<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Jatektaan vielä hetki. Piti käydä poika välissä taputtelemassa päiväunien jatkoajalle.

Painosta oli puhetta ja sitä on viimeisen viikon aikana tullut vajaa kilo. Sitä ennen se jopa hieman laski. Maha on mulla kyllä jo niin pömpöllään, että pakkohan ton turvotuksen on jossain näkyä. Vaatteilla saa vielä peitettyä mutta vauvauinnissa jo käry kävi. Kylpylässä kun oltiin viikonloppuna niin mies katseli ettei paljon ole epäselvää mun tilasta :)

Mä voisin kanssa syödä kokoajan. Vähän kyllä pitäis hillitä kun se raskausdiabetes vaanii valmiudessa. Mä saan varmaan jostain 25 viikosta juosta jatkuvasti ultrissa :( ONko kukaan muuten miettinyt sitä 4D ultraa? Esikoisesta ei käyty mutta nyt kun on kaksi tulossa niin voisin tarkistaa hieman tarkemmin. Osaa sitten varautua jos on jotain.

Siisu ja Kusti sekä Kosti 8+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Olipa Santaralla hurja kertomus. Huh, on varmasti säikäyttänyt! : /

Tiukutus, onneksi asukilla oli kaikki kunnossa vaikkei täti meinannut ensin saada sydänääniä kuuluville. Noin siinä monesti voi käydä, varsinkin vielä näillä viikoilla. Siksi en ymmärrä miksi edes yritetään kuunnella dopplerilla, kun vaan hätäännytetään tuleva äiti.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja erityisesti anzulle kun on ihan tippaan asti joutunut!

4D-ultrasta: Mulla tekis hirveesti mieli käydä, kun esikon aikaan ei rahatilanne antanut myöten. En tosin tiedä antaako nytkään. Mutta saa nähdä, jospa sitä pääsisi siellä käymään. :)

Sitten sitä omaa napaa: Np-ultra takana ja siellä se pieni sikiö kelluskeli. Mittaa oli 5,1cm ja niskaturvotus 1,1mm. Päänmitta 1,6cm. Vastasi viikkoja 11+6, mutta kätilö sanoin että mennään niillä viikoilla mitä neuvolasta ovat laskeneet eli 12+1. Laskettuaika on sitten 30.10, joten toivottavasti ei haittaa jos pysyn edelleen tässä tutussa pinossa? :) Aivotkin näkyi hienosti ja muutenkin kätilön mielestä kaikki oli niinkuin pitääkin. Se mun kystakin oli pienentynyt puoleen, oli nyt 2cm kokoinen enää. Rakenne-ultraan sain ajan ja se on 13.6. Saatiin ihana kuvakin vauvasta mukaan, tosi selkeä sellainen. Oli kyllä ihana katsella miten täydellisen näköinen pieni jo oli ja miten ihanasti liikuskeli, vaikka mun silmään vähän laiskanpuoleisen näköistä liikehdintä oli. ;) Taitaa olla pieni laiskiainen tulossa. Nyt saa taas vähän huokaista helpotuksesta.

Diinu & Pipana 12+1
 
Oi ihanaa Diinulla ollut np-ultra. Hyvä että kaikki hyvin! :) :heart:
Ja niin olen myös kuullut, että aina ei saa kuulumaan sydänääniä, kamalaa säikyttelyä :D

Santaralla kyllä kamala kokemus :(

Äitiyspakkaus miellytti omaa silmää. Toppapuku näytti hienommalta kuin edellis vuoden. Onhan siellä niitäkin vaatteita joita tulee varmaan käytettyä vain jos pakko, mutta en narise :whistle:

Isyyspakkaukseen ostan tosiaan pari sikaria, hienomman oluen, vauvan bodyn tms jossa I Love Dad tms tekstiä, korvatulppia, energiajuomia ja vielä jotain turhaa sälää.
Joku puhui että pakkauksena toimii amme, olisikohan ollut Biana anteeksi jos muistelen väärin :ashamed: Oliko amme ihan vauvan amme vai millainen? :) Se voisikin olla hauska :p

Njäh, ja en taaskaan muista kaikkea mistä juteltu :( Huomenna poksuu :heart:

Tiukutus&Heluna 11+6 :heart:
 
Hei kaksosten odottajat ja muut kaksosrattaita miettivät. Laitoin muutaman linkin ja mietteitä vaunuista tuonne monikkoperheet -> uusia kaksosten odottajia ketjuun. käykäähän lisäämässä omia mietteitä.

Äitiyspakkauksesta mekin meinasimme ottaa 2 ja kolmanne rahassa millä sitten ostaisi lisää niitä ihan pieninpiä vaatteita. Kun tietäiskin pitäiskö varata jo valmiiks 44-48cm vaatteita jos tulevatkin kuin etuajassa, ikävä siinä vaiheessa lähteä kauppaan. No jos sitä ainakin pari vaatekertaa kirppikseltä haalis niin oli tarpeen vaatiessa "sopiviakin" vaatteita :)
 
siisami ja katjuska Joo siis äippäpakkauksen saa tosiaankin kolminkertaisena :D ja jostain oon lukenut et vanhempainpäiväraha olis pitempi ku yksösissä tai jotain sellasta..en tosin tiiä siitä enempää. Mut kyllä sitä rahaakin menee tuplasti niin kyllä niitä tukiakin olis kiva saaha enempi. Kaksosten rattaista en tiiä mitään. Emmaljungat meillä oli esikoisella ja tykkäsin kovasti ja varmaan niitä meen katteleen nytki. Tänään on mennyt päivä tosi hyvin kunnes nyt illalla aloin taas oksentamaan :S luulin jo että olisin välttynyt tältä tänään, mut ei :x ja nyt ihan suututtaa tämä oksentaminen prkl. Niin ja mä oon Järvenpäästä eli uudeltamaalta :) synnytän naistenklinikalla..missäs te muut?
 
Täälä kanssa ekaan ultraan se rapiat 2 viikkoa. Sais kyllä olla jo, tekis mieli nähdä. Tosi nyt on ihan fiilis et pakko siellä on joku olla ja kunnossa :) joku meinaan vetelee mu tyroksiinit ja tekee musta zombin. Rankkaa. Ja vähän harmittaa kun antaa esikoiselle kaiken periksi :( tai surimman osan varsinkin nukkumisesta et saa ite nukkua ja kuntuo ei oo meillä ollu helpoimmasta nukkumis päästä :)

Mulla menee jos en saa syötyä suht säännöllisesti niin menee loppupäivä pilalle vaikka kuin söis ei kivaa. Kun välillä on noita zombi kohtauksia et ei vaa jaksa. onneksi tyty syö ite kun nostaa lautasen eteen ja ruokaa on pakkasessa et eikun höyryyn hetkeksi, sen sapuskat on sillä kuitattu ja saa mitä haluaa.

Väsyttää, onneksi kohtailtapala ja sit nukkumaan jos sais nukkua, kun iskä herää tytyn kans. meillä on kyllä mies ollu aivan ihana kotona ollessaa hoitanut nätisti tytyn. tosin kuittaili mulle et et kyllä ala olemaan ton vointinen 7kuukautta :D juu en mielelläni, josko sais tällä kertaa taisteltua ittensä ihmisten oloon lääkärien kanssa. miten se onkin niitten ainakin osan niin vaikea ymmärtää. Tästä ei oo vielä kokemusta ja toiveet korkealla :D

Zombi Unico ja Mötky 10+3
 
Ihania ultrakuulumisia olette saaneet!

Ja kylläpä muutamat teistä malttavat hienosti odottaa np-ultraan asti että näkevät masun sisän ensimmäisen kerran :)
Me ei miehen kanssa taaskaan maltettu sinne asti odottaa vaan piti varhaisultrassa käydä :)

Mullakin oli eilen laiska päivä. Huono olo ja väsymys tuntui olevan koko päivän. Niin niitä oireita taitaa nyt tulla sitten enemmän.

Mies eilen sanoi että huomaa että olen raskaana kun ärsyynnyn helposti. En itse vaan ole huomannut :D Viime raskaudessa oli kipakka, ja tyttö tuli.. Hmmm.. :)
Huomaan kyllä että mua oikeesti ärsyttää facebookissa kun melkein kaikki vauhkoaa vaaleista. Argh.. Olen aika stressitön ihminen ja ajattelen aika paljon positiivisesti asioista, joten vaaleistakin ihmettelen ihmisten reaktioita. Eihän vielä ole mitää hallitusta ja päätöksiäkään tehty! (sori, nyt tuli vähän politiikkaa)

Diinu Pysy vaan täällä. Kyllähän jotkut joilla on alkukuusta la synnyttävät lokakuun puolella kuitenkin. Toivottavasti kukaan masuasukki ei tule liian aikaisin kuitenkaan :)

Tiukutus Juu, minä kerroin isyyspakkauksen ammeesta. Se on vieläkin käytössä. Semmoinen ihan tavallinen muovinen amme. Ihan prismasta ostettu :) Pitäisi nyt ostaa toinen kun enää nuo 2 lasta eivät sinne mahdu yhdessä.

Kaksosten-/sisarusvaunuista sen verran että meillä on Carenan double swingit. Olen ollut tyytyväinen.

Viikko ensimmäiseen neuvolaan.. Eipä siellä tosin mitään ihmeellistä ole.

Vointeja ja pirteyttä kaikille!

Biana ja Lahja-Armas 8+1
 
Siisami taisi kysyä missä muut kaksosten odottajat asustelevat... Eli minä asun Vantaalla, tosin nyt ollaan etsimässä isompaa asuntoa ja vaihtoehtoina ovat Tuusula, Riihimäki, Järvenpää, Hyvinkää... Synnäri olisi Naistenklinikka. :)
 
Heippa.

Vaikka en tähän pinoon kuulukkaan enään vaan nyt kuulun tuonne joulukuisiin niin ajattelin tulla positiiviset plussa uutiset tänne kertomaan :)
Tosiaan uskomatonta mutta totta että tasan 5viikkoa sitten tein plussa testin ja olin täällä pinossa joka valitettavasti meni kesken viikko testin teosta. Nyt siis plussa tehty ja tunteet ovat onnelliset mutta pelko on päällimmäinen tunne tällä hetkellä.
Joka päivä kuulostelen oireita ja jo mietin rintojen välillä olevan vähemmän arat ja tottakai mieleen tulee samantien että ei tämäkään mene loppuun asti. Kamalaa on kun ei pysty nauttimaan olosta :( mutta toivo on kuitenkin suuri.

Hyvää kesän odotusta ja masuasukkien odotusta, voikaa hyvin :hug:

Mammuzki - masukki 4+2
 
Biana kiitos vinkistä, ammeeseenhan olisi kiva koota nuo tavarat ja tuleepa samalla ammekin hommattua =)

Huomenna np-ultra. Ihanaa kun eilen ultrattiin niin tietää, että toinen on ainakin hengissä ja voi päällisinpäin hyvin :) Np-ultra on meidän kolmas ultra. Nostan hattua niille jotka jaksavat odottaa np-ultraan asti näkemättä pikkuista. Oma kärsivällisyys on ihan olematon ja en olisi millään malttanut tänne asti odottaa :)

Kamala närästys vaivaa kokoajan, ikään ennen ei ole närästänyt :O Pahoinvointi on ilmeisesti nyt selätetty :) Alkaa elämä voittaa ja nyt on taas pitkästä aikaa sellainen olo, että on ihanaa olla raskaana :p

Tiukutus&Heluna POKS 12 :heart:
 
Todella paljon onnea mammuzkille:)

Mä kuulin äsken pikkuisen sydänäänet dopplerilla :heart: Todella ihanaa !

Tänään on tullut käytyä vähän vauvanvaate ostoksilla, vaikka mun pitikin odottaa et nt-ultra ois ohi.. Ja terveyskeskuksessa virtsatietulehduksen takia :( Toivottavasti saisin tänään jo antibiootit, koska en saa öitä nukuttua!! :(
 
Hei vaan pitkästä aikaa:p Nyt on taas ollut niin huono-olo, etten ole vapaa-ajallani pystynyt tekemään oikeen mitään, joten ketjunkin seuraaminen on jäänyt vähemmälle. Nyt kuitekin öklö-olo näyttäisi jäävän pikkuisen sivummalle ja ei ole tarvinnut oksentaakkaan viimeviikolla kun enää muutaman kerran. Ostin myös dopplerin, mutta vielä ei oo masusta kuulunut mitään..

Onnea uusille tulijoilla ja tietysti tupla onnea tuplista, jälleen! Onnea myös mammuzkille!

Kävin myös kattomassa äitiyspakkauksen ja enpä taida sitä ottaa, ostan sillä rahalla sitten vauvalla muuta vaatetta=)

Moni on kyllä jo käynyt np-ultrassa ja itsekkin kovasti odotan sinne pääsyä. Vielä ei ole tullut postissa aikaa, mutta kovasti odottelen. Ensimmäinen neuvola kanssa takana ja ihan mukava kokemus. Hyvin otettiin huomioon/puheeksi myös isä ja isyys.

Helena ja pikkuinen 9+4
 
Hei taas Mammat! :)

Täällä myös odotellaan ensimmäistä ultraa jonne en siis vielä ole saanut kutsua. Eli on meitä muutama jotka joutuu vaan sitkeästi odottamaan varmistusta siitä että vatsassa on joku ja kaikki hyvin. Veikkaan että oma ultra on joskus toukokuun alkupuolella..sinne on vielä ikuisuus!!

Mulla on vatsa turvonnut ja pari kiloa tullut lisää..en tosin omista vaakaa,joten en tiedä koska ne kilot on tulleet. Ehkä jouluna tai sitten nyt raskauden ja turvotuksen myötä. Mutta vatsa on muuttunut kovaksi.Onko muilla käynyt näin? Kun tuntuu siltä että pitäisi tuon pinkeyden mukaan olla jo viikolla 17 tjtn. Ja eihän se kohtu kai vielä ole edes noussut niin että sen voisi tuntea. Hassua. En muista että ensimmäisen kanssa olisi tuntunut näillä viikoilla vielä mitään.

Isyyspakkaus kuulostaa ihanalta,en viimeksi tehnyt,mutta nyt voisinkin askarrella jonkinlaisen lahjakorin. Isän "voimaeväitä" ja jotain lahjakortteja (esim. 2h extra unta) :D

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!

Mandi ja nuttu 9+2
 
Onnea, mammuzki! Ja tarrasukkia! :)

Kiitos Biana, että ainakin sun puolesta voin edelleen olla tässä pinossa. :)

Mulla on taas niin paska tuuri! Tänään soitti synnäriltä kätilö, joka teki mulle eilen np-ultran. Sanoi että labrassa on käyny moka ja ne on hävittäny mun verinäytteen, joten mulle ei nyt voida tehdä veriseulaa ollenkaan!! Eilen vielä oltais voitu näyte ottaa, mut tänään on jo myöhäistä kun on 12+0 (menkoista laskettuna tuo 12+2, mut sikiö vastasi eilen paria päivää pienempää). Kyllä rupes tympimään ja lujaa. Kätilö ehdotti että voisin osallistua siihen viikolla 15 tehtävään seulaan ja ultraan. Varattiin sitten siihen aika ja se on 11.5. Mut on taas niin mun tuuria! :( Se viikon 15 seula kun ei ole yhtä tarkka.

Ottaako muuten kaikki muut jotka käy np-ultrassa niin myös sen veriseulan?

Erittäin vi*tuuntunut Diinu & Pipana 12+2
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Alun kirjoittelun jälkeen jäin taka-alalle, koska oli vain niin epävarma olo koko raskaudesta. Suhteellisen oireettomana on alun jälkeen menty, joten pieni pelko oli koko ajan mielessä. Np-ultrassa kuitenkin käyty ja kaikki hyvin. Siellä pieni heilui ja huitoi oikein kovasti! Ihanaa! :heart: Nyt voi sitten taas alkaa kirjoittelemaan tännekin... :)

Diinu Voi miten p***a moka on niillä käynyt! Mä jotenkin luulin, että sen veriseulankin takaraja olisi se 13rv, muttei sitten taida ollakaan. Mutta hei, teillä nt normaali ja saatte kuitenkin tietoa vielä silloin rv15. Koita olla murehtimatta! Mä siis myöskin siinä seulassa kävin.

Muillekin tsempitykset ja jaksamisia, palaan paremmalla ajalla!


Eme ja Nuutti 11+6
 
Emelia- jäi heti silmään tuo sinun kommentti että oireeton alun jälkeen? Miten sinulla tuo meni? oliko alkuun selkeät oireet jotka loppuivat vai "haalistui"?
Olen tämän päivän paininut nyt tuon asian kanssa kun itsellä on oireet "haalistunut" tai oikeastaan rintojen aristus on melkein hävinnyt ja tilalle tullut alaselkä kipua sekä tuntuvampaa "nippailua" vatsassa, ei kuiteskaan kivuliasta...
On niin suuri pelko kokoajan että tämä oli nyt sitten tässä taas :(
 
mammuzki Oireita oli jonnekin rv7 asti ja sitten ne väheni. Silloin tällön kuvotti, mutta jos en olisi testiä tehnyt niin en olisi uskonut olevani raskaana. Alussa oireet oli kyllä selkeät, sittemmin oikeastaan ollut kovaakin alavatsakipua ja selkäjomotusta, jotka tuntuivat koko ajan siltä, että nyt se tulee ulos. Kovasti tsemppiä ja pidän peukut pystyssä, että asukki pysyy kyydissä loppuun asti! :heart:
 
Diinu no huh mikä moka käynyt :O Onneksi kuitenkin tarjosivat tilaisuutta uuteen seulontaan vaikka eihän se sama asia ole ja korvaa tuota mokaa. Onneksi teillä oli ultrassa kaikki hyvin :)
Kyselit myös veriseulonnoista ja ainakin minä osallistun siihen. Nyt alkoikin jännittää, että onkohan munkin näytteet hukkunut, olisi ihan mun tuuria :D

Huomista ultraa odotellen Tiukutus&Heluna rv12 :heart:
 
Onpa huono mäihä sulla Diinu : / En tajua miten tuo voi olla mahdollista ammattihenkilökunnalla...

Mä menen myös sinne veriseulaan. Esikoisesta en käynyt mutta kahdessa viime raskaudessa menin ja myös nyt kun mun avomiehellä on synnynnäinen sydänvika. Haluan varmistua kaikesta että jos tulee eteen jotain yllättävää niin osataan henkisesti valmistautua...pääsen myös ainakin yhdelle äitiyspolikäynnille (rakenneultra), sekin jo huojentaa oloa.

Tällä kertaa ei muuta (hirveä kiire)

Isebel 10+1
 
Diinu Huhhuh! Ymmärrän hyvin että ottaa päähän. Mua ainakin harmittais ihan senkin takia että täytyis ottaa toiset näytteet ja neulakammoiselle se on aina kova paikka. Mutta kiva että pääset kuitenkin sitten uusinta seulaan. Tsemppiä!
Olen siis itsekin menossa veriseulaan sitten joskus kun sen aika tulee monen viikon päästä.

Mandi ja nuttu 9+2
 
Mamuzki Onnea!

Diinu, kurja homma toi hukkuminen. Mutta saatpa yhden ylimääräisen ultran sitten.

Me ei oteta veritestiä ja niskaturvotuksenkin saa mitata vain jos silmällä on graavia poikkeamaa. Mä en halua itelleni lisää ressiä siitä et sieltä tulee joku suhdeluku mikä kertoo että ehkä on ehkä ei. Mä en henk koht tee sillä tiedolla mitään. Jos on jotai graavia niin kai ne tutkii sit ilman veritestiäkin.

Täällä jännätään pääsenkö zombi olostani eroon seuraavan kuukauden aikana vai en. Noo aika näyttää ja toiveet korkealla :D Ja päikkärit on tosi kova juttu aina kun ne saa nukkua.
 
Mammuzki paljon onnea plussauksesta. Mulla hävis rintojen kipu jo parin päivän jälkeen plussauksesta eikä ollut 2 viikkoon enää KUNNON oireita. Sitten vasta alko jatkuva öklötys ja muuta ei oo ollukkaan... Eli sinuna ottasin nyt rennosti ja odottelisin vielä oireita :) Tsemppiä ja toivottavasti asukki pysyy loppuun asti matkassa!!
 

Yhteistyössä