<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

Heipsan,pitkästä aikaa ja onnea plussanneille :) mä en tiedä pitäiskö mut vallan poistaa tualta listalta kun nyt tullu sen verran takapakkia ettei voi edes suunnitella raskautumista :/ ei tullu vakkaripaikkaa kun oon sairastellu nii paljo täs viime aikoina ja syyki löyty :S mutta kyllä mä täällä olen käynyt ahkeraan lueskelemassa :)
 
Onkos ihmisillä jo lomat pyörimässä ja mitäs meinasitte lomilla? Itellä alkaapi perjantaina ja kolmen viikon lomat voi vitsit :p Ollaan kyl kaikennäköstä suunniteltu et mihi vois mennä mut ei viel mitää päätöksiä tullu :DD
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 11.7.2012



miss_piggy..............30.................kp 59/36-48.................yk 2
Cheer115-..............20.................kp 34/28-65.................yk 8
Babyfever1..............26................kp 32/27.....................yk 9



miranenn................22.................kp 29/27-?............yk 11/yv 2
Dana-....................28.................kp 27/30......................yk 13
Marpa....................23.................kp 23/23-31....................yk 6
maimai83................28.................kp 23/27-31....................yk ?
Vilijonkka...............26................kp 22/29-30....................yk 5
empp.....................20................kp 21/32-44...................yk 3



Lullaby89................23.................kp 14/32-45.................yk 10



iitahoo...................25................kp ?/?..........................yk 1



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Fiinaliina
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
Sati
Teps
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
jenninoora





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10


 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Jos sopii voisin liittyä myös tähän esikkopinoon, kiva jutella toisten ''samassa veneessä'' olevien kanssa. Itse pian23 mies pian25
Mut voi vielä pistää taustailijaksi. Pillerit lopetettu 26 pvää sitten elikkäs, tässä kovasti odotellaan että ekat luomumenkat alkais. (Toivottavasti ei kauheesti alkais odotuttaan, on nimittäin noita pillereitä syöty jo jonki aikaa)

Toistaiseksi meillä mennään vielä keskeytetyllä (mutta vahinkoa toivotaan :LOL:)

Mulla opiskelut yliopistossa viel sillai kesken, että parivuotta pitäis jaksaa ja ensvuosi vielä kiireinen toukokuuhun saakka, sen jälkeen vauva voi ihan hyvin saapua maailmaan. Itseeni vaan hiukan pelottaa noi r-oireet, jos alkais hetipian tosissaan yrittämään, niin miten selviäis huonovointisuuden kanssa koulusta. Meillä on vielä kaiken lisäksi läsnäolopakko, eli oksupoksun takia ei kyllä vois jatkuvasti olla pois :///

Onko täällä muita opiskelijoita? Miten ootte miettinyt tuota raskausaikaa koulussa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Ja täällä oli kovasti keskusteltu noista finneistä, mulla myös havaittu ongelmia niiden kanssa nyt pillereiden lopettamisen jälkeen :kieh: Ja hiuksen myös rasvoittuu tosi nopeeta....hyhhhh toivottavasti nää sijaisoireet jäis pian pois. Pitää varmaan varata aikaa kosmetologille.
 
empp voi harmi, kun haut meni pieleen..ei kyllä paljosta jäänyt kiinni!! Tuttu tunne... :/ mihin kouluun hait jos saa kysyä, eli millasia hommia haluisit tehdä?! :)
Dana hitsi ku minuu jännittää sun puolestas :D TESTAA JO!! :D mut siis jos sulla on tänää dpo14, ni kylhän sen pitäs näkyä, mut tietty mikää ei oo sata varmaa...viimeistää huomen aamuna?! ;) Toi oppisopimus on kyl hyvä idea, itse myös joskus harkinnut sitä vaihtoehtoa, mut sit se vaan jostain syystä jäi! Mut ala on hyvä (sama kun mulla) ja duunia riittää aina!! :D
Voin kuvitella minanenn että polttelee :D testaa siekin jo!! :p paljon sulla on pisimmillään kierto ollut?
Tervetuloa Fiinaliina!! Toivotaan, et luomut alkais tässä piakkoin siis!! Itse söin 8vuotta pillereitä ja ekoja luomuja ei ole vieläkään näin (kohta) vuoden jälkeen tullut :/ Primoluteilla oon tyhjennyksen saanut tulemaan! Mut nyt pidän välikuukautta lääkkeistä, kun syön "ihmepilleri" gelee royalea ja toivon, et luomut tulis lopultakin!!! Eli tässä jännätään ollakko raskaana tai et kuinka pitkä kierto tulee olemaan...! :) Ja toki mahdollista jos ne menkat nyt sulla alkais, et tulet heti raskaaksi, mut kuitenkin sen verran epätodennäköistä, et näin käy, ni uskoisin, että vauva ei syntyisi ennen ensi toukokuuta! Koska jos nyt heti vaikka muutamasta ekasta yrityksestä ei tärppäis, ni sit heti, jo vauva syntyy vasta kesällä :) Itse olen myös opiskelija, mutta kun ikää on jo tämän verran (26v.) niin ajattelin, et hyvin voi pitää välivuotta jos vauva tulisi. Moni meidän luokkalainen on myös pitänyt välivuotta ja sanoo sen olleen hyvä ratkaisu!! :) ja niikun aina tässä tekemisessä voi kestää suunniteltua kauemmin myös, niin kannattaa vaan aloittaa heti, kun tuntuu että on valmis! :p
miss_piggy, hienoa, onnea ovis plussasta!! TOIVOTAAN, et olis oikea!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever1, sä olet niin oikeassa siinä, ettei sitä lapsen tuloa voi mitenkään etukäteen suunnitella. Ja paljon todennäköisempää on se että tässä yrityksessä menee kauan, kuin että heti tärppäisi. Ja sit jos alkais toden teolla yrittämään vasta kun kaikki on ''valmista'' voisi lapsi odotuttaa itseään vielä pitkää (toivottavasti meille edes ylipäätään lapsi joskus suotaisiin :heart:). Nyt on kuitenkin onneksi nuo pillerit pois kuvioista (eikä meillä olla niin tarkkoja. enemmän tää on menossa semmoseks ''tulee jos on tullakseen'' -tyyppiseksi, koska nyttenkään ei kauheesti ressattu kortsuista tai keskeytyksistä vaan annettu mennä :D).

Mahtavaa miss_piggy, nyt vaan peittoja heilutteleen, mä ainakin luottaisin aika pitkälti noihin ovistesteihin. Siellä ollaan valmiita hedelmöittymiseen ;) Tsemppiiiii=)

Ja onnea teille miranenn ja Dana testailuihinne, toivottavasti tärähtää vahvat viivat!

Mulla loma alkaa elokuussa, I H A N A A!!! on ollu kyllä niin kurja kesä ettei yhtään haittaa vaikka lomailut on vasta alkusyksystä (kamala sanoa tuo ruma sana, syksy...hyrrrr)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Voi vissy mua iha jänskättää tääl miranenn puolesta :) toivottavasti tärppää plussatuulta++++++

voi kun itekki vois jo alkaa yrittään,oon jo niin pitkään haaveillu/odottanu... Noo jännittelen tääl teijän muitten puolesta aina :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
No niin, täällä on palattu kotinurkkiin ja omalla koneella näpyttelen. Virheitä tulee taatusti, koska minä ja virheet kuuluvat niin samaan lauseeseen. Mut ei ehkä ihan niin paljon. ja rivinvaihtokin onnistuu. Mä en tosiaan tajua, mut tolla kännyllä ei onnistu se rivivaihto niin ku se onnistuu, ku kirjottaa textartii aivan samanmoinen näppäin kun tässä pöytäkoneen näppiksessä... Oli mahtava alku viikkoa hoidellen pikku tyttöä. Aika sitkeitä saa äipät olla noiden pienten kanssa. Juttelin kyllä tytölle, että serkkua koitetaan saada aikseks :D Eli ei pelästyttänyt muo vaikka lupauduin heräämään aina aamuisin ja valvomaan alkuyöstä, että tyttö nukahtaa. Ja sitte päivän olin niiden kanssa myös.

Fiinaliina tervetuloo munkin puolesta :) Me ajateltiin tää lastensaaminen niin kans aluks, et tulee jos on tullakseen ja kun ei puoleen vuoteen ollut tullakseen niin päädyttiin ovistesteihin. Tai siis mä päädyin, mutta miehen luvalla tietty. Nyt jännätään..

Tosiaaan nyt jännäilen täällä vielä vajaat pari viikkoa, menkkoja odottaen tai oikeastaan en niitä odota mut kuitenkin. Masussa on juilinut maanantaista asti ja pienen pieni verijälkikin tuli :( Mutta vaikka menkat ois tulossa niin ei niiden nyt vielä pitäis kuiteskaan tulla, kun se oviskin oli lauantaina. Hirmu kova nälkä ollut nyt kaks päivää ihan koko ajan. Vähän niinku ennen menkkoja on piäviä, kun mikään ei riitä ;) Väsymys johtuu siitä, että on tullut valvottua. Tissit ei ihan normaalit, mut melkein kuitenkin..

Jokohan se miranenn sais plussaa ja babyfever jonkin tuloksen myös... menkat taikka plussan. Plussaahan me toivotaan!


Muuten tossa lueskelin jotain sivua ja miten olin lukevinani, että jotkut alustavasti testaavat raskautta ovistesteillä????? Anteeks mitä? Saaks sillä jotain osviittaa vai?
 
maimai83, aika pitkälti kyllä kuulostaa roireilta, toivotaan, toivotaan :kiss:

Mulla varmaan mieli tai kroppa, ja ne yhdessä tekee tepposia, koska mä löydän itestäni kaikki maaaaaailman raskausoireet, vaikka ei tosiaan ole kyllä siihen oikeastaan pienintäkään mahdollisuutta :LOL: Eilenkin töissä, mä tunsin että mun suussa maistuu veri (rauta), kun oon joskus muinoin lukenut myös sen roireeksi. Hahh.

Ovistesteistä, oon kuullu ihan saman, että vois ''näyttää raskauden'' alussa. Perustuiskohan se siihen, että kun munasolu on hedelmöittyny, niin ehkä sinne jää hormonipitoisuudet sit samoille tasoille kun oviksenki aikaan. Ku silloin se ovis ei mee vaan ohi, vaan jää periaatteessa hollille. Nojuu, tää on pelkkää omaa analyysia, joku tietäväisempi voi vastata paremmin. Mua kiinnostais tuo tieto myöskin =)


+++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kai ne menkat on alkamassa taas eilen tuli tuhrua. Eli parin päivän päästä alkaa vuoto. No tää kierto olikin ihan persiistä muutenkin kun ei mies oikein ollu kotona sillon kun olis pitäny.

Paraseramol on tosissaan sellanen mitä saa käyttää koko raskausajan.

Ja mitä opiskeluun tulee niin mulla alkaa viides vuosi yliopistolla, josta kaksi vuotta olen ollut vaan töissä, joten yksi välivuosi siinä menee rutiinilla.

Olen käymässä äidin luona ja haluaisin kovasti kertoa äidille meidän yrityksestä, mutta mies ei halua että kerron. :( Jos se nyt ymmärtäis etten pysty pitää tätä enää sisällä tai räjähdän.
 
empp ai sosionomiksi, kiva :) itse opskelen terveydenhoitajaksi!! Duunia ainakin pitäs löytyä :)
Fiinaliina Joo Panadol/Para-tabs käy raskaana ollessa. Itse olen jo buranat vaihtanutkin varmuudeksi Para-tabsiin :) Ja toivotaan nyt sulle niitä luomuja!!!!
miranenn vieläkään testannut?? :p :p
maimai ihanaa kun oon päässyt pikkuista hoitamaan, ihan kade oon!! :D mullakin muutamalla kaverilla pienet vauvat, mut ei niin hyvii kavereit, et kehtaisin änkee sinne niitä hoitelee :D Ja ne sun vuodot voi olla kiinnitysvuotoa :O eli just sitä mitä pitääkii! Toivottavasti siis sitä!!! :p Ja itsekin kuullut et ovistestit pitäs näyttää raskauden..ei vaan oo itse päässyt vielä testaamaan, kun ei raskaustestitkään näytä plussaa :D
Marpa no toivotaan et tästä tulevast akierrosta pääsette sit taas kunnolla yrittelee ;) miks ei mies halua et äidilles puhut? :( onneks nyt edes tänne voit avautua meille, ettei tarvi kaikkia sisällään pitää :heart:

Ei tarvi mun paljo enää testailla, kun menkat alkoi, mut ei haittaa ku sain luomu menkat sitten 9 vuoteen :p :p jeejeejeeeee!!!! :D eli mulle voi muuttaa kp 1/32 ja yk 10 lähtee käyntiin :p
 
Mies ei halua kertoa kenellekkään että yritetään lasta. Ja tää on ollu hankalat puoli vuotta, kun yleensä kerron äidilleni kaiken.

Mies vissiin pelkää sitä että me ei saada lasta normaalein keinoin ja ei halua muiden tietävän että siinä tai minussa on vikaa. En tiiä. Se pelkää tosi paljon, että siinä on vika, koska mulla on kierrot aika säännölliset ja ovista olen bongannut. Tää käy mulle nyt jo raskaaksi koska äidin kanssa. Äiti on sellanen ihminen joka ymmärtää mua parhaiten tässä maailmassa.
 
Marpa Voin uskoo, et tuntuu tosi kurjalta. Tänne saat kertoo ajatuksias, mut tien senkin ettei se ole ihan sama kuin jollekin tosi läheiselle kertois. Mä oon ite jutellut paljon mun siskolle (juuri sille, jolla on nyt se pieni vauva). Uskaltauduin äidillekin kertomaan. Äiti on kuitenkin aina äiti. Toivottavasti sun miehes antaa luvan pian kertoa sun äidille.

Babyfever Onnea luomumenkoista! Ja juu, tosiaan ois aika ihanaa, et jos tää olis nyt sitä jotain. Hassua on se, ettei ole mitään sellasii ylisuurii odotuksii,, et sillai hakemalla hakis niitä oireita. Kun ei niitä kait niin kauheesti vielä ees kuuluis olla. Nyt oviksesta aikaa siis sen 5pvä. Kahtellaan. Olot samoi kuin eilenkin.

Fiinaliina Tamikuussa mäkin sain itelleni kaikki raskausoireet ja sittenk, kun niistä vielä oikeen luki uutuuden huumassa niin johan ne kaikki löyty. Lopulta sainkin plussan, joka sitten keskeyty samantein :( Mut nyt, kun ei lue enää oireista uutuuden huumassa niin ei niitä tul ihan samanlla tavalla etsittyäkään omasta kropasta kuin silloin tammikuussa.


Ja jos nää mun olot taas enteileekin vaan mekkoi niin on todella ärsyttävää kärsii menkkaoireita jo pari viikkoa ennen menkkoja! Mut yks kireto oli kans sellanen, et oisin voinu olla varma tärpistä, mut ehkä silloin olikin arhainen keskenmeno... Tiedä näistä. Onneks testit ei vielä polttele!
 
Hienoa babyfever et pääsit luomujen makuun, jee, siit se lähtee :)

Marpa...inhottava tilanne :( :( mä oon kertonu siskolle ja äidille ja varmasti pää hajois ilman niiden tukea ja mahollisuutta purkaa...tosin tää on sillä seurauksella et just juhannuksena äiti näyttelli mekkoaan, joka ois kuulemma just hyvä ristiäisiin, hihi ;) on ostellu ja jotain pikkuvaatteitaki...mummikuume siis vaivaa ja mä oon perheen esikoinen ja ainut toivo tällä hetkellä... Mä oon pelkästään ollu tyytyväinen et tuli kerrottua ja vielä ainakaa ei sen tohinat ahdista, sanon kyllä jos niin käy.
Oon varmaan vähä suppea, mutta mä en oikein ymmärrä miestäs. Tiedän et se on teidän kahden välinen juttu eikä sinänsä kuulu muille...mutmut...ootko kertonu sulle miltä tää kaikki tuntuu ja mistä "jäät paitsi" kun et voi jakaa äitis kans asiaa. Pystytkö jollekin ystävälle puhua? Täytyy kyllä sanoa etten ainakaa ite ees kysyny mieheltä lupaa ku äitille töräytin et pillerit on jäettty pois..Enkä sitäkään pointtia oikeen ymmärrä et ei haluu kertoo jos onki jotain vikaa...sillonhan sitä tukea nimenomaan tarvis rakkaimmiltaan!? Minusta sun mies on vähä itsekäs jos kieltää kertomasta sittenkin kun tietää miltä tuo kaikki susta tuntuu...Anteeksi, ei ole tarkoitus todellakaan loukata, mutta voin vaan kuvitella miten pahalta susta tuntuu!! Voimia ja toivottavasti saat miehes käänätämään pääsi :)

Fiinaliina: kysyit opiskeluista. Meillä on kummallaki koulut vielä kesken. Ite teen nyt sairaalalla sijaisuutta kesän. Sen jälkeen gradun viilaukset ja se ois siinä..eli logiikkani mukaan ehin joka tapauksessa valmistua. Miehellä menee viel ens kevääseen eli seki on sit jo melki valmis jos vauva nyt sais alkunsa. Jätettiin pillerit maaliskuus vähän kans sillä lailla pois et onkohan tää nyt niin viisasta..mutta kuume oli molemmilla kova ja kertaakaan ei ole kaduttanu...tulis vaan jo se pikkuinen ihme <3 mullaki syksyllä mietityttää et jos lapsi saadaan alulle niin miten käy töiden löytäminen, kertoakko raskaudesta heti haastattelussa yms. mut siihen tulokseen oon tullu, et ei maailmas voi liikaa suunnitella kaikkea etukäteen..ei se kuitenkaa mee niin. Niin ku on huomattu tässä puolen vuoden aikana, ettei se lapsi tuu kertalaakista, eli parempi alottaa nyt niin on aikaa odotella (hermoja vaan ei ;)).

Tulipa tekstiä huh, työt saanu tehtyä niin ehti ;) Täällä siis kp 24, ovis tuli 4päivää myöhemmin ku yleensä eli vasta kp19. Tää kierto siis venyy ja vanuu :( haluisin jo päästä testailemaan. Ei oireita oikein ole kuin tiheempi pissistarve..toivottavasti ei johdu mistää muusta ;)
Plussaisia tuulia ja sieltä se viikonloppu tulee pian, jee!!!
 
Vilijonkka me mennäänkin samoilla ovispäivillä ja kiertopäivillä :) Mullakaan ei hirmusti oireita, muuta kuin masun juiliminen välillä kovempaa ja välillä taas vähän vähemmän kovaa. Pisittää kans, mut johtuneet ehkä kaffin juonnista.Kaffikin siis maistuu ... Ootko suunnitellut, että milloin uskallat alkaa testailun? Mä en ol mitään ajatellut testailun suhteen. Vaikka haluiskin teitää, että oliks mitään hyötyy oviksen bongauksesta ja oikeaan aikaan pupuilusta.
 

Yhteistyössä