<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Mä ostin myöskin eilen kaksikin uutta lehteä. Vauva ja 9 kuukautta. Tässä Vauva-lehdessä oli se kestovaippa-artikkeli, sekä myös 20 kappaletta rattaita ja niiden ominaisuuksista, sekä vielä vakuutuksista artikkeli. Tosi hyvä paketti heti alkuun ainakin mulle :)

JJ-t Tervetuloa mukaan :wave:

Kävin sitten kaupassa ja ostin suolapähkinäMix pussin. Voi että voi olla hyviä :p

Mulle yöhikoilu oli erikoista, kun olen sellainen joka aina palelee. Eikä ilmeisesti asiaan vaikuttanutkaan nyt kyljessä kiinni makaava kissa vaan joku ihan muu asia :)

vau.fi sivun mukaan sydän alkaa lyömän huomenna :)
En tosin osaa suhtautua tuohon laskuriin, kun kierrot ovat olleet niin laidasta laitaan, että tiedä sitten mitä tuohon syöttäisi jotta uskoisi ne todeksi :)
 
Tervetuloa, JJ-t! Tottakai joukkoon mahtuu mukaan. :wave: Nimimerkkisi kuulostaa tutulta, itse olen aiemmin ollut mukana nimimerkillä Tinttu. Meilläkin esikoinen (2v poika) saanut alkunsa clomeilla ja niin myös tämä kakkonen sai alkunsa samoilla tabuilla.

Minäkin ostin esikon aikaan hirveästi kaikkia vauva-lehtiä. :D Kuitenkin mulla tulee enemmän luettua juttuja netistä, joten siksi oikeestaan mun on turha ostella lehtiä. Tietysti jos joku oikein mielenkiintoinen juttu sattuisi osumaan kannesta silmään niin voisihan sen ostaa. Ja mulle taitaa tulla vielä pari numeroa vauva-lehteä, kun tilasin sitä joskus aikaa sitten. Siinä kävi niin että luvattiin kylkiäisenä hoitolaukku, mutta mulle saapuikin semmoinen ihan rupu kantoreppu jossa en todellakaan olisi uskaltanu lasta kantaa kun näytti niin heikolta... Otin yhteyttä toimitukseen ja kerroin miten pettynyt olen joten he lupasivat laittaa korvaukseksi muutaman lehden ilmaiseksi. No, niitä tulikin ilmaiseksi sitten yli puolen vuoden ajan. :D
 
Minäkin haluaisin tilata jonkun vauva-lehden, mutta noita lehtiä on niin paljon etten tiedä mikä olisi hyvä kun en koskaan ole niihin pahemmin tutustunut muuten kuin nyt lehtien sivuilta : / Eli jos teillä on sanoa joku hyvä lehti niin ehdotuksia otetaan vastaan! :) en viitsisi kaupasta irtonumeroita kauheasti ostaa nähdäkseni mikä on paras kun ovat aika hintavia :p
 
Moikka!

Tervetuloa uusille! Mä alan ihan epäilemään koko raskautta! Oikeesti! Mä odotan niin täysillä nyt sitä pahoinvointia, ettei mitään järkeä.. (muistuttakaa tästä sitten kun toivottavasti joskus vikisen, etten yhtä enää kestä) Tuntuu että mulla on niin vähän mitään oireita verrattuna edellisiin raskauksiin, ettei tää tunnu todelta.. Viime yönä leivoin kolmeen asti ja just sanoin, että iltasin väsyttää ihan hirmusti. No, nyt väsyttää kyllä sit jo päivällä kun yöunet jäi neljään tuntiin ja nekin tunnit olivat katkonaisia.. Mä oon iltasin ollut myös ihan syväjäässä ja nyt hikoilutti ihan kamalasti.

Mä oon myös miettinyt, että miten saisin raskauskilot pidettyä aisoissa. Huoli on todellinen siksi, että ekan lapsen kanssa mulle tuli 20 kg, ehdin pudottamaan 10 kg ennen toista lasta ja sitten siitä raskaudesta pamahti 13 kg. Ja tiättekös mitä, ne on kaikki tallella.. :headwall: Eli, jos tähän vielä tulee lisää, niin mä oon vuodelevossa varmaan sit vaan sitä varten etten sitten pääse enää liikkeelle. Mä yritän koko ajan syödä järkevästi, mutta liikkumaan en pääse juuri ollenkaan oman vuorotyön, miehen vuorotyön ja kahden lapsen yhtälöllä.. Onko kukaan muu samassa veneessä?

Vaipoista Meillä tullaan käyttämään kertiksiä tällekin vauvalle. Meillä tulee niin paljon pyykkiä muutenkin, ettei mulla oikeesti riitä aika eikä mielenkiinto. Arvatkaa vaan, muuten paljonko mun tekis kans mieli mennä jo ostamaan kaikkee ihanaa vauvalle, mutta ajattelin, etten osta kyllä mitään neutraaleja vaatteita ennen kuin tiedän kumpi tulokas on :) Niit ei tulis kuitenkaan käytettyä.. Pojalle ehkä, muttei tytölle.. Laitoin (melkeen) kaikki vauvan vaatteet kirppikselle 74 cm asti tyhmyyksissäni ja turvakaukalokin meni samaan vauhtiin. Vaunut meillä on pinkit ja mies lupasi ilman muuta, että pojan ei sitten tarvi pinkeissä vaunuissa matkustaa..
Meillä tytöt koko ajan tohisee, että voisko meille äiti tulla vauva ja miettivät mikä sille vois tulla nimeksi. Isännän kanssa ollaan vaan, että joo-o, oishan se kiva..

Alkaa muuten olla pinolla mittaa.. Pitäsköhän tehdä jotkut viikkopinot tai jotain..?

-Nojanda ja Pieni Kyytiläinen (4+1)
 
Mulle tuli esikoisen aikaan vaivaiset 8kg painoa, josta sitten synnärille jäi osa. Sain loput melkein heti synnytyksen jälkeen pois. Saas nähdä miten tämän kakkosen kanssa käy. : / Nyt mulla on lähtöpaino n. 6kg enemmän kuin silloin kun aloin esikoista odottamaan.

Nojanda, musta olis parempi että tehtäis joka kuukausi uusi pino. Muuten menee niin hankalaksi jos joka viikko pitää uusi pino tehdä. Ja mä voin ainakin toistaiseksi huolehtia uuden pinon aloituksesta ja listan päivityksestä. :) Käykö tämmöinen kaikille?

Tiukutus, musta ainakin tuo vauva-lehti on aika hyvä just odottajalle ja pienen vauvan äideille. Taaperoistahan siinä ei enää hirveästi ole juttuja, mutta jotakin kuitenkin. Eli tuolle lehdelle annan ääneni.`

Tekisi mieli jo kaivella esikoisen vauvanvaatteet esille ja hipistellä niitä ihania pieniä vaatteita. Onneksi aika paljon niistä on unisex eli jos kakkonen onkin tyttö niin löytyy jo valmiiksi vaatetta. Toki sitten tahdon ostaa myös kaikkea vaaleanpunaista. :heart: Muita isoja ostoja ei kakkoselle tarvitse ostaa kuin turvakaukalo ja ehkä uudet matkarattaat, sellaiset johon saa kaukalon kiinni. On sitten helppo käydä kaupassa. Esikoisella meillä oli gracon kaukalo + matkikset. Nyt ajattelin hommata britaxin. Jos siis sinne asti päästään, että noita pitää alkaa hommailemaan.

Jokos muuten muille on tullut himoja jotakin ruokaa kohtaan? Mulla tekee mieli kaikkea makeaa, mutta kyllä terveellinenkin ruoka menee ja kasviksia on tullut syötyä enemmän. Varsinaista himoa ei vielä mihinkään ole. Esikon aikaan himona oli kirsikkatomaatit.
 
Kuukausi pinoja kannatan minäkin kun aika hankalaksi menisi joka viikko tehdä uusi ja Diinu voi minun puolestani ainakin hoitaa uusien aloitukset ja listan päivittelyt jatkossakin :)

Tilasin Vauva-lehden :') Kerkeääköhän tuo tämän kuun numero tulemaan vai alkaakohan tilaus vasta sitten seuraavasta numerosta :confused: tuo tämän kuun numero kuullostaisi hyvältä mutta en viitsisi sitä ostaa irtona jos vaikka tilaus alkaakin siitä jo :D

Minulla on kamala himo kaikkeen suolaiseen ja kauheasti tekee mieli erilaisia lihoja :p kaikki terveellinen tuntuu ällöttävän nyt :D Äsken tein miehen mieliksi laskiaispullia, itseä alkoi jo ajatuskin etomaan kun ovat niin makeita kermavaahtoineen :x yleensä olen laskiaispullien suurkuluttaja ja mieskin ihmetteli kun yökkäillen maistelin kermavaahtoa :LOL:

Ihanaa kun odottajia on tullut jo niin paljon tänne :) Toivottavasti sama vauhti jatkuu :p
 
Huh, liityin tänne pari kuukautta sitten ja toiveikkaana oon ihan hissukseen näitä selaillut, ja tänään näytti plussaa:) Oon vielä ihan sekaisin, kun näin nopeasti nappasi, mutta ollaan nyt vielä ihan rauhassa, kun vaikka mitä voi vielä tapahtua, kun vasta 5 viikko meneillään:)
En edes tiedä mitä sanoisin, ensimmäinen lapsi olisi tulossa, itsellä tulee ikää tuossa keväämmällä 21, laskettu aika olis kaippa 10.11 (ehdin jo hehkuttaa 11.11.-11!!).
Aloitan maanantaina uudessa työssä(mikä tuuri!) ja neuvolan soittoaika on 12-13! Tai niinkuin se olisi isoin huolenaiheeni tällä hetkellä!:D Palstailenkin ekaa kertaa ikinä!:)
 
Minä myös ilmoittautuisin mukaan...

Tänään aamulla tein positiivisen raskaustestin :) Hieman haalea, mutta selkeä. Laskurin mukaan LA oli 4.11.2011 ja toinen lapsi olis tulossa. Lopullinen LA selviää varmaan ultrassa. Esikoinen on syntynyt 04/10, joten ikäeroa olis tulossa 1,5 vuotta. Keravalla asun aviomiehen ja pojan kanssa. Ja ikää on kertynyt 26v. Synnytyssairaala on vielä pohdinnan alla. Eka syntyi kättärillä, mutta en hirveesti tykänny, joten luultavasti pohdin naistenklinikan ja hyvinkään välillä.

tikru84/26v/toinen/??

Vauvalehdistä ootte keskustellu... Mä tykkään ite vauvalehdestä ja tilasin sen juuri taas vuodeksi eteenpäin vaikka noita lehtiä on ennestäänkin :) Tuosta 9kk lehdestä oon kans tykänny, mutta se ilmestyy vaan 4 kertaa/vuosi. Kaksplussasta taas en hirveesti perusta, mutta onpa niitäkin tullu hankittua.

Vaipoista kertiksillä jatketaan myös kakkosen kanssa. Täälläkin pyykkivuori on riittävän iso ilman vaippapyykkiä.

Painoa tuli esikoisen aikana 15kg ja se 5kg jäi laitokselle (poika painoi syntyessään jo 4,2kg) ja tuo loput 10kg lisäpainoa on edelleen tallella, joten toiveena olis että painoa ei tulis tämän raskauden aikana hirveesti. Viime raskaudessa tuli kyllä herkuteltua urakalla, jos nyt malttais pitää paremmin itsensä kurissa ;)

Täällä on tänään kärvistelty pahanolon kourissa ja jopa oksennettukin kerran. Toisin poika ja mies on ollu vatsataudissa, joten voihan tää olla myös sitä, maha on myös ollu koko päivän hieman kipeä joten enemmän viittais vatsatautiin. Esikoisen aikaan en pahemmin oksennellu, mutta huonovointisuutta riitti kyllä samoin kuin väsymystä ja vessassa ravaamista. Tuota väsymystä ja vessassa ravaamista onkin ollu jo havaittavissa...

tikru84 5+1?
 
Tervetuloa helmi ja tikru! :wave: Päivitin teidän tiedot tuonne etusivun listaan.

Meillä onkin Tikrun kanssa sama LA.

Mulla turvottaa mahaa ihan hirveästi. Ja kipristelee sekä pääsee välillä ei-niin-kivoja ääniä... :ashamed: Miehelle sanoin, että vauva ne tekee, en minä. :D

Mä tässä odottelen kieli pitkällä, että pääsen avaamaan tuolta pakkasesta aino ihana maitosuklaa jäätelöpaketin! Nam, nam... :p Mä voisin elää karkilla ja kaikella makealla.

Mä niin toivon, että tuo makeanhimo viittaa tyttövauvaan! Esikoisesta jo oli semmoinen olo, että tyttö tulee, mutta ihana terve poika sitten syntyi. Tietysti onnellinen olen jos toisen pojan saan, pääasia että on terve ja kaikki menee hyvin, mutta silti salaa pikkuisen toivon sitä prinsessaa. :ashamed: Pojalta kysyin että kumpi olis kivempi, pikkusisko vai -veli ja poika vastas; sikko. :D
 
Onnea uusille marraskuisille <3

Haikein mielin täällä lueskelen viestejä. Itse sain vuosi sitten kaivatun kaksi viivaa raskaustestiin ja nyt pieni rakas poikani 4kk nukkuu jo yö unia. Elätte kyllä niin ihanaa aikaa että kateeksi käy. Itsellä laskettu aika oli 3.11.2010 mutta poika päätti tulla vasta 7.11. Tsempit kaikille teille ryhmän mammoille!

Eveny ja Milo
 
Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

Ja onnea uusillekin plussista ja tervetuloa! =)

Mulla ei ole mitään himoa ruokaa kohti vielä tullut; esikoisesta en voinut sietää kanaa. Nyt pitäisi vaan pitää näpit irti kaikesta herkuista, niitä tulee helposti ostettua... :rolleyes: Esikoisesta painoa tuli 9kg, toivottavasti ei nytkään sen enempää tule!

Meille tulee sekä Vauva-lehti, että KaksPlus-lehti, mutta ensimmäinen on kyllä paljon parempi!

Kestovaippoja ei meillä tule näkymään minun laiskuuden takia...:whistle:

Diinu Kyllä minäkin salaa toivon poikaa...Esikoinen on tyttö, joten olisi ihana saada poika. Mutta tervetuloa vaan, kumpi ikinä sieltä tuleekaan... =)

Nyt nauttimaan ihanasta aurinkosäästä ulos!!

Emelie 5+3
 
Hei kaikki marrasmasut!
Olen lukenut palstaa ja ehkä varovaisin mielin uskataudun mukaan. Mulla on kuukautiskierrot ollut tosi epäsäännölliset, tyyliin 24-44 päivää, en ole mitään ovistestejä tehnyt. Ostin eilen prismasta sellaisia halpis liuskatestejä, onko joku niitä kokeillut, onko miten luotettavia? Siinä oli 2 liuskaa ja eilen illalla (kp 33) tein yhden testin ja nyt aamulla (kp34) sen toisen, melkein heti pamahti 2 punaista viivaa. Mutta toinen "harmi" on matkassa, eli maanantaina oli kp 28 ja silloin illalla tuli pyyhkiessä vähän ruskeaa vuotoa. Arvailin että tiistai aamuna alkaa menkat, no tiistaina tuli pyyhkiessä vähän ruskeaa vuotoa, samoin keskiviikkona tuli pikkuhousunsuojaan tippa ruskeaa vuotoa. Nyt ei ole enää tullut mitään. Koko ajan tuntuu että menkat alkaa ja ravaan vessassa. Mitähän tämä vuoto oli, mulla ei ole koskaan ollut tälläistä. Odotin vaan koko viikon menkkoja, mutta ei niitä näy ja kovasti huolestuin, että mikä vaivaa. Raskaus meillä on kuitenkin toivottu :) Meillä on kaksi lasta, toinen 3v, toinen kohta 2v. Molemmissa raskauksissa oli järkyttävä pahoinvointi ja nyt on pari kertaa ollut etova olo. Onkohan tämä raskaus nyt totta vai onko tulossa keskenmeno tuon pikku vuodon takia?
 
Hei vaan ja anteeksi, että tulin tänne urkkimaan :ashamed: Halusin vain antaa vinkin, kun keskustelette noista lehdistä. Nyt ainakin saa maaliskuun Vauva lehden näytenumerona täältä, jos jotain kiinnostaa :) Hyvä paketti oli mielestäni, kun lehden luin ja jos enemmän kiinnostaa joku muu lehti, niin noita saa mielestäni ihan kivasti tuolta näytenumeroina :)

innoM rv 15
 
No niin! Tervehdys vaan kaikille. Eilen plussasin :D WIHAA!! Totta se on! Oli pakko tehdä kolme testiä ku kahdessa ensimmäisessä oli niin haalee viiva että kuvittelin jo kuvittelevani koko asian.. Apteekkarikin piti mua jotenki hulluna kun kerroin että edellisissä testeissä oli niin haalea viiva (joka tuli myös vasta 30 min jälkeen testin tekemisestä), etten usko ennen kuin saan kunnon plussan testiin! :D Mutta nyt se on uskottava ja todella tervetullut vauva on!:):heart: Esikoinen on kyseessä. Itse olen 23-vuotias ja isä on 38 ja hänellä on jo 6-vuotias poika, joka asuu meillä :) Laskettu aika on 11.11.11 :D :D hyvä päivämäärä! VAS on synnytyssairaala, ellei H-hetki osu viikonlopulle. Siinä tapauksessa sairaalana toimii TAYS.
Kivakun on tällänen palsta, missä voi jutella "kohtalotovereiden" kanssa. Ja suuret onnittelut kaikille plussanneille!!!!! :D
 
Tervetuloa Kristalli81 & jenzzi! :wave: Jenzzin lisäsin jo listoille mukaan. Joko lisään sinutkin Kristalli vai tahdotko vielä hieman seurailla?

Eveny, kiitokset onnentoivotuksista. :) On varmasti haikeaa seurata marraskuisten ketjua, kun itsekin vuosi sitten siinä kirjoitellut. Mutta varmasti haikeuden poistaa pikkuinen nyyttisi.

Kiitos vinkistä, innoM! Ja kyllä tänne saa "ulkopuolisetkin" tulla kurkkimaan. :)

Kristallille piti vielä sanoa, että uskon kyllä että ne prismankin testit on ihan luotettavia. Prisman ovistestien puolesta en tuulettaisi, mutta raskaustesti on asia erikseen. Prisman ovistestiin mä sain plussia ilman ovista. Mutta odottele vielä päivä-pari ja käy vaikka ostamassa apteekista vielä testi ja katsele mitä se näyttää. Kyllä uskaltaisin sinua jo varovasti onnitella. :) Toivottavasti pääset mukaan meidän joukkoon.

Mulla alkoi eilen illalla ärsyttävä päänsärky. Jomottaa toista puolta päästä kokoajan. 1g panadolia otin, mutta ylläri - eipä helpottanut. Nyt aamulla heräsin vielä pahempaan päänsärkyyn ja taas panadolia naamaan. Saas nähdä auttaako mitään. Mulla oli viime raskaudessakin alussa riesana päänsärky.

Onko muuten muilla toista-kolmatta-neljättä odottavilla ollut edellisissä raskauksissa raskausdiabetestä? Mulla oli RD, mutta ihan ruokavaliolla hoidettiin. Sokereita tarkkailin yhtenään. Onkohan se nyt jo kiveen kirjoitettu, että tässäkin raskaudessa puhkeaa RD? :(

Nyt laskiaispullien leivontaan kun mies niitä niin kovasti toivoo. ;)

Diinu & Pipana 5+2
 
Hei, mulla tosiaan synnärinä PHKS!:)
Pistin heti tilaukseen ton Vauva-lehden näytenumeron, innoM kiitos vinkistä!:)
Mä en oikein tiedä noista raskausoireista, oon tosi skeptinen sen suhteen, että luulen vain kuvittelevani kaiken. Äiti sanoi joskus, että tietää olevansa raskaana kun jääkaappi alkaa haista pahalle. No jääkaappi ei haise, mutta vähän kaikki muu haisee nenään, esim juusto:D Mietin jatkuvasti, että voiko tällaisia oireita edes olla näin alkuvaiheessa raskautta? Väsymystä pukkaa, 9aikaa illalla tuntuu jo että olisin sinnitellyt keskiyölle ja mahassa kuukautiskipumaista kipua, joka pelottaa ihan hulluna, ravaan kahta kauheammin vessassa varmistamassa, ettei ne vaan ole menkat:) Muuten ei oikein ole ollut oireita, paitsi tuo rintojen arkuus jo ennen kuukautisten poisjääntiä.

Pakko nyt avautua: mulla ei oikein ole noita omia tukijoukkoja. Kyllähän noilta kavereilta aina tukea saa, mutta niitä ei oikein löydy joilta voi kysellä "typeriä" kysymyksiä jos jokin mietityttää. Paras ystäväni on myös raskaana ja yhdellä ystävälläni on kolme lasta(minua 7vuotta vanhempi) ja hän on oikeastaan ainoa, jolta saan neuvoja kokemuksesta. Äidille kerron vasta kun on äärimmäinen pakko, koska tiedän vastaanottavani syvää vihaa sen jälkeen, samoin mummi,pappa ja mummin äiti luultavasti tuomitsevat, kun en ole naimisissa mieheni kanssa. Isästäni en osaa edes sanoa, hän ei ole edes tavannut vielä miestäni(24v). Mutta yllättävän rauhallisin mielin olen silti!

Todella kummallinen olo kaikenkaikkiaan, olen yleensä kovin stressaantunut kaikesta, äärimmäisen perfektionisti ja erittäin siisti ihminen ja nyt kaikki on vain levähtänyt käsiin:D Tiedä onko raskaus mikä rauhoittaa, vaiko yleinen laiskuustaso:D
 
Diinu kyllähän mä sut muistan :) meillä poika kans kohta 2 vuotta 3.4 on synttärit.

tikru mekin taidetaan olla vanhoja tuttuja :wave:

on kyllä pinolla jo kokoa vaikka tässä ollaan ensimmäisillä viikoilla menossa. kristalli tuo vuoto on kyllä ihan normaalia, mullakin tuli to ja pe kun torstaina olis menkat pitänyt alkaa, sen jälkeen ihan vaan valkovuotoa mutta tulee enemmän ja sen ttakia koko ajan käy tarkistamassa, ettei vaan vuoda verta.

painosta joo mulle tuli esikoisen aikana 30 kg ja nyt on pakko pitää se kurissa. oon nyt 5kg kevyempi kun sillon kun aloin esikoista odottaan, nyt siis ihannepainossani ja mennään naimisiin kun viikkoja olis 19+2 että sen takia syömistä ja liikkumista pitää pitää kurissa. oon urheillu koko ajan pojan syntymän jälkeen ja siitä on tullut elämäntapa, nyt vaan jattkukoon niin ei tulis painoo liikaa. mä alkoin paisua siinä 25 viikon jälkeen ja viikosta 30 tuli kilo viikossa lisää, että semmosta : / todella ttoivon että tässä ei tulisi niin paljon painoa siitä oli viimeksi vaikea päästä eroon, mutta päästiin..olin kaksi vuotta sitten 35 kiloa painavampi kun nyt..huh huh..

oireista nivusista vihloo ja tissit on kasvanut ja vähän kipeet. ajoittaisia huonon olon ttunteita on ollut, mutta esim. kahvi maistuu vielä ja aion sitä juodakkin niin kauan kun maistuu. siis ehkä viikon :headwall: ultraan menen heti kun on 7 viikkoa täynnä ja sen jälkeen voin ehkä huokaista, sitä ennen en aio hössöttää asian suhteen paljoa (empä) :LOL: koska tuulimunan ja varhaisen keskenmenon jälkeen ei odotukset voi olla kovin korkealla...

tämä sai muuten alkuunsa tjot kierrolla jota ollaan harrastelttu koko ajan, eli ei mitään ehkäsyä muttei myöskään yritystä esikon jälkeen. esikkoa tehtiin yli vuosi koska mun kierto ei ollut kohdallaan, pillereiden ja keskenmenojen takia. siksi en mitään ehkäisyä halunnut ennen toista lasta. tämän jälkeen kyllä ettei tarvi joka kuu jännätä :)
 
Aikas lailla samantyyppisiä oireita kaikilla. Mulla on kanssa alavatsaa vihlonu välillä oikeen kunnollaki. (Onko normaalia)?? Ihan täytyy kyykkyyn mennä ku niin kipristää. Rinnat on kasvanu tosi paljon jo ja sehän isäntää naurattaa :D normaalisti en enimittäin mikään kovin muodokas nainen ole :) Väsymystä on hieman havaittavissa ja nyt on kurkkua karvastanu muutaman päivän. Kai sitä tulee kipeeks... :( Mut se ei mua lannista. Oon kyllä niin innoissani tästä asiasta että huh huh! Kun nyt vaan kaikki menis hyvin!! Huomenna ajattelin soittaa terveyskeskukseen ja kysellä koska pääsisin käynnille. rv nyt siis 4+2.
Kiva kun ootte kertonu täällä palstalla ittestänne. Mää oon siis 23-vuotias, Sastamalassa asusteleva. Kotoo löytyy Mies ja hänen 6-vuotias poika. Lisäksi seurana on 3 koiraa ja yksi kissa. Ammatiltani olen lähihoitaja ja nyt opiskelen samalla töiden ohessa sairaanhoitajaksi. Töitä teen kehitysvammaisten, sekä päihde- ja mielenterveyskuntoutujien kanssa.
Harrastuksiin kuuluu aktiivinen liikunta, miltei kaikki mahdolliset liikuntamuodot. Lemppareinaekä lenkkeily, pumppi, spinning ja uinti. Liikuntaa harrastan päivittäin jossakin muodossa. Vähintään koirien lenkkeilytystä.
Pillerit jätin pois elokuussa -10 ja nyt sitten tärppäsi!! :heart: Testejä tosiaan tein 3 kpl, ennen kun uskoin ja vielä yks testi on odottamassa jos epäusko iskee!! :D

Mites teillä kahvin juojilla? Joillakin on kahvi alkanut etoa, mutta te joilla ei, niin miten paljon ootte uskaltanu sitä kahvia litkiä?
Mulla on 2 pahaa tapaa: tupakka ja kahvi. Tupakan luonnollisesti jätin heti pois, mutta samaan aikaan kahvista luopuminen tuntuu kamalalta kidutukselta. Toki siitä ei tarvitse kokonaan luopua, onneksi!!
Mutta, kirjotellaan ja oikein antoisaa odotusaikaa kaikille! :heart:
 
Tervetuloa helmi* tikru84 Kristalli81 ja jenzzi :wave:

kristalli81 Prisman raskaustesteihin kyllä uskoisin voivan luottaa. Minullakin niistä ovistesteistä huonoja kokemuksia, mutta raskaustesti kuitenkin niin eri juttu :) Ja vuoto on normaalia, useilla tulee rusehtavaa vuotoa silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa. Toivottavasti sinullakin olisi näin :hug:

Päänsärkyä minullakin oli 4 päivää, mikään ei auttanut. Nyt onneksi helpottanut :)
Oli kyllä kamala viime yö.. toinen koirista ripulilla ja kohdussa tuntui taas hirveä kipu, eipä siis hirveästi nukuttu : / onneksi päivällä nukahdin hetkeksi niin jaksoi valvoa tuon reppanan kanssa. Nyt sitten onkin sellainen olo, että mitään en jaksa tehdä |O pitäisi siivota ja ruokaa laittaa mutta eih nyt ei pysty : /
 
Jenzzi vihlominen on ihan normaalia, mutta en osaa sanoa kuinka kipeä vihlonta on vielä ns. normaalia. Itellä ei ihan niin kipeää tee että pitäisi kyykkyyn mennä, mutta luulen kyllä että ihan normaalia =) enemmän sitten jos kipu on toispuoleista niin huolestuttavaa.

Kahvia litkin 2-3 kuppia päivässä. Harvemmin saan kokonaisia kupillisia alas, mutta pakko aina silti ottaa täysi kupillinen :D keitän normaalisti aika vahvaa kahvia, nyt olen keitellyt laimeampaa :p
 
Ja aina unohtuu jotakin kirjoittaa, tukin koko pinon :kieh:

Onko kukaan muu huomannut, että jos makaa esimerkiksi vasemmalla kyljellä niin kipu tuntuu enemmän vasemmalla ja jos oikealla kyljellä niin tuntuu juilinta oikealla? Selällä en voi olla ollenkaan, paine tulee inhottavasti silloin, joten vain kyljellä voin olla. Onko muilla vastaavaa ja mistähän tämä johtuu :confused:
 
Moi!:wave: Sori, kävin kurkkimassa tätäkin pinoa... oon itse tuolla 40+ odottajien pinossa ja mulla kans la marraskuussa... mulla oli kanssa ruskehtavaa vuotoa kahtena peräkkäisenä aamun kun menkkojen olis pitän alkaa... ajattelin vaan kertoa=)
Onnea odotukseen kaikille!!!!
 
Ompas meitä jo ihanan paljon :heart:
Mulle sopii hyvin se kuukausi pinon tekeminen, mitä täällä on ehdotettu :)

Nojanda mä epäilen kanssa koko raskautta, koska ei mitään ihmeellisiä oireita ole. Jos en olisi paria plussa testiä tehnyt, en edes arvaisi olevan kyytiläistä matkassa. :)

HelmiOnnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan. :) Onnea myös uuteen työpaikkaan :) Ja tsemppiä kaiken kanssa mitä kerroit tukiverhosta ja sukulaisten vastaanotosta asian suhteen :)

tikru84 Onnea ja tervetuloa mukaan :)

Jenzzi Onnea plussasta ja tervetuloa:)

Kristalli81 Varovainen onnittelut mahdollisesta plussasta, toivotaan sen nopsaan muuttanut kunnon plussaksi :)

Mä olen tainnut huomata samaa kuin Tiukutus, kyljellään maatessaan en niinkään mitään ihmeellistä, mutta selällään ei ole mukavaa maata. Juurikin mainitsemaasi paineen tunne tulee mahan kohdalle.

Pahoinnoinnista ei täällä ole tietoakaan, eilen illalla kylässä ollessa tuli vähän huono-olo, mutta luulen sen johtuvan siitä, että kello oli jo paljon.
Vähän aikaa sitten alkoi kunnolla menkkamaiset kivut alavattassa jylläämään. Näin käy yleensä syömisen jälkeen. Vähän beigen väristä tulee valkovuodon seassa, joka päivä kerran. Pitäisikö siitä huolestua? :confused: Mullakin tuntuu sitä olevan... :confused:
 

Yhteistyössä