<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.3

anu84 Kauhean kallista on :/ Mutta kyllä tosiaan mun käsittääkseni Kela korvaa osan. Ja niin kuin Gabrielle sanoi, ehkä nuo samat viikot on vain positiivinen asia ja siellä on kaikki juuri niin kuin pitääkin. Sitä me kaikki toivotaan! :heart:

soleigh Ootko ajatellut vielä testata?

Täällä taitaa käynnistyä yk 4 :( Aamu alkoi siis vuodolla ja kevyellä jomotuksella. Mutta hyvä näin, niin ei tarvitse enää arpoa. Kemiallista mä veikkaan nyt, kun en jaksa uskoa, että niissä Apteekin omissa on viivanpaikkoja. Ainakin tietää, että mä ovuloin tässä kierrossa ja että miehen siittiöt osaa uida eteenpäin :D Itkut itkin eilen, nyt on paljon parempi mieli, vaikka toki oon vähän pettynyt. Mulle voi siis Gabrielle päivittää kp 1/27-35 yk 4! :)
 
t84
heippa kaikille!
Mä oon niin onnellinen, ei lähetty mökille ja saatiin pupuilla rauhassa :) Eli tais tulla ovis hyödynnettyä, jos vielä tänään illalla jaksais niin oon tyytyväinen, johan me perjantaina pariin otteeseen heiluteltiin peittoja ja eilenkin sen kerran :) Ja ovis abaut eilen?
Nyt tulee vaan piiiiitkä pari viikkoa odottelua.

anu84 toivotaan että kaikki on kunnossa, ja onhan se joo vähän kallista mutta se että sä saat mielenrauhan siitä on kyllä sen arvosta.

jomi ei oo totta! :( olin jo ihan varma kun sun oireet oli niin lupaavat! iiiso halirutistus :hug:

Mies mua muuten eilen itketti, oli vaan niin ihana tilanne. Hommien jälkeen makoiltiin sängyssä ja se laitto käden mun mahalle ja sano jotenkin että vois nyt pikkuhiljaa tänne jotain tulla... Siis ihan silleen tyhmä juttu varmaan muiden mielestä, mutta ekan kerran se sano jotain liittyen siihen että sitäkin ottaa päähän kun ei onnistu ja että sekin jo toivois sitä :heart:
 
Apuva.. täällä uudehko kirjoittelija ja esikoinen olisi toiveissa, ollut jo puolisen vuotta :)
kierto normaalisti 26-29 ( pillerit olen lopettanut huhti-toukokuussa, kierto aina tuo 26-29 sen jälkeen).
Nyt kp 31/26-29. Tein testin perjantaina päivällä ( 29/26-29) RFSUn testillä, sain haamujen haamun.
Tein RFSUn testin uudelleen la aamulla ja taas haamujen haamu.
No tänään eli kp nyt 31, tein Apteekin oman testin, puhdas nega ( tai siis oli, mutta olihan pakko sitten avata tuo testi ja kotelon alla kyllä näkyi haamu tässäkin). En kyllä tehnyt tuota aamupissasta vaan päivällä ja olin jo kitannut kahvia ja mehua aika tavalla.
Eilisen koko illan mahassa nipistellyt ja kouristellut ja tänään päivällä sitten alkoi ihan tajuttoman kovat "menkkakivut" ja vessassa käydessä jäi pyyhkiessä hieman vaaleanpunertavaa paperiin.
Ajattelinkin, että nyt se täti sieltä sitten tuleekin.
Mulla ei normaalisti juurikaan kipuja oo ja jos onkin, ne tulee pari tuntia vuodon alkamisen jälkeen ja loppuu siihen. Ja kipujen aikana vuoto on todella runsasta.
Nyt kuitenkin verta on tullut todella vähän, lähinnä vaan pyyhkiessä ja kivutkin jo lakkasivat muutaman tunnin jälkeen..
En tiedä enää mitä ajatella, olisinko ehkä kuitenkin raskautunut vai oonko vaan liian toiveikas..
Sori pitkä vuodatus, tällä hetkellä vaan on aika kova ahdistus :|
 
Haluan nyt kysyä teidän palstalaisten mielipidettä seuraavaan: Meillä on reilu viisi vuotias tyttökissa, jonka mieheni on ottanut silloin kun seurusteli vielä edellisen naisen kanssa, ja erossa kissa jäi miehelle. Kisu on pienestä asti tehnyt sitä että se pissailee melko usein minne sattuu (ja kissan pissahan on aika karmean hajuista, eikä sitä saa kovin hyvin pestyä pois), meillä on mennyt monta mattoa pilalle, sängyn petari, ja sohva. Reilu viikon päästä meille on tulossa uusi kallis sohva, pakko heittää vanha mäkeen juuri tämän kissan sotkujen takia. Kisu on leikattu, ja siitä johtuen sillä on ollut monta kertaa pissatulehdus (tulee kuulemma herkästi leikatuille), jolloin oli tosi raivostuttavaa kun pissasi ihan joka paikkaan, huoh :( Antibiootteihin mennyt paljon rahaa. Ja on ollut puhetta kun on tämä vauvaprojektikin menossa että mitäs sitten kun vauva tulee, mitä tehdään kissan kanssa.. tänään sitten kilahti kun tultiin kotiin, kissa pissasi TAAS matolle! :mad: Ollaan monesti puhuttu että mitä tehdään, sitä tuskin kukaan haluaa kun tekee sellaista.. Päätettiin viimenään avokin kanssa että hän soittaa huomenna eläinlääkärille ja varaa kissalle ajan viimeiselle matkalle (siis lopetukseen :( ). Kamalaa luopua siitä, mutta eikö me nyt tehdä kuitenkin oikea päätös kun se pilaa huonekalut, matot yms. ? Jos vauva tulee taloon niin on varmasti senkin peitot, lelut ja kaikki pilalla kissan käsittelyn jälkeen.. Itkettää jo nyt kun eläimet on tosi ihania, mutta on kyllä käynyt hermoille ainainen pissan haju, ja hävettää välillä kun vieraita käy kun kissa on sotkenut sohvankin :(
 
Elmiju, tietääkseni RFSU:n testeillä on aika yleistä haamuilla, näin olen ainakin kuullut. Voihan olla että stressaus ja toiveajattelu siirtää menkkoja kokoajan, joten vuoto vaan ei ala. Sinuna tekisin vaikka parin päivän päästä aamupissasta testin, jos ei vuoto ole alkanut.

Nannie
, itse eläinalalla olevana en ymmärrä tätä, että jos lapsia tehdään tai lapsia tulee taloon niin eläimet hävitetään, vaikka sitten olisikin eläin päätynyt mitä tahansa kautta perheeseen. Oletteko kokeilleet ruokavalion muutoksia, jos ne auttaisivat tulehduksien syntyyn? Onhan eläinlääkäri varmistanut, ettei ole mitään rakenteellista vikaa? On myös erilaisia sprayta, joilla karkoittaa kissaa esim. sohvalta.
Älä vedä herneitä nokkaan, te teette loppujen lopuksi päätöksen kissan suhteen ja jos kissan on teistä parempi mennä muille maille, niin sitten ei minun mielipiteet paljoa vaikuta. :)
 
NiQ
Gabrielle kiitos muru <3 kyllä mä varmasti täällä roikun kyllästymiseen saakka, en oikein omaa pinoani ole uolta odottajista kunnolla löytänyt, onneks on MJ:n perustama pino. enkä oikein ole uskaltanu vielä tuonne heinäkuisiin mennä, ja siellä on jotenkin niin paljon porukkaa... :/

Jomi pahoittelut tädistä ja alasromahtaneista pilvilinnoista iso rutistus!!! :hug:
 
Taidan sohaista muurahaispesää, muttaen kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä, jotka lasten syntyessä hävittävät eläimiä milloin milläkin verukkeilla. Nannien jutusta nyt paistaa hieman se, että kissasta olet halunnut eroon aiemmin jo ja nyt sait sopivan "syyn" sen hävittämiseen. Voi olla, että ymmärsin väärin, mutta tämä on kuva jonka minä sain.
Chiban sanoin, onko kaikki tehty sen eteen, että kissa lopettaisi ruikkimisen?
 
Chiba: En vedä hernettä nenään, itsehän kysyin mielipiteitä. Kissa saa tavallista kaupan märkää pussiruokaa ja kuivaruokaa, sekä vettä on aina tarjolla. Tosiaan ongelma on ollut pennusta asti, ja lääkärikäynneillä on tästä asiasta mainittu eikä muistaakseni ole mitään sanottu mistä voisi johtua. Kisulle on tehty myös ultraääni kun varmistettiin ettei sillä ole virtsakiviä. Kissa tekee myös unissaan sitä että alkaa "täristä" ja laskee pienen lätäkön pissaa, taitaa siis olla pidätyskyvyssä jotain häikkää, voikohan sille tehdä mitään?
 
elmiju Tervetuloa mukaan pinoon!

t84 ja NiQ Kiitos teille! :heart: Mieli alkaa olla jo ihan hyvä. Keksin ison positiivisen puolen tästä, sain nimittäin gradunteolle yhden kuukauden lisäaikaa :D Mutta kyllä se kuukausi mulle riittää eli kyllä tästä kierrosta saisi jo tärpätä ;)

Nannie Olen samoilla linjoilla muidenkin kanssa. Kannustaisin siis miettimään vielä kertaalleen kaikki muut mahdollisuudet. Tsemppiä ja pitkää pinnaa!
 
Mukavaa alkanutta maanantaita ja uutta viikkoa :)

Tervetuloa elmiju :wave:

Jomi, samassa kemiallisessa veneessä taidetaan olla molemmat :( iso halirutistus sinulle :hug:

kamalasti tullu viikonlopun aikana tekstiä, ja meillä on kotikone mäsänä niin en pääse katselee vastaku täällä töissä :) luen kaikkien tekstit paremmalla ajalla!

kaikille (meille) tippuneille iso hali :hug: eiku kohti uutta yritystä! :)

ON: mitä ilmeisemmin KP1 (eli mulle voi päivittää KP28) :( eilen harrastettiin seksiä ja sen jälkeen on alkanut tiputtamaan silleen et tulee pyyhittäessä paperille ja vähän suojaan! en ole testannut uudestaan perjantain jälkeen kun tänään oli aamulla tarkoitus testata, mutta tuon veren takia en sitten testaa.. eli se siitä :) uutta kiertoa kohti.. ja yks asia on varma: enää en testaa ennenku menkat on myöhässä (katotaan vaan taas ens kierrossa :D), tää oli pahempi pettymys kun se et menkat alkais! ja mulla kun oli niin RKTT olo.. perjantaista asti ollut kuplintaa ja jomottelua alamasussa..
 
Viimeksi muokattu:
t84
Voi tiuhti :( :hug:
Miten tässä nyt näin kävi, monella vaikutti niion lupaavalta ja nyt kaikki tippuu :(

Nannie En tosiaan minäkään voi ymmärtää että lemmikeistä hankkiudutaan eroon kun lapsi tulee, en halua sulle pahaa mieltä tällä, mutta kuullostaa kyllä siltä että toisaalta haluattekin siitä eroon ja tämä on enemmän helpotus.
Meillä toi toinen koira, joka on nyt 6v, aiheutti kyllä harmaita hiuksia ollessaan pienempi. Oikeastaan 2-3 ekaa vuotta oli yhtä hel*ettiä. Tuhosi kaiken, siis kaiken, muovimatot repi lattialta, kolmet sohvakalustot, ovet, seinät ym. Lisäksi sillä oli jatkuvasti maha selasin eli lähes päivittäin odotti kasat kun tuli töistä. Rapsutti myös itsensä tietyistä kohdista karvattomaksi.
Lekurissa ravattiin eikä ensin selvinnyt yhtään mitään, ja rahaa vaan kului eikä vakuutusta tietenkään... Kokeiltiin eri ruokia, raakaruokintaakin. Vihdoin löytyi allergia ties mille, ruohoille, pölyille, kissoille... Kokeiltiin eri lääkkeitä ja siedätyshoitoa, joista mikään ei ensin toiminut.
Luojankiitos vihdoin löytyi lääke joka pitää kutinan kurissa, ja ruoka jonka kanssa maha toimii, eikä koira enää tuhoa muuten kun harvoin ja ne on pieniä asioita (nojoo viimeks perjantaina oli popsinu mun lasit :D). Missään vaiheessa, vaikka ERITTÄIN rankkaa olikin, en ollut antamassa periksi. Nyt elää täyttä koiranelämää, "terveenä" (loppuelämänhän se syö lääkkeitä tohon mutinaan) ja elämäniloisena.

Ja ettei elämä olisi liian helppoa on toisella koiralla todettu haimavika eli sitäkin hoidetaan loppuelämän...
 
Nannie, mä tiedän sun tunteen, mutta vähä eri tavalla. meillä on n. 10kk koiranpentu, ja se on iso :) ihana kaveri kertakaikkiaan ja muuta ongelmaa meillä ei ole kuin yksinolo :) koira meinaan on saanut meidän kämpän sisustettuu ihan uusiksi! ostettiin talo vuosi sitten ja koira tuli meille maaliskuussa. rempattiin keittiö ja kämppä, nyt uudet keittiönkaapit on purtu palasiksi (alakaapit) :( eteinen laitettu ihan uusiksi (seinät, lattialistat yms. purtu), 3 kallista nukkamattoa mennyt pilalle (koira repinyt ne riekaleiksi ja voitonmerkiksi kussut niihin) ja tietokoneen piuhat yms. kaikki mitä vaan on saanut niin purrut rikki, rahaa on palanut uskomattomat määrät! ja mä oon välillä niin helvetin turhautunut siihen elukkaan! sen kanssa touhutaan paljon päivisin ja sillä on kaiken maailman aktivointileluja ja puruleluja kun se on yksin.. nyt sillä todettiin ruoka-aineallergia ja luut piti jättää kokonaan pois niin sekin vaikeuttaa tätä hommaa! onneks se on vähä rauhoittunut sen jälkeen kun meille tuli korkeat rautaportit ettei se pääse olkkariin tai keittiöön (nyt on eristettynä päivisin eteiseen). ennen oli puiset aika matalat portit joista se pääsi joko yli ja kun niitä nostettiin niin herra tajusi että mä pääsenkin menemään alitse :D ja nekin se sai purtua loppupeleissä palasiksi ja pääsi tekemään tuhojaan! en ymmärrä kun oon saanut sen monta kertaa itseteosta kiinni ja torunut sitä niin ei mene kaaliin ettei se ole sen leikkikalustoa mitä meillä kotona on! sekin ollaan opetettu että sisällä ei riehuta vaan ulkona saa riekkua niin paljon kuin sielu sietää.. onneksi meillä on vielä makuuhuone jonne se ei pääse koskaan ja se onkin ainut paikka missä se ei ole tehnyt mitään :) mulle koti on aina ollut se mukava paikka johon mennä työpäivän päätteeksi ja nyt se on riekaleina koko huusholli, uudestaan ei rempata ennenku herra on oppinut tavoille! vituttaa ihan sekin ku se on eteisessä niin mitään et voi sinne jättää kun takit se repii naualakosta alas ja puree ne paskaksi ja jos naulakon hyllylle jää vahingossa säilytyskoreja niin jollain ilveellä se saa ne pois sieltä revittäväksi.. mietin vaan sitäkin että koskahan me pystytää kotona pitämään edes takkeja naulakossa ettei se revi niitä, toivottavasti edes joskus! että näin.. olipas mukava purkautua tästäkin aiheesta vaikkea se tänne ehkäpä kuulu :) mutta mä ajattelen kummiski että en mä siitä luovu, kaikkeani en ole vielä tehnyt sen eteen että siitä olisin valmis luopumaan, mun tapauksessa se toivottavasti rauhoittuu seuraavan 10kk aikana :) sun tapauksessa mä käyttäisin sitä vielä eläinlääkärissä ja sanoisin tuosta ongelmasta siellä ja että nyt etsivät siihen ratkaisun! :) tsemppiä siihen!
 
t84 voi saakeli et on ihana kuulla että on joku muukin jonka koira repii paikkoja :D ei siis pahalla sulle, mutta toi valaa muhun uskoa et toi yks toope rauhottuu joskus!!! ja tälläkin on jonkun sortin allergia, raapii itteensä ihan helvetisti ja karvaa lähtee sen minkä kerkiää!! nyt kokeilussa allergeeniruoka, mun silmiin turkki näyttänyt 1kk kokeilun jälkeen paremmalta! mut mua pelottaa et se on allerginen meidän kissalle :( meidän kissa on maailman ihanin veihari että siitä en kyllä olis valmis luopumaan :(
 
t84
Joo ymmärrän mitä tarkotat, mullekin teki hyvää kuulla että jonkun toisen koira on harrastanut samaa ja joskus sen lopettanut :D
Yritettiin siis vaikka ja mitä, eristettiin ja oltiin eristämättä, puuhasteltiin paljon ja vähemmän, tehtiin aamulla pitkä lenkki ja tehtiin lyhyt, jätettiin leluja, luita ja puuhapalloja sille ja ei jätetty mitään... Ei siihen oikeesti auttanut muu kun aika, ja rutiini. Työpäivät on arkisin samaan aikaan, ja sillon on nätisti, mutta jos jää eri aikoihin saattaa keksiä mitä vaan :D Ja meillä on vieläkin käytössä se että ennen lähtöä ei tehdä mitään riehu- tai pitkää lenkkiä vaan ihan lyhyt, ettei sille jää meno päälle :)
Kyllä teillkin varmaan rauhottuu, mutta varaudu siihen että se voi kestää pari vuotta :D Ton halusitkin varmaan kuulla :D
 
tiuhti, jos teillä on ongelmia yksinolon kanssa niin sitten vaan harjoittelemaan sitä vapaa-aikana. Ja erilaisia pureskelun esto -aineita on, jotka haisevat ja maistuvat koiran nenään pahalta. Tällä voidaan edes vähän rajata, ettei mene mitään kallista.
Ja yleensähän pentukoiraa kannattaa rajata hieman ja opettaa se oma paikka, missä se saa olla yksin ollessaan.

Kyllä meilläkin kun on kolme koiraa, niin vaikka ovat pieniä koiria niin ovat tehneet kaikenlaista ja varsinkin tuon nartun kanssa meni aikaa, ennenkuin oppi sisäsiistiksi mutta enpä noista luopuisi ikinä. Ja miehen kanssa kyllä keskusteltiin vakavasti että otetaanko kolmas koira, vaikka lapsia aletaan yrittämään ihan lähiaikoina.

White Gold vastasikin tuohon Nannien kissakysymykseen hyvin ja täydentävästi. Samaa olisin minäkin sanonut että kaupan muonat pois ja hakemaan apua eläinkaupan ruokahyllyiltä. Kissa kun on lihansyöjä niin se ei tarvitse mitään kivoja viljoja ja erivärisiä nappuloita ruuassaan.
Myöshän kissat ovat kovia stressaamaan, minkä takia esimerkiksi voivat hermopissailla ympäriinsä. Että onhan hiekkalaatikko rauhallisessa paikalla ja samaa hiekkaa mitä aina? Kun herkempi kissa voi oikeasti siitä jo hermostua, että siirrät vähän huonekalujen paikkaa..

Kylläpä meni eläinpalstaksi. :D

ON: Eipä ihmeempää, on semmonen olo että en ole raskaana. Noh, enpä ajatellut testailla vaikka kuinka polttelee testit kaapissa. Jos ei viikonloppuun mennessä ole tullut täti kylään niin sitten ehkä voisin testailla.
 
joo just ton halusin kuulla :D heh heh.. meillä kans et ollaa eristetty ja ollaan oltu eristämättä yms.. sitte yks mikä vaikuttaa paljon on se että aamulla ei käydä ku pissalla ja kakalla sit mennää takas nukkumaan, koska meidän koirulil jää kyl kierrokset heti päälle jos pääsee lenkille tai muuta! no mutta mä uskon että joskus mä saan vielä laittaa takit naulakkoon ja jättää kaikki tavarat niiden omille paikoille kun se jää yksin :D voi ku ei menis enää sitä kahta vuotta!!!
 
Chiba: mulla on käytössä sellasta suihketta mitä saa elukkakauspasta ja tabascoa ja pippuria ollaan kokeiltu mutta eipä ne oikein tehoa! sit harjoitellaan sitä yksinoloa joka päivä pienissä pätkissä sen kanssa.. mutta eiköhän tää tästä :) kiitos sinulle vastauksesta!
 
tiuhti_ Iso :hug: sullekin, eipä oo kyllä yhtään kivaa :( Mutta nyt sitten vaan uudella puhdilla taas uuteen kiertoo, eikö niin? :)

Meilläkin on kolme koiraa ja vaikka ovat pieniä, niin etenkin tuo nuorimmainen (vajaa 1,5-vuotias) on aiheuttanut harmaita hiuksia... Edellisessä (vuokra-)asunnossa se nykersi seinää, mutta onneksi sellaisesta kohdasta, että se saatiin peitettyä koristelistalla. Kenkiä se on muotoillut uuteen uskoon useammat, mm. viime talvena puri toisen muun uusista nilkkureista käyttökelvottomaksi, tosin luulen, että suutari sen varmaan saa korjattua. Koristetyynyn päällisiä on rei'itetty ynnä muuta kivaa. Mutta pientähän tuo on teidän kertomuksiin verrattuna, symppaan kyllä ihan täysillä teitä tuholaisten kanssa eläjiä :D Kauhean vilkas tapaus on tää meidän pikkuriiviö noihin kahteen vanhempaan verrattuna ja samalla sitä on kauhean mukava seurata, kun on niin touhukas ja energinen, mutta kun ei siitä tunnu ne patterit loppuvan sitten millään ;) Vaan nuorihan tuo vielä on eli varmaan se järkikin alkaa päähän kasvaa jossain vaiheessa. Tai ainakin toivottavasti...

Plussarikasta viikkoa! :whistle:
 
Huomenta! Avokki soitti äsken eläinlääkärille ja puhuivat kauan aikaa. Lääkäri sanoi että ruokavalio ei auta (ainakaan ensisijaisesti), saatiin apteekkiin resepti. Kuukauden ajan kokeillaan auttaako lääke joka vaikuttaa pidätyskykyyn. Jos ei se auta niin sitten ei tälle vaivalle voi tehdä mitään. Toivotaan että auttaa :)
 
Jomi juu uusi kierto uudet kujeet, mua vaan painaa se kovin ku miehellä on lääkitys nimeltä salazopyrin ja se voi heikentää siittiöiden tuotantoa tai jopa lakkauttaa sen kokonaan siksi aikaa kun lääkitys on käytössä ja nyt ei ole tietoa koska lääkitys olis tarkotus purkaa pois :( no, eihän sille minkään voi, se tärppää kun se on niin tarkoitettu! ainakin nyt tietää et on mahdollisuus tulla lääkkeestä huolimatta raskaaksi kun kerta kemiallinen oli :)

tsemppiä kaikille hirmusti ja ++++++++++++++++++:whistle: *puhkuu kovaa*
 
t84
Siis mä en taas tajuu. Äsken alko hirveet krampit, ovis ja menkkakramppien tapasia. Mitä nää nyt sit on? Ei se ovis nyt enää voi olla... Mun kroppa nyt näköjään suoraan sanottuna vttuilee mulle.
 
joo ja nyt alkaa sit hanat aukeamaa kunnolla ihan sairaiden kipujen kera! lähden kyl kohta pois töistä ku sen verta masuun koskee! ja nyt ällövaroitus , mulla tulee nyt jotai ihme klimppejä veren seassa jotka oikee tippuu pönttöön ja loiskahtaa ja ihan kirkasta verta! hyi helkkari soikoon :x eipä ole koskaan moista ollut! suht niukkojen vuotojen kanssa oon aina saanu tätini kyläilyn viettää :D mutta jos tästä jotain hyvää haluaa löytää niin onneks näyttäis olevan suht normaali kierto, viimeks oli 29 päivää ja nyt 28 päivää ilman hormooniehkäsyä! :)
 

Yhteistyössä