<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Huomenta rouvat ja neidit!

EtanaLilli Ihanaa nähdä ne huiskivat raajat! Omaa np-ultraa odotellessa :)

Kumikvatti Olin esikoista odottaessa harjoittelussa. En tosin tuollaisessa paikassa jossa on selvä vaara saada iskuja mahaan ja muualle. Jo ennen harjoittelun alkua kerroin ohjaajalleni että "Olen muuten sitten vähän isomahaisempi kun tulen harjoitteluun". Hän ymmärsi heti :) En saanut erokoiskohtelua kuni muutaman kerran sellaisissa tilanteissa joissa raskaus piti oikeasti huomioida.. Neuvolalääkäri olisi minut laittanut saikulle harjoittelun aikana supistusten vuoksi, mutten sitten suostunut =) Supistukset loppuivatkin sitten kun harjoittelu loppui..
Tee niinkuin sinusta tuntuu parhaalta. Sano vaikka ohjaajalle ja kerro myös opettajallesi että sinua vähän pelossaa aggressiiviset asiakkaat raskautesi takia.

Alice Saa kysellä. Itse asiassa ikäeroa noilla on 1v7kk ja sama tulee myös kakkosen ja kolmosen ikäeroksi =) Jännitin kyllä varsinkin raskauden lopulla miten tuleva isoveli reagoi koska oli niin äidinpoika ja kiinni minussa. Sain kannella poikaa vielä pikkusiskon syntymäpäivänäkin.. JOtenkin ihmeellisesti yhdessä yössä (kun pikkusisko syntyi) pojasta tuli ihan isinpoika =) Toki äitikin oli tärkeä mutta isi alkoi kelpaamaan. Mies oli heti 3 viikkoa isyyslomalla joten ekat viikot saatiin harjoitella yhdessä. Sitten kun mies meni töihin kaikki vaan sujui kolmestaan =) Tyttö oli huonosti nukkuja ensimmäisen kuukaudet. Ei siis nukkunut vaunuissa esim. ollenkaan. Käytin sitten kantoliinaa paljon. Kantoliina helpotti kyllä paljon. Sai leikittyä esikoisenkin kanssa paremmin, tehtyä ruokaa yms. Kesä oli rankka koska oli niiiiiin kuuma ja tyttö ei viihtynyt yhtän ulkona päivisin, oli hänelle liian kuuma.
Poika otti kyllä pikkusiskon hienosti. Ei ole ollut mustasukkainen ollenkaan. Otimme pojan aina vauvan hoitoon mukaan ja annoimme hänelle jonkun "tärkeän" tehtävän. Nyt sisarukset ovat jo useita kuukausia leikkineet yhdessä. Oikeastaan kun tyttö lähti liikkeelle niin lapset löysivät yhteistä tekemistä. Toki poika haluaa välillä leikkiä rauhassa ettei pikkusisko sotke leikkejä. Silloin annan siihen mahdollisuuden. On nuo kyllä ihana kaksikko, tärkeitä ova toisilleen.
Vastaus varmaan kuulosti nyt ärsyttävän positiiviselta mutta en vaan ole kokenut mitenkään kovin raskaaksi tätä. Toki on univelkoja ym.. Ja kokisin varmaan erilailla tämän jos olisin töissä. Saan olla kotona lasten kanssa :)

Alkuun oli yhdistelmät ja seisontalauta. Kunnes tuli lumet :) Laudan pyörät eivät pyörineet paljossa lumessa. Hankittiin sitten tuplat. Ne on olleet tosi hyvät!
Nyt ollaan taas menty tavisvaunuilla+laudalla, koska poika tykkää seisoa siinä. Eikä sitten nukahdakaan niin helposti seisoessa kuin kyydissä istuen =) Siis jos on tilanne ettei vielä saisi poika nukahtaa..

Kyllä muakin jännitti miten 2 kanssa selviää =) Nyt jännittää miten kolmen kanssa :D

).(
Eilen soitin neuvolan. Se on 26.4. Siis ensimmäinen neuvola. Ja kuulemma np-ultra on sitten toukokuun ekalla viikolla.
Olot on kyllä niin erilaiset kuin aikaisemmissa. Siis paljon helpommat (vähän se pelottaakin että onko sitten kaikki hyvin jos ei ole oireita kuten ennen :( )
Olen päivisin todella pirteä. Illalla sitten alkaa väsymys ja ällötys.

Biana ja Lahja-Armas 7+4
 
Alice81 Kyllähän mä sitä ikäeroa olen miettinyt, mutta oon kyllä aina halunnutkin ettei esikoisen ja seuraavan välissä olis kauheeta ikäeroa :) ja tosiaan voihan siinä jaksaminen välillä olla tiukilla mutta niinkuin sanoit onhan ne muutkin pärjänneet ja jokkut viällä pienemmälläkin ikäerolla :)

Nyt tarttis alkaa siivoomaan ja leipomaan, huomenna esikoisen 1- vuotis synttärit, onneks olo ainakin toistaseksi ihan hyvä :)

Mimskuliini 10+0
 
Kiitos Biana ja Mimskuliini kannustavista teksteistä. Ehkä minä vain turhaan panikoin. Kuitenkin asioita yrittää miettiä mahdollisimman paljon etukäteen, ettei tule sitten shokkina kaikki se hässäkkä.

Tuplarattaista semmoset ollaan päätetty hankkia, koska asutaan Helsingissä ja kuljetaan paljon julkisilla ja käydään (ainakin esikoisen kanssa käytiin) paljon vaunuttelemassa. En usko, että tuo poika jaksaa vielä laudalla seistä kauhean pitkiä aikoja, kun vauva syntyy. Ja talvellahan nuo seisomalaudat ei kauhean toimivia ole. Eli saa suositella tuplia, jos sellaiset on itsellään ollut käytössä. Jotkut ketterät city-mallit. =)

Kantoliinaa meinasin myös kokeilla. Ei ollut esikoisen kanssa käytössä, enkä edes kaivannut, kun poika oli kotitöiden aikana kiltisti sitterissä ja seuraili äitin touhuilua. Nyt kuitenkin ajattelin, että voisi olla kantoliina paikallaan, että pystyisi paremmin touhuilemaan isommankin lapsen kanssa vauvan samalla tuhistessa masun päällä. No... onhan tässä vielä aikaa pohtia tulevia menettelytapoja ja ne varmaan muuttuu vielä matkan varrella.

Alice ja Väinö 10+1
 
Diinu: Eipä haittaa, olisin varmaan uudemman kerran huhuillut =)

Äitiyspakkauksesta: Meillä on otettu molemmille pojille ja juurikin kävin ihastelemassa tuota uutta pakkausta KELAn sivuilla... Ihqu :heart: Eli kyllä se kolmosellekin otetaan, kun nuo aijemmat kuitenkin on olleet enemmän niitä "vanhemman" mallisia... Siis kuitenkin jo 5 vuoden takaa edellinen. Nyt on tuota ruskeaa paljon ja tyykkään tosi paljon siitä. Vaatetta kyllä olisi tallessa vaik kuinka paljon, mutta saapahan sitten uusia tää SiiriAapelikin.

Kantoliinasta Esikoisella kokeilin ja kuopuksella oli ihan ehdoton,kun pojilla ikäeroa 2v ja parit päivät... Sai tehdä normit kotihommat ja esikoisen kanssa touhuta ja toinen nukkui mykkyrässä =) Mulla oli sisällä kyl käytös ihan vaan se rengasliina, koin kaikkis helpoimmaksi, pitkää liinaa kyllä vähemmän käytin, mutta kun oltiin kaupassa kolmisin autolla,niin siellä käytin sitä, kun esikoinen istui kärryissä. Meillä ei kuopusta voinut jättää sitteriin tms. kun oli sen verran mustis tuo isoveikka, niin siksikin koin liinailun kivaksi tavaksi ja aijon kaivaa varmaan liinat esiin uudemman kerran =)

Omaa napaa: Mulla olis eka neuvola 27.4 ja silloinhan on kai jo 11+ viikot, joten kiirettä pitää np-ultraan, muttei tolla meidän terkalla ollut aikaa antaa ja itseasiassa olisi venynyt ties kuin pitkälle (toukokuun alkuun). Mutta edellisen kanssa kokemusta tosta terkasta, joten eipä mulla kiire ole sitä tavatakaan... Epäinhimillinen tapaus...:headwall: Jos olis ekaa odottanut, nini olis kyllä ollut hermoheikko sen kanssa... Huah : /
Olo on ollut ihan toisenlainen kuin poikien kohdalla, siis mitään erityisiä oireita ei ole ollut ja siksi kävinkin alkuraskauden ultrassa tsekkaamassa, että edes joku siellä on... Kohdun kasvustra johtuvia repäisykipuja jne ei ole ja se kummastuttaa, tosin kai kolmas raskaus jo siihenkin vaikuttaa? Pahaa oloa/etomista on vaihtelevasti ja väsy vaivaa. Mutta maha mulla on valtava :D Siis ylipainoa on, mutta nyt mulla on pallo alkaen tissien alta ja äippähousuja pakko pitää, kun omat puristaa kamalasti! Eilen töissä yks asukas kysy, että "ootatko sie vauvaa?" ... Totesin vaan, että miten niin ja jatkoin hommia... Hmm, en kyllä vielä aijo kertoa ja paljastaa... =) Kun nyt eka olis se np-ultra ja sit tietäis et onko kaikki ok... Jotenkin vaan on niin epäilevä : /

Laiska olen kirjoittelemaan, vaikkakin käyn täällä useammankin kerran päivässä lukemassa ;)

Pikkupirkko ja SiiriAapeli 9+1 tai mitä lie....
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikki. Siis mä olin kyllä aika järkyttynyt tänään!Olin siis ekalla neuvolakäynnillä ja siellä oli se varhaisultra ja siellä oli KAKSI vauvaa :O Siis ihanaa kyllä mutta alku järkytys oli melkoinen. Kaikki kenelle kerroin niin ekaksi nauroivat 5minuuttia :D voi vitsi. Jännittää kyllä kovasti. Onhan tää raskaus ihan erilainen ku yksöisraskaus. Kunhan kaikki menis nyt hyvin.

Ja siis keillä muilla täällä oli kaksoset tulossa???????Mulla on ilmeisesti rv 8+3 tällä hetkellä ja maha näkyy jo ihan selvästi. Onks muilla masu näkyvissä jo??

Anzu86 ja kaks nappulaa rv8+3
 
Anzu86 Onnea tuplista! :flower:
Jopas niitä kaksosia nyt tulee tähän pinoon =)

Pikkupirkko Mäkin mietin onko kaikki hyvin kun ei ole niitä kipuja ym. kuten aikaisemmissa raskauksissa. Mullakin kolmas tulossa. Tyätyy toivoa että kohtu ja kroppa sietää nyt enemmän..
 
Anzu86 onnittelut tuplista! :heart::heart:
Seuraan aina suurella mielenkiinnolla näitä tuplauutisia ja taisit olla jo viides marraskuinen tuplaodottaja. Itse en ole kumminkaan.

Kävin katsastamassa tuon uuden äitiyspakkauksen ja päätös vahvistui edelleen että en ota sitä. Ensimmäiselle on aikanaan otettu ja siitä kaikki tarpeellinen tallessa. Peitto, makuupussi, lakanat, kylpymittari, sakset yms. Vaatteet mieluummin valitsen itse kaupasta. :) En mä tarkka vaatteista ole.... :D

Vielä viisi päivää ultraan.

Matalalento ja Hippu 11+3
 
Biana ja Pikkupirkko: Mä olen kans miettinyt tota vähäoireisuutta, kun kolmas tulossa ja raskaus raskaudelta oireet helpommat, et voiko siihen jotenkin keho tottua. Vaikka meillä 1. ja 2. ero viisi vuotta, niin kakkosen oireet pahoinvoinnilta paljon helpommat. Ja nyt vieläkin lievemmät ja edellinen tyttö on 1v 9kk. Paljon en ole oksentanut missään raskadessa, mutta nyt toistaiseksi en ollenkaan. Yökin vaan hajuista ja huono oloa ollut jonkin verran mutta sekin lähes kokonaan helpottanut.

Sekavaa sepustusta mutta pohdiskellut vaan ja jännittyneenä odotan sitä ultraa et onko kaikki hvyin.

MatalaLento
 
anzu86 tuplaonnea =) siis ihan uskomatonta miten tässä pinossa on tuplien odottajia! teillä on hyvö vertaistukiporukka jo ihan täällä, ei tarttee paljo monikko-odottajien palstoja etsiä :)

onnea kaikille hyviä nt-ultrakuulumisia saaneille ja sydänääniä kuulleille :) niitä itsekin odotellessa...

pikkupirkko sullakin tosi myöhään eka neuvola, kuten myös mulla. mäkin oon miettinyt että miten ehtii sitten nt-ultraan, mutta kai ne sitten jostain sen ajan repii. pakkohan niitten on, nt-ultra on kuitenkin käsittääkseni lakisääteinen velvoite kunnan järjestää.

äitiyspakkaus kiitos bianalle linkistä, käyty katsomassa ja päätöskin tehty =) eli me otetaan JOS tämä masuvauva olisi poika. jos on tyttö, niin ei oteta. tämä siksi että meillä on esikoisen jäljiltä todella paljon pinkkiä (itse yritin ostaa neutraaleja värejä, mutta kaikki lahjaks saatu on pinkkiä ja me saatiin lahjavaatteita PALJON) ja nuo ä-pakkauksen vaatteet näytti kyllä kaikki sopivan pojalle oikein hyvin.

täällä pahaa oloa ympäri vuorokauden :x oksentaa ei oo tarvinnut mut eipä kyllä oikein mitään tehdäkään. illat oon maannu sohvalla, torkkunu ja voinu pahoin. tasainen syöminenkään ei oikein enää auta, on vaan yksinkertaisesti paha olo. niinku ois merisairas, vatsataudissa ja krapulassa yhtä aikaa, mut ei kuitenkaan ihan oksenna... toivottavasti tää on hyvä merkki, sillä muuten on ollut vuotojen takia ihan liikaa epävarmuutta tässä raskaudessa.

aurinkoista vkl kaikille, toivottavasti edes osa pääsee ulos siitä nauttimaan!!

t. manna8 + ernesto 8+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Biana: Joo opettajan kanssa ajattelinkin jutella, mutta mulle ei oo kerrottu kuka on mun ohjaava opettaja.. Meidän koulussa kaikki menee niin viime tippaan :( Ehkä mäkin sitten ohjaajalle sanon jotain tollaista, kun ei oikeesti oo mitään ideaa miten kertoisin.. Hyvä kuitenkin jos ei mitään ihmeellisempää erikoiskohtelua järjestetä! :)

anzulle tuplaonnea! :heart: Tosi paljon kaksosten odottajia :)

Ihana tuo äitiyspakkaus. Itse aion ottaa sen, koska tosiaan esikoinen tuloillaan ja äitiyspakkaus on kannattavampi :)
 
Nt-ultra takana! Oi hurja mikä helpotus. Kaikki kunnossa. Pienet itkutkin päästettiin molemmat. Siis mies ja minä, ei lääkärisetä ;) Mittaa oli 42mm ja turvotusta 0,6, eli hyvältä näyttää. HUH HUH!

Leeniliini ja Papu 11+1 :)
 
Uus yritys!

Siis avan mieletöntä nää mein kaksosten oottaja! VIISI! sitä alkaa jo vähän mietiskelemään että montakohan tuolla omassa masussa on?? kolmosten odottaja vielä kehiin, ni olis meillä harvinainen pino! :LOL:

kumkvatin kanssa meil on samana päivänä nt! mul on jorvissa!

äippäpakkaus otetaan, ihan vaan siks et oon sen kaikille muillekkin ottanu! haluun joskus sitten antaa työille heidän omat makuupussit kun oottavat ekaa vauvaa! aika kauaskantoista ajattelua, mut oon ite haikaillut oman pussini perään, se oli vaaleansininen valkoisin pienin kukin! kuvissa vaan nähny..

Vähäoireisuudesta: täällä on oireet kyllä pahentunut joka raskaudesta ja varsinkin liitoskivut, onneks ei viel oo, koska se on sit yhtä helvettiä koittaa nousta sängystä! onks suonikohjui jo, multa löytyy komia toisesta reidestä, huoh... näitä alkaakin sit tulee ihan kivaan tahtiin, onneks hävii synnytyksen jälkee..

no mut nyt siivoomaan, ku vähän puhtia löytyy!

aurinkoista päivää kaikille!

nallemakarooni tytöt x 3 öhkömönkiäinen 9+6
 
Hei vaan ja ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Ja onnea kaikille nt-ultrassa hyviä uutisia saaneille ja varsinkin tuplia odottaville :)

Minäkin kävin kurkkimassa kuvat uudesta äippäpakkauksesta ja en oikein tiedä otanko sitä vai otanko rahana....Jos odottaisin esikoista niin sitten ottaisin ehdottomasti, mutta nyt kun on jo kolmonen tulossa, niin vaatetta ja tavaraa on jo kertynyt paljon ja tallessa vielä esikon 2007 pakkaus. Oikeestaan tykkäsin vaan noista värikkäistä vaatteista uudessa pakkauksessa, kuten punaisista puolipotkareista ja ruskeista ja raidallisista vaatteista ja siitä makuupussista, toppahaalarikin oli suht ok, mutta kaikki ne vaaleat vaatteet jäisi varmaan käyttämättä :/ Tykkään kuitenkin pukea lapset värikkäisiin vaaatteisiin. Eli uskon että päädytään ottamaan raha ja ostan sillä jotain tarpeellista ja varsinkin jos tyttö olisi tulossa niin hälle jotain tyttömäistä, edelliset lapsoset siis poikia.

Oma olotila: edelleen oksentelua ja yökkäilyä ja väsymystä....
Nt-ultraa odotellaan vielä, eli pari viikkoa siihen on aikaa.

Moni on kysynyt lasten pienestä ikäerosta, meillä siis ykkösen ja kakkosen välillä on 1v8kk ikäeroa ja itse koen sen erittäin sopivaksi. Molemmat on ollut helppoja lapsia ja vauvanakin nukkunut aina hyvin. Halusin lapset mahdollisimman pienillä ikäeroilla, mutta kun tämä lapsen teko ei ole ollut meille mitään helppoa, niin sitten tuli tuo 1v8kk ikäeroa ja toiselle ja kolmoselle tulee reippaasti yli 2v. Me ollaan viimeksi käytetty ehkäisyä 6 vuotta sitten ja aina heti lapsen syntymän jälkeen ollaan käyty yrittämään seuraavaa lasta, mutta tämä kolmonen saa jäädä meidän viimeiseksi. Eli kovalla yrityksellä ollaan nämä lapset saatu aikaan, huoh! Kyllä sitä välillä on itku silmään tullut kun toiset on raskautunut niin helposti.

Ktristalli ja kolmonen 10+4
 
Heipä hei!

Kävin eilen ekassa neuvolassa. Tuli hieman ennakkoon kun naukkutäti jäämässä lomalle ja halus mut kattoo ennen sitä ettei tartte sijaiselle mennä. Perus käynti ja nopea ku ennakkoon jo niin tuttua.
Verikokeisiin muutaman viikon päästä ja ultra aikaa odotellaan.

Onnea taas uudesta tuplamammasta :)
Onnea myös kaikille ultrassa käyneille ja sykkeen löytäneille.

Ikäerost puhetta ollut. Meillä 1. ja 2. välissä 1v6kk ja 2. ja 3. 1v8kk sit 3. ja 4. väli hitusen pidempi 2v1kk. Nyt ikäeroksi olisi tulossa 1v9kk.
En ole kokenut ongelmaksi. Totta kai välilä on raskasta mut on niistä toisilleen seuraa ihan eri tavalla kuin pidemmillä ikäeroilla. Nytkin 1.,2. ja3. ovat semmonen vauhtikolmikko et huh-huh :)

Mua on ruennut vähän pelottamaan et ootankohan kaksosia : / Oireet välillä paljon voimakkaampia kuin aiemmissa raskauksissa. Uutena oireena kauhea näläntunne. Vaikka alle 2h sitten syönyt niin nälkä saattaa iskeä niin kovaksi että tajua meinaa riipoa. Yökkäilen lähes jatkuvaan, en "onneksi" oksenna.
Tekis kamalasti mieli tilata aika yksityiselle ultraan mut yritän nyt malttaa...
Kerrottu ei olla kuin parille läheiselle kaverillemme. Ei jotenkin uskalla :ashamed:

Tuomenkukka ja salaisuss rv 8+6
 
Heissan kaikki. Siis mä olin kyllä aika järkyttynyt tänään!Olin siis ekalla neuvolakäynnillä ja siellä oli se varhaisultra ja siellä oli KAKSI vauvaa :O Siis ihanaa kyllä mutta alku järkytys oli melkoinen. Kaikki kenelle kerroin niin ekaksi nauroivat 5minuuttia :D voi vitsi. Jännittää kyllä kovasti. Onhan tää raskaus ihan erilainen ku yksöisraskaus. Kunhan kaikki menis nyt hyvin.

Ja siis keillä muilla täällä oli kaksoset tulossa???????Mulla on ilmeisesti rv 8+3 tällä hetkellä ja maha näkyy jo ihan selvästi. Onks muilla masu näkyvissä jo??

Anzu86 ja kaks nappulaa rv8+3

ONNEA!!!! :heart::heart:
Täällä siis kanssa yksi kaksosia odottava! :)
Kyllähän tuomaha jo vähän pömpöttää..:whistle:

Ompas meitä muuten oikeesti paljon täällä, ihan uskomatonta!:O
 
Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeistä. Ja kaksosia odottajville tupla onnittelut :D Upeeta!

Meikäläinen ei oo piiiitkään aikaan jaksanu kirjotella, mut oon sitäkin ahkerammin käyny lueskelemassa teijän kirjotuksia.

Mulla oli eilen neuvola, toinen sellainen ja sielä neuvolantäti ehdotti jo sydäntäänten kuuntelua, vaikka viikkoja oli vasta 10 tasan. Vehje oli ihan antiikkinen, mut äänet löyty samontein! :heart: ihanaa, heti tuli taas varmempi olo, että kyllä sielä vielä kaveri hengissä pyristelee! :D
Oireita kyllä löytyy, mut sitlti. Oon vissiin vainoharhanen.
Mutta siis.. Niistä sydänäänistä oli sen verran puhetta, että vaikka niitä ei olis löytynytkään, ei kannata hermostua. Joillain se kohtu on taaempana ja ihmisillä se kohdun yläpuolella oleva "rasvavarasto" on erilainen kullakin. Nämä vaikuttaa asiaan. :)

Ootteko kuullu siitä mammajoogasta mää jostain luin siitä ja haluaisin ehdottomasti kokeilla. En vaan millään löytäny netistä, et onko sitä jossain Pirkanmaalla..

O-N: Kauhee ällötys on jatkuvasti. Kaikki hajut ällöttää, jopa ennen niin hyväntuoksunen huuhteluaine haisee ihan tunkkaselta. Koko ajan pitäs saada raitista ilmaa ja sisällä pitää ikkunaa auki. Tuntuu, että vaikka kuinka vessaakin pesisi niin aina sielä haisee pissi.. :/ Ärsyttävää..
Mulla on lisäks kauhee ummetus ja ilmavaivoja paljon. Kaasu tuntuu haisevan ihan erilaiselle kuin ennen ja tietenkin sata kertaa pahemmalle... :D
Paljonko teille on tullu jo painoo?? Mulle on tullu jo n. 3 kg ja viikkoja on 10+2. Turvotusta on kyllä ja pahasti..

Jep, mutta nyt unta kaaliin että pääsee aamulla ylös ja töihin!
 
Jenzzi Tampereelle napapiiri järjestää mammajoogaa. Äitiysjooga Ryhmä näyttää alkaneen kuun alussa, mutta syksyllä varmaan taas jatkavat uusilla ryhmillä. Yksi ystäväni käy siellä, sanoi aika turhauttavaksi kun hän on mitä mainioimmassa kunnossa, maha vielä siro ja jooga oli ollut aika kevyttä, kuulemma juuri sellaisille kunnon masullisille sopivaa :)
 
Lauantaihuomenet kaikille marrasmasuille! :)

Huh onpas tää aika vierähtäny taasen ja paljon on ehtiny tulla uutta tekstiä tänne sillä aikaa ku en oo ehtiny käydä kirjottelemassa tai lukemassa.. Koko viikko ollu nii kiireinen.. Huomisaamuna olis lähtö sitte Roodokselle viikoksi!! Ihanaa tää loma sattuki just hyvin , ei ois jaksanu töitä enää jos ei saa välistä huilia kunnolla. Jos joillain sattuu olemaan jotain viime hetken matkavinkkiä niin otetaan mielellään vastaan ;) siis vaikka jos on jotain erityisjuttuja raskauden suhteen..
Ite oon alottelija tässä ulkomaan matkailussa, mutta pitää vissiin vaa vähän kattoa ettei syö mitää kypsentämätöntä..

Epa88 PAhoittelut tuulimunasta! :hug:

Lupasin itelleni etten ostele vielä mitään vauvajuttuja, mutta pakkohan se oli ku eksyin kirppikselle ja siellä oli aivan ihania pikkubodyja<3 ja oli niin halvalla että kyllä siinä muutamat potkuhousut läks mukaan :) Onpahan valmiina sitte..

En oo koskaa aiemmin kuullukkaan tuosta "isyyspakkauksesta" kuulostaa hauskalta, voisin sellaisen väsätäkki tuossa syksyllä...

Joko on kenelläkää alkanu maha ns. näkymään? Mulla turvottaa iltasin aina mutta nyt huomaa kyllä että alamaha on kasvanu hieman, sitä ei saa enää normaaliksi niinku muu kroppa vaan se pullottaa nätisti , ei oikee hotsita pitää enää tiukkoja paitoja ku tuo pömppis alkaa tulla esiin :D

Käyn vielä kurkistelemassa varmaan illalla täällä ennen lomalle lähtöä :)

Karoliina rv 10+4
 
Heippa taas!

Laiskasti tulee itte kirjoteltua, vaikka kuulumisia käyn kyllä lukemassa päivittäin!

Ihan ensimmäiseksi Epalle vilpittömät pahoittelut ja kovasti jaksamista! :hug:

Tervetuloa uusille ja kaikille hyviä uutisia saaneille onnea! Meidän pinon kaksosluku on kyllä aika hurja, siistiä! :)

Mä olen käynyt nyt kanssa katsastamassa äippäpakkauksen uudet kuvat, kyllä se otetaan kun esikoinen on tulossa. Osa sisällöstä jää kyllä auttamatta käyttämättä, olkoon sitten niin että olen nirso :kieh:

Täällä on pari päivää oltu vähän sydän syrjällään.. Vessahelvetti on alkanut täälläkin, tosin ilmeisesti ihan tosi minimaalisena verrattuna teihin muihin vuotelijoihin, mutta nyt vasta oikeastaan tajuan kuinka kamala tunne se voi olla! Joten aivan täydet sympatiat kaikille tuhruttelijoille! Mulla on siis tullut vessakäyntien yhteydessä välillä pyyhkiessä selkeästi rusehtavaa paperiin. Ei sitä vuodoksi voi oikein kutsua, ihan kun olis valkovuotoa, mutta selvästi rusehtavaa. Muutaman kerran on tullut semmosia pieniä ruskeita "säikeitä", pitkänomasia ja vähän venyviä. (Tässä vaiheessa anteeksi vaan niille, joille laukasen pahoinvointireaktion yksityiskohtaisuudellani :LOL:) Näin ei tapahdu joka kerta, mutta useamman kerran päivässä. Ja tietysti kuumeisesti mietin, että mitä se on ja onko joku hätänä, lisäksi tähän, että olen edelleen hyvin hyvin oireeton, pelkään tietysti kohdunulkoista tai jotain muuta yhtä kamalaa.. VOI JEHNA.
Nyt ei joka tapauksessa ole rahaa mennä yksityiselle ultraan, joten ei muuta kun pakko odottaa 12 päivää omaa ensimmäistä ultraa, ihan järkyttävää.
Uskoisin, ettei mitään hätää ja pitäis rauhottua vaan, mutta peikko on aikamoinen tuolla takaraivossa, nukuttua olen kuitenkin saanut ihan hyvin. Kannustavia sanoja?? :ashamed: Epävarmemmaksi tässä kai tekee sekin, että eka tulossa ja tää on niiin uutta kaikki. Se sitten täydestä itsekkyydestä... :saint:

Jenzzi täällä kiusaa kanssa ilmavaivat ja ummetuskin vähän, on kyllä ärsyttävää. Varsinkin kun tuntuu, ettei niitä kaasuja hallitse oikeen millään.. :D
Paino on pysynyt samana, mutta mulla onkin niin paljon ylipainoa, että sais pysyä ihan koko raskauden samoissa lukemissa. :)

Isyyspakkauksen tekijät, kuulostaa kivalta idealta! Mitä ootte yleensä sinne laittaneet?

Huolestuneet Naive ja itu 9+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä