<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Onnea & tervetuloa uusille plussanneille!

Reveria Kiva kuulla, että oot ollut varhaisultrassa jo rv6+3, sillä ite kans tänään varasin varhaisultran ens viikon tiistaiksi jolloin rv olis myös väh. 6+3. Tänään kyllä kovasti mietin pitäiskö se peruuttaa ja ottaa varhaisultran vasta parin viikon päähän rv n.7. Mietiskelin vaan näkyykö noilla raskausviikoilla vielä mitään? ajatuksia?

mammuzkiEn voi edes yrittää ymmärtää minkälaista surua käytte läpi, mutta toivotaan uutta tärppiä pikaisesti. Voimia!

Neuvola kyselyynMulla eka neuvola 13.4, joten rv.8+3. Joten vielä pitkä aika:(

TrallaaKyselit vatsakivuista. Mulla aika koviakin alavatsa kipuja. Eka niitä pelkäsin, että enteileekö nää keskenmenoa, mutta nyt oon jo tottunut niihin. Ei pysty nukkumaan enää mahalla, koska kipu koventuu, joten sikiö asento paras..Mukava kuulla, että neuvolassa sanottu, että nää on tavallisia..

pikkuinen rv 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa anitu! Kiva saada joku muukin 35+ odottaja joukkoon!:wave: Tervetuloa myös muille uusille, jos en jo ole toivotellut.

Diinu kertoi himoitsevansa appelsiineja. Mun tekee ihan kauheesti mieli paprikaa! Ja vähänkö harmitti, kun lähikaupassa ei ollut kunnon punaisia paprikoita tänään.

Millon kenelläkin on alkanut raskauoireet ja minkälaiset? Mulla nimittäin ei taida olla mitään paitsi alavatsan vihlontaa välillä. Eilinen ja toissapäiväinen väsymyskin taisi olla ihan puhtaasti univelkaa, koska tänään olen ollut ihan pirteä.


Mulla on edelleen jotenkin tosi epätodellinen olo tän raskauden suhteen. Ehkä asia vähän konkretisoituu, kunhan näkee toukan ekassa ultrassa. Toukan tekonimeksi tulee PaavoPesusieni. Esikoinen joskus sen keksi, kun puhuttiin heidän tekonimistään.

Mutta nyt taidan painua unten maille. Öitä kaikille!

PP rv 4+6
 
Hei, astun epävarmoin askelin mukaan. :)
Tarinani: olen 23v naimisissa, meillä on 2v 5kk tyttö ja nyt siis toinen tuloillaan. Varovainen olen silti vielä sillä edellinen kierto meni niin että minulla oli menkat (joskin lyhyemmät ja muutenkin oudot) kun pari päivää oli ollut ilman vuotoa, alkoi taas tihkuttaa. tein raskaustestin, oli positiivinen. Vuoto jatkui muuttui veriseksi, pari päivää ja testi oli negatiivinen. Eli sain siis keskenmenon n. rv 5-6. Missään lääkärissä en käynyt sen jälkeen kun vuoto kesti viikon ja loppui sitten ok. Kipuja ei kyllä ollut tai mitään mutta ilmiselvä km oli kuitenkin. Se oli kamalaa, vaikka olikin niin alussa.
tämä raskaus on nyt sitten rv 4+3 tällä hetkellä. Olen mitä ilmeisemmin ovuloinut melkein heti km jälkeen?!! käsittämätöntä. Yleensä ovulaation tunnen selkeästi kun olen silloin kipeä, mutta nyt en ollut tuntenut ja hups heti tärähti. toivon suuresti todella että tämä pysyisi matkassa, edellinen otti jo koville, vaikka ensimmäinen km se minulle olikin.

Ja sitten, olen todella pitkä kirjoittaja, sori vaan kaikille. :D

Lapsi on siis enemmän kuin toivottu. Olemme muuttamassa vielä isompaan asuntoonkin toukokuun loppuun mennessä, joten kaikki olisi valmiina toista varten. Itse valmistuin ammattiin jouluna ja olen tehnyt sen jälkeen töitä lasten parissa.

Pientä kuvotusta olen eilisen ja tämän päivän aikana havainnut. pinna on kireällä ja tissit kipiänä. :D kolme testiäkin olen tehnyt ja kaikki edelleen vahvaa plussaa. :D Miten niin vaikia uskoa?! :O maha on epämääräisen kipuileva ollut pari päivää, ei todellakaan vahvasti mutta koko ajan tuntuu jotain pientä ihmeellistä... mitä sitten lienee. Vessassa tulee ravattua sen takia useaan kertaan tarkistamassa tilannetta.. :/ Vertaistuki oli kullan arvoista edellisen odotuksen aikana, joten siksi ajattelin nyt näin heti varovaisesti alussa tulla mukaan. Neuvolaan en ole vielä soittanut. ajattelin antaa aikaa ensi viikkoon, jos kestää sitten, soitan sitten. ;)

HelenaM: edellisessä raskaudessa kävin ekassa neuvolassa kunnallisella ihan 6+3 ja siellä ultrattiin ja hienosti näkyi silloin epämääräinen toukka ja jopa pieni sydämen syke. :)

epävarmapieni rv 4+3

toiveikasäiti /23v /2. / Seks
 
Hei vaan ja tervetuloa kaikki uudet odottajat, täällä onkin iso porukka meitä marraskuisia :)

Itsellä on ollut tosi vaikea päivä. Heti aamulla kun heräsin niin oli aivan kamala päänsärky ja lisänä paha olo. Tuntui, etten kestä tätä päivää. Mulla ei normaalisti koske päähän laisinkaan, paitsi näissä kaikissa raskauksissa päänsärystä on tullut inhottava riesa :(
Koko ajan tuntuu että haluais syödä jotain, mutta sitten kun syö niin ei taas tee mieli. Tänään kyllä vedin jättiannoksen perunaa, porkkanaa ja nakkikastiketta ja nyt taas koko illan on tuntunut että on nälkä! Vatsa on pullistunut varmasti tuosta syömisestä ihan valtavaksi palloksi :D Eli on siis turvonnut, pelottaa ensi viikon neuvola, kun painoa on tullut varmasti monta kiloa :( Mutta edellisissäkin raskauksissa painoa tuli eniten alussa ja loppuvaiheessa se tasottui.
Mahan pullahtamisesta kyseltiin, ekassa raskaudessa tais olla noin puolen välin tienoilla kun aloin käyttämään mammahousuja, tokassa jo aikaisemmin, oisko ollut jotain viikoilla 15-16. Näinköhän tässä kolmannessa joutuu jo kohta kaivamaan mammahousut kaapin nurkasta, no toivottavasti ei vielä.

Väsyttääkin ihan valtavasti, pitäis vaan älytä mennä ajoissa nukkumaan....

Kristalli ja kolmonen, taitaa tänään poksua 7+0?
 
Huomenet! Pikaisesti tulin ennen töihin lähtöä kertomaan, että eilen kävin minäki sitte sielä varhaisultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin! Sainpa mielenrauhan toistaseksi :) Tosiaan samanlainen makaroonihan se siellä ja sydän läpätti kovaa tahtia :D 1cm tais olla pituutta jopa ja LA piti paikkansa, mitä olin laskenukki :)

Onnea kaikille muille kans jotka kävitte ekassa ultrassa! <3 Ja tervetuloa uusille! :flower:

Karoliina rv 7+1
 
Ihan järkyttävä olo, kiitos flunssan. Kurkkuun koskee, aivastuttaa, yskittää ja nenä tukossa + vielä alkuraskaus niin johan on superhehkee olo :stick:

Ensi viikon maanantaina ensimmäinen neuvola, neuvolantädille voipi tulla hieman kiire tilailla mulle ultria sun muita kun olinkin sitten ultran mukaan pidemmällä kuin itse olin laskeskellut. Eikä neuvolantädillä ole tästä vielä mitään tietoa.

Susse ja Stuart 8+2
 
Jihaa sain soitettua neuvolaan. Ihana mun kätilö arvas heti ja onnitteli hurjana. On tuttu jokaiselta kertaa ja puhuttu on et yhden vielä haluisin :) Tuli hyvä mieli.

Eka aika siis 18.4. jolloin neuvolan mukaan viikot jo 9+2 ja la ois tosiaan 19.11. mut viikko siihen lisää tulee joten antaa etusivun tiedot olla vaan :)

mamuzkille
pahoittelut :hug:

Mulla on kans mahan koskemista, juilintaa aika ajoi. Nyt ei mitään "himoa" ole tullut mut tykkään kyl muutenkin syödä kauden hedelmiä ym ihan hupsuna. Viime raskauksissa olen syönyt kirsikkatomaatteja kuin karkkia :whistle: Salmiakki on mullakin aina auttanut oksetusoloon ja kiellettyä se ei mulla ole ollut kun paineet aina tosi alhaiset (tyyliin 90/60)

Sokerirasitukseenhan on ainakin ennen joutunut jos bmi on ylittänyt 30? tmv luvun. Itse olen aina siinä käynyt mut onneks mitään ei ole ollut. Lapset on kyl ollut ihan kookkaita syntyessään. Tai ei kaikki. 1. 4100g, 2. 3870g, 3. 3416g ja 4. 3630g. Niin ja lapsosethan ovat meillä iältään 6,5v, 5v, 3v ja 1v2kk. Eli vipinää riittää...

Onkos täällä muita ylipainoisia odottajia? Itsella n. 30kg ylipainoa ja pelottaa kyl et paljonko kiloja taas tulee :'(

-Tuomenkukka-
 
Tuomenkukka:mulla on painoa varmaan n.20kg liikaa,
kahdessa vuodessa olen onnistunut itseni syömään tähän tilanteeseen:whistle:
Keskimmäisen aikana meinasin joutua sokerirasitukseen,
mutta en sitten joutunutkaan kun laihduin raskausaikana niin paljon.
Mulla laskurin mukaan BMI 29,4(yllätyin ettei enempää!), eli saa nähdä pistääkö testiin vai ei.
Onko se pakollinen? Mitä jos sanoo, että kiitos ei?

Oma napa: Mä olen ollut tositosi kiukkuinen, inhottava, väsynyt ja aah...niin jotenkin ärsyttävä.
Käyn täällä lukemassa päivitäin mutta tuun kiukkuiseksi jo siitä, etten muista kelle haluaisin vastata ja mitä niin sitten en vastaa ollenkaan. Tiedän, etten ole tälläinen normisti eli pakko liittyä jotenkin niihin hormoonimyräkkään mitä pieni toukka saa aikaiseksi:p

Mulla vihloo oikealle puolelle välillä tosi voimakkaasti,
muutenkin on sellainen olo kuin olisi niellyt ilmapallon.
Ja joku huuteli neljännen odottajia? Meillä on siis -00poika,-02tyttö ja -07tyttö.
Nuorin kovasti haluaisi olla isosisko, tänään aamupalalla kysyi,
että koska meille tulee se poikavauva? Minä siinä änkyttämään, että ööö..ööö...jaa.
Vanhin vastapäätä alkoi puistelemaan päätään, että ei enää,
ei meille enää kyllä tuu vauvaa tai hän ottaa lopputilin isoveljen hommista :LOL:
Lapset ei siis vielä tiedä todellista tilannetta, eilen kerroin ystävälleni joka oli niin herttainen, että kuulosti kuin meille olisi yhteinen tulossa:heart:

Noh, sellaista tähän aamuun. Nyt siivoamaan ja kohta soittelemaan neuvolaan.

Hyss 4+4
 
Hei vaan!

Kauheasti tulee tekstiä koko ajan. Eihän näita kerkiä lukemaan. =)

Sokerirasituksesta joku kyseli. Meidän neuvolassa ennen "joutui" sokerirasitukseen, jos bmi ennen raskautta oli yli 25. Toissa syksystä asti käytäntö on ollut se, että sokerirasitukseen joutuu KAIKKI raskaana olevat. Eli ei enää väliä tuolla bmi:llä. Tämä tosiaan siis meidän neuvolassa Helsingissä. En tiedä, miten muualla tehdään. : /

Tuomenkukka minä myös vielä hiukan ylipainoinen (n. 15kg). Joulusta olen pudottanut painoa 10 kg ja vielä olisi tarkoitus jatkaa. Jos vaikka onnistuisi pitämään painon tässä samassa koko raskauden ajan. (toiveajattelua :LOL:) Ja sitten voisi jatkaa, kunhan olen saanut nyytin ulos itsestäni.

Alice ja Väinö 6+6
 
Moikka!

Eli mää kävin tänään sielä Ultrassa ja TÄNTÄNTÄÄÄ ----> odotankin kaksosia! :O:heart::heart::heart::)

Pikkuisten sydämmet löivät kovin ja kaikki näytti näytti olevan kunnossa. Vastasivat vaan muutamaa päivää pienempiä. Menkkojen mukaan laskettuna olisi ollut 7+1, mutta vastasivat 6+4.

Nyt siis selvisi syy näille tosi vahvoille raskausoireille! :D
 
Onnea suuresti jennae:flower: Aivan mahtava uutinen. Olen itse kaksonen ja lapsuus oli todella ihana, kun aina oli kaveri vierellä. Tosin vanhemmat olivat kuulemma aika väsyneitä ajoittain. :p Mä olen aivan täpinöissä sun puolesta.
 
Huomenta taas pitkästä aikaa! =)
En ole ehtiny käyvä lueskelemassa hetkeen, ja ketju senku kasvaa! Ihanan paljon uusia raskautuneita täälä, mutta kurjan paljon on myös niitä joita ei onni potkinukkaan tarpeeksi pitkälle... :hug:

Mie olen nyt kolmen viikon saikulla, uskokaa tai älkää, Pahoinvoinnin takia! :whistle: Juu juu tiedän, sitähän minä koko ajan perrään huutelin, mutta en mie sen silti kivvaa väittäny olevan jos ja kun semmonen lopulta tullee... :headwall: Mutta tietääpähän että on kaikki kunnossa! =) Viime viikolla oli varhaisultra torstaina, jolloin minun laskujen mukkaan piti olla rv 6+4, niin ultra väitti että oliski ollu jo 7+2 !?!? Eli sen mukkaan laskettuaika oliski 1.11 =) Ens vkolla on ensimmäinen neuvola, ja varataan aikaa np ultraan, sieläpä se sitte seleviää kumpi olis lähempänä totuutta ;) Mennään siis ultran väittämillä päivillä sitte =)

Mulla tosin on tuo paha olo äityny niin kokonaisvaltaiseksi, etten pysty normaalia elämää viettämään ollenkaan.. Aamu on ainoa hetki päivästä jolloin tuntuu suht normaalilta! Eli aamun aikana on tehtävä ruuat valmiiksi, pyykättävä ja siivottava, tai mitä ikinä sille päivälle aikooki tehhä. :vampire: Ei olla vieläkään kerrottu kenellekkään koko raskauvesta, kyllä näyttelijän taitoja testataan kun pittää olla naama peruslukemilla vaikka koko ajan oksettaa! Varsinki töissä teki tiukkaa... viimeksi eilen jouvuin kesken kokouksen lähtiä käymään vessassa, en tiiä tajusko kukkaan että juostessa jo pitelin kättä suun eessä että ehin pelipaikoille ennenku laatta lentää! :whistle: Oksennustautia tosin on ollu liikkeellä, että ehkä mennee sen piikkiin... en oo pomolle vielä uskaltanu sanoa kuin pitkään oon saikulla, ilmotin vain että nyt vattatautia sairastellaan ja ainaki pari päivää ollaan pois... eli kohta se on kerrottava kuitenki.

Mielihaluja on kummallisia.. Aina oon ollu kylmän maidon ystävä, mutta nyt se tuntuu että se on ku huumetta mulle!!! :p Esikoista oottaessa mulla nousi paino maidon juonnin takia melkein kilo viikossa loppuraskauven aikana.... saa nähä mitä tuo nyt tekkee ;) Mie vain olen sen huomannu, että jos en syö mittään, niin paha olo ei ole niin paha. Jos syön kunnon ruokaa, oksennus on väistämätön. Siispä pientä napostelua, Jos on pakko. Mieluiten en söis mittään, mutta pakkohan se on ettei kuole näläkään! :kieh: Mullaki vähän tuota ylipainoa, painoindeksi on 25-26hujakoilla, eli 10kiloa on enemmän painoa ko edellisillä kerroilla ku oon alkanu oottamaan. Nyt on tainnu pari kiloa tulla paino alas, mutta varmaan ihan vain tuon oksentelun ja syömättömyyen takia. :ashamed: Kamala olo ko tuntuu että sitä on niin laiska ko ei muutako illat sohovalla makkaa, naamaan on puhennu finnejä ainaki milijuuna, tissit on niin valtavat ja raskaat että kipiää tekkee, maha on niin turvoksissa ku olis kaheksannella kuulla oottamassa!!!!! :kieh: Oi että miten tekkee hyvvää vähän kiukutella! =) Tilasin jo parit äitiyshousutki, ei tarvi ahistella liian kiriän vyötärön kanssa ko kerta niin mahoton turvottaa.... ;)

Mutta joo, eikhän tässä ollu taas joksiki aikaa. Mie tästä lähen oksentamaan. :x =)
Mukavaa päivää jälleen kaikille!

Chicco ja vaupsi 8+1 (eli virallisesti kolomannelle kuulle nyt siirrytty ;) )
 
Onnea kaikille ultrassa jo käyneet. Varsinkin jennaelle tuplaonnesta!
Jotenkin tuntuu niin isolta tässä vaiheessa tämä alku kuun odottajat meihin loppu kuisiin. Mutta onneksi meitäkin näyttää olevan jo kivasti. Saa vaan taas nähdä et jos yliajalle menee niin synnytetäänkö sittenkin vasta joulutonttu. Kaikki raskaudet menneet yliajalle.

Tänään koitinkin soitella neukkaa, mutta eipä se täti ollu paikalla, huomenna siis uus yritys.

Täälläkin päin taitaa joutua kaikki joilla on bmi yli sen 25 niin sokerirasitukseen, joten se on mullakin sitten taas edessä. Joka raskaudessa siellon tullu käytyä. Kaikk ikuiten ollu ok, vaikkakin sitten aika isohkoja olleet noi lapset, päälle 4kg.
Ihanne (oma toive) oiskin ettei paljon lisää painoa tulis raskauden aikana, viime raskaudessa paukkui +20kg. Jotka kyllä sai pois ja enemmänkin. Nyt vaan harmikseen taas paino noussut.

Hitsi tekis mieli niin kertoa jollekin/joillekin tästä plussauksesta, oon niin tohkeissaa ja kiva ois jutskailla ja päästä höpötteleen.. Jos vielä hetken malttais..:saint:

Peltisanko ja rojekti 5+0 *poks*
 
Moi vaan kaikki mammat! Ja tervetuloa uudet!

Ensimmäinen neuvola takana, ja seuraavakin jo vähän aikaisin 10+4, mut en pane pahakseni. Pahoinvointiin löydetty toimiva apu, ulkoilu tuolla tuulisessa auringonpaisteessa on pelastus! Neuvolassa oli oikein mukava tyttö, joka kertoi kaikesta asiallisesti ja antoi tilaa keskustelulle. Ensi viikolla ollaan menossa TYKSiin varhaisultraan 8+3, jospa sieltä saisi jo hyvät näkymät! Onnea kaikille ultrakuulumisista ja taisipa joku olla kaksosiakin odottamassa. Ihanaa kun kevät tulee rytinällä, jotenkin olen saanut hirmuisen energiapiikin tästä auringosta! Tsemppiä ja onnea odotukselle meille kaikille!

Thunderbird & Julle 7+3
 
Heippa, josko tääkin uskaltaisi mukaan joukkoon jo.

Eli Unico (31v) ja toista odottelen ja marraskuun puolessavälissä kait laskettuaika. Epäsäänöllinen kierto et ei osaa sanoa vielä sen kummempaa.

Onnea kaikille!

Sokerirasituksesta, täällä joutuu kaikki yli 25 vuotiaat siihen.

Täällä kuvottaa, ei oo vielä laatta lentänyt kunnolla. Sitä odotellessa. Esikoisesta oksentaminen loppui synnytys saliin. Väsymys on kauhea, tarvii nyt vaan skarpata ettei mee ihan rajattomaksi tuon tytyn elämä, kun on kovapäinen ja kaikkea pitää kokeilla ja monta kertaa ennen kun uskoo että on kielletty.

Mitäs muuta neuvola on varattu huhtikuun alkuun et josko ne sielä sitten keksisivät paljonko on viikkoja oikeasti kasassa.

Viimeraskaudesta jäänyt hiukan kiloja et antaas katttoa.

Ultrasta ei mennä alkuraskauden ultraan. np kylläkin niin näkee sit viikot, mutta niitä verikokeita mietitään et otetaanko. todennäköisesti ei.

Imettääkö kukaan edellistä lasta?
 
Hui jui koko päivä mennyt ulkona kuvaillessa uudella järkkärillä :D Ihanaa piristystä, unohtui heti väsymyskin (ainakin hetkeksi) :)

Pakko kysyä tällainen tyhmä kysymys.. Voiko kohtu olla sen verran jo kasvanut, että se aiheuttaisi pömpötystä ihan tuonne todella alas mahalle, en osaa selittää, mutta tuolla todella alhaalla on muutaman päivän jo heti aamusta ollut "pienoinen" kumpu. Päivän mittaan turvotusta kertyy ihan mahan seudulle, mutta tuossa alhaalla tuo on ja pysyy :eek: Naurakaa vain tyhmälle :D Alkaa jo todella pelottaa että kuinka monta tuolla masussa oikein kasvaa kun näin julmetusti jo mahakin alkaa pömpöttää kun ei tuo kumpu mikään ihan hirveän pieni ole, sen verran kokoa että matalammat housut ei meinaa kiinni mennä :ashamed: Olen kyllä todella hoikka normaalisti, mutta voiko sekään vaikuttaa ihan näin alussa jo. Kääk auttakaa typerää! :D

Rv 8+1
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Täällä on pitänyt niin kiirettä, etten ole koneelle ehtinyt...Pahoinvointi on tullut ja se koko aikainen oksetus vetää jo hermotkin kireälle..Puuh! Nälkä on koko ajan ja varmaan on kilojakin tullut jo lisää, kun on pakko syödä ja syödä ja syödä...:mad:

Tervetuloa kaikille uusille, ja ikäviä uutisia kohdanneille jaksamista!!

Työnantajalle kertomisesta; Pomolleni en ole kertonut, mutta työyhteisössä moni tietää ja loputkin varmaan pian, koska kaikkia potilaita ei voi hoitaa, jos on raskaana. Joten herkästi paljastuu meidän työpaikalle raskaudet...Ja sekin, kun röntgenhoitajan tullessa joku juoksee aina ensimmäisenä säteitä karkuun...

Jennae, onnittelut tuplista! =)

Täytyy palata lueskelemaan pinoa, niin paljon oli tullut tekstiä...


Emelie 7+6
 
jennae Vautsi! :) TuplaOnnittelut :heart:

Chicco paljon jaksamisia pahoinvoinnin kanssa. Yritä huilailla nyt kotona ollessa :)

Hyde79 Mulla oli viime viikko sellainen "perseeseen ammutti karhu" -viikko. Pinna oli kireä kokoajan. :kieh:

thunderbird eka neuvola takana :heart: hienoa :)

tiukutus Jostain luin yksi päivä, että aluksi kohtu on nyrkin kokoinen, mutta näillä viikoilla missä me molemmat mennään (7-8) se olisi appelsiinin kokoiseksi kasvanut. Joten kyllä se voi varmaan jo vähän näkyä jos on muuten todella hoikka :) Joten ei naureta sun kysymyksille. Itsestäkin tuntuu, että on massu jo vauvanmassu, mutta johtuu varmaan myös tästä mun hirveestä syömisestä :D

Unico Onnea, Onnea :heart:
 
Ai niin tosta työnantajalle kertomisesta. Mä oon nyt hoitovapaalla joten kai se pitää jossain välissä yrittää ilmoittaa. Tarkoitus olis meinaan olla pari kuukautta välissä töissä. Ekasta ilmotin aika ajoissa kun olin nini väsynyt etten hereillä pysynyt. Oli musta ihan reilua niin kattoivat sitten sellaset vuorot et ehtii välissä lepäämään. Toisaalta mulla on vaki paikka et ihan helppo kertoa, kun ei ole pelkoa et miettivät sit sopimuksia uudelleen. Jos olisin ollu sijainen niin olis pitänyt miettiä tarkkaan, koska meilläkään ei saa kaikkia hommia tehä raskaana. Ja pomo on kyllä reilu.
 
Oi ihanaa kiitos Tryffe vastauksestasi! :) Pitääpä yrittää löytää jostain noita kohdun kokoja, kiva olisi seurata miten se kasvaa. ja jos tosiaan appelsiinin minulle kohdun paikalle laittaisi nii kyllä varmasti näkyisi selvästi! :D Gynekin aina kauhistellut kun munasarjatkin tuntuu niin selvästi vatsanpäältä tunnusteltaessa :p Ja voihan olla, että sullakin jo näkyy ettei pelkästä syömisestä johdu :D
 
tervetuloa uudet :wave: mukava saada uusia kirjoittelijoita myös loppukuun odottajista :) tuntuu että kaikki on jo niin pitkällä, vkolla kahdeksankin, ja itse vasta tässä ihan alussa... ja nyt aika vielä sitten oikein matelee :| ihan epistä, kun esikoisen syntymästä asti se on koko ajan vaan kiitänyt!!

jennae tuplaonnittelut!! mahtava uutinen vaikka voikin olla vähän sulateltavaa. mulla itsellänikin on vähän isompi kaksoriskitausta, niin jännään kyllä kovasti sitä varhaisultraa. no, jos siellä edes jotain olisi... =)

tryffe ohhoh, enpä tiennyt että kohtu tuota tahtia kasvaa. kyllähän appelsiini masussa jo oikeasti tuntuu. sitä odotellessa :whistle:

sokerirasituksesta mä en viimeksi joutunut, vaikka riskitekijöitä on, ikä 30+ ja isällä diabetes. toisaalta, painoindeksi oli alle 20, kun aloin esikoista odottaa, liikun paljon ja syön terveellisesti, että ehkä neuvolan täti ajatteli noiden laskevan riskiä? tuntuu kuitenkin olevan isoja eroja eri neuvoloissa.

ylipainoa ei täällä siis ole ollut eikä ole edelleenkään. jos viimeksi oli indeksi vähän alle 20, niin nyt on ehkä vähän yli 20. ei suurta muutosta. viime raskaudessa painoa tuli 11kg ja se lähti sitten pikkuhiljaa 1,5v aikana. en koskaan jaksanut alkaa laihdutuskuuria...

työnantajalle en kerro raskaudesta ainakaan ennen nt-ultraa. mä teen toimistötyötä, joten ei ole tarvetta kiirehtiä. tosin mahdollisilta yt:iltähän se kertominen sitten suojaisi, mutta toivotaan nyt ettei niitä osu seuraavan parin kk:n kohdalle. varmaan joskus ennen kesälomaa kesäkuussa saatan kertoa, jottei tarvi loman jälkeen mahasta arvailla (toivottavasti näkyy sitten jo hyvin!! =) ).

tänään poksui ekaa kertaa viikot kun tiedän olevani raskaana, juhuu! eli hurjat 5+0 tänään :D on tässä kyllä niin paljon vielä epävarmuustekijöitä, ettei paljon pitäisi tuulettaa, mutta nautitaan nyt tästä raskaudesta ainakin sen aikaa, kun saa, toivottavasti ihan täydet, ihanaiset 40 viikkoa =)

aurinkoista päivän jatkoa ja tsemppiä pahoinvointiin!

t. manna8 + murunen 5+0 :heart:
 
Löysinhän mä sen, kun vähän aikaa hain :D

Libero

Aloin jo epäilemään, että puhunko ihan omiani ja olen lukenut jotain muuta ja sekoittanut asioita :)

Oottekos muuten tätä huomanneet:
Vauva.fi
Musta aika kiva, kun tulee joka viikko sähköpostia, jossa on infoa siitä mitä omasa kehossa tapahtuu kun uusi raskausviikko lähtee käyntiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Täälläkin yksi uusi ilmoittautuisi mukaan. Kolme päivää meni lukiessa tätä viestiketjua, ihanaa että teitä on monta! =) Näin alkuvaiheessa en minäkään oikein uskalla tuuletella ja uutista huudella, joten tämä on siihen juuri sopiva tapa.

On oikeastaan outoa, että olen taas asiasta näin pyörällä, kuudes kun on kuitenkin jo mahassa kasvamassa... Ensimmäisestä raskaudesta on yli 18 vuotta, silloin olin itsekin nuori, ikää 18. Nuorimmaiseni on 4 ja nyt tunnen itseni jo ikälopuksi, vaan siitä huolimatta virne korvissa taas odottelen tämän masuasukin kasvamista.

Olen siis JO 36 v, mies 38, LA 18.11., kuudes ja sairaala HYS.

Kotona on kolme tyttöä ja kaksi poikaa. Kierukan otin pois marraskuussa ja nyt nämä palelemiset ja vihlonnat paljastivat hyvissä ajoin missä mennään. Isovanhemmmille kerroimme viikonloppuna, teineille aikomuksena kertoa pian (täytyy tosin hiukan kerätä voimia, että jaksamme sen "ei oo totta, voi kun noloo" -ryppään yli :p ). Muut saavat odottaa 12 viikon rajapyykin yli.

Onnea meille kaikille, tuplaonnittelut jennae:lle ja voimia kyydistä tippuneille!

Kuudes_onni 6 + 0
 

Yhteistyössä