tiuhti_ Mä uskon muru, että säkin saat plussan ihan lähiaikoina! Sullakin alkaa olla YK jo aika paljon ja olet plussan ansainnut :heart: Muista muru, että se tuntuu sillä pettymyksen hetkellä siltä, että putoaa ja korkealta, mutta me täällä ollaan ottamassa sua vastaan, etkä todellakaan putoa pitkälti :heart: Kyllä vesien mauissa on eroja! Ja mä tykkään just sellasesta raikkaasta ja pitää olla kylmää vettä. Meillä on kotona vesikannu jääkaapissa aina
Lidl on tuossa n.4km eli ihan lähellä! Pitääpäs joku kerta kokeilla tuota vettä, kiitos vinkistä
Joo mä oon kans sitä mieltä, että sama mitä juo, kunhan juo. Mulle pahe ois appelsiinimehu, mutta olen rajoittanut sen juomista tosi paljon. Voisin juoda sitä vaikka litran kerralla, se on vaan niiiiiiiiiiin hyvää! Huono puoli on vaan se, että just tollaset mehut on tosi epäterveellisiä ja sokerisia. Joskus mä aina ostan jotakin hyvää esim. viikonlopuksi: juustopatonkia, vuohenjuustoa ja appelsiinimehua. Tällä viikolla ostin just patongin ja vuohenjuustoa, nam!
Hey Noista teroista vielä, että on hyvin yksilällistä, miten terot ja niiden aloitusajankohta vaikuttavat ovikseen. Joillakin raskautuminen on tapahtunut, vaikka olisi aloittanut terot kp15 ja ovis oiskin myöhemmin. Olen vaan niin paljon lukenut mm. keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia juuri tästä terojen aloituksesta ja raskautumisesta, ja mun ystävälläkin samanlainen tarina ja sitten viimeisimmäksi mulla itselläkin eli näistä kuulemistani / lukemistani jutuista mä aloin epäillä, että omalla kohdallani terot varmaankin vaikuttaa negatiivisesti ovikseen. Ja kyllä mä todellakin suosittelen muillekin terojen siirtämistä, jos ovis on myöhemmin kierrossa. Eikä siitä siirrosta mitään haittaakaan pitäisi olla, koska kyseessä hormonit. Mutta aina kannattaa kuitenkin muistaa se, mihin terot on omalla kohdalla määrätty. Mulla ne oli pitkien kiertojen lyhentämiseen / säännöllistämiseksi. Siirrettyäni terojen aloitusta oma-aloitteisesti kierrot olivat edelleenkin normaalia pidemmät, huiteli siinä 40-45 kiertopäivien tienoilla, mutta lyhensi terot silti kiertoani edes vähän.
inieh Pillerit tosiaan voi vaikuttaa vielä sun kiertoihin. Onkohan minulta mennyt jotakin ohi, kun puhuit peukalostasi
Mitä sun peukulle on tapahtunut?? Toivottavasti ei ainakaan haittaa menoja! Ja toivotaan, ettei menkat ala siellä festareilla, tietysti suurin toive on, ettei ne alkaisi ollenkaan!
Emby^ Voi muru, ei varmasti helpota omaa oloa, kun kuulee joka suunnalta raskautumisuutisia. Onhan se ihanaa, että joillakin raskautuminen on helppoa, mutta toisaalta se on niiiiiiin väärin. Ihanasti olet kuitenkin ottanut työkaverisi uutisen, vaikka itselläsi ei niin helppoa ole asian suhteen ollutkaan. Ihana olet :heart: Ja varmasti on säikäyttänyt tuo vihlova kipu, ei oo kiva
Mulla oli viime talvena vatsaoireita muutaman kerran juuri ennen menkkoja, itse epäilin endoa, tosin sitä ei koskaan diagnosoitu, mutta turvotus on ollut riesana ihan teinistä asti :kieh: Joten tiiän, että nää vatsan aluuen oikkuilut on kyllä pyllystä! Kiitos kysymästä, ihan hyvin voin. Tissikipua on, turvotus edelleen riesana (viime yönä valvoin pitkään ja tuskallisesti turvotuksen kanssa ja olipa maustettu huonolla ololla ja ripulillakin
) ja tänään päivällä oli hieman etovaa oloa. Sitten kun sain syötyä kunnon ruuan, niin johan huono olokin helpotti. Mut tunnin välein on nälkä, tai ei oikeastaan oikea nälkä, vaan enemmänkin semmonen olo, että jos en syö jotain kunnollista, tulee huono olo. Eka neuvola on 19.7. ja eka ultra 25.7.
mynttis Tämä palsta on kyllä parasta mitä voi olla! Täällä on niiiiin ihania ihmisiä ja täällä tulee juttua eikä olla vaan hiljaa, niin kuin monissa pinkoissa ei sitä juttua synny. Mäkään en tajunnut oman kropan toiminnasta yhtään mitään ennen tammikuista keskenmenoa. Vasta km:n jälkeen aloin niin sanotusti opiskella omaa kroppaani ja sain paljon ahaa-ajatuksia
Oviksesta en tiennyt mitään, että missä vaiheessa ovuloin, koska en tuolloin vielä tunnistanut ovisoireita ollenkaan! Sitten aloin tikutella ovista ja pitämään ihan päiväkirjaa, jonne merkkasin joka päivä oireita. Sain myös terolutit avuksi säännöllistämään ja lyhentämään pitkiä kiertoja, ehkä myös siksi en tajunnut kropastani mitään, kun oli niin pitkät kierrot. Luulen, että teroluteista on ollut iso apu ihan jo sen suhteen, että aloin tunnistaa ovisoireita, tietysti tikuttelu ja edelleen päiväkirjan pitäminen oireista auttoivat asiaa. En vieläkään osaa tulkita kroppaani hyvin, siihen tarvitaan useita kuukausia. Ja sitten välillä mietin, että miten tämä ja tämä on mahdollista, ja välillä olen ihan sekaisin ja ihmeissäni. On tää naisen kroppa vaan niin ihmeellinen, sitä tuskin koskaan osaa tulkita oikein ja hyvin
Ja kyllä, plussasin 20.6. ja oli jo aikakin, yrityskerrasta 21 tärppäsi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Vielä en uskalla toivoa liikoja, etten joudu pettymään. Kuitenkin tammikuinen km vielä niin tuoreessa muistissa.
Pikkumyy87 Tätipahoittelut muru :hug: Täällä on just niin ihana, kun ihmiset oikeesti vastaa ja kommentoi eikä tartte yksin jäädä märehtimään jotakin mietityttävää asiaa. Tuolla jossakin toisella puolella oli aluksi semmonen meininki, että kun kysyit jotakin, niin sai vastaukseksi, että "googleta, sieltä löytyy paljon tietoa". Hei haloo, miks mä kysyisin, jos olisin netistä löytänyt vastauksen ja muutenkin se ei oo sama asia kuin jakaa kokemuksia ja mielipiteitä palstalla! Sitä vartenhan nää palstat on olemassa vai olenkohan käsittänyt jotakin väärin. Pisti niin vihaksi, että joku vastasi "googleta". meni kyllä maku koko kirjoitteluun. Tuosta ovistikuttelusta, muahan se stressasi tosi paljon. Aia tikuttaessa oli kamala stressi siitä, että nyt on pakko tulla plussa ja tuleeko plussaa ollenkaan. Ja jos ei tullut, pettymys oli kova. Siks mä päätinkin tässä kierrossa, etten tikuta ollenkaan, että saisin edes vähän stressiä pois. Mutta jos sinusta tuntuu, että haluaisit bongata oviksen, niin suosittelen kokeilemaan tikuttelua vaikkapa parissa kierrossa, niin saisit vähän osviittaa siitä, että ovuloitko ja missä vaiheessa kiertoa! Tunnistatko ovisoireita? Jos tunnistat, se on tosi hyvä, koska silloin voisit aloittaa tikuttelun vasta silloin, kun alkaa tulla oireitakin. Mulla tikuttelua vaikeutti se, etten ennen teroja tunnistanut ovisoireita ollenkaan ja kierrot oli pitkiä, niin tikutella sai melkein koko kierron ajan ja epätoivo vaan kasvoi, kun oli tikutellut jo 20-30pv tuloksetta. Mutta kokeile ihmeessä, jos siltä tuntuu ja pidät sitten vaikka taukoa, jos se tuntuu hyvältä.
Ansku83 Kiitos onnitteluista! Julkisella ei todellakaan oteta tosissaan. Mä olen huomannut, että on vaan oltava itse kylmä ja vaadittava palvelua eli hinnalle vastinetta. Muuten mitään ei sitä kautta saa. Niillä on vaan rahakysymys, mitä enemmän tk:n lääkärit ei anna diagnooseja ja määrää lääkkeitä, sitä enemmän heille maksetaan palkkaa!!!!! Ja jollain tasolla on muuten ihan totta tämä. Yksityiseltä saa älytömän hyvää palvelua ja siellä oikeasti välitetään ja kuunnellaan, mutta on se kyllä sen hintaistakin. Suosittelen teroja lämpimästi. Minusta inhottavinta pitkissä kierroissa oli se jatkuva odottaminen, koskaan ei tapahtunut yhtään mitään, kun kierrot vaan veny ja veny. Terojen kanssa oli kiva huomata, että pääsee uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen tosi nopeesti ja johan alkoi kropassakin tapahtua eli kun kierrot oli lyhyempiä, niin itsestäkin tuntui, että on mitä odottaa ja jännätä eikä ollu vaan sitä yhtä ja samaa jatkuvaa pitkän piinaista odottelua, että millon menkat alkaa... ja kun ei voinut tietää, millon alkaa, niin koko ajan piti olla viikko tolkulla jonkinmoista rättiä housuissa varuilta. Se jos mikä oli rasittavaa :kieh: Minusta oli aika tökerösti sanottu neuvolatätiltä, etteikö muka vois olla pco:ta :kieh: Mistä se nainen voi tietää?????? Helkkari, että inhoon just tollasta käytöstä, että ollaan kuin mitäkin kaikkitietäväisiä ilman faktaa. Ja eihän kaikilla olekaan samanlaiset oireet, ihmetyttää kyllä sen naikkosen kommentti tuosta pco:sta :O Hienoa, että olet saanut ovisplussan, se antaa jonkinlaista osviittaa siitä, että kropassa tapahtuu jotakin. Mulle tuli mieleen, että ootko ihan varma, että ovis olisi ollut 10.6.? Koska siitä on kuitenkin jo niin pitkä aika ja jos menkkojakaan ei ole vielä näkynyt, kun eikös oviksesta menkkoihin mene yleensä se n.12-14pv!!! Jos sulla ois ovis sittenkin myöhemmässä vaiheessa kiertoa tai sitten siellä on pikkukaveri rakentamassa yksiötään mieleisekseen!! Minä suosittelisin lämpimästi, että ottaisit Sofitestien rinnalle Citymarketista saatavat Pregcheck-liuskatestit ja vertaisit seuraavassa kierrossa noita kahta eri merkkistä liuskaa toisiinsa, että näyttääkö tuo sofi oikein. Mä oon ihan hulluna tuohon Pregcheck-merkkiin ja luotan siihen täysin. Tuosta sofista olen kuullut aika paljon negatiivisia kokemuksia, samoin david-merkistä. Siksi ajattelin, että kannattaa testata samasta pissasta myös tuolla toisella ja katsoa onko eroa testeissä.