"Kuumeilija" Mulla on hyvin samankaltainen tausta sun kanssa. Jätin pillerit pois joulukuussa 2009 ja ekaa plussaa saateltiin oottaa vuosi. Tää plussa kerkes sit hyvin pitkälle, kunnes kkm tuli 14+5. Aikamoinen pettymys kyllä oli. Mulla oli kans ton kierron kanssa ongelmia. Mulla tuli luonnollisesti menkat koko vuoden aikana 3/4 kertaa, loput tullu jonkun lääkityksen avustamana about 4-5 kertaa! Mulle määrättiin kans alkuun terolutit, joita söin aluks 3kk, kuukausi väliä ja sit 2kk lisää. Toivottua tulosta ei tullu plussan eikä menkkojenkaan osalta. Aloin alkusyksystä olemaan niin stressaantunut ku tiesin et kunnallisen puolelle lapsettomuushoitoihin ei päästä niin painuin sit yksityiselle. Isot laskut napsahti, mutta jotain selkeyttä saatiin. Mulle tosiaan tehtiin kaikki hormonaaliset testit ja niiden puolesta kaikki näytti oklta, miehen simpat oli ihan priimatavaraa, joten sen puolelta ei ollu mitään huolta. Lähinnä lääkärin kanssa epäiltiin tuota ovulointihäiriötä. Kokeiltiin yhteen kiertoon sit klomifenejä 1tbl/pv ja ne tuotti aivan liikaa munarakkuloita, jollon saatiin sit seksikielto/ehkäsysuositus, koska miehen siittiöillä kaikki ois varmaan hedelmöittyneet. Eli jos klomifenejä alkaa napsimaan ni suosittelen oikeesti et vaaditte/käytte tarkistuttamassa munarakkuloiden määrän, koska moniraskaus on todella raskasta. Ite naureskelin et pannaan vaan menemään vauvakuumeissani, mutta näin jälkikäteen mietittynä en todellakaan siihen hommaan ryhtyis, ellei luonto sitä niin luonnollisesti hoida. Tämän jälkeen plussattiin seuraavasta kierrosta, jossa tehtiin mulle vielä aukiolotutkimus. Tätä kiertoo ennen en oo koskaan tuntenu kropassani mitään ovulatio-oireita. Nyt kkm:n jälkeen ensimmäistä kertaa tuntuu et keho alkaa olla "elossa" ja löydän jotain merkkejä kropan toiminnasta. Jos haluat kirjotella enemmän privaatisti tuntemuksistasi niin voit laittaa mulle vaikka yv:tä.
Tuohon ku kysyit et voiko noita klomifenejä syyä jos ovulaatiota ei ole tutkittu, niin niitä voi kokeilla minusta vain lääkärin määräyksellä, nehän on jo reseptilääkkeitäkin. Koska jos normaalisti ovuloit ja syöt päälle noita klomifenejä niin sulla mahollisuus saada just tuo monikkoraskaus, jota en todellakaan suosittele. Progesteroneista mulla ei ole kokemusta/tietoa
Laretzki siitä se nyt sit lähtee, tsemppii! Toivottavasti tärppäätte jo heti ensimmäisestä kierrosta! d
b Sun nimi on mulle vaikee
piti monta kertaa tarkistaa et kirjotin sen oikein
Jomi Voi ei, tätipahoittelut :hug:
Tnya Jospa, jospa ei sun menkat alkaskaa. Mulla oli kans ihan sama tunne sillo viime kerralla ku plussasin. Olin koko ajan varma et täti puskee kylään, vaikka toisaalta olin niin varma raskautumisesta. Nännipihoille ilmestyvät valkoset näpyt on kyllä musta vaan raskaudessa, en oo ainakaan kuullu et kellekkää ois tullu ilman raskautta. Muutenkin sun oireet kuulostaa kyllä superlupaavilta, mä piän täällä sulle peukkuja ihan kympillä d
b
Oman navan ympärillä pörräystä. No joo, eipä tainnu ovis vielä mennä ei... tänään aamulla lämmöt oli noussu sellasen 0,2-0,3 astetta ja mielenkiinnosta tein noi ovistestit, ja aika hyvät viivat sieltä nous, eli varmaan tiiätte tytsyt et mitä meillä tehdään näinä parina päivänä
Muutenkin tuo vasen munasarja on ollu aika aktiivisen oloinen tänään, jospa tästä seurais taas jotain positiivista
+ Nännejä muuten kans nippailee aika vietävästi, varsinki tuota oikeeta... hassua
Kaikille tiedoks, löysin tällasen kuukautiskalenterin, minne voi merkkailla aika hyvin kaikkia omia oireita, näyttää kaavioina aamulämpötilat, laskee kuukautisten keskimääräsen pituuden yms yms. kannattaa vilkasta.
http://www.terveyskartoitus.fi/calendar_period/
Ite tuosta ainakin tykkään, näkee aina kerralla mitä on kirjotellu päivän aikana ja mitä oireita ollu.
Anteeksi romaanin kirjoitus
-Memelisa-