<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

NiQ
AnniMu mulla oli ainakin ekat kolmet menkat hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen tttttooooosi niukat, eli tiesin kyl ettei oo mitää tsäänssiä raskautua, kun on varmaan kohdun limakalvot aivan liian paksut siihen hommaan. sit kun yk4 rapsahti käyntiin aivan sairaan hirveillä menkoilla ja kivuilla, niin aloin vasta elättelee toivoa, että nyt se pikkuinen vois sinne pystyä kiinnittymään :) ja niinhän siinä sitten kävikin.

tiuhti_ , keiju, anu, mimmu, t84 ja Chiba paljosti kiitos mun hermoilun lopettamisesta :p ei vaan millään meinaa vieläkään uskoa todeksi (ostin vielä yhden CB:n digin, ja LUPAAAAN oikeesti, ihan aikuisten oikeesti että se on sit viimeinen ku siihen lorautan joku aamu :) )

AnniSofia mä pidän peukkuja sulle, että plussa tulis. mulle tuli yllättävän selkeä viiva herkällä davidin testillä 1,5vk ovisplussan jälkeen. mutta totesin, että apteekin oma testi on vaan paras. se näytti jo tosi selkeet viivat dpo12... mä liputan sille. ja sulle :)

tiuhti_ hei, mua jännittää sun puolesta!!! mä toivon niiiiin paljon, että se haamunen vaihtuu selkeäksi plussaksi! :hug:

t84 mulla kävi viimeksi edellisellä kerralla ihan samalla tavalla, aamulla sain aika vahvan, illalla vahvemman ku kontrolliviiva ja sit seuraavana aamuna oli jo aika haalea... eli ilmeisesti se LH-piikki oli aika lyhyt...

Chiba kuulostaa niiiiin lupaavalta! :hug: mä luulisin, että mulla tapahtui kiinnittyminen dpo4 ja plussa tuli jo dpo10, toivottavasti säkin saat sen plussan nyt!! :) :)

Jomi Kylläpäs se pidät meitä hulluja täällä jännitykses :p tsemppiä! toivon todella että sullekin se plussa pärähtäis tikkuun :hug:

:attn: HALUAISKO JOKU OTTAA TUON LISTAN PÄIVITYKSEN?? mä ajattelin luovuttaa sen nyt eteen päin :) (ps. se tuntuu olevan aika hyvää hommaa, kun MJ plussas kans melkein heti kun alkoi sitä tekemään...) :attn:

ON: aamulla tuli toooosi huono olo, kun en heti syönyt aamiaista, vaan joskus 2h päästä heräämisestä. musta tuntuu, että mulla on nyt jo ihan hirvittävä raskausdementia :D haahaa! tai ainakin kaikki voi laittaa sen piikkiin :) koko aamun "kupli" alamasussa jännästi, ihan ku olis elohiiriä ollu ja edelleenkin sellanen olo, että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä :p mutta siis kaikki hyvin, ette te varmaan enää halua lueskella mun turhanpäiväisiä jaaritteluja, ku oon vähä niin ku väärällä puolella nyt...

Kaikille kovasti plussatuulia!!!! :flower:
 
NiQ: Mä voin päivittää (jos osaan) ellei kukaan muu halua. Ei sitä varmaan joka päivä tarvi tehdä?
IHANAA noi sun tuntemukset!!! On varmaan tosi jännä olo vaikkei fyysisesti oliskaan mut henkisesti!

HelenaM ja satuh83: Mullakin on samankaltainen tilanne, tosin muuttunut vähän helpompaan suuntaan. Alotin loppukeväällä uudessa työpaikassa, jonka aluks piti olla vaan määräaikainen. Sitten sanottiin että vuoden vaihteen jälkeen saattais selvitä jotain jatkosta. Siinä kohtaa mietin samaa et kuinka tää vaikuttaa jos vaikka hetikin onnistuis. No ei onnistunu ja nyt mulle on puhuttu vakinaistamisesta ja päätöskin saattaa tulla jo tässä kuussa, tosin epäilen että virallisesti vasta vuoden vaihteesta. Sillon kyllä päätin että lapsi on niin paljon isompi asia kun työ, että en halua sitä lykätä enää yhtään. Töitä luulis aina jossain vaiheessa löytyvän muitakin jos joku työnantaja on niin daiju ettei hyväksy perheen perustamista... Tai siis antaa sen vaikuttaa työsuhteen jatkumiseen.

Chiba: Kiitos vinkistä, pitääkin katsoa mitä ovistesteistä sanottiin! Jotenkin lupaavalta vaikuttaa toi hetkellinen tuhru... Jännityksellä odotetaan kun paremmat testailuajat alkaa!!!

t84: Muakin ärsyttää toi ovistestien kanssa kikkailu mutta pakko sitä on tehdä kun kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen eikä jakseta koko ajan joka toinen päivä hommailla. Tosta kierron heittelystä johtuen en voi käyttää niitä CB:n digitaalisia, nyt tosin ostin paketin et voisin varmistella jos satun jotain vahvaa viivaa bongaan.

AnniMu: Luin osittain What to expect when you're expecting, se oli ihan hyvä ja mulle tuli ainakin semmosia juttuja mitä en ollu tienny.

AnniSofia: :hug: Aika vähän aikaa ehti pissa oleen rakossa tosin ennen testaamista...

Jomi: Joko joko joko? Ootko pystyny pysyyn erossa testeistä? Jännää, peukutetaan viivan vahvistumista!!

ON: Lupaavasti nipistelee tällä kertaa oikeelta puolelta, aika heikkona tosin vielä. Ovistesteissä ei näy vielä mitään mutta aika yllättyny olisinkin jos nyt jo jotain olis. Viime kierrossa en ovista edes bongannu terojen takia ja sitä edellisessä kp26. Tulispa nyt aiemmin! Terotkin pitäis alottaa kohti mut jotenkin tuntuu siltä et pitäiskö odotella sitä ovista... Tossa kierrossa missä sain ovisplussan, nippailut alko jo viikkoa ennen sitä plussaa...
 
NiQ
Gabrielle Päivitys on ihan helppoo, ku sitä muutaman kerran on tehny. Eli ensiks meet edelliseen pinoon mikä on päpivitetty, sieltä alareunasta "lainaa" ja sit muistat ottaa alusta ensin pois [.......NiQ..plaaplaaplaa...] eli ekan hakasulkeisen väliset tekstit (n.5cm). ja sit vaan päivität kp:t, eli jos oot toissapäivänä päivittäny viimeks niin sit kaikille +2kp. ja sit ku joku tippuu niin kp1 ja muistat laittaa yk:ta yhden lisaa. ja sit plussanneiden lopusta taas hakasulkeet pois [QUOTEjotain] :) sit vaan leikkaa-liitä kp10 välein pikkupinoja. Tokihan voit muokkailla pinoa mielesi mukaan :) tsemppiä, kysele jos on epäselvää :)
 
pöppinen
Hei vain kaikki :) Pari päivää ollu käymättä ja paljon on tullut asiaa ! Täällä kp 9/28-30 (saa päivittää listaan jos haluaa, yk 1 ) edelleen jahkaan sen ovistestin suhteen :LOL: sanokeepa nyt viisaammat, kannattaisiko millon tehdä se testi, kun en ole koskaan tehnyt kun oon e-pillereitä aiemmin syönyt .... :ashamed:
 
Soleigh ja AnniSofia Pidän teille edelleen peukkuja! Toivo elää niin kauan kun täti ei ryminällä tuu :hug:

pöppinen Riippuu ihan kierron pituudesta, koska ovista kannattaa alkaa testata. Jos ei oo tietoa pituudesta, niin kannattaa varmaan alottaa tikuttaminen suht. ajoissa eli vaikkapa kp 9-10. Tsemppiä oviksen bongaamiseen!

Käveltiin eilen apteekin ohi eikä mies päästänyt mua testiostoksille... Notta en oo testannu, kaapissa ei oo kuin ovistestejä muutama. Yhden tein huvikseni toissapäivänä eikä se näyttänyt kuin hailua viivaa, joten en viitsi niitäkään tehdä enempää :p Vielä on mietinnässä, käynkö tänään ostamassa isänpäivätestin.

Eilen illalla pisti/vihloi aivan hullun kovasti alavatsaa oikealta puolelta ihan alhaalta. Samassa kohdassa on muutenkin tuntunut tapahtuvan kaikenlaista tässä loppukierrosta. Ihan mielenkiintoista. Illalla tuli myös muutama tippa verta seksin jälkeen. Meinasin jo säikähtää, mutta ei sitä oo sitten sen enempää tullut onneksi. Kevyttä jomottelua on tällä hetkellä, eipä oikein muuta.
 
Viimeksi muokattu:
pöppinen
Kiitti Jomi :) mistä kannattais tilata jos netistä tilaa ovistikkuja ? ei ainakaa lähiapteekissa ollut, sanoivat että niitä niin harvoin on ostettu, joten heillä ei ollu ku pari pakkausta ja neki sika kalliita o_O
 
pöppinen Mä tilasin sofi one step ovulation test- nimisiä, ne maksoi 28 kpl noin 20e. Mulla ne ainakin näytti kahdessa kierrossa ovulaatiot hyvin.

Noissa herkkyys 20mlU/ml, kun monissa muissa 25mlU/ml
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä menkat on sitte mukavaa aikaa.. siteet kun ei paljon hengitä niin mullapa on nyt sitte muhkean kokonen finni häpyhuulessa (tai ainakin toivottavasti on vaan finni) :confused: Ju turposi vaan entisestään kun piti mennä puristelemaan vaikkei saisi :kieh: Olkaa hyvä vaan tästä tiedosta :D
 
Toistan itseäni vielä, eli mitä ovulaatiolaskureita käytätte? Kun antavat ihan eri päiviä laskurin mukaan ovulaatiolle, heittelevät jopa kolme, neljä päivää! Mihin sitä sitten uskoisi, kun en millään haluaisi lähteä stressaavalle testilinjallekaan... Mutta jos on pakko, mistä olette testinne hankkineet? Entä mitkä raskaustestit on hyviä? Mietin vain noita mammaksi.fi tai raskaaksi.fi testejä, ovatko kuinka hyviä...?
 
Toistan itseäni vielä, eli mitä ovulaatiolaskureita käytätte? Kun antavat ihan eri päiviä laskurin mukaan ovulaatiolle, heittelevät jopa kolme, neljä päivää! Mihin sitä sitten uskoisi, kun en millään haluaisi lähteä stressaavalle testilinjallekaan... Mutta jos on pakko, mistä olette testinne hankkineet? Entä mitkä raskaustestit on hyviä? Mietin vain noita mammaksi.fi tai raskaaksi.fi testejä, ovatko kuinka hyviä...?
En käytä mitään ovulaatiolaskureita, vaan tiedän suurinpiirtein oman kiertoni niin alan testaamaan hyvissä ajoin jos siis testaan. Ovulaatiohan on puolessa välillä kiertoa ja omia oireita tutkiskelemalla saa hyvinkin vihiä koska voisi ovis olla.
Mammaksi.fin ja raskaaksi.fin testit ovat kaikki yhtä luotettavia, kuten myös raskauskeijun. Googlettamalla varmasti saa lisää infoa testeistä, mutta joka testissä sama periaate, joten eiköhän ne näytä ainakin 99% tarkkuudella että onko paksuna vai ei. Ja onhan näitäkin tapauksia, että raskaustesti ei näytä positiivista vaikka on jo puolessa välissä raskaana.

Älä stressaa, jos sinulla ei ole tietoa omasta kierrosta niin sinuna katsoisin ilman testejä ja mitään parin kierron ajan, jonka jälkeen sitten ostaisin ovistestejä jos siltä tuntuu. Mitä vähemmän stressaat sen parempi. :)

Jomi, voi eikä. Mutta kyllähän se voi vielä positiiviseksi muuttua, niin kauan kuin täti pysyy poissa niin aina on toivoa. Ja onhan tapauksia että kuukautiset tulleet normaalisti, mutta silti onkin raskaana. :hug: :)
 
Kiitoksia Chiba :) En siis vielä ala tilailemaan kaappeja täyteen, jos nyt näyttää siltä että kierto pysyy samana niin ei muuta kuin sen mukaan sitten omaa päätä käyttämään. Stressi tekee vain pahaa, mutta sitä niin helposti vaan alkaa hermoilemaan :ashamed:
Mutta nytpä yritän parhaani mukaan vain rentoutua :D

Jomi: Höh..toivotaan, että oli "väärä" nega :)
 
pöppinen Mä oon tilannut testejä muistaakseni Kotitestiltä ja mammaksilta. Liuskatestit on melko edullisia :)

Nannie Finnit/näpyt alapäässä ei kyllä oo tosiaankaan kivoja! Mulla oli just hetki sitten koteloitunut finni häppärissä, mutta se on onneksi hävinnyt jo... Joten sympatiseeraan sua kyllä! Kuukuppi mulla on jo pitkään ollu ostoslistalla senkin takia, kun siteet on niin epämiellyttäviä ja hiostavia.

Chiba Mun ongelma just on liika toiveikkuus. Ehdin innostua aina ihan hetkessä ja sit se pettymys on ihan valtava. Mut ehkäpä vielä on oikeasti toivoa, kuka tietää.

Zophie Mä oon joskus katsonut hedelmällistä ajanjaksoa vau.fi:n ovulaatiolaskurista ja lisäksi oon ladannut puhelimeen Period and Ovulation Tracker -sovelluksen, jotka näyttää kyllä pikkasen eri päiviä. Mutta yleensä tosiaan se aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun (nk. luteaalivaihe) on 14 vrk eli kroppaa kuulostelemalla ja kiertojen pituuksia laskemalla pötkii jo pitkälle. Toisaalta luteaalivaiheen pituus voi toisilla olla useamman päivänkin pidempi tai lyhyempi, minkä voi tikuttamalla varmistaa, mutta mä totesin itsekin tässä kierrossa, että stressikertoimet nousi ihan pilviin, kun tikutin jokusen päivän. Niinpä heitin homman sikseen. Ehkä joskus vielä päädyn testilinjalle taas, mutta nyt just ei kyllä kiinnosta.

Täällä on möngitty peiton alla itkemässä negaa ja muutenkin on mieliala aika pohjamudissa. Mut nyt meinasin kahvin ja tumman suklaan suotuisalla avustuksella aloittaa vihdoinkin siivousproggiksen. Siinä saa purettua aggressioita ja sit voi rentoutua, kun on siisti(mpi) koti.

Niin hurjat on mun lauantai-illan suunnitelmat! :D
 
The Esikoisesta Haaveilevat LA 13.11.2010



Kadonneet lampaat:
:attn:
PimpulaPumpula...........kp 90/31......................yk 1
BeBop........................kp 75/31......................yk 4
peikko_......................kp 72/28-30..................yk 5
munakoiso..................kp 48/30.......................yk 8



Karoliina87...........kp 36/28..............................yk 5
Jomi....................kp 35/27-30.........................yk 3
Iloksi...................kp 32/32..............................yv 4+
soleigh................kp 31/28..............................5/10
Anna-79..............kp 30/28-38.........................yk 1+6
Ella83..................kp 30/33.............................yk 2



Shih.....................kp 29/27-35(43)..................yk 8
tiuhti_...................kp 27/?..............................yk 1
Chiba....................kp 25/30-35.......................yk 6
yina......................kp 21/33-35.....................yv 1,5



BlueNote..............kp 17/29-39.........................yk 4
Murmeli88.............kp 17/27.............................yk 4
Memelisa..............kp 15/?...............................yk 5
t84.....................kp 13/28..............................yv 2
Gabrielle...............kp 13/26..............................yk 3
Skooby.................kp 13/28-31.........................yk 2
Arminen................kp 12/28.............................yk 2



Hyppy..................kp 9/28..............................yk 2
Äipäksi91..............kp 9/30..............................yk 6
horrorpop.............kp 9/27-34..........................yk 4
pöppinen..............kp 9/28-30..........................yk 1
Taiska87...............kp 8/??..............................yv 2
Zophie..................kp 8/34..............................yk 2
AnniMu.................kp 4/32..............................yk 2
HelenaM................kp 4/48..............................yk 2
Nannie..................kp 3/26..............................yk 2
mimmu1984...........kp 3/31-35.........................yk 6
AnniSofia..............kp 1/35-37.........................yk 3
Jonna_91..................................................
Salpe.........................................................





HAAMUJENGI/RKTT


MyDream..............kp 51/28.............................yk 10

TAUSTALLA KUUMEILEE


An-nie




Plussanneet :heart::heart::heart:




EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
 
Eka päivitys tehty, toivottavasti meni oikein mut ilmotelkaa jos ei! Ja siis oliko joku muu joka olis halunnu tota tehdä?

Jomi: :hug: Negan jälkeinen tunne on kyllä niiiin ikävä. Toivotaan että se sieltä vielä muuttuu plussaksi! Sulla on kyllä hurjat suunnitelmat, onneks vähän herkutteluakin! Oon itte ihan samanlainen että saan kaikki toiveet niin korkeelle et sit on ihan pohjalla kun se plussa ei sieltä tulekaan... Pidän peukkuja että se vielä tulisi!

AnniSofia: :hug: tyhmä tyhmä tyhmä täti!

Nannie
: Sulle myös :hug:. Toivottavasti paranee pian pois, kuulostaa kipeeltä... Kaikkee sitä joutuu vielä tädinkin lisäks kestään.
 
NiQ
Nannie mulle tuli oikein kiukkusena justiinsa kans sellanen ihme herneen kokonen patti tohon sisempään häppäriin toissapäivänä. Tänään se sit pienellä avustuksella räjähti ja katos, huoh! Mut kyl se siitä lähtee! Sympatiat kans sulle! :hug:
 
Gabrielle Kiitos, tää nega oli kyllä tähänastisista pahin. Kaikki nuo oireet ja ne hailunhailut haamut/viivanpaikat mitkä lie oli jo laittaneet mun pään ihan sekaisin :( Tuntui kuin olis matto vedetty jalkojen alta. Ajattelin tuossa sitäkin, että miten voi jo tässä vaiheessa (yk 3) tuntua näin hirveältä. Pelottaa suorastaan jatko ja tulevat pettymykset, koska tuskinpa tämä tästä helpommaksi ainakaan muuttuu. Mieskään ei tunnu ymmärtävän mikä tässä näin koville ottaa. Mutta eiköhän tää olo tästä parin päivän sisään helpota :)

pöppinen Oot jo ilmeisesti lukenut tuon aloittamani ketjun Apteekin omasta ja viivanpaikasta. Ei siinä pitäisi olla, tosin googlettaessani asiaa löysin pari semmoista kommenttia, että olisi joillain ollut viivanpaikka. Ja saattoi olla mullakin, kahdessa testissä jotain hyvin hailua nähtiin miehen kanssa, mutta voi se myös kieliä mun kohdalla kemiallisesta. Mutta yleensä ottaen niissä EI pitäisi olla viivanpaikkaa.

No nyt on siivottu :D Ja melko lailla hävisi se ärsytyskin siinä sivussa tai ainakin väheni huomattavasti...
 
NiQ
Voi Jomi rakas pieni :hug: mä ainakin ymmärrän ihan täysin sen epätoivon ja ahdistuksen mikä tuosta olosta seuraa, mulla oli ihan sama tilanne negoja testatessani yk3 lopulla ja toisaalta taas sitten syyllisyys, että vasta yk3, toiset sentään yrittää monta vuotta. usko tai älä, mutta kyllä se sunkin vuoro vielä tulee, ja toivottavasti pian <3
 
tää on ihan perseestä!! Pelkään koko ajan että on kohdunulkopuolinen tai että kun käyn vessassa niin pyyhittäessä tulee verta.... 1.12 olis sinne lääkäritalolle aika alkuraskaudenultraan!! 66€käyntimaksu+10€ toimistomaksu+ 60€ ultraus... et kai siitä nyt sitten kela korvaa osan!!! sillo on 7+4, ja tuo 7+4 on se kun sillo 2004 vuonna sikiö oli lopettanu kasvunsa.. vähän nousi karvat pystyyn!!
 
Täälä vuoto jatkunu niukkana, suorastaan olematonta normaaliin nähen ja semmosta kummallista :eek: Noh, ehkä se selkiintyy että miksi. massu on ku pallo, ihan täynnä ilmaa ja jumissa -.- Mikään ei oikestaan oo muuttunu vuodon alettua, iltasin tahtoo olla kovin huono olo enkä päivän aikana saa oikeen syötyä mitään. Kummaa.
 
Jomi ja NiQ: veitte sanat suusta... Musta tuntuu ihan samalta. Tuntuu, että tulisin hulluks jos sitä jännittämistä ja pettymyksiä tarvii kestää vuosikaupalla, mutta eipä kai siinä vaihtoehtojakaan ole jos ei tärppää. Kunnioitan suuresti niitä jotka sen on joutunut kokemaan. Kyllä muakin välillä hävettää oman pettymykseni määrä kun tiedän että toiset joutuu yrittään vuosia, mutta samalla ajattelen että jokaisella on oikeus tuntea niin kuin tuntee. Jokaiselle se oma tilanne on se mitä elää ja käy läpi, ei siinä pysty kenenkään muun tilanteeseen reagoimaan samalla lailla kun omaansa. Miehet ei varmaan ymmärrä ihan täysin sitä pettymystä, koska ne ei kuuntele kroppaansa joka päivä ja elä niiden "raskausoireiden" kanssa. Koita Jomi jaksaa, ymmärrän sua ihan täysin. NiQ-ihanainen, oot kultanen kun tsemppaat meitä täällä! Ootko löytäny kivan pinon odotuspuolelta? Ethän unohda meitäkään kokonaan?

anu84: Sunkin huolen ymmärtää... Kovin kallista puuhaahan toi yksityisellä käynti on (maksoin viime rutiini gyne-käynnistä 140 € Kela-korvausten jälkeen), mutta on se sen arvoista jos siitä saa edes vähän mielenrauhaa. Ikävästi osuu viikot ihan samaan kohtaan huonojen kokemusten kanssa, mutta jospa tällä olis tarkoitus nyt tehdä huonoista muistoista historiaa uusilla mukavilla! Reilut pari viikkoa vielä tohon sun ultra-aikaan, toivottavasti jännitys välillä edes hetkeks helpottais!
 

Yhteistyössä