<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Tervetuloa kikatus :)

Hui kauhia et meidän ketjua koetellaan :( On niin väärin et näin moni joutunut tippumaan.
Itseäkin alkoi pelottaa kun en mahaan ole päässyt kurkistelemaan et entäs jos siellä ei ketään olekkaan tai kaikki ei olekkaan niin kuin pitäisi. Pelottaa! :|
Ultraankin vielä 3vko:a aikaa. Silloin ois viikot neuvolan mukaan jo 12+5 mut varmaan se viikko tosta tippuu ainakin.
Jotenkin tän "pelon" takia en uskalla kertoa raskaudesta oikein kenellekkään. Tuntuu et neljä onnelista ja hyvin mennyttä odotusta takana niin vieläkö meille viides onni suodaan. Veriseulaan osallistutaan ja sitä en jännitä, en koskaan ole siitä stressannut. Ultra pelottaa kyllä...

Jaahas ihan turhaa asiaa piti taas tulla jauhamaan :D Mut eiku hyvät pääsiäiset kaikille mammoille!

Huomenna poksuva Tuomenkukka
 
Ikäviä uutisia nyt näyttää satelevan :( Voimia kaikille niiden keskelle. Tiedän tasan sen tunteen,liian monta kertaa sen kokeneena, ja joka kerta se on yhtä paha. Tsemppiä ja jaksamisia!

Mulla puolestaa pelot ja paniikit keskenmenosta ei pitäneet paikkaansa. Masuun kurkattu ja siellä ihanasti pienoinen sydän sykki :heart: Hetkeksi voi nyt huokaista ja alkaa keräämään voimia np-ultraa odottaviin viikkoihin ja päiviin ;)

Peltisanko 9+2 tai jtn..
 
Täältä myös yksi uusi odottaja ilmottautuu, seuraillut olen teidän pinoa jo jonkin aikaa. Täällä odotetaan toista lasta viikoilla 9+5 ja la olisi 20.11. Synnytyssairaala OAS tai K-PKS, riippuu tuosta oulaskankaan kohtalosta =/ Ja ikää tällä kirjoittelijalla on 22v... Sairaslomalla olen ollut nyt pari viikkoa voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi, tuttua esikoiselta ( tuolloin pääsin tippaankin useamman kerran) Nyt tilanne ei onneksi niin paha, mutta työnteko ei onnistu, toivotaan että helpottaa piakkoin :) Munarikasta pääsiäistä kaikille!
 
Voi ei! Mammuzkille ja naivelle suuret pahoittelut ja muille jotka keskenmenon kokeneet! Ei ole helppoa tämä elämä aina välillä.itse marraskuussa keskemenon kokeneena tiedän sen pettymyksen ja surun.Itsellä alkoi vuotamaan viikolla 11+5 ja oli kuollut jo 8+.Tuntui niin epätodelliseltä kun oli elänyt että kaikki on hyvin.Naivelle: Minulle lääkäri suositteli yksiä kuukautisia.Toisesta kierrosta tulin raskaaksi ja nyt siis tämä raskaus.jälkivuoto kesti 5 viikkoa.

Kävin myös uuden äitiyspakkauksen katsomassa.Luultavasti en ota sitä.Esikoiselle otin 2009.
Paljon oli pojan näköisiä vaatteita.Katsoa sitten kumpi tulee.Tytölle en ainakaan sitä ota.

np-ultrassa käyty torstaina.Laskettuaika muuttui 31.10.Haluaisin kuitenkin jatkaa täällä,jos sopii.:) Sikiö oli 58,7mm ja niskaturvotus 1,0.Jännä että näyttää aina joka ultrassa isommalta,kun viikko sitten kävin np-ultrassa ja sillon oli kolme päivää pienempi,mutta kuitekin kolme päivää isompi mitä varhaisultrissa.Ja kierto mulla yleensä ollu 32 nyt näyttäis olevan vähemmän mikä ihmetyttää.Keskiviikkona oli myös lääkärineuvola.Siellä ei ollut kummempaa kun toinen tulossa.Sydänäänet löytyi.:heart:

ON:Alamaha kivut jatkuu.tiistaina vien pissanäytteen ettei tulehduksesta johdu.Terveydenhoitajat puhuu että johtuu kohdun kasvusta,mutta eikö se pitäis näillä viikoilla jo helpottaa??Pahoinvointi jatkuu ja parina päivänä oon vielä oksentanut.Luultavasti mennään näin vielä pari viikkoa jos on samalla lailla kuin esikoisesta.
Oikealle mahaan pistää/sattuu inhottavasti.Kun ultras ja paino oikelta kävi välillä tosi kipeetä.Onko kellään muulla tämmösiä oireita?tuntuu ihan uusilta kivuilta.

Minulle voi muuttaa lasketun 31.10. kiitos!:)

Reveria 12+4
 
Voi, onpa tänne tullut paljon huonoja uutisia :( Paljon jaksamisia ja voimia surussanne!

Näin monen surullisen uutisen on itselleni alkanut hiipiä mieleen samanlaisia ajatuksia kuin ainakin Tuomenkukalla. Eli onkohan kaikki sittenkään hyvin. Olemme saanet jo kaksi tervettä lasta, niin vieläkö kolmaskin meille suodaan. Ekan ja kakkosen kohdalla en jännittänyt ultraan menoa juuri lainkaan, vaan olin vain sillä mielellä, että kaikki on hyvin, niin kuin olikin. Nyt vaan ajatukset on jotenkin toisenlaiset. Neuvolassa kyllä kuunneltiin sydänäänet viikolla 10+0 ja ne löytyikin heti, vaikka mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Vielä olisi odotettava ensi viikkoon, että pääsee kurkkaamaan massuun, eli nt-ultraan mennään. Toivotaan nyt että kaikki on kuitenkin hyvin, ehkä nämä on normaalia pelkotiloja. Jos ultrassa kaikki on ok, niin sitten vasta kerrotaan ystäville ja sukulaisille tulevasta perheenlisäyksestä.

Oireet: Vieläkö muilla on yhtä pahana raskauoireet? Sekin on alkanut pelottamaan, kun oireet on nyt selvästi vähentynyt, vai kuuluko sekin asiaan tässä vaiheessa raskautta, nyt siis menossa 11+5. Edelleen pahoinvointia on, mutta lähinnä vain iltaisin, sellaista yökkäilyä. Voi siis mennä päiväkin, etten edes oksenna. Väsymystä on ja rintojen arkuutta. Edellisissä raskauksissa pahoinvointi on jatkunut suht pahana reilusti pidempään. Noh, ehkä tässä nyt turhia murehdin, pää pystyyn ja odotetaan nyt sitä ultraa...huoh...

Tervetuloa uudet odottajat!

Hyvää pääsistä kaikille!

Kristalli ja kolmonen 11+5
 
Pahoinvoinnista kyseltiin. Täällä on sen suhteen helpottanut, ettei ole enään niin usein pitkään jatkuvaa etovaa oloa ilman että pitää oksentamassa käydä. Nyt jos tulee etova olo pitää itsensä löytää hetkenpäästä vessasta, kun tulee ylös. Oksentelu alkoi mulla joskus viikolla 9. Eka harvemmin ja nyt viime aikoina useimmin. Vaikka yökkiminen onkin todella inhottavaa tulee kuitenkin hyvä mieli, kaverilla asiat hyvin :)

Nyt on tuntunut, että kahden viime päivän aikana on väsymyskin alkanut hellittämään. Huomaa, että on energisempi olokin :) Tiiä olisko se tuo aurinko vai jokin muu.

revie millaisia nuo sinun alavatsa kivut ovat? mulla vähän sellaisia menkkamaisia kipuja, kestää pari sekunttia kerrallaan. olen ajatellut sen johtuvan kohdun kasvamisesta. yleensä tuntuu enemmän iltasella kuin aamulla tai päivällä.

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Tryffe ja pikkuinen 12+5
 
Tryffe: Mulla alavatsa kivut on menkkamaista polttelua/jomotusta.Kestää yleensä jonku aikaa.Nyt on ollut myös välillä paineen tunnetta alavatsassa.Mullakin ehkä enemmän iltasella kuin päivällä tai aamulla.
Välillä kun syön alkaa tuntumaan hivelyä/kutittelua vatsassa.Ihan kuin vauva siellä innostuis ja liikkeet tuntuis,mutta ei kyllä näillä viikoilla vielä pitäis tuntea mitään.Luultavasti ovat ilmavaivoja yms.Tietenkin jos liikkeet voimistuu,niin sitten siitä tietäis ja niitä ois useammin.Esikoiselta liikkeet tuntu viikolla 15.

Reveria 12+5
 
Tervetuloa kikatus ja muratti88 :wave:

Pahoinvointi minulla on ainakin helpottanut selvästi. Joka päivä on vähän heikko olo, mutta enää viikkoon ei ole tarvinnut oksentaa ja tuo huono olokin kestää vain hetken ja vain kerran päivässä tulee.
Ja menkkamaista kipuilua on myös täällä. Sellaista jomotusta ollut koko ajan, iltaisin ehkä tuntuu eniten mutta myös päivän mittaan useaan kertaan. Kestää ihan hetken aina.

Sitten kunnon kiukkuilua: :kieh:
Oltiin miehen kanssa rannalla näuttimassa auringosta (26 astetta auringossa:heart:) jäätelöiden kera. Tapasin ehkä mulkeroimman ihmisen pitkään aikaan :kieh: Tuli aivan pokalla siihen toteamaan kuinka rumaa ja kuvottavaa on kun näin nuori odottaa lasta. Lapsi raukka kuulemma, emmehän me sitä osaa kasvattaa ja pitää huolta kun olemme niiiiiiiiiiiiin nuoria. Siis voi jumalauta, en koe olevani erikoisen nuori esikoisen odottaja ja toisekseen mitä helvettiä asia kuuluu jollekin tuntemattomalle mummolle :kieh: ääärrrrr, kyllä tuli inhottava mieli ja jäi auringosta nauttiminen siihen sitten. Pitkästä aikaa oikein hyvä olo ja hyvä ilma niin ääääärrrr :kieh: kaikkea sitä... Anteeksti tämä hyvin asiallinen teksti :LOL: pakko päästä purkamaan jonnekin kun pistää niin vihaksi. Ja tämä maha vielä edes niin vauvamahalta näytä, luoja paratkoon jos kaikille noin meuhkaa vaikkei edes voi olla varma odottaako lasta :D teki mieli sanoa että olen vain hieman pullea, kiitos :LOL:

Huh, kiitos, helpotti :D

Tiukutus&Heluna 12+4 :heart:
 
:cool: Aurinkoista pääsiäistä teille kaikille..!! :cool:

Pitkästä aikaa ehdin itekkii kirjoitella hieman, monesti oon vaan iltaisin käyny lukemassa uusimmat kuulumiset.

Vilpittömät pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan suurta surua :( Lämmin :hug: ja voimia jatkoon!

Onneksi on myös hyviä uutisia monilla..ihana lukea ultrakuulumisista ja monen kohdalla voinnin helpottamisesta :) Anzu, voimia pahoinvointiin ja tuplaonnittelut..täällä onkin sulle monta vertaista.!

Nallemakarooni, tuli muistoja mieleen tuosta mainitsemastasi makuupussista. Mulla itselläni oli myös pienenä juuri se vaalensininen pienillä valk kukilla ja edelleen on tallessa. Äitiyspakkaus otettiin esikolle ja otetaan tälle kakkosellekin, ihan vaikka vaan sen makuupussin takia. Haluan kans antaa ne sit heille itselleen kun kotoa muuttavat/lapsia saavat (jos saavat ja haluavat, lapsia siis) :whistle: Aika poikamainenhan tuo pakkaus kyllä on, mutta monet vaatteista voi yhdistää tytölle esim pinkkiin kivasti :) Tytölle meillä tosin kaikkea jo onkin valmiina.

Reveria, mulla oli esikoisen odotusaikana tosi kovia kipuja oikealla puolella munasarjoissa ja syyksi selvisi harmiton kysta..oli silloin 2cm halk ja sitä pari kertaa ultralla seurailtiin että kasvaako. Se kuitenkin kuivui itekseen pois, olisi myös voinut puhjeta ja tulla harmittomasti verenä ulos. Nytkin juilii, mutta uskon olevan kasvukipuja..yskiessä/aivastaessa vihlaisee oikeen juulmetusti : /

Isyyspakkaukseen kasasin aikoinaan vaikka mitä..mitä nyt tulee mieleen niin ainakin paidan, iskä-bokserit, maailman paras isä-mukin, tuttikarkkeja, tutin, pullon, tuttelin, ihania isään liittyviä tekstivaatteita vauvalle, korvatulpat, hierontaöljyä, mäkkilahjakortteja, energiajuomaa, "omia lahjakortteja", vauvan käyttöohjeet-kirja...apua, muisti pätkii..kaikkeen siellä olevaan tein lisäksi käyttöohjeet, esim tutti oli äänenvaimennin ja sen käyttöön "miehiset" ohjeet. :D Sen toi sitten palkattu postimies ja tykätty oli paketti :)

(.)
Täälläkin tosiaan nt-ultra takana ja siellä oli kaikki mainiosti. Pitkän kierron vuoksi vauveli olikin hedelmöittynyt myöhemmin ja laskettuaika tosiaan muuttui sieltä lokakuulta ja on nyt 9.11, olenkin ensimmäinen sille päivälle :) Niskaturvotusta oli 0,9 ja seulassa kävin...nyt vaan toivotaan ettei tule vieraasta numerosta puhelua.
Olo on oksujen suhteen helpottanut, välillä olo tuntuu jopa normaalilta. Väsymystä on varsinkin iltaisin ja välillä vielä oksennuskin yllättää. Niinä hetkinä kun huonoa oloa ei ole, tulee melkein ikävä jo sitä oloa, koska silloin tuntuu että kaikki on vauvalla hyvin...outoa :LOL:

Nyt ulkoilemaan ja nauttimaan lähes helteisestä kelistä :cool:
Voikaahan mammat paksusti ja muistakaa positiivinen mieli kaiken keskellä..! :p


:wave: Neppari ja kakkonen 11+3
 
Ainiin, Tiukutukselle vielä...Todella tökeröä käytöstä joltakin sinua kohtaan!! Pistää vihaks tuollaset.. :mad: Ehkä tällä mummelilla oli huono päivä, muttei se oikeuta tuollasiin heittoihin kyllä. Jokainen tietää itse milloin on valmis ja sopivanikäinen vanhemmaksi ja sillä sipuli :)
 
Huomenta kaikille pitkästä aikaa!

Ihan ensiksi suurensuuret voimahalit kaikille teille, joilla on tullut suru-uutisia.. :hug:

Tiukutus Uskomatonta!!! Harmi ettei tommosessa tilanteessa yleensä keksi mitään takaisin napautettavaa.. Hoh-hoijaa, kyllä on ihmisillä pokkaa..! Toivottavasti et anna tuon pahoittaa mieltäsi!

menkkakivuista Ihmejuttuja, mulla ei aikasemmissa raskauksissa ole sellasia ollut ollenkaan, mutta nyt on.. ja aika usein. Mulla tuntuu ne selän puolella ja välillä on tuntunut että ihan kun supistais lievästi. Nyt tuntuu että on pelko pyllyssä kaiken aikaa muutenkin, en tiedä miksi. En mä oo tälleen aikasemmin hermoillut ollenkaan..

Nt-ultra Meillä on ylihuomenna eli tasan viikolla 12. Ajateltiin, ettei mentäs veriseulaan, nehän on kuitenkin pelkkiä prosentteja, mutta saas nyt sitten nähdä mitä päivä tuo tullessaan. Eli vannomatta paras? Diinulle Meille kätilö sanoi, että sinne veriseulaan voi mennä 12+6 viikolle asti. Mutta että miten voi labra kämmiä noin pahasti???
Tosiaan jotenkin oon alkanut pelkäämään ihan hirveästi sitä, ettei masussa olisikaa enää elämää. Tulis nyt vaan se tiistai nopsemmin!

(.) No hei, täällä siis ollaan elävien kirjoissa! Oltu jo viikko! eli sen tiputuksen jälkeen kesti viikon ja sitten pahoinvointi väheni niin rutkasti, että viikkoon en ole oksentanut kertaakaan!!! Jippii! Ruokavalio on silti vielä aika rajottunutta, mutta mä kuitenkin syön, jei! Väsymyksestäkin on varmaan nyt pahin vaihe takana, joten kyllä tämä tästä.. Tosin tämä taas tarkoittaa sitä, että tulee tosin mietittyä, että se paha olo oli taattu varmuus siitä että kaikki on kunnossa.. Taidan hankkia sen kotidopplerin.. Sitten ultran jälkeen heti ;)

G Onko teillä tullut mitään ruokahimoja tai yllättäviä mielitekoja? Mä oon ruvennut kiskomaan maitoa kaksin käsin ja moneen vuoteen en ole maitoa juonut kuin tuoreen pullan kanssa..

Nauttikaa auringosta,
Nojanda ja Pieni 11+5 :heart:
 
Tervetuloa uusille!

Tiukutus ihan älytöntä tollanen, eiks ihmisillä oo omaa elämää, kun pitää muitten omiin puuttua! En ymmärrä yhtään tollasia väheksyviä ihmisiä, joilla on varaa tulla arvostelemaan toisten elämiä. Verenpaineet korvissa sun puolesta! :kieh:

Onko useamman lapsen omaavalla kokemusta mielialoista, ja sukupuolesta? Tyttöä odottaessani olin ihan hermoheikko, itkin ja raivosin 24/7, ja nyt olen ollut tosi rauhallinen, eikä oo itkettän tai raivostuttan oikeestaan ollenkaan.. Ja vahva poikaolo mulla :)

Virstapylväs saavutettu!!!! (ja enää 8 viikkoa puoliväliin :p)

Santara + Mönninkäinen 12+0 POKSPOKS
 
Tiukutus: Olipas harvinaisen tökerö mummeli. Jostain syystä vanhat ihmiset (ei kuitenkaan kaikki) saavat mielsstään laukoa mitä huvittaa.

Te olette jo kaikki niin ihanan pitkällä. Täällä mennään vasta 8+6 ja tuntuu, että NT-ultraan on vielä ikuisuus. Tiistaina täytyy varata se. Mä en edes tiedä miten Hämeenlinnassa tehdään noi ultrat kun esikoisesta kävin vielä NT-ultran yksityisellä. Muutenkin hermoja kiristää kun valkovuodon mukana tuli hieman ruskeita viiruja. Ihan tosi vähän mutta kun esikoisesta ei ollut ikinä mitään niin mä tietysti heti hermostuin.

Täällä on kanssa pinna tavallista kireämmällä. Kotona menee hyvin mutta jostain syytä mä en siedä huonoa asiakaspalvelua :) Pari katsastusmiestä sai sen tuntea nahoissaan. Mä en saanut miehen moottoripyörää aamulla rekisteröityä kun ei ollut vastakirjaa vakuutuksista. Mies kertoi heidän olevan neljään asti auki ja sovimme, että tulen kolmen jälkeen uudestaan mieheni kanssa. No, kun menemme paikalle niin eri katsastusmies kertoo meille, ettei paikalla ole enää ketään joka voi ottaa rekisteröinnin vastaan. Mulla kilahti aivan täysin ja mä en siis ikinä nosta meteliä tommoisista asioista vaikka ehkä välillä olis syytäkin. Katsastusmiehet varmaan ajatteli, että ukkoparka kun joutuu tommoisen raivottaren kanssa elämään.

Isyyspakkausta meillä ei ole tehty mutta kun isänpäivä osui mun odotuksen päälle niin ostin isänpäivälahjaksi sen vauvan käyttöopas kirjan. Tykkäsi kyllä vaikka kirja taisikin loppuen lopuksi jäädä selailulle.

Ihanaa kun tolle esikoiselle on iskenyt toi yhden vuoden uhma päälle. Elämä voi olla tosi rankkaa :) Pihalta sisään joutuminen on itkun paikka ja opikeestaan kaikki mikä ei mene herran tahdon mukaan on itkun paikka. Mitäköhän tästä sitten tulee kun niitä on kolme tässä mellastamassa?

Ihanaa kun on ollut näin lämmin:cool:

Siisu kera Kustin ja Kostin 8+6
 
Nojanda sepä kun ei oikein sanottavaa keksi tuollaisessa. Suu auki jää katsomaan ja miettimään, että mitä ihmettä :D

Eilen tuo veti mielen maahan, mutta tänään tajusin, etten jaksa välittää tuntemattomien kommenteista ja katseista vaan olen ylpeä ja iloinen kasvavasta mahastani =)

Ruokahimoista alkuun vedin suolakurkkuja kaksinkäsin ja tuli hepuli jos ne loppuivat :D Nyt syön juustoa pelkilteen hirveitä määriä, kivan halpa himo :LOL: Enemmän on näitä joita ennen himoitsin ja nyt sitten en voi katsoakaan niiden suuntaan. Esim. suklaa.. vedin ennen melkein levyllisen päivässä ja nytten en ole moneen viikkoon saanut palaakaan alas enää.

Tiukutus&Heluna 12+5 :heart:
 
Tiukutus Olipa epäasiallinen mummo! Joillain vanhemmilla ihmisillä on tosiaan se ajatus, että he saavat arvostella kuuluvasti kaikkia muita,etenkin nuorempia. Mutta auta armias jos samalla mitalla vastaisi takaisin,silloin olisi todella röyhkeä ja epäkunnioittava ihminen! Mutta onhan näitä tällaisia jokaisessa ikäryhmässä,valitettavasti. Itse en muista että kukaan olisi tullut sanomaan pahasti kun odotin esikoista,vaikka olin vain 18v. Toisaalta en ehkä näytä niin nuorelta kuin olen tai sitten minulla oli hyvä tuuri :) Toisaalta kun asuttiin Madridissa 4kk viime syksynä niin siellä vanhemmat naiset ihailivat vaaleaa pikkuveljeäni ja kun kerroin että ei,olen kyllä hänen äitinsä meni heillä aivan jauhot suuhun. Mutta siellä kyllä 29v äitikin on aivan onneton teiniäiti. :D Hauskoja kulttuurieroja! Mutta ei tosiaan kannata ottaa itseensä vaikka joillakin vierailla ihmisillä on ongelmia joittenkin asioitten suhteen!
Enemmän harmittaa se, jos omat läheiset arvostelevat. Meillä miehen Erittäin uskonnolliset isovanhemmat ovat vieläkin aivan kauhuissaan siitä että me ei kuuluta kirkkoon eikä olla naimisissa. Onhan se kauheaa että lapsi ei saa syntyä oikeaan perheeseen(eli vihittyyn). Siihen vastasin että eivät omat vanhempanikaan kuulu kirkkoon ja he ovat olleet avoliitossa 25v oikein onnellisina ja minä seuraan heidän jalanjäljissään oikein tyytyväisenä.
Tämän pitkän jaarittelun pointtini oli siis että Ole ylpeä ja onnellinen raskaudestasi! :)

Santara89 Olin omasta mielestäni oikein seesteinen ja pystyin pitämään raivonpuuskat hallinnassa(siis ne turhat). Olen kyllä muutenkin tosi kärsivällinen ja tyyni enkä vähästä hätkähdä. Meillä ei huudeta tai koroteta ääntä riidellessä, joten en nyt sitten tiedä oliko poikaodotus rauhallinen siksi että olen muutenkin luonteeltani iisi vai koska hormoonit eivät jyllänneet niin pahasti kuin tyttöä odottaessa. Nyt olen kyllä ollut kärsimättömämpi ja räiskynyt omassa mittakaavassani aika paljon, niin että mieskin on asiasta huomautellut. "Toi sun käytös on nyt kyllä aika erikoista..." Ehkä vatsassa oliskin nyt sitten se toivottu tyttö? Tai sitten pinna ei kestäkään uhmaikäistä ja raskauspahoinvointia samassa paketissa. Kuka tietää..

Mandi ja nuttu 10+0
Jee,alkiovaihe päättyi ja vauvasta tuli sikiö :)
 
Mandi kiitos ihanasta "pitkästä jaarittelustasi" :) Pisti hymyn naamalle etenkin tuo Madridin kokemuksesi :D Ja tuo on kyllä ihan totta, että inhottavampaa on läheisien piikittely. Harmi, että joudutte tuollaista kuuntelemaan, mutta onneksi itse tiedätte miten asianne ovat ja ette lannistu muiden sanomisista :)
ja kyllä vain, ylpeänä kuljen maha pystyssä :D

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta dopplerista Babysound doppler B kotidoppler + U-geeli - Angelsound Doppler | Raskauskeiju.fi
Saisin mahdollisesti parilla kympillä tuollaisen tutultani, mutta jotenkin epäilyttää kun on noin halpa verrattuna muihin näytöllisiin :whistle:
 
Tiukutus: Mulla tais olla toi sama edellisessä raskaudessa lainassa ja ihan hyvin toimi.

Muille tuplaodottajille piti vinkata tällaisesta sivustosta: Monikko-Onnea :: P Se on suljettu keskustelusivusto ja mulla kesti noin viikon saada tunnukset sinne mutta sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa. Jos linkki ei jostain syystä toimi niin googlettamalla monikko-onni pitäis kanssa löytyä.
 
Tiukutus Täytyy vielä sanoa että samalla jeesus-mummolla oli vaikeuksia kun poikansa lapsia ei kastettu, hän jakeli mielipiteitään koko nimijuhlan ajan ja lopulta pyörtyi kun ei kestänyt sitä "pakanallisuutta" enää. Että noissa asioissa hänen mielipiteensä ovat suvun yhteinen hymyn aihe,ei voi ihan ottaa tosissaan kun toinen niin tosissaan meuhkaa. Muuten ihana ja rakastava mummo ja on ottanut minutkin lapsenlapsekseen<3 Onneksi meitä on kaikenlaisia :) Täytyy vaan katsoa kuinka kärkkäästi oma mielipiteitään tuo julki,se mitä sulle kävi oli tosi epäasiallista ja ikävää. Mutta noille voi sitten naureskella kun tilanne on ohi! :) Menkää pian uudestaan jätskille että saatte kivojakin muistoja kesän ekoista "rantajätskeista".

Pitäis lähteä ulos kunhan poika ja mies herää päikkäreiltä,siellä on IHANA ilma! :)

Mandi ja nuttu 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Siisami kiva kuulla :) hassua miten isoja hintaeroja noissakin on. Mutta taidan sitten sen ostaa ja vain iloita kun saa halvalla :p

Mandi ohhoh on siinä mummolla ollut rankka juhla! Ja todellakin, nauraa kyllä jälkeenpäin voi etenkin kun jää tuo noituminen vain sanoiksi eikä sen vakavampaa. Hyvä, että vaikka teilläkin tuo mummo on kovasti uskonnollinen niin silti hyväksyy ilolla perheeseen mukaan eikä sentään hyljeksi muuten kuin puheissaan.
Ja nyt kyllä tosiaan voisi lähteä hakemaan jäätelöt ja mennä istuskelemaan kun on tosiaan hieno päivä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Neppari86: Ultrattiinko sulla oireiden perusteella vai löytyikö normaalissa ultrassa kysta? Multa muistaakseni varhaisultrassa katottiin munsarjat eikä niissä ollut poikkevaa.Mutta pitää seurailla jos kipua tulee enemmän niin meen lääkäriin.

Tiukutus:Todella törkeää mummolta tulla sanomaan noin.Nuorenahan ne lapset on hyvä tehdä.Tuskin itse mitään siitä tiesi.Harmi vaan kun yleensä tulee jälkikäteen mietittyä mitä tuollekkin olisi voinut napauttaa takaisin.Olisi saanut miettiä sanomisia!

Mulle on tullu ihan tyttöolo.Esikoinen on poika.Raivoan tosi herkästi ja pinna kireellä varsinkin 2-vuotiaan uhmaikäisen kanssa.Sykkeet oli tosi korkeat neuvolassa 164.Esikoisella oli 160 ja laski 150 ja sitten 140.Jännä nähdä miten nyt muuttuu sykkeet.Tyttöä veikkaan jos pysyy korkealla.Himoittaa makeaa ja sitruunoita.Suolakurkkuja on menny myös välillä.
Tänään on tuntunut liikkeet jo selvästi.Tuolla toissapäivänä kirjoittelin,että liikkeitä tuntunu mutta oli epäselviä mistä johtuu.Tänään ollu ihan kunnolla liikkeitä,eikä oo kyllä epäselvää mistä ne tulee.:heart:.Oon kyllä ihmeissäni että näin aikasin tuntuu,kun esikoisella tuntu kaksi viikkoa myöhemmin ja taaksepäin kallistunut kohtu.

Reveria 12+6. Huomenna JO 14 viikko alkaa!!:)))
 
Hei!
Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoitettua, lukemassa kyllä olen käynyt.
Minulla on nt-ultra 5.5. Onneksi ensimmäisellä neuvola kerralla ultrasivat ja silloin kaikki oli ok. Toki kokemuksesta tiedän. että keskenmeno voi tulla millä viikoilla vaan.

Oma olo Etova olo vaan jatkuu. Ja menkkamaista särkyä on koko ajan. Aikaisemmissa raskauksissa olo on kohentunut n. viikolla 16.

Äitiyspakkaus Oli nätti ja otan sen myös tälle neljännelle.

Mukavaa kevättä! Kirjoittelen sitten ultra kuulumisia.

Trallaa ja vaavi ( 10+6)
 

Yhteistyössä