<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

Ompas täällä taas tapahtunut :)

Ite olin viikonlopun reissussa Tallinnassa, se oli varattu jo ennen plussausta ja siitä tulikin nyt shoppailureissu sitten (ja syömisreissu) Muuten hauska matka, mutta nyt oon sitten kipeenä. Piti äsken hakee apteekista parasetamoolia, jotain tällasta kuumaa juomaa.
Mittailen just kuumemittarilla ja näyttäs et pientä lämpöö on 37,6... silti ihan karsee olo (pahoinvoinnit päälle)

Valivali, tulipas läyhättyä vaan itestään tässä taas :D Nyt meikäläinen painuu petiin.

Ens viikolla ois eka neuvolakäynti...:)
 
Josko mäkin sitten ilmoittautuisin mukaan. Eilen käytiin varhaisultrassa ja siellä kaksi sydäntä pompotteli viikkoja vastaavissa sinteissä. Meitä taitaa olla nyt neljä kaksosten odottajaa marraskuussa. Aika hurja määrä :)

Meillä on myös lapsettomuustausta. Mulle on tehty ensin kuusi ICSI hoitoa joista viimeisen hoidon viimeisestä pakastinalkiosta syntyi meidän esikoispoika joka on nyt 1 vuosi ja 1 kk. Alkuun ajattelimme, että meidän lapset on tässä mutta lopulta päätimme kuitenkin vielä kerran kokeilla. ICSI:stä tuli kaksi siirtokelpoista alkiota jotka siirrettiin molemmat ja siellähän ne nyt sitten kasvaa. Vaikka alusta asti osattiin sitä kahden mahdollisuutta odottaa niin on tää silti hieman pistänyt puhaltelemaan :) Varsinkin kun esikoisen kanssa ikäeroa tulee reippaasti alle kaksi vuotta.

Ikää mulla on 36 ja miehellä 32. Yhdessä ollaan oltu kymmenen vuotta ja maalla asustellaan kera koiran. Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja tarkoitus oli syksyllä palata töihin mutta se nyt jää.

Edellinen raskaus meni hyvin. Ainoona miinuspuolena oli raskausdiabetes joka kuitenkin insuliineillä pysyi kurissa. Poika syntyi tasan 41 viikolla käynnistelyn seurauksena. Synnytys oli nopea, vajaa neljä tuntia ja siitä jäi ihan hyvät muistot. Vaikkakin sattui niin pirusti :) Poika oli syntyessään ihan normaalin kokoinen 52 cm ja 3675 g.

Mä olen hävittänyt suurimman osan vauvakamoista kun meille ei tosiaan pitänyt sitä toista tulla mutta vaatteista suurin osa on kaverilla ja ne saa sieltä sitten takaisin. Kaukalot menee ostoon ja uudet vaunut nyt tarvitaan jokatapauksessa.

Raskausoireita ei juurikaan ole mutta eipä ollut osta esikostakaan. Ihan pientä etomista aina välillä. Esikostakin taisi isompi etominen alkaa vasta hieman myöhemmin. Vatsa pömpöttää iltaisin ihan komeesti mutta kaikki omat vaatteet menee vielä päälle ja painoakaan ei ole tullut. Mä yritän nyt olla tarkkana ton painon kanssa jotta saisin sen diabeteksen lykättyä mahd. pitkälle. Eiköhän se sieltä meinaan kuitenki iske. Mä olen niitä onnellisia joilta imetys on vienyt kilot mennessään ja painankin nyt lähes 10 kiloa vähemmän kun esikoisen alkuraskaudessa. Pitkästä aikaa siis normaalipainossa.

Nyt on tämmöinen omanapainen kirjoitus. Mitäs muille kaksosodottajille kuuluu?

Siisu sekä Kusti ja Kosti / 7+1 / toinen ja kolmas/ 28.11 / K-HKS
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiä on tullut valtavasti! Ihanaa :)

On ollut niin paljon kiireitä ja väsymystä,etten ole muutamaan päivään edes avannut konetta. Ajattelin päivittää neuvolakuulumiset,mutta terveydenhoitaja sairastuikin tänään ja aika siirtyi torstaille. Sitä odotellessa. Olis niin kiva jos jo ekalla käynnillä voitais kuunnella sydänäänet,mutta onhan se ymmärrettävää ettei sitä tehdä kun useimmilla ei vielä näin alussa kuulu.

Hurjaa Nojanda!! toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian, varmasti rankkaa olla noin heikossa hapessa. Tsemppiä! Ja muille rajusti oksenteleville myös!

Nyt poika heräsi ja täytyy mennä laittamaan ruokaa hälle. Mutta kirjoittelen enemmän myöhemmin. Voikaa hyvin! :)

Mandi ja nuutti 8+2
 
Onnea Siisamille kaksosuutisista!:)

Np-ultrauutisia: Tänään käytiin ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin.Tuli niin huojentunut ja onnellinen olo,että siellä vielä ollaan matkassa.Sikiöllä oli viikkojakin enemmän mitä piti eli 10+6.
Tänään piti olla menkkojen mukaan ja mun oman kierron mukaan 10+3.Olin kyllä yllättynyt,että oli isompi,mutta ultraaja sanoi että aiemmilla kerroilla kun oon käynyt ultrassa on alkio ollut niin pieni, ettei tarkkaa mittaa ole saanut.Viikon päästä kuitenkin mennään uudestaan,että saadaan niskaturvotus mitattua, ja että on tuo varmana 11+0 viikkoja täynnä.Nykyään niin tarkkaa.Mutta ei mua haittaa että pääse uudestaan kurkkimaan sinne masuun.Sikiö liikkui jo paljon.Kädet ja jalat heilu.Napanuora oli sylissä ja näkyi kuulemma harvinaisen hyvin napanuora.:heart:


Olosta: Mulla näköjään pari päivää on aina parempia sillä saralla etten oksenna.Muuten on kyllä joka päivä huonoa oloa ja väsyttää.Ja aina joka kolmas tai neljäs päivä oksennan.Nyt tänään ja eilen.Alamaha poltot jatkuu..ehkä nyt vähemmän ollu.Nälkä on ruvennut vaivaamaan.Aiemmin ruoka ei maistunut nyt ehkä vähän toisinpäin.Eilen kävin jopa pyöräilemässä kun en oo liikkunut herran aikoihin.Nyt vois aloittaa tuon liikkumisen ihan synnytyksenkin kannalta ja oman hyvinvoinnin.

Tänään sattui kauppareissulta valkoinen kietaisubody kokoa 56 mukaan.:) Ajattelin siihen painattaa ultrakuvan ja kivan tekstin.:)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkanutta vikkoa!

Reveria 10+3 (10+6)
 
Täälläkin ultrassa käyty, siellä pieni liikuskeli ja sydän pamppaili <3 muutaman päivän oli pienempi mitä odotin eli viikkoja nyt 9+2, laskettuaikakin muuttui parilla päivällä..
Tänään tai huomenna olis tarkotus kertoa minun vanhemmilleni, saas nähän miten reagoidaan :)

Myy rv 9+2
 
Heippa marrasmassukat!
Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi innokas odottaja. Ikää 25 vuotta ja toinen muksu olisi tulossa =) Ensimmäinen lapsi tuli hoitojen tuloksena, joten tämä luomuna alulle lähtenyt yllätti kyllä ihan täysin! Mulla on tosi pitkä kierto, joten la ajoittuu johonkin marraskuulle, selvinee tarkemmin perjantaina np-ultrassa. Neuvolassa ei täti pitkästä kierrosta välittänyt vaan laski lasketunajan sen vakio 28 päivän mukaan menkoista ja silloin olisi la 31.10.

Kävin vuotojen takia ultrassa viime pe, ja silloin toukka vastasi 9+1, joten jännätään mikä on todellisuus :)

Mulla meni lähes viikko, kun kahlailin kaikki montakymmentä sivua kirjoituksianne läpi :D Hurjasti odottajia ja paljon erilaisia vaivoja ja suruja olette osa joutunut kohtaamaan :( Onneksi monet voivat oikein hyvinkin!

Mä kuulun niihin oksentajiin ja olenkin jo kolmatta viikkoa sairaslomalla jatkuvan oksentelun ja huimauksen takia...AIVAN KAMALAA! Oon töissä päiväkodissa ja siellä ei lepohetken lepohetkeen ole mahdollisuutta, siksi kotona. Sairaalaan en ole vielä joutunut, tsemppiä senkin rumban käyneille!! :hug: Vuotoja oli tosiaan viime viikolla, mutta johtui ultran mukaan mun verekkäästä kohdunsuusta ja on täysin harmitonta. Siihen voin varautua jatkossakin. Mutta kyllä säikäytti!

Allergioista oli puhetta, mulla astma ja kaikenmaailman siitepölyallergiat. Esikoista odottaessa olin kuitenkin täysin oireeton, silloin raskaus suojasi mua :) Saas nähdä kuin nyt käy. Astmalääkkeitä saan käyttää normaalisti (ventoline, flixotide) ja allergiaoireisiin LOMUDAL-silmätipat ja Flixonase-nenäsumute...viimehätään heinixiä sitten.

Kirjoituksia oli niin hurjasti, että nyt taas RADE (raskausdementia) pukkaa enkä muista puoliakaan :ashamed: Muuutta jatkan paremmalla ajalla taasen uudestaan!

ONNEA vielä kaikille ja tarrasukkia pikkuisille..!!! Vaikka olot vaihtelee ja välillä tuntuu ettei vaan millään meinaa jaksaa, niin yritetään edes hiukan imeä tuosta alkavasta keväästä ja auringosta energiaa :whistle:

Ja vielä teille jotka pohditte töissäjaksamistanne, niin muistakaa, että lepoa tulisi saada niin paljon kun keho (ja vauva) vaatii. Älkää siis itku kurkussa painako töitä, ei siitä sulkia hattuun kuitenkaan jaella. Vauva on oiva ja tärkeä syy olla hyvällä omalla tunnolla töistä pois, jos oma olo sitä vaatii :)

Neppari86 / 25 / toinen / KOKS

Ja Diinu, iso kiitos kun jaksat päivitellä marrasmassuja!! Olen ite lapsettomuusaikoina vetäny pinoja ja kyllä se vei oman aikansa pysyä jatkuvasti kärryillä kaikesta ja päivitellä uusia tietoja :)

:wave: Neppari & palleroinen 11+1 (mutta todellisuus paljon vähemmän, luulisin)
 
Jyllanti osanotot!!

siisami onnittelut kaksosista :)

neppari86 tervetuloa...itse olen kanssa päiväkodissa pienten ryhmässä töissä ja siellä ei tosiaan lepoa kyllä saa ollenkaan. Tänään oli vähän parempi päivä ja jaksoin töissä kutakuinkin..onneks kohta on pääsiäislomat!!

isyyspakkauksen tilasin miehelle esikoista odottaessa, mutta tällä kertaa taidan jättää väliin. Ostan itse sitten jotain kivaa miehelle :)

Perjantaina olis mulla eka neuvola ja siellä varhaisultra..sitä odotellessa!! :)

Anzu86 rv 8+ jotain :)
 
Heips kaikille!

Jyllanti osan otot, aina se on rankkaa vaikka olisikin odotettavissa.

Töistä täällä myös ollaan töissä päiväkodin alle 3v ryhmässä, on kyllä välillä rankkaa ja jo nyt alkuvaiheessa koittanut kiinnittää huomiota ettei tekisi turhia nostoja ja ergonomisiin työasentoihin, mutta miten nopeasti ne unohtuukaan aina työn touhussa, vaatii varmaan sen ettei enään yksinkertaisesti pysty nostamaan.

Ekassa nouvolassa kävin eilen ja siellä kaikki kokeet ok. Ja tietoa ja esitteitä tuli paljon. tosin monikkoraskaudesta ei suoraan osannut sanoa paljoakaan.

Siisami kiva saada lisää monikko-odottajia. Täällä menee hyvin ei pahonivointia eikä väsymystä, ainoastaan nyt alkaa flunssa iskemään päälle. Välillä sitä oikein miettii että onko tässä oikeasti raskaana ja onko kaikki hyvin kun oireita niin vähän. Välillä nippailee mahasta ja vihloo nivusia. Neuvolassa kehotettiinkin hommaamaan tukivyö jo aikaisessa vaiheessa.

hankinnoista
mitään ei vielä olla hankittu, paljon olen kyllä tutustunut tarjontaan (vaunut/sängyt ym) ja koittanut pohtia mitä tarvitaan. Ehkä sitä muutaman viikon kuluttua on jo turvallisemmalla mielellä.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville se on varmasti kamalaa.. Ja hyviä vointeja kaikille muillekkin.

-Jessie82 ja pikkutatut x2 9+1-
 
Siis apua, mä olen niin tippunut kärryiltä, etten enää pysy ollenkaan mukana! Vielä edellisenkin pinon jutut lukematta, kun meinasin jo alkaa hurraamaa, ettei kukaan ole kirjoitellut, niin huomasin tän uuden pinon ja sivukaupalla juttua! No ehkä mä vielä nappaan kiinni:)

Ekassa neuvolassa käytiin viikko sitten, en yhtään tiennyt mitä odottaa ja 1½tuntia siellä sitten istuttiinkin. Täällä päin myös isätarkastus seuraavalla käynnillä, eli katsotaan isän paino/pituus, elämäntavat jne! Onko muualla tällaista, en ainakaan ole kyseisestä käytännöstä kuullut aiemmin:O

Siis hyvät naiset auttakaa mua! Meille varattiin neuvolalääkäri, joka on nyt ylihuomenna(jolloin napsahtaa viikkojen lisäksi myös ikää lisää), mutta ultrasta oli vain puhetta ja joudutaan se käsittääkseni varaamaan itse??!?!?!? Siis niinkuin ei tässä olisi muutakin mietittävää, kuin että mihinhän h*ttoon mun nyt sitten täytyy soittaa! Synnärille?:D Ei mitään tietoa, pitää kysäistä siltä neuvolalääkäriltä!?:D

Ja juu, mun synnäriksi voi tosiaan laittaa PHKS!:)

Me korkattiin pyöräilykausi, ja ollaan tehty nyt pieniä lenkkejä muutaman kerran viikossa, ihanat ilmat! Sekä äitini että isäni olivat hyvin kauhistuneen oloisia, kun ilmoitin haluavani salikortin, kun mähän olen raskaana! Mun käsittääkseni voin kuitenkin (ainakin toistaiseksi?) harrastaa normaalisti liikuntaa, kun en nyt kuitenkaan mitään tapporääkkejä suunnittele?

Mutta mä koitan ahkeroida teidän tekstit läpi niin pääsen kommunikoimaan taas;D

IHANAA KEVÄTTÄ KAIKILLE!!:flower:

helmi* & nimetön 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Neppari mä ainakin meinaan kasata miehelle isyyspaketin, sitä en vielä oo päättäny lähetänkö sen vai annanko vain suoraan. Ja vielä on hieman kesken lista siitä, mitä kaikkea sinne laitan, mutta paljon on jo ideoita :)
 
huomenta :)

tervetuloa uusille neppari86, siisami ja muut! ja siisamille vielä onnittelut tuplahyvistä ultrakuulumisista. onkohan meillä tässä pinossa nyt 2+:n ennätys kaksosten odottajien määrässä? =)

jyllanti osanottoni :( läheisten poismenot ovat aina kamalan rankkoja vaikka niihin periaatteessa olisi kuinka pitkään saanut ajatustasolla valmistautua.

helmi* soita synnärin äitipolille, eiköhän ne siellä osaa auttaa ultra-ajan varaamisessa. mäkin olen miettinyt että itse soittaisin kättärille, kun mulla olisi neuvola vasta vkolla 10+2, että kiirehän siinä ultra-ajan saamisessa sitten tulisi...

nojandalle ja muille isosti pahoinvoiville tsempitykset täältä! toivottavasti helpottaisi jo, kuulostaa hurjan rankalta.

mä en varmaan kykenisi olemaan töissä jos oksentelisin. vaikka oon "siisteissä" toimistohommissa, niin kyllä täällä niin skarppina ja tehokkaana saa olla, ettei työstä tulisi yhtään mitään oksentelun kanssa. onneksi olen selvinnyt tässäkin raskaudessa lähinnä sellaisella aaltoilevalla 24h etomisella, senkin kanssa tekee jo tiukkaa. ja etenkin jos ruokailuvälit yhtään venähtää, alkaa ykiminen ja voimattomuus.

isyyspakkausta mä en varmasti tee. esikoisen aikaan semmoinen oli kyllä hauska duunata mutta nyt kun toinen tulee suht pian, niin tuntuisi vähän hassulta. mies ei sitä paitsi "turhaa krääsää" arvosta, esikoisenkin aikaan sai tarkkaan miettiä mitä sinne uskaltaa laittaa. sen sijaan mä oon miettinyt, että tekisin esikoiselle jonkinmoisen "isosisko"-paketin, kun hänelle tämä tulee olemaan kaikkein isoin muutos.

).( täällä vuodellaan edelleen, vähintään joka toinen päivä. vuodot alkaa usein siten, että pyyhkiessä jää yhtäkkiä paperiin isommin verta, mutta sitten sitä ei kuitenkaan pikkareihin asti tule kuin tippoja ja sitten muuttuu nopeasti tuhruiluksi. hulluksi meinaa kyllä tulla aina, kun vuoto alkaa ja miettii, että yltyykö se sitten tällä kertaa... :( toistaiseksi on kuitenkin pysynyt vuoto pienenä eikä ole ollut kipuja, joten toivo elää että raskaus saisi jatkua. lisäksi on onneksi noita perinteisiä raskausoireita: pahaa oloa, rinnat turvoksissa, masu pömpöttää enenevässä määrin. että yritän jaksaa ja pitää toivoa yllä, vaikka henkisesti tämä on rankinta mitä olen koskaan kokenut, iso pelko keskenmenosta ei jätä hetken rauhaa.

tänään alkoi 9. vko ja mä olen miettinyt että uskaltaisinkohan ja ehtisinköhän vielä ultraan, kun mulla on 1. neuvolakin vasta reilun 2 vkon päästä vkolla 10+2. olen vähän itselleni luvannut, että jos tälle viikolle tosiaan päästään, niin sitten saisi käydä ultrassa. vkolla 5+6 havaittiin jo sydämen syke (päivystyksessä kun vuodin silloin enempi) mutta siitä on jo kauan ja jotenkin tuntuu että kaipaisi jotain varmuutta tämän epävarmuuden keskelle, oli se varmuus sitten minkälaista vaan, niin parempi kuin epätietoisuus ja pelko. mietin ultran osalta sellaista paikkaa kuin femeda helsingissä, olisikohan kukaan mahdollisesti käynyt siellä ja mitä maksoi?

hyvää viikon jatkoa ja hyviä vointeja kaikille!

t. manna8 + "ernesto" 8+0 :heart: (olen niiiiin onnellinen kun päästiin tällekin viikolle!!)
 
Viimeksi muokattu:
Siisami Onnea hurjasti kaksosista! :heart:
Täällä voidaan aika kurjasti, joskin on hiaman helpottanut noista alkuviikoista.
Hirveää pahoinvointia ollut viikoilla 6-8, oikein sellaista mikä estää ihan kaiken (ei pysty edes nukkumaan) :x, päänsärkyä ja armotonta väsymystä. Nyt oon kyennyt jopa käymään kaupassa, jes! :LOL: Maha on tosi turvonnut, mutta paino tippunut, kun ei ole pystynyt syömään kunnolla.
Eli oireita oikein kahden edestä! :)
Mulla on jotenkin tupla huoli nyt kun odottaa kahta vauvaa. Oon ravannut ultrassakin jo 3 kertaa! Kai se täytyy pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että sielä massussa kaksi pientä,joilla on kaikki ihan hyvin!:heart:

Mites muuten teillä muilla kaksosten odottajilla, meneekö teillä kodit nyt vaihtoon kun tuleekin tuplasti vauvoja?
Me ollaan asuttu tässä nykyisessä vasta vuosi, ja joudutaan kyllä rupee etsimään isomapaa. :(

-Jenna ja pikkaset 9+ jotain-
 
Heippa kaikille ja onnittelut uusille odottajille :)

Ajattelin tulla katselemaan miten teillä kaikilla on odotus mennyt. Itse tosiaan tipuin kyydistä reilu kolme viikkoa sitten :( mutta mutta nyt toissa päivänä huomasin että mulla on rinnat aivan uskomattoman kipeet ja ei tarvitse kuin pieni puristus niin tulee "maitoa". Tänään on nippaillut mahastakin ja eilen huomasin väsymyksen :) Toivoa on josko olisi tärpännyt samantien. Olen kyllä huomannut että ei ole paljoa tarvinnut "yrittää" kun on asukki saatu vatsaan.
Nyt vaan rauhassa odottelen ainakin maanantaihin että teen testin. Jos plussa tulee ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin niin vauvan olisi tarkoitus tulla juuri jouluaaton tietämillä :heart:
Hyvin menisi kaikki kun itse olen syntynyt joulukuussa sekä esikoiseni ja toinen lapseni tammikuun alussa :) olisi kaikki samassa rytäkässä sitten.

Mutta tulen kertomaan miten testin kanssa sitten käy... Halit kaikille marrasvauvojen odottajille
 
mammuzki: Ihanaa jos on tärpännyt jo! Ja hyvä että olet noin positiivisella mielellä,vaikka menetys on aina surullista.Itse muistan vasta keskenmenon kokeneena,että parasta lääkettä oli uuden yritys.toivotaan että olet taas kohta odottajien puolella.:heart:

Reveria 11+0
 
Ihanaa,ku monella niin hyviä uutisia ja ultrajuttuja!

Mulla vain paniikki nostaa päätää entistä enemmän... oireetkin alkaneet hiipumaan :'( tässäkö tämä taas oli sitten. Eilen illalla iski epätoivo ja tuntuma et tais käydä taas huonosti. En tiä mitä tekisin, viittiikö soittaa neuvolaa. Ultraan ois 8pvä, ei varmaa mielenterveys kestä sinne asti...

Peltisanko ja Iso Toivo tai sen rippeet (8+2)
 
mammuzki toivottavasti on tärpännyt jo uudestaan :)

Manna toi isosisaruspaketti kuulosti aika kivalle..sellaisen voisin myös meidän pojalle tehdä. Uskon että sulla on kamala epävarmuus koko ajan vuodon takia. Mä sain keskenmenon viime syksynä rv 7+3 ja vuodot alkoi viikko sitä ennen. Mulla meni niin pahaks ne vuodot keskenmenosta huolimatta että jouduin sitten kaavintaan. Se oli henkisesti kyllä tosi raskasta kun vauvaa toivoin niin paljon. Paljon jaksamisia ja tsemppia ja tarrasukkia pikkuiselle että pysyy matkassa mukana!!!

pahoinvoiville ootteko siis töissä vai sairaslomalla???Myötätunnot kaikille. Tää on kyllä ihan kamalaa. Tänään töissä oksensin 1h välein ja nyt kotonakin oon oksentanut jo kerran. Jonkinverran auttaa se että syön 45min välein ihan pikkuisen kerralla..jotain naposteltavaa esim jugurttia tai hedelmää yms. Kunnon ruokaa en pysty syömään. Töissä vaan tulee se ongelma, etten millään pysty/ehdi syömään siellä hulinassa niin usein ja siks menee ihan oksentamiseksi. Mä luulen että nyt on aika luovuttaa ja jäädä sairaslomalle. :x

kaksosia odottavat ihanaa seurata teidän raskauksia!!!Mulla on yhdellä kaverilla kaksoset myös..kaksospojat jotka ovat jo 2 vuotiaita. Jaksamisia teille kaikille odotukseen!!! :)

Anzu rv8+ jotain
 
Jennae Meillä onneksi se hyvä puoli että asutaan omakotitalossa (tosin vain 2 mh:ta) mutta kyllähän ne yhteen huoneeseen sopii. ja autoina tila-auto ja farmari, että täähän on vähän niiku etukäteen suunniteltu juttu :) Viimeisen vuoden sisään on 4 kaveria/sukulaista saanut vauvan joten tarvikkeita/vaatteitakin varmasti löytyy halvalla, jostain varmasti saisi kaukalotkin edullisesti kun jäävät sopivasti pieniksi, mutta ajatuksissa oli että haluaisin rattaisiin kiinnitettävät kaukalot niin voisi käyttää kaupassa yms. mutta jos ostan kavereilta kaukalot niin eihän ne tietenkään ole samaa/oikeaa merkkiä.

Onko muuten kukaan käyttänyt ratasosan sisällä "väärän" merkkistä kaukaloa onko tarpeeksi tukeva?

Mammuzki täällä peukut pystyssä että olisi tärpännyt heti uudestaan!

- Jessie82 ja pikkuTatut 9+2 -
 
Mammuzki: Voi että, pidän myös peukut pystyssä että olisi tärpännyt :heart:

Peltisanko: Sydämestäni toivon, että tuo on vain pääsi sisällä :( Ymmärrän kyllä tunteen todella hyvin. Olin jo ihan maassa kun pahoinvointi oli pari päivää poissa ja varma, että taas meni kesken. Ja sitten en saanut dopplerillakaan mitään kuulumaan. No, nyt on taas olo paha, joten turvassa taidetaan olla :) Tsemppiä sinulle ja kannattaa harkita ultraa, ei pelossa ole hyvä elää.

Diinu: Oletkos 10+ viikolla dopplerilla leikkinyt? Meidän on ollut tosi vaikea löytää enää mitään, mutta eilen näytti hetken 154. Eikös 10-viikolla pitäisi sykkeen olla tyyliin 170..?
 
Huh, olen itsekin pudonnut ihan kärryiltä koko pinossa, hirveästi luettavaa!! Mä olen kyllä vähän tietoisesti pysytellyt poissa, koska en kestänyt lukea muiden ultrakuulumisia kun odotin ja jännitin niin paljon omaa ekaa ultraa... :p

Itse olin siis maanantaina ekassa ultrassa ja se oli kyllä ihan mieletön kokemus. En oli uskonut että se pieni ihminen on jo niin täydellinen :heart: Upeeta. Meillä sellainen "yllätys" että laskettu aika onkin nyt sitten 24.10. mutta toivottavasti saan edelleen roikkua tässä pinossa kuitenkin :D Ultrassa näkyi siis aivan normaalisti kehittynyt pikkuinen 12+0. Pitkistä kierroista huolimatta ovis oli näköjään ollut ihan ajallaan.

Itselle on tärkeää, että mieskin on odotuksessa innolla mukana ja oli se aika spesiaalihetki kun nähtiin meidän yhteinen vauva ekan kerran. Siellä se vaan nukkui ja käänsi kylkeä!

Itsellä on aivan mainio olo, ei ole ollut juurikaan väysymystä taikka palelua ja pahoinvointia oli yhdellä viikolla ihan vähän. Eli toistaiseksi kaikki sujunut varsin helposti, vaikka hieman stressasikin se että raskausoireita ei ole juuri lainkaan. Rinnat ja maha on nyt alkaneet kyllä kasvaa jo jonkin verran.

Onnittelut kaikille muillekin ultrassa hyviä uutisia saaneille, erityisesti vielä kaksosten odottajille! :)

Mariska* 12+2
 
Tervetuloa, Siisami ja neppari86! Ja neppari, oot oikeassa että on oma hommansa pitää pinoa yllä ja pysyä kärryillä asioista. Hirveen montaa päivää ei kärsi olla poissa koneen äärestä ettei mene pasmat sekaisin. :D Siisamille onnea tuplista!

Isyyspakkaus: Esikoisen aikaan tein pakkauksen miehelle ja hän oli tyytyväinen. Saatanpa nyt kakkosenkin aikaan tehdä pakkauksen, mutta en ehkä yhtä laajaa mitä viimeksi. Jos ostais vaikka jonkun isä-paidan, viskiä, sikarin (vaikkei mies poltakkaan, mut luvalla sais kokeilla halutessaan tuon yhden) tai sitten tyydyn taas lakritsipiippuihin, mitä ostin hänelle esikoisenkin aikaan. :D Pitää kehitellä jotakin. Ja samalla voisi tehdä esikoiselle semmoisen isoveli-paketin ettei tule kateus kun iskä saa. ;)

Leeniliini: Joo, kokeilin viimeksi eilen (10+6) doppleria, mutten saanut taaskaan mitään kuulumaan. Muutaman kerran sain näyttöön lukemia, muttei ne oikein taida todistaa mitään. : /

Mammuzkille peukkuja että tärppi olis jo käynyt!

Jyllanti: Osanottoni appiukon poismenon johdosta!

ONNITTELUT myös kaikille ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista!

Mariska, haluatko että sulle muutetaan listaan tuo 24.10 lasketuksi ajaksi? :) Oliko sulla siis nyt np-ultra vai ihan tavallinen?

ON: Np-ultraan 5 päivää (tämä päivä mukaanlukien). Jännittää ja pelottaa!! Tänään kävin labrassa verikokeissa, neljä putkiloa imivät. Sokerirasitus parin viikon päästä, josta varmaan jään kiinni. Tai jos en nyt niin varmaan sitten myöhemmässä vaiheessa.

Diinu & Pipana 11+0 POKS :heart:
 
Nyt on sitten lomailtu ja myös kipeilty. Sairastettiin alkuviikosta koko perhe todella raju vatsatauti ja poika meni niin pahaan kunttoon, että jouduttiin ruiskulla väkisin antamaan Osmosalia, ettei olisi päässyt enempää kuivumaan. Jos ei olis suostunut litkua nielemään, niin olisi sitten joutunut tiputukseen muutamksi päiväksi. Onneksi siltä kuitenkin vältyttiin. Ei vaan ollut mitään herkkua hoitaa toista, kun itsekin oli ihan lopussa. Nyt onneksi valoa tunnelin päässä. Poika ei tosin ole maanantai aamun jälkkeen vieläkään syönyt mitään kiinteetä. Toivottavasti tänään onnistuu.: /

Mimskuliini meillähän on melkein samanikäiset esikoiset. meidän pika täytti 1v. kaksi viikkoa sitten. Onko sinua yhtään hirvittänyt etukäteen, kun esikoinen on seuraavan synnyttyä vielä itsekin aika pieni. Minä ainakin pidän poikaani vielä äitin vauvana, enkä haluaisi, että joutuu jakamaan vanhempien huomion. :( Ja sitten tietenkin mietityttää, että miten sitä itse jaksaa. No.... Onhan ne muutkin selvinneet.:D

Nyt rupean lukemaan tarkemmin teidän sepustuksianne. Ihanaa kun on näin aktiivisia kirjoittelijoita.

Alice ja Väinö 10+0 (POKS)
 
Mukavaa torstaita, ihanaa kun aurinko paistaa jo heti aamusta! :cool: Ja olisihan se kiva jaksaa lähteä ulos siitä nauttimaankin, mutta tuntuu lähes mahdottomalta tehtävältä tämän oksentelun takia :(

Anzu kysyit sairaslomista..mä olen kans alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja pari viikkoa pahoinvoinnin alussa kärvistelin töissä oksennellen. Sitten kun yhtenä päivänä kävin oksulla 7 kertaa, päätin että nyt on aika sairaslomalle. Huomenna tulee 3 viikkoa sairaslomaa putkeen, neuvolasta suositelleet lepäilemään kotona. Ensi viikolla yritän taas töihinpaluuta, katsotaan mitä kroppa sanoo. Mulla on ollu kyllä tosi huono omatunto välillä, tietäen sijaistilanteen yms..ja kun oon ryhmän ope, niin suunnittelutkin jääneet hoitajien harteille :ashamed:

Huomenna olis sitten np-ultra, jaiiiiiiks!!! Esikoisen kohdalla ei osannu oikeastaan jännittää, oli vaan innoissaan. Mutta jostain syystä nyt toisen kohdalla osaa pelätä, että mitä jos siellä löytyykin jotain epänormaalia tai järkyttävää...melkein oon jo psyykannu itteäni pahimpaan :O Onko muilla ollu samanlaisia fiiliksiä? Täällä otetaan veriseulat vasta ultran yhteydessä ja sitten saa niiden tuloksia jännittää vielä viikon-pari.

Mä katselin netistä Bola-koruja ja olisin jo tilannutkin, MUTTA en osaa päättää millaisen haluan :D Niin paljon kauniita ja ihania!
Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Tuolla niitä on ja ilman toimituskuluja :) Onhan niitä toki esim. raskauskeijun sivuillakin, mutta postareineen tulee sieltä kalliimmaksi.

Nyt taas jotain pientä syömään ja jännittämään, pysyykö tällä kertaa sisällä :)


Mukavaa päivänjatkoa, viikonloppu häämöttää jo!!

:wave: Neppari & palleroinen 11+3
 
Heips kaikille!

Täällä pomppaisi Lokakuisista uusi tänne marraskuisiin, La siirtyi 19.10 -> 6.11

Eli ikää 22v, toinen tulossa (esikoinen syntyi lokakuussa 2010 :LOL: ) ja synnytyssairaala KOKS

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt tarvii päästää isäntä koneelle :)


Santara + Mönninkäinen 10+4
 

Yhteistyössä