<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Niinhän siinä sitten kävi..
Toissa päivänä vuoto yltyi ja mentiin päivystykseen, sieltä antoivat lähetteen eilis aamulle ultraan Tayssiin, suoraan ultrasta jäin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen ja vielä eilen klo 23 aikaan päästivät kotiin kun kaikki raskausmateriaali oli tullut ulos :'(

Ultrassa näkyi kohdunsisäinen raskaus ja pieni ihmisen alku, muttei sykettä. Viikkoja piti olla 10+2, mutta sikiöllä niitä ei ollut kun 7+3, ei tiedetä oliko heldelmöitys tapahtunut myöhemmin vai onko pikkuinen menehtynyt jo viikkoja sitten. Kamala tunne. Nyt on jo päästy jotenkin jaloilleen ja uusi yritykseen. Meille vaan sanottiin, että pitäisi antaa yksien normaalien kuukautisten tulla ennen seuraavaa yritystä, onko kokemusta muilla km:n kokeneilla tästä?

Naive ja ukko nyt keskenään :(
 
Heipä hei!!

Täällä tosiaan olo kohentunut huomattavasti, varsinkin aamupäivän olot, illat olen vielä hieman pahoinvoiva ja todella väsynyt... se on ihan kiva ku teen pelkkää ilta-vuoroa! :)
tänään vika työpäivä ja sit viikon vapaa putki! jess! tosin lähdetään toisellepuolelle suomea... et en tiiä miltä toi autossa istuminen mahtaa tuntua... ja kun se kerran olen vielä minä joka ajaa...

mahdetaankohan törmätä kumikvatin kanssa jorvissa...? aika hauska yhteensattuma! :)

mäkin toivon erittäin paljon mammuzkille tarrasukkia!!!!

diinulla kans käyny ikävästi, kyl se aina ottaa päähän ku rutiini hommissa kämmätään... mulla joskus papa-testi menny piloille ja eikun uudestaan sörkittäväks... kyl sillon harmitti...

mulla kans eka ultra on toi nt... ja siis se on sit jo ens viikon perjantai!!! no kyl on sitä ootettukkin!

no mä tosiaan jään nyt pääsiäislomalle, toivottavasti saan jutuista kiinni kun maanantaina kotiudutaan! :)

ihanan aurinkoista pääsiäistä!

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 10+4
 
Suuret pahoittelut naive!!!

kysymykseesi vielä, mullekkin kehotettiin yhet kuukautiset antaa tulla km jälkeen.. mutta niitä ei kyllä tullut ja tulos siitä on tällähetkellä aika vekkuli 1,5v tytön tyllerö tossa jaloissa pyörimässä! mä oon kuullu et keskenmenon jälkeen tulee helpommin raskaaks, mutta toisaalta uuden km mahdollisuus olis suurempi!

mä toivon paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen! :heart: :hug:
 
naive88 voi kamala mikä suru, mullakin on täällä kyyneleet silmissä, en voi kuvitellakaan kuinka pahalta sinusta tuntuu :'( ei voi muuta kuin lähettää iso halaus sinne :hug: ja uudesta yrityksestä, niin mä olen myös siinä käsityksessä, että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ja sitten voi taas yrittää. toivottavasti tärppää sitten pian ja saatte vauvan syliin asti.

diinu voi kurjuus tuo näytteen hukkaaminen, miten voikin tapahtua tuommoista ammatilaisilta?? onni kuitenkin että saatte nyt uuden ultran ja seulan. uskon myös että jos olisi ollut mitään pienintäkään viitettä, ettei kaikki olisi ollut kunnossa, olisitte kyllä saaneet lähetteen tarkempiin tutkimuksiin (istukkabiopsia, lapsivesinäyte tmv.).

hyviäkin ultrakuulumisia oli taas monella, onnea kaikille tasapuolisesti :flower: onnea myös kaikille, jotka ovat päässeet siirtymään tturvallisille viikoille, eli yli 12 vkon rajan :)

veriseulaan osallistumisesta ollut puhetta ja me kyllä myös mennään siihen, jos sinne asti päästään. esikoisestakin oli ihan itsestäänselvyys, niin myös tästä. parempi se on etukäteen tietää, jos on ongelmia odotettavissa ja toisaalta helpottava tieto sekin, jos saa "puhtaat paperit".

(.) oma massukka alkaa siis olla <= ton näköinen, kiva :) enkä tiedä uskallanko ääneen sanoa, mutta vuodotkin on vähän hellittäneet, viimeisen 8 pv aikana on vain yhdesti tullut vähän verta (nyt koputan puuta että tämä hyvä suuntaus jatkuisi!!). huono olo myös jatkuu ja väsymys. kun on vuotojen takia vedettyä liikunta minimiin, niin menenkin nykyisin töiden jälkeen lenkin sijaan päiväunille ja esikoisen kanssa nukutaan päivisin semmoiset 1-2h joka päivä :)

ihanaa aurinkoista viikon jatkoa ja hyvää pääsiäistä, jos en ehdi kirjoitella vielä ennen sitä =)

t. manna8 + ernesto 9+0 :heart: (jee, päästiin 10. vkolle)
 
naive88 pahoittelut ja paljon jaksamisia sinne!!!Tiedän tunteen ku itselläni tosiaan on 2keskenmenoa takana ja viimeinen oli viime syksynä, milloin jouduin kaavintaan. Anna itelles aikaa surra rauhassa. Mulle on sanottu molempien km:n jälkeen että ne yhdet kuukautiset pitäis odotella ennen uutta yritystä sen takia että kuukautiset voi mennä ihan sekasin keskenmenosta, niin tietää sitten vähän et milloin se hedelmöittyminen tapahtuu. Niin mun neuvolatäti sanoi.

Diinu tosi kivan mokan tekivät :/ onneksi kuitenkin tarjosivat mahdollisuuden uuteen ultraan yms.

mammuzki onnea odotukseen ja tarrasukkia vauvalle. Mullakin oli syksyllä keskenmeno ja nyt sitten tuleekin kaksi kerralla :D

veriseuloista ajattelin ottaa ne nyt ja otin esikoisestakin. En tosin stressannut niistä silloinkaan ku ei ollut mitään turvotusta niskapoimussa. Enkä stressaa nytkään. np-ultra mulla siis 2 viikon päästä.

pahoinvoivat alkaako teillä helpottaa kenelläkään? Mä oon ihan epätoivoinen jo. Eilen oksensin taas kaikki ulos ja tänäänkin olo on sellanen etten uskalla syödä mitään. Koko ajan yökkään ja siis tää on ihan kauheeta. :x :x :headwall:

Anzu ja pallerot 9+0
 
Voi Naive88 :hug: Ihan kamalaa :'( Jaksamisia suureen suruun, ja onnea uuteen yritykseen!

mammuzkille tarrasukkia!!

Tänään vihdoin nt-ultra, jihuu!! Pari tuntia enää, muttei millään malttais oottaa.. Aika matelee :stick:

Täällä ainakin pahoinvointi jatkuu... En siis ole oksentanut kuin pari kertaa, mutta kokoajan yököttää, eikä meinaa keksiä mitä söis. Tosin sitten kun keksii niin sitä meneekin sitten paljon :D

Ei muuta tälläkertaa, pää jotenkin tyhjä vaikka luulin että ois hirveesti asiaa :LOL:

Santara + Mönninkäinen 11+3
 
Naive88 olen aidosti tosi pahoillani. Koin itse saman viime keväänä, tosin aiemmassa vaiheessa ja aivan järkyttävältähän se tuntui kun vauvaa oli jo niin kauan kaivattu. Miulle lääkäri sanoi, että uuden yrityksen voi aloittaa heti kun pää vain sen kestää, eli yksiä kuukautisia ei hänen mukaan olisi tarvinnut odottaa. Tässä asiassa tuntuu kuitenkin olevan kaksi eri koulukuntaa, toiset sanovat että yrityksen voi aloittaa heti ja toiset, että pitäisi odottaa yhdet kuukautiset. Lääkäri kertoi myös, että raskautuminen keskenmenon jälkeen on helpompaa, koska kohtu on tavallaan jo valmiiksi valmiustilassa hedelmöitynyttä munasolua varten. Onneksi olet nuori ja jo tämäkin raskautuminen on hyvä merkki, kaikkihan eivät siinä luomuna onnistu. Olen ihan varma, että tulette vielä saamaan oman nyytin! Nyt ei muuta kuin muistatte surra surut pois rauhassa, ja tulethan sitten kertomaan, kun saat plussan taas testiin! Voimia!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Täällä saadaankin odottaan kauan seuraavaan ultraan, np-ultra on siis vasta 16.5., jolloin on menossa jo viikko 12+5. Tuntuu niin myöhäiseltä ajalta, mites te muut, paljon teillä on/on ollut viikkoja np-ultran aikoihin?

Eka neuvola oli viime perjantaina. Ihan miellyttävä kokemus, neuvolan täti oli mukava jne. Kauheasti uutta tietoa siellä ei ollut, vaikka esikoistamme odotankin.

Eilen oli käytännössä viimeinen työpäivä ennen 4 kuukauden kesälomaa, hiphei! Nyt voi ainakin ottaa lunkisti, nukkua päikkäreitä ja vain nauttia elostaan. Oireista täällä olikin puhetta. Itsellänikin ne tuntuvat lieventyneen. Nyt vain rintoja aristaa hieman, turvotus on melkoinen (paino on noussut 2 kiloa!!!) ja väsymyskin on jo vähän hellittänyt. Pahoinvointia koko aikana on ollut ihan minimaalisesti, silloin tällöin vain etova olo. Mutta kaipa tämä kaikki on normaalia. Pitää vain toivoa parasta ja yrittää olla liikoja stressaamatta.

Mutta ei muuta kuin mukavaa pääsiäistä ja voikaahan paksusti! :)

Sannuska80 ja toukka 9+0
 
Heippa kaikille.

Ei auttanut tarrasukat tälläkään kerralla :( Tänään taas tapahtui se mitä pelkäsin, eli runsas verinen vuoto jossa mukana nuo pelätyt hyytymät.
Nyt pelko nousi entisestään että uskallanko enään yrittää... päässä nyt vaan syytös itseäni kohtaan ja kysymys MIKSI? :'(
Miehelleni tämä on todella kova paikka kun hänelle tämä olisi ensimmäinen ja nyt jo kaksi menetetty kun minulla kaksi hyvin sujunutta raskautta takana...

Naive88 suuri halaus ja voimia... tiedän niin tuon tunteen... mutta kyllä meitä vielä palkitaan, haluan uskoa vielä niin

Mutta ihanaa kesää teille kaikille :wave:
 
Voi Naive kovasti jaksamisia teille :hug: Tulehan vielä kertomaan jos teet plussatestin!

mammuzki eih voi olla totta :'( :hug: Älä syytä itseäsi, anna nyt itsesi rauhassa surra ja toipua. Varmasti todella kamalaa kaksi km näin lähekkäin. Toivottavasti saatte vielä yhteisen nyytin. Kamalasti halauksia ja jaksamisia teille :hug:

Tulipas nyt taas ikäviä uutisia :( Reilun tunnin päästä lähtö np-ultraan, jospa siellä olisi kaikki hyvin.

Tiukutus&Heluna 12+1 :heart:
 
Voi Naive :hug: kuinka pahoillaankaa olen puolestasi. Ja mammuzkin puolesta myös.
Veriseulaan osallsitutaan kun esikoistakin odottaessa, mutta mitään sterssiä en minäkään aijo ottaa asiasta.

Uuden äitiyspakkauksen kävin tarkistamassa netissä. Ihan kivaltahan tuo näytti, mutta viellä pohdin otetaanko pakkaus vai rahaa, kun noita vaatteita kuitenkin on vaikka miten paljon jo valmiinakin.

).( Pientä pahoinvointia täällä edelleenkin on, mutta pojan kanssa touhutessa ei hirveästi kerkeä ajattelemaan koko asiaa. Ja väsyttyy edelleen ihan hirveästi koko ajan, mutta josko se helpottaisi kohta.
Esikoiselle pitää pikkuhiljaa alkaa etsimään jatkettavaa lastensänkyä kun nukkuu viellä pinniksessä. Ajateltiin miehen kanssa hyvissä ajoin totuttaa nukkumaan isojen poikien sängyssä ennen vauvaa. Ja omaan huoneeseenkin pitäisi poitsu siirtää kun ei meidän makkariin mahdu pinniksen lisäksi toista lastensänkyä.

Tytti83 ja Toukkis 8+2
 
Naivelle ja mammuzkille osanotot, toivottavasti ensi kerralla paremmin molemmilla :hug:

anzu86 veriseulaahan ei kaksosista voi tehdä. Mutta nt-UÄ normaalisti ja arviointi tehdään sitten sen perusteella.

Joku kyseli oireista. Pahoinvointi jatku jo 7. viikkoa, oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran, mutta muuten tekee pahaa päivittäin. Jos nukun huonosti ja kovin väsyneenä yritän päivän töissäkin jaksaa, niin olo on karmea. Nyt kuitenkin saan jo nukuttua pääosin hyvin, alkuun kun jokainen liikahdus sängyssä aiheutti etovaan oloon heräämisen. Rintojen arkuus on hieman helpottanut, edelleen jotkut liikkeet sattuvat, varsinkin jos ilman rintsikoita menee vaikka hypähtämään. Itkuherkkyys lisääntyy, mainokset, musiikki, koskettavat ILOISET asiat nostaa kyyneleet silmiin.

Huomenna sitten varsinainen kiirastorstai, kauan odotettu nt-ultra heti aamusta..pelottaa! Sannuska80 ultra siis tasan 12 viikolla.

T: Manna* ja mytty 11+6
 
Suuri halaus Naivelle ja mammutzkille! :hug:

Kyllähän se jännittää vähän väliä, että onko masussa mitään elämää.. Mä olenkin nyt vähän vältellyt kaikkia keskustelupalstoja, ettei ihan hysteeriseksi heittäydy. Mulla kävi kuopuksen odotuksessa juuri kuin nytkin, että näin rv 9-10 tuli sellanen olo, että pakko nähdä ultrassa, että onko kaikki hyvin ja meninkin yksityiselle ja kaikki oli hyvin. Tänä aamuna löysin itseni katselemasta aikoja gynelleni, että jos sitä kävisi... Mies pitää mua ihan hulluna, mutta sitä vaan ajattelee, että jos jotain on sattunut, niin eipähän tartteisi np-ultraan asti odottaa. En tiiä, ehkä tämä taas tästä. Pääasiallisesti elo sujuu niin, etten oikein muistakaan olevani raskaana ja välillä sitten tulee tämä huoli.. : /

Sitä kun lukee muiden kokemuksia juilimista masussa ja selässä ja oireiden häviämisestä, niin kyllähän sitä alkaa itseään tarkkailla. Mutta toisaalta, kun eihän sille itse mitään voi, jos siellä ei kaikki olekaan hyvin. En tarkoita, että kenenkään pitäisi jättää kirjottelematta, en tosiaan! :) Mutta mä itse vaan joudun ehkä vähän suodattamaan tässä vaiheessa, etten menetä yöuniani.

Onko jollain turvotusta? Siis ihan jaloissa ja sillai. Mä kävin eilen ostaa tukisukat ja myyjä sanoi, että mun nilkat on ihan turvoksissa ja niinhän ne olivatkin ihan lölleröt. Mulla ei juurikaan ole turvotusta ollut aiemmissa raskauksissa, joten oli vähän outoa että jo nyt. Minkähänlaiset pölkyt mulla on kesällä, jos kaikki sujuu hyvin..

Np-ultra on mulla 5.5. eli silloin on rv 11+1. Täällä se varataan itse ja halusin sen tuohon, ettei tartte pidemmälle jännittää. Tämä salailu alkaa olla tosi vaikeeta, kun aina meinaa lipsauttaa, etten voi syödä sitä tai tätä tai tehdä sitä tai tätä. :)

Painosta joku kyseli. Mulla oli tämän aamun paino 200 g vähemmän kuin sinä päivänä kuin plussasin. Hyvin samoissa lukemissa on paino pysynyt. Mutta mä en olekaan mikään laiheliini (bmi 25,2), joten painoa ei tartteisi paljon tullakaan koko aikana. :) Mutta eiköhän se sen 16 kg kerrytä niin kuin edellisistäkin.

Seksistä on teillä ollut puhetta. Joo, ei olla kyllä kertaakaan sekstailtu sitten plussaamisen...:ashamed: Mutta mies ilmeisesti ymmärtää, kun olen niin väsynyt ja huonovointinen ollut. Mä lupaan aktivoitua tässäkin asiassa np-ultran jälkeen. :)

Omaa napaa vielä sen verran, että on kyllä ollut välillä tosi huono ja öklö olo. Ripuli on vihdoin hävinnyt, mutta muuten on ollut väsynyt ja öklöolo. Oksentaa ei ole vieläkään tarvinnut. Nyt on ehkä pari päivää ollut selkeäasti ihmismäisempi olo, mitä nyt sitten koko perhe on kevätflunssan kourissa. Mutta taas tänään on juilinyt masua ja selkäpuoleltakin, mutta toivotaan olevan ihan asiaan kuuluvaa. Viime viikolla parina päivänä huimasi aika lailla ja mittasinkin verenpaineeni vanhempieni luona: yläpaine 92 ja alapaine 62. Ei ihme, että meinasi huipata!

Nyt pitää tehhä töitä ja illalla vielä kokoustamaan. Hyviä vointeja kaikille!

PP rv 9+0 (niin se aika vaan menee!)
 
Naivelle ja Mamuzkille voimia.

Anzu: Mä olen siinä uskossa, että kaksosista ei välttämättä otettaisi tota veriseulaa koska ei ole olemassa riittävästi vertailupohjaa mistä saataisiin laskettua se riski. Muutenkaan toi veriseula ja niskaturvotus ei seulo läheskään kaikkia kehityspoikkeamia. Tosin meidän sairaanhoitopiirissä on ilmeisesti yksöisraskaudessa otettava joko molemmat tai sitten ei katsota kumpaakaan. Ihmeellistä mun mielestä.

Tänään eka neuvola ja sitten ollaan taas hieman viisaampia.

Siisu kera Kustin ja Kostin 8+2
 
Np-ultrasta palattu :) Niskaturvotus 1,1mm yläkanttiin laskettuna. Lääkäri sanoi, että alle millin on nyt oikeasti. Eli ei mitään hätää :) Virtsarakko, mahalaukku, suolistoa yms yms yms näkyi hyvin ja kaikki hyvin. Pituus 6,26cm, vastaa viikkoja 12+4, mutta la siis pysyy samana :) Iiiiik, kuinka voikaan olla näin onnellinen :heart: Kovasti pomppi ympäriinsä ja pieniä käsiä heilutteli, toinen käsi vaelteli koko ajan pieniä kasvoja pitkin :D Täällä siis kaikki hyvin :)

Tiukutus&Heluna 12+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mammuzkille ja Naivelle pahoittelut ja :hug:

Diinu, Ei hitsinpimpulat kuinka noin voi käydä :headwall:

Np- ultrassa olin kun viiot oli 11+1, veriseula otettiin myös. Eilen tuli kirje kotiin että EI ole khonnutta 21-trisomian riskiä.

Turvotusta on mahassa ja jaloissa. Iltaa kohden olo aina vaan tuskastuu ja tuskastuu sen suhteen, mutta eiköhän sekin siitä ala helpottamaan (toivottavasti)

Rakenneultraan sain ajan jo juhannus viikolle ja 2. nla käynti on toukokuun puolivälissä kun viikot on jotain 15( en jaksa nyt laskea )

Samaha ( Rv 12+1 ) ja soon muuten ihan varmaan tyttö :D ( saa nähä onko fiilis oikea )
 
Voi ei miten kurjia uutisia! Hurjasti tsemppiä Mammuzkille ja Naivelle!!

Naive: Odottelin keskenmenon jälkeen yhdet menkat. Ne tosin oli ns. pakko odottaa, koska ne alkoi tyyliin kaksi päivää tyhjennysvuodon loppumisen jälkeen. Heti seuraavasta kierrosta sitten tärppäsikin taas :) Voimia sinulle ja paljon onnea toivotan uuteen yritykseen!

).( Tännekin tuli veriseulan tulokset ja kaikki on sillä saralla kunnossa. Rakenneultra on juhannuksen jälkeisenä maanantaina. Ihanaa, sitten saa tietää kumpaa tässä odotellaan, koska olo ei kyllä anna mitään tuntoja kumpaankaan suuntaan.

Leeniliini ja Papu 11+6.
 
Suuren suuret pahoittelut Naive, Mammuzki ja Matalalento!! :hug:

Tiukutus, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! =)

Manna8, toivottavasti vuodot pysyykin poissa!! =)

Äitiyspakkauksesta, meillä siis toinen tulossa eikä oteta pakkausta. Ei ollut ihan mun mieleenkään, vaikka eipä sillä väliä. Otetaan rahana ja ostetaan jotain kivaa... :)

Paino on noussut joku 2-3kg, kun alkuun sai syödä koko ajan kuvotuksen takia ja nyt muuten vaan mussutan kaikkea...Tätä menoa paino on ennätyslukemissa raskauden lopussa. Tarttis varmaan jo tehdä jotain... :whistle:


Olo täällä hyvä ja jotenkin rauhallinen, kun nyt tietää todella olevansa raskaana. Kohtukin tuntuu jo tunnustellessa, mutta maha ei ole kasvanut. Siskoni toi juuri kaksi Ikean kassillista äitiysvaatteita (ja joitain omiakin vielä säästössä), joten eipä tartte niitäkään mistään ostaa. Kiva!


Ihanaa pääsiäistä kaikille, me lähdetään mökkeilemään!


Emelie ja Nuutti 12+0
 
Tiukutus Ihanaa :heart:

Nyt on kyllä ihan liikaa kurjia uutisia...paljon voimia puolestani myös mammuzkille ja MatalaLennolle!!! :| :hug:

Mulla on kans sama kun Paavopesusienellä että ei oo viittiny hetkeen käydä lueskelemassa oikeestaan mitään ja nyt täytyy taas vähän pitää taukoo. Siis on tosi hyvä asia että ihmiset jaksavat kirjotella ja mielenkiinnolla niitä oonkin seurannut, mutta välillä alkaa pelottaa liikaa, ns. tieto lisää tuskaa. Jos ei yhtenä päivänä olekaan pahoinvointia niin oon jo jonkinverran huolestunut... Tuntuu että nyt on siinä vaiheessa että tuntuis todella raskaalta menettää tämä, kun ei ole "kun" kuukaus tähän 12 viikon turvarajaan. Mutta koko tuo kuukausi tuntuu kamalan pitkältä ja siltä ettei se koskaan tule, että miten voikin muuttua välillä kärsimättömäks kun pikkulapsi ja olla jopa vähän kiukkuinen tän ajan matelua kohtaan.
Kyllähän mä sen myöskin tiedostan että tän pienen epävarmuuden kanssa on opittava elämään ja täytyy kuitenkin elää hetkessä eikä antaa päivien lipua tyystin ohi. Välillä en vaan jaksais enää pelätä, en jaksais millään...

Joten ne joilla vielä sattuu olemaan vuoteluja niin olen oikein vähän ihmeissäni miten vaan pystytte kaiken sen keskellä ajattelemaan järkevästi ja valoisastikin. Ja se on hyvä asia ettei jääkään tuleen makaamaan, tottakai huoli on varmasti kova, mutta hyvin ovat kyllä kaikki tässäkin keskustelussa mielestäni tsempanneet vaikka erikoisia vuoteluja onkin ollut.

Mutta se siitä paasauksestani, taitaa nuo hormoonitkin heitellä jo vähän kun olen muka niin kamalan dramaattinen kun tässä nyt joudun odottamaan KUUKAUDEN :D että kuukauden päästäkö tässä vois olla vasta hyvä mieli..? Ei, kyllä koitan nyt nauttia ihan kaikesta ennen sitäkin ja unohtaa murehtimisen.

Siksipä pidän taas vähän taukoa mutta olen hengessä mukana ja toivotan ihanaa pääsiäistä kaikille :)
 
Voimia kaikille surua kohdanneille! Ja iso hali!

Pikaset kuulumiset - np-ultrassa tuli käytyä. Ja siellähän se oli. Jee. NT oli 1,2 eikä se täti sanonut mitään puoleen tai toiseen että onko millä mallilla. Piti sit itse kysellä ja on siis ihan normaali tämän perusteella. Veriseulonnan tuloksia saa kuulemma odottaa vielä 2 vkoa tekevät siis analyysin tuon ultran ja veren perusteella. Jännä sitten että miten ne niitä viikkoja oikein laskee. Meillä oli sikiön mitta 7,3 ja kuulemma vastaa juuri viikkoja joka siis on 12+0 tänään. Ja Tiukutuksella oli 6,23 cm ja oli viikot 12+4.. ei tajuu.. mut onneksi nuo asiantuntijat tietävät. :) Tosin mun ultraaja oli ilmeisesti harjoittelija. Mut katsovat varmasti siis muitakin mittareita kun sitä pituutta. Mulla kun itsellänikin on sitä pituutta keskimääräistä enemmän (184 cm) niin kai se on sitten pikkuseellakin. :)

Omaa napaa taasen. puh. ja Anteeksi!

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

HE ja vko 12+0 (jippiiii)
 
Jep, jep.. Kiitoksia voimista, niitä varmasti nyt tarvitaan, jaksamisia myös mammuzkille ja matalalennolle! :hug: Kyllä se tästä taas!

Eilen kun koko päivän sairaalassa vietin ja mietin ja pohdin koko asiaa, niin nyt tuntuu jo elämä voittavan. Miehen kanssa on onneksi ihana suhde ja ollaan pystytty puhumaan ja keskustelemaan. Tänä aamuna vielä tartti kainalossa itkeskellä, mutta päivä on mennyt jo ihan hyvin. Vaikeimmalta tuntuu kohdata ne ihmiset, joille on kerrottu, että vauva olis ollut tulossa ja nyt ei sitten ookkaan.. Huhhuh. On se kun tuntuu, ettei kestä toisten "sääliä" ja surua, vaikka omassakin varmasti on tekemistä. :D

Tänne kyllä tulen kertomaan kun uusi plussa saadaan ja enköhän kurki muutenkin teidän kuulumisia. :) Miehen kanssa puhuttiin tänään ja sovittiin, ettei kyllä mitään ehkäsyä nyt tähän väliin oteta, tärpätköön heti jos tärppää. Jopa toivotaan niin, vaikka ne yhet menkat sitten jäis tulematta ja lääkäri sais sätkyn.

Onnea hirveästi teille odotukseen ja varjellaan nyt kaikkia muita huonoilta uutisilta! Toivottavasti palaan pian asiaan. :)

Naive88
 
Oho, ompa jännä, että HelenElisalla ollut noin paljon jo mittaa :eek: Netistä vielä tarkastin ja viikolla 14 on pää-perämitta 7cm :eek: Kiva seurata nyt näitä, että miten kehittyvät niin erilailla :) Ainahan nuo kyllä riippuu ultraajastakin :) täältä ainakin itse seurailen aina vähän, että mitä tapahtuu milloinkin 13. raskausviikko

Eikös se ultrakone itse heitä nuo viikot? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin :D Olen ajatellut, että kone suoraan siihen näytölle näyttää mittaa vastaavat viikot eikä lääkärin tarvitse itse niitä laskea.

Tiukutus&Heluna 12+1, ultran mukaan 12+4 :heart:
 
Voi mitä suru-uutisia tänne on tullut useampi :hug: Voimia teille kovasti Mammuzki, Naive ja MatalaLento :hug:

Anzu: Meille sanottiin neuvolassa, että veriseulaa ei voi ottaa, kun arvot ovat niin erit monikkoraskauksissa ja ei ole mihin verrata. Siksi vaan np-ultra, joka on minulla rv 12+4.

Moni onkin jo käynyt tuon np-ultran ja monella se on ihan kohta. Ihanaa =)

(.) Maha on ihan hirveän suuri :O vaikka viikkoja vasta 10+5. Miten minä saan pidettyä sen salassa tuonne ultraan asti?? Meidän raskaudesta ei tiedä viellä muut, kun neuvolantäti ja minun fysioterapeutti. Olen käynyt huuto.net:ssä huutelemassa itselle vaatteita, kun ei kohta mitkään housut tunnu enää mukavilta, vaan kaikki kiristää :p
 
Isot pahoittelut Naive88, mammuzki ja matalalento! :(

Onnea hyvistä np-ultrakuulumisista Tiukutus ja HelenElisa! :)

HelenElisa, oletko varma ettei tuo 7,3cm vaan ollut sikiön koko mitta, kun pää-perämittahan on erikseen? Jos tosiaan pää-perämitta oli tuo 7,3cm niin pakkohan sikiön on isompaa vastata kun 12+0. Mulla nimittäin sikiön pää-perämitta oli 5,1cm ja vastasi viikkoja 11+6. Ja eikö ne just tässä vaiheessa sikiön koosta laske sen viikkotilanteen.

Diinu & Pipana 12+3
 

Yhteistyössä