huomenta mammat
täällä toinen huonosti nukuttu yö takana |O miten voikin valvoa yöllä, vaikka on muuten ihan törkeen väsynyt? toissayön vielä ymmärrän, kun silloin olin just illalla tehnyt plussatestin ja niin täpinöissä, ettei nukkumisesta oikeasti tullut mitään, mut viime yön valvominen oli kyllä jo ihan turhaa...
mäkin kuulisin mielellään
milloin maha pompannut esiin, kun odottaa toista? esikoisesta alkoi kumpu kasvaa vkolla 16 muistaakseni ja vkolle 20 sai hyvin piiloteltua vaatteilla. ylipäätään mulla oli loppuun asti tosi pieni maha, josta ihan kärsin... no, olihan tuo tyttökin pieni (2680g), kuten on edelleenkin :heart: mutta tällä kertaa haluaisin oikein ison mahan!
edellisistä synnytyksistä ollut puhetta: mun eka synnytys kesti tasan 4h ekasta supistuksesta vikaan työntöön. ponnistusvaihe oli hurjat 3min. eihän tuossa ajassa mitään kivunlievityksiäkään ehtinyt saada, että nyt toivon vähän (=paljon) rauhallisempaa tahtia.
vauvan vaatteita en ole ehtinyt ajatellakaan... yleensä mulla on ollut tapana ostella ulkomaan reissuilta kaikkea kivaa naperolle, kun tosiaan suomessa kaikki on niin sitä ja samaa, eli tytölle pinkkiä ja hello kittyä, pojille autoja ja sinistä. luulen kyllä ettei tälle "pikkukakkoselle" kauheasti vaatetta tarvita, on niin hyvät varastot esikoiselta ja lahjaksi tulee varmaan taas ovista ja ikkunoista lisää pientä vaatetta
meillä
mies ei tule mukaan varhaisultraan, kun ei saada lapselle hoitajaa. mies on nyt hoitovapaalla eikä ole helppoa löytää arkiaamuksi hoitajaa naperolle. no, eiköhän me murusen kanssa kahdestaankin pärjätä
:heart: nt- ja rakenneultraan tulee mies sitten kyllä varmasti mukaan, jos sinne asti päästään.
milloinkas teillä on
ekat neuvolat? mä ajattelin kysellä asiasta neuvolan tädiltä vasta tuossa perjantaina, kun on esikoisen neuvola. mieluummin menisin vasta, kun sydänäänet kuuluu, mutta en kyllä yhtään muista että milloin ne kuuluisi?
raskaudesta me ei aiota
kertoa muille ainakaan ennen varhaisultraa. sitten varmaan muutamalla läheiselle paljastan, muuten odotetaan nt-ultran tuloksia. äitille tosin soitin eilen, kun piti tästä nyt JOLLEKIN saada puhua ja äiti kyllä tietää riskit tässä alkuvaiheessa ja osaa pitää suunsa kiinni (hänellä itsellään ollut 5 keskenmenoa).
)( raskausoireet täällä pikkuhiljaa vahvistuu: etovaa oloa alkaa olla ympäri vuorokauden, janottaa, väsyttää, tissit kipeät, nännit jotenki laajentuneet, väliin pistelee mahaa ja alaselkää... väliin on kuuma ja sitten taas kylmä. mieliruoat (ja samalla ainoat mitä voi kuvitella syövänsä) alkaa taas rajoittua samoihin kuin esikoista odottaessa, eli ihan sama kunhan se on jauhelihaa
mies eilen jo kauhistelikin, että "voi ei, alkaako se JAUHELIHAkausi taas?!"
jepjep, alkoihan se. no, mies lupasi kyllä sitten kokata jauheliharuokia tässäkin raskaudessa. lisäksi himoitsen kirpeitä sitrushedelmiä (greippi, nam!), karjalanpiirakoita ja ruisleipää, mutta kaikki muu oikeastaan ällöttää. etenkään mitään makeaa ei voi kuvitella suuhunsa pistävänsä.
jooh, eiköhän tässä ollut riittävästi tältä erää... nyt vaan jotenkin (ei kauheen yllättäen...) pyörii päässä VAIN tämä raskaus, niin ei osaa keskittyä mihinkään muuhun. onneksi on tämä palsta ja te joille kirjoitella
toivottavasti
mammuzkilla on siellä tilanne jo parempi.
ja kaikille
varhaisultrassa käyneille oikein paljon onnitteluja hyvistä kuulumisista!
diinu voisitko päivittää minulle vielä synnäriksi Kätilöopiston jossain välissä, kun ehdit? Ja jos jaksat, niin voisi siirtää LA:n 22.11. => 23.11. Laskinpa sen tuossa eilen nimittäin väärin... Kiitos kovasti!
t. manna8 + pikku muruseni 4+6 :heart: