<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Karoliina

Ehdottomasti lennolle tukisukat! Lennoilla pitäisi muutenkin pitää tukisukkia ja erityisesti raskaana olevien..
Erittäin rentouttavaa lomaa! :)

Äippäpakkauksen kävin kattomassa ja aika tylsältä tuo minusta näytti, et voi olla et meillä jää ottamatta..

Myy rv 9+6

Huih miten paljon on tullut uusia kirjoituksia! =)
Aivan ensiksi, onnittelut tuplaraskaudesta (ainakin pari osui silmään). Itse en tietäisi itkisinkö vai nauraisinko siinä tilanteessa, tämä kun on meikäläisen neljäs raskaus... :) Ja näillä näkymin viimeinen.

Äitiyspakkaus on käyty katsomassa ja kyllä sen otan. Melkein kaikki tavarat on muutenkin annettu pois/myyty joten se on meille tarpeellinen "aloituspakkaus". Väreistä en niinkään valita/välitä, kunhan ovat hyväkuntoisia ja sopivia :)

Painoa ei ole tainnut tulla lisää lainkaan, vaihtelevasti olen syönyt. Joskus maistuu kaikki ja joskus ei tee mitään mieli. Edellisissä raskauksissa painoa on kertynyt about 15kg joka kerta, olen onneksi saanut karistettua ne pois synnytyksen jälkeen.

Isyyspakkaus Kiva idea, teinkin sellaisen kun odotin esikoista. Laitoin sinne vauvan kylpypyyhkeen, nimikirjan, tuttikarkkeja ja bodyn jossa luki "I love my dad". Voisihan sitä tälläkin kertaa sellaisen väkertää...jos ehtii!

Eka neuvola oli tällä viikolla, ei siellä mitään erikoista ollunna =) Veriseulaan pitäisi mennä kunhan ehdin, seuraavaksi olisi np-ultra toukokuussa. Lääkärineuvola samoin.

Muuten olo on suht hyvä, pakko vaan muistaa syödä koko ajan jotain ettei tule huono olo (töissä varsinkin). Maha pullottaa, näkyy jo aivan selvästi jos osaa katsoa "sillä silmällä" :D

Näin viime yönä unen jossa sain keskenmenon. Olin lääkärissä ultrassa ja lääkäri sanoi että "se" taitaa nyt tulla ulos. Lääkäri painoi kovasti mahaani ja pidin lääkärin kädestä kiinni kun "se" tuli lopulta ulos. Aika kammottavaa. Heräsin kun uni loppui ja olin varmaankin jännittänyt vatsalihaksiani kun tuntuivat sille kuin olisin tosiaan jotain pungertanut. :'( Huh...

Jaksuja kaikille!

Isebel 9+5

anzu86, onnea tuplista! :) Huomasin, ettei sua olekaan vielä listoilla (tai sitten on joskus jostain syystä vahingossa poistunut), joten kerrotko hieman tietojasi... Ikä, mones lapsi, synnytyssairaala ja LA, jos vaan tiedät. :)

Onnittelut hyvistä np-ultra kuulumisista (ja muistakin ultrakuulumisista)!! Varmasti huojentavaa, kun siellä on kaikki ollut kunnossa. Jospa itselläkin sitten maanantaina.

Tervetuloa myös uusille, Santara89 & Biana!

Äippäpakkauksen kävin minäkin katsomassa kelan sivuilta, mutta mitenkään sykähdyttävän ihana se ei mielestäni ollut. Ihan kiva kuitenkin. Saa nähdä otetaanko pakkaus vai rahana.

Nyt täytyy mennä, joten pitänee palailla teksteihin myöhemmin!

Diinu & Pipana 11+3

Epa, jaksamista!

Lennolle, ehdottomasti muistat juoda tarpeeksi paljon eli paljon ;)

Tuplista, hurja määrä, seuraan mielenkiinnolla. onnea viimeisimmistä!

Äitiyspakkaus
, ehdottomasti otetaan, haluan siitä makuupussin ja eiköhän muillekkin ole käyttöä :) Mulla on oma vanha makuupussi ollu kesäpussina vaunuissa tai alustana :D samaa haluan säästää omille muksuilleni pussit aikuisikään.

Isyyspakkaus, hetken mietin esikoisesta, en alkanut enkä taida nytkään alkaa asiaan. Sisarruspakkausta, ei taida meillä mennä läpi kun toinen on niin pieni et mennään sit tilanteen mukaan.

Painosta
, kai sitä on joku kilo tullu, kun koko ajan pitää syödä tai tulee huono olo. Hiukan jänskättää kuin käy esikoisen 1v bileissä et pystyykö syömään järkevästi ja riittävän usein ilman että herättää huomiota, kun osa suvusta tunkee paikalle jo ennen juhlien alkua. Eikä auta sanoa mitään ei ne kuuntele.

Äitiyshousuista? ootteko tilanneet netistä? mä löysin yhet kivat , mut loppu ja ilmeisesti ei tuu enää uusia huoh eli linkki vinkkejä otetaan vastaan. Haluaisin siis mahanalle tulevat ja levenevät lahkeen :D ja tarpeeksi pitkät :D

Syömisistä, onko kellään kokemusta/tieto et saikos katkrapuja syödä raskaana ilman riskiä? siis ihan niitä mitä laivan seisovassa pöydässä on? Mun herkkua ja ollaan menossa (toivottavasti kunto kestäää) mut se et saako noita kiskoa se minkä maha vetää :D

Tuplarattaista, ei kokemusta mut keteltiin varoiksi sellasia missä on niitä variaatioita miten päin istuimet saa ja vaikuttivat näppäriltä, mut antaas kattoa kuin pärjätään vai täytyykö ostaa tuplat. Eniten mietityttää, kun tyty ei nuku useinkaan rattaissa niin mites nää pidemmät reissut pelkällä sisaristuimella, vai pitääkö niistä sitten luopua. No ainakaan ei onistu ihan kevyesti ettei nuku ollenkaan päikkäreitä sit ollaan ihan umpi väsyjä. Sekin koettu.

Unico ja Mötky 10+1

Epalle hurjasti voimia, ja jaksamista mennä pohrata surussa eteenpäin! :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista tasapuolisesti kaikille! Älyttömän paljon kaksosia tulossa :)

Kauheasti tullut taas tekstiä, yritetään pysyä mukana....

Äitiyspakkaus otetaan, vaikka minusta edellisvuoden oli kyllä jotenkin ihanampi. Tein myös huomion, että tästä puuttuu info-lappuset, liukkari ja yösiteet, miksiköhän :confused:
Vaikka eihän ne tietty ne tärkeimmät oo, mutta oishan ne siel voinu edelleen olla.. :)

Katkaravut pitää ainakin pakasteesta ottaessa keittää pikaisesti uudestaan, mut en kyllä osaa mennä sanomaan tuohon mitään. Kannattaa varmaan kysyä ensin neuvolasta, ja sitten vielä kysyä laivan hlökunnalta miten kyseiset on käsitelty..

On: Äklöttää, yököttää, väsyttää ja päätä särkee. Ja toi päänsärky on jotain kamalaa. Ruoka onneksi maistuu kuitenkin aina kun sitä vaan on tarjolla :LOL: Huomenna poksuu jo viikolle 12, jes kohta on riskeimmät ajat ohi! Ens viikon keskiviikkona ois niskaturvotus, pääsee kurkkaamaan pientä <3 Mie oon jotenkin niin uskalias, etten etukäteen osaa pelätä että ois jotain vikana. Aattelen kaiketi niin, että iloitaan niin kauan kun voidaan, ja huolitaan sitten jos aihetta annetaan :)

Esikoinen ei anna öisin oikein nukkua, niin vähän tuppais tuplasti väsyttämään.. mutta kyllä sitä taas kerkiää.. joskus.. nukkua :D Illalla ei malta kuitenkaan heti mennä sänkyyn, kun saa omaa aikaa, sekin tekee niiiin hyvää välillä :)

Hyvin tuo esikko vie ajatukset pois raskaudesta, kun miettii kuin paljon omaa napaa tuijotti viimevuonna. Nyt hyvä että muistaa aina olevansa raskaana :LOL: On se vaan niin ihmeellistä ja ihanaa että meille tulee toinen vauva! (huiui, taitaa olla rakkaus hormoonit liikkeellä kun kuulostaa jotenkin siirappiselta nää mun tekstit. :LOL:) Ja joo, hormonit heittelee kivasti mielialoja. Ei niin selvästi kuin viimeks, olin esikosta kauhea itkupilli, ja nyt en oo itken viel kertaakaan.

Santara + Mönninkäinen 10+6 ja poikaolo

Tässä pientä kertomusta mitä aiemmin tapahtui (24.3 kirjoitettu lokakuisiin) Onneksi nyt on kaikki hyvin :)

VAROITUS! HIRMUISTA OMAANAPAA!

Mulla alkoi eilen tulla (Huonekaluja siirreltyäni kevätsiivoushuumassa) RUNSAASTI ihan kirkasta, mutta kuukautisvuotomaista verta, ja pelästyin tietty hirveästi. Lähdin heti päivystykseen, jossa lääkäri otti pissanäytteen, tulehusarvot, mittasi kuumeen ja teki sisätutkimuksen. Päällä oli sitten pissatulehdus, onneksi tulehdusarvo vain 8, kuumetta 37,7. Mutta oli ihan supertöykeä lääkäri. Ekaks kysyi multa, että oletko varma että vuoto tulee emättimestä, eikä johdu pissatulehduksesta, ja tulisi virtsan seassa (kai mie nyt jumankekka tunnistan mistä se veri tulee!), sitten mainitsi sisätutkimusta aloittaessa, että voi olla että nyt tuo virtsatulehdus on aiheuttanut mulle ennenaikasen synnytyksen (kyllä, juuri näillä sanoilla!), ja tutkittuaan totesi, että NÄÄ keskenmenot on tosi yleisiä. Ultraan en samana päivänä edes päässy, koska meillä päivystyksessä on vissiin tasan yksi ihminen joka osaa ultrata, ja joka on paikalla sitten ilmeisesti vain 8-16. Laittoivat lähetteen sitten täksi aamuksi.

Noh, tänäaamuna, ultraaja oli yhtä kohtelias ja tarkka. "Kyllä tämä kesken on mennyt" sanoi samantien.. "Ei ole kasvanut vähään aikaan" Sanoin siihen että viikkoja voi kyllä olla vähemmän, eikö siellä näy sitten sykettä? Niin sitten vastasi että katotaan lähempää, ja syke löytyi. Eli siis tämä lääkäri olisi laittanut ilmeisesti minut tyhjennykseen pelkästään sikiön koon vuoksi! Ihan älytöntä toimintaa.

Pääasia että syke näkyi, ja kohdun seinämässä oli jonkinlainen verihyytymä (siitäkään ei sen enempää selittänyt) josta veri oli tullut. Kaikki on siis ainakin toistaiseksi hyvin Viikkoja kaverilla oli nyt 7+1, mutta vois vaihtaa sen vasta sitten kun olen käynyt KOKS:ssa ultrassa, kun muutenkin vasta siellä sen muuttavat. Ensi perjantaina olisi sitten se mun nt-ultra, ja viikoista johtuen uudestaan kk:n päästä. (Sanoivat tuolla tänään että voin mennä sinne koksiin ens pe, kun oisi muuten varannut mulle ajan tonne lääkäriin, ja kun mulla kerta on aika sinne niin turhaa sitä perumaan ja toista varaamaan. Halusivat seurata että varmasti kasvaa.)

Santara, hui, toi täytyy muistaa. oon meinaan heittänyt vaan salaattiin ja nyt alkoi vaivaamaan. hyvä tietää. Siis noi pakastekatkaravut, niitä ei oo tullu taas mieleenkään alkaa epäilemään.
Ja juu neuvolassa on aika ennen kun lähdetään joten kyselen sillon muutkin syömiset. Ei jotenkin muka voi soittaa ja kysyä puhelimessa noita, kun periaatteessa toka ja pitäs kai se jo tietää huoh tätä omaa ajatusmaailmaa. Enkä muista ees mihin oon tyrkännyt sen neuvolan antaman lapun ruokarajoituksista.

Ei musta varsinaisesti neuvolan missään lappusissa niistä lukenut, mutta jostain vauvalehdestä tms oon lukenut, että kaikki minkä ottaa pakkasesta mikä ei oo suomalaista ois hyvä kiehauttaa, jos ei kypsennä (esim pakastemarjat, mistä menee sitten taas hohto jos ne kiehauttaa.) Onneks oon löytänyt suomalaisia mustikoita ja vadelmia pakkasesta, helteellä ihania NAM!

Eipä oo täälläkään kaikkeen neuvolantoimintaan uskomista. Mullahan mitattiin se alhanen hb 104 viimeviikolla ja eilen töissä mittasin itse niin se oli 124 eli opiskelija mittasi, niin olisko tullut kudosnestettä mukaan joka vääristi tuloksen ja sen mukaan terkkari käski syödä obsidania, jota ei yleensä edes suositelle alkuraskauteen. No onneks en ehtinyt ottaa kun yhden tabletin.

Heippa.

Dina joo siis mun ikä on 25v, odotan toista ja kolmatta lasta :D eli siis esikoinen on 3,5v ja nyt tulee nämä kaksoset. LA on 23.11.2011 ja aion mennä synnyttämään helsingin naistenklinikalle.

Kirjoitan näin nopeesti kuulumiset. Eli siis mulla on raju nestehukka. Eilen olin tiputuksessa 6h ja pääsin kotia ja määrättiin osmosalia ja nesteitä 3,5l päivässä. Ihan kamala olo ja koko ajan yökkään. Mitään ei tuu ulos enää ku kaikki mitä juon niin imeytyy varmaan samantien tän kuivuuden takia. Yritän pärjätä kotona ja jos en saa tota 3,5l alan nesteitä, niin sitten joudun takas tippaan. En kyllä millään haluis sinne makaamaan ja käsikin tulee tosi kipeeks siitä tipasta :/ Oon niin voimaton etten jaksa esikoistakaan hoitaa ollenkaan. Mun äiti on täällä meillä onneksi apuna. Mut nyt takasin nukkumaan....

Anzu86 ja pallerot 8+5

Johan on paljon tekstiä tullut. Puhelimella kirjoittelen niin en kovin pitkää sepostusta jaksa tehdä, joten omaa napaa jälleen.
Kolme päivää ehti olla ilman vuotoa kunnes taas tänä aamuna oli ylläri vessakäynnillä. Rusehtavan punaista taas tulee paperiin. :headwall:
Eilen illalla mahaakin juili menkkamaisesti pitkän aikaa. Enää ei oo kipuja ollut. Eilen oli toki tohina päivä kun käytihin kaupungilla pyörimässä, liekkö taas rangaistus sitten huhkimisesta. ÄRSYTTÄVÄÄ! Juuri kun ehti hetken iloita tästä raskaudesta kun ultrassakin pieni kaveri näkyi. Jos ei rauhoitu niin tarttee varmaan soittaa nvlaan et kattoisivat uudestaan että mikä on vialla.

Oma napa, paras napa. :D

Tä + sissi rv 8+1

Appiukon hautajaisista selvitty. Oli rankkaa kirkossa,ku koko miehen perhe kyynehti, mutta mie yritin pysyä vahvana ja lohduttaa.
Illalla sitten ku oltiin pienemmällä porukalla, niin miehen suku sai kuulla meidän iloiset uutiset =) Kaikki olivat NIIN iloisia meidän vauva-uutisista =) Vähän piristystä muuten niin surulliseen aikaan. Miehen Mummikin tuli niin iloiseksi, että hänestä tulee ekaa kertaa ihan "Oikea" Iso-mummi :heart: Vai miksikä häntä kutsutaan suomeksi...
Pääsiäisenä kerrotaan muutamalle miehen ystävälle myös... Minä pidän vielä suuni visusti kiinni omalle perheelleni;) Onneksi salailu päättyy 12.5. kun äitini tulee kylään :heart: On sitten näyttää ultrakuvia ja neuvolakuulumisia =)

Painoa ei ole tullut, eiköhän se paino ole vielä miinuksella kilon verran.
Mutta masu ja rinnat ovat kyllä kasvaneet... huh, ku oli tukalaa olla juhlavaatteissa koko päivä eilen..mahduin mekkooni just ja just:p

Ultraan on viela kaksi viikkoa...neuvolaan 3,5 viikkoa.

Jyllanti80 rv 11+ 2

Hei!
Tuomenkukka Teidän kolme ensimmäisen lapsen ikäerot ovat aika samanlaiset mitä meidän lapsille on tulossa. Kolmonen nyt siis masussa. Olen juuri noin ajatellut että lapsista on sitten seuraa toisilleen kun on pienet ikäerot, vaikka alku onkin varmasti rankkaa.

Painosta en tiedä, onko tullut. Meidän vaa'asta on paristo loppu.. Voi olla että turvotuksesta on vähän.. mutta toisaalta olen syönyt vähemmän.

Isyyspakkaukseen laitoin kaikkea tarpeellista mitä ei vielä oltu hankittu, herkkuja ja energiajuomaa, body jossa kiva teksti isyyteen liittyen.. Pakkauksena toimi kylpyamme.

Naive =( Oletko saanut selvyyttä vuotoihin? Ovatko loppuneet?

Diinu Kiitos, pääsin listalle mukaan :)

Santara Aikamoista kohtelua tai ammattitaidottomuutta olet saanut :/
Menetkö siis tällä viikolla KOKSiin?

Anzu86 Voimia! On varmasti rankkaa esikoisen kanssa tuolla ololla.. Toivottavasti pian saat pidettyä ravintoa sisällä.

).( Ei ole vielä olot pahentuneet. Illalla alkaa ällötys mutta se menee sitten syömällä ohi. Ja luulen että illalla syöminen vaikuttaa siihen ettei aamulla ole niin huono olo.
Mutta edelleenkään ei ole niin pahoja oireita kuin 2 aikaisemmassa raskaudessa tässä vaiheessa..

Aurinkoista malkamaanantaita ja hyviä oloja!

Biana ja Lahja-Armas 8+0 (POKSSS) :)

Biana Kävin siis PoKS:ssa silloin 24.3 ultrassa, ja 1.4 heti sitten KOKS:ssa. Nyt on ylihuomenna oikea nt-ultra, kun viikkoja sitten se 11+3 :) (olivat siis koksista varanneet mulle jo ton 1.4 nt-ultraksi menkkojen mukaan, eikä sitä tarvinu perua, kun poksissa halusivat varmistaa sikiön kasvun) Saitkohan mitään selvyyttä :D

Meillä ei oo vaakaa ollenkaan, joten en tiiä painosta muuten kuin aina neuvolassa. Muuten kyttäisin sitä kokoajan :p

Onneksi sulla on Anzu auttavaa kättä lähellä! Voimia sinne, ja toivottavasti alkaisi neste pysymään sisällä :)

Enää muutama viikko, niin saattaa alkaa tuntemaan jo liikkeitä, jei! Esikoisesta tunsin viikolla 14, ja mahan läpi tuntui jo viikolla 16 :)

Santara + Mönninkäinen 11+1 (HIHII SEURAAVAKSI POKSUU 12+0, IHANAA!!)

huomenta mammat :)

täällä ollaan väsyneitä, voi huoh |O piti mennä valvomaan noita vaalituloksia yömyöhään, kun tavallisesti olen jo puoli kymmeneltä nukkumassa, niin arvaahan sen lopputuloksen. kaiken lisäksi mahtiyökötys ollut päällä koko aamun, käyn vähän väliä veskissä yökkimässä, muttei tuu mitään ulos. hieno maanantai toimistolla siis...

naive88 tsemppiä kovasti sinne ja toivottavasti veskihelvetti on helpottanut. mulle on kyllä sekä kätilöopiston kätilöt, lääkärit että neuvolantäti sanonut, että niin kauan kuin ei vuoda enempää kuin kuukautisten yhteydessä, ei pitäis olla hätää, mutta tiedät varmaan ettei tuo huolia pois vie vaan jokainen tippa pelottaa ja huolettaa... no, mä kuitenkin uskoisin, että sulla on kaikki hyvin, koska pieni tuhruhan ja ihan vuotokin on aika yleistä raskauden alkuvaiheessa.

toiveikasäiti ihana kun ultrassa löytyi sydämen syke :heart: ja noista vuodoista, niin tiedän valitettavasti todella hyvin mitä huolia ja pelkoja mielessä liikkuu, mutta se on vaan uskottava että meillä sattuu nyt vaan olemaan tällaiset raskaudet, joissa alussa vuodellaan ja silti on kaikki hyvin. tsemppiä :hug:

anzu tsemppiä rajun pahoinvoinnin kanssa. onneksi sait apua tälle viikolle, toivottavasti seuraavallekin ja että helpottaisi vähitellen.

painoa ei ole tullut lisää mutta tissit ja masu on kasvaneet. veikkaisin että lihakset on sulaneet pois, kun en ole päässyt juuri liikkumaan, että siksi pysyy paino yhä paikallaan, vaikka muuten tuntuu etumus kasvavan.

).( täällä voidaan pahoin lähes jatkuva-aikaisesti mut silti ei tuu oksua :x väsyttää ja on kaikkea muuta kuin hehkeä olo, mutta silti olen onnellinen, koska raskausoireet pitää toivoa yllä vuodoista huolimatta. tosin viime viikko on ollut aika rauhallista vuotojen osalta, vain la iltana tuli hetken ihan verta, muuten saanut olla rauhassa. mietin että johtuiko tuo la siitä, kun uskaltauduin moneen viikkoon urheilemaan ihan kunnolla, käytiin esikoisen ja miehen kanssa parin tunnin pyörälenkki... no, enpä ole sen jälkeen sitten taas uskaltanut urheilua edes ajatella, ja hyvä jos kauppaan ja takaisin uskaltaa köpötellä :(

aurinkoista viikon jatkoa ja parempia vointeja kaikille!

t. manna8 + ernesto 8+5 :heart:

Omaa napaa nyt vain..
Lääkärineuvolassa käyty. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, minä itku kurkussa siinä odottelin ja hoitsun ilmekin muuttui synkäksi. Ultrasi sitten ja siellä onneksi näkyi hyvä syke ja pieni siellä kovasti liikkui :heart: Oli kasvanut todella hyvin, mittaa ei otettu kun keskiviikkona on np-ultra ja nyt vaan varmistettiin se syke ja samalla ihailtiin pientä leukaa ja katsottiin kun toinen nin äkäisenä hyppi ja huitoi käsillä :D Kyllä pääsi muutama kyynel kun ensin säikähti kun ei sykettä löytynyt mutta sitten näki kaiken olevan mainiosti :)
Painoa tullut 2kg lisää...... :(
Nyt kyllä niiiiin ihana olo etten tohdi kauemmin koneella istua vaan pitää mennä nauttimaan ihanasta ilmasta ja ihanasta ultrasta.

Tiukutus&Heluna 11+6 :heart:

Ihanaa, taas yksi uusi tuplaraskaus meidän joukkoon. Onneksi olkoon Anzu86 :flower: On meitä kyllä jo aika monta =)

Kävin myös kurkkimassa kuvat äitiyspakkauksesta ja minusta se oli aika tylsä :( Ja ehkä enempi poikamainen nuilla väreillä.... Pakkaus me kuitenkin otetaan ja mehän saadaanki niitä 3kpl!!!! Huh Huh! Tulee niinku yhdet varalle, Ihan hyvä homma varmaan =)

(.) Pahaolo ei ole enää päivittäistä, mutta kun se iskee niin sitten se iskee kunnolla. Viikonloppu meni hyvin yhdellä posliininhalauksella, mutta tämä aamu ollaanki halailtu jo useampaan kertaan :x Meillä olisi 3.5. sikiöseulonta rv 12+4 ja jos silloin kaikki on hyvin, niin taidetaan vanhemmillemme asiasta kertoa. Haluan kyllä nähdä ilmeet, kun kerromme niitä olevan yhden sijasta kaksi =)

Vimpula ja Vampula rv 10+3

Viimeksi muokattu:
katjuska79 mä ajattelin ottaa sen äippäpakkauksen 2x ja sit kolmannen rahana mitkä sitten varmaan käytän ihan vaippoihin :D Mun äiti lupas innoissaan ostaa vaunut :D Osti mun esikoisellenkikin aikoinaan, mut niistä ei nyt kovinkaan paljoo ole hytötyä ja ne on mun siskolla käytössä. IHanaa kuulla että sun pahoinvointi on jo menossa ohitse. Mulla se on vielä täysin päällä. Lääkärin komento tosiaan on että pitää juoda 3,5l päivässä ja tänään oon jopa pystynyt jo syömään vähän. Toivottavasti ei enää tarvitse mennä tippaan.

Onnea kaikille ultrassa käyneille. Ihania uutisia. Np ultraa minkäkin odotan innolla. Haluan tietää jo että tuleeko identtiset. Toivoisin ettei tulis kun kuulema ne on kaikkein riskein raskaus ku se toinen helposti syö kokonaan sen toisenkin ravinnon. Mulla siis np ultra on 6.5 Ja näillä näkyminen oon sairaslomalla ainakin vappuun saakka ja sit kokeilen mennä töihin.

pallerot 8+5

Voi ihana kun te kaikki puhutte sykkeiden löytymisistä ja ultrista :) Onko täällä enää ketään kuka ei ole päässyt vielä ollenkaan masuun kurkistamaan/kuuntelemaan? Olenko ainoa?

Mulla nt-ultra varmaan toukokuun 1. tai 2. viikolla vasta. Ei ole tullut aikaa vielä. Jatkuvaan tartun puhelimeen et nyt tilaan ajan yksityiselle ja sit päätän taas et kyl mä jaksan odottaa... Miksi aika menee niin hitaasti!! : /

Painoa ei ole tullut lisää eikä kyllä lähtenytkään. Onhan sitä aivan liikaa jo ennestäänkin :'(

Aatella toisilla jo kriittiset viikot alkaa olla ohi. Itse tuntuu et on vasta ihan alkumetreillä tässä. Vaikka viikot nyt 9+2 niin uskon et ultrassa selvii et niitä on viikko vähemmän taas... Ja mulla kun raskaudet menneet aina yli niin joulukuussa vasta poksuu :)

Tsemppiä kaikille tiputtelijoille. Toivon todella et olisi vaan jotain vaaratonta ja kaikki saisimme taivaltaa matkaamme loppuun asti, iloiseen loppuu :)

Täällä on ainakin yksi joka ei ole vielä kurkannut masuun eikä sykettä kuullut. Nt ultra onkin sitten keskiviikkona. Mutta tuntuu ettei sinnekään asti malttaisi millään odottaa. Tänään on tehnyt hirveesti mieli varata yksityiselle ultra. Aika naurettavaa. :)

Tänään onkin sitten superlaiskottelupäivä. Ihan puhki ja paha olokin kaiken lisäksi. Kaikki saattaa tosin johtua eilisestä rankasta päivästä. Meille syntyi aamulla klo 4 ensimmäinen hevosvarsa ja sitä seuratessaan menikin sitten koko aamupäivä. Mies siis touhuaa noiden hevosten kanssa mutta toki sitä itsekin autan mahdollisuuksien mukaan. Ja sit illalla oli ihan pakko tietenkin seurata vaalituloksia. Eli edellisen yön neljän tunnin yöunilla sitä sitten porskutettiin seuraavat 20 h. :) fiksua!

Painoa on tullut muutama kilo lisää. Mutta maha on jo aika iso. Muistaisin ettei esikoisen kanssa tässä vaiheessa näkynyt ollenkaan. Lauantaina teki mieli hirveesti ostaa kaikenlaisia mammavaatteita mutta ajattelin kuitenkin odottaa ultraan asti. Pari toppia tarttui mukaan ja ne onkin ahkerasti käytössä kun piilottavat mukavasti masun.

Omaa napaa taas täällä kaikista lähimpänä!

Mukavaa viikkoa kaikille Marrasmassuille!

HE ja 11+5 :)

Anzu Toivottavasti olosi paranee, eihän se sairaalanvuoteessa makaaminen mukavaa ole. Meki mietittiin tuon kolmannen ottoa rahana, mutta ainakin viellä ollaan sillä mielin, että otetaan sekin pakkauksena. Onpahan mökille sitten yhdet vehkeet, ettei tarvi kaikkea aina roudata mukana. Millaisia vaunuja olette ajatelleet? Toukokuussa pääsee tuolla kaupungissa käymään, niin jospa saisin miehen vähän katteleen lastentarvikeliikkeeseen millaisia olis tarjolla. Itsellä kun ei mitään käsitystä ole nuista vaunu/ratas hommeleista. Ja kyllä on välillä hiipiny pieni pelko, että miten me selvitään kahdesta, kun ei olla yhdelläkään päästy harjoitteleen :eek:

Minä en olisi kyllä kestäny, jos en olisi viellä kertaakaan pienokaisiamme nähnyt ultrassa. Onneksi meillä saa neuvolassa käydä ultrauttamassa, jos jokin painaa mieltä.

Ja taas sitten (.) Kyllä tämä päivä on menny täysin harakoille ja ulkona olisi niin mahtava ilma. Taidan pysyä loppu päivän nestekuurilla, kun ei mikään ruoka pysy sisällä. Fysioterapeutillekkin pitäisi jaksaa mennä iltapäivällä...huh huh...

Hellou!

Olipas ihana viikonloppu. Aurinko paistoi ja tehtiin miehen kanssa pihatöitä molempina päivinä. Vielä olisi tälle illalle risujen siivousta. Tuntuu jotenkin, että olen aivan elämäni kunnossa. Olin samanlainen esikoista odottaessa. Yhtään ei laiskottanut. Tosin iltasin kyllä sitten simahdankin kuin saunalyhty, kunhan vain menen makuuasentoon.:xmas:

Kävin myös tiirailemassa tuota uutta äitiyspakkausta. Ihan mukavia ja paljon enemmän pieniä vaatteita kuin vuoden 2009 pakkauksessa. Me nyt ei kuitenkaan tuota pakkausta oteta, kun on kaikki tuosta esikon pakkauskesta tallella. Laitetaan sitten se 140€ tuplarattaat-rahastoon.:)

Painoa minulla ei ole lisää tullut. Ja sitähän on siis vaan lähtenyt. Tänä aamuna oli -5kg lähtöpainosta. Ennen raskautumista pudotin painoani 10kg ja nyt siis on vielä jatkunut. Ja vielä olisi mentävää alaspäin. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että voin ihan hyvin jatkaa kevyttä laihdutusta ja pyrkiä siihen, että paino pysyisi samassa koko raskauden ajan. Katsotaan nyt onnistuuko, kun tämä makenahimo on aivan käsittämätöntä. Berliinin munkit liihottavat silmissä. :LOL: Vielä olen onneksi onnistunut hillitsemään itseni.

Np-ultraa odotellessa, joka on 26.4.

Alice ja Väinö 10+4

Onnittelut Anzulle tuplista :)

Me kyllä varmasti rikotaan kaikki kaksplussan kaksosennätykset. Niin ja Tsemppiä sekä Anzulle että Katjsukallepahoinvointien kanssa. Mä olen päässyt sen osalta ihan minimaalisella ällötyksellä. Vielähän tässä tosin kerkeää.

Siis saadaanko me kolme äitiyspakkausta? Mä en ole vielä yhtään noihin kelan etuisuuksiin kaksosten osalta perehtynyt mutta ilmeisesti täytyy rupee tutkimaan. Mä hipelöin sitä uutta pakkausta lapsimessuilla ja mun makuun se oli. Esikolta on vielä tallessa suurin osa pakkauksen tarvikkeista eli luulen, että ainakinyksi ellei jopa kahta otetaan rahana. Vaikea keksiä mitä tekee neljällä makuupussilla, hiusharjalla ja kynsisaksilla. Toppapuku jäi meillä nytkin käyttämättä kun mä en tykännyt siitä liukkaasta materiaalista. Musta tuntui aina, että lapsi putoo hetkenä minä hyvänsä.

Mistä päin Suomea muut kaksoten odottajat on? Mä vaikutan täällä etelässä.

Yhteistyössä