautaa. Olikohan siinä kaikki. :D

Tuo Fiinaliinan linkki onkin tosi hyvä tietoisku tuosta foolihaposta, en huomannu kattoo sitä aiemmin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Maimai, ei kai ne menkat voi vielä alkaa, eikös sullaki ollu vasta n 4-5pvää sitte ovis? Jäisi todella lyhyeksi muuten oviksen jälkeinen vaihe..vai onko sulla käyny ennen niin? Voishan se olla nyt kiinnittymisvuotoa/kipua...vai? Täällä ei kovin kummoisesti mene...vatsaa välillä kiprailee, pissillä en ehkä käy enää niin tiheesti ku alkuviikosta..Oon syöny tässä juuri antibioottikuurin kun löysin nivusesta hirmuison patin. olin siitä hirmuhuolissani, se oli tooosi iso. No kävin lääkäris ja se oli onneksi tod näk tulehtunu rasvapatti..nyt ainaki on antibiootit tehonnu ja patti pienenny, pitää mennä se poistamaan..ai niin, siis pointti oli se, et nyt oon sit tietty menny saamaan niistä antibiooteista hiivatulehduksen :( :( ei siis mikää maailman mahtavin fiilis ja se haittaa limojen tarkkailua... Nyt sitte olis hiivalääke ostettuna, mut en tyhmänä idioottina haluis sitä käyttää ku eihän sitä suositella raskaana oleville...en siis varmaan todellakaa oo, mut ei silti huvita ottaa ;) olen ääliö, tiän. Semmonen sairauskertomus. Mut siis ei hirmusti oireita, mutta toivoa on kummasti silti kyllä :D Vasta viikon päästä oottelen menkkoja...jos ens viikolla loppuviikosta testailis.
 

Yhteistyössä