<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Tupakoinnista champix on hyvä, olin 5kk polttamatta, mutta kyllä mulla tuli mielialamuutoksia siitä. Ihan niinku miehelle. 5kk olin polttamatta ja sit elämässä tuli vähän turhan paljon kuraa niskaan ja tupakka sytty jälleen.

Ite tosiaan söin champixia vain 3viikkoa ja lopetin. En siis todellakaan koko määrättyä aikaa ja silti toimi. Kyseessä siis oli oma hölmöily kun jälleen alotti.
Oon toki miettinyt että hakisin reseptin valmiiks ja jos menkat tulee niin syön taas 3:n viikon ajan sitä jolloin yritys olisi edelleen päällä. Tällöin mahdolliseen hedelmöittyneeseen munasoluunkaan ei pääse mitään champix mömmöjä!

Toi 5kk jonka oli polttamatta meni helposti. Ja siitä on vielä niin vähän aikaa, että varmasti muistaa että on "elämää" ilman tupakkaa. Töissäkin voi tehdä tauoilla muutakin kun juosta tupakalla :)

Joku puhu että nikotiinikorvaushoitoja voi käyttää raskaana ollessaan. Voiko esim champixia? eikö noissa kaikissa ole maininta että pitää keskustella lääkärin kanssa?

Hienoa tiuhti että saatiin oikea vastaus tuohon raskaustestin ovisplussaan!

Tänne ei muuta, kämpästä tuli tarjous ja tässä vielä vuorokausi aikaa miettiä hyväksynkö sen :)

Ainiin, ja ovistestissä tummeneva plussa tulossa!

Pikapäivitystä taas, sori :ashamed:

kp 31/28-30 menossa. La aamulla tein testin, negaa oli. Mahaa myllää. Viime viikon su,ma ja ti tuli tuhruvuotoa, en tiedä mitä se oli. Eilen ja tänään sama juttu (siis ruskeaa valkkaria, jossa selkeesti vähän verta, mitään pikkuhousunsuojaa en ole tarvinnut). Siinä välissä ei tullut mitään vuotoa :confused:

Inhottavaa, jos nyt tulee joku uusi "oire" näihin kiertoihin, tuhruvuoto nimittäin. Mulla ei ole aikaisemmin ollut tollasta....:(

Lähden ke aamulla aikaisin reissuun 1,5 viikoksi, jos menkat ei ole alkanut tuolloin, niin testaan taas. Musta tuntuu, että tästä kierrosta tulee joku 40 päivää pitkä, en nimittäin bongannut ovista ollenkaan ja normaalit PMS oireet puuttuu (oisko ovuloimaton kierto?).

Onko täällä ollut kellään ovuloimattomia kiertoja ja miten ne on teillä "oireillut"? Tai siis kaikillahan niitä joskus on, mutta tietoisesti ovuloimaton kierto?

Tupakoinnista: Itse lopetin päivittäisen syksyllä pari viikkoa ennen viimeisen pilleriliuskan loppumista. Häpeäkseni oon kyllä repsuillu jos on alkoa ottanu ja nyt viime aikoina vähän muutenkin. Mieskin on alkanut poltella sikareita enemmän niin kyllähän se vaikeuttaa omaa oloa. Ei mulla ehtiny tulla kun 6 vuotta tupakointia ennen kun päätin että nyt kun yritetään vaavia niin tupakka pois. Sen aion kuitenkin pitää, että töissä en polta ja etten päivittäin polttas vaikka kuinka himottais. Ja tietty heti jos plussa pärähtää niin nollatoleranssi ehdottomasti. Käly on polttanu kaikki raskaudet ja lapset on ollu tosi flunssaisia yms. vaikka on kotona hoidettu. Vähän epäilen että sillä olis yhteyttä vaikken nyt varmaksi sano.Yrittäkäämme tukea toisiamme tässä, ei se helppoa ole. (ps. itse lihoin ~8kg kun lopetin päivittäisen polttamisen ja nyt pitäs pco:n takia laihduttaa).

Täällä ovistellaan kyllä piakkoin, liuskoissa haamut vahvistuu :)

Namppis myös miun kaveri on polttanu kaikissa (4) raskauksissa. Lapset on vähä väliä kipeänä, nuhaa, kuumetta, yskää. Ja kun luin tuota juttua minkä Chiba laittoi, niin bongasin sieltä myös selitykset asioihin joita kaverin lapsilla on. Elikkäs: syntymän jälkeiset vieroitusoireet ärtyisyys ja itkuisuus! Kaikki itkeneet ihan vauvana tositosi paljon ja sitten tämä ylivilkkaus, varsinkin kolmannella lapsella nyt 2,5 vuotiaana...aivan mahoton menijä. Ja kaveri väittää kirkkain silmin ettei se ole vaikuttanut mihinkään! Eipä... : / Vanhin aloittaa koulun nyt tulevana syksynä ni saa nähä kuin siellä sitte käy.

Laretzki
Nyt täytyy ensimmäiseksi kysyä, että mitä meinaa RKTT? Kaikki muut lyhenteet oon saanut itselleni selviteltyä pikkuhiljaa:D. (Onkin välillä tuntunut kuin lukisi suurempaakin salatiedettä kun näitä tekstejä saa tavata googlen kanssa).

Joku kyseli jotain nettipalstoista ja muista. Mä voin myöntää, että oon netin suurkuluttaja (syytetään siitä sitä, että menin tietotekniikan insinöörin kanssa yhteen ja naimisiin :D, on meinaa tietokoneita yhteensä kolme medän taloudessa, vaikkeivat nyt saman katon alla olekaan). Pääasiallisesti vauvajutut netissä on blogeja, joita muutenkin luen ihan sikana. Tällä hetkellä luvussa joku 70 blogia, ja jotenkin se painopiste on muuttunut vauva/odotusblogeihin. :D. Näitä keskustelupalstoja on muutama jota seurailen, kommentoitua tulee vähemmän kun ei tuo yritys ole vielä(kään) ajankohtaista. Heti kun tulee jotain mihin minäkin voin lusikkani pistää niin pakko hämmentää :D. Voi sanoa sitten olevansa edes muka-aktiivinen.

t84
Mä pidän kyllä kaikille peukkuja ton lopettamisen kanssa! Ja kyllähän se hei vaikuttaa hedelmällisyyteenkin. Mut emmä mitään saarnaa rupee teille pitämään, aikuisia ootte kaikki :D
Ja jos haluatte lisää tosi hyviä syitä lopettaa, niin mäki kuten namppis lihoin lähemmäs 10 kiloa sen jälkeen :D Että jee.

Lare tais olla että Raskaana Kunnes Toisin Todistetaan :D

Vielä tupakoinnista, en tosiaan ota mitään paineita lopettamisen suhteen ( tai teidän kritisoinnin :D ) koska tupakka on loppujen lopuksi niin pieni paha raskaana olevallekkin jos verrataan esim. huomattavaan ylipainoon, stressiin, alkoholiin, huumeisiin... Oikeaa tutkimustulosta tupakan haittavaikutuksista sikiöön on kuitenkin melko vähän, maksa, munuaiset ja istukka kun jo suodattavat melkoisen määrän myrkyistä ennenkuin ne päätyvät sikiöön.. Ja sikiöllä kun kuitenkin on omat punasolut ym, niin.. noh. Kullakin huolenaiheensa.

Ehkä eniten minua pistää potuttamaan se että minun tekemisiä moititaan selkärangattomiksi kun kerron muinoin polttaneeni 60 kpl päivässä ja pystyisin vähentämään tupakan alle viiteen päivässä? SelkärangatontaKO? Olen jo ihmetellytkin, etteikö tässä jotain kränää tule jostain (kun kaikki näyttää palstalaisille vain sen "idyllisen äiti-minän", katsokaa, ansaitsen lapsen koska olen tosi tosi hyvä ihminen ja ajattelen vain lapsen parasta.) ja tuomitaan ne jotka kertoo elämästään ja tavoistaan ja mieliteoistaan totuudenmukaisesti tuomitsematta muiden huonojakin mielipiteitä..

Ja sekun ei muuta sitä tosiasiaa, että jotku asiat loukkaa, jos kirjoittaa perään että "tästä ei sitte tarvitse vetää herneitä nenään". Tupakka kun on valtion sallima, laillinen nautintoaine, josta riippuvaisia ei pakoteta hoitoihin kuten esimerkiksi alkoholistit tai narkkarit.

Piste.

Hey
Huh kun on taas tullut monta sivua tekstiä! Olin viikonlopun töissä ja nyt vasta ehdin kunnolla päivittämään mitä tänne kuuluu! JA paljon näköjään ehtinytkin tapahtua... :O:D

Lemonade PALJON ONNEA PLUSSASTA!!:heart:

tiuhti_ Hui mitä meininkiä testien kanssa. Nyt on kyllä sitten irronnut niin iso munis että pakko on se oikea plussa pärähtää testiin parin viikon päästä!!:heart: puuuuuuuuuh puuuuuuuuuuuuh puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh++++:whistle: tsemppiä muru!

t84:hug: Älä vielä luovuta!! Kovasti sinulle nyt sitä plussaa toivoisin!! :heart:

Chiba Sinulle myös mielettömän paljon plussapuhureita!! Oireet ovat ainakin erinomaisen lupaavia!:heart:

Itse olen myös harmitellut että aamuisin ja päivisin täällä on kovinkin vilkasta ja iltaisin taas harvoin kukaan kirjoittelee ja silloin itsellä olisi aikaa..Töissä en ehdi/viitsi pyöriä täällä..liikaa uteliaita silmiä kurkkimassa..:D

ON: Ovista edelleen odotan saapuvaksi..tikuttanut olen ahkerasti ja suht tummia viivoja tullutkin..ei kuitenkaan sitä plussaa! no vielähän se ehtii..torstaina olen menossa gynelle, aion pyytää josko voisi katsoa ultralla mitä tuolla alhaalla oikeen tapahtuu vai tapahtuuko mitään..
ainakin saisin mielenrauhan (tai sitten en):D

Paljon plussatuulia kaikille!:whistle:

Kiitos kaikille, toivotaan todellakin että ens keskiviikkona lääkärillä ois hyviä varmistuksia =) Joudun varmaan tehdä itsekin muutaman tarkistustestin ennen sitä :D

Yö meni outoja unia nähdessä ja mahassa outoja tuntemuksia..

Kaikille plussatuulia +++++++++ :whistle:

t84
No ihan varmasti toi tupakointi aiheuttaa kuohuntaa ja erimielisyyksiä. Mutta teki kukin mitä vaan, niin eiköhän kaikki oo samaa mieltä siitä että paras määrä tupakkaa olis kuitenkin pyöreä nolla...
Kyllä mä voin myöntää että jos näen raskaana olevan rööki huulessa niin kyllä se mua etoo, enkä todellakaan ymmärrä. Enkä mitenkään automaattisesti ajattele että toi on varmasti vähentänyt hurjasti :D Mutta kyllä mä siis nostan hattua jos on oikeesti useamman askin päivässä polttanu, ja on vähentänyt hurjasti, onhan se parempi niin.
Mutta edelleen, jokainen tekee just niinkun parhaaks näkee.
Nyt mä taidan sulkea sanallisen arkkuni tän asian tiimoilta :D

Täällä ei tätiä vieläkään, mutta aivan varmasti alkaa ihan just. Ja aamun testi puhdas nega...

Mikella, anteeksi! siis tosiaan, minä en väittänyt sinua selkärangattomaksi, on todella upeaa, että olet noinkin reippaasti vähentänyt 60 kpl! se on jo suuri askel! mutta jokaisella meillä on mielipiteensä ja niinkuin sanoin se on jokaisen oma asia tupakoiko vai ei! enkä minä tuomitse sinua, ei! poltanhan itsekin.. olen nähtävästi liian suorapuheinen ihminen, älä muru ota sitä itseesi :heart: sinä teet niinkuin parhaaksi näet, et missään nimessä ole huono ihminen tai huono tuleva äiti :hug: anteeksi jos sain sinun mielesi pahaksi :ashamed: ei se ollut tarkoituksenani, vaan tarkoituksenani oli saada pohtimaan kokonaan lopettamista! ja tosiaan, edelleenkin sanon, on todella upeaa pudottaa noin vaan 55 tupakkaa pois päivästä, se on huikea saavutus, tsemppiä muru! :heart: ja toivottavasti et suuttunut minulle lopullisesti :ashamed: ja nyt muuhun aiheeseen :) jokos sie oot oviksen bongannut? eikös meillä ollut suht samat kiertopäivät?

nyt minäkin suljen sanaisen arkkuni tämän asian kanssa! edelleenkin, olen kovin pahoillani jos pahoitin jonkun mielen, anteeksi :hug: nämä on tällaisia ikuisuuskysymyksiä josta jokaisella on omat vahvat mielipiteet!

Sokruli, eikun siis aloittamaan ensi maanantain tsempityksiä :heart: ihanaa, että saan vertaistukea, kiitos muru :heart: ja vielä upeampaa olisi jos miehesikin lopettaa, hänelle myös suuret tsempit! minä meinaan esim. tänään polttaa vain 4 tupakkaa! eli puoli tupakka pois päivässä, mutta sunnuntaina pidän huolen siitä, että saan kaikki tupakkani poltettua pois :D

t84, paskapaskapaska testi! :hug: mutta, täti ei ole tullut, eli toivoa on! :heart: nyt hirveet tsempitykset sulle muru! siis ootko nyt kattonut ihan oikeassa valossa sitä testiä? :confused:

ON: siis nyt on meikäläisen maailmankirjat sekaisin, mä pillitän vähä väliä, esim. aamulla NRJ oli puhetta naissankarista ja yksi äiti kertoi kun hänen lapsi oli pudonnut keinusta ja kuinka eräs lääkäri oli hänet pelastanut ripeällä toiminnallaan ja leikkauksella :( voi luoja et itkin! ja eilen itkin american idolissa.. sekä nyt on alkanut jo menkkajomottelu ja syömähimo ja turvotus, eli tutut PMS oireet :'( tissitkin tuntuu aroilta jo..

t84
tiuhti kyllä mä kuule kattelin valon alla, valon päällä, valoa vasten, päällä seisten... Ei viivan viivaa :/ Ja nyt loppu testit joten enää en edes testaile. (uus läjä on tietty tulossa postissa :ashamed:)
Sulla tutut PMS oireet, tai jotkut muut oireet... ;)

Viimeksi muokattu:
t84 mua ärsyttää sun puolesta :kieh: miksi pitää tällai pelleillä että olis mielummin näkymättä siinä testissä eikä antais turhaa toivoa :headwall: mutta siks varmaan suositellaan testaamaan vasta sinä päivänä kun kuukautisten kuuluu alkaa :ashamed: ja joo, mäki suunnittelen jo testiostoksia muttakun tuntuu kummiski ihan turhalta..

Ansku83, oottehan hyödyntäny oviksen jos oli toissapäivänä :D tsemppiä!

Chiba joo :D pyysin uusia testejä, annoin osoitteen ja sanoi että lähettävät mulle pari testiä :D

t84
tiuhti tää taitaa kyllä olla sun hankalin kierto ikinä :D Ootko nyt muuten testannu r-testillä ton jälkeen, nyt ei ainakaan ovista enää vois näyttää...? Siis mikä dpo sulla nyt on? Tai luulet et on :D

siis tää on ihan haista v*tun kierto :D suoraan sanottuna.. siis kun mullahan tuli ovisplussia viime viikon ma-ke (ainakin ku sain r-testiin ne viivat ja tuollahan on ne kuvatkin niin musta se on ovisplussa) eli jos nyt mennää tuon mukaan olis DPO5-7, tai sit kun sain myös perjantaina ovisplussan niin nyt ois siis vasta dpo3, laskenkohan nyt oikein??? eli jos sain ovisplussan perjantaina niin lauantaina on DPO0?? :D meen jo ihan sekaisin! eli tässä kierrossa mulla ois ollut ovis KP8-10 tai KP12.. vaikeeks menee :D

t84
Voi perhana mikä tilanne :D Ei oikeen tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.
No mutta toivotaan että se olis ollu sillon ku kuvittelit ja saitte hommailtua. Ja tollasia kiertoja ei enää haluta! :mad: ! Tai sit jos sulla vaan oliki kaks ovista... Oon mä lukenu et seki olis mahdollista vaikka aika epätodennäköstä, mutta on tää koko tilannekin vähän epätodellinen :D

Vitsi mulla viiltää mahaan ihan helvetisti, tekis mieli pieni kyynel tirauttaa. Kaikki ärsyttää ja potuttaa, ottaa päähän ja tekis mieli huutaa! Perus menkkakänkkäränkkä olo :D

t84 :D menkkakänkkäränkkä :LOL: tää pitää muistaa :D siis eikö sulla pitäis tänää alkaa menkat? siis mä en voi uskoo ettei siellä masussa ole salamatkustajaa sulla :ashamed: ei tollasia oireita voi tulla ilman sellasta.. en minäkää tiedä pitäskö itkee vai nauraa :D on tää sen verran pattitilanne.. mut nytkun katon noita kuvia mitkä oon ottanu samaan aikaan r-testin kanssa niin ei se kyllä ihan ovisplussa ole, mutta harvoin oon saanu tasavahvoja viivoja, mutta miten sitten vois muka olla se 300mIu pissassa sitä LH jos ovistesti ei reagoi vahvasti, vaan r-testi!? siis kun se täti sanoi niin mulle sieltä siinä viestissä :D siis tää on ihan sotku koko kierto, ehkä mä nyt vaan odotan menkkojen alkavaksi n. 2 viikon päästä tai sit testaan ekaa kertaa jo viikon päästä varuiks :D

t84
Juu tänään pitäis alkaa, oviksen mukaan ainakin olis lyhyempi kierto mutta eihän sitä tiiä, voihan ne tulla normaalisti ylihuomenna vasta :headwall:
Mä oon niin kyllästyny tähän jännittämiseen, hermot ihan riekaleina, alkais jo jos on alkamassa...

t84 etkö saanukkin kaks ovisplussaa peräkkäisinä päivinä? eli monta päivää nyt on siitä tokasta ovisplussasta? eli jos ovisplussa on dpo-1 ja ovis dpo0 niin mikä dpo sulla on sen tokan ovisplussan mukaan? 14? vai 12 vai 13? :confused:

t84
Pitää oikeen miettii, kun mä meen jo ihan sekasin... :D
Sain joo peräkkäisinä päivinä plussat, ja mä laskin tän niin että ekana päivänä dpo -1 ja toka dpo0. Sen mukaan tänään olis dpo 14, mutta toki jos toisen mukaan laskee niin sit olis 13... Vai laskenko mä kokoajan jotenkin väärin, plussat tuli siis 21-22.2, jolloin kp 11 ja 12?
Noi tuli pari päivää aikasemmin kun yleensä joten siitäkin oletin että kierto jää lyhyeks...

Tiuhti mä poltin eilen enään 5 kpl.. Kyllä se tästä lähtee vaikka helppoa ei tule olemaan.. Tsemppiä muru sullekkin :heart:

On järkyttäviä alavatsakipuja tossa oikealla puolella, vaikka ovis oli jo lauantaina.. Tuntuu ihan ku joku repis puukolla tuolta sisäpuolelta :kieh: mitähän tää on?

t84, joo eli ihan oikein lasket, jos pidemmän kaavan kanssa menee niin tänää dpo13 :) mutta joillakin voi olla luteaalivaihe enemmän tai vähemmän kuin se 14 päivää.. itelläni jäi viimeksi 12 eli dpo12 tuli menkat, tai sit olin oviksen kattonu väärin :D nyt ei auta muutakuin muru oottaa miten käy :heart: onko menkkakipuja? siis jomotteluja vai vaan noita viiltoja?

Sokruli vautsi ;) upeeta! eli suht samoissa mennään nyt sitten! nyt vielä kunnon tsempitykset sinulle/meille :D kyllä me onnistutaan! ja tuohon kipuun, mulla tulee aina oviksen jälkeen tuollasta kipua, mä luulen et se ois keltarauhanen tai sitten siellä tapahtuu jotain muuta ;)

hei muuten, mä älysin uuden oviksen jälkeisen oireen,eli aina kun mulla on ovis tapahtunut niin mulla tulee jostain syystä alaselkä kipeeks, eli sattuu kun nousee ylös niin ihan tonne alas ja keskelle.. ja välillä tuntuu ihan et jalat menee alta! onko muilla tällaisia? nyt mulla tuli muuten selkäkipu lauantaina, huomasin illalla kun olin imuroinut niin oli taas kipee selkä, ja siis tää kestää menkkoihin asti ja sit loppuu ja sit voin taas esim. imuroida normisti!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä