<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Hei!

Tervetuloa kaikille uusille!

Meillä mies ei ole ollut neuvolakäynneillä mukana. Toisessa ultrassa ( Rakenne) on kaikkien 3 kanssa ollut mukana.
Ensimmäisen lapsen synnytyksessä oli myös mukana. Muitten synnytysten aikaan on ollut kotona lapsenvahtina. Raskaus, joka viimeksi päättyi viikolla 16, siinä synnytyksessä oli myös mukana.
On silti pysynyt hyvin tietoisena raskauden kulusta =) Ei ole jäänyt ulkopuoliseksi.

Kellään ei tainnut täällä olla alaselkä ja vatsakipua. Kysyin neuvolasta ja se on ihan normaalia. Ultrassa sitten ensiviikolla varmistuu.

Kiva vaihtaa kuulumisia teidän kanssa! Taisi olla muitakin 4:n odottavia ja muutama Kyssiin synnyttämään menevä.


Trallaa, 9-v, 6-v, 4-v ja viikko 6+4 ? ( ultrassa voi muuttua)
 
Mulla on pieni ongelma, kun en tiedä kuinka ilmottaisin raskaudestani, kun melkein tiedän ettei tämä ole kovin mieleinen uutinen monellekaan kun lapsi on jo neljäs. Miten muilla neljättä odottavilla on käynyt? taidan ilmottaa sitten vasta 12 viikon jälkeen. Tänään ajattelin tilata neuvolan, meillä on täällä ensimmäinen ultra rakenneultra vkolla 15 eli ei mitään varhaisultraa:( Mulla on ollu viikon ajan ihan kautee olo kun oon ollut siinä infulensassa, kuumetta 5pvää ja nyt kauhee nuha päällä, et en oikeen tiä mitkä on raskausoireita ma mitkä flunssasta. Toivottavasti vaavi on kuinkin ok kun oon noin kriittisellä ajalla kun viikkolla 5-6 ollu sairaana.

viikkoja varman 6+2
 
Heippa.
Ajattelin tulla kertomaan tilanteesta :( elikkäs lauantaina alkoi tuo pieni tuhruttelu vuoto joka yltyi iltaa kohden runsaaksi veriseksi vuodoksi ja mukana oli pientä hyytymää. Soittelin silloin joka paikkaan ja sanoivat että seuraile tilannetta. Tottakai siinä koko ajan oli pieni toivo että kaikki olisi hyvin kuitenkin mutta kun oikein pysähdyin miettimään niin oli kaikki raskausoireet hävinnyt yön aikana josta sitten tajusin todellisuuden. Launatai oli todella vaikea päivä, itketti vähän väliä mutta kiitän luojaa siitä miten ihana tuo minun mieheni on ja jaksoi tukea ja halia vaikka hänelle tämä olisi ollut ensimmäinen.
Nyt jo on huomattavasti parempi olo kun sai juteltua lääkärin kanssa ja neuvolatädin kanssa asiasta. Kaavintaan en onneksi joutunut kun tuli itsekseen ulos niin hyvin ja tosiaan tänään on ollut ihan niukkaa tuo tiputtelu että siitäkin onneksi selvisi näin vähillä päivillä.
Lääkäri kannusti uutta yrittämään jos vain oma mieli tahtoo, ja tahtoohan tuo :) Nyt kun saa tämän vuodon loppumaan niin toivon saavani positiivisia uutisia taas pian.

Ihana on lukea näitä teidän juttuja täällä ja varmaankin käynkin kattelemassa :)
jaksamisia kaikille teille <3
Tulen vaikka ilmoittelemaan tänne miten pian saisin uuden masuasukin tuonne mahaan :)

Ihanaa kevään odotusta ja tietenkin pienokaisen odotusta :wave:
 
Manna, meidän esikoiset on sitten ollu tismalleen samanpainoiset syntyissään. :D Meidän poika oli myös siis 2680g. ;) Pituutta 46cm. Ja pikkunen kirppu on nykyisinkin tuo ipana. Ikää 2v ja painoa 9,5kg.

Mammuzkille suuri halaus. :hug: Toivottavasti pian tärppää uudelleen! Muista kuitenkin surra kunnolla tämä menetys loppuun.

Joku (anteeksi kun meni nimimerkki ihan ohi) kyseli että milloin kaikilla on eka neuvola. Mulla oli eilen jolloin oli rv 7+3. :)

Tsemppiä kaikille kellä on tänään tai lähiaikoina ultra!! :)

Musta tuntuu että oon hirveen vaativa tapaus, kun vaadin miehen mukaan jokaiseen ultraan. :ashamed: Miehellä kuitenkin vaativa ja aikaavievä työ, kun on esimiehenä. Mutta onneksi työaika on kuitenkin sen verran liukuva ja muutenkin hänellä on helppo lähteä kesken päivän jos on tärkeä meno. Mies oli myös mukana jokaisessa esikon ultrassa (joita kertyi sellainen 10) ja tiedän että hän itse haluaa olla myös jokaisessa kakkosen ultrassa. Niin se on isällekkin paljon todellisempaa. :) Tietysti joskushan ja joillekkin käy niin että vaikka kuinka tahtoisi olla mukana niin ei vaan pääse. Se on harmi. Kyllä isienkin olisi kiva päästä seuraamaan kuvaruudulta omaa vauvaa.

Diinu ja Pipana 7+4
 
Diinu et ole mielestäni yhtään vaativa tapaus vaikka haluatkin, että miehesi on aina mukana. Niin minäkin haluan ja mielestäni se on myös hänen velvollisuutensa. Yhdessähän me olemme tämän vauvan halunneet ja tehneet, niin kyllä hänen kuuluu myös odotusaikaan osallistua täysillä. Niinkuin myös sitten vauvan hoitoon ja kotonaolemiseen. :D Kyllä kuitenkin ymmärrän myös, että kaikki eivät näin halua, eikä kaikilla miehillä ole edes mahdollisuutta aina osallistua. Onneksi oma mieheni tahtoo kaikessa olla mukana, ettei tarvitse pakottaa.:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, plussattu 25v. ilmoittautuu mukaan. Eilen ja tänään plussattu. =) Ensimmäinen tulossa! :heart:
Kierto ollut niin epäsäännöllinen, että arvaukseksi menee LA ja viikot. Mutta LA joka tapauksessa ajoittuu välille 20.-25.11.11. Soitan neuvolaan tänään. Kerron sitten mitä viikkoja mitat vastasi kun ollaan uä:ssä käyty. =)
Oireita ollut vain menkkamainen paineen tuntu alavatsalla ja selässä yli viikon (ihan kuin menkat olisi alkamassa), ei muita oireita. Eilen ja tänään ehkä vähän päätä ajoittain juilinut.
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Mammuzkille ja tsemppiä uuteen yritykseen! Pystyn hyvin samaistumaan tilanteeseesi viime keväisen kokemukseni pohjalta, pahalta tuntui ja vei aika kauan surra surut pois. Uskoa emme kuitenkaan misään vaiheessa menettäneet ja tässä ollaan nyt. :)

Kiitos Diinu kun lisäsit miut listalle!

Ultrista: Meillä mies haluaa ehdottomasti tulla mukiin ultriin, vaikka asuukin parin sadan kilometrin päässä. Se on tietysti ymmärretäävää, sillä olemme toivoneet lasta jo niin kauan ja tämä on molemmille ensimmäinen. Olemme molemmat innoissamme, mutta varovaisemmin kuin viime keväänä... Täälläkään varhaisultraa ei normaalisti olisi, mutta meille se tehdään lapsettomuuspolilla, jossa raskauskin saatiin alkamaan, haluavat seurata tilannetta, mikä on vain hyvä.

Aurinkoista päivää kaikille ja tsemppiä ultriin! =) Käykäähän infoilemassa mitä ultrassa näkyi!

Sannuska80 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei kanssasisaret!
Jo viime viikon lopulta olen lukenut pinoa päivittäin mutta en oo saanut aikaseksi/uskaltanu kirjoitella..
Digillä saatu selkee raskaana-teksti, mutta tässä omassa hysteriassa tein eilen apteekin oman, johon tuli mageen punaset tasaviivat! Ja tänään vielä viikkonäytöllisen digi, raskaana 2-3!
Joo, hysterian sekä neuroosien takana tosiaa on monta keskenmenoa. Tätä raskautta yritttäessä niit on tullut jo 3. Ja pari noista on ollut aika alkuvaiheessa tulleita ja niissä aina epäselvyyttä ku viivat testeissä ollut aikas haaleita yms. Ja yks keskeytynyt km. Yritysta tälle on jo varmaa 1½v..
Joten pelon sekaisin tuntein tätä raskautta lähdetään taas odottamaan.

Siksi päätinkin kirjoitella että saan johonkin purkaan tuntojani sekä pelkoja. Kenellekää ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta.Jotenkin ei vaan jaksa sitä rumbaa, jos kaikki ei meniskään hyvin. Mutta nyt olen päättänyt et NYT menee HYVIN ja vauva saadaa marraskuussa!

Meillä täällä on neuvolassakin oma ultralaite jolla varmasti ultraavat ekallakäynnillä mun historialla. Mutta varmaan muutenkin käyttävät sitä siellä paljon. Muuten varmaa tulisi mentyä yksityiselle varhaisultraan. Vaikka sekään ei tietenkään mitään lupaa vaikka syke siellä näkyiskin, mutta oispa ainakin yksi etappi voitettu.

Eka käynti tulee varmaa 8-9vko, riippuu tietty miten ite pääsen töiltäni.

Pahaa olo ei vielä kovinkaa ole ollut, hiukan vellomista ja kahvin jälkee etoo. Mutta vielä ainakin aamukahvi on ollut pakko juoda.

Pahoittelut Mammuzkille! Voimia ja pikaista plussapuhuria!

pelokkaan onnellinen Peltisanko ja vailla työnimeä vielä pittuinen 4+6

ja tosiaan LA 23.11
 
Mammuzkille voimia ja jaksamisia :hug: Ja tervetuloa uusille :wave:

Täällä oli puhetta edellisistä synnytyksistä. Itselläni oli edellinen aika vaikea ja siitä johtuen olikin hetken aikaa mietinnässä haluanko lähteä siihen kärsimykseen enää uudelleen. Noh, aika näköjään kultaa muistot..:D tai sitten ei :D
Käynnistyksen takia supistuksia tuli 5 sek välein ja todella kivuliaasti. Ponnistusvaihe kesti 40min ja päätyi imukuppiin, koska vauvan sydänäänet laski. Siinä rytäkässä häneltä katkesi solisluu, joka aiheutti tietysti kipua ja itkuisuutta osastolla. Pukeminen oli vähän hankalaa kun en meinannut muutenkaan uskaltaa koskea vauvaan :) Loppujen lopuksi vauvan syntymä kesti 9,5 h ja kätilö sanoikin, että nopea ensi synnyttäjälle. Tosin lääkkeiden voimalla siinä mentiin, että pysyi ylipäänsä homma käynnissä. :)

Kätilö kysyi tämän jälkeen, että "voisitko kuvitella tulevasi tänne enää uudestaan?" Sanoin, että kuule nyt en osaa sanoa...:D Palkintona oli kuitenkin ihana vauva :heart:

Mulla myös hirveä nälkä kokoajan. Just ja just selviää 2 tuntia syömättä. Sitten alkaa etominen jos ei saa murua rinnan alle...

Papu82 ja 7+0
 
No pitäiskö varovaisesti liittyä mukaan, kun en viitsi vielä muuallakaan intoilla aiheesta :D
Eli Britney/23v/Ensimmäinen Synnytyssairaalasta en vielä tiedä.. Ja hmm.. Tosiaan olen nyt kun puulla päähän lyöty, etten edes osaa laskea viikkojani, mutta apua tulin juuri täältä kyselemään :)

Kauheeta kun tuntuu että haluaa kuuluttaa kaikille, mutta kun ei vielä kannata.
 
Sama täällä, tekis mieli kertoa kaikille..:D ensiksi ajateltiin kertoa meidän vanhemmille ja sitten muille. Tuntuu vielä jotenkin epätodelliselta tää uutinen itsellekin. Nyt on neuvola aika varattu kolmen viikon päähän, nyt viikkoja 5+2. Jee! =)
 
Niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Viime yö oli tosiaan aivan kamala ja neljän jälkeen jo koneellakin olin. Kuitenkin tänään on ollut hirvittävän ihana päivä =) Olen taas tällainen "linnut laulaa ja kaikki on iiihanaaa :heart:" :D

Ultrista vielä kun siitä nyt paljon puhetta, että meilläkin mies haluaa tulla kaikkiin ultriin ja jos ei haluaisi niin melkeimpa vaatisin kyllä häntä tulemaan. Mutta onneksi tuo itse haluaa :)
Puhetta on myös ollut tuosta ns. nolostelemisesta. Odotan esikoista ja en tiedä olenko vaan hävytön tai jotakin mutta en nolostele ollenkaan esimerkiksi alakautta ultraamista tai synnytykseen liittyviä tutkimuksia miehen ollessa paikalla. En jaksa liikaa miettiä moisia ja jos miestä inhottaa jotkut asiat niin voi siirtyä odottamaan käytävälle mutta itse en jaksa stressiä ottaa :cool:
 
Lämmin halaus Mammuzkille! :hug: Toivotaan, että tärppää pian uudelleen!

Peltisanko, Manna8, Sannuska80 ja mä taidetaan ootella saman päivän vauvoja! Kiva, että meitä loppukuun odottajiakin on jo näin monta. =) Tuntuu vaan, että alkukuun odottajat ovat jo niiiiiin pitkällä, mutta perästä tullaan! :D

Mä soitin tänään neuvolaan, lähinnä sen takia, että onko systeemit kolmessa vuodessa muuttuneet ja olihan ne hieman. Eli np-ultran lisäksi kunta tarjoaa rakenneultran. Np-ultraan varaan itse ajan MKS:sta ja ajattelin tehdä sen varhaisultran jälkeen ja haluaisin sen np:n siihen rv 11 alkuun eli vko 18 lopulle. Eka neuvolakäynti on mulla 26.4. eli 9+6. Silloin saattaa sydänäänet kuulua, jos ei ole istukka edessä kuten viimeksi. Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, joten silloin (kai) vähän huonommin alussa nuo sydänäänet kuuluvat.

Mies oli esikoiselta aika monella neuvolakäynnillä mukana ja tietty kaikissa ultrissa. Kakkoselta ei käynyt kertaakaan neuvolassa ja ultrissa oli viidessä ekassa. Meidän ukkelia ultrattiin nimittäin yhteensä noin 16 kertaa.. Sain esikolta parvorokko tartunnan ja sairastin sen raskausaikana ja näin ollen kakkosta ultrattiin 12 vkon ajan kerran viikossa ja tutkittiin, ettei hälle tule anemiaa yms. sydänjuttuja. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja terve poika syntyi. Molemmissa synnytyksissä on ollut mukana ja tulee myös kolmanteen.

Netistä tulee varmaan shoppailtua jonkin verran vaatteita. Meillä kyllä on poikavaatteita ihan hyvin, mutta kyllähän sitä aina jotain haluaa ostaa uuttakin. Muut tarvikkeet taitaa olla, paitsi kaukalo ja itkuhälytin. Ne menin myymään pois, ennen kun aloin haaveilla kolmosesta. Vaunut on 2003 vuosimallin Emmaljungat, mutta ovat niin hyvät, etten missään nimessä osta uusia. Ja kovalla käytöllä ovat olleet, mutta silti kun kankaat pesee, ei paljon uusia häpeä. Ai ja hoitopöytä pitää hankkia, kun senkin pöljä möin pois.

Mä en muista, että koska mulla alko masu näkyä ykkösestä ja kakkosesta! Mä muistelen että esikoisesta mä siirryin mammahousuihin 4 kk ennen laskettua aikaa eli oisko se sitten ollut vähän yli 20 vkolla. Vähän isompia housuja käytin kyllä aiemmin jo. Olin silloin hoikka, kun aloin odottaa (bmi 19), joten siksi varmaan vasta tuolloin. Kakkosta kun aloin odottaa niin siirryin mammavaatteisiin ehkä jo joskus rv 13-15. Olin silloin alussa reilusti isompi (bmi 23,5), joten ehkä sekin vaikutti, en tiedä. Katsotaan miten nyt käy, kun olen vielä isompi.. Bmi on nyt 25,3 eli lähtöpaino on 4 kg enemmän kuin sillon kun aloin oottaa kakkosta. Tiedättekö muuten noista sokerirasitustesteistä? Joutuuko niihin automaattisesti, jos on ylipainoa?

Nyt pitää vielä tehhä vähän hommia ja sitten on kokoustamisen aika.

PaavoPesusieni rv 4+6
 
Ai joo ja tosta jumppaamisesta kysyin neuvolasta, niin kätilö sanoi, että normaaliin malliin voi jumpata sinne puolen välin paikkeille, eikä kuulemma mitään sykerajojakaan tartte noudattaa, kun vasta sitten. Mitään kamppailulajeja tms. tietty ei kannata, missä voi pahasti kaatua tai saada iskuja. Eli ihan omien tuntemusten mukaan näin alussa. Niin ja kuulemma ei pitäisi mitään uusia lajeja aloittaa eli nuo ohjeet koskee sellaista liikuntaa, jota on tehnyt jo ennen raskautta.
 
Mua tässä vähän jännittää kun mun pitäis tänään alottaa uus työ ja vielä yövuoro -sellainen ja sanotaanko näin että ei mikään maailman kevein. Mutta eikai tässä vaiheessa kannata jäädä kotiinkaan vielä, koitan tehä töitä omien rahkeideni mukaan.
En haluais kuitenkaan riskeerata mitään, että sitten varmaan pitää jäädä pois myöhemmässä vaiheessa jos tuntuu siltä. Jäänhän pois jossain vaiheessa jokatapauksessa :D
Ompas työnantajalla varmaan mukavaa kun odotti työhön pitkäaikasita tekijää...ja JOS kaikki menee tän raskauden kanssa hyvin niin en kyllä kovinkaan pitkäaikainen ole...


Tänään se työkin tosiaan alkaa, että on tässä päivässä ollut uutta ja jännää sitten kaksinverroin.
 
Täältä ilmoittautuisi yksi mukaan pinoon. Olen 28v ja esikoista odotetaan. yritystä huhtikuusta 2009 ja toukokuussa 2010 hakeuduimme tutkimuksiin ja niistä sitten ensimmäisen IVF:n kautta nyt raskaana. LA omien laskujen mukaan 14.11. Vielä vähän jännittää kuinka tässä nyt käy.

Nyt ollut muutaman päivän tosi etova olo, ollaan juuri nyt thaimaassa ja koko ajan tulee mietittyä mitä söis kun et ole tarjolla niittä tuttuja kotiruokia. Ananasta ja vesimeloonia onneksi saa joka paikasta ja ne ovat vielä todella herkulisia. Rinnat ovat olleet kipeät pari viikkoa.

Varhaisultraan menen ensi torstaina eli 31.3 silloin rv 7+3 ja neuvolaankin sain ajan olisko ollut 12.4 ja np-ultra sitten viikolla rv11.

Yritän lukea palstaa aktiivisemmin kunhan täältä kotiudumme ensi viikolla, vähän lento matka jännittää jos etova olo lisääntyy tai muuttuu oksenteluksi.

nyt kumminkin jatkan auringossa makailua ja lomailua :)

-Jessie ja pikku tatu 6+1-
 
Mammuzkille Paljon voimia ja toivottavasti pääset pian takaisin plussanneiden pinoihin :hug:

Kaikille uusille Onnea ja tervetuloa mukaan :)
Väki senkun kasvaa :D

Tänään oli sitten varhaisultrapäivä. Siellähän se oli, pieni makaroonin kokoinen kaveri pussissaan suojassa ja oikeaan paikkaan oli päättänyt fiksu vielä kiinnittyäkkin. Vastasi viikkoja 7+3 ja myös pieni sydän se siellä sykki makaroonin keskellä tiheään tahtiin. Sydän oli täysin normaali viikkoihin nähden, samoin koko. Meikällä muuten kaikki kunnossa, ei missään mitään hämminkiä. Joten nyt voi hymyillä niin paljon kuin vaan poskilihakset kestää :D :heart:
LA olisi näillä näkymin 6.11.

Papu82Oon huomannut saman syömistarpeen kuin sulla. 2 tuntia tosiaan pärjää, sitten tulee etovaolo, kunnes saa taas pöperöä rinnan alle :)

Ensimmäinen neuvola meillä on 28.2. Eli viikolla 8.

Kertoa päätettiin nyt varhaisultran jälkeen parille kaverille ja molempien vanhemmille kanssa tässä varmaan lähi päivinä. Tiedän että anoppi tulee ainakin olemaan innoissaan. Uskon, että on jo oottanutkiin ekaa lapsenlastaan, muutenkin kun on niin lapsirakas. Omat vanhemmat kanssa ovat varmaan tätä jo odottaneet, joten kertominen on vaihn positiivinen asia meillä.
Töissä kerron sitten kuukauden päästä, kun viikkoja on se 12 täynnä. Nyt reissataan työporukalla ulkomaille loppuviikoksi ja kostea tulee tämäkin reissu taas olemaan. Mitään en myönnä, mutta kuivalla linjalla ollaan. Saa nähä millä selityksillä sieltä selviän :D

Oireet Etovaolo tosiaan jos ei syö 2 tunnin välein. Aamusin vähän on huono olo, mutta vähän ruokaa tai tuoremehua heti niin helppaa. Rinnat ei arista enään niin paljon, mutta turpoaa vielä vaikka kuinka :D Joutuu kohta kauppaan :popcorn:
Väsymys on. Ei paha, mutta illat menee kyllä kotosalla sohvalla ja vähän jotain pientä tehden.
Oon myös huomannut, että hengästyn portaiden noususta paljon herkemmin kuin ennen. Janottaa enemmän kuin normaalisti myöskin.

Diinu mä toivoin myös miehen mukaan kaikkiin ultriin ja mielellään on tulossa, ne on kuitenkin niitä "ainoita" hetkiä jolloin voidaan ns. yhdessä kokea jotain raskauteen liittyvää konkreettista :)
 
Heipsis kaikille,

MUA VÄSYTTÄÄ !! ihan uskomatonta, mutta voisin nukkua 24/7 ! Aina olen ollut hyvä nukkumaan, mutta nyt tämä väsy on ihan erilaista.. kun laitan silmät kiinni niin hengitys tasaantuu samantien ja kuola on jo poskella :D Ilman päikkäreitä en pärjää. Meinaan olla hiemna skeptinen omiin raskausoireisiin ja olenkin miettinyt josko olen vaan saanut flunssan mikä väsyttää ... ;D ok näihin mun "flunssaoireisiin" kuuluu myös aamuinen yökkiminen/pahoinvointi
(KIITOS TEILLE SIITÄ SALMIAKKI-IMESKELY-JUTUSTA! pärjäsin tänään työpäivän imeskelemällä lakrisalia :D ) Varsinaista oksennusta ei luojankiitos ole tullut, mutta se oksennusrefleksi siellä kyllä kurkussa aamusin toimii... HYIJ!
Olo on muutenkin niinkun olisi polttanu kartongin tupakkaa yhteen menoon! Tunkkainen ja kamala ja ja vali vali :D En edes ole harrastanut tupakointia, mutta näin luulen, että tälläinen olo siitä tulisi :D

Ensimmäinen (varhais)ultra on tasan viikonpäästä jolloin vikkoja on 6+3. En olisi varmaan sinne mennyt, mutta kun lähdemme tosiaan sinne Aasian mantereelle retkeilemään rinkkojen kanssa (huh huh!) 16 päiväksi niin halusin tehdä kunnon tarkistuksen ennen matkaa (tai neuvolatäti sitä kyllä ensin ehdotti, itsehän olen tässä kaikessa ihan noviisi :D ).
Saas nähdä kuinka reissu menee.. voi olla, että pysytäänkin yhdessä paikassa aina suuniteltua kauemmin jos tämän mamman hormoonit tästä vielä enemmän menee sekaisin..
TAI jos se "oksennustauti" tulee mulle..
Kysyin äitiltä, että miten se raskaudet on menny onko pitäny oksentaa tms.. (meitä sisaruksia on neljä) ylläripylläri ainoastaan mun aikana äiti on oksentanu... JA PALJON! eli se varmaan kostautuu sitten mulle ja pian laatta lentää..

Kamalaa, että ihmiset todella ajattelevat nuon, että neljäkin lasta olisi "liikaa". Mieheni siskon perheessä lapsia on jo viisi (viimeisin syntyi nyt tammikuulla) ja kyllä tuosta viimeisimmästä jotkut olivat "kauhuissaan" ja kyllä mua ainakin suoraan sanottuna vitutti sellainen asenne! Pitäkööt omana tietonaan jos niin pitää ajatella! grr :/

mulla oli paljon muutakin kirjoiteltavaa, mutta nyt ajatus pätkii ja ylläri, väsyttää..
lukemisiin ja kirjoittelemisiin

Smaria 27v ja Beebe 5+3
 
Tervetuloa, plussattu, Peltisanko, Britney ja Jessie82! :flower:

Minä oon jo muutaman vaatteen vauvalle tilannu netin kautta, tosin ne ostot on tehty huuto.netistä. :) En varmaan hirveesti muualta tilaile vaatetta. Oon ollu tyytyväinen kauppojen tarjontaan. H&M:ltä, Lindexiltä, Nicky & Nelly:stä ja ihan marketeista ostin esikoisellekin vaatteet, joten varmaan kakkosellekin noista katselen. Nicky & Nelly:ssä kävin eilen katselemassa ja siellä oli ihania vaatteita vauvalle. :) Mä tykkään hirveästi ruskeista ja vihreistä vaatteista ja sellaisesta uusretrosta kuosista.

Mulla on tullu hirvee himo jaffa appelsiineihin! :p Tänäänkin oon syöny 4-5 kpl. On vaan niiiiiin hyviä. Ja just noi jaffat, eikä mitkä tahansa appelsiinit. Varmaan pakko tälle illalle vielä syödä yksi. Tänään huomasin, että pahoinvointi yllättää pahemmin silloin, kun on vatsa tyhjä. Tai ei mulla kyllä aamuisin tätä reaktiota ole, mutta tänään iltapäivällä oli ja muutenkin tuo pahoinvointi on ajoittunu iltapäivään/iltaan. Finnejä taas pukannu naamaan liian monta kappaletta. : / Väsyttää ja palelee! |O Valitusvirsi.

Tryffe, onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Eli sullakin oli alkio paria päivää pienempi mitä menkoista laskettuna. Mulla kans sama homma. Mut np-ultrassahan saattaa taas olla sitten muutaman päivän edellä. :)

Olikohan joku muukin käynyt ultrassa...? Toivottavasti ei menny ohi.

Jaksaiskohan sitä käydä vielä saunassa... Palelee kyllä niin että tekis mieli mennä saunomaan.

Diinu & Pipana 7+4
 
Heips!
Taidan nyt viimein uskaltautua mukaan, vaikka aikas vanha olenkin tähän porukkaan :) Elikkäs Anitu/38v(kohta jo 39)/kolmas/la 4.11.11/sairaala avoin vielä...Raskaustestejä tehty neljä, kun ei millään uskonut, että todellakin raskaana olen..
Ensi viikolla neuvola ja ultra, jossa joudun/pääsen käymään usein, koska edellisen kanssa oli pientä ongelmaa. Ihan uskomaton olo, ihmisellä, jonka ei todellakaan pitänyt enää lapsia tehdä ja tässä sitä nyt ollaan...Alkujärkytyksen jälkeen olo onnellinen, mutta hiukan vielä hämmentynyt. Elämä ei todellakaan aina mene niin kuin sitä itse suunnittelee, vaan joskus on elämä yllätyksiä täynnä. Tämä on iso, mutta ihana yllätys :heart:
Esikoinen on jo 13 ja tuo nuorempikin aloittaa syksyllä esikoulun. Ollaan miehen kanssa kumpikin työelämässä.
Olo ollut aika ok, muutamia vaikeita aamuja lukuunottamatta. Jos aamulla en hörppää mehutikkaa ennen ylös nousemista, niin varmasti hetken päästä oksettaa ja kuvottaa..Mehutilkka yöpöydälle joka ilta valmiiksi, niin aamulla kykenee töihin. Ollaan asiasta kerrottu parille kaverille ja töissä oli pakko kertoa, koska työkuvioita pistetään ihan uusiksi ja olisi ollut aika epäreilua luvata hoitaa syksyn projekteja ja sitten jättää ne heti syyskuulla kesken..Onhan sitten työkaverit tukena, jos tämä masuasukki ei matkassa pysy loppuun asti. Jos loppuun asti mennään, niin sektio tehdään lokakuun puolella, n. viikkoa ennen laskettua aikaa. Ja sektio tehdään, koska kaksi sektiota jo takana, eka perätilan takia, toinen vauvan koon takia.
Nyt saunaan ja nukkumaan..Väsymys aika totaalinen, mitkään unimäärät ei riitä |O
Anitu ja masukas 7+4
 
Diinu Kiitoksia :) Mulla on ollut pitkät kierrot 35-39 päivää. Niihin laskien sanoi alkion olevan oikean kokoinen. Viime kerto ennen plussaa oli piinaavat 54 päivää :O Mutta sanoi tosiaan, että päivät ja LA tarkentuu sitten kun menen seuraaviin ultriin. Ne oliskin sitten kuukauden päästä suunnilleen. :) Kyllä tuntu helpottavalta käydä tuolla.
Mitenkäs sulla? Oliko niin, että sun piti mennä vielä lisätutkimukseen pienen löydöksen takia, vaikka mitään hätää ei olekkaan oletettavissa? :)

Mä olen vielä pystynyt pitämään itseni erossa lastenvaatteiden puolelta, mutta nyt kun mulla on kotona kuvanauha jossa näkyy pieni makrarooni en tiedä voinko kauaa olla lastentarvikepuolella piipahtamista :D

anitu Onnea :heart:
 

Yhteistyössä