<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

t84, anna tulla vaan sydämmen kyllyydestä, pitäähän se vitutus johonkk purkaa! mä vannoin itelleni etten testaa enneku päivänä ku kuukautisten pitäis alkaa, mut katotaa vaan.. oon taas loppukierrosta ennen sitä päivää tikuttanu sata negatestiä : / noh, josko sitä malttais.. mutta tuo just ottaa päähän ku ehtii nostamaan toiveet niin korkeelle :stick: kyllä muaki harmitti iha suunnattomasti nyt kun sain noita viivoja ja se ei mitään merkinny..
 
Hei mulla ois Galluppi :) eli kysyisinki tällaista, kuinka moni tesitä seuraa toisiakin vauvapalstoja? tai keskustelee niissä? itse seuraan vauva infon foorumia, lähinnä käyn plussakuvia ja vauvamasuja siellä kyttäilemässä, mutta en kirjoittele sinne :) eli seurailen vaan sivusta.. :D tätäki esikoispinkkaa kyttäilin varmaan 3kk ennenku sitten hyppäsin mukaan :) kun eka kierto ilman hormooniehkäisyä käytettiin kortsua ja sitten ku tuli ekat menkat niin liityinki sit tänne :)
 
Huomenta vaan!

Mikella, älä suutu tästä tai loukkaannu, mutta minusta on niin vastuuntunnotonta ajatella tuolla tapaa, miten ajattelet tupakoinnista. Eikö se _oman_ lapsen terveys ole etusijalla? Vaikka sinä ja veljesi olette olleet terveitä lapsia vaikka äitinne on sauhutellutkin, niin ei se sitä takaa että sinun lapsesta tulisi terve. Kaikki se myrkkypaska menee istukan kautta sinne lapsellekin, ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa sikiölle hapenpuutetta.
Tämä kaikki siis minun mielipidettä mitä ylhäällä kirjoitin ja älä suutu tai mitään. :) jokainen tosiaan tekee miten parhaaksi näkee mutta itse en vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka tekevät lapsia mutta eivät voi sen lapsen takia heittää pahoja tapojaan pois. Jatkaa sitten itsensä myrkyttämistä kun lapsi on pihalla, mutta kun se mahassa kasvava lapsi ei voi valita että haluaako nyt nikotiinia vai ei.

Tiuhti, no mutta sie ainakin aiot lopettaa ja yrität vähentää, eikös se riitä? ;) Mie kyllä tiiän mitä on lopettaa tupakointi kun teini-aikoina tuli sitäkin kokeiltua. Mutta mie tein sen vaan kerrasta poikki, kärsin fyysiset ja henkiset oireet ja se siitä sitten. Teki kipeää ja välillä tekisi tupakkaa paljon mieli, mutta meillä kanssa ei mies polta olleskaan ja inhoaa tupakan hajua, niin miehen vuoksi pysyn savuttomana. Noh, ehkä joskus baarissa jos sinne eksyy (mikä on hyvin harvinaista :D) saatan polttaa yhden tai kahden savukkeen, mutta siihen se sitten jääkin.

t84, voi muru. :hug: älä nyt vielä vaivu epätoivoon. Et sie ole voinu kaikkea tuota kuvitella itse. Nyt koitan olla realisti, että vaikka nyt ei tärpännytkään niin on ainakin tieto, että jotain siellä on yritetty ja on yritetty luultavammin kiinnittyä, joten ei saa menettää toivoaan! Vaikka teille mie mieluusti soisin jo sen vauvan. <3

ON: Jaaha, tää on taas niin hienosti ollu eilisen valeraskaana, ettei toista. Minulla vaan on ihana onnentunne, että kyllä siellä vatsassa taas jotain on. Oikeaa nivusta särkee välillä aikalailla, kuten myös oikeaa munasarjaa, myös vähän kylkeäkin särkenyt sen takia. Muuten munasarjoja välillä nippailee, tissikipua ei ole mutta alaselkä kipu on. Ummettaa ihan sikana, ei edes kahvi auta tähän tilaan ja tämän takia tietenkin turvottaa. Ja tuli taas nähtyä viime yönä painajaisia ja ihmeellisiä unia, vaikka suurimmaksi osaksi valvoin. Noh, eiköhän mene pari päivää niin sitten alkaa menkkaoireet ja loppuu tää valeraskaana oleminen. :D

:attn: Olen kauhea ja tiedän että tästä voisi vetää jo herneitä nenään, mutta lukaskaapa te tupakoitsijat tämä, mitä se tupakointi voi sille vauvalle aiheuttaa:
Tupakkaverkko - Tupakointi ja raskaus

Edit: En mie oikeastaan muita vauvapalstoja. Välillä saatan jotain googletella ja lueskella juttuja, mutta muuten en. Kuukauden parin mie taisin lueskella vaan tätäkin palstaa ennenkuin aloin itse kirjoitella. :)
 
Viimeksi muokattu:


The Esikoisesta Haaveilevat MA 7.3.2011



Skooby...............................kp 72/28-31...............yk 3
Miimau...............31..............kp 56/?.....................yk 7




lemonade............25..............kp 44/42....................yk 7-11
-Ella-..................26.............kp 40/27-28.................yk?
soleigh...............24..............kp 35/?.......................yk ?
AnniSofia............27..............kp 31/28-30................yk 6
Kumikvatti...........20..............kp 30/35.....................yk 2



Ella83................ 28..............kp 27/26-57................yk 3
t84.....................27..............kp 25/26-28................yv 2
Chiba..................22..............kp 23/30-35................yk 10
Mikella................19..............kp 21/30-32................yk 3
Ninni-Ilona............................kp 21/39-46................yk 3
iloksi...................28..............kp 20/30-34................yv 4,5
PikkuHöttiäinen.....27..............kp 20/27....................yk 3



Ansku83..............27..............kp 19/30-40?..............yk 3
Lapanen87............................kp 19/30....................yk 16
Jomi....................24.............kp 18/30-32................yk 7
viida....................25..............kp16/29.....................yk 1
Sokruli.................23.............kp 16/30.....................yk 3
Hey.....................22............. kp 15/26-65...............yk 3
tiuhti_.................21.............kp 15/25-28.................yk 5
Mirwu..................24.............kp 15/28.....................yk 3
Namppis88..........22..............kp 14/28.....................yk 4
Laa84.................26.............kp 14/26-29.................yk 6
Ambrosia85..........26..............kp 12/29-32.................yk 4
Lilli88..................23..............kp 10/?.......................yk 3




Pamsu*...............26..............kp 8/35......................yk 7
Satuh83..............27..............kp 6/32-34..................yk 4
AnniMu...............20..............kp 5/32-87................yk 4



HAAMUJENGI/RKTT


Lemonade

TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
iseeyou
Angela88






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:
Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
 
Chiba, =) josko se pikkunen nyt sit kiinnittyy siellä? ja siksi särkee :confused: voi mahoton sinuu :) en usko et kyse on valeraskaudesta.. josko ne vihdoin jo ois oikeita oireita? ++++++++++++++++++++++++:whistle: *puhkuu kovasti*

mäpäs lukaisen tuon sun laittaman tekstin tänään! mä haluun nyt oikein imeä tietoa, mua tuo ainaki auttaa ja pelottelee hyvin lopettamaan :D ja ei Chiba, sä oot enemmän ku oikeassa, eli turhaan tästä kukaan vetää hernettä nenään, se joka vetää saa mun puolesta hävetä :ashamed: anteeksi..
 
"Tupakointi kaksinkertaistaa alkuraskauden keskenmenoriskin. Mitä enemmän polttaa, sitä suurempi keskenmenoriski on. Tupakointi aiheuttaa myös miniabortteja, jolloin raskaus keskeytyy jo ennen kuukautisten poisjääntiä."

joo en ihmettele enää miksei tärppää ja tulee kemiallisia :ashamed: häpeä minä :headwall: ja hirveetä ajatella että oman navan takia aiheuttaisi omalle lapselle astman tai muita sairauksia.. ei, nyt on loputtava kyllä röökaaminen :ashamed: Mikella, ens maanantaina loppuu? :D mukaan?

muoks*
"Tupakointi on voinut aiheuttaa pysyviä vaurioita sikiön keskushermostoon, vaikka lapsen syntymäpaino olisi yli kolme kiloa."

"Häkäkaasun ja nikotiinin ohella tupakansavun syanidi, kadmium ja lyijy ovat suurimmat sikiön kasvuhäiriön aiheuttajat. Syanidi on solumyrkky ja häiritsee solun elintoimintoja."
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kyllä harmittaa että menin mitään tuosta tupakoinnista mainitsemaan. :ashamed:
Pahoittelut!

ON: Täällä kohtu kramppaa urakalla niin että kaksinkerroin sai aamun kulkea. Yölläkin siihen heräsin ja myös maha temppuili. Ihan kun teinivuosien hurjat menkkakivut. Rinnat on taas niin arat kun olla voi ja mä yleensä nukun tosi hyvin, mutta nyt herään aamulla tosi aikaseen eikä väsytä yhtään. Yölläkin heräilen. Nääköhän niitä oireita nyt sit ois? :)
 
viida, ei saa harmittaa :) musta oli hyvä kun otit asian esille! kyllä, nuo kuulostaa hyviltä oireilta ;) mutta katsoin, sulla ois KP16 menossa, olisko ennemmin oviksen aika? vai tikutitko oviksen?

siis en halua pahoittaa kenenkään mieltä, poltanhan itsekkin! mutta mun mielestä olis syytä harkita lopettamista vakavasti, viimeistään kun plussa tulee! itse meinaan nyt oikeesti ottaa itseäni niskasta kiinni! ja jos ei maanantaina onnistu, pidän yhden YK väliä, ja haen champix kuurin!

ja tupakointi on jokaisen henkilökohtainen asia ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee! joten pyydän kyllä anteeksi, jos joku pahoittaa mielensä minun sanomisista :ashamed: mutta on musta myös turhaa alkaa väittämämään, ettei siitä haittaa ole..

ja kyllä, osaan olla välillä liianki suorapuheinen :D :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
viida, ei kannata harmistella. Jokainen tekee miten itse parhaaksi näkee. Ja kyllähän nuo sinun oireet hyviltä kuulostaa. Toivottavasti olis salamatkustaja. ;)

tiuhti, mie en uskalla ajatella että olis oikeita oireita. :D tai no ajattelen ja olen ihan että jeejee olen ehkä raskaana, sekös se sitten enemmän nostattaa näitä valeraskausoireita. Mutta RKTT siihen asti, kunnes täti tulee kylään. :D

Ja tosiaan mie en pahalla tarkoittanut mitään noita, kun puhuin tupakoinnista ja vastuuntunnottomuudesta. Mie halusin vain vähän herätellä ajatuksia, että eikös se oman lapsen terveys ole kaikista tärkeintä? Ja kuulostaa hurjalta, että sikiön nikotiinipitoisuus veressä voi olla isompi, mitä äidillä.
 
komppaan Chibaa^^ kannattaa lukee toi teksti mitä Chiba laittoi, avasi munki silmiä, ennen en ole uskaltanu avata ja lukea tuollaisia! :ashamed:

Chiba, :) ihanaa kun sulla on RKTT olo! :heart: viikko testaukseen! 6 päivää tämä mukaan lukien :D mie jo oottelen!
 
t84
Mäkin lopetin ton polttamisen kerrasta. Muutama tupakka oli jopa askissa vielä jäljellä, mutta päätin vaan lopettaa. Tota ennen olin 10v polttanut, silti oli mun mielestä suht helppo lopettaa. Kyllähän kädet välillä, tietyissä tutuissa tilanteissa, haki sitä tupakkaa mutta hyvin pystyi olemaan ilman. Kävin työpaikalla vielä jopa tupakkapaikalla mukana, ihan vaan ettei olis ottanut päähän kaiken lisäks sekin, ettei ole töissä enää mitään sosiaalista elämää :D

chiballe ja tiuhtille tosi paljon plussapuhureita +++++!

Mulla on edelleen kaikki ihme oireet, pahaa oloa ja vaikka mitä, mutta myös mahassa tuntuu tutut menkkajomotukset. Että eiköhän tää ollu tässä, tätiä odotellessa viim huomenna, mahdollisesti jo tänään...
 
t84
Mä ihan oikeesti luulen että mulla myllertää joku pöpö tai jotain, että oon vaan kipeeks tulossa, kun on vähän voimaton olo muutenki. Tai sit jos tää oli kemiallinen, niin kerkes vaan oireita tulla ja nekin häipyy pikkuhiljaa. En mä ainakaan turhaan enää mitään toiveita viitti pitää yllä... Mieskin yrittää kovasti että josko tää nyt kuitenki olis sitä, seki mua masentaa kun tiiän miten paljon se pettyy. En ihan varmasti jatkossa sille enää mitään sano ennenkun viivat on kunnollisia.
Ja siis huomenna menkkojen varmaan viimeistään pitäis tulla, yleensä dpo 13 (eli tänään)-14...
 
t84, noh :) nyt ei auta muuta kuin odottaa :heart: minäkää en miehelle sanonu sanallakaan noista mun viimeksi tekemistä testeistä, enkä meinaa jatkossakaan sanoa, se alkoi meinaan jo viimeks katsoo isompaa asuntoa ja muuta :ashamed: kyllä kävi sääliks raukkaa kun joutui sanomaan ettei vauvaa tulekkaan vielä.. joten päätin etten kerro ennenku tulee kunnon viivat! mutta oikeesti muru, musta tuo loi jo paljon toivoa jos oli kemiallinen että siellä voi oikeesti tapahtua jotain :) oletko ennen saanut mitään testiin?
 
t84
Viime kierrossa sain ekan kerran viivanpaikan, mutta se oli tosiaan ihan selvä sellanen, ei mitään väriä tms. Muuten en oo IKINÄ saanu mitään. Että siis joo, pitäishän sitä olla ilonen että jotain on edes yrittäny tapahtua... Mut just tällä hetkellä en vaan kovin ilonen oo :kieh: :D
Ja siis joo, meillähän kans ukko koko ton illan katteli uutta autoa, johon sitten kaikki mahuttais... :headwall:
 
t84, nyt rauhoitut pari päivää ja katsotaan mitä tapahtuu :) (helppo se on mun sanoo:ashamed:)! otat nyt ihan iisisti, etkä ressaa muru :heart: vasta kun tätsy tulee paikalle, on peli menetetty! ja jos se tulee, niin ei sitä peliä ole sittenkää menetetty, mä oon varma, etä teillä tärppää nyt tai ens kerrasta!
 
tiuhti_ Aikomus mullakin siis lopettaa, viimeistään kun plussaan. 12 vuotta oon polttanut ja viime syksynä jo lopetin, 2kk se kesti ja sitten lähti taas käsistä baari-illan seurauksena. Raskaana sitä ongelmaa ei tietenkään ole, joten uskon kyllä siihen pystyväni.

Jännä että kaikki ystävät ja sukulaiset ovat polttaneet raskauksiensa aikana ja tämän takia asiaa kyselinkin että onko tämä tosiaan niin yleistä kun oman lähipiirin otannan perusteella voisi sanoa. Heille oli myös neuvolassa sanottu että riittää että vähentää :confused: Luulisi neuvolassa kuitenkin kannustettavan kokonaan lopettamiseen.

Chiba Luulisin että ovis oli jo viime viikolla, vain oireiden perusteella tosin, en oo tikuttanut ollenkaan. Siis jossain tuossa kp 13 - 14.

Katsotaan mitä seuraavat vkot tuo tullessaan, oishan se ihan mieletöntä jos heti tärppäis, vaikka samalla yrittää henkisesti valmistautua ettei olekaan salamatkustajaa niin ei kovin pettyisi. Koskaan ennen luomukierroilla ei tosin tällaisia oireita ole ollut mutta tiedä sitten...

t84 Plussatuulia, jospa se täti ei tuliskaan!
 
viida, kyllä moni polttaa raskaana ollessaan, mutta kuinka moni sen myöntää on eri asia ;) neuvola varmaan kehottaa EDES vähentämään tupakointi raskaana ollessa jos on niin paha riippuvuus, että vauva kärsisi jo äidin vieroitusoireista! kyllä kun luin tuolla niin mitä enemmän poltat, sitä pahempaa jälkeä saat vauvaan, ja vähentäminenkin helpottaa! mutta on se musta outoa että neuvola ei neuvo lopettamaan tai tarjoa korvaushoitoa, koska nikotiinivalmisteet on ihan sallittujan raskauden aikana, niistä puuttuu vaan ne muut myrkyt mitä tupakassa on!

nuo sinun oireesi viida kuullostaa kyllä oikein mukavilta jos ovis on ollut jo :) tsemppiä muru loppukiertoon! :heart:
 
"Hei,

Kiitos viestistänne.

Ovulaatiotesti reagoi luteinisoivan hormonin pitoisuuteen, joka nousee ovulaation lähestyessä.

Pregcheck ovulaatiotesti reagoi vähintään 25mlU/ml tasoon. Luteinisoivan hormonin ollessa harvinaisen korkea, yli 300mlU/ml, voi raskaustesti (HCG) antaa positiivisen tuloksen. Näin korkeat pitoisuudet ovat harvinaisia.

Lisäksi, jos nainen on raskaana, ovulaatiotestillä tulee positiivinen tulos.

Jos haluatte, voin lähettää teille uuden raskaustesti, jolla voitte varmistaa mahdollisen raskauden.

Sitä varten tarvitsen postiosoitteenne."

Sain vastauksen siis pregcheckiltä :)
eli kyllä, raskaustesti voi reagoida ovulaatioon, mutta se on harvinaista, eli mulla on varmaan irronnut iso munis :D
 
Pakko tulla kommentoimaan ku ootte käyny keskustelua tupakoinnista :) anteeks kun työnnän nokkani tänne pinoon taas :D

Ite poltin vähän aikaa ku plussasin, mulla oli niin epätodellinen olo etten ees tajunnu olevani raskaana. No, neuvolassa tietenkin kerroin siitä, alkujaan poltin 20kpl päivässä siis ennen raskautta, mutta kun plussasin vähensin 5kpl/päivässä. No neuvolassa olivat todella ilosia siitä että noin paljon pystyin vähentämään, mutta myös surullisia siitä että poltin, tietenkin.
Mutta terveydenhoitaja ja lääkäri ovat mulle henk koht sanoneet, että tupakka on pienempi paha vauvalle kun vieroitusoireet mitkä äiti saa kun yrittää lopettaa joten tämän vuoksi suositeltavaa lopettaa kun vauva on suunnitteilla. Ja esim, punainen tupakka sisältää n. 0,6-1,2mg nikotiinia, toisin kuin esim nikotiinpurkka joka sisältää 2mg, se miedompi. Tästä syystä sitä ei suositeltu, vaikka tupakassa on miljoonia muita myrkkyjä niin samaa ainetta sisältää myös autonpakokaasu, mitä hengität kun liikut ulkona ja samalla tavalla sitä menee keuhkoihin, tämä ei oo missään nimessä puolustuspuhe! mutta kerron miten mulle kerrottiin. Ja laastareita ei suositella, koska siitä tuleva jatkuva nikotiini haittaa taas enemmän kuin tupakassa oleva.

Mutta, sitten en tiedä miten nää Champix ym kuurit? vois olla hyviä kai?

Jos joku ees jaksoi lukea sekaavaa tekstiä, mutta tottakai aina kannattaa lopettaa! Tsemppiä kaikille!
 
joo toi Champix on hyvä lääke :) mä oon sen avulla ollut 1kk polttamatta, mutta mulla ei ollut sit rahaa ostaa 2kk pakettia kun se maksoi 200€ kertapaukkuna ja mulla ei ollu varaa, niin ratkesin uudestaan :( kun nykyään ekaks saa aloituspakkauksen jossa siis 1kk lääkkeet, se maksaa 100€, sitten seuraavaks pitäis ostaa 2kk paketti joka maksaa sen 200€, nykyään ei saa edes 1kk paketeissa vaan heti pitää ostaa noi! MUTTA, CHAMPIXIA EI TULE KÄYTTÄÄ RASKAUDEN AIKANA, SAATTAA AIHEUTTAA SIKIÖVAURIOITA! eli siksi olis pakko pitää 1-3YK yrityksestä taukoa!
 
lemonade onnea!! =) Ja puhuria viivan vahvistumiselle!! :whistle: :heart:

t84 :hug:

Tänne ei kuulu ihmeitä, dpo5...ehkä! :D Ja mitä tuohon tupakoinnin lopettamiseen tulee ni hankalaa tää on...mut sit kun vaan miettii miten hyvää se tulevalle lapselle tekee ni se auttaa tsemppaamaan itteään! :D Eli TSEMPPIÄ KAIKILLE LOPETTAMISEEN!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:
 
tiuhti, noni sitte vaan pyytämään uusia testejä tilalle. :D

Vielä tuosta tupakasta sanon, sitten olen hiljaa asian tiimoilta (ehkä). :D Että eikös se äidin ensimmäinen tehtävä lapsensa puolesta ole antaa pienelle turvallinen ja terveellinen kasvualusta. Tottakai se on varmasti vaikeaa, mutta mikäpä tässä elämässä olisi helppoa ja yksinkertaista. Mutta ainakin itse ajattelen, että luulisi se äidin rakkauden syntymätöntä lastaan olevan niin iso, että haluaa vaalia ja ajatella lapsensa parasta. Kun jokainen tupakoitsija joka lasta suunnittelee tietää joutuvansa lopettamaan/vähentämään tupakointia, niin eikös se ole hyvä jo aloittaa hyvissä ajoin.

Nyt tää höpötäti hiljenee hetkeksi ja lähtee hakemaan ukkoa töistä, ja kenties rei'ittämään korvaansa yhden reiän lissää. :heart: Palaillaan!
 
Hmmm...jaaa....teinpä tuossa ovistestin ja nyt siihen sitten ilmaantui, ei juuri yhtään mitään! Hyvä et sitä testiviivaa edes näky. Eilen en muistanu tehä ollenkaan ja toissapäivänä ja sitä edellisenä oli sitten tummemmat viivat kun tänään, mut ei samaa sarjaa kontrollin kanssa. Testi on First Signal. Ihmettelinkin tuossa eilen kun kiristeli muniksesta, liekö siellä sitten se ovis. Kyl tää menee nyt hankalaks. :D
 

Yhteistyössä