<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

HELKKARI! :D Unohdin viedä sen pissanäytteen labraan!! :headwall: Olenko tyhmä vai häh?! :D Noh, ehkä maanantaina :) Pidetään hullua jännityksessä! :)

..mää tarkistelen noi päivät hiukan myöhemmin, nyt takas töihin :) :heart:

..*muoks* Nniih, 21/28 vissiin menossa.. en oo ihan varma, kattoin toiselta palstalta.. :) En mä niitä laskeskele..
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti: Kiitos rakas kun jaksat aina olla henges mukana..! :heart:

Mutta hei Haloooo, missä te kaikki oikee ootte!!! Pitääkö mun ihan tosi olla Näin yksin tää viiminen yö..?

Hm, mua sapetti tänää oikee huolella.. Ku meidän piti tosiaan sinne mökille mennä, ja sitte mun Ihan paras ystävä sano, et neki on menos sinne mökille!! Hm, ja mä oon vaa töis.. Tangoillaki olis ollu ihan kiva käydä, mutta eeei.. Ja huomenna kuiteski tulee vettä nii ettei sinne viitti lähtee..
 
tiuhti_ Mä uskon muru, että säkin saat plussan ihan lähiaikoina! Sullakin alkaa olla YK jo aika paljon ja olet plussan ansainnut :heart: Muista muru, että se tuntuu sillä pettymyksen hetkellä siltä, että putoaa ja korkealta, mutta me täällä ollaan ottamassa sua vastaan, etkä todellakaan putoa pitkälti :heart: Kyllä vesien mauissa on eroja! Ja mä tykkään just sellasesta raikkaasta ja pitää olla kylmää vettä. Meillä on kotona vesikannu jääkaapissa aina :D Lidl on tuossa n.4km eli ihan lähellä! Pitääpäs joku kerta kokeilla tuota vettä, kiitos vinkistä :D Joo mä oon kans sitä mieltä, että sama mitä juo, kunhan juo. Mulle pahe ois appelsiinimehu, mutta olen rajoittanut sen juomista tosi paljon. Voisin juoda sitä vaikka litran kerralla, se on vaan niiiiiiiiiiin hyvää! Huono puoli on vaan se, että just tollaset mehut on tosi epäterveellisiä ja sokerisia. Joskus mä aina ostan jotakin hyvää esim. viikonlopuksi: juustopatonkia, vuohenjuustoa ja appelsiinimehua. Tällä viikolla ostin just patongin ja vuohenjuustoa, nam!

Hey Noista teroista vielä, että on hyvin yksilällistä, miten terot ja niiden aloitusajankohta vaikuttavat ovikseen. Joillakin raskautuminen on tapahtunut, vaikka olisi aloittanut terot kp15 ja ovis oiskin myöhemmin. Olen vaan niin paljon lukenut mm. keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia juuri tästä terojen aloituksesta ja raskautumisesta, ja mun ystävälläkin samanlainen tarina ja sitten viimeisimmäksi mulla itselläkin eli näistä kuulemistani / lukemistani jutuista mä aloin epäillä, että omalla kohdallani terot varmaankin vaikuttaa negatiivisesti ovikseen. Ja kyllä mä todellakin suosittelen muillekin terojen siirtämistä, jos ovis on myöhemmin kierrossa. Eikä siitä siirrosta mitään haittaakaan pitäisi olla, koska kyseessä hormonit. Mutta aina kannattaa kuitenkin muistaa se, mihin terot on omalla kohdalla määrätty. Mulla ne oli pitkien kiertojen lyhentämiseen / säännöllistämiseksi. Siirrettyäni terojen aloitusta oma-aloitteisesti kierrot olivat edelleenkin normaalia pidemmät, huiteli siinä 40-45 kiertopäivien tienoilla, mutta lyhensi terot silti kiertoani edes vähän.

inieh Pillerit tosiaan voi vaikuttaa vielä sun kiertoihin. Onkohan minulta mennyt jotakin ohi, kun puhuit peukalostasi :confused: Mitä sun peukulle on tapahtunut?? Toivottavasti ei ainakaan haittaa menoja! Ja toivotaan, ettei menkat ala siellä festareilla, tietysti suurin toive on, ettei ne alkaisi ollenkaan!

Emby^ Voi muru, ei varmasti helpota omaa oloa, kun kuulee joka suunnalta raskautumisuutisia. Onhan se ihanaa, että joillakin raskautuminen on helppoa, mutta toisaalta se on niiiiiiin väärin. Ihanasti olet kuitenkin ottanut työkaverisi uutisen, vaikka itselläsi ei niin helppoa ole asian suhteen ollutkaan. Ihana olet :heart: Ja varmasti on säikäyttänyt tuo vihlova kipu, ei oo kiva :( Mulla oli viime talvena vatsaoireita muutaman kerran juuri ennen menkkoja, itse epäilin endoa, tosin sitä ei koskaan diagnosoitu, mutta turvotus on ollut riesana ihan teinistä asti :kieh: Joten tiiän, että nää vatsan aluuen oikkuilut on kyllä pyllystä! Kiitos kysymästä, ihan hyvin voin. Tissikipua on, turvotus edelleen riesana (viime yönä valvoin pitkään ja tuskallisesti turvotuksen kanssa ja olipa maustettu huonolla ololla ja ripulillakin :mad:) ja tänään päivällä oli hieman etovaa oloa. Sitten kun sain syötyä kunnon ruuan, niin johan huono olokin helpotti. Mut tunnin välein on nälkä, tai ei oikeastaan oikea nälkä, vaan enemmänkin semmonen olo, että jos en syö jotain kunnollista, tulee huono olo. Eka neuvola on 19.7. ja eka ultra 25.7. :D

mynttis Tämä palsta on kyllä parasta mitä voi olla! Täällä on niiiiin ihania ihmisiä ja täällä tulee juttua eikä olla vaan hiljaa, niin kuin monissa pinkoissa ei sitä juttua synny. Mäkään en tajunnut oman kropan toiminnasta yhtään mitään ennen tammikuista keskenmenoa. Vasta km:n jälkeen aloin niin sanotusti opiskella omaa kroppaani ja sain paljon ahaa-ajatuksia :D Oviksesta en tiennyt mitään, että missä vaiheessa ovuloin, koska en tuolloin vielä tunnistanut ovisoireita ollenkaan! Sitten aloin tikutella ovista ja pitämään ihan päiväkirjaa, jonne merkkasin joka päivä oireita. Sain myös terolutit avuksi säännöllistämään ja lyhentämään pitkiä kiertoja, ehkä myös siksi en tajunnut kropastani mitään, kun oli niin pitkät kierrot. Luulen, että teroluteista on ollut iso apu ihan jo sen suhteen, että aloin tunnistaa ovisoireita, tietysti tikuttelu ja edelleen päiväkirjan pitäminen oireista auttoivat asiaa. En vieläkään osaa tulkita kroppaani hyvin, siihen tarvitaan useita kuukausia. Ja sitten välillä mietin, että miten tämä ja tämä on mahdollista, ja välillä olen ihan sekaisin ja ihmeissäni. On tää naisen kroppa vaan niin ihmeellinen, sitä tuskin koskaan osaa tulkita oikein ja hyvin :D Ja kyllä, plussasin 20.6. ja oli jo aikakin, yrityskerrasta 21 tärppäsi ja ainakin toistaiseksi on mennyt hyvin. Vielä en uskalla toivoa liikoja, etten joudu pettymään. Kuitenkin tammikuinen km vielä niin tuoreessa muistissa.

Pikkumyy87 Tätipahoittelut muru :hug: Täällä on just niin ihana, kun ihmiset oikeesti vastaa ja kommentoi eikä tartte yksin jäädä märehtimään jotakin mietityttävää asiaa. Tuolla jossakin toisella puolella oli aluksi semmonen meininki, että kun kysyit jotakin, niin sai vastaukseksi, että "googleta, sieltä löytyy paljon tietoa". Hei haloo, miks mä kysyisin, jos olisin netistä löytänyt vastauksen ja muutenkin se ei oo sama asia kuin jakaa kokemuksia ja mielipiteitä palstalla! Sitä vartenhan nää palstat on olemassa vai olenkohan käsittänyt jotakin väärin. Pisti niin vihaksi, että joku vastasi "googleta". meni kyllä maku koko kirjoitteluun. Tuosta ovistikuttelusta, muahan se stressasi tosi paljon. Aia tikuttaessa oli kamala stressi siitä, että nyt on pakko tulla plussa ja tuleeko plussaa ollenkaan. Ja jos ei tullut, pettymys oli kova. Siks mä päätinkin tässä kierrossa, etten tikuta ollenkaan, että saisin edes vähän stressiä pois. Mutta jos sinusta tuntuu, että haluaisit bongata oviksen, niin suosittelen kokeilemaan tikuttelua vaikkapa parissa kierrossa, niin saisit vähän osviittaa siitä, että ovuloitko ja missä vaiheessa kiertoa! Tunnistatko ovisoireita? Jos tunnistat, se on tosi hyvä, koska silloin voisit aloittaa tikuttelun vasta silloin, kun alkaa tulla oireitakin. Mulla tikuttelua vaikeutti se, etten ennen teroja tunnistanut ovisoireita ollenkaan ja kierrot oli pitkiä, niin tikutella sai melkein koko kierron ajan ja epätoivo vaan kasvoi, kun oli tikutellut jo 20-30pv tuloksetta. Mutta kokeile ihmeessä, jos siltä tuntuu ja pidät sitten vaikka taukoa, jos se tuntuu hyvältä.

Ansku83 Kiitos onnitteluista! Julkisella ei todellakaan oteta tosissaan. Mä olen huomannut, että on vaan oltava itse kylmä ja vaadittava palvelua eli hinnalle vastinetta. Muuten mitään ei sitä kautta saa. Niillä on vaan rahakysymys, mitä enemmän tk:n lääkärit ei anna diagnooseja ja määrää lääkkeitä, sitä enemmän heille maksetaan palkkaa!!!!! Ja jollain tasolla on muuten ihan totta tämä. Yksityiseltä saa älytömän hyvää palvelua ja siellä oikeasti välitetään ja kuunnellaan, mutta on se kyllä sen hintaistakin. Suosittelen teroja lämpimästi. Minusta inhottavinta pitkissä kierroissa oli se jatkuva odottaminen, koskaan ei tapahtunut yhtään mitään, kun kierrot vaan veny ja veny. Terojen kanssa oli kiva huomata, että pääsee uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen tosi nopeesti ja johan alkoi kropassakin tapahtua eli kun kierrot oli lyhyempiä, niin itsestäkin tuntui, että on mitä odottaa ja jännätä eikä ollu vaan sitä yhtä ja samaa jatkuvaa pitkän piinaista odottelua, että millon menkat alkaa... ja kun ei voinut tietää, millon alkaa, niin koko ajan piti olla viikko tolkulla jonkinmoista rättiä housuissa varuilta. Se jos mikä oli rasittavaa :kieh: Minusta oli aika tökerösti sanottu neuvolatätiltä, etteikö muka vois olla pco:ta :kieh: Mistä se nainen voi tietää?????? Helkkari, että inhoon just tollasta käytöstä, että ollaan kuin mitäkin kaikkitietäväisiä ilman faktaa. Ja eihän kaikilla olekaan samanlaiset oireet, ihmetyttää kyllä sen naikkosen kommentti tuosta pco:sta :O Hienoa, että olet saanut ovisplussan, se antaa jonkinlaista osviittaa siitä, että kropassa tapahtuu jotakin. Mulle tuli mieleen, että ootko ihan varma, että ovis olisi ollut 10.6.? Koska siitä on kuitenkin jo niin pitkä aika ja jos menkkojakaan ei ole vielä näkynyt, kun eikös oviksesta menkkoihin mene yleensä se n.12-14pv!!! Jos sulla ois ovis sittenkin myöhemmässä vaiheessa kiertoa tai sitten siellä on pikkukaveri rakentamassa yksiötään mieleisekseen!! Minä suosittelisin lämpimästi, että ottaisit Sofitestien rinnalle Citymarketista saatavat Pregcheck-liuskatestit ja vertaisit seuraavassa kierrossa noita kahta eri merkkistä liuskaa toisiinsa, että näyttääkö tuo sofi oikein. Mä oon ihan hulluna tuohon Pregcheck-merkkiin ja luotan siihen täysin. Tuosta sofista olen kuullut aika paljon negatiivisia kokemuksia, samoin david-merkistä. Siksi ajattelin, että kannattaa testata samasta pissasta myös tuolla toisella ja katsoa onko eroa testeissä.
 
tiuhti_ Nyt naurattaa ja kovaa :LOL: Huomasin, että meidän jääkaapissahan on tuota sinun suosittelemaa Saskia Quelle kivennäisvettä! Enkä oo aiemmin tajunnut :LOL: Mä olin viime viikonloppuna siellä polttareissa ja mies oli harrastuksensa parissa ja sai sitä kautta ylijäämäpullon kotiin vietäväksi, kun tiesi, että mä tykkään kivennäisvedestä niin toi sen meille :D
 
PikkuMyy, mä oon lahopää! Siks unohdin ;) Enn mä tiiä voiko olla.. en jaksa kyl oikeesti uskoa.. Viimistäkö viedään nyt?! :) Jaksaa jaksaa!!

kuumis, hihi, uus nimi :) Mutniiih, tää kuukaus menee kyl niin nopsaa, et toi eka neuvola tulee kyl NIIIIN NOPSAA!! :) Hieno juttu..

..mulla on kuulkaas tytöt synttärit niinko.. än.. yy.. tee.. nyt!! ;) Khihihi.. tosin vasta puol viis aamulla, mut kuitenki vuorokausi vaihtu.. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti Ei mitää, se lukee ken tahtoo ja jaksaa! =) Vaikka olisiki edessä joku muu nikki, ihan vapaasti miun puolesta! Kaikkien näkyvillä se kuitenki on! :D Ja tuo hiukan epäsäännöllinen kierto on miusta aika lievä ilmasu, alkaa ainaki tuntuu siltä! :D Maanantaina saan uuden työvuorolistan ni tiiän sitte millo voi varailla aikaa ku on vapaata!

kuumeilija Vai pitäiskö sanoa jo EX-kuumeilija! :D Kuitenkii, oli tarkotus ostaa viime kierrossa noita Pregcheckin ovistestejä, mut onneton unohin ku oltii Cittarissa käymässä! Meiltä sinne n. 40km matkaa. Mein paikallisessa S-Marketissa on vaan Pregcheckin raskaustestejä ja ei viittiny niitte takia sitte lähtee vartavaste ajaa 80 kilsaa ni joutu tilaa netistä! Sit tuos vissii viime viikollakohan se oli, huomasin et netistäki saa tilattua niitä, mut en oo nyt tilannu ku ei oo tuo uus kierto alkanu! =) Mut jos ja kun tästä mennään joskus uuteen kiertoon ni tilaan/ostan sata laatikkoa niitä! :D Enkä mitää muuta! =) Kyl tosiaan jäi hiukan paskanmaku suuhun siitä ku se neukkitäti tuon "diagnosoi" ilman mitää tutkimuksia! Ai juma mie varmaa kilahan iha tosissaa jos niihi tutkimuksii joskus pääsen ja siellä ilmenee et onki vaik tuo pco! Miks ei vaan voida ihmistä uskoa ja tutkia jos sitä itse haluaa!! Aiemmin koulun lääkärille sanoin tuosta kans ni ei suostunu tutkimaa ku siinä vaiheessa ei ollu viel raskaustoiveita, kun ei ollut ukkoakaan! Ja nyt kun on sitte molemmat ni ei vieläkään! Sillonki ku pari vuotta mensut visko mite sattuu, tehtii vaa normit gyne tutkimukset, mut ei millään mitää ultraa ei! Yhelle lääkärille sanoin: "Voisko sitä mitekää ultralla kattoo onks mitää vikaa?" (sillon olin naimisissa exän kanssa ja lasta yritettiin) Lääkäri tähän: "Ai jollai kokovartaloultralla vai?" Mie katoin sitä suu auki ja sain sanottua: "Öööh...no ei!" Kun se jo sitten lähes nauroi päin namaa sanoen: "Ei sellasta oo kuule olemassakaa!" Mie: "No kyl mie nyt sen tiiän!" Lääkäri: "Kyl mie tiiän mikä siuta vaivaa, mie oon kuitenki lääkäri!" Mie: "No helvetin hienoo, voitko kertoo! Sen takiaha mie tänne tulin!" Lääkäri: "Se vika on siun korvien välissä!" ...Sit meni kuppi nurin ja lähin sieltä karjuen sille: "Ai, mie ku oon aina kuvitellu et se kuukautisvuoto tulee tuolta vähän alempaa, mut et se tuleeki nii ylhäältä, ilmankos se kestääki sit! Sie oot ihan kaheli, hakeudu hoitoon! Ja millä eväillä siekii oot lääkäriks päässy!" Että sapetti...noh, sen vissii kuuli sit muutkii kyl! :D Ja se lääkäri jäiki sit sen tapahtuman (ja ties kuin monen muun vastaavan) jälkeen pois, eikä sitä siinä tk:ssa enää näkyny! :D Marssin kyl sit ajanvaraushuoneesee ja ilmotin et tahon uuden ajan JOLLEKKI TÄYSJÄRKISELLE LÄÄKÄRILLE!! :D Sain, mut sekää ei tutkinu sen ihmeemmi! Mie oon alkanu hiukka väsyy tähä tappelemisee tän asian kanssa! Ketää ei edes kiinnosta vaik oon sanonu et oon lopettanu pillerit 2005 tammikuussa ja sen jälkee ei oo samanmittasta kiertoo paljoo näkyny ku pillereiden kanssa! Paitsi tosiaan nyt viimesen 3-4 vuotta ollu kierto väliltä 30-40 ehkä pari kertaa sen 45... Sen verran vielä tuohon exään! Ku erottiin ni hän löys sitten uuden seurustelukumppanin n. puolivuotta eron jälkeen, siitä vähän reilu puolivuotta eteenpäin heille oli jo tulossa lapsi. Ja nyt viime joulukuussa syntyi toinen! No, eipä ole vauhdittanu nyt tutkimuksia sekään ku sanoin et exällä on kumminki jo 2 lasta avokkinsa kanssa! Nää vaan hokee: No siul on kuitenki nyt toinen mies...joo, on, mut kun ei näytä onnistuvan edelleenkään! o_O Ni kenessähän se vika sit on...oisko miussa??? :| Huoh...olipas taas vuodatus! Anteeks! :ashamed:

Emby SYNTSÄONNITTELUT!!!!!!! :hug: :flower:
 
Viimeksi muokattu:
EmBy: Onnea Muru Onnea!! :flower: HalaaRutistaa Lujasti!! :D Meinaaks testata ennen tämän ehtoista maistamista?? :whistle: Kyllä mä jaksan.. Töitä on ollu nii kovasti ettei oo kerinny väsähtää. Arvaa oliko ihana, mun puhelin soi joskus puoli yks, rakas ystävä/työkaveri soitti, tuu avaan ovi! :heart: Se ei ollu saanu nukuttuu ja tuli hetkeks mun seuraks, siinä me sitte yhdes perattii mansikoita ja pakastettii ne! Aika meni ihanan nopeeta.. Mä tein äsken työkavereille MansikkaBrita kakun! Mmmmm :p *Lähettää palan myös päivänsankarille* Ihan just on Se Hetki..! :heart:

Ex-Kuumeilija: Jep, ylimääränen yö.. Eilisen illan kaikki kolme työntekijää saikulla, piti vähä tehdä järjestelyjä ku ei olis ollu iltaan ainuttakaa työntekijää!! Paksa tilanne ku tällä hetkellä 5 työntekijää saikulla.. Neljä lomalla.. Meinaa aika tiukille vetää, jäljellä oleavat työntekijät vetää tuplavuoroja ja pitkiä putkia, luopuu vapaista.. EI ollenkaa hyvä.!

Ansku: Voi Ristus mikä Lääkäri! Hei Haloo, Millä Kirjekurssilla se oli opintonsa oikee suorittanu!!?! Suosittelisin menee yksityiselle. Se missä mä käyn ni ultraa aina, se kuuluu sen perus gynekologiseen tutkimukseen! Ja makso papan kans jotai 100€, eli ilman papaa se olis ollu varmaa jonku 70-80€. Suosittelen, saat mielenrauhan ja todennäkösesti avun pitkiin ja epäsäännöllisiin kiertoihin.! Ja siten nopeemmin sen pikku nyytin. :)
 
Pakko kommentoida väliin että millä ihmeen lääkärillä sä ansku oot käyny. Ittehän olin just 3kk töissä TERVEYSKESKUKSESSA ja yksikään lääkäri ei meillä ole tuommoinen vaan todella ihania ja välittäviä ihmisiä. Ja ne todella lähetti jatkotutkimuksiin mikäli eivät itse tienneet syytä. Ja meidän tk:ssa ei tosissaan ole ultraa kun vaan ehkäisyneuvolassa et ne lähetteet tehtiin sit suoraan gynen poliklinikalle erikoissairaanhoitoon jos ehkäisyasia ei ole ajankohtainen. Anteeksi mutta mua VITUTTAA kun ihmiset haukkuu terveyskeskuksia ihan surutta vaikka siellä etenkin hoitajat mutta myös lääkärit tekee TODELLA PALJON töitä että kaikki asiakkaat saisi hyvää palvelua. Ja tästä kirjoituksessa kerron vain kokemukseni siellä tiskin toisella puolella olleena. Ette usko miten monena päivänä tulin itkusilmässä kotiin kun asiakas haukku minut pystyy vaikken ollut millään tavalla syyllinen hänen vaivaansa tai siihen ettei kiirreettömiä aikoja ole huomiselle.

Ai niin ja lääkärin palkka tk:ssa on n.5000e/kk ja kaikesta pitää tietää kaikki. Yksityisellä olet tietyn alan erikoislääkäri ja nostat 7000e/kk. Ja työtunneissa sekä toimenpide yms.palkkioissa on iso ero... Ja noi on siis ennen veroja.

Älkää nyt hermostuko mut kyllä toi työpaikka ainakin mulla avasi silmät siitä miten kovilla tk:ssa ihmiset on.
 
Ansku83 Älä mitään anteeks pyytele, vuodata vaan niin paljon kun siltä tuntuu!!!! Todella inhottavaa toimintaa mitä oot joutunut kokemaan. Mä en olisi maksanut tuota lääkärikäyntiä ollenkaan, mistä kerroit, ihan perselääkäri :mad: Mulle kerran tk:ssa kävi niin, ettei lääkäri meinannut suostua kirjottamaan B-lausuntoa kelaa varten, vaan hän vaan kirjotteli A-lausuntoa tai eihän A-lausuntoon tartte edes kirjottaa mitään muuta ku saikkupäivät ja nimmari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mun piti sitten sanoa sille, että olen ollut kelalla töissä ja tiedän tasan tarkkaan, ettei A nyt riitä, että sä tulet saamaan uuden pyynnön, että tarvitaan B, että kirjoita nyt vaan suoraan se B. Ei katsonut mua silmiin, hän vaan korotti ääntänsä ja sanoi, että mä voin viedä kelaan sellaisia terveisiä, ettei lääkäreillä ole aikaa kirjoitella B-lausuntoja. Olis tehnyt mieli kysyä, että eikös se ole sun työtäs, että jos ei kiinnosta tehdä töitään, niin oisko aika vaihtaa alaa! Jos myöhemmin sulta löytyy se pco tai jotakin muuta epänormaalia, niin tee valitus ja nosta syyte. Ihan vaan siks, että se on voinut pahentua ilman hoitoja ja vastuuntunnottoman lääkärin vastuuttoman toiminnan vuoksi! Mä ainakin tekisin valituksen ja veisin asian niin pitkälle kuin vain voisin. Suosittelen lämpimästi. Vaikka se lääkäri ei oliskaan enää töissä siellä, mutta se on edelleen vastuussa tekemästään laiminlyönnistä, jos se sulle asiakkaana on ollut negatiivisesti huonompaan suuntaan vaikuttanut asia.

Epa_88 Minnekäs suuntaatte reissuun? Kuulostaa hyvälle, rentouttavaa ja mukavaa lomaa!
 
Namppis88 Varmasti on eroja noissa terveyskeskusten toiminnoissakin. Mulla ainakin on jäänyt huonoja kokemuksia tk:n lääkäriestä niin Kuopiossa, Iisalmessa kuin nykyisellä paikkakunnallakin. Palvelu vaan on ollut niin tökeröä eikä oieasti oteta tosissaan, hyvä ettei naureta päin naamaa. Mulle esim. tk:n lääkäri suuttui, ku joutui kirjoittamaan B-lausunnon ja hänellä ei muka olisi aikaa kirjoittaa sitä, eikös se ole hänen työtään? Ja monesti selkävaivojen takia käynyt tk:n lääkärissä, mutta nauroivat mulle, että "sä olet nuori, ei sulla voi olla mitään vakavaa, ihan normaalia selkäkipua", tämä oli diagnoosi monen vuoden ajan, vaikka kävin lääkärissä jatkuvien selkäkipujen takia kahdella eri paikkakunnalla. Ja mitä myöhemmin löytyikään???? Ja ei muka vakava tilanne näin nuorelle ihmiselle? Kokemuksia on erilaisia, on toki hyviäkin, mutta suurimmaksi osaksi mä olen kyllä menettänyt uskon tk:ta kohtaan, en turhasta viitsi maksaa, kun ei siellä tehdä mitään. Ja ainakin meilläpäin tk:ssa on paljon ulkomaalaisia lääkäreitä, jotka ei ymmärrä minua. Kerrankin ei päästy yhteisymmärrykseen siitä, mitä oireita mulla on ja aluksi sain väärän diagnoosin ennen kuin sitten tilanne mulla paheni. Mieluummin menen yksityiselle, josta saa oikeasti palvelua ja siellä kuunnellaan oikeasti. Mutta ymmärrän sunkin näkökannan, on myös niitä hyviä ja huolellisia lääkäreitä, joita oikeesti kiinnostaa asiakkaan asia ja he sitten saavat kaiken paskan niskaan. On todella tyhmää ja ajattelematonta käytöstä haukkua väärää puuta! Siinä sä oot täysin oikeassa ja ymmärrän sua. Mutta valitettavasti se on totta monessa paikassa, että tk:n palvelu on huonoa. Toki lääkäristä paljon kiinni, että millainen lääkäri sattuu olemaan ja kokemukset sitten sen mukaan.
 
Toki on eroja mutta just yleistäminen mua eniten ahdistaakin. :( En siis todellakaan tarkoittanut kirjoitetuksellani että jokainen tklääkäri on hyvä, oon itsekin kohdannut vähintään erikoisia tapauksia mutta kehoittaisin ihmisiä miettimään ennen kuin haukkuvat kaikki pystyyn koska hyviäkin on joukossa.

Oon saanu myös yksityisellä kyseenalaista kohtelua että ei se isompi lasku aina hyvää palvelua takaa. Tämä arvon gyne esim. totesi vaivastani suoraan että herpes vaikka minulla ei koskaan ole ollut mitään herpesoireita aiemmin ja lopulta näytteetkin tulivat negatiivisena takaisin eli siinä oli sitten se herpes. Teki muuten hirveän hyvää itsetunnolle ja parisuhteelle 4 vuoden yhteiselon jälkeen kun lääkäri väittää pokkana että herpes tämä on. (Kyseessä olivat tulehtuneet talirauhaset :D)
 
Namppis88 Siinä oot kyllä oikeassa, että ei pitäisi lähteä yleistämään, koska niinkuin sanoinkin tuossa aiemmin, että on niitä hyviäkin lääkäreitä! Se menee helposti siihen yleistämiseen varmaan siksi, jos on saanut pelkästään huonoja kokemuksia. Ja aina täytyy ihmisen miettiä tarkkaan, ketä lähtee haukkumaan, sitä mäkään en hyväksy, että haukutaan sellaista henkilöä, joka itse hoitaa hommansa hyvin! Tuossakin asiassa voi olla, että ihmiset sitten yleistävät liikaa ja huonojen kokemusten jälkeen kaikki ovat huonoja ja sitten haukutaan samassa rytäkässä kaikki. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla!
 
Namppis Oon nyt kyl puhunu YHDESTÄ tk lääkäristä, YHDESTÄ koululääkäristä ja YHDESTÄ neuvolatätistä, sekä toisesta tk lääkäristä joka oli kyllä erittäin asiallinen, mutta ei sitten laittanut mihinkään enempiin tutkimuksiin! Että ota ihan rauhallisesti! En tietääkseni oo yleistäny mitään! :| Jo tk lääkäreitä on Suomessa useita satoja ellei enemmänki ja mie puhun yhdestä tai kahdesta ni onks se yleistämistä?
 
Ansku-kulta kun en mä tarkoittanu tota viestiä sulle henkilökohtaisesti kun siltä osin että olipa sulla höntti lääkäri :ashamed: Sit muu paasaaminen oli nimenomaan patoumien purkamista siitä miten helposti lähdetään yleisesti haukkumaan ja varmasti myös omien traumojen purkua. Elä ota itteesi kun mä täällä riehun, en todella tarkoittanu että just sinä oisit kaikki lääkärit yms. haukkunu :(
 
Emby Myöhästyneet synttärionnittelut!!

Ja onnea kaikille plussanneille!!

Oon ollut melko maassa viime aikoina joten en ole edes täällä jaksanut käydä... Nyt alkaa kuitenkin hieman jo hermostuttaan että tuleeko täti käymään vai ei.. Oon ihan sekasin mun kiertopäivistä, kun siitä on tasan neljä viikkoa kun alko pientä tuhruilua, mutta virallinen vuoto vasta myöhemmin. Ja sitä kesti vain noin 2 päivää! Joten mistä sitä nyt laskis sitten.. Ja ovulaation tunsin 2 viikkoa sitten. Lämmöt on ollu koholla, mahaa nippaillut ja ollut öklö olo.. Taitaa olla taas luulovaiva :kieh: Ens viikon aikana luulis selviävän.. En vaan jaksa enää pettyä..
 
lemonade, kiitosta vaan :)

Ihan kiva päivä oli eilen :) Käytiin syömässä ja tultiin tähän meille vähän juomaan ja saunomaan ja sitte kaupungin yöelämään :) Khihihi. Baarissa mulle laulettiin ja sain sellasen hatun missä lukee "Happy Birthday" :D

..ootte puhunu tk lääkäreistä. Kyl täällä päin mein terveyskeskus on saanut nimekseen arvauskeskus. Ja en todella väitä, etteikö olis hyviäkin lääkäreitä / hoitajia.. Mut ne joilla on huono päivä tai muuten vaan kiinnostus nolla, on liian usein niin sanotusti äänessä.. Mut tää on mun mielipide.. Itsekin hoitajana tiedän, et asiakkaat ei todellakaan aina ole oikeassa ja osaa olla helvetin hankalia, mut hei!! Palveluammatissa ollaan!! Joku roti kuitenki..
 
lemonade Muru, paljon voimia sinulle :hug: Tiedän tarkalleen, miltä tuntuu odotella menkkoja ja kun ei tiedä, alkaako ne ja jos alkaa, niin milloin. Saa sitten viikkotolkulla pitää jotakin rättiä housuissa varuilta :kieh: Ja mitä pettymykseen tulee, se on aina kova pala, jos täti tulee kutsumatta. Sitä pettymyksen tunnetta ei voi edes sanoin kuvailla :( Paljon tsemppiä muru :heart:

Emby^ Sullahan on ollut kiva ilta! :D Oliko teitä isokin porukka juhlistamassa sun synttäreitä?

Olen samaa mieltä Emby^n kanssa siitä, että aina se asiakas ei ole oikeassa ja jotkut asiakkaat osaavat todellakin olla hankalia, toiset vaan valittavat ja kitisevät eikä mikään ole koskaan hyvin. Palveluammatissa se on ihan pyllystä sellaista henkilökuntaa kohtaan, jotka tekevät työnsä asianmukaisesti ja ammattiarvojaan kunnioittaen! He saavat myös osakseen sitä paskaa niskaan. Minäkin olen ollut mm. kelan asiakaspalvelussa ja saanut kaiken mahdollisen kökön niskaan, ihan sellaisiakin asioita, joille minä työntekijänä en mahda yhtään mitään, vaan mun on pakko vaan toimia säädösten ja lakipykälien mukaan ja se ei sitten asiakasta aina miellytä ja minä olenkin sitten se kusipää-akka, terroristi tai jotain muuta. Kivaa se ei ole ja kaikki tällainen asiakaspalvelutyö on välillä todella raskasta! Mutta täytyy aina muistaa (ainakin itse muistin) näyttää iloista naamaa, vaikka kuinka itsellä olisi ollut huono päivä tai kiirettä liiaksi. Asiakkaalle sitä ei saa näyttää ja asiakaspalvelun on pelattava olipa oma olo mikä tahansa. Sitä en taas hyväksy, ettei asiakasta kuunnella tai häntä ei oteta tosissaan tai nauretaan päin naamaa tyyliin "sähän olet vielä noin nuori, eihän sulla nyt voi mitään tollasta olla" (tuosta on ihan omakohtainen kokemus!) tai jos henkilökunta ei tee työtään esim. ei suostu kirjoittamaan asianmukaista lääkärintodistusta ja kehtaa vielä asiakkaan kuullen sanoa, ettei lääkärillä ole aikaa kirjoittaa B-lausuntoa tai ei viitsi tehdä jotakin ihan perushommaa esim. kuunnella keuhkoja tai katsoa korviin. Ja myös asiakkaan kertomien vaivojen vähättely raivostuttaa! Kipu ei aina näy päällepäin, ja jos apua ei saa sitten mistään niin kuin mulle kävi tämän selän kanssa vuositolkulla, se on suorastaan asiakkaan heitteillejättöä. Mutta on sitten erityisen mukaviakin kokemuksia, joissa lääkäri kuuntelee ja katsoo silmiin ja tekee kiinnostukseksi lisäkysymyksiä ja laittaa lähetettä lisätutkimuksiin. Huh tulihan purettua taas ajatuksia pihalle :D
 
Namppis :D Sori, ymmärsin väärin siis! :ashamed: Mut kyl täytyy itekkin sen verran sanoa, et oli se nyt ammatti mikä vaan ni riittää et on yks idiootti sitä ammattia harjottamassa, jotkut ihmiset yleistää sen sitte kaikkiin! :| Ja niinku Emby sanoi, ei ne asiakkaat tosiaankaan oo aina oikeessa! 7 vuotta palvelualalla olleena myös sen tiedän! Joskus tuntuu siltä, et jos sattuu tietämään jonkun ihmisen et ahaa, toihan on siellä Prisman kassalla töissä, ni se voi olla asiakkaana kaikista pahin! Käyttäytyy toista palvelualan työntekijää kohtaan ihan just niin ku jotkut asiakkaat käyttäytyy häntä kohtaan! Se on järkyttävää! Luulis ite jo oppineen mikä tapa on kaikkein helpoin ja miellyttävin molemmin puolin! Itse ainakin oppinut antamaan myös sen positiivisen palautteen, eikä aina vaan sitä jos on jotain moitittavaa!

kuumeilija Pitää kattoa kuin käy! Mein äiskäki hyppii jo tasajalkaa miun puolesta et mikä hitto siinä on kun ihminen pyytää et voisko tutkia ettei ole mitään ni miks ei! Noh, se on nyt sit taas soitettava sille neukkitätille ja kyseltävä et joskos kohta vois alkaa tutkimaan et missä vika vai onko ollenkaan! =) Miun tädillä oli joskus aikanaan ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, tutkittiin, mitään ei löytyny! Pitivät sitten kuukauden ns. kortsukuurin :D ja sen jälkeen ku ampu täydeltä laidalta ni TADAAAA, raskaana! :D Aikaa tästä kohta 40 vuotta... =)

Mutta juu, luulin eilen et mensut alkaa, tuli sellasta rusehtavaa töhnää pyyhkiessä ja ihan vähän, ehkä 1/4 teelusikallinen siteeseen, sitte se oliki siinä! Tää on niiiin ärsyttävää taas! -.- Kp52 nyt siis! tiuhti tuolla listalla on yks päivä liikaa laitettu, eli jos huomenna maanantaina listaa päivität ni sit kp53! Kiitos! =) Ja pientä jeeeeeeeeeee ilmiötä on tapahtunut, paino on toukokuun puolesta välistä pudonnut 4kg, tosin suurimmalti osin varmaan nesteitä poistunut! =) Mut silti jee! Tästä ei ole suunta kuin alaspäin! =)
 
Viimeksi muokattu:
Kotiin palattu mökiltä! Voi elämä MITEN IHANAA OLI! :heart: Huoh. Kaikki hyvä loppuu aikanaan. : /

inieh toivottavasti sun sormi paranee pian! Mulla ittellä lähti joku pari vuotta sitten kokonaan etusormen kynsi irti ja näkyi vähän luutakin ja kyllä se oli kipee! Ja ällötti kun sitä piti huuhdella ja desinfioida. Yleensä mulla ei tee mikään tollanen pahaa, mut sillon meinas taju lähtee kun se näytti niin pahalta ja kävi niin kipeetä kun sitä pesi. :x Mut aika nopeeta se parani. Meni umpeen parissa viikossa, kynsi tais tulla vasta sit useamman kuukauden jälkeen takas. Mä sain sillon 12pv saikkua, ajatella, yhden sormen takia! :D

pikkumyy pahoitteluni tädin saapumisesta! Perässä tuut, että jännäillään sitte yhdessä, joskin minä vähän ennen, mut kyllä mekin se plussa viel saadaan! :)

tiuhti josko se ois nyt sitä! ;) Jos se verinen vuoto ois ollu jotain kiinnittymis -tai oviloimisvuotoa? :) viitsisitkö muuten päivittää mulle listaan viel YK 2 kun unohdin sen sanoa sillon kun päivitit uuden kierron alkaneeks.

ON loma alkaa olla tältä osin lopuillaan. Huomenna töihin taas. Miten sitä osaa edes herätä? Onneks ei oo kun 2vk töitä ja sitte taas yks viikko lomaa ja elokuussa vielä yks viikko. :) Mökkireissu oli erittäin onnistunut! Sää oli aivan mahtava koko ajan ja paikka oli ihana! Vene oli kovassa käytössä sekä sauna ja toki myös mökin sänky eli talletuksia on tehty ahkeraan, vaikka uskonkin, että ovis on joskus kp17 mut katsotaan nyt. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä