Hei, mulla tosiaan synnärinä PHKS!
Pistin heti tilaukseen ton Vauva-lehden näytenumeron,
innoM kiitos vinkistä!
Mä en oikein tiedä noista raskausoireista, oon tosi skeptinen sen suhteen, että luulen vain kuvittelevani kaiken. Äiti sanoi joskus, että tietää olevansa raskaana kun jääkaappi alkaa haista pahalle. No jääkaappi ei haise, mutta vähän kaikki muu haisee nenään, esim juusto
Mietin jatkuvasti, että voiko tällaisia oireita edes olla näin alkuvaiheessa raskautta? Väsymystä pukkaa, 9aikaa illalla tuntuu jo että olisin sinnitellyt keskiyölle ja mahassa kuukautiskipumaista kipua, joka pelottaa ihan hulluna, ravaan kahta kauheammin vessassa varmistamassa, ettei ne vaan ole menkat
Muuten ei oikein ole ollut oireita, paitsi tuo rintojen arkuus jo ennen kuukautisten poisjääntiä.
Pakko nyt avautua: mulla ei oikein ole noita omia tukijoukkoja. Kyllähän noilta kavereilta aina tukea saa, mutta niitä ei oikein löydy joilta voi kysellä "typeriä" kysymyksiä jos jokin mietityttää. Paras ystäväni on myös raskaana ja yhdellä ystävälläni on kolme lasta(minua 7vuotta vanhempi) ja hän on oikeastaan ainoa, jolta saan neuvoja kokemuksesta. Äidille kerron vasta kun on äärimmäinen pakko, koska tiedän vastaanottavani syvää vihaa sen jälkeen, samoin mummi,pappa ja mummin äiti luultavasti tuomitsevat, kun en ole naimisissa mieheni kanssa. Isästäni en osaa edes sanoa, hän ei ole edes tavannut vielä miestäni(24v). Mutta yllättävän rauhallisin mielin olen silti!
Todella kummallinen olo kaikenkaikkiaan, olen yleensä kovin stressaantunut kaikesta, äärimmäisen perfektionisti ja erittäin siisti ihminen ja nyt kaikki on vain levähtänyt käsiin
Tiedä onko raskaus mikä rauhoittaa, vaiko yleinen laiskuustaso