<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

FPI
Tryffe, mulla on alkuraskaudenultra ens viikon torstaina. Esikoisesta kävin kanssa, en ilmoittanut silloin etukäteen, että mitä varten olin tulossa. Alakautta käsittääkseni tuo varhaisultra aina tehdään. Mulla tehtiin esikoisesta alakautta vielä tuo np-ultrakin, mutta käsittääkseni se voidaan tehdä myös mahan päältä.
 
Ompas tullut paljon tekstiä :) Ihanaa että täällä on näin aktiivista porukkaa :)

Tervetuloa Alice81 ja FPI :wave:

Imetyksestä itse haluan kokeilla imettää, mutta varaudun korvikkeilla, jos tuntuukin ettei lähde onnistumaan tai ole oma juttu. Toivon kovasti, että imettäminen onnistuisi, mutta mielestäni korvike on hyvä vaihtoehto ja jos imetys ei vain luonnistu niin ei ole mitenkään paha asia antaa korviketta.

Pinnasänkyä olen jo katsellut :D eli sellainen meille tulee ja kolmioon aijotaan muuttaa, jossa on vauvalla oma huone sitten. Alkuun varmaan muutaman viikon nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa, mutta omassa sängyssä. Itse olen hirvittävän levoton öisin enkä varmaan uskaltaisi nukkua yhtään jos vauva olisi samassa sängyssä. Oman mielenrauhan takia siis pinnasänkyyn heti :) Mutta kun tästäkään ei vielä kokemusta ole niin saa nähdä miten sitten todellisuudessa menee :D

Ja kamala väsy taas :( Tuntuu että parina viime päivänä ei ole edes herännyt ollenkaan, ihme koomassa kokoajan :D Viikon päästä saan vihdoin neuvolaan ajan ja se on sitten kahdenviikon päästä ja samalla sitten ultra :heart: Jännityksessä siis vielä eletään :p Sitten onkin viikkoja jo 8 :eek: Ja huomenna tulee tasan 6 viikkoa :kiss:
 
Hei!

Tein eilen testin ja plussaa näytti, nyt olisi menossa mitä luultavimmin rv 5. ClearBluen testi näytti minuutissa "Raskaana 3+". Tämä raskaus tuli niin seinän takaa, emme suunnitelleet emmekä varsinkaan mitään yrittäneet ...yllätysraskaus kaiken kaikkiaan.

Ikää minulla 27v (vielä hetken aikaa) ja 2 lasta ennestään vuosilta -2002 ja kuopuskin on syntynyt marraskuun ensimmäinen päivä 2006. Tämän raskauden laskettu aika olisi 7.11.2011 :D Synnytys tulee tapahtumaan (jos kaikki menee hyvin) niin Naistenklinikalla (NKL) Helsingissä.

Neuvolan ajattelin varata tämän viikon aikana ja yksityisellä ajattelin myös piipahtaa, sillä vuonna 2005 oli yksi tuulimunaraskaus.
 
Tervetuloa FBI!! =) Minäkin synnytin esikoisen Jorvissa, ja tykkäsin. Kokemuksia on yhtä paljon kuin meitä ihmisiäkin. Onnittelut plussasta!

Chicco Samaa mieltä, että imettää voi julkisesti, muttei tarvitse koko rintamusta tosiaan heilutella kaiken kansan nähden... :D Harsot ja kunnon imetyspaidat tekivät tehtävänsä, eikä siinä paljon paljasta pintaa näkynyt. Mutta julkinen imettäminenkin taitaa jakaa aina mielipiteitä, kun lehdissä yms. on aika-ajoin siitä juttua... Oli ihana lukea tekstiäsi! =)

Tryffe Mielestäni ne alkuun ultraa alakautta lähes poikkeuksetta...

Diinu Toivottavasti päänsärky hellittää, täällä kärsitään samasta vaivasta edelleen...:headwall: Kateellisena luen teidän juttuja, joilla jo kunnalliselta puoleltakin ultraa noin aikaisin! =) Meillä tosiaan ultrat vaan 10-12 viikoilla ja sitten rakenneultra. Neuvolassakaan ei mitään uä-koneita ole...

Tiukutus Eipä sielläkään ole kauaa, kun on jo eka ultra... =)


Neuvolaan varattu aika, se on kuun lopussa 8+ viikolla. Ja ultraan pitäisi aika soittaa, kunhan saisin ensin työvuorot. Täällä ei oireita enempiä ole, mutta rinnoissa tuntuu samalta, kuin aikoinaan maito nousi. Enpäs muistanut sitäkään tunnetta... :)
 
Tervetuloa minunki puolesta uusille!
Olikin plajon asiaa, mutta pinnasängystä sen verran kahden lapsen kokemuksella, että se äitiyspakkauksen laatikko on oikeesti tosi hyvä ensisänky pienelle. Sitäpaitsi sitä on helppo roudata huoneesta toiseen mukanaankin. Esikoisen kanssa meni niin, että hän ei sitten muuten viihtynyt pinnasängyssä ei sitten yhtään, joten nukkui alusta asti meidän sängyssä ja myönnetään nyt sekin että melkein 6 vee kipittelee edelleenkin meidän viereen öisin. Samoin tekee 3 veekin.. (meillä on siis melkonen ruuhka sängyssä, mutta me ei laiteta sitä yhtään pahaksemme. Tämä pienempi nukkui pinniksessä 6 kk asti, mutta sitten alkoi yhtäkkiä boikotoida omaa sänkyä niin paljon, että tuli meidän viereen nukkumaan. Hän ei muuten sitten syönyt tuttia ollenkaan, joten roikkui rinnalla yöllä vähän väliä *hups*

Imetyksestä. Minä oon imettänyt vanhempaa 8 kk ja pienempää 1v3kk ja aion ehdottomasti imettää myös tätä tulevaakin vauvaa. Maito nousi molempien kohdalla 3 vrk:n kohdalla, joka muutenkin on monilla hormonaalisesti ihan villi päivä. Olisi niin ihanaa, jos kaikki synnyttäjät saisivat ihana ja hienotunteisen kätilön joka osaisi ohjata imetystä, niin ettei se loukkaisi millään tavalla äidin tunteita. Neuvoloissakin on paljon osaajia tuon asian suhteen. Se mikä minut yllätti imetyksessä oli ne ensimmäiset pari viikkoa, jotka olivat aika kivuliasta aikaa, kun vauva (ja minä) haettiin oikeaa imetysotetta, ja tiedän että monet ovat ovat luovuttaneet tuolloin. Sitten kun siitä päästiin ohi niin imetys oli aika ongelmatonta. Esikoinen muuten söi tasan 4 tunnin välein ja kuopus oli oikea tissitakiainen. Nämä imetys (ja nukkumis)asiat ovat kyllä niin arkoja asioita ja jokainen tekee niinkuin hyväksi tuntee.. Silti on sanottava, että mulla ei imetys ole ikinä ole ollut ongelma kaupoilla tai kyläpaikoissa. Tavalliset ruokakauppareissut ajoitin niin, ettei vauvalla varmasti ole juuri silloin nälkä ja muut shoppailureissut olen voinu imettää penkillä ihan rauhassa harson tai peiton suojissa. Vaatteet kannattaa valita sen mukaan ja imetysliivit ovat loistava keksintö. Mä olen kyllä tykännyt imetyksestä tosi paljon ja toivon että mukaan ei tyrmäisi sitä ihan suoralta kädeltä ainakaan.

Kesämasusta Oon minäkin tuota ajatellut jo moneen kertaan.. Ihanaa! Mulla on vanhemmat lapset syntyneet helmi- ja maaliskuussa, joten mä olen kans hikoillut niissä hemmetin toppavaatteissa -valtavien- mahojen kanssa.. Ei muuten mitään herkkua..

Pahoinvointia odotellessa,
Nojanda ja Pieni Kyytiläinen 4+3

Ps. Helmi* Toivottavasti saat oman äitisi tueksesi. Voihan olla että alkushokista toivuttuaan onkin sun odotuksesta tosi onnellinen. Varsinkin kun sa alkaa tulla enemmän konkreettiseksi eli kun vatsa alkaa näkyä.. Uskalla olla onnellinen ihan täysillä! Elämä kantaa kyllä :hug:
 
Tuo vaavi-sänky olisi jotenkin niin ihana, halusin jo kahdelle aikaisemmalle lapselle sen mutta jotenkin sitten kuitenkin tuli hankittua kömpelö pinnasänky. Kaikki tarvikkeet pitää nyt hankkia uudestaan sillä mitään ei ole säästetty esikoisen eikä kuopuksen ajoilta kun meille ei enää lapsia pitänyt tulla, yllätysvauva tämä siis :) Mutta ei se mitään, onneksi ollaan imiehen kanssa extempore-tyyppejä niin tämä uutinen ei saa meitä järkkymään. Siinä se kolmas menee missä kaksikin. Meillä on vuoden vanha koira ja sen suhtautuminen vauvaan vähän mietityttää...Koira on tällä hetkellä hyvin läheisyyden kipeä ja kiehnää masuni päällä, pistää pään syliin kuin tietäen että odotan vauvaa. Taisi tietää vauvasta ennen minua niin omituisesti viime aikoina käyttäytynyt. Ruokahalu tiessään, saa pakottaa itsensä syömään :(
 
Hei vaan
Kyllä tämä raskaus alkaa pikku hiljaa tuntua todelta, uutta testiä en ole tehnyt, mutta eipä niitä menkkojakaan ole näkynyt, eikä sitä rusehtavaa vuotoakaan ole tullut enää moneen päivään. Olo on väsynyt ja päätä särkee, aivan kuten edellisissäkin raskauksissa. Alamahassa on myös paineen tunnetta ja masukin vähän turvonnut. Välillä tulee öklötys olo. Edellisissä raskauksissa oksentaminen alkoi jotain 6-8 viikoilla ja sitä sitten oksennettiinkin ihan urakalla :( ja pitkään, melkeinpä puoleen väliin saakka, joten eiköhän se oksennus lennä tässä raskaudessa.

Laskurin mukaan mulla ois laskettu aika 8.11. Eli tämä siis kolmas raskaus.

Imetyksestä oli juttua, minä imetin esikkoa noin 4kk ja sitten maito loppui ja toista lasta täysimetin 6kk ja sitten jatkoin vielä vähän yli 1v asti. Imetys on niin kätevää ja helppoa, että aion myös nyt imettää sinne vuoden ikään jos vain maito riittää.

Sängyistä myöskin oli puhetta, meillä molemmat lapset nukkui alussa äippäpakkauksen laatikossa muutoman kuukauden ja sitten siirtyivät pinnasänkyyn. Yöllä nostin vauvan imetyksen ajaksi sänkyyn, mutta sitten laitoin takaisin omaan sänkyyn.

En ole vielä soitellut neuvolaan, mutta kaipa se pitäisi lähi päivinä soittaa.

Meinaako moni ottaa äippäpakkauksen? Me otettiin esikoiselle vuonna 2007, toiselle ei, mutta saas nähdä miten ihana tuleva pakkaus on, niin sitten päätetään otetaanko. Meillä on kyllä hurjan paljon pieniä vaatteita ja kaikki vauva tavaratkin on jemmassa, paitsi pinnasänky. Milloinkahan uusi pakkaus julkistetaan?

Autoasiaa!! Meillä menee auto vaihtoon, koska nykyiseen farmariin ei mahdu kuin kaksi turvaistuinta takapenkille. Nyt kysynkin, että onko kenellä tietoa, millaisiin autoon mahtuu 3 istuinta taakse? Kun vauva syntyy, niin lapset on silloin 4v, 2,5v ja tämä tuleva pikkuinen vauva, joten istuimet on oltava kaikilla. Isommalla on recaron istuin, pienemmällä gracon istuin ja vauvalle tulee gracon turvakaulako telakalla. Nykyinen auto on 5 vuotta vanha, joten saa olla samaa ikäluokkaa tai uudempi. Ei haluttais kuitenkaan mitään kauheen isoa tila-autoa/pikkubussia :D Joskus olen parkkipaikalla tiiraillut autojen takapenkille ja sanonut miehelle, että katsohan miten hyvin mahtuu 3 istuinta taakse, mutta eipä tule nyt merkkejä enää mieleen...
 
Huomenet kaikille!

Imetyksestä kyseltiin, olen päättäny imettää jos se vain suinki onnistuu. :)

Ajateltiin hankkia pinnasänky tuonne vauvan omaan huoneeseen, johon saa heti oppia. En uskaltais itekkään ottaa sitä viereen, mies varsinki pyörii öisin ja kaiken lisäksi tällä hetkellä koira tunkeutuu joka saakelin yö sinne, ku ei huomata :kieh:

Näin ekakertalaisena kun kaikki on niin ihmeellistä, olen miettiny miltä tulee kesällä masu näyttämään, ihana esitellä sitä sitten, eikä tartte peitellä erinäisten kaapujen alle! ;) Ja luulis sen olevan jo jonku kokonen sitte viimeistään. Äippäpakkauksesta olen kuullu pelkkää hyvää, tutut on kehunu, että sieltä löytyy kaikkea kivaa hyödyllistä, niin kaipa me sitten seki otetaan, ja äitiyspakkaukseenhan vauvan voi laittaa aluksi nukkumaanki :)

Ja tervetuloa taas uudet marrasmassukat! Mehän lisäännytään vauhdilla! :flower:
 
Sietämätön painontunne alavatsassa ja ilmavaivat ovat saapuneet riesakseni :D Tämmöisiä raskausoireita ei oo ikuna mulla ollut. Pikkasen pistää hävettämään...
Turvotus sormissa ja vatsassa on sitten ihan omaa luokkaansa. Sormukset ei irtoa (kihla/vihki) sormesta millään! Ehtiikö 4 vuodessa unohtamaan sen mitä se raskaana oleminen loppupeleissä tarkottikaan :D

Äitiyspakkauksen otan tällekin lapselle, vähän jo senkin takia että kaksi aikaisempaakin lastani saivat sen. Onhan se myös arvokkaampi kuin se raha-avustus Kelalta ja yleensä olen tykännyt pakkausten sisällöstä. Meillä on ollut vuosien 2002 ja 2006 pakkaukset.

Bestikselleni kerroin jo vauvasta, en vain voinut pitää suutani kiinni mutta hän ei ole bestis turhan takia sillä juuri hän osaa säilyttää salaisuudet.

Nyt herättelemään lapsia kouluun ja päiväkotiin...
 
Huomenta kaikille :)

Äitiyspakkaus ollaan päätetty ottaa. Esikoinen tulossa, eikä ole mitään valmiina. Tuosta saadaan hyvä starttipaketti kynsisaksineen, kuumemittareineen kaikkineen. Siellä on varmaan sellaista, mitä ei näin ensihätään osaa edes ajatella, että pitää ostaa. :)

Vaavisänkyä eilen katselin, kun joku ihanainen oli laittanut siitä linkinkin. Tuotakin voisi miettiä siihen sängyn viereen ekoiksi neljäksi kuukaudeksi. Vaikkain epäilen, että pystynkö mukamas olemaan ostamatta pinnista valmiiksi :D Diinun ajatus, jossa pinnis on oman sängyn vieressä ja äitiyspakkaus siellä jossa vaavi nukkuu, kuulostaa aika hyvältä. Pinnis on tosiaan suhteettoman iso varmaksi aluksi ja juurikin tämä Diinun mainitsema turvallisuuden tunne varmaankin häviää vaavilta, kun siellä nukkuu. :)

Auto meillä menisi kyllä tuollaisena hyvin vauvankin kanssa, on todella iso takakontti, jonne rattaat saisi helposti ja samoin kaukalon saa helposti laitettua. Saa vaan nähdä vaihtuuko muista syistä auto ennen vauvan saapumista. Mies jo vähän on puhunut vaihdosta, kun alkaa kilometrejä olemaan kohta jo sen verran, että kannattaa vaihtaa ennenkuin niitä on liikaa myyntiä nähden. :)

Eilen ei enään ollenkaan tuntunut menkkamaisia kipuja niin vahvasti kun esim. viikonlopun aikana, jolloin jomotti oikein kunnolla useaan otteeseen. Muutenkin oon ottanut tosi lunkisti, nukkunut tunnin tai kahden päikkäreitäkin ja mennyt ajoissa nukkumaan. Jaksaa ihan toisenlaisesti, eikä ole muodostunut mitään suurta väsymystä.

Tasan kahden viikonpäästä varhaisultra :heart: Olisin viikkojen puolesta voinut mennä jo ens viikolla, mutta menoja joka päivä töiden jälkeen, niin ei pääse. Mutta tuolloin kuulee sitten varmana sydänäänet :)


-Tryffe ja Kyytiläinen
 
Voi itkujen itku.. Eilen illalla ennen nukkumaan menoa vessareissulla tuli verta paperin täydeltä.. Ei tarvinnut sitten nukkua juuri yöllä, kun itkee porasin peiton alla.. Sama juttu aamulla, verta tosin vähän vähemmän. :'( Tää ei voi olla totta!!! Sanokaa nyt ettei mitään hätää.. Mä en oikeesti edes tiedä mitä mun pitäis tehdä. Pitäskö vaan mennä apteekkiin ostamaan kourallinen tikkuja vai ottaa kuuma neuvolaan..? Vai vaan jäädä odottelemaan pahinta? Vai ehkä kuitenkin vaan toivoa parasta? Ultrastakaan ei ole mitään hyötyä varmaankaan, kun eihän se sydän syki edes täs vaiheessa. Tässä vaiheessa tuntuu jo ihan menetykseltä, vaikka kyllähän mä -tiedän- et jotain vuotoa voi tulla. Mä oon ihan palasina ja töissäkin pitäs jaksaa noitten "unien" jälkeen.. :'(
 
Jaahas... Ensimmäiset raskausoireet saapuneet. Äsken kävin vähän halaamassa pönttöä. Onneksi vessa oli vapaana. Tuli niin kiire, että kun vessaan pääsin, niin kaaressa lensi. (varmaan ihana kun kerron näin yksityiskohtaisesti:LOL:). Vähän jänskättää, että miten tämä töissä oleminen nyt sitten onnistuu, jos pitäää tuolla vessassa rampata enemmänkin. En oikein kehtaisi kesken palaverin sanoa, että nyt on pakko mennä. Toviottavasti oli vaan kertatapaus. (toiveajattelua)=)

Äitiyspakkausken otin esikoiselle. Tälle toiselle en aio otta kun kaikki vielä tallella ja kuitenkin vasta vuoden vanhaa. Osa on vielä käyttämättäkin. Äippäpakkausrahat menee sisarusratas-säästöön. Semmoiset tosiaan joudutaan ostamaan, kun ei tuo esikko ole vauvan synnyttyä kuin 1v 7kk vanha. Muuta ei sitten tarvitsekaan hankkia, kun kaikki on vielä tallella. Tosin osa vauva tavaroista mm. sitteri on lainassa, mutta ne saadaan kyllä takaisin ennenkuin on tosi kysessä.

Alice 4+5
 
Voi Nojanda. Ei välttämättä ole mitään hätää. Voithan sä soittaa vaikka neuvolaan ja kysäistä, että mitä pitäis tehdä. saisit edes jotain mielenrauhaa. Mutta siis mun mielestä toi voi olla ihan normaalia ja raskaus jatkua. Mä ainakin tiedän omasta lähipiiristä monia, joilla on ollut vuotoja alkuraskaudesta ja silti kaikki ollut ok. Yritä olla hätäilemättä. (joo tiedän...ei varmaan paljon lohduta:|) Täällä toivon kuitenkin, että kaikki sinulla ja poikkuisella hyvin.:heart:
 
Nojanda :hug: Mäkin sanoisin, että soittele neuvolaan, niin saat mielenrauhaa kun kuulet mitä he ammattilaisena sanovat. Oon myös kuullut, että tuo voi olla normaalia alussa. Mutta ymmärrän sua hyvin. Itsekkin olisin täysin palasina jos noin olisi käynyt. Ei vielä kuitenkaan pelätä pahinta, vaan toivon että kaikki olisi hyvin :heart:
 
Alice81 :) Siitä se lähtee, itse ekan kerran sain eilen yöllä yökkikohtauksen, mitään ei tullut mutta niin paha olo oli, että meinasin jo että pyörtyä kupsahdan siihen vessan lattialle. Toivotaan, että helppaa ja selviydyt töissä olosta ehjin nahoin :)
Tuo pahoinvointi on sellainen, jota siinä mielessä odotan, että sitten tietäisi asioiden olevan kohdallaan enemmän. Toisaalta taas olen miettinyt, että kaikillehan ei välttämättä niitä oireita tule, tai ei ainakaan kovin voimakkaasti. Kun tietäisi kumpaan ryhmään itse kuuluu. :)
Mulla on muuten viikon jo ollut näiden joidenkin mainitsemien ilmavaivojen vaihtoehtona röyhtäysmäärien kasvut. Vaikka ei olisi juonut mitään hiilihappoista pikku röyhtäyksiä haluaa nousta monta kertaa päivässä :) Erikoista.
 
Nojanda toivottavasti kaikki on hyvin! Täältä isot peukut sinne :heart:
Pahoinvoinnista mää en oo vielä huomannu mitään. Viikkojakin on vasta kylläkin 4+4. Toivoisin kans, että jotain oireita tulis jo, niin olis jotenki konkreettisempaa :D Väsynyt oon ollu, joka yö 12 tuntia unta kaaliin ni jaksaa. Päikkärin oon onneks voinu vielä sivuuttaa, mut työpäivän jälkeen väsyttää kyllä ihan sikana! Turvotusta on tullu aika huimasti ja paino on noussu 2 kiloo jo :/ Voin vaan kuvitella mitä 9 kk:n jälkeen vaaka näyttää :D
Me ollaan kans päädytty äitiyspakkaukseen. Tosi kattava setti ja paljon, paljon arvokkaampi kuin se raha-avustus.
Tänään sitte varasin ensimmäisen neuvolan. Sain sen heti ens viikon torstaille. JEE enää reilu viikko! Ultraan tosin täälä pääsee mukamas aikasintaan viikolla 11.. En käsitä. Varmistan asian kuitenkin sielä neuvolassa vielä ja jos näin tosiaan on, niin varaan varmasti ajan yksityiselle. En todellakaan jaksa odottaa niin pitkälle! :D

Mitä mieltä ootte hiusten värjäämisestä raskauden aikana? Jostakin luin, että toisten mielestä se on ihan ok, mutta topiset pidättäytyy koko raskauden. Mulla olis taas hiusten värjääminen edessä, mutta nyt rupeskin sit mietityttämään, että mitä sen kans nyt sitte oikeen tekis... :/
Kuulemiin :)
 
Nojanda, älä heti pelkää pahinta, vaikka tiedän kokemuksesta että tietysti se käy heti mielessä. Kun verenvuoto on niukkaa niin jaksan uskon, että kaikki on hyvin. Minulla oli esikoista odottaessa verenvuotoa alkuraskaudessa. Alkoi rv 6+0 pienellä ruskealla tuhrulla joka sitten muuttui kirkkaaksi vereksi. Vuotoa kesti varmaan viisi päivää, mutta pysyi niukkana kokoajan. Olin tietysti ihan varma, ettei tästä hyvä tule ja soitin yksityiselle ajan ultraan. Kävin siellä sitten 6+4 ja pieni syke löytyi heti. Seuraavana päivänä vuoto loppui. Lääkärikään ei vuodolle selitystä keksinyt. Kait ne on ne herkät limakalvot mitkä voi vuotaa raskausaikana. Koita jaksaa ja soita tosiaan vaikka sinne neuvolaan, jos se vaikka vähän toisi mielenrauhaa. Älä hätäile ja koita ajatella positiivisesti! :hug:

Susse1983, tervetuloa ja lisäsin sinut listaan. :)

Veti kyllä surulliseksi tuo Nojandan viesti, kun tiedän miten paha olla hänellä nyt on. Itsekin olin ihan maassa esikoisen aikaan, kun verenvuotoa tuli ja ajattelin että nytkö tämä kauan kaivattu onni viedään pois. :'( Mutta onneksi osa noista alkuraskauden vuodoista on ihan viattomia. Joillakin vuoto voi olla runsaampaakin, mutta silti kaikki on hyvin.

Kyllä ehdottomasti ainakin esikkoa odottavilla kannattaa ottaa äippäpakkaus. Niinkuin joku jo totesi niin se on todella hyvä starttipaketti. :) Ja se laatikko on sitten hyvä ensisänky vauvalle. Meillä se oli käytössä useamman kuukauden. Mä en ole vielä varma otanko pakkausta, kun kuitenkin esikon aikaan otin, sain siis sen vuoden 2008 pakkauksen. Voisi mieluummin laittaa sen 140e vaikka turvakaukaloon. Mut saa nähdä, jos se pakkauksen sisältä on oikein ihana niin pakkohan se silloin on ottaa.

Kristalli kyseli autoasiaa. Eiköhän ne mene niihin tila-autoihin sitten mihin saa kolme istuinta taakse. Mutta eihän kaikki tila-autot ole kovin isokokoisia eikä "mölhöjä". Esim. toyota verso saattais olla ihan näppärän kokoinen.

Mua oksettaa. :x Ja päätä särkee. Hyvin siis alkoi tämäkin aamu. Ja pojalle tulee huudettua vähän milloin mistäkin. Hermot ihan kireällä. :ashamed: Ja nälkä on kokoajan! Pakko alkaa varmaan rajoittaa syömistä etten paisu kamalasti.

Ulkona on ihanan aurinkoinen ilma. Siispä kamppeet päälle ja rattailemaan pienen elohopean kanssa.

Diinu & Pipana 5+4
 
Jenzzi, kyllä mä ainakin esikoisen aikaan värjäsin hiuksia. En tyyliin joka kuukausi, mutta silloin tällöin. Eihän siitä mitään haittaa ole, jos vaan itse kestää sen värjäysaineen hajun. Sehän kun on melko voimakas. : / Mulla odottaa tuolla pöydällä jo väriaine, jonka varmaan laitan tänäiltana.
 
Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

Heippa :wave:

Mukaan toivoisin pääseväni ja kyydissä pysyväni :) Lauantaina plussasin ja eilen vielä asiaa vahvistelin. Huih. Ihanaa. Epätodellinen ja niin onnellinen olo. LA olisi laskurin mukaan 14.11.2011.

Pirkanmaalla asustellaan kahdestaan isännän kanssa :) esikoinen tosiaan tässä nyt jo toiveesta todeksi muuttumassa (*toivoo, että kaikki menee hyvin loppuun asti*).

Jos mukaan huolitte, niin mielelläni tulisin tänne tarinoimaan :)

Omaa napaa muutama sana. Pahoinvointia mulla oli jo ennen plussaa ja siitä aloinkin epäilemään, että olisiko tärpännyt... Nyt olen huomannut, että jos syö säännöllisesti, niin paha olo ei tule niin herkästi. Ja jos ehtii ulkoilla, niin ei sitten tule niin herkästi illalla paha olo. Väsymystä piisaa... |O

Salaateista olen aina tykännyt, mutta nykyään ei ruuaksi enää muu maistu kuin salaatit erilaisilla lisukkeilla... Onneksi töissä voi aina valita salaatin ja työkaverit todennäköisesti olettaa, että yritän päästä rantakuntoon :D

Imettää aion yrittää ja kestovaippailuakin ainakin aloitan. Siskolla on kaksi lasta, 1 v ja 2v 9kk. Molemmat on käyttäneet kestovaippoja, kerttiksiä vierailuilla yms. Ja ihan sujuvalta on näyttänyt ja varmasti saan sieltä sekä apuja ja neuvoja että mahdollisesti myös vaippoja :)

Pinnasänkyjä jo kovasti katellut ja miettinyt, että miten sovitetaan se ja kaikki vauvan tarvikkeet meidän rivarikaksioon (62m2). Oma asunto, josta ei vielä haluttais lähteä (vaan vasta sitten, kun 2 v täynnä ja se tulee vasta kesällä 2012). Joten vauva-aika ja äippäloma olisi tarkoitus asustella nykyisessä. Sitten voitaisiin katsella isompaa.

Toimistohommia teen ja isäntä viimeistelee opintojaan. Mulla vakituinen paikka ja jo ihan kivasti työuraa takana (pian 5 v :O), joten ihan hyvä sauma jäädä lomailemaan :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

t. Tuiskuli & Masa (josta voi tulla vielä Maisa) 4 + 1

LA 14.11.2011/Tuiskuli/29v/esikoinen/TAYS
 
Kiitos paljon kannustuksesta Alice81, Tryffe, Jenzzi ja Diinu! :hug: Soitin neuvolaan ja tuttu terkkari edellisistä raskauksista otti mut ihan tosissaan ja tarjos jo huomiselle aikaa että voisin tulla aamupissan kanssa käymään. Mä oon kuitenkin koulutuksessa kaks päivää, joten perjantaina sitten heti aamusta mene. Sanoi, että voi yrittää mut saada heti ens viikosta ehkäsyneuvolan lääkäriin ultraan, ettei tarvis gyne polille mennä.. No, päivä kerrallaan kai on mentävä ja toivon toivon toivon, että tämä raskaus jatkuisi. Ääsken kävin vähän hoitelemassa työpaikan asioita kaupoilla, niin kävinpä sitten apteekissakin ja marssin ulos 25 euroa köyhempänä ja kaksi testiä rikkaampana. Sairasta..:ashamed: No Clearblue digi näytti nyt että viikkoja olis kasassa 4-5 ja sehän pitäis paikkaansa kun nyt olis 4+4, mutta Predictorin testiin tuli vaan haalea viiva. Tosin ei ollu testiraitakaan kummosen värinen, että mitähän tostakin päättelis.. ei kai mitään. Viiva kun viiva.

Nyt päätin siis että vauva on jo pysyy kyydissä ja yritän rupatella jostain ihan muusta.. Eli autoista kysyi Kristalli81. Meillä on siis Matzdan tilaihme, mutta sinnekään ei takapenkille mahdu kolmea istuinta. Kokemusta sen sijaan on kaverilta, jonka Toyota Avensikseen mahtuu takapenkille 3 istuinta. Eli siis meidän autohan on 7-paikkanen noin periaatteessa, mutta silloin kun ne takimmaiset penkit on käytössä, kyytiin ei mahdu edes rattaat, puhumattakaan vaunuista. Meilläkin siis taitaa lähteä auto vaihtoon, mutta liukuovista me ei enää luovuta ikinä! Ne on olleet ihan loistavat. Niitä ei sitten monella merkillä olekaan. Mies haaveilee Fordin tila-autosta, siinä ois ne tarvittavat lisäsentit leveysuuntaan. JA tila-auto siis tarvitaan siksi, kun miehellä on edellisestä liitosta kohta 11-v lapsi, joka käy meillä vierailevana tähtenä joka toinen viikonloppu (eri kaupungeissa kun asutaan. )

Nojanda ja pikku-Toivo 4+4
 
Tuiskuli Onnea ja tervetuloa mukaan :heart:
Meidän määrä senkun kasvaa, ihanaa :heart:

Nojanda Hyvä, että sait terkkarin kiinni ja oli heti avulias sulle :) Perjantaina sitten sinne käymään ja ensi viikolla ultraan. Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä kyytiläisen puolesta:kiss:

Hiusten värjäys itselle tämä asia myöskin tuli jossain vaiheessa mieleen, mutta onneksi itse käyn 2-3 kuukauden välein värjäämässä (eli en nyt hirveen usein) ja silloinkin vaan raidat. Ajattelin jatkaa noita käyntejä :)

Hyvää naistenpäivää kaikille =)
 
FPI
Moi!

Nojanda, tsemppiä kovasti ja toivotaan, että on ns. normaalia tiputteluvuotoa, mitä voi alkuraskaudessa olla. Parilla mun kaverilla on ollut ihan ns. valemenkat eli sit kun ovat saaneet tietää olevansa raskaana, on raskaus ollutkin jo pidemmällä, kun ovat luulleet valemenkkoja oikeiksi. Toivotaan parasta! <3

Pahoinvoinnista, mulla ei oo nyt ollu mitenkään kauheen huono-olo ja jos oikein muistan niin esikoisesti ei ollut ollenkaan, että ei se aina ole sen mittari, että onko kaikki hyvin, tarkoitan siis, että voi olla kaikki ihan ok, vaikka ei olis ollutkaan pahoinvointia.

Hiustenvärjäämisestä, ihan turvallista lienee nykyään, itse jätin esikoisen kohdalla kolme ekaa kuukaukautta värjäämättä ja teen niin nytkin, mutta en siis usko, että siitä mitään haittaa on, mä nyt olen vähän tällainen paranoidi, eh.

Täytynee jatkaa töitä, mutta kaikille oikein hyvää naistenpäivää!! <3
 

Yhteistyössä