<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

Hellurei kaikille pitkästä aikaa...
Täällä sitä sitten onkin tapahtunut jotain.. nimittäin viime perjantaina päätin testailla ku tissikipu ei meinannu millään hellittää ja oltiin menossa porukalla iltaa istumaan, joten halusin varmistaa asian.. Luulin tosiaan, että tissikipu johtui ihan tulevista menkoista, mutta ei.. Plussahan sieltä tuli ja tuli vielä tosi kirkkaasti esille ku tein testin.. joten tässä kai sitten ollaan "pieniin päin" :D :D :D
Ollaan nyt lomareissulla ja ajattelin, että ku täältä päästää niin teen sitten vielä varmuuden vuoksi kotona odottavan CB digitaalin ja soitan lääkärille aikaa.. Saadaan varmistettua vielä asiat!! Mutta en millään voi uskoa tätä todeksi sillä vaikka testailin Donnalla ovulaatiota niin ei se mitään näyttänyt!?! Ihme juttu..
Mutta tosiaan, nyt minut saa tiputtaa kokonaan listalta "alas"..

Nyt pitää taas mennä mutta tuun moikkaamaan kun pääsen kotiin :D

Plussapuhureita kaikille!

Höttis :)
 
Oi oi oi :D Hötö, laitan sut plussanneisiin viime perjantain päivämäärällä :) ONNEA :heart:

*muoks, mitäs mie laitan yrityskerraksi? nyt siellä on ? :) vai ootko sie laskenu enää niitä olleskaa?
 
Viimeksi muokattu:
"kuumeilija", voi luoja mä olin susta huolissani, ihan kamalan huolissani.. mä pelkäsin koko ajan että sulla ei mennykkää kaikki hyvin ultrassa ja oot pahalla mielellä.. et tiiä miltä tuntui lukea "pikkusella kaikki hyvin ja sydän sykki" :heart: mukavaa lomaa :)

Emby, kyllä muaki ärsyttää ihmiset jotka valittaa siitä mihin itse voi vaikuttaa! ja nepäs vasta ärsyttääkin mua, mutta aina oon ittelleni yrittäny perustella, että tunteilleen ei minkään voi.. ja mä olisin valmis repeen vaikka perseeseen asti jos vaan vauvan saisin :D ei haittais pari tikkiä! mutta sellasta se on, moni tuntee asiat eri tavalla.. ja voisko ystävälläsi olla jotain masennusta kun kumminkin sanoi ettei minnekkää pääse ja on niin kiinni lapsessa? senhän kumminkin pitäis "normaalilla" äidillä olla niin ettei haluakkaan lähteä minnekkään ja kaipaa vauvaansa jo jos käy kaupassa..

ON, mie jo olin into pinkeänä aamulla ku nännit on niin pirun kipeet, mutta joo, muistinpa että ne kutisi illalla ihan tuhottomasti siis iihan helvetisti ja hinkkasin ja raavin niitä, en sentää verille, mutta silti.. eli kipu varmaan johtuu siitä :D hyvä minä :ashamed:
 


The Esikoisesta Haaveilevat KE 3.8.2011



Hey....................22...................kp 43/28......................yk 5
-pansku-.............23....................kp 30/58......................yk 2
Pikkumyy87..........24...................kp 27/31......................yk 4
inieh...................23...................kp 23/?........................yk 3
lemonade.............26...................kp 21/30-35..................yk 11
tada...................27...................kp 20/26-27..................yk ?



tiuhti_.................21...................kp 19/26......................yk 11
atl......................26...................kp 17/25-27..................yk1
viida...................25...................kp 12/29......................yk 1+3
Lilly-...................24...................kp 11/30.......................yk 3



eskapismi.............25...................kp 9/30.......................yk 2
Sanja..................32...................kp 8/27.......................yk 2
Dremming............24....................kp 8/26-28...................yk 2
Sati..........................................kp ?/ ? ........................yk ?
Emby^................25................... - ............................TJOT

NuttyKitty............27...................kp?/??........................yk1



EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Lapanen87
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
mirkkunen_
Gabrielle





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Pikkumyy voi kurja tota sun selkää, sillä ei kyllä ole leikkimistä! Toivottavasti tohon löytyy joku syy ja saat sen hoidettua. Tiedän mitä noi voi olla, miehellä selkä leikattu ja sitä oli kyllä kamala seurata vierestä... :(
Ja onhan se totta että raskaus ei varmasti oloa helpottaisi, niin kurjalta kun se kuulostaakin. Mutta toivotaan ettäselkä saadaan kuntoon ja voitte jatkaa projektia!

kuumeilija ihanaa että kaikki on hyvin masussa! :) Sieltä olis siis pvm mukaan pieni kala tulossa... ;)

Pikkuhötölle isot onnittelut plussasta! :heart:

tiuhti Mitäköhän kummaa toi tissikutina sit on, enpä oo tollasesta oireesta kuullu, mutta pakkohan ton on olla...! Ei voi olla normaalia! Kohtahan sä voitkin jo ruveta testailemaan... :p

On Onpa ärsyttävää kun on oviksen mukaan tulossa pitkä kierto... Normaalisti tässä vaiheessa alottaisin jo tyyliin testaamisen :)D) mutta nyt tosiaan vasta dpo4 tai jotain...
 
tada, joo siis en tiiä mikä ihme se nännikutina oli :D mä jotenki luulen että se vaan on jotain allergiajuttua, normaalisti mulla kutisee kyllä nännit oviksen aikaan, siis yleensä sinä päivänä ku limatulppa irtoaa niin mulla kutiaa nännit.. sen tiiän kyllä, mutta ei mulla koskaa oo tällee kutissu :D mut oikeesti, sitä en pidä oireena ellei ala useammin kitusee ja tule plussaa testiin :D ja siis ihan varmaan vaan siksi on nänni kipee ku raavin ja hinkutin sitä :ashamed: mä meinasin aamulla testata jo, mutta EN TESTANNU :D hyvä minä!
 
..ihan pikaseen tuun kertoileen.. : /
Jumalauta, et sattuuuuuuu taas!! :( Kamalaa!! Tätäkö tää sit on joka kuukaus viikko pari menkkojen jälkeen?! Hirvee vihlova kipu ja paineen tunne, sattuu ihan tonne häpyluihin saakka. Hyi helvetti :( Mitä tää on?!

*muoks* Otin varmuudeks Panadol 500mg, jos onki se pikkunen kyydissä ja siks sattuu.. Who knows.. :confused:

..ja pitää lähtee äitin kanssa mummin luo.. :O Hmm.. : /

Parempaa päivää muille :heart:

ja tiuhti_, mikä jottei se mun ystävä olisiki masentunu. Onhan sille kuitenki sattunu ja tapahtunu.. Lapsi tullu, mies lähteny ja käyttäny huumeita, hakannu.. Nnnii-ih.. Seuraillaan tilanetta. :) Onneks hänel on vahva tukiverkosto..

ja kuumeilija, kyyyl mä ilmotan sit lastensuojeluun, jos mun ystävä sen jätkän takas ottaa.. Surullista.. : /
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon onnitteluista! :heart:

tiuhti_ tarkistelin tuolta kalenterista ja se oli yk8 ku tärppi tuli.. Vieläkään en millään meinaa uskoa tätä todeksi..

Täällä on alkanut sellainen lievä pahoinvointi.. onneksi ei kovin paha.. jotkut hajut kyllä saa melkein sukat pyörimään jaloissa.. tulee tosi huono olo!! Ihmeellistä!! Toivottavasti tätä nyt ei kovin kauaa kestä sillä tässä on enää tämä ja ensi viikko lomaa ja sitten pitää palata työn ääreen..
Lähden taas jatkamaan hommiani ja teille kaikille kovasti plussia =)
 
Hei kaikille! En ole lukenut kuin muutaman sivun (viimeisimpiä) täältä, mutta kysyn, että saanko liittyä joukkoonne? :wave: Siirryin tuolta maaliskuun muruset 2012 pinosta pois, sillä odotuksemme päättyi keskenmenoon viime viikolla :(
Vähän taustaa: olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta enemmän ja vähemmän aktiivisesti kolmisen vuotta. Kevään ajan kuljimme jo hoidoissakin (joita ei koko aikana erinäisitä syistä johtuen saatu edes alkuun ja hyvä niin). Yllättäen raskauduinkin Clomifen-lääkkeen avulla luonnollisesti ja siksi tässä keskenmenosta huolimatta ollaankin erittäin positiivisella asenteella liikkeellä :) Raskaus keskeytyi rv 6+3. Pari päivää aikaisemmin olimme ehtineet kuulla sydänäänet!! Pienen elämä päättyi ja tiedättekös, että mulla oli siitä koko ajan paha aavistus siitä, että kaikki ei ole kunnossa! Toivottavasti en loukkaa ketään kun sanon, että olen kiitollinen siitä, että raskaus keskeytyi noinkin alkuvaiheessa. Emme ehtineet nähdä pieniä jalkoja emmekä käsiä huiskuttamassa.
Lääkäri antoi luvan, että saamme alkaa heti yrittämään uudestaan, kunnes vuoto on loppunut. Alkaa kunnon sekstailukuukausi :D sillä en voi laskea ovulaatiotani millään muulla kuin, että tikuttaisin joka ikinen päivä, enkä siihen taida lähteä. Päätimme vuodon loputtua touhuta aktiivisesti kuukauden ajan :whistle: huh huh!
Minä en siis tiedä mitään omista kierroistani tms. Voin olla vaikka taustahuiskuttelijana :wave:

Kuumeilija Etkö olekin tuolla "Maaliskuun muruset 2012" -pinossa?? Sua siellä porukka kyselee, että missä oot :) Käyhän moikkaamassa heitä ku heillä on kovin huoli "katoamisestasi"... :)

Sati + valtava vauvakuume!
 
Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Tervetuloa Sati! :)

Olen ollut maalla vanhempien luona, enkä ole jaksanut käydä netissä oikeastaan ollenkaan. Eilen tuli vaan sellainen järkytys, että on pakko jakaa se teidän kanssa:

Olin sopinut meneväni lapsuudenystävälle kylään. Hänellä on pieni poika, 1v. 2kk. Ajelin sinne sitten ja mitä näenkään ensimmäisenä, kun kaarran heidän pihaansa... Ystäväni valtavan vatsansa kanssa!!! Hän on rv 20 nyt! Olen iloisesti yllättynyt, enkä yhtään kateellinen tms. Se oli vaan valtavan iloinen järkytys :D Eivät kuulemma olleet yrittämällä yrittäneet, ehkäisyä ei vain oltu aloitettu pojan jälkeen. Tyttö on tulossa, ihanaa!

Mun alavatta on ollut ihan jumissa pari päivää. Sitä nippailee ja välillä vihloo ihan hirveästi. Toivottavasti sieltä on irtoamassa joku megamunasolu! Täytyy tänään matkustella takaisin kotiin (250km), jotta päästään heiluttelemaan peittoja ;)
 
Sati, tervetuloa :wave: ilomielin otamme uusia pinkkaan mukaan! ikävää että jouduitte menetyksen kokemaan :hug: mutta myös mukava kuulla että olet positiivisella mielellä :) lisään sinut pinkkaan, kunhan ilmoitat minulle kiertopäiväsi/kierron pituuden ja yrityskerrat. toki sinulla ne saattaa hiukkasen heittää vielä, niin laitetaan fiiliksen mukaan! eiköstä juu? teilläkin alkaa piiiitttkkkäää taival olemaan jo takana, mutta toivottavasti uusi raskaus alkaisi mahdollisimman pian ja päättyisi onnellisesti pieneen nyyttiin :heart: tsemppiä tulevaan! :)

eskapismi, mä koin samanmoisen järkytyksen pari viikkoa sitte kun kaveri tuli mahan kanssa meille :Dja en edes kehdannu kysyä ku en ollu varma, mulla vaan pääsi itku, menin kyllä siis omaan makkariin piiloon ku olin toki onnellinen, mutta pieni katkeruispuuska iski että miksei meille jo vois tulla sitä ekaa! heillekkin tulee pikkukakkonen jo, ja vissiin yllärinä.. esikoinen on sen 1,5 vuotias.. mutta kyllä mä onnellinen osaan myös olla :) ja olenkii! mutta järkytyin vaan niin paljon ja tulise itku kun sitte miehen kaveri sanoi että tulee kakkonen.. niin ja nyt puhallan megasuuret ovisplussapuhurit tulemaan, olispa siellä megamunis :D



hei tytöt, nyt mä voisin lyyä melkein pääni pantiksi, että jotain tuolla alakerrassa tapahtuu.. vaikka ovis meni vähä harakoille ajotuksen suhteen.. niin mulla on ekaa kertaa kunnon fiilis että ois vaikka voinu tärpätäkki, meinaan nyt on tänään ollu sellasia outoja alamasuttuja mitä en oo ennen kokenu :ashamed: otattehan sitte kopin kun putoan viikon sisällä? :ashamed: ja joo, voihan se olla että menkat alkaa taas ennenaikojaan..
T:nolo tiuhti, joka on nyt niin niin niin valeraskaana että itku ihan pääsee!
 
Viimeksi muokattu:
Sati tervetuloa mukaan! Vaikka tietty tosi ikävää että tänne takas jouduitte palaamaan, oon tosi pahoillani teidän menetyksestä :( Ihana asenne sulla kuitenkin, ja oon ainakin itse kuullu että heti tollasen jälkeen on kuitenkin hyvät mahdollisuudet tulla uudestaan raskaaksi! Joten toivotaan että teillä mahdollisimman nopeasti tärppäisi :heart:

tiuhti voi hurja, todellakin uskon että jotain sulla tapahtuu! Niin vahvan ovisplussankin sait, niin varmasti jättimunis siellä teki tuloaan! Voi että mä en malta odottaa, millon ajattelit ekan testin tuhlata?! Voi murunen mulla on nyt kaikki peukut ja varpaat ja kaikki pystyssä!
 
tada, kiitos ihan kamalasti tsempeistä :heart: ne onkin mulle kullan kalliita! mä tuskin maltan olla testaamatta enää huomen aamulla :D ja joo, tuskin mitään vielä näkyy, ja en heitä edes kirvestä kaivoon jos huomenna tulee nega, koska nyt mä haluun uskoa jo että tärppi käy!
 
Tiuhti: Joudun tosi aasina kysymään nyt hiukka neuvoa sinulta tai kuka tahansa toki voi vastata... Eli mikä on kiertopäivä? Kierron pituuden ymmärrän, mutta tuo kiertopäivä on hiukka uusi käsite :ashamed: Ja sitten vielä tyhmyyttäni korostaen, tahdon kysyä, että mikä yrityskerrat tarkoittaa? Mistä laskien? ja miten? :confused:
Ihanasti otatte vastaan täällä, kiva ku on kanssatovereita, joiden kanssa vaihtaa näitä vuoristoradan lailla pelosta jännitykseen sekä hymystä nauruun muuttuvia mielialavaihdoksia :)
Me olemme mieheni kanssa juuri kaverin asuntovaunulla eräällä leirintäalueella hiukan lepäämässä, jotta taas jaksaa uuteen nousuun! Maanantaina palaamme töihin.
Mulla oli eilen todella paha aamu ja päivä, olin vain sängyssä, itkin peiton alla ja puhuin rumasti miehelleni :| Tuntui, että en selviä eilisestä päivästä!! Mutta kun sain purkaa pahan olon miehelleni, niin olo helpottui heti. Te ette usko, mutta mulla on aivan uskomattoman ihana mies! Hän koko ajan halailee ja pussailee mua, vaikka mä olisin millä tuulella tahansa... Äsken pelasimme minigolfia, niin hän tuli kesken mun lyönnin antamaan suukoa :heart:
En tiedä, miten edes selviäisin tästä, jos hän ei olisi noin vahvasti tukena!

Tada: Ihana kuulla tuo, että mahdollisuudet ovat meillä hyvät! Olen kuullut tuon monen muunkin suusta, sekä netistä lukenut ja siksi positiivisella mielellä tässä päällisin puolin koko ajan ollaan... :) Nythän vasta meillä tiet ovat auenneet toivomaamme unelmaan!

Sati
 
sati ihana kuulla että sulla on noin hieno mies, kun varmasti tarvitsette toisianne tollasen jälkeen. Ja ikäväähän se on purkaa pahaa oloa toiseen, mutta kyllä mies ymmärtää, ihan varmasti. Ottakaa päivä kerrallaan :heart:

Ja kiertopäivä on mikä päivä kierrosta on meneillään. Eli mulla tänään 20/26-27, tarkottaa että meneillään päivä 20, ja kierto ton 26-27. Ja yrityskerrat, kuinka mones yrityskierto meneillään. Ei siihen mitään oikeaa tapaa ole miten ja mistä sen laskee, eli jostain siitä kun on yrityksen alottanu. Ei sitä pakko oo tietenkään laittaa, mullakin on kysymysmerkki kun en oikeen osaa sanoa, yritystä jo sen verran takana.
Tossa noin niinku lyhyesti, toivottavasti sait selvää :)
 
Höttiäiselle hirmu paljon onnea, ja voimia masun kasvatukseen! :heart:

Tiuhti, Emby, Ex-Kuumeilija ja Tada.. Kävin lääkäris tänään.. Ja sain 1g panadolia ja jos täti kurvaa paikalle saan ottaa 5pv kuurin burana 600mg. Että sellasta, sanoi selkäkivun johtuvan lihasjumista. Mitää kummempia lääkkeitä ei raskausmahdollisuuden takia antanu. Sanoi, että vaikka istukka ei vielä oo kehittyny kunnolla, että periaattees tehokkaammista tulehduskipulääkkeistä ei olis ollu viä varsinaista haittaa, mutta niiden syöminen saattaa vaikuttaa istukan kehitykseen.. Ja, sanoi, että hän itse (nuori naislääkäri) ei ottaisi muuta kuin panadolia. Eli, näillä mennään..

Napaalua: Voi RistusPerkeles naiset, että ottaa päähän..!! Joo, hyvä Minä, peruutin sitte sellasen iankaikkisen vanhan auton kylkeen!! Joo, sen naarmujen maalaus ja lommon oikasu tulee maksaan yhtä paljo/enemmän ku koko auton arvo on!! Meidän autoon tuli maalia toisesta autosta, ja yks lista kärsi vähä, ja joo, seki maksaa 1000 euroo ku sen laittaa käyttöautolla kuntoon!! Tuli sitte 2000€ ruuat isännälle!! Olin siis ruokaa hakemas.. Voi, että ku sieppaa!! Ja joo, oon mäki, se on vaa materiaalia, mun pitäis tajuta se, on suurempiaki asioita menettää ku materiaali ja raha.. :ashamed: Tiedän, todella tiedän.. Ja hävettää, mutta meillä on tulos rahan menoo ku muutetaa uuteen tupaan.. :kieh: :mad: :ashamed: :'( :ashamed: Ja oon kiukus ittelleni ku pitää olla niin vati että tollee munasin... :stick:

Neljä päivää viä nii täti tulee, Jos tulee.. On ollu vähä vihlomis oloja, univaikuksia ja sen seurauksena hillitöntä väsyy.. Kai noi on ihan normaalia, en tie, jos pitäis asenteen pessimisti ei pety.. Ei oo edes testeiä kotona, vaikka kai vois jo jotai näkyykki..

Nii, ja Tervetuloa Sati! :wave: Ikävää, että ootte joutunu kokemaan keskenmenon. Hirmu paljo voimia asian käsittelyyn. Ja ihanaa, että sulla on mies joka tukee ja ymmärtää. Se on ihan korvaamaton.. :heart: Toivottavasti pääsette nopeesti takasin masunkasvattajiin.. =)
 
Viimeksi muokattu:
atl
Hei,

täällä ilmoittautuisi taas uusi jäsen joukkioonne. Olen lueskellut tätä jo pidemmän aikaa oman vauvakuumeiluni ohessa, mutta pikkuhiljaa iski sellainen vertaistuen tarve. Isoja asioita nämä, eikä ystäville ja tuttaville ole tullut vielä "projektista" puhuttua. Ollaan miehen kanssa molemmat 26 vuotiaita.

Minulta voi odottaa tyhmiä kysymyksiä, sillä en ole vielä kauhean perehtynyt termistöön ynnä muuhun. En ole elänyt vuosien mittaista vauvakuumetta, vaan ajatus vaan alkoi kypsymään yhdessä miehen kanssa, noin vuosi naimisiinmenon jälkeen, ja nyt isäntä sitten sanoi, että taitaisi olla aika :) (itse olen jo aiemmin sanonut että olen valmis heti kun hänestä asia vaan tuntuu hyvältä).

Täällä on (ymmärtääkseni) yk1, ja nyt kp 17/25-27.
 
Sati Tervetuloa! Meillä oli myöskin sama tilanne, raskaus oli menny kesken n. rv6 ja sain sen selville ultrassa kun luulin olevani vielä raskaana rv7-8.. Oli kyllä kova paikka meille.. Ite jätin pillerit pois 2 vuotta sitten syksyllä ja keskenmeno tapahtui maaliskuussa joten alkaa huumorintaju tässä vähän loppua. Yritän ajatella positiivisesti että ainakin tulin raskaaksi ja vieläpä ihan luonnollisesti. Clomifenejä en pysty käyttämään.. Voimia teille ja ei muuta kuin uutta yritystä! Itsellä se oli aluksi vaikeaa, kun tuntui ettei paha olo mennyt millään ohi.. Kausittain tulee vieläkin surullisia päiviä kun tää jatkuva odottamisen tuska käy voimille..

).( Oon saikulla kun oksensin tänä aamuna.. Ja ennen kuin innostutte liikaa niin olen päättänyt että tämä on ihan vatsatautia!!! En taho ajatella mitään ylimääräisiä.. Alkaa uhkaavasti ensi viikko lähestyä.. Yök..ahistaa.. Mitä jos vaan pikakelais noin yks ja puol viikkoa eteenpäin ja tiuhti vois päivittää mulle kp1.. Huomaatteko jo ettei mua huvita enää yhtään??!! :stick: Tää alkaa olla liian raskasta mulle, hattua nostan teille kun jaksatte aina vaan kierrosta toiseen. Palkinto on kyllä niin ylivoimaisen ihana sitten joku kaunis päivä, mutta musta vaan nyt tuntuu siltä etten koskaan koe itse sitä päivää.. Anteeks kun puhun nyt tämmösiä.. :'(
 
Sati, eli juu, tada tuolla jo kertokin mitä ne käsitteet tarkoittaa, eli kiertopäivä (KP) on päiviä laskettuna siitä koska viimeksi kuukautiset alkoi, eli kun kuukautiset alkaa on kiertopäivä 1 = KP1, ja kun on KP26 ja kierron pituus 26 päivää niin on se KP jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Yrityskerrat tarkoittaa sitä, kuinka monta kuukautiskiertoa olette yrittäneet lasta, tai joillakin saattaa lukea myös vaikkapa 2v+ eli tarkoittaen silloin yli kaksi vuotta, jos taas ei halua laske yrityskiertojen määrään, voipi perään laittaa TJOT eli tulee kun on tullakseen :) jos taas ei tiedä yrityskertojen määrää eikä halua alkaa laskemaan voi perään vaan laittaa YK? esim. ihan kuinka itse tahdot niin laitan :) toivottavasti selvensi vielä lisää! elil KP=kiertopäivät, YK=yrityskerta, ne käsitteet meillä onkin tuolla listalla, ja jos sattuu haamulaisen saamaan raskaustestiin, pääsee RKTT alapuolelle, joka tarkoittaa RaskaanaKunnesToisinTodistetaan :D ja sinulla on ihana mies, hän selvästi rakastaa sinua, niin myötä ku vastamäissä ja näyttää sen myös sinulle :heart: kovin suloista! onneksi sinulla on hyvä tuki ja turva ihan vierelläsi! ei tuollasia asioita kukaan pysty yksin päänsä sisällä hautomaan!
 
atl :wave: tervetuloa, olkoon taivaleesi täällä lyhyt mutta mukava, toivottavasti viihdyt :) itsekkään en kelleen tutulle oo avautunut meidän "pikku" projektista :) ja siksikin tää paikka on just sopiva avautua ja kertoa mieltä painavista asioista ja jakaa tunteita! ja tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan ;) vain tyhmiä vastauksia! joten pitääkin kysyä jos jokin asia vaivaa mieltäsi!

lemonade mä oon taas täällä niin valeraskaana, että mäki pelkään ensi viikkoa :ashamed: mulla tulee pudotus olemaan kova, mutta en halua vielä edes ajatella sitä tunnemäärää ja paskaa oloa joka siitä tulee, haluan elää päívä kerrallaan fiiliksen mukaan! lohduksesi voin sanoa, että jotenkin haluan kummiskin uskoa ettet tippuis enää, se mahdollisuus tosin on, mutta koita edes himpun verran uskoa, se mahdollisuus on kummiski jo aika todennäkönen että plussa tulis! uskotaan nyt kumminkin vielä siihen todennäköisyyten, ettei tarviis enää koskaan tippua esikoishaaveissa KP1 listan alapäähän, vaan seuraava pudotus on ihan ketjun äläpäähän plussanneiden joukkoon! ja mä niin tiedän sun tunteen, joka saatanan kerta se kirpasee ja kovaa, ja kipu kasvaa kuukausi kuukaudelta! varmaan aika moni täällä meistä sen jo tietääkin, mutta josko vielä hetken jaksettais uskoa, että meillekkin se onni suotaisi? jooko? :heart: josko jo tästä kierrosta?
 
Viimeksi muokattu:
Lemonade Varmasti on vaikeaa kun keskenmenosta sulla on kuitenkin kuukausia kulunut! Voimia sinulle todella paljon jaksamiseen, älä kuitenkaan lannistu, lupaa meille se :heart:
Itsellä katos siksi on nyt lippu korkealla ku keskenmeno tapahtui viime viikolla ja meillä on periaatteessa monta oljenkortta käyttämättä. Pelkään tosiaan omaa reaktioita sitten kun kuukaudet alkaa kulumaan eikä tulokasta alakaan kuulumaan. Ja tämä positiivinen elämänasenteeni on minun tapa selviytyä kipeistä asioista. Haluan aina löytää hyviä asioita ja sitä myöten saan itselleni paremman olon.
Meidän lapsen hankinta on oikeastaan vasta nyt kevään aikana tullut enemmän halutuksi, koska aikaisempi elämäntilanteemme työn ja muun suhteen olisi ollut lapsen kannalta ehkä huono. Kolme vuotta olemme olleet ilman ehkäsyä, mutta seksielämämme ei ole aina ollut aktiivista johtuen ulkoisista kovista paineista, jotka ovat sotkeneet avioliittoamme aika rankalla kädellä :(

Minulla on tällä hetkellä valtavasti hyviä asioita, joiden vuoksi jaksan... kuten jo mainitsin, minulla on ihana mies, meillä on hyvä taloudellinen elämäntilanne, on työ, josta pitää (joka on myös kyllä aika rankka, yksityisyrittäjiä olemme), meillä on upea koti ja kaksi maailman suloisinta chihuahua koiraa, sekä minulla on valtava suku ympärillä ja ihanat sisarukset! Oikeasti meiltä puuttuu enää vain se ihana tuhiseva nyytti... kaiken tuon edellä mainitun olen saanut kovalla työllä ja sinnikyydellä (itketty ja petytty on liikaakin). Tajusin, että niin se menee näköjään myös tämän pienen kanssa! Minulla on neljä siskoa, joilla on kaikilla lapsia. Minä kadehdin hiukan heitä, mutta he taas kadehtivat sitä, että saan tehdä ammattia vastaavaa työtä ja kaiken lisäksi siinä vielä pärjään =) että näin, me jokainen unelmoimme aina jostakin! Ja muistakaa, että niitä unelmia täytyy aina olla, koska niillä me jaksamme päivästä toiseen....

Tiuhti Tällä hetkellä en osaa sanoa päivitykseen oikein mitään lukemia... kiertopäivää en tosiaan nyt tiedä ja kierron pituus on ollut hiukan vaihteleva ( kp 24 - 26). Ja tuo yrityskerta on myöskin tosiaan enemmän ja vähemmän hukassa :D Siis, jos ihan rehellisisä ollaan, niin tämä oli ensimmäinen todella YRITETTY kerta, joka nyt meni kesken... Eli seksiä ovulaation aikaan oli reilun viikon ajan säännöllisesti ja sit oli kaverina nämä Clomifen - lääkkeet. Olin päättänyt, kun viimeksi hedelmöityshoidoista lähdin tyhjin käsin (ei taaskaan saatu hoitoa aloitettua) että nyt otamme homman ihan tosissaan omiin käsiimme ja puhallamme pelin poikki hoitojen suhteen. Ja tosiaan heti tärppäs. Voidanko siis laittaa et kierron pituus 24-26 ja yk 1 ?? Itse koen asian näin, vaikka takana on toivottuja raskauksia ennen kuukautisten alkuja useita....
Tulipa tarina :p On vain niin ihanata kertoa kokemuksiaan ja tuntemuksiaan ihmisille, jotka ovat samassa tilanteessa! Ystäville voi puhua, mutta heiltä et saa tätä vertaistukea, mitä esim. täältä saat....

Sati
 
Voi tota PikkuMyytä : / :( :) :heart: Eikö se mee vakuutuksesta, kun tuollai ny kävi? Vaihähtäh? :O Uskon kyl, et sapettaa ja LUJAAA! Mullekki pari kertaa käyny auton kanssa jotaa, ja jumankaut sitä melan mittaa tossa ottassa. Mut niinko sanoit, se on vaan materiaalia ja vakuutus korvaa(?).. Toivotaan ainaki.. Etten itteäni ihan pussiin puhu :) Ja niinko kaikesta muustaki, ni tästäki selviit :) :hug:

tiuhti_, noku mää oon miettiny, et voisko se olla oviskipua?! Mut kyl sit maar on. HIRRRVEEE vihlominen. Hyi hitto : / Tätä tää sit on vai? Ei mulla oo oikeesti koskaan ennen ollu oviskipuja.. Eikä juur mitään menkkakipujakaan, migreeniä lukuunottamatta.. :)

Mut niih.. sit vähän vakavampiin aiheisiin..
Se on kyl kamalaa, miten se elämä alkaa potkimaan, ni se potkii sitte oikee urakalla.. : /
Mulla siskon miehen veljen perheellä kamalia hetkiä, kun vanhimmalla pojalla todettu luusyöpä :( Poika on 7 (?), alottais nyt koulun syksyllä.. Noh, tänään häneltä on sitte amputoitu koko oikea käsi ja lapaluu, kun oli levinny niin pitkälle.. :'( Aivan järkyttävää mitä ihmiset joutuu käymään läpi.. Mä en ymmärrä miks meitä kaikkia pitää näin koetella.. :(

..noh, ehkä ne hyvät ajat sitten tuntuu kultasilta.. <3

Voikaa hyvin naikkoset :heart:
 
Huomenta :) mukavaa torsdaagia naiset :heart:

Emby, hui kamala sentäs :( tekee pahaa ajatella, miksi noin pienellä ihmisellä pitää olla jo kaiken maailman sairauksia! mä en voi sitä käsittää, miksi pitää koetella niin paljon? toki nuori paranee paremmin, mutta jos toiselta on käsi jouduttu amputoimaan niin on se kouluikäselle vaan iso asia, vanhempi osaisi suhtautua asiaan ja muutokseen ehkä hiukka paremmin kuin kouluikäinen pikkuveitikka, voi että toista :'( toivon pojalle kaikkea hyvää elämässä :heart: ennen kaikkea monta kymmentä pitkää ja tervettä vuotta :heart: laitan ihan kädet ristiin pojalle, vaikken uskonnollinen olekkaan! ja siitä oviksesta, sulla voisi johtua siitä nuo oviskivut kun olet kerran ollut raskaana, se yleensä vaikuttaa ovulaation tunnistamiseen ja kipuihin! eli raskaana olleet naiset tunnistaa helpommin yleensä kivusta ovulaation, kuin ne jotka eivät ole oleet raskaana.. kannattaa lukea netistä ihan siitä jos kiinnostaa :) mutta KEHOTAN, jos kipu jatkuu pitempää kuin 5 päivää niin pikasee lääkäriin!!!!!!!

Myy, 1g panadol on hyvä lääke, auttaako se sulla? ittellä on ParaTabsia 1g, vastaa siis 600 buranaa lähinnä.. vie vaan enemmän aikaa kun se auttaa kipuun ku buranalla, mutta sitä mä syön pääsääntösesti koska mulla ei maha kestä olleskaa buranaa! kuinka voit nyt?

Sati mie laitan kiertopäivän kohdalle kysymysmerkin ja kierron pituudeksi 24-26 ja jos viime kerta oli yk1 niin voinko laittaa yk 1+1, eli tarkoittaen sitä että teillä tärppäsi yk 1 mutta se päätyi keskenmenoon, ja nyt alkaa "uusi kierros" eli siitä tulisi se 1+1, ja jos siis tämä kerta ei tuota tulosta niin alkaa siis 1+2.. vai tahdotko ihan vaan 1, jotta tuo 1+1 ei muistuta keskenmenosta? eli siis ihan vaan yk1.. ja anteeksi kun tälleen puhun :ashamed: tarkoitukseni ei ole mitenkään törkeäasti puhua sinulle ja teidän menetyksestä, en vain osaa muotoilla näin tekstin välityksellä asiaa paremmin.. anteeksi :ashamed: ja jos huono tuuri käy ja kuukautiset alkaa niin voidaan sitte alkaa laskemaan uudestaan, eli sitten laittaa se KP1 sinne, mutta toivotaan, ettei tarviis alkaa laskee kiertopäiviä olleskaa vaan tärppi kävis!

ON, tänään sit kai dpo8 ja siis nega niinku arvata saattoi :) en onneksi odottanut ihmeitä! ja juu, mulle luo uskoa nyt se että kun testasin negan ja TISSIT EI OLE VIELÄKÄÄN KIPEÄT, että vielä jaksaa ainaki keltarauhanen toimia! ja mahaa nipistelee edelleen hassusti ja jopa "repiikin" välillä, illalla ihanjomotteli ja otin panadolinkin koska päätäkin särki :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä