Hei vaan
Kyllä tämä raskaus alkaa pikku hiljaa tuntua todelta, uutta testiä en ole tehnyt, mutta eipä niitä menkkojakaan ole näkynyt, eikä sitä rusehtavaa vuotoakaan ole tullut enää moneen päivään. Olo on väsynyt ja päätä särkee, aivan kuten edellisissäkin raskauksissa. Alamahassa on myös paineen tunnetta ja masukin vähän turvonnut. Välillä tulee öklötys olo. Edellisissä raskauksissa oksentaminen alkoi jotain 6-8 viikoilla ja sitä sitten oksennettiinkin ihan urakalla
ja pitkään, melkeinpä puoleen väliin saakka, joten eiköhän se oksennus lennä tässä raskaudessa.
Laskurin mukaan mulla ois laskettu aika 8.11. Eli tämä siis kolmas raskaus.
Imetyksestä oli juttua, minä imetin esikkoa noin 4kk ja sitten maito loppui ja toista lasta täysimetin 6kk ja sitten jatkoin vielä vähän yli 1v asti. Imetys on niin kätevää ja helppoa, että aion myös nyt imettää sinne vuoden ikään jos vain maito riittää.
Sängyistä myöskin oli puhetta, meillä molemmat lapset nukkui alussa äippäpakkauksen laatikossa muutoman kuukauden ja sitten siirtyivät pinnasänkyyn. Yöllä nostin vauvan imetyksen ajaksi sänkyyn, mutta sitten laitoin takaisin omaan sänkyyn.
En ole vielä soitellut neuvolaan, mutta kaipa se pitäisi lähi päivinä soittaa.
Meinaako moni ottaa
äippäpakkauksen? Me otettiin esikoiselle vuonna 2007, toiselle ei, mutta saas nähdä miten ihana tuleva pakkaus on, niin sitten päätetään otetaanko. Meillä on kyllä hurjan paljon pieniä vaatteita ja kaikki vauva tavaratkin on jemmassa, paitsi pinnasänky. Milloinkahan uusi pakkaus julkistetaan?
Autoasiaa!! Meillä menee auto vaihtoon, koska nykyiseen farmariin ei mahdu kuin kaksi turvaistuinta takapenkille. Nyt kysynkin, että onko kenellä tietoa, millaisiin autoon mahtuu 3 istuinta taakse? Kun vauva syntyy, niin lapset on silloin 4v, 2,5v ja tämä tuleva pikkuinen vauva, joten istuimet on oltava kaikilla. Isommalla on recaron istuin, pienemmällä gracon istuin ja vauvalle tulee gracon turvakaulako telakalla. Nykyinen auto on 5 vuotta vanha, joten saa olla samaa ikäluokkaa tai uudempi. Ei haluttais kuitenkaan mitään kauheen isoa tila-autoa/pikkubussia
Joskus olen parkkipaikalla tiiraillut autojen takapenkille ja sanonut miehelle, että katsohan miten hyvin mahtuu 3 istuinta taakse, mutta eipä tule nyt merkkejä enää mieleen...