Heh! Pari päivää poissa ja luetavaa on ku pikku romaanissa!!
Ihana kuulla ku kaikki on niin mahottoman pirteitä ja myönteisiä. Mie koitan kans olla, vielähän tässä kerta hengaillaan matkassa
Mulla on tuo palelu äityny ihan mahottomaksi!!! :kieh: Toissa iltana ko sauna oli lämpiämässä ja oottelin miestä kottiin, löysin itteni vaatteet päällä saunanlauteilta lukemasta moottorikelekkalehtiä... istuin vaikka kuinka kauan, asteita oli 70 ja minä aivan tärisin kylymästä!!! :headwall: Eilenki ko mettästä tulin iltapäivällä, oli pakko keittää kuumaa teetä ja käpertyä sohovalle untuvapeiton ja villashaalin alle... ja toista tuntia palelin! Palelin niin että hampaat kalisi! Mittasin sitte jo ihan kuumeenki ko tuntu niin epäuskoselta koko vilu ja tärinä, että liekkö tämä ennää mennee ees raskauven piikkiin. Mittari näytti 37, eli ei kuumetta, normi lämpöä vähän. Sitte meni hermot, nousin ylös, puin villapaitaa päälle, heitin pyyhkeen ja uikkarit olalle ja juoksin rantasaunaan riisaumaan, ja kävin AVANNOSSA UIMASSA!! :vampire: Ihan mahtava olo! Sitte istuin hetken saunassa ja huljuttelin kuumassa suihkussa, niin loppu palelu muutamaksi tunniksi :kieh: Illalla vain alako sama rumba. Nytki istun kolomet villasukat jalassa peiton alla sohovalla, ei tästä tarkene vielä noussa ko lissää kuumaa teetä hakemaan...
Pahoinvointia ei kyllä oo ollu nimeksikkään. Mutta paineen tunne alavattassa ja järettömän raskaan tuntuset ja kipeät tissit kertoo kuiten sen minkä merkkejä tässä on ooteltu. Totta sitä sitte raskaana kuiten ollaan
Kelekalla ajelu meinaa olla tuskaa nuitten kipeitten rintojen kanssa, pittää kaivaa nuot urheiluliivit tuolta laatikosta ja paketoija ittensä mahollisimman hyvin ennen lähtöä ettei taju lähe!!! :headwall:
Tuosta imetyksestä ja vauvan nukkumapaikasta - Mie imetin ensimmäistä 7kk ja kuopusta 6kk, ja juuriki sen heleppouven takia aijon sen tehhä tälläki kertaa =) Esikoinen osas ottaa myös pulloa, mutta kuopus tottu niin hyvälle, ettei se meinannu huolia reilu 4kk iässä tuttia tai pulloa ollenkaan! : / Piti aivan opettaa niitä käyttämään. Ja syynä oli se että pärjäis isänsä kanssaki jonku tovin jos piti esikoisen kanssa jossaki käyvä tai jotaki tehhä. Ja mie en jaksanu sitä että se lapsonen olis ollu niiiiiin riippuvainen minusta ettei kahta tuntia olis äiti voinu olla poissa, vaikkapa lenkillä, että olis ollu jo helevetti irti... :headwall: Mutta imetys on minusta muuten kyllä kaikkein näppärin ja helepoin ratkaisu =) Ei tarvi yöllä noussa lämmittelemään maitopulloja ja steriloija niitä päivät pääksytysten. Meki kuljetaan paljon tuola erämaassa kesät talvet, on PALJON PALJON helpompaa kun on ruoka aina sopivan lämpimänä matkassa :kiss: Mulla vain on aina ollu niin mahottoman runsasta tuo maijon tuotanto, esikoisen syntymän jälkeen tienasin mukavasti ekstra tienestiä ko synnytyssairaala osti ylimäärästä maitoa multa
Lypsin vain sairaalan antamiin steriileihin pulloihin maitoa ja laitoin ambulanssin matkaan. Kaikista onnistuineista ja puhtaista eristä ropsahteli rahat tilille
Kaiken kaikkiaan pari pulloa meni "hukkaan" eli ei ollu tarpeeksi puhasta.
Ja tuon runsaan maijontulon takia mulla on sietämätöntä olla imettämättä tai lypsämättä kolmen tunnin välein...
Tosi raivostuttavaa! Ja varsinki ko aamulla nousee ylös kahavin keittoon, ja painovoima alakaa tehoamaan tuohon rintavarustukseen, niin maitoa saattaa alakaa tippasemaan niin että paita kastuu :kieh:
Ja julukisilla paikoilla tai kylässä ollessa imettäminen suijjuu multa ihan ku kotonaki. Ei sitä tissiä tarvi ottaa kokonaan esille niin että kaikki sen näkkee! :headwall: Imetysliivit ja paijat on oikiasti hyvä keksintöjä, ja vaikkapa harsolla saa näköestettä tehtyä jos on mahoton väkeä paikalla. Tätä mieltä mie olen. Maailman luonnollisin asia, minä en kyllä ala sen takia kantelemaan pulloja matkassa tai lypsämään ostoskeskuksen naistenhuoneessa etten kahtais lastani imettää.. Mutta siinä olen kyllä sammaa mieltä, että vieroksuttaa semmoset imettäjät jotka tosiaan kursailematta lävähyttää koko rintamuksensa kaiken kansan näkösille kun ruokailuhommiin alakaa!!!
Mutta siististi ja huomaamatta asian voi hoitaa ihan surutta =)
Muistampa semmosenki kerran, ku olin päättäny tammikuun umpilumeen työntelemään vaunuja auraamatona kävelytietä 3vuotaistani pulkassa samalla vetäen, vauva parin kuukauen ikänen.. matkaa oli kymmenen kilometriä, ja ku loppuraskauven aikana liikkuminen ja kävelyllä käyminen oli yhtä tuskaa liitokipujen takia, oli ihan pakko päästä liikkeelle! No puolessa välissä matkaa vauva heräski nälkäänsä, kännykkä oli jääny matkasta ettei voinu kyytiä soittaa eikä mulla mittään maitopulloja ollu matkassa.... vauva alako karjua ko viimistä päivää, näläkä son meleko sietämätön olotila vauvalle. No ei siinä auttanu muu ko istua lumipenkkaan takki auki ja syöttää se lapsi siinä!
=) Hyvinhän se meni, ja matka jatku. Kyllä vain ohikulkijat katteli ihimeissään, mutta arvakkaappa kiinnostiko mulla siinä kohtaa että mitä ne minusta tai minun puuhista ajattelee??!?!?
Nukkumisesta mie en ees ala sanomaan mikä on paras vaihtoehto, ku jokaisella on oma tyyli ja kokemuksen kautta hyväksi havainneet. Jokanen tamplaa tyylillään =) Mie olen nukuttanu molempiin, sekä viereen että ommaan sänkyyn. Molemmissa hyvät puolet, alaku aikana piän kuitenki hyvänä tuota että imetyksen jälkeen illalla nostan ommaan sänkyyn nukkumaan, ja yöllä ko ekan kerran herrää syömään, niin saa jäähä siihen välliin nukkumaan seuraavia syöttöjä oottelemaan. Sillon on saanu itte alaku yöstä nukkua häiriötöntä unta jonku tunnin, ja loppuyö mennee siinä sivussa. =)
Ieturi ko tuli tuota tekstiä taas..... :O
Puolitoista viikkoa ennää ultraan!! =) =) =)
Chicco ja pikkunen 5+1 =)